Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:56
Onderwerp: De klik...
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien.. |
dat klopt idd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:53
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik ben overal al geweest. Ik heb in de kroegen geweest, discotheken. Bijeenkomsten voor vrijgezellen. Kerkelijke jongerenavond ben ik veel geweest, daar was ik trouwens niet zo gewild onder de jongeren. Waar ik ook kwam, in de kroeg of in een kerk, bij een discotheek of bij zo'n zogenoemde christelijke bijeekomst voor jongeren, ik heb het jaren lang gedaan hoor. Maar het bracht niks, en het rare was. Andere jongens toen der tijd hadden geen moeite ermee om een vrouw te krijgen, ze liepen op 1 af en hup het was raak. Dus ik dacht, dan ga ik het net zo aanpakken als die jongens. Ja dat was mis. Ik heb ook een tijdje bij zo'n jeugdkring gezeten, nou ik kon het wel benauwen, niks geen serieus praat erbij, en dat bij leeftijdsgenoten. Ik ben toen heel snel overgeplaatst naar een huiskring voor volwassenen, en dat was wel goed. Maar ja dat waren allemaal ouderen, daar zul je zeker niks tussen treffen. Maja ik had toch ook behoefte toen der tijd om bij een huiskring te horen.
Ik ging er vaak op uit hoor, heb het heeel vaak gedaan. Nogmaals; ik kwam bij dischotheken, kroegen. Al was ik niet zo welkom bij dischotheken omdat ik te anders was volgens hen, ik was saai omdat ik niet mee deed met de meute, dat werd er gezegd. Ik moest me er meer bij geven, naja dat deed ik al, maja ik gaan geen kattekwaad uithalen, want dat heeft geen zin, maja ik was dus saai.
In kerken en hun bijeenkomsten ben ik jaren lang geweest, maar ik strookte qua denken niet met hun zoals ik toen hoorde van een paar van de huiskring. Nee die tijd heb ik nu allemaal achter de rug, daar heb ik zeker geprobeerd.
En ja ik probeerde in het begin ook de harten van vrouwen te veroveren, maar dat werd niet gewaardeerd, en ik wist eerst ook niet wat ik fout deed. Toen zeiden ze: je moet een hart niet veroveren van een vrouw want dat kan nogal hard overkomen. Naja, toen wist ik het ook niet meer. Ik vraag me wel dikwijls af; als ik het aanpak zoals andere jongens het van mijn leeftijd doen, dan blijkt het ineens ook weer niet goed te wezen. Maar die andere jongens mochten het wel doen, en het werkte zelfs voor hun, want ze hadden binnen no-time een vrouw. En ik zou t ook zo doen op precies dezelfde wijze zoals die jongens het deden, maar dat was ineens niet goed. Naja, kun je je dan voorstellen, dat je op gegeven moment op geeft? Teleurstellingen en constante afwijzingen hebben mij moe gemaakt, het maakt je moe. En dan als je moe bent, dan geef je het maar op.
En wil je 't eerlijk weten? Ik heb soms nachten zitten te huilen en ik heb gebeden soms nachten lang, als de dag van gisteren. En dan op gegeven moment ben je leeg, en dan kun je ook niet meer huilen. Ik vroeg me mijn Here steeds af waarom die andere jongens het wel lukte en mij niet, ik vroeg wat aan mij ontbrak, ik vroeg wat ik fout deed. Ik vroeg mijn Here of Hij me ook kon laten zien waar ik het fout deed, en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen antwoorden gekregen. Ik heb er alles aan gedaan. Echt alles aangedaan. Maar het heeft niks geholpen. Nou is het dan logisch dat ik dan op gegeven moment zeg; laat maar? |
ik herken het goed van mezelf op dezelde leeftijd. Ben gelukkig getrouwd geweest en heb twee kinderen er aan over gehouden. Er komt vanzelf iemand op je weg Laverde. Ernstig zoeken gaat altijd mis. Het is goed om zo'n instelling te hebben anders wordt het alleen terleurstelling op terleurstelling.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 5 januari 2013, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:34
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik zou maar eens goed lezen, wat je zelf al zette, een nieuwe aarde Dat is ongeveer vergelijkbaar (niet helemaal dus, maar meer zoals je het zegt) oude schoenen en nieuwe schoenen.......... Waar zijn de oude dan? |
Die worden verbrand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:19
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | Àls, ja. maar 't zal hier niet gebeuren. (gepantserd staal) |
De juiste woorden, hebben kracht om die (pantser) te doordringen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:59
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
Anita,
Ik zit alleen in het donker, M’n gedachten maken overuren, Ik denk na over m’n leven, Dingen die ik zou willen vergeten, Maar nooit zal kunnen vergeten, Ik zou dingen willen loslaten, Terwijl ik weet dat ik het nooit zal kunnen loslaten, Dit ben ik, En daar moet ik het mee doen, Ik zal dingen nooit kunnen vergeten, Maar ik zal ze een plekje geven in m’n hart, Zodat ik verder kan met mijn leven, En niet meer hoef terug te kijken naar het verleden.
