Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:49
Onderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking. Maar hoe en wie dat is de vraag. |
Dat moet beginnen met een goede wetgeving, maar dat is nogal lastig met linkse politici....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:31
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
HARALD940 schreef: | Misschien wel, misschien niet, dat hangt er nog even vanaf wanneer de verjaardag van mijn nichtje word gevierd of ik ook kan, zij is die dag jarig. |
Nou ik ben eruit, ik ben zaterdag weer van de partij. De verjaardag van mijn nichtje, die laat nog ff op zich wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:26
Onderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
|
|
|
Een goed asiel beleid is iets waar wij als Christen zeker aan moeten mee werken, het is alleen jammer dat met het huidige bestel zoveel profiteurs binnen komen, zodat de hulpbehoevenden in wat voor vorm dan ook hierdoor in de verdrukking komen.
PIETER619 schreef: | Soms is hulp terplekke beter als dat me nnaar hier to ekomt, maar dat word helaas tegen gewerkt door andere landen met een Veto recht gelijk nu in Syrië. |
Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat er in syrië gebeurd. Tuurlijk er vallen daar slachtoffers en ook onschuldige, maar die slachtoffers zijn niet allemaal toe te kennen aan het leger of aan assad. Reken er maar op dat die terroristen in syrië een groot deel van die slachtoffers zelf gemaakt heeft, en daar assad de schuld van geeft. Daarbij voor syrië hulp ter plekke betekent interventie, en we zien wel in irak en afganistan dat dat eigenlijk niet werkt.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op woensdag 13 juni 2012, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:59
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Vreemd gebed is dit, die ken ik niet. Uit welk vertaling is dit gebed? |
Ik heb hem gekopieerd uit de NBV vertaling. Ik kende hem ook niet zo, maar sprak mij wel erg aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 21:04
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
Bid daarom als volgt: Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden, laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel. Geef ons vandaag het brood dat wij nodig hebben. Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij hebben vergeven wie ons iets schuldig was. En breng ons niet in beproeving, maar red ons uit de greep van het kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 20:44
Onderwerp: meer kans op virus op religieuze sites
|
|
|
Sja, het is wel een pakkende titel.....
Maar ik denk eerder dat het er in zit dat betaal sites beter beschermt zijn tegen virussen dan niet betaal sites. Maar betaal sites zijn dan ook een groter doelwit voor mensen die hun virussen via websites willen verspreiden.
Wat betreft virus scanners, welke je ook hebt, ze lopen zelf ook altijd achter de virus feiten aan. Er moet eerst een virus zijn, en bekent worden om die te bestrijden door een virus scanner met de update om dat virus te kennen en verwijderen.
Voorkomen is beter dan genezen, maar 100% voorkomen is helaas onmogelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 20:36
Onderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Heb ooit iemand zijn verhaal horen doen: Als jou vader iets mooit gemaakt heeft, en een ander zegt, dat is gewoon ontstaan, zou je dan niet boos worden. Het mooie bouwsel heeft wel je Vader gemaakt. Hoe veel te meer, de hele schepping, het kunstige bouwwerk van God, wat tot in het kleinste detail weergeeft Zijn grootheid, zou je daar niet boos van worden als mensen denken en zeggen dat onze Vader dit alles gemaakt heeft? En dan ook nog miljoenen jaren nodig blijken te zijn om ook maar een onzeker ontstaan weer te geven? Zonder dat er enig bewijs is te leveren, maar wel ernstig te kort gedaan word aan HET werk van onze God. |
Maar evolutie en het ontstaan van het heelal sluit de hand van God daarin niet uit. Of je gaat voor 6x24uur, of voor ~13,7 miljard jaar, Gods scheppende hand is altijd aan het begin van de wereld geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 21:35
Onderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
|
|
|
RIAATJUH149 schreef: | hahha de broodjes zagen er heerlijk uit,en je had heerlijke koek bij je ik heb er alleen naar gekeken,ik heb niet me tanden erin gezet,jij was goed bezig met je vitamientjes.ooow ja je wokkels waren wel lekker. |
Ik zal de wokkels een volgende keer dan zeker niet vergeten, Ria, speciaal voor jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:00
|
|
|
Een erg leuke en gezellige dag gehad, en de CM'ers die er waren eens in het echie aanschouwd, erg leuk.
