Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:38
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ANNA415 schreef: | vandaag de koffer inpakken. mag mee op kamp van de basisschool. m'n vriendin heeft me erin geluisd allemaal pubers maar goed: Anna goes Ameland |
ha ha, dat word vast reuze leuk , maar ook vermoeiend. veel plezier toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:34
Onderwerp: Angsten en spanning
|
|
|
JOL252 schreef: | Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.
Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.
En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan. |
Zo waar!!!!!
Ik mail je Ingrid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:42
|
|
|
INGRID978 schreef: | Dankjewel voor deze fijne woorden.
|
graag gedaan, ik weet hoe akelig angsten zijn, maar weet ook dat het niet zomaar wat woorden zijn die ik voor je schreef, die woorden zijn waarheid, dat is mijn ervaring.
Ik had straatangst doordat ik zwaar getraumatiseerd was, een voorbeeldje van de waarheid van die woorden: was de dag dat ik dacht ik kan niet meer, ik kan e r niet meer tegen toen ik ergens buiten was en ineens was het als of ik Jezus hoorde zeggen, je hoeft niet bang te zijn, ik ben bij je en er zijn ook engelen om je heen, kijk daar en toen zag ik een engel.
En ieder keer als ik buiten was en het was me teveel, sloeg ik net toevallig de bijbel open op teksten die ik net nodig had.
Gewoon voordat je gaat, Jezus over je angsten vertellen, en vragen of hij met je mee wil gaan en de bijbel mee nemen en als het te veel word, tot Jezus bidden en die bijbel openslaan
En ik weet erg moeilijk in de praktijk, maar op een dag ga je die angsten die jij hebt overwinnen, want Jezus heeft die angsten al voor jouw overwonnen, dus samen met Jezus, gaat het voorbij die angsten.
liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:25
|
|
|
uit spalm 91: want hij zal aangaande u zijn engelen gebieden, dat zij u behoeden op al uw wegen, op de handen zullen zij u dragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:20
|
|
|
Ik heb een periode in me leven gehad, dat ik last had van straatangst, en op een gegeven moment gingen de angsten weg, doordat ik iedere keer als ik dacht, help.... de bijbel open sloeg en dan kwam ik weer woorden van God tegen. Ik geloof dat er zo,n 600 keer ongeveer in de bijbel staat dat we niet bang hoeven te zijn. En daar kunnen we God rustig op vertrouwen dat er niets is om bang voor te zijn. Misschien helpt het ook bij jouw?, gewoon tegen over je angst Gods woorden en beloften zetten, je daar aan vast houden.
veel sterkte
jes 41-13: Want ik de here uw God, grijp uw rechterhand vast, die tot u zegt: vrees niet, ik help u
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:07
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
FFT360 schreef: | ...BBQ's en heggen zijn niet aan mij besteed. |
gewoon grote pot met vuur, lekker kippetje boven het vuur houden en daarna stukken van je heg in het vuur gooien en genieten van mooi kampvuurtje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 22:51
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
INGRID978 schreef: | Wat mij nu bezighoudt is de vraag welke rubriek ik hier kan kiezen om mezelf voor te stellen. |
Welkom op cm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 11:03
Onderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
|
|
|
ha ha ha, ik krijg een mail van iemand waar ik zo om moet lachen dat ik hem effe deel: iemand stuurt me, niet aan bliksem inslagen d enken he, met die paus
nee, doe het deze keer niet, heb me les geleerd.....de ervaring heeft me beter gemaakt, denk het niet.
Alhoewel het wel menselijk is om te denken: eh God waarom liet u de bliksem niet inslaan op die paus????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 10:10
Onderwerp: gaan we weer picknicken? O:)
|
|
|
IRIZXX484 schreef: | Het ligt er maar aan of ik kom. Komen er ook een beetje leuke mannen? Het liefst onder de 30 met een beetje een strak lichaam. |
Ha ha, volgens mij meer holbewoners op de heide daar en mannen van rond mijn leeftijd die met een buikje zich vol eten met vlees van d e barbecue, maar er hoeft natuurlijk maar 1 tje er tussen te zitten van jouw wensen en dan maakt het, het heel romantisch op de heide met zo iemand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 16:09
Onderwerp: waar bleef de blikseminslag????
