ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 00:25
BerichtOnderwerp: Bij de chat zien dat een ander aan het terugtypen is.

Zijn er ook mensen op CM die persé willen dat het niet wordt toegevoegd?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 september 2010, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: pijnbestrijding

PIETER649 schreef:
dr Vogel... Verraste, verbaasde smiley das hartstikke occult joh!!

Ik ken natuurlijk de geschiedenis niet, maar de constante is wel dat alles wat nieuw is vaak door orthodoxe gelovigen werd afgewezen. Plantengeneeskunde - en veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen - werd als hekserij bestreden. Toen de farmacie zich ontwikkelde waren chemische stoffen weer occult. Totdat bleek dat al deze stoffen vaak wel degelijk een werking hadden, wat dacht je van paracetamol of penicilline, dan wel de prik tegen pokken. En nu de chemische middelen standaard zijn geworden, is de werking van natuurgenezers weer occult. De middelen van Dr. Vogel hebben meestal wel een onderbouwde werking, zij het dat ze vaak zwakker werken of langer moeten worden gebruikt. Ik heb het ook niet zo op de opvattingen van Jehova's getuigen maar als er eentje is die goede middelen ontwikkelt, dan is dat wat mij betreft prima. Ik ben ooit geopereerd door een vrijmetselaar en ik leef nog, heb ik dan daarmee mijn ziel soms aan de duivel verkocht? De man staat terecht bekend als een uitstekende chirurg.

Ik denk dat we een bruikbare definitie of omschrijving van occult moeten hebben als we er op een zinvolle wijze over kunnen praten. Is de wijze waarop mensen aan duiveluitdrijving doen ook niet occult, als we bedenken dat we ook tot God kunnen bidden, die daar de macht voor heeft?

Het is goed om alert te zijn op dingen die echt occult zijn, maar slaat het in deze discussie niet wat te ver door? De Romeinen werden al rustig van Valeriaan. Dat worden mensen nog steeds en het lichaam kan dit beter aan dan het verslavende valium. Occult moet je definiëren, anders is de discussie niet zinvol.

Thomas, houdt wel van een historisch perspectief.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 25 september 2010, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:02

PIETER649 schreef:
tis voor n schoolmeester uiteraard niet voor te stellen... maar ik zweet wel dagelijks tijdens mn werk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter, het zweet breekt me uit Geschokte, onthutste smiley

Ik heb met je te doen Pieter, als je bezig bent die door jou aangegeven 100000 km per jaar in een fraaie auto te rijden.

Thomas, gunt Pieter wel een mooi speeltje als hij zo zweet. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 18:58

PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?

Pieter,

Chatuliem heeft de angel al uit de discussie gehaald en heeft het mijns inziens terecht over een constatering bij je tekst.
Nagenoeg in hetzelfde bijbelgedeelte staat: In het zweets uws aanschijns zult gij etc.

Als we naar onze huidige levenswijze kijken, is de wijze waarop we nu de kost verdienen bijbels dan wel verantwoord? Als jij in je auto door Duitsland rijdt of ik met mijn digiboard zit te spelen? In het zweet ons aanschijns? Nou.....Een wat vreemde wijze om zo met bijbelteksten om te gaan.
Ik ben blij met toenemende medische kennis al is die allemaal door de zondige mensch ontwikkeld. De keizersnede was vroeger veelal dodelijk voor de vrouw. Als Annette op die wijze zou moeten bevallen, werd het zonder de kennis die we nu hebben haar dood, zo simpel is het. Wetenschap, ook kennis van pijnbestrijding, is een zegen. De natuurlijke functie van pijn, een waarschuwing dat er niets niet klopt of geforceerd wordt, hoeft niet geheel uitgeschakeld te worden, maar mag best draaglijker worden gemaakt.
En als wij als mannen niet zweten, moet een bevallende vrouw dan maar onnodig pijn lijden?

Thomas, denkt van niet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 25 september 2010, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 15:44
BerichtOnderwerp: Windows, is het een virus?

PEACEDOVE820 schreef:
Wat dacht je van linux is veel sneller , je hebt geen virus scanner nodig en is gratis en legaal te downloaden via het web!

