Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 mei 2015, 00:56
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Nagedacht over de woorden van Jezus: Want wanneer Ik niet heenga, Zo kan de Trooster tot u niet komen. En de Trooster die Ik u zenden zal.zal u/jullie in al de waarheid leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 mei 2015, 00:38
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Maandag 0,.38veel gedachten,weinig woorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 mei 2015, 00:30
Onderwerp: Wist je dat?
|
|
|
Soms is het te eenvoudig om het te begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 mei 2015, 11:44
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Zoals een dag begint Zo behoeft deze niet te eindigen De schone natuur roept mij toe Dat ze ook nog een stukje overgebleven paradijs is Wanneer de wind gaat liggen Zo hoor ik ook weer duidelijk het vogel gezang wat mij blij maakt De blauwe lucht verteld mij,dat God geen saaie God is Sterker nog Hij laat de zon opgaan over boze en goede mensen de dieren hebben dit besef gelukkig niet
Kort gezegd; lekker weertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 mei 2015, 21:21
Onderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
|
|
|
Natuurlijk is het mogelijk om jou vragen op meerdere manieren te lezen of op te vatten. Ik bekeek het zelf even zo..dat het een wat gekke vraag is..want er kan zeker op een rechte wijze mee zijn omgegaan. En dit kom ik in jou stukje niet tegen?.. Wanneer ik pauwiaan zou zijn,dan kon ik dus ook geen rechte keuze maken vanuit het rijtje.en spreekt mijn gevoel iets anders uit. Begrijpelijk is dat jij als jongen door veel wind van leer wordt heen en weer geschud..en eigenlijk ,wie niet. Belangrijk is dat wij alle 10 terug gaan naar Jezus wanneer we door Hem genezen zijn Lukas 17.wat onze geloofs status dan ook is.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op dinsdag 26 mei 2015, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 mei 2015, 12:29
Onderwerp: De meerdere Mozes..
|
|
|
Korte overdenking: De meerdere Mozes
Ja,wanneer ik een ogenblik stil sta bij het leven van de kleine Mozes die later een groot volk moest/mocht gaan leiden door de woestijn,dan denk ik wel is wat zijn Gods wegen toch wonderlijk. Mozes als kindje al uit de handen van moeder genomen,dit doordat zijn leventje niet veilig was. Hoewel hij toen zelf nog niet kon bidden,zorgde God voor uitkomst. Even later,wanneer hij tot een man was opgegroeid...kwam hij ook zijn eigen ik tegen.. Want ja..hoe God ook voor hem had gezorgt,en nog deed.. kon hij zijn haat niet afremmen,en sloeg een kanaaniet dood.
Nou Mozes, nu kan je Gods weldaden wel vergeten in je leven!
Maar..we weten het. God koos juist hem uit om een volk te gaan leiden. Wat zal Mozes ook naar binnen hebben gekeken..denk je niet?.. Een doodslager..het volk leiden?..
Daar ging hij.. Eerst had hij nog tegengestribbelt. Hoe langer in de woestijn,des te meer zag hij ook zichzelf terug in de houding van het volk. Soms sloeg de moedeloosheid toe...en wilde hij God vaak de les lezen. God bleef geduld houden.
Wanneer ik de lijn door trekt naar vandaag, Dan moet ik bekennen..wat heeft God ook een geduld met mij gehad en nog steeds. In dat volk..zie ik vaak mijn eigen beeld.
Maar de meerdere Mozes,is niet de aardse Mozes van toen. Wel wil ik nog wel is tegen Hem op staan. Maar God laat dan zien..dat wanneer ik mijn eigen ding wil kiezen Het water bitter zal zijn om te drinken.
De Meerdere Mozes Leeft! Hij brengt Zijn kudde veilig thuis. Hoe vaak ik ook van Zijn wet of evangelie afdwaalde.. Zijn kracht is groot.
Mozes mocht het land niet in. vanaf de berg zag hij het land liggen. Toch was hij veilig,Veilig bij zijn God.
Reden om vandaag te danken? Ja..
Groet heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 22 mei 2015, 12:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 mei 2015, 11:46
Onderwerp: Wel of geen kinderen
|
|
|
Met het oog op dat het zou kunnen gebeuren dat een man van rond de vijftig met een vrijgezellen vrouw van zo'n tien jaar jonger verder zou willen gaan,kan ik het wel begrijpen. En al begrijp ik het niet..dan is het de keuze van die beide mensen, om nog kinderen te willen. Een samen zijn kan nu eenmaal verrassend alle kanten nog op gaan. Dat is voor mij ook wel weer iets wat een opnieuw of een samen zijn mooi maakt. Ik wil er aan toevoegen,dat de mens wel zijn of haar verantwoordelijkheid heeft...maar dat God de weg bepaald...of zo:De mens wikt,maar God beschikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 mei 2015, 14:55
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Uitermate mooi weertje!
Een wat koele wind verraad dat het nog geen zomer is Hoewel ik alleen een groot balkon hebt. Is het toch heerlijk om er iets van te maken.
Ik woon sinds Nov'14 in een rustige buitenwijk van S'Gravenhage veel flats..maar ook veel plantzoenen;) De takken van de bomen hebben frisse jonge bladeren,een genot voor het oog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 mei 2015, 11:58
|
|
|
Nou ik ben eruit.. Op ieder potje pas een dekseltje, en anders is er altijd nog foliepapier. (geintje tussendoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 mei 2015, 08:57
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zo ontroerend mooi.......