|
|
|
Ik kan me nog goed herinneren dat ik me exMan maar niet kon vergeven, teveel pijn, hoe ik ook me best deed, iedere keer kwam boosheid, en soms wraakgedachten in me op en de irritatie dat hij vrolijk door leefde terwijl wij zoveel gevolgen hadden. ik schreeuwde het met me hart uit naar God, god ik kan het niet, avonds kreeg ik een droom, ik droomde dat ik me ex was , droomde hoe ik gevangen zat in de dingen waar hij in gevangen zat, hoe rot hij zich voelde, geen uitweg had, schuldgevoel, en heel veel pijn in zijn hart, sindsdien nooit meer moeite gehad om hem te vergeven. ben er van overtuigd dat God me die droom gaf om me dingen t e laten inzien, net zoals hij hielp met de worsteling die ik een tijdje terug had en dacht waar blijft d e bliksem inslag??? God liet me ineens dingen inzien dat ik dacht shitttt. ben zelf ook verkeerd bezig dat ik zo denk, vergeef, wees wijs.
Zou ik me gevoelens en gedachten niet met God bespreken , zou ik misschien in boosheid zijn blijven hangen met alle negatieve gevolgen erbij voor beide partijen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 15:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ik weet zeker dat God me wel begreep en dat ik op dat moment op die manier mn hart bij Hem uit mocht storten Mensen kunnen een ander vreselijke dingen aan doen, dingen die jezelf en nog erger je kinderen heel veel schade berokkenen. Ik zie in psalm 96 David ook zo tegen God praten. Het is een uiting van de enorme boosheid die je volet als jou of je kinderen iets heel ergs wordt aangedaan. Gelukkig hebben we een God die wel naar ons luisterd maar niet altijd doet wat we vragen daarom is het ook veilig bij Hem je hart uit te storten. Hij gaat met elk mens zijn of haar eigen weg ook met diegene die me dat aan deed |
Zo denk ik er ook over en het is zeker heel goed denk ik om je frustratie ook bij God neer te leggen, met hem te bespreken, ook daarmee helpt God je en kan hij je inzicht geven in hoe t e handelen en als je zelf verkeerd er mee omgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 03:44
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik heb met die persoon gepraat, en er kwam een zeer vreemde reactie, reactie van uit pijn denk ik. Dus later dacht ik, wel laat ik die persoon een knuffel geven en zeggen ik hou van je, het is goed. Maar voordat ik die stap kon doen, heb ik die persoon een tijdje ontloop en flink er mee geworsteld. |
Schreef ik zoveel meningen al terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:20
|
|
|
Goed omschreven, ontzetting, inderdaad was ik in schok iemand in de bediening die zo doet En God ziet die persoon vooraan biddend in de kerk. God weet het. Maar zoals ik al schreef, God blijft genadig, en ik kreeg een soort bliksem inslag van God in mijn denken......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:04
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik schrik hier toch wel heel erg van. Natuurlijk weet God van de pijn die er in ons hart kan zijn, maar dat is toch geen vrijbrief om iemand te vervloeken of te wensen dat iemand door de bliksem getroffen wordt? En God zou dat dan wel begrijpen?
|
ik verbaas me , hoe sommigge mensen dingen uit mijn woorden halen, die niet van toepassing waren, zijn. hoe sommige alleen al veroordelen over de woorden een ander soort mensen... en zo denken en zijn we allemaal verschillend, maar dat maakt een discussie ook boeiend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel. Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit? Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging |
Jij snapt hem, het was alleen niet dat ik die persoon wou vervloeken, maar God accepteert u dat? zoals die persoon doet? Kijkt u toe hoe die persoon hier zit terwijl die en die zonde bla bla bla.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:39
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Dat vind ik dus wat lastig Petra. Wanneer ben je heftig fout of een beetje fout? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat? Ben ik fout als ik iemand negeer (dat doet de ander pijn) of ben ik pas fout wanneer ik een ander mishandel (dat doet de ander pijn)? |
das nou net het geen mij ook tot denken zet, wij mensen, tenminste ik oordeel (en ja soms ook veroordeel) anders als God.
En wat leert God ons? dat we genadig moeten zijn, net zoals hij voor ons genadig is. Niet moeten veroordelen en we ons druk maken om een splinter bij een ander , terwijl zie de balk in je eigen oog.... en wij mensen denken wel eens van ja maar die zonde.... die is heftig... volgens mij is voor God zonde zonde... of het nu vreemd gaan is, of iemand negeren. iemand mishandelen of een appel stelen bij de albert hein. En tenminste ik ben dan geneigd om te denken,ach die appel is niet zo erg als vreemdgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:58
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Uit wat ik lees begrijp ik dat de bliksem moet inslaan op de persoon die een fout maakt??? Natuurlijk lees ik wel meer, maar omdat het vaag blijft wat er precies bedoeld wordt, blijven de reacties ietwat in de lucht hangen. Elk mens maakt fouten, maakt keuzes, handelt vanuit zijn overtuiging, gevoel, vanuit reacties op een ander en noem maar op. Wat de één fout vindt, kan de ander juist waarderen. Oordelen kan en wil ik niet, dit topic blijft wat in algemeenheden hangen en daarom is het bijna onmogelijk om een doordachte mening te geven. Wat is fout? Wanneer ben je fout? In wiens ogen? |
De desbetreffende persoon deed iets wat echt niet oké was, dus vandaar dat ik dacht, God waarom grijpt u niet in, laat de bliksem op die persoon niet inslaan,ofzoiets
Wanneer ben je fout? als je Gods geboden heftig overtreed toch???? het gaf voor mij een enorme worsteling en dacht deel het, misschien herkenbaar voor anderen, kijken hoe die daar mee omgaan,
maar inderdaad, het topic verloopt zeer vreemd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:51
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Hey Roelande.. haha ze strooien met enquêtes zo te lezen alleen is de mij beloofde dagen nog niet gegeven dacht dat ik vandaag al niet meer in kon loggen maar ben er nog tot vanavond of zo...
Las dat je de liefde hebt gevonden veel liefde en geluk samen!!!
Wat heb ik gedaan?? De boodschappen verder nog niet zoveel even energie sparen voor vanavond |
Oh Nou word ik nieuwsgierig...wat ga jij vanavond doen???? Petra die grieperig is, dus wat op pc hangt en ook energie spaart voor vanavond, dan komen twee kleinkinderen van me logeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:49
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | weer eens inglogd op CM. Kreeg zo maar 7 dagen kado omdat ik een enquette heb ingevuld Dus hallo allemaal I am back |
gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:46
|
|
|
Mijn interpunctie is altijd slecht Irisxx4, met twijfel of de naam nu goed geschreven is
dat komt omdat als ik iets schrijf het tussen alles effe door word gedaan, heel snel tik ik me gedachten neer en inderdaad effe nalezen en wat leesbaarder maken zou beter zijn.
De meesten hier zijn al aan gewend.
Wat betreft gezin: zoals God het bedoeld heeft was geweldig. Ik leef al negen jaar als vrouw alleen met 8 kinderen, inmiddels al wat uit huis en ja gaat goed, maar zou een geweldige aanvulling zijn geweest als ik een man had gehad als hoofd van het gezin, wat zijn taak er nu ook in is, desnoods neemt hij het huishouden over. mannen hebben weer andere eigenschappen als vrouwen waardoor ze zeer geschikt zijn als hoofd van het gezin. Vind ik dan he.....
en er effe bij vermelden, mits hij zich zo gedraagt als een hoofd van een gezin , zoals God het bedoeld heeft.!!!!!!!! (helaas intreperen mannen het hoofd van gezin zijn nog al wat anders als de bedoeling van God was )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:27
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Stukjes forum gelezen. |
Ik ook, en nu maar es beginnen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:27
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waar dit topic over gaat. Ik heb een stukje teruggelezen en sommige reacties lijken uit de lucht gegrepen. Waar moet de bliksem inslaan en waarom? |
Moet je het eerste stukje lezen ijsje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:25
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dit zinnetje sprong er voor mij even uit. De tegenstander probeert iedereen te onderdrukken, niet alleen vrouwen, maar ook mannen, kinderen, jongeren.
Ik meen dat de misleidende leugen is dat iemand gaat geloven dat er heil ligt in "macht". En dat komt voort uit de eerste leugen "je kunt als God zijn".
Verder ben ik het helemaal met je eens Petra dat God zowel man als vrouw met unieke eigenschappen heeft gemaakt waardoor ze elkaar nodig hebben om optimaal te kunnen functioneren. Dat geldt zo in een huwelijk, en in welke gemeenschap dan ook.
Ik waag me niet teveel aan het topic "vrouwen in het ambt" maar om toch ontopic te blijven stel ik mezelf de vraag waarom God de man als hoofd van de vrouw heeft gekozen (in het gezin). En met "hoofd" bedoel ik dus absoluut niet "de baas", maar wel leidend, verantwoording nemend, voorgaand in liefde zoals Jezus dat doet bij Zijn gemeente.