Nou dat was mijn toevoeging aan het geheel Lachende smiley

Wel Ubuntu Linux nemen he. En je kunt het net als Windows ook op de Mac draaien, naast Mac en Windows dus. En als je Ubuntu Linux hebt geinstallleerd dan zit Open Office er al gratis bij. Firefox is er ook voor Linux, een mailprogramma en nog heel veel meer. Je kunt net zo makkelijk op CM als met Windows.

Thomas, even met Linux hier.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 25 september 2010, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 11:14

Wel opvallend, zonet was in het nieuws dat het gebruik van de ruggeprik bij bevallingen toeneemt. Een trend toch kennelijk en de discussie gaat dan toch ook over Nederland.

Het navolgende stond in de NRC van 25/9:

De gynaecologische groeicijfers, vastgelegd in de zogeheten Perinatale Registratie Nederland, betreffen alle ziekenhuisbevallingen zonder geplande keizersnede. Van alle vrouwen die in het ziekenhuis bevallen krijgt immiddels de helft een vorm van pijnstilling. Tien jaar geleden was dat slechts een derde.

„Het gebruik van de ruggenprik neemt spectaculair toe”, zegt gynaecoloog en Utrechts hoogleraar verloskunde Arie Franx. „Vroeger was pijnstilling tijdens het baren iets dat vermeden moest worden. Dat denken verdwijnt snel.” Franx spreekt van „een omslag”.

Het gebruik van de ruggenprik in ziekenhuizen lag jaren lang op zo’n 7 procent. Maar vanaf 2003 is er een gestage groei zichtbaar. In 2009 is het percentage verdrievoudigd tot 22 procent. De laatste maanden lijkt de pijnstilling een nog grotere vlucht te nemen. Dat komt volgens deskundigen mede door een nieuwe richtlijn van gynaecologen, verloskundigen en anesthesiologen, uit eind 2008. Daarin staat dat barende vrouwen altijd een ruggenprik moeten kunnen krijgen als de pijn hun te veel wordt. Het is dus niet langer de zorgverlener, maar de vrouw die beslist hoe zij bevalt.

Nu moet er dag en nacht een anesthesist paraat zijn om de prik te geven. Vroeger was er geen duidelijkheid of er een medische reden (indicatie) nodig was voor een ruggenprik. In het ene ziekenhuis kreeg je de prik makkelijker dan het andere. De richtlijn luidde een omwenteling in de Nederlandse bevalcultuur in.

Een ander manier van pijnbestrijding tijdens de bevalling heeft ook een grote groei doorgemaakt in Nederland; de pijnstillingspomp. De zwangere vrouw dient zich daarbij zelf een morfine-achtige stof (Remifentanil) toe. In 2009 werd deze vorm van pijnbestrijding bijna net zo veel gebruikt als de ruggenprik. De groei van de pomp en de ruggenprik zal in de komende jaren blijven toenemen, verwachten deskundigen.

In 2009 waren er vijf ziekenhuizen van de 97 waar zwangere vrouwen geen ruggenprik konden krijgen. Het gaat om kleine ziekenhuizen in plattelandsgebieden.

Grofweg eenderde van de vrouwen in Nederland bevalt thuis. Dat aantal is nergens in de westerse wereld zo hoog. Wie thuis bevalt, moet het zonder pijnstilling doen. De Nederlandse traditie om kinderen thuis te baren staat onder druk. Niet alleen door de grotere vraag naar pijnbestrijding maar ook door discussies over de veiligheid van het thuis baren.

einde citaat.

Thomas, vaste prik.[i]

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 25 september 2010, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ok, ok, ik hou vooral van klassieke muziek maar dit zou het ooit wel eens kunnen worden:

http://www.youtube.com/watch?v=9XVVZPefbR4

Dire Straits, en wat dacht je van deze gitaarimprovisatie van Telegraph Road:

http://www.youtube.com/watch?v=oFX7zVXlypc&feature=related

Thomas, die Mark Knopfler is toch echt wel geweldig.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 24 september 2010, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 19:19
BerichtOnderwerp: Windows, is het een virus?

JONATHAN890 schreef:
Volgens microsoft is Windows geen virus!

Maar virussen hebben de volgende eigenschappen:

Virussen worden razendsnel gecopieeerd.

Dat wordt Windows ook!

Virussen verbruiken kostbare systeembronnen en vertragen het systeem.

Oke, Windows doet dat ook!

Virussen ruineren van tijd tot tijd je harde schijf.

Dat kun je van Windows ook zeggen.

