ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:58
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!

CANADIAN073 schreef:
Is dit een mannentopic Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , of moeten we dan op dat andere zijn Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , dat door een man geopend is bedoel ik dus !!!

Eindelijk een échte man!! Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:41
BerichtOnderwerp: De wet

HANNAH810 schreef:
carmen; het begrip voorgeborgte ken ik niet. Ik heb ooit eens een uitleg gehoord, maar weet niet meer exact hoe het werd uitgelegd.
toch zou het zo kunnen zijn, dat er inderdaad een tussenperiode is; dat is me onduidelijk. eigenlijk ben ik ook te aards om daar lang bij te willen stil staan, het leven is NU. het interesseert me echter wel enorm. vandaar mijn vraag.

Oké dan snap ik je nu beter. Als je in Openbaringen leest (en andere profeten) dan staat er nog veel te gebeuren. De toekomst is wellicht minder simpel te bevatten dan dat wij soms graag zouden willen. (Met onze kant-en-klare eindtijdscenario's.) Wat ik nog het meest spannend vind is de gedachte dat, hoe het er ook uit komt te zien, wij het allemaal gaan meemaken. Ofwel tijdens ons leven op deze aarde, danwel als wij al 'tot heerlijkheid bevorderd zijn'.

zielen onder de troon bewaard klinkt voor mij anders als hoe de hemel in de bijbel voorgesteld wordt, jou niet?

Nee niesso. Ze zijn bovendien onder het altaar. Heb je je weleens verdiept in alle bijbelgedeelten die iets zeggen over hoe de hemel en hoe God eruit ziet? Ik vind het razend indrukwekkend!

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 11:44
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Genesis 29

Jacob moet wel ongelooflijk sterk zijn geweest! 3 herders in Haran konden gezamenlijk de steen niet van de put afwentelen en wachtten nog op hun collegae. Zodra Jacob Rachel ziet wentelt hij in zn 1tje de steen weg en drenkt hij de kudde van Laban. Mss wilde Jacob indruk maken op Rachel Knipoog smiley

Ik vind het bijzonder om te lezen dat mannen in de oudheid, hoe stoer ze verder ook waren, zonder enige gêne in het openbaar (bij de put) hun stem verheffen en wenen. Gaat keihard dus...

In vers 13 staat dat Jacob alles aan Laban vertelt. Ik vermoed dat hij ook van zijn bedrog heeft verteld; dit soort zaken werd in die tijd toch wel razendsnel via de toenmalige circuits (woestijnreizigers) doorverteld. Laban wist dus dat Jacob niet zomaar terug kon en in wezen afhankelijk van hem was.

In vers 15 zegt Laban dat Jacob zijn prijs mag noemen voor het dienen van Laban. Vind ik toch heel schappelijk klinken.

In vers 22 wordt de bruiloft gevierd van Jacob en Rachel, maar er staat dat Laban alleen de mannen vergaderde voor een maaltijd. Beetje karige bruiloft.

Lea die moet het toch allemaal wel goed hebben gevonden anders had ze zich toch wel eerder kenbaar gemaakt? Ik blijf dit een beetje een vreemd verhaal vinden. Tuurlijk; ze hadden toen geen gloeilampen, en Lea zal gesluierd zijn geweest. Maar toch... Ik kan me voorstellen dat je, als je 7 jaar op elkaar hebt gewacht en het uiteindelijk zover is, je toch op z'n minst een romantisch kaarsje aansteekt, toch? Smiley die vol vragen zit

Wel liefdevol van God dat Hij opkomt voor degene die niet bemind wordt en Lea zonen schenkt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 18 september 2012, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:53

ANNA415 schreef:
He ik gooi niets weg Boze smiley

Nee, die prins kan ik nou wel vergeten Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:48

WILLEMIJN232 schreef:
het voorgeborchte is een katholiek begrip, daar kwamen bv kinderen die bij de geboorte overleden waren en nog niet gedoopt.......die werden tevens ook in ongewijde grond begraven wederom omdat ze niet gedoopt waren....

Volgens mij hebben de katholieken dit begrip 'geleend' uit de mythologie en getracht het te onderbouwen met bijbelteksten.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:31

HANNAH810 schreef:
hoe zie je dan dat bijbelgedeelte uit openbaringen, waarin de zielen onder de troon vragen; "HEERE hoe lang nog?"

Die zielen zijn onder het altaar en het altaar staat in de tempel en die tempel staat in de hemel. Dat is beslist niet de hel of iets wat daar op lijkt! Ze zijn dus heel dicht in de nabijheid van God! Bovendien krijgen ze een wit gewaad en moeten ze nog een tijd rusten. Rust bestaat niet in de hel. Rust is iets van God. Echte rust is er alleen in Jezus Christus.

Ik begrijp niet zo goed waarom je deze tekst koppelt aan het begrip voorgeborchte.

En toen Hij het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen, die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis, dat zij hadden. En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij. (Openb. 6)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:12

WILLEMIJN232 schreef:
Maar daarvoor heb je Bijbels gezien dan toch nog het vagevuur en voorgeborchte? Ik vind het maar een lastige materie het hele hel en vagevuur mysterie....nu kan je zeggen de Bijbel is daar duidelijk over maar dan nog blijft het een gegeven dat veel mensen als ze gaan sterven panisch zijn om in de hel te komen.....mensen waarvan ik denk: zo erg zou het toch niet wezen met ze????? En dat vind ik wel een verdrietig gegeven....

Waar lees jij dat in de bijbel? Dat ken ik namelijk niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:21

ZEELAND736 schreef:
IK!!!!!
Ja wist ik veel van wie dat ding was...ligt inmiddels op stort!!!

Knipoog smiley

Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:19

WILLEMIJN232 schreef:
Maar ben je dan wedergeboren in de hel? dat is niet zo'n rare vraag want binnen de theologie is daar discussie over of je altijd in de hel blijft of dat er ook kans op herstel is? Misschien is deze vraag ook niet in het aardse leven te bevatten hoor....

Nee; in de hel wordt niets meer geboren Willemijn. Daar is het afgelopen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:11

JOL252 schreef:
Dit begrijp ik niet goed. Het lijkt mij toe dat God een helder inzicht geeft als Hij je iets laat zien of horen... ??

Dat klopt Jol. De ervaring op zich was heel verhelderend en daar heb ik veel van geleerd. In eerste instantie dacht ik te weten waarom God mij deze ervaring gaf; daar kwam later een tweede reden bij. En nog later weer. De impact van deze ervaring blijkt vele malen groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Vandaar dat ik zeg; wellicht dat ik in dit leven niet helemaal ga bevatten waarom God mij dit precies allemaal heeft laten zien.

Hopelijk is het nu een beetje duidelijk?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:46
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

ROELANDE345 schreef:
IETS meer eten Carmen niet meteen alle pannenkoeken Clown smiley

Oooooooooooow! Clown smiley

Jullie hebben er gewoon geen idee van hoe lekker mijn pannenkoeken zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:42

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe verklaar je dan je eigen verhaal over de hel???? Jij bent er geweest en toch ook wedergeboren????

Ja. Ik ben eerst wedergeboren in Jezus Christus. Ik hoef dus niet meer naar de hel te gaan omdat ik door Hem gered ben.

Wel heeft God mij, jaren later, in de plaats gezet waar verloren zielen waren. De eeuwige afwijzing. Waarom; daar heeft Hij zijn redenen voor (een paar ervan denk ik te weten, maar mogelijk zal ik dat in dit leven niet bevatten).
Jezus heeft mij ogenblikkelijk uit deze plaats gehaald toen ik Hem riep. Dit fragment van de eeuwigheid heeft veel impact op mij gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:36

ROELANDE345 schreef:
Dank je!
Ja daarom kun mag je ook iets meer eten als je sport toch?