Soms moet je iets loslaten om het vast te kunnen houden.... Ben blij dat ik het Lam van God ken, Hij is mijn Heer en mijn Herder, mij ontbreekt niets. Hij doet mij grazigweiden. Ook hier en nu. Voert mij langs rustige wateren.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 5 januari 2013, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:36
|
|
|
Er zit een type fout in. Vrouwen "willen" gelijk. Ach ja de media?
Je wandel met God - groeien door liefde voor de Schrift en in discipelschap Je bediening - leer je uit te strekken naar anderen en die ander te bemoedigen Je huis - schep een warme atmosfeer en een tapijt van schoonheid Je man - koester de verplichting je man te dienen en te eren Je kinderen - bid trouw voor hen en onderwijs ze in het Woord van God
http://youtu.be/NiokaHBGVB8
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 5 januari 2013, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:34
|
|
|
LYDIA448 schreef: | 'zijn hartje kent' Zal dan toch eerst een lek moeten komen anders kan geen énkele vrouw dat hartje léren kennen... Ik begrijp het wel hoor.. |
Mischien komt er een pijltje welke dat doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:16
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Das waar, maar aan de aarde zit wel een kaartje, en eigenlijk, zaten wij na de zondvloed, al in de eindtijd. Maar hoe lang het duurt weet geen mens, alleen Hij die alles gemaakt heeft. En ieder mens heeft een eind tijd, op aarde, en zelfs weet niemand dat, wanneer precies.... |
Ook voor de aarde is er geen einde want er komt een nieuwe Hemel en aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:10
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Dankjewel Shanita
Ik lees je vind het eerste stukje verwarrend over dit en dat maar begrijp wel wat je wil zeggen , wens jou ook sterkte want ik lees maar als het niet goed is ook niet zelfbedachte maar eigen dingen die je mee hebt gemaakt. Maar goed kan het mis hebben dat is wat er in mij opkomt en zoals ik het lees Wel lees ik goed bedoelde adviezen nogmaals dank. Ik denk ook niet dat ik dat helemaal bedoel als jij maar dergelijk situaties zijn er wel eens geweest.
Wat ik bedoel is eigenlijk dat mijn zoontje verteld in een pleeggezin wat niet waar is ik geen recht word gedaan , door jeugdzorg omdat ze mij niet geloven, en de woorden hebben meer kracht van mijn zoon op dit moment , maar ik heb het antwoord al gevonden in de bijbel God zegt wat ik moet en mag doen, en dat is LOSLATEN.zoals HIJ zijn zoon los moest laten mag ik dat ook doen al leeft mijn zoontje en weet ik zeker dat God in hem leeft daarom kan ik loslaten in het zeker weten dat God alles ten goede zal keren en niet instanties die denken het beter te weten. Op een dag komt hij bij mij terug en kan ik vertellen waarom het zo gegaan is en dan is het feest als het op aarde gebeurd dan hier en anders in de Hemel waar mijn zoontje weer bij me terug zal komen. Ik wilde niet zo in persoonlijke dingen gaan treden maar ik ben open eerlijk en wat als God mij verteld in Jesaja dat Hij ter verantwoording zal roepen die mij ter verantwoording roepen . Dat heb ik al een heel jaar gezegd zonder dat ik wist dat deze woorden in de bijbel stonden en nu kreeg ik het zomaar dat ik zei heer wat wilt U dat ik lees mijn mail opende een schrijven over teleurstelling kreeg en toen deze verzen Jesaja 49 17 20 23 en vers 25 laatste twee regels Dan mag ik weten dat ik een God heb die mij de weg wijst wat mensen ook doen en willen Hij wijst mij een weg . En ik volg Hem gewillig achterna wat er ook gebeuren zal HIJ zal het ten goede keren op een dag. We hebben een God van wonderen daar geloof ik in het is niet altijd makkelijk maar wel mogelijk door HEM die mij kracht geeft.
Ik wens ook een ieder die dit leest en jouw dit toe veel kracht wijsheid van de Heer . Hij geeft als we bidden geneest en hersteld ons naar Zijn plan.