Ik zal er zijn
Hoe wonderlijk mooi is uw eeuwige Naam. Verborgen aanwezig deelt U mijn bestaan. Waar ik ben, bent U: wat een kostbaar geheim. Uw naam is ‘Ik ben’ en ‘Ik zal er zijn’.
Een boog in de wolken als teken van trouw, staat boven mijn leven, zegt: Ik ben bij jou! In tijden van vreugde, maar ook van verdriet, ben ik bij U veilig, U die mij ziet.
De toekomst is zeker, ja eindeloos goed. Als ik eens moet sterven, als ik U ontmoet: dan droogt U mijn tranen, U noemt zelfs mijn naam. U blijft bij mij Jezus, laat mij niet gaan.
‘Ik ben die Ik ben’ is uw eeuwige naam. Onnoembaar aanwezig deelt U mijn bestaan. Hoe adembenemend, ontroerend dichtbij: uw naam is ‘Ik ben’, en ‘Ik zal er zijn’.
O Naam aller namen, aan U alle eer. Niets kan mij ooit scheiden van Jezus mijn Heer: Geen dood en geen leven, geen moeite of pijn. Ik zal eeuwig zingen, dicht bij U zijn.
Tekst:Hans Maat. Muziek: Kinga Bán en Adrian Roest. © 2013 Stichting Sela Music |
Mooi!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 23:00
Onderwerp: Waarom kijken mensen tig keer op je profiel en zeggen niks?
|
|
|
PETRA824 schreef: | Waarom sommigge mensen tig keer op je profiel kijken, maar niks zeggen |
Kijken bij elkaar is wat het juist spannend maakt:)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 21 mei 2015, 08:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 22:51
Onderwerp: Te snel verliefd?.......
|
|
|
PETRA824 schreef: | Mischien na je 50 ste je er van af bent.. ha ha aangezien ik bijna 50 word meld ik het wel effe als ik merk ik niet meer verliefd word... |
Oh spannend..met andere woorden heb jij er nu nog geen last van;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 22:32
|
|
|
PETRA824 schreef: | 25... nog es effe kijken |
Ja mag toch,bovenste bel :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 22:23
|
|
|
Vrouwen nieuwsgierig? Ik daarom 25 foto's,dus bij mij ist rustig?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 18:49
Onderwerp: Te snel verliefd?.......
|
|
|
Misschien groei ik eroverheen..... Ik ben ook boven mijn haar uitgegroeid;)?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 16:09
Onderwerp: Wist je dat?
|
|
|
Het uiterlijk straalt,het innerlijk bepaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 mei 2015, 00:00
Onderwerp: ingaan tot de rust van God
|
|
|
Welgelukzalig de mens die het alleen van God verwacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 mei 2015, 23:57
Onderwerp: ''Stilte?''......
|
|
|
Dat past bij het onderwerp;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 20 mei 2015, 00:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 23:12
|
|
|
Ik denk al dagen aan een tandem,is dat gek?...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 21:54
|
|
|
Bedenk dat een vlinder als rups begint;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 21:44
Onderwerp: je gaat op date en...
|
|
|
PETRA824 schreef: | klopt schrap het woord date, scheelt een hoop stresssss |
sSsTtressSS????.....:))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 11:23
|
|
|
Wat dach je..ik wil ff wat kwijt hier;)))
Om wat in het onderwerp te blijven..dacht ik zelf dat er ook stilte voorafgaand aan het moment zou zijn. Haha..maar dat is dus helaas niet het geval. Ook ik zal misschien wel mij te veel gaan focussen voor de tijd op allerlei dingen die geheel niet van belang zullen zijn. Vooral wanneer ik teveel gehecht bent geraakt aan de stem van de tomtom(bij mij dan een belgisch accent) blablabla haha...
Ik ga ontspannen een date tegemoet..wanneer ik vooral mijzelf kan zijn en blijven. Merk ik al snel dat de ander moeilijk met stille momenten om kan gaan..dan kan ik mijn inzien 2 dingen doen..of uitleggen dat ik niet aan een stuk kan door ''ratelen''..of geen volgende keer afspreken,en het laten rusten.
Wanneer een gesprek niet op gang komt,dan zal het mooi zijn..wanneer je dit goed aan voelt van mekaar..de een de ander daar wat in helpt..vooral waneer ik merkt dat de persoon dit fijn vindt.
Alles uitstippen werkt natuurlijk nooit. En mijn haar een uur voor de afspraak nog willen verven,dat lukt niet iedereen;) Ik moet mezelf kunnen zijn(klik)wij moeten ons zelf kunnen zijn. Iets van een ongewoon gevoel hebben..dat is niet meer dan logisch. Dat gevoel behoeft je ook niet te camoufleren of direct te blokkeren.
Onderwerpen bij een date kunnen o.a zijn: - kon je het vinden - lekker weertje geworden - koud geworden - niet direct over fotos beginnen - wandeling in de buurt/winkelcentrum - lol
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 18 mei 2015, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 00:03
Onderwerp: Gedachten over vervolging
|
|
|
Jezus lief te hebben is een ander woord voor paradijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 mei 2015, 23:32
|
|
|
ANNA415 schreef: | Of je hebt elkaar gewoon geen bal te vertellen |
Dat is ook heerlijk...gewoon de hele tijd elkaar aan kijken..en dan zeggen ..zie je wat?,lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 mei 2015, 23:29
Onderwerp: je gaat op date en...
|
|
|
Misschien is het een idee,om gewoon af te spreken met elkaar en dat moment dan geen date noemen?:)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 18 mei 2015, 00:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |