Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 22:03
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 24 mei
|
|
|
Dank jullie wel voor het bidden voor mij . Maandags moest ik op sollicitatie gesprek en donderdag avond kreeg ik te horen dat ik aangenomen was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:44
Onderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
|
|
|
Klopt zeeland.
Ook ik heb een relatie moeten stoppen . Niet voor de relatie met hem en mij, maar omdat kinderen van gescheiden ouders , bijzondere kinderen zijn.
En ja sommige vaders kunnen ook niet goed met hun eigen kinderen om, laat staan met die van mij! En ja ze bedoelen het allemaal zo goed. Het lukt ze gewoon niet.
De mijne zijn gelukkig goed terecht gekomen in het leven , maar er was veel werk aan de winkel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 15:04
Onderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
|
|
|
Het omgaan met kinderen is niet voor iedereen een makkie! Ook zal er jalouzie zijn tussen jouw en zijn kinderen. Vooral de puberteit is een moelijke periode . Ik zelf heb niet zo erg veel moeite met kinderen en vooral niet met die van de ander! Ik heb zelfs met de meeste kinderen een goede band . Ook met de kinderen die moeilijk opvoetbaar zijn en die ik naar school gebracht heb. Maar als je partner zijn best doet maar het niet kan en niet snap?
Dit telt met veel dingen , zoals omgaan met geld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:36
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
Ik heb een ongelovige vriend Dik genaamd uitgenodigd om mee te gaan picknicken en BBQ . Hij vind het heel leuk en heeft ja gezegd! IK wilde vragen of jullie dat goed vinden? En of hij welkom is.
Hij is geloof ik 46 jaar maar ik zal het navragen.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 30 mei 2012, 08:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 15:38
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
INGE721 schreef: | Daarom heb ik het ook over sex VOOR het huwelijk. Dat is dus met iemand met wie je wilt gaan trouwen en dus NIET de buurman of een date die je net 1 week kent. En als de basis goed is voelt het ook goed. En Nickey, als jouw man van je houdt doet hij de normale dingen bij je omdat hij jou geen pijn wil doen.... | ps er gebeurd alleen dat wat ik ook wil hoor ,
Hoi Inge.
Hier ben ik het mee eens, echt even de kat goed uit de boom kijken.
Ruimschoots de tijd nemen en dat is toch iets wat niet zo snel meer gebeurd.
Vooral als er ook kinderen in het spel zijn is het verstandig om ruim de tijd te nemen om elkaar te leren kennen. want iedereen is begripvoller voor zijn eigen kind. Andermands kind begrijpen is een stuk moelijker maar ook dat kind moet wennen en de andere partner gaan acepteren. wat makkelijker gezegd is dan gedaan.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 29 mei 2012, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 04:14
|
|
|
Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Of het nu echt uitgeprobeerd meot worden , kan wel plezierig zijn natuurlijk.
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 29 mei 2012, 04:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 04:04
Onderwerp: Pinksteren
|
|
|
IK ben nog even geweest bij opwekking. Het was er bere gezellig. En de liedjes heel mooi! De sweer was goed en de heilige geest heel dichtbij. IK heb geen spijt dat ik er was. Heel even is het geluid weg gevallen en hebben we met zijn alle gezongen. Er zijn drie biemers overleden werd er gezegd. dat is wel jammer. Maar Jezus leeft alles komt goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 08:26
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
TINEKE986 schreef: | als je leest wat je eigenlijk allemaal bent, o.a. een uiting van het leven van Christus omdat Hij mijn leven is (Kol.3:4) dan word ik daar toch wel even stil van. want hoewel ik mijn ogen zoveel mogelijk op de Heer gericht probeer te houden, het leven leiden zoals de Heer het deed. niet oordelen, niet roddelen, niet klagen, niet twisten, geen stemverheffing, zachtmoedig etc man. (vrouw in dit geval )gelukkig hoeven we niet volmaakt te zijn en weet de Heer dat wij ook nog onwillig vlees hebben, maar is er een willen, dan doet Hij het werk. al wat wij hoeven te doen is onze ogen op Hem gericht te houden en Hem lofzang en aanbidding geven.
2 Kronieken 20. (hele hoofdstuk) was onze preek. het woord was dat God voor ons strijd omdat het Zijn strijd is als iets ons ten strijde trekt.
wat mij op viel was het vers 9. (werd ook genoemd in de preek en onze aandacht op gevestigd maar zag het thuis pas goed ) Indien ons een onheil overkomt: zwaard, gericht, pest of honger, dan zullen wij ons voor dit huis en voor uw aangezicht stellen, want Uw naam is in dit huis; wanneer wij in onze benauwdheid tot U roepen, zult Gij horen en helpen.
de boodschap was gericht naar onze gemeente. |
Mooi om te horen tinneke.
Maar ik geloof dat dit alles telt voor wie Jezus volgen en dus zijn gemeente!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 17:18
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
Vandaag ging het over hoe je omgaat met je mede christenen!
Dat de kerk groeit als je liefde vol met elkaar omgaat. geen vooroordelen heb , en elkaar help met alles.
Wat vinden jullie hier?
Want ook hier hebben er mensen vooroordelen. Ik vind alleen dat je soms iets verkeerd kunt lezen of schrijven waardoor je een voor oordeel kunt hebben . Niet iedereen kan zich goed verwoorden op papier he. misschien als je de persoon tegen komt er achter komt dat de persoon heel anders is. Hij of zij wel eens heel leuk kan zijn in de omgang!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zondag 27 mei 2012, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 17:06
Onderwerp: Gebed om liefde
|
|
|
SILVIA267 schreef: | kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt .. |
IK vind het wel heel goed dat je de mooie en goede dingen ziet van GOD.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 16:59
Onderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik zou niet zonder kunnen!! de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik het wél geprobeerd heb! op een niet chr site had ik iemand ontmoet. we gingen samen uit eten en ik vond hem wel leuk. ik wilde eigenlijk niet vertellen dat ik christen was. maar voor ik het wist (werking van de Heilige Geest?) zat ik het gewoon te vertellen aan tafel. later zei hij dat hij vond dat ik het er veel te veel over had (was ik me niet bewust van) en dat hij daarom verder contact niet zag zitten. is dit bescherming van God of niet?? pas antwoorde iemand me nog:"dat wij van een ander geloof zijn heeft er geen fuck mee te maken (wát een woordkeuze ), als er maar liefde is...." daar ben ik het dus níet mee eens, dat moge duidelijk zijn.... ik ga voor een drievoudig snoer!!! (en anders maar niet....) |
Ook mij is dit overkomen ,geen christene werkt gewoon niet.
Gloria ik ben het met je eens. Ik ga ook voor het drievoudige snoer!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zondag 27 mei 2012, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MIjn mooiste moment was ... dat ze belden dat ik aangenomen ben voor de opleiding niveau C in de zorg.
mijn week maand kan niet meer stuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:13
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
Ik dacht dat je in je ondertrouw .... mag als proefje
Maar ik vind het een mooie bijdrage , netjes verwoord . vriendelijk en duidelijk. Ik geloof dat de meeste dit ook zo zien.
Maar veel bang zijn voor het schuldgevoel dat wij elkaar aanpraten.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 28 mei 2012, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 09:36
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
INGE721 schreef: | Haha, dat is een goede reactie Nicky... Je houdt dan nergens tijd meer voor over......... |
Ja Inge. Ik besteed ook graag tijd aan mij zelf , maar als ik voor het kiezen heb !
laten ze dan mij maar gelukkig maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:56
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Een mooie om mee te starten !
Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. -- 2 Korintiers 3:17-18
[color=#0000FF][i]Deels heb je gelijk, Sylvia. Lastig hé, onze ervaringen! Het thema op zz is ook al een hele uitdaging en in de realiteit raakt het ons hele wezen. Maar ja, we prijzen ons gelukkig omdat we beiden een kind van God zijn. En dat we mogen wete dat sex voor in het huwelijk is. Dit vasthouden en hiervoor blijvend te kiezen dat is pas genade. Iets dat je krijgt dat je niet verdient. En dat we het uit eigen kracht niet kunnen, is ook iets dat we beseffen, toch. Veel zegen. [/i][/color][/i][/color] |
Zo denk ik er ook over, goed neer gezet Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:55
Onderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
|
|
|
Misschien wil jij er gauw gaan wonen. lekker verzorgd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:31
|
|
|
raad pleeg de bijbel , en probeer jezus te volgen . Lijkt mij het beste. zo doe ik het ook. maar dat moet je kunnen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 12:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo kan je het voor jezelf verantwoorden en zien.....waar het mij om gaat dat je niet zulke algemeenheden kan en mag plaatsen als bovenstaande teksten..... Praat dan voor jezelf maar teksten als mannen gaan of kunnen naar de hoeren vind ik niet echt toepasselijk...... En zonde en zondebesef is vaak een lastige materie waar veel mensen onder gebukt kunnen gaan.....en inzicht daarin is geen algemene regel zo blijkt de praktijk maar al te vaak.....je kunt er doorgroeien in barmhartigheid maar littekens blijven er vaak wel......en dat mag ook gezegd....... |
Dit vind ik dus geen verstandige uitspraak want dit is een algemeene uitspraak. hier word niemand aangewezen. maar juist aangewezen dat dit iets is wat veel mensen overkomt . alleen maar prettig dat je niet alleen staat.
gewoon je denken veranderen. wat zo moeilijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 12:25
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 24 mei
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Pinksteren
De wereld krijgt een andere kleur; de kleur van zonlicht en van vuur, God opent wijd de hemeldeur en laat Zijn duif los in dit uur.
De duif des Geestes vliegt omlaag, de vrede is in ons bereik; God geeft het antwoord op de vraag; 'Heer, komt in deze tijd Uw rijk?'
Uw vuur zet onze tong in vlam en iedereen kan ons verstaan. De Geest die uit de hemel kwam is tot ons, mensen, ingegaan.
Dan vliegt de duif weer naar omhoog, legt het olijfblad aan Gods voet; Gods stormwind maakt de wateren droog, God redt de wereld van de vloed!
( uit Een vlinder van God, door Nel Benschop )
Hoi allemaal,
Genieten jullie ook zo van het mooie weer? de merel die zingt, de vogels actief, natuur bloeit en groeit, de prachtige kleurenpracht
Op het nieuws zien, en horen we over ellende in eigen, en buitenland, crisistijd, mensen die financieel het zwaar hebben, mensen die hun huis niet kunnen verkopen etc,
Maar laten we ons oog op Hem gericht houden, Hem danken voor het goede, danken dat we met elkaar Pinksteren mogen vieren,
We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in gebedsroom, daar dragen we met elkaar noden, zieken, ziekten, problemen, maar ook LOF en DANK aan de Heer op.
We danken voor de fijne getuigenissen naar aanleiding van gebed, ja, we ervaren zijn aanwezigheid en kracht dat uur,
Je bent vrij om je/een naam onderaan de voorbedelijst neer te zetten, daar staan namen van mensen die daar om hebben gevraagd, en hun toesteming hebben gegeven.
Voorbedlijst; Voorbede voor;
Marjo Cees Tijntje en Jaap Cees Ad Clasien Dirk en Corrie Sander voor 2 families die moeilijk zitten Tove Nicky
We houden elke donderdag bidstond van 20.00 tot 21.00 Je kan ons vinden als je de Chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken
We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe,
Warme lentegroetjes,
Martha Herman Rodjer
en medebidders |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 12:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | waarom zou dat moeilijk zijn, dan, nicky? |
Omdat er aan een verhaal 2 kanten kunnen zitten en wij ook emoties hebben. die wij laten spreken. Interperteer je iets op een andere manier dan krijg je en ander beeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 08:02
|
|
|
MANNA420 schreef: | Als ik het hier heb over liefde bedoel ik de liefde van God. Dus niet dat romantische gedoe, maar echte liefde zoals God het bedoeld heeft en zoals God het wil.
Wij hebben allemaal een plaats gekregen op deze aarde en mensen om ons heen om liefde te geven. Soms wordt je liefde niet beantwoord of zelfs minacht. Blijf toch in de liefde, want zonder liefde ben je nergens.
De grens tussen liefde en haat is soms splinterdun. Omdat het met gevoelens te maken heeft. Als je veel van iemand houdt en diegene kwetst jou dan kan dit al snel overslaan in een gevoel van haat. Laten we altijd bidden dat God ons mag vullen met Zijn Liefde die onveranderlijk is. |
Liefde verandert soms in haat, omdat we geneigd zijn om van het verkeerde uit te gaan. Wij gewoon ons denken moeten veranderen! Het goede denken, niks is moelijker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 22:42
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | rNet met hulp van beveiliging winkelcentrum mn autosleutel gevonden. Toch lever ik mezelf alvast maar in als verloren voorwerp, dat gaat vandaag nog wel gebeuren. |
OKe kom ik je wel ophalen! Je bent een leuke dame. Voor de gezellig heid, voor iemand er iets geks van maak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 22:27
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dank je wel Nicky. Zullen we doen, zullen we. En ook elkaars lasten dragen. |
dat vind ik lief dat jij mij bijstaat Door te bidden neem ik aan
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op donderdag 24 mei 2012, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 22:25
|
|
|
SILVIA267 schreef: | Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner[/quote]
Dat is ook zo , als alles goed is samen. getrouwd zijn BV Vind ik een mooie
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op donderdag 24 mei 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 13:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | "Wees toch op je hoede en bid. Anders zal de verleiding je te sterk worden. De geest is gewillig, maar het lichaam is zwak. Mattheüs 26:41". Gelijk heb je, niet in het minst heb ik het er soms moelijk ermee, en nog anderen. Maar wordt toch weinig of niet op een volwassen manier over gepraat. Toch zeker in ons tussen "" kerkje !. |
Alles heeft er mee te maken met hoe ver je bent met alles en met wat je wilt! En hoe je gevoelens zijn.
En ja ik geloof het best , ik ga zeker mijn best doen om daar rekening mee te houden!
Herman toch maar uitkijken wat je doet he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 09:48
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Heel mooi om te lezen Linny, dat God centraal staat in jouw leven en het kan niet anders zijn, dat Hij ...ondanks alle tegenslagen je de weg wijst die je moet gaan en anders gezegd… jou de partner gaat geven die je intens gelukkig gaat maken. |
dat is nogal wat , dat een partner jou intens gelukkig gaat maken!! lijkt mij een hele dagtaak!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 23 mei 2012, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 09:39
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn laatste 24 uur gaan in.........maar ik zeg geen vaarwel,ik zeg tot ziens! Zodra de avonden langer worden kom ik kijken of jullie nog steeds zo aardig tegen elkaar doen
Het ga jullie goed,hopelijk vinden jullie hetzelfde geluk als ik!(wie weet waar je rust kunt kopen mag me nog even mailen)
|
Ik denk dat je de rust krijgt bij GOD.
gratis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:21
|
|
|
SILVIA267 schreef: | nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)
maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op |
|
|
Naar boven |
|
|