Groet en zegen Anita |
Ja dat herken ik. Onrecht dat soms uit een hartje kan komen van een kind. Waardoor de knop van schuldgevoel ingedrukt wordt terwijl het niet zo bedoeld of zo is. De liefde over wint Anita.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 5 januari 2013, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:21
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
ANNA415 schreef: | 10% maar? Ik snap soms helemaal niks van mezelf |
eigenlijks nog minder. Maar dat is een mannenhart.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:02
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is een keuze. |
Hoezo??? Voor mij is het geen keuze!!! Dat is wat jij denkt, dat het voor een man is....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 4 januari 2013, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:53
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Waarom mannen het initiatief moeten nemen?!
Nou, dat lijkt me simpel; Vanaf het moment dat ze beet hebben beperkt het recht van de vrouw zich enkel nog maar tot het aanrecht dus laat die man dan voor die tijd in elk geval bewijzen dat hij de moeite waard is om z'n vuile vaat te doen!
Tess, misschien iets té geëmancipeerd... |
Idd, geëmancipeerde persoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:49
|
|
|
LYDIA448 schreef: | En hard is natuurlijk wat anders dan waterdicht... toch? |
idd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:46
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Mannenhart:
‘hard to get’
Maar is het specifiek een mánnenhart wat hard to get is? Of die van jou Maritime?
|
Om die van mij te krijgen is zeker "hard to get it"... Lydia.
Een mannenhart gaat voor zijn vrouw, dat zijn hartje kent. Helaas zijn er maar weinig vrouwen die dat begrijpen dan wel ervaren hebben. Mijn mannenhart gaat uit naar een vrouw zoals God het bedoeld heeft.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 4 januari 2013, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:28
|
|
|
Mannenhart:
‘hard to get’
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 4 januari 2013, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:17
|
|
|
LYDIA448 schreef: | En hoe moeten wij vrouwen dan reageren op al die hardheid? |
Ik heb het niet over hardheid Dat was Gerrit....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 4 januari 2013, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:16
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Nee hoor het is geen mysterie. Als je hart open staat is het een openbaar iets. |
Dat is wat ik zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:57
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart?? |
Het mannenhart is ondoordringbaar (waterdicht). Dat kent geen woorden. Het blijft een mysterie voor vrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het verwonderd mij dat je nog geen kritiek kreeg van vrouwen naar aanleiding van wat je schreef. Ik vind je tekst ronduit beledigend. |
Dat vind jij...
Mijn reactie(feedback) heb ik bij mezelf gehouden, zonder om iemand te kwetsen. Ik geef aan, wat het mij zegt, wat ik ervan vind, hoe het bij mij overkomt, tevens wat het mij zegt vanuit mijn relatie met God als man.
Wederom ben je bezig om iemand zijn bevindingen als beledigend te betitelen. Wat zegt het jou dan??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:52
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | |
Hier hou ik dus niet zo van. Klinkt heel erg hoog verheven voor een vrouw!!! Trouwens zo heeft God het ook niet bedoeld.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 3 januari 2013, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:04
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou dat weet ik niet zo zeker, ik weet van hen die op cm zitten, en ik zeg niet allemaal, dat ze een maatje voor nu zoeken. En voor cm , moet je toch nog wel een paar pegels over de balk smijten, zonder garantie. |
Hemel staat tussen haakjes Gerrit! Hemel op aarde voor nu...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:29
|
|
|
De meeste vrouwenharten zoeken een man in de "Hemel" .
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 3 januari 2013, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:27
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Je kunt het ook vergelijken met mensen die opzoek zijn naar God. Degenen die niet opzoek zijn naar God hebben dan ook geen interesse in Hem. Maar degenen die serieus naar Hem opzoek zijn zullen Hem vinden.
Zo is dit ook in liefdes relaties, als je niet zoekt zal er ook niks gebeuren. Je zult er enerzijds iets voor over moeten hebben.
Ik kan volmondig zeggen dat ik altijd mijn best heb gedaan naar het zoeken van een vrouw, alleen het is me altijd mislukt, wat ik ook deed, dat is het enige verschil. Maar ik kan zeggen dat ik er veel moeite en tijd in gestoken heb.
Maar ik zeg ook altijd, voor de ene is het wel weggelegd en voor de ander niet, en daar moet men zich er ook bij neerleggen. En tenslotte, het leven is gelukkig kort, voordat ik het weet ben ik bij Jezus, en daar zie ik naar uit om bij Hem te wezen. Natuurlijk is het ook mogelijk dat Jezus van te voren al weder is gekeerd om de eerstelingen op te halen om samen met hen te regeren over de gehele aarde, maar goed... dat kan, het hoeft niet, maar dat kan misschien langer duren dan we soms denken of willen denken. Niemand weet de ure noch die dag. Ik zou het grandioos vinden als Jezus vanavond, of nu al terug zou komen, maar ja... tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.