HANNAH810 schreef: | harald; mogen de broodjes gezond een volgende keer net íetsie minder gevuld? ik heb dan wel een grote mond; maar ZO groot? pfffff..... |
Sja, ik had ze dan ook voor mijn mond gevuld Nu dus nog leren dunner te snijden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 april 2012, 22:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm.........hannah zit aan een bord shoarme met extra pittige knof-saus..... ik kon het niet laten....
dus jullie mogen morgen allemaal op drie meter afstand blijven; ik heb er alle begrip voor.............. |
Dan kom ik rustig naast je staan, daar heb ik geen problemen mee.
Een tent heb ik niet, maar ik neem wel mijn paraplu mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 april 2012, 21:24
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
PIETER649 schreef: | das vlot, in 2 weken!! schitterende boeken al vond ik het kort geleden uitgekomen laatste deel, lied van de grotten, net ff wat minder dan de rest.
|
Het 6e boek was inderdaad iets minder, maar nog steeds een genot om te lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 april 2012, 21:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | een BBQ wordt meegenomen door herman968, willem618 en misschien door qsjes546
marsjg, tink en xabia zorgen voor houtskool. zijn er nog meer mensen die een restant houtskool in de aanbieding hebben, misschien? |
Jups, me. Dat had ik al afgesproken met Xabia en Herman. Gemist??? Dat valt me van je tegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 april 2012, 19:44
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik had toch al aangegeven dat ik men stuur niet afgeef |
Dan neem je het stuur toch mee in de kofferbak, dan gebruikt Herman wel een tijdelijk stuur op die dag.
Harald, ook niet wars van creatieve oplossingen bedenken............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 20:22
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
LIANNE724 schreef: | Heb vandaag vrij weinig gedaan haha! Is ook wel eens lekker.. |
Dan heb je waarschijnlijk net zoveel gedaan als ik, en dat is best wel eens lekker inderdaad.
En dan toch doodmoe zijn.......
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op zaterdag 14 april 2012, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 20:19
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [i][ Harald, jij de houtskool, ik de BBQ-tafel (ben al aan't demonteren) als er plek is in Xabia's auto. Kunnen we gezellig samen BBQ-'n met zijn allen in die heide.
Groetjes, Herman |
Strak plan, Herman! Doen we.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:25
|
|
|
HANNAH810 schreef: | fijn dat je het even doorgeeft, henkeman!!
wie nemen er overigens een BBQ en houtskool van huis mee? |
Voor mij hetzelfde als voor Xabia, een zakske koolties lukt wel, maar een bbq heb ik niet voor handen helaas.
Het vlees daarentegen, daar weet ik wel raad mee met wat ik mee zal nemen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 23:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | das vlot, in 2 weken!! schitterende boeken al vond ik het kort geleden uitgekomen laatste deel, lied van de grotten, net ff wat minder dan de rest. Ik heb de serie hier in huis, de laatste keer dat ik de serie gelezen heb was toen ik zat te wachten op de geboorte van mn dochter. Aangezien Annette ongeveer een week op de verloskamer heeft gelegen, had ik tijd zat voor de hele serie van toen 5 boeken. Toen het laatste boek uit was, heb ik aangedrongen op keizersnee |
Laat me raden, de doctoren hebben niet naar je geluisterd over de keizersnee.
En voor het lezen helpt het ook wel dat ik deze week vrij ben, maar buiten dat boeit het verhaal mij dusdanig dat ik door blijf lezen, soms tot midden in de nacht Dank je, ik had dat ook over het 6e boek gehoord, maar ik laat me wel verrassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 22:15
|
|
|
Op het moment lees ik; Een vuurplaats in steen van Jean M. Auel. Het 5e boek, de eerste 4 heb ik ervoor gelezen de afgelopen 2 weken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 20:05
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Met Pasen nix gemaakt, had ik dit jaar zo m'n personeel voor.. |
Ook wel eens prettig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 20:55
|
|
|
Vandaag kalfsoester met aardappegratin en boontjes en appelmoes.