Ja maar dan val je weer niet af?!

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:34

ERIKA129 schreef:
Dan past tie dus echt niet Knipoog smiley

Btw; wie heeft mijn glazen muiltje gezien?? Ben em al een poosje kwijt...

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:33
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Pffff..... stoppen met roken was makkelijker dan stoppen met pannenkoeken eten! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

In het kader van de vele discussies op dit forum toch nog maar een xtje...

http://www.youtube.com/watch?v=XzSKSEcfcJc
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:18

STEENTJE178 schreef:
Daar zijn ze toch ook voor??
Optie: volgende keer er een paar bij bakken? Knipoog smiley

Dat doe ik ook maar die eet ik ook op! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:06

JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Deze heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik vraag me af hoe dit dan wordt uitgelegd?

Ik ken deze uitleg alleen vanuit het satanisme en voodoo praktijken.
Daar is het een inwijdingsritueel wat weliswaar 'wedergeboorte' heet, maar wat gebaseerd is op dierenoffers uit o.a. Leviticus. In werkelijkheid wordt de persoon die dit ondergaat ingewijd in het satanisme.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:54

Waarom ik toch iedere keer alle pannenkoeken die ik wil bewaren... opeet Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:51

ROELANDE345 schreef:
Die sport heb ik al Carmen alleen kon ik hem door een blessure al een half jaar niet goed doen. Maar inmiddels mag ik weer. En het is ook niet de bedoeling dat ik na die 6 weken weer net zo ga eten als daarvoor. Dan helpt het natuurlijk niks. Maar ik moet ff een quickstart hebben om jaren van jezelf verwaarlozen en emotie eten weg te werken.

Ah, oké. Succes ermee dan!

Het nadeel van sporten vind ik dat je er juist zo'n honger van krijgt... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:40

FREEDOM929 schreef:
Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof niet in een alverzoeningstheologie.

Hm, in mijn ogen is de alverzoeningstheologie niet verbonden aan de gedachte dat de hel niet bestaat.

Immers; als de hel niet bestaat dan kan er niemand verloren gaan. Als er niemand verloren gaat, hoeft er ook niemand gered te worden.

Als er niemand gered hoeft te worden had Jezus niet hoeven sterven....
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:35
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

Hoe gaan we om met de inhoud van de Bijbel? Hebben deze woorden autoriteit en zijn het richtlijnen voor ons dagelijks leven?

Of kunnen we, zoals sommigen het zien, nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt te zeggen?

Hoe lezen we de Bijbel?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:22
BerichtOnderwerp: Vergeving

Dit was de laatste reactie die over het onderwerp Vergeving ging. Ik stel voor dat we hier nu proberen on topic te blijven.

Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:45

[[quote=SHANITA130]Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent...

CARMEN073
Dat hangt ervanaf wat je onder "het menen" verstaat. Ik versta onder vergeving: het afzien van wraak. Het overgeven aan God. Loslaten. En dat kun je doen vanuit de wetenschap dat God degene is die rechtvaardig oordeelt en dat je het met een gerust hart aan Hem kunt overlaten. Dit heeft niets te maken met gevoelens. Als er al gevoelens bijkomen dan is het medelijden omdat ik weet dat het niet misselijk is om door God gestraft te worden.

God houdt van zijn kinderen en zal (uiteindelijk) niet ongestraft laten degene die zijn kinderen kwaad doet. Ik heb hier ooit 1 staaltje van mogen meemaken hoe God op bijzondere en bovennatuurlijke wijze direct ingreep toen iemand mij te na kwam. Na die tijd twijfel ik er niet aan of God ziet alles, en zal ooit afrekenen met ieder individu persoonlijk.

SHANITA: Ik kan dat best heel goed begrijpen.
Alleen, dat ik dat niet kon, maar wel moest, anders werd ik gezien als paria's in evangelische en aanverwante kerken, ja, dát stoot me tegen het hoofd...zeg ik om iemand te antwoorden 'dit en dat', is het eerste wat ik hoor: 'ja maar je hebt toch zeker wel vergeven heee?'

Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.

Ik herken wel wat jij zegt Shanita en ik vind het ook een hele foute benadering. Je kunt pas zo vergeven als je hier zelf, samen met God de ruimte voor gevonden hebt.

Zo had ik graag gezien dat evangelische, pinkster, etc, mij ook zo in me waarde hadden gelaten, tis juist het wettische 'moeten' vergeven, wat van mensen robotten maakt...wat me tegenstaat, 'niet' dat iemand anders vergeeft als daar niet om is gevraagd.

In je waarde laten is nog het minste dat je kunt vragen Shanita. Ze hadden er voor je moeten zijn. Ze hadden begrip moeten opbrengen voor jouw pijn en ze hadden je geborgenheid en een veilige plek moeten bieden waar je genezing kunt ontvangen.

Zelfs al zou je iemand helemaal vergeven; dat betekent nog niet dat de wonden die in je ziel geslagen zijn op slag verdwenen zijn. Dit heeft tijd nodig, en liefde van mensen die je vertrouwt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:20

JOL252 schreef:
Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Vind ik een goed plan Jol! Hoewel de discussie die er nu ontstaan is ook erg interessant is; ik zal daar een nieuw topic over openen, dan kunnen we daar verder op dit onderwerp. Hoe om te gaan met de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:28

ROELANDE345 schreef:
Heb net eens gek gedaan met mijn dieet lukt hardlopen ff niet was van plan 6 weken dit vol te houden Zag ik net de actie van curves 6 weken onbeperkt sporten voor 49,50eu. Ga ik doen Clown smiley
Heb al eerder op curves gezeten maar ben eraf gegaan omdat ik het zo tam vond ging er niet eens van zweten. Mijn idee van sport i dat je flink moe wordt. Maar de centimeters vlogen er toen wel af! Dus nog eens 6 weken doen

Als je er na 6 weken weer mee stopt kom je weer aan!

Je kunt m.i. beter een sport uitzoeken die je zo leuk vindt dat je'm de rest van je leven volhoudt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:45

[quote=SHANITA130]Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent...

Dat hangt ervanaf wat je onder "het menen" verstaat. Ik versta onder vergeving: het afzien van wraak. Het overgeven aan God. Loslaten. En dat kun je doen vanuit de wetenschap dat God degene is die rechtvaardig oordeelt en dat je het met een gerust hart aan Hem kunt overlaten. Dit heeft niets te maken met gevoelens. Als er al gevoelens bijkomen dan is het medelijden omdat ik weet dat het niet misselijk is om door God gestraft te worden.

God houdt van zijn kinderen en zal (uiteindelijk) niet ongestraft laten degene die zijn kinderen kwaad doet. Ik heb hier ooit 1 staaltje van mogen meemaken hoe God op bijzondere en bovennatuurlijke wijze direct ingreep toen iemand mij te na kwam. Na die tijd twijfel ik er niet aan of God ziet alles, en zal ooit afrekenen met ieder individu persoonlijk.

SHANITA: Ik kan dat best heel goed begrijpen.
Alleen, dat ik dat niet kon, maar wel moest, anders werd ik gezien als paria's in evangelische en aanverwante kerken, ja, dát stoot me tegen het hoofd...zeg ik om iemand te antwoorden 'dit en dat', is het eerste wat ik hoor: 'ja maar je hebt toch zeker wel vergeven heee?'

Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.

Ik herken wel wat jij zegt Shanita en ik vind het ook een hele foute benadering. Je kunt pas zo vergeven als je hier zelf, samen met God de ruimte voor gevonden hebt.

Zo had ik graag gezien dat evangelische, pinkster, etc, mij ook zo in me waarde hadden gelaten, tis juist het wettische 'moeten' vergeven, wat van mensen robotten maakt...wat me tegenstaat, 'niet' dat iemand anders vergeeft als daar niet om is gevraagd.

In je waarde laten is nog het minste dat je kunt vragen Shanita. Ze hadden er voor je moeten zijn. Ze hadden begrip moeten opbrengen voor jouw pijn en ze hadden je geborgenheid en een veilige plek moeten bieden waar je genezing kunt ontvangen.

Zelfs al zou je iemand helemaal vergeven; dat betekent nog niet dat de wonden die in je ziel geslagen zijn op slag verdwenen zijn. Dit heeft tijd nodig, en liefde van mensen die je vertrouwt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:15
BerichtOnderwerp: Kaddiesj

Laat de grootheid en heiligheid
van Zijn grote Naam vermeld worden
in de wereld die Hij geschapen heeft,
volgens Zijn wil en moge
Hij Zijn koningschap vestigen tijdens uw leven
en tijdens het leven van heel het Huis Jisraël
spoedig en binnenkort.
Zegt nu: Amen.
Moge Zijn grote Naam
geprezen zijn in alle eeuwigheid.
Moge geprezen, met hulde, roem en
hoogachting vermeld, verheven, verheerlijkt
en met extatische lof bezongen worden,
de Naam van de Heilige, die geprezen is,
boven alle uitingen van prijzen, gezang, hulde
en troost, die er in de wereld geuit worden.
Moge er vrede uit de hemel komen en leven,
voor ons en voor heel Jisraël.
Die vrede sticht in Zijn hoge sferen
moge ook vrede brengen voor ons en voor heel Jisraël.

(Vrije vertaling)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:06
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Genesis 28

Jacob vlucht naar Haran om daar een vrouw te zoeken. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom Isaak en Rebecca zo'n hekel hebben aan die Hethitische vrouwen? Ik dacht altijd dat het met hun godsdienst te maken had, maar de vrouwen uit Haran aanbaden ook afgoden (Rebecca steelt later zelfs een terafim). Wellicht was het toch meer xenofobie?

Isaak herhaalt nogmaals de zegen die hij al eerder over Jacob heeft uitgesproken. En God bevestigt deze zegen die Jacob dmv bedrog heeft verkregen in een droom in Betel. Overigens was deze belofte al door God aan Rebecca gegeven voordat Esau en Jacob geboren werden. Isaak ging denk ik tegen Gods woord in toen hij in eerste instantie Esau wilde zegenen.

Het is mij niet duidelijk hoe ik de actie van Esau moet interpreteren als hij er nog een vrouw bij neemt. Dit is zijn reactie op de wetenschap dat zijn ouders een afkeer hebben van Hethitische vrouwen. Maar hij neemt een dochter van Ismaël; dat is toch familie. Wellicht dat we dit als een tegemoetkomend gebaar naar zijn ouders moeten interpreteren? Hij had ook weer een geheel vreemde vrouw kunnen nemen.

Ik vind het apart dat Jacob denkt dat God op een speciale plaats aanwezig is. Misschien was dat vroeger ook wel zo in de oudheid. We leven nu in het tijdperk van het nieuwe verbond wat voor de gehele aarde geldt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 20:42
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

GERRIT603 schreef:
ik ben een liefhebber van aquarellen

Kun je uitleggen wat je er zo mooi aan vindt Gerrit? Houd je vooral van landschappen of maakt het niet uit, als het maar een aquarel is?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 20:30

FREEDOM929 schreef:
Mijn persoonlijk antwoord op jouw vraag is: Iedereen die gelooft dat Jezus Christus voor zijn/haar zonden is gestorven en dat Hij na drie dagen weer is opgestaan, zodat onze relatie met God is herstelt en wij de hemel mogen binnengaan is naar mijn mening een christen. Iedereen die dat gelooft is naar mijn mening wedergeboren.

Ik zeg het voor het discussie gemak even heel zwart wit en kernachtig.

Is het 'geloof' in het bestaan van een hel hierbij essentieel volgens jou?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 27 Volgende
Pagina 8 van 27