Nee, ik heb zoiets van; dan maar alleen verder door het leven, voordat je het weet is het leven zo weer over, en heb je er niks van gemerkt dat je al die tijd alleen bent geweest.
Ik heb mij er allang bij neergelegd dat ik geen vrouw kan krijgen, ik heb Jezus, die accepteert mij en neemt mij zoals ik ben, en daar heb je meer waarde aan, en tenslotte is Hij getrouw. En de Heilige Geest is mijn Trooster en Helper. Wat wil een mens nog meer?
En ik moet gewoon eventjes vol houden in dit leven, de Bijbel zegt het ook, we moeten gewoon de strijd volhardend doorstaan, maar voordat je het weet is het zo voorbij en heb je de strijd overwonnen. Ik snak net zoals Paulus, naar dat onzichtbare, om bij Jezus te zijn. Dat aardse is maar tijdelijk, hecht je er geen waarde aan wat tijdelijk is. |
Het leven hier, is het begin van het eeuwig leven. Want de Here Jezus maakt een nieuwe hemel en aarde uiteindelijk. Van hetgeen dat nu is. Hoe ga je daarmee om? Het nieuwe Jerusalem daalt vanuit de Hemel (waar God is) hier neder op deze aarde. Er is geen andere aarde! Het eeuwig leven begint hier en nu. Dat begint bij jezelf en de plek waar je bent, dat door God aan je gegeven is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Misschien smijten die vrouwen de deur wel dicht met een smak... |
Hangt ervan af welke kant de deur opendraaid gedraaid is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 19:01
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Een vrouwenhart , daar heb je de goede sleutel voor nodig om binnen te komen
Anita |
Vertel ,wat is de sleutel voor de mannen om binnen te komen Anita?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:31
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Denk dat ik maar ga solliciteren als directeur van een internaat van 8 tot 5 vadertje spelen, met om de 2 uur pauze en om 5 uur naar huis |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:26
Onderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik heb me eens even door alles heen geworsteld en ben veel dingen tegen gekomen waar ik me zeker ik kan vinden, zelf ben ik niet iemand die met bijbelteksten aan komt,maar zeker wel een mening heeft!
Als ik kijk naar de topicstarter
In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.
vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,
We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien.
Als ik dit zo lees dan lijkt het alsof je iedereen alle nederlanders christen of niet over 1 kam scheert! En we allemaal alleen maar leven voor onszelf en voor de wereld??
Zo zie ik het toch niet! Ja de wereld is zeker idealistische ingesteld en zeer op zichzelf gericht en ja ook wij christenen doen daaraan mee.. Maar je zegt ook zie ik klop aan de deur maar er werdt niet opengedaan.. Ja ook dat gebeurt vaak maar.... gelukkig komen er in de gehele wereld nog steeds mensen tot geloof dus de klop van de Heere wordt wel degelijk nog gehoord en er wordt opengedaan...
Verder lees ik dat er gezegt wordt we zijn lauw... Ja denk dat velen in hun leven een periode van lauwheid hebben in hun geloof, met name vaak in tegenspoed, dat je denkt waarom gebeurt mij dit, ik wil niet scheiden maar kan niet verder zo ik (en mijn evt kinderen) we gaan er stuk aan... Of ik ben steeds ziek waarom moet mij dit overkomen??? Denk dat dat menselijk is is dat dan lauwheid?? nee denk ik niet denk dat dat meer een vertrouwen is en verdriet en toch... Hij blijft kloppen en je doet weer open... Waarom??? omdat we weten niet zonder Hem te kunnen daarvoor heb ik geen ellenlange bijbelteksten of korte voor nodig... Wat ik daarvoor nodig heb is een rotsvast vertrouwen dat hoe moeilijk mijn wegen ook zijn en waarin in ook zit.. Hij is altijd bij me.. Ik las al dat Jol zei Hij laat nooit los wat zijn hand begon en zo is het.... Eens een kind van God altijd een kind van God.... jazeker kunnen we ons afzetten ertegen maar dan klopt Hij en blijft kloppen en eens.... laten we Hem weer binnen... |
Ohw, Hij was binnen en komt wederom weer binnen??? Waar staat het dat Hij blijft kloppen? Ook weer een eigen denkwijze vanuit een pesoonlijke situatie.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:17
Onderwerp: goede voornemens
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik weet niet of er blaffende konijnen in de kerk welkom zijn? |
steek ze maar in de fik dan is het woef!
|
|
Naar boven |
|
|