Nog anderen die met de pasen iets anders of gewoon wat lekkers gemaakt heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 21:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | een Le Crueset? wel leuk om mee te oefenen!! mwah...........moet een poging waard zijn, harald......... ik lust dat vast ook wel!!
|
Vandaag spaghettisaus ermee gemaakt, de saus, soepgroente, en hamblokjes, niet het standaard recept, maar wel lekker anders bij de spaghetti.
Hmmm, eens eten koken, braden, bakken of gewoon bereiden voor meer dan 1 persoon, dat word nog eens een uitdaging voor mij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 22:48
Onderwerp: Minder dan 1 op 10
|
|
|
Thomas968 schreef: | Eerlijk gezegd verbaast me dat niet zo. Alle drie de opmerkingen zijn erg algemeen. Ik zou zeggen: lees een profiel en ga specifiek in op wat daar staat. Dan schrijf je een persoonlijk briefje en dat is altijd beter. Daarmee laat je ook zien dat je in de persoon geinteresseerd bent en niet in een algemeen contact met wie dan ook.
Verder zou je ook een profiel kunnen schrijven waarbij je aangeeft wat je belangrijk vindt. Daar kan een ander dan weer op reageren. Het werkt echt, geloof me maar, ook al heet ik Thomas. |
Hier ben ik het helemaal mee eens, op die manier heb je veel meer kans op reactie terug, positief, maar ook wel eens negatief, maar in elk geval meer kans op antwoord terug, ipv geen antwoord.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op vrijdag 23 maart 2012, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 22:36
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Op het werk weer een typische vrijdag. De monteurs vonden allemaal (opeens) weer werk, de telefoon rinkelde dan vandaag ook weer sneller dan dat je klaar was met de vorige beller.
Maar goed dat daar wel een eind aan kwam aan het eind van de middag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 21:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | OHHHHHH en dan roep jij niet eens even naar me dat je het niet op krijgt????
hé bah; weer een lekker hapje misgelopen!!
zou het een vrijgezellig potje wortel/erwt geweest zijn? grinnik.........
even terzijde; ik hoop niet dat je je ossehaasbiefstuk braad of kookt........... 'k zou-em maar bakken, als ik jou was!! is een stúk smakelijker dan klef gesmorreld....... |
Een Le Crueset pan ook goed??? Maar het probleem van het bereiden zit meer in de goede bereidingswijze en tijd, daar moet ik nog meer op oefenen.
En helaas, helaas, helemaal in 1 keer opgepeuzeld maar misschien kunnen we eens een deal maken???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 20:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha, gerrit!
das nou eens een leuke gezellige grap, alleen eh..............
volgens mij zei maris dat er juist nog NIET wordt gegeten! mariska kan wat op tafel zetten als de afwas (van 22) dagen gedaan is; de tafel staat nog vol dus, he? |
Als dat allemaal eerst nog afgewassen moet worden, dan vliegen de kilo's er vast wel af
Het koken(braden) van het vlees kan nog beter, maar vandaag ossenhaas tournedos met krieltjes en doperwten/worteltjes gegeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 21:47
Onderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
|
|
|
Ik discussieer hier ook graag over met voorstanders van de evolutieleer, alleen, zie ik juist alleen maar overeenkomsten met de evolutieleer en het scheppingsverhaal....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 21:39
Onderwerp: Lid worden van datingsites: geen vertrouwen hebben op God?
|
|
|
EDWIN451 schreef: | (ik snap ook wel dat je niet perse hoeft te botsen tegen iemands winkelwagentje; je kunt ook gewoon iets uit iemands winkelwagentje halen, terwijl ze niet kijkt, op de grond gooien en zeggen: "Pardon, volgens mij laat u iets vallen." De vrouw die dan boos reageert met een blik van: "Blijf van mijn spullen, dat deed jij zelf.", is dan niet mijn type. De andere reactie - vol verbazing zeggende: "Oh... hoe kan dat nou? dank u wel.", en die dan 2 weken later, naast mij op een terrasje zittend zegt: "Stouterd, ik wist wel dat jij dat had gedaan, maar je keek zo lief." is dan wel mijn type.
|
Het lijkt mij dat je op deze manier ook actief bezig bent.
|
|
Naar boven |
|
|