En als de man als hoofd van een gezin behoort te dienen, zou die lijn niet doorgetrokken kunnen worden naar de kerkelijke gemeente, waar ik iemand met een ambt ook als "hoofd" zie van de gemeente? |
helemaal mee eens dat de tegenstander iedereen probeert te onderdrukken, je geeft me wat te denken met de man als hoofd van de gemeente.... daar ben ik het wel mee eens, maar in die gemeente kunnen wel degelijk vrouwen ook bepaalde leidinggevende functies hebben, spreken etc.... iedereen in de gemeente met een leidinggevende functie, bespreekt weer dingen met de voorganger en eerlijk gezegd ben ik zelf wel blij ermee dat dat een man is, die hebben een bepaalde nuchterheid en meer eigenschappen die ik zeer waardeer in een man en nu niet alle vrouwen van cm boos op me worden... maar voor me zelf ben ik het er wel mee eens. dat een man het hoofd van een kerk of gemeente is.(wel dus een man die plaats geeft aan vrouwen voor leidinggevende functies binnen in die gemeente)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 09:27
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ik begrijp je standpunt vanuit het gelijkwaardigheidsprincipe, maar wat ik essentiëler vindt is dat wat de Bijbel ervan vindt. En over dit onderwerp zijn de visies bepaald niet eenduidig.... |
Copieer effe een stuk wat ik ooit eerder heb geschreven toen ik zelf zat te denken over wat de bijbel over vrouwen zegt :wat betreft positie vrouwen, paulus schreef in een tijd dat vrouwen als tempelprostituees werden gebruikt bij afgoden . Wat hij schreef was eigenlijk heel revolutionair, vrouwen mochten gewoon in de gemeente zijn net zoals mannen. dat ze zich moesten laten leren, waaruit sommige soms halen dat vrouwen daarom niet mogen prediken enzo, schreef hij denk ik, om dat hij vond dat mannen de vrouwen ook moesten leren en niet die dingen alleen voor mannen hielden. En ze op dat moment nog niet konden prediken omdat ze eerst nog moesten leren. Verder haal ik uit d e bijbel dat hij schrijft dat vrouwen ook gaan profeteren, houd in dus ook voorin de kerk staan en een profetie uitleggen, prediken enzo.. Maar in die tijd, moest paulus het eerst voor elkaar zien t e krijgen dat ze gelijkwaardig in d e gemeente konden zijn en onderwijs kregen...
wat betreft relaties... ben er ook mee bezig, de man kreeg leiding van God, die hij eigenlijk ook niet goed deed, had moeten zeggen tegen eva, eva, nee, we mogen niet eten van de verboden vrucht, maar zei: hap later tegen god schoof hij d e verantwoordelijk op eva af, eva bla bla...ma ja, vervolgens zegt god dat het zaad van d e vrouw satan zal verslaan.. en daar begon het grote gevecht van satan om proberen de vrouw klein t e houden, onderdrukken ... Want oh wee, als een man en vrouw samen sterk 1 zijn, wat een kracht,alleen al samen in gebed als eenheid, in strijd tegen de tegenstander... dat word een sterk team. Een man alleen en een vrouw alleen is niet zo sterk als samen met zijn tweeën. Ze vullen elkaar aan met elkaars kwaliteiten , die verschillend zijn.
Wat me opviel is dat vrouwen de opdracht krijgen een man te eren en een man de opdracht zijn vrouw lief te hebben als broos vaatwerk etc... moest er om glimlachen, natuurlijk kent god de man goed, heeft hij zelf geschapen... eer een man en hij slooft zich voor je uit, bv wat goed dat je dat gemaakt hebt, volgende keer doet hij trots weer iets voor je maken, krijg je minder gauw voor elkaar als je zegt, werd wel es tijd dat je dat ging maken...
maar veel gedachten van me doorelkaar, ben er mee bezig, hoe ziet goed de vrouw en man samen..hoe ziet god vrouwen???? so wie so, interessant, wie zorgde er het eerst voor jezus?? maria een vrouw, samen met jozef... maar toch zat jezus eerst 9 maanden in maria,s buik... aan wie werd vertelt over het levend water??? de uitleg ging na een vrouw bij d e put, die vervolgens een heel dorp erover onderwijst(predikt, vertelt,) en het hele dorp kwam tot geloof. dus wat vrouwen niet prediken???
over het artikel, dat mannen in alles beter zijn dan vrouwen behalve kinderen.. onzin... en menig groot zakenman, heeft een vrouw achter hem die hem ondersteunt op vele gebieden. Vrouwen niet werken??? alleen geschikt voor moederschap??? eh god gebruikt vrouwen ook voor andere dingen in de bijbel, was een vrouw die de verspieders de weg wees bv....