Virussen worden vaak onopvallend meegebracht met kostbare programma's en systemen.

Ook dat is het geval bij Windows.

Virussen laten af en toe de gebruiker denken, dat het systeem te traag is zodat de gebruiker nieuwe hardware koopt.

Duidelijk een voorbeeld van Windows!

Tot nu toe lijkt het erop dat Windows een virus is, maar er zijn enkele verschillen:

Virussen worden goed ondersteund door de schtijvers, werken op de meeste systemen en zijn universeel compatible. De programmacode is snel, compact, efficient en ze worden geavanceerder naarmate ze ouder worden.

Hieruit kunnen we dus weer vaststellen, dat Windows beslist geen virus is!

An Apple a day keeps viruses away.

Thomas, soms wel een griepvirus, houdt niet van windhoos.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 14:32
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CROSSROAD317 schreef:
Ook daarin zijn de mannen dus verstandiger.... mannen hebben dat al lang geleden ingezien, meerdere dingen tegelijk willen doen, gaat altijd ten koste van iets.
Mannen doen dus 1 ding tegelijk, maar doen wel meerdere dingen per dag. En die dingen die ze doen, doen ze gewoon GOED Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De reden dat een man in stress raakt ..... zijn vrouwlijke collega die de hele dag als een kip zonder kop rond rent, aan het eind van de dag roept, pffff wat een drukke dag, maar eigenlijk niets heeft gedaan ...... en dan ook nog vol trots roepen "WIJ VROUWEN KUNNEN MULTITASKEN" Slapende smiley

Ze, de vrouwen dus, hebben wel gelijk als ze roepen, daar kunnen de mannen nog iets van leren. Klopt, als een zwerende vinger, we hebben geleerd hoe het niet moet. Wij, mannen, doen dus niet aan multitasking, wij, mannen, doen de dingen liever goed, dus één voor één.

Mijn slechtste moment van de dag is, dat ik dacht dat vrouwen ook maar iets van mannen begrijpen ..... Duiveltje smiley

Cross, laat de vrouwen zich nou lekker superieur wanen dat ze meer dan wij tegelijk kunnen. We maken hier direct misbruik van toch? Ja schat, helaas, ik kan maar een ding tegelijk, ik ben nu eenmaal een man. Jij als vrouw kunt multitasken, dus doe dit er nog maar even bij.... Knipoog smiley

Thomas, elk nadeel hep se foordeel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 23 september 2010, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:39
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIANNE129 schreef:
Tjonge Thomas, een beetje geheugen, om dat te kunnen had je een jaar of 20 geleden een balzaal aan apparatuur nodig. Tjonge hoe heb je dat voorelkaar gekregen zeg.

Mijn laptopje heeft helaas al vaak moeite met alleen windows xp.

pfff op de helpdesk heb ik weleens gezegd: dan open je toch een window en daar kieper je je pc doorheen. zou het soms zelf graag willen.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Hoe ik het voor elkaar gekregen heb? Het is een programma dat Windows gewoon draait naast je Mac, dus terwijl ik de Apple aan heb staan, open ik net zo makkelijk een Windowsprogramma en de vensters van Mac en Windows staan gebroederlijk naast elkaar. Je knipt en plakt gewoon tussen wat vroeger twee werelden waren lekker heen en weer. Makkelijk, ook al heeft Apple mijn voorkeur helemaal. Maar het vreet geheugen, wil het goed en snel werken. Het kan wel op een Apple, niet op een PC. Het vereist wel dat je wat inzicht hebt in de werking van beide systemen, maar dat is ook logisch.

Thomas, een extra geheugenplaatje in de eigen hersenen zou ook wel wat zijn, soms.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 24 september 2010, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 22:02

MARIJAN072 schreef:
'k Heb net een vergadering achter de rug (morgen nog een... Huilende smiley, smiley in tranen ), waar ik niet veel zin en energie voor had. Maar 't verliep gelukkig goed.

'k Ga nu genieten van een lekker Dr.... eh....Chileens wijntje. Lachende smiley

Wij vergaderen tot we vergaderd worden.

Du vin, du pain et sans chagrin au matin.

Mijn mooiste moment was heel profaan vandaag. Ik kocht voor weinig geld een stuk geheugen voor de computer. Ik kan nu meer programma's aan laten staan en dat werkt een stuk beter en sneller. Voor wie het wil weten: op het Appletje draait nu ook Windows 7 en XP samen met mijn Appleprogramma's en dat is soms best handig.

Thomas, neemt er ook maar eentje, Muscadet deze keer.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 22 september 2010, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 19:07

ZINGA672 schreef:
Sorry Carin... ben de naam vd artiest ff kwijt... Clown smiley hihi

http://www.youtube.com/watch?v=KM6o1Hv7ec0&feature=related

GrZing!

Het was Wild Thing van the Troggs.

http://www.youtube.com/watch?v=GG4JedMZEhs&feature=fvst

Toen was Thomas nog Tommie, jaja

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 22 september 2010, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: winter

CARIN303 schreef:
Maar eerst...de herfst met al die prachtige kleuren.
De geur van vallend blad, het knisperen van bladeren onder je voeten, het vallen van de avondschemering die stiekem steeds eerder begint.
De kaarsjes weer aansteken, die heerlijk warme vest en sokken aan doen , het gieren van de wind om je huis heen, lange wandelingen langs het strand maken tegen de wind in en dan......warme chocolademelk met slagroom!
Heerlijk al die verschillende jaargetijden!

In Nederland is het meestal herfst maar soms heb je wat warme dagen of wat ijs.

Thomas, heeft de zomer het liefst,
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 23:12

Dit is echt iets heel anders. Alleen voor de liefhebbers van klassieke religieuze muziek:

http://www.youtube.com/watch?v=0z-hq8l2LM8&feature=related

En alles uit het hoofd - of het hart, denk ik.

Thomas, het mooiste instrument is de menselijke stem.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 september 2010, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 22:21
BerichtOnderwerp: Bij de chat zien dat een ander aan het terugtypen is.

Het zal vast al eens eerder geroepen zijn maar ik zou graag een indicatie krijgen in het chatvenster dat de ander een bericht aan het (terug)typen is. Je ziet dat ook bij MSN en het geavanceerde Ichat bijvoorbeeld. Het interface van CM doet me ook wat Spartaans aan, maar goed het gaat om de functionaliteit. Voor de groepschat is het wellicht minder van belang, maar ook denkbaar.

Is dat te realiseren, vraag ik me af. Of zit er een beperking in Java of iets dergelijks?
Ik denk dat veel mensen deze optie om te zien dat de ander aan het typen is op prijs zullen stellen.

mvrgr

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 15:15

En wat dacht je van deze van Taizé:

http://www.youtube.com/watch?v=W_x9sVBHK4Q&feature=related

Op iTunes is er nog een mooiere van de Sint Thomas Music group.

Thomas, geen Sint.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 september 2010, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen

Jarige Marian:

Zeker weten! Zij hebben vaak hele 'rake' analyses. Knipoog smiley

Zelfs Trouw glijdt wel eens uit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Thomas, Trouw lezer.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 september 2010, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 22:25
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

CHATULIEM619 schreef:
Ede Staal staat bekend als de beste vertolker van het Groningse lied. Een Groningse Johnny Jordaan. De liefde voor het platteland, de rust de gehechtheid aan die rust komt hier sterk naar voren. En dat is voor meer mensen herkenbaar.

Ok, Brel was wel erg groot, en zijn Vlaanderenland is niet zo eenvoudig te overtreffen maar het Hoogelaand is dan toch wel het Vlaanderenland van de Groningers als ik het zo mag zeggen. De Groningse Johnny Jordaan? Met alle respect: voor mij is het de Groningse Jacques Brel.
Maar we genieten er beide van. En wat voor het Hoogelaand niet geldt, geldt wel voor een aantal andere liedjes. Mien toentje heeft meer Jordaangehalte, dat vind ik ook wel.

En dan dit citaat van Ede:

It het nog nooit zo donker west, oft it werd altied wel weer licht.

Thomas, houdt ook van Brel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 september 2010, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 22:57

CHATULIEM619 schreef:
Klonk best wel laif he

Je had toch al lang begrepen dat het een woordspeling was, en hij kan alleen in het Gronings, mooi is dat toch...

Thomas, Fries maar houdt ook van Groningen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

Ik heb wat moeite met dit item soms. We bidden wel maar rechtstreeks terugspreken van God - ik vraag me wel eens af hoe dat dan zal zijn. Ik ben in het verleden wel eens bij charismatische diensten geweest, ik geef best toe dat het ook vanuit een zekere nieuwsgierigheid was. Wat me toen opviel was dat veel mensen die een getuigenis aflegden begonnen met iets van: Deze week sprak God tegen mij....etc Ze ervoeren in ieder geval dat God ze rechtstreeks had aangesproken en ook zo dat het om een heldere boodschap ging. Nu kom ik niet aan de geloofsbeleving van iemand, we mogen daarin verschillend zijn, maar ik vroeg me wel af hoe je daar zo zeker van kunt zijn en hoe dat dan in zijn werk ging. Ik krijg wel eens een goede ingeving, of een goede sturende opmerking van een ander en hou het in ieder geval voor mogelijk dat God zo tot me spreekt. Ik vraag me af of er mensen op het forum zitten die een rechtstreeks spreken van God hebben meegemaakt en waardoor je ervan overtuigd bent dat het werkelijk God was die sprak. Bij de innerlijke stem weet je niet altijd waar die vandaan komt. Zien we dan niet wat we willen zien?

Thomas, neemt de charismatische kerken wel serieus.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 september 2010, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:14

ZINGA672 schreef:
Ik beperk mijn deelname aan dit uitje met een ode oan mien vaderland.... Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=72fgZd174YQ

GrZing

Zo zie je maar, ik had de tekst al die tijd al in mijn profiel maar als Ede het zingt is het helemaal fraai. En wie zei ook alweer dat Gronings niet gevoelig kan klinken? Ede is te vroeg overleden he, hij dichtte het zelf toen de kanker hem meer en meer in de greep kreeg: Woarom zo jong, zo gauw....

Maar het Hoogelaand is een hartverscheurend mooi lied. Veel Groningers houden het ook niet droog als het op begrafenissen gespeeld wordt.

Thomas, heeft Ede nog laif horen zingen

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 september 2010, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat we dan omgekeerd bezig zijn. God heeft ons gemaakt zoals we zijn en ik geloof ook dat Hij ons zal helpen als we het Hem vragen. Zulke medicijnen zijn voor tbs'ers en niet voor christenen die de Heer willen volgen.

Je kunt er zelf ook wat aan doen. Door je grenzen duidelijker te maken, zodat je minder last hebt van verleidingen. Vaak is het toch ook een kwestie van willen...

Het is inderdaad verstandig om enige voorzichtigheid in acht te nemen. Alle psychofarmaca, middelen dus die invloed op de psyche hebben, mogen en moeten we kritisch bekijken. Tijdelijk kan het zeker nut hebben maar de mate waarin deze middelen gebruikt worden, is wel heel erg groot. En vooral als je kijkt naar de duur van het gebruik. In Nederland nemen meer dan een miljoen mensen Prozac, dat is een op de 16 mensen. En dit is maar een van de middelen die er zijn. Ik pleit er toch voor dat mensen bij psychische problemen niet te makkelijk naar medicijnen grijpen, die wel lijken te helpen maar het probleem niet oplossen. Christenen zijn gewone mensen, die net als iedereen in de narigheid kunnen komen. Het is wreed om dat dan te benoemen als een gebrek aan godsvertrouwen. Maar ik geloof stellig dat een bewust bezig zijn met alle ellende in gebed met God een oplossing kan bieden. Ik ben er huiverig voor als ons levensgeluk afhankelijk wordt van medicijnen of andere middelen. Of dat nou alcohol. een pil of erger is, we zouden het zoveel mogelijk zonder moeten doen, als dat redelijkerwijs kan. Psychofarmaca zijn voor mensen die het echt nodig hebben en echt niet zonder kunnen, dan is het wel een zegen.
Het middel moet wel in verhouding staan tot de kwaal, dan wel hetgeen je aan wilt pakken. Realiseer je wel altijd goed hoe dit soort medicijnen werken en wat de bijwerkingen zijn.

Groter dan Uw Helper, is de nood toch niet?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 september 2010, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 18:53

WILLEMIJN232 schreef:
Had je wel goed voer bij je? En wel goed rond gestrooid op je stek?En niet te vergeten....had je wel de goede smaak voer bij je?
Vrouwen hebben er ook wel verstand van dat merk je wel he? Knipoog smiley

Is er een zoon/man/buurman/neef of zo die je dit heeft ingefluisterd? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Ik vis niet maar maak ze wel klaar. Ze zijn niet voor niks gestorven tenslotte, dat blijkt maar weer. Kwijlende smiley

Smulsmurf, lust op maandag ook wel vis en het eten ervan was ook wel een mooi moment.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 september 2010, 18:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding

GERT856 schreef:
Volgens mij, is en blijft de islam afgoderij, en is men al begonnen in het oude testament met het verbranden van een gouden kalf.

Gert, ik verdedig de Islam nergens en wijs het als je goed leest nadrukkelijk af. Ik vind alleen boekverbranden, zeker van boeken die voor meer dan een miljard mensen heilig zijn, geen goed middel.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 12 september 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:10

GERT856 schreef:
Uiteindelijk heeft hij er niet 1 verbrand.... en wat doen we nu, leidsaam afwachten? tot de nieuwe twin towers klaar zijn?

Het is ook buitengewoon verstandig dat deze dominee dat - wellicht onder druk - niet heeft gedaan. Boekverbrandingen vonden plaats door de Inquisitie, door nazi-Duitsland en onder het communisme. In die traditie willen we toch niet staan. Begrijp me goed: ik wijs de politieke islam af en ben bang dat gelovige islamieten uiteindelijk diezelfde politieke islam gaan steunen. Het protest ertegen is prima. Maar nooit en te nimmer middels de actievorm van boekverbranden. Dat is walgelijk, overal en altijd. In de traditie van Nazisme, Communisme en Inquisitie willen we niet staan. Wat zou jij trouwens vinden van Bijbelverbrandingen in de moslimwereld? En ik kan me niet voorstellen dat tegenstander van boekverbranding, in dit geval van de Koran, uitgelegd wordt als voorstander zijn van verdere Islamisering. Dat heeft niets met elkaar te maken. Alle vormen van boekverbranden zijn barbaars.

Thomas, probeert te leren van de geschiedenis en kent alle cynische citaten daarover.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 12 september 2010, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik niet achter die verbranding sta, vind ik de dreiging van de islamieten nog erger. Als het doorgaat zullen ze ons wel ff...en dat we dat zomaar weer accepteren, we zouden onze rug recht moeten houden en zeggen dat ze eens moeten ophouden met dat geweld.
Ze zijn boos op de US, maar daarbij slachten ze hun buren maar af, hun eigen geloofsbroeders....

Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit ligt echter bij de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die van Islamieten met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.

Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Helaas weer een dominee die het Christendom een slecht imago bezorgt. Maar als we niet uitkijken met de Islamisering, dan dooft het licht, overal.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 11 september 2010, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 15:58

VISSER278 schreef:
1.00 uur.
5 uur op het strand gezeten met mn zoon , helemaal voor noppes , geen visje te bekennen Huilende smiley, smiley in tranen . Met 29 man 14 visjes gevangen . Om 1.00 uur dus eindelijk het eindsignaal, wegwezen en voorlopig niet meer terugkomen.

ik denk toch dat ik maar een paar lekkerbekken - of toch tongetjes - bij de visboer vandaan haal, Visser. Een echte visser vist toch niet alleen voor de vis?

Thomas, lust het op vrijdag maar ook op zaterdag.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 15:04

VISSER278 schreef:
1.00 uur.
5 uur op het strand gezeten met mn zoon , helemaal voor noppes , geen visje te bekennen Huilende smiley, smiley in tranen . Met 29 man 14 visjes gevangen . Om 1.00 uur dus eindelijk het eindsignaal, wegwezen en voorlopig niet meer terugkomen.

ik denk toch dat ik maar een paar lekkerbekken - of toch tongetjes - bij de visboer vandaan haal, Visser. Een echte visser vist toch niet alleen voor de vis?

Thomas, lust het op vrijdag maar ook op zaterdag.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:08

MARIAN519 schreef:
Haha, grappig, dat las ik ook. foutje? Knipoog smiley

Het is een woordspeling en die is strikt genomen natuurlijk altijd fout Engeltje smiley
Het is beton, zo ik het schrijf.

Thomas, moet ik het uitleggen?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 11 september 2010, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:29

MARIJAN072 schreef:
En dat moet toch ook mogelijk zijn? Het probleem is vaak de toon, waarop dingen gezegd worden.

Thomas, c'est le beton qui fait la musique.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 ... 91 Volgende
Pagina 72 van 91