Ik denk wel dat een vrouw eigenschappen heeft gekregen als moeder waar een man niet tegen op kan, wij hebben meer geduld, kunnen ons op meerdere dingen tegelijk richten, makkelijk me t lading kinderen om je heen. Wij kunnen een baby borstvoeding geven, een man niet, maa r een man is net zo belangrijk in d opvoeding voor een kind. Ik zelf heb e r voor gekozen om de eerste 4 jaar thuis t e zijn altijd bij me kinderen, (kon dat gelukkig ook) eerste halfjaar, richt een baby zich ook vooral op een moeder, daarna pas meer op andere mensen, dus ja ik geloof dat het eerste half jaar heel belangrijk is, een moeder die veel bij d e opvoeding is. maar kan ook met werk gecombineerd worden en een vader die voor het kind zorgt. dus b*llsh*t het hele artikel.
Nog een gedachte die ik hier neerslinger: warom zou de tegenstander zo zijn best doen om vrouwen over d e hele wereld proberen t e onderdrukken, niet de positie te geven die god eigenlijk bedoeld had? ( een gelijkwaardigge positie) Ik denk om dat wij veel kwaliteiten hebben, als we samen met mannen in de geestelijke wereld ten strijde gaan, is hij niet blij mee kijk es na corrie ten boom, als die had gepredikt? hoeveel vruchten heeft ze voortgebracht???
en de kwaliteiten van mannen en vrouwen zijn verschillend, die twee bij elkaar, samen heel sterk. Sommigge gebieden zijn mannen sterker, sommigge vrouwen sterker...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 09:10
|
|
|
JANS221 schreef: | Wat versta je onder de gave van onderscheid van de Heilige Geest? Zoiets als gewoon logisch nadenken? En hoe weet je dan dat als je iets signaleert en er iets meedoet dat het geen kritiek leveren is, maar onderscheid maken? Stel je dat dan bij jezelf vast dat je die gave bezit? Lijkt me dat dat soms heel gevaarlijk kan zijn als mensen menen die gave te bezitten, terwijl dat ondertussen toch niet zo is. Misschien dachten sommige Farizeeërs ook wel van zichzelf dat ze die gave hadden............. Kun je het wat uitleggen?
|
Interesante vraag, alhoewel het eigenlijk meer hoort bij een topic over de heilige geest, zat er over na te denken toen ik je vraag las, de heilige geest helpt mensen en laat mensen soms inzicht zien, maar inderdaad is het echt van de heilige geest of zijn het je eigen gedachten??? Voor me zelf ben ik daar altijd heel voorzichtig mee, zijn het me eigen gedachten of is het Gods Geest die me iets laat inzien, versta ik God echt goed? Voor me zelf als ik denk Gods stem te verstaan, als het uitkomt zie ik dat als bevestiging dat ik het goed verstaan heb. wat betreft onderscheid van de heilige geest denk ik dat God die mensen soms geeft zodat je voor die persoon kan bidden. Voor bevrijding of of mensen te waarschuwen voor misleiding, dwaalleraars.
En dan kom ik op de gedachte dat onze relatie moet groeien met God, en hoe meer je hem kent, hoe meer je zijn stem, zijn heilige geest verstaat, moeilijk uit te leggen voor mensen die nog niet zover zijn in dat groeiproces. mensen die profeteren zijn bv, zijn wel makkelijk te toetsen, komen d e profetieeen uit? verstaan ze Gods stem echt goed? ik ken 1 profeet die ongelooflijk is, dat je denkt... oké dit kan je niet weten, dit weet alleen God van mij en vervolgens komen zijn profetieën altijd uit. Hij bid voor mensen, soms laat God hem dingen inzien, zodat hij voor bevrijding kan bidden. maar ik ken ook mensen die inderdaad menen Gods stem te verstaan en zeggen de heilige geest zegt: bla bla en dat ik denk, ehhh je denkt dat het van de Heilige Geest is, maar het is duidelijk je eigen inzicht en het klopt niet.
So wie so laat d heilige geest mensen nooit iets inzien om kritiek te geven op een negatieve manier, Gods woorden zijn altijd opbouwend, dus als het kritiek is, opbouwende kritiek op een zachtmoedigge manier.
zo denk ik e rover, nadenkend over je vraag, ook al was hij niet na mij gericht, ga ik er toch op in, want goeie vraag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:37
|
|
|
ROADY558 schreef: | Oke ontopic maar weer:
Zoals ik al zei: degene persoonlijk aanspreken op hun gedrag (als eerste stap). |
Klopt, is inderdaad de eerste stap met die persoon even praten erover.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|