Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 12:16
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier Kampen, Overijssel: 30 graden en in de flat nog een paar graden méér. Zon op de huiskamer..tot ie ondergaat. heb medelij alstublieft Ik ga voor een siësta, vanmiddag....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 23:01
Onderwerp: Frusty
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | k Moet ook eerlijk bekennen dat ik alles wat ik hier lees meer en meer niet echt vermakelijk vind (understatement). Chatuliem geeft aan ter discussie te willen stellen dat er geen interessante discussies zijn op dit moment en áls ze al ontstaan ze in de kiem gesmoord worden door opmerkingen die kant nog wal raken. Er zijn topics zat waar je kunt geinen wat je maar wil, en daar hou ik zelf ook wel van, maar dit is niet de bedoeling van dit topic. Om nu juist in dit topic constant te gaan geinen vind ik respectloos. |
Annette, jij zegt het...en ik heb het gedacht. Goed verwoord en ik ben het helemaal met je eens. Waarom moet werkelijk élke serieuze discussie 'overgenomen' worden door oppervlakkigheid? Jammer vind ik dat en idd. voor degene die de discussie is gestart, is dit niet leuk. Vind ervan wat je wilt, maar zo denk ik erover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 16:21
Onderwerp: jammer
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Naief ...niet goed kunnen lezen en/of begrijpen, wat is het toch dat mannen en vrouwen elkaar zo slecht begrijpen |
Volgens mij gaat het om LUISTEREN NAAR ELKAAR...maar dan ook écht. Max Lucado omschreef het als volgt: 'wanneer je naar iemand luistert, doe het dan zo, dat je zijn/haar pijn zélf ervaart'. (vrij vertaald) Nu lijkt deze tekst wat ver te gaan bij een onderwerp als dit. Maar als ik in het algemeen jouw vraag, Leonard, beantwoordt, dan kom ik dus hier op. Maar goed...ik ga erg offtopic!
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op maandag 27 juni 2011, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 00:27
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
HANNEKE421 schreef: | nou ik heb genoeg mannen een mail gestuurd maar krijg niet eens fatsoenlijk een mail terug. Hanneke |
Hanneke, ik zou haast willen zeggen: neem dit niet te persoonlijk op. Het overkomt ons allemaal, maar nee, het is idd. niet leuk! Begrijpen doe ik het ook niet zo goed. Want áls je dan die 1e stap hebt durven zetten...en je krijgt dan niet eens een beleefde afwijzing, dan zakt de moed je soms in de schoenen! Denk maar zo: 'dit was 'm dus duidelijk NIET'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk de meeste mensen hebben een slecht huwelijk achter de rug. Moeten ze dan ook maar keuzes maken die bij voorbaat kansloos zijn om stand te kunnen houden= Selectie vooraf houdt gewoon in, dat je voorzichtiger bent geworden. Je houding doet me denken aan het liedje ± Al You Need is Love....en dat vind ik gevaarlijk naief... |
Je leest niet goed Chat. Ik heb in het vorige stukje al gezegd dat ik me niet mee laat voeren door alles en iedereen. Dat moet genoeg zeggen denk ik. Ik ben absoluut niet (meer) naief, integendeel, want ook ik heb mijn portie narigheid wel gehad. Maar ik sta wel ópen voor mensen. Noem jij het maar naief...ik noem het 'leven'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach MaEria, het is maar net alsof je daar je norm stelt. In de meeste gevallen lopen die relaties kapot omdat ze van tevoren hun verstand niet gebruikt hebben. Wat mij irriteert, is dat men stelt, dat als je eenmaal overvallen wordt door liefde/verliefdheid, dat er dan weinig aan te doen is. De praktijk is anders, je kunt je verliefdheid ook sturen en negeren. En dat moet je soms als je verliefdheid niet wederkerig is. Ik geloof niet in dat overvallen worden door liefde, dat je er helemaal niks aan kunt doen. Een stapje verder is dan: ik kon mn begeerte ook niet weerstaan.... |
Heb je mij dat horen zeggen Chat? Dat als je 'overvallen wordt door verliefdheid/liefde, dat er dan weinig aan te doen is?' Nee. Jij trekt het weer in het andere uiterste en dat irriteert mij nu weer. Ja, je bent er zélf bij en ieder maakt zijn/haar keuzes. Het is mijn keuze NIET om álles in mijn leven, de Liefde incluis, te rationaliseren, te beredeneren of te kanaliseren. Maar dat wil niet zeggen dat ik me maar laat meevoeren door alles of iedereen. Ik loop alleen niet met een (ellenlang) wensenlijstje t.a.v een partner op zak...that's all.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:03
|
|
|
ja, dat mag je gerust 'oudere vrouw' noemen. ('k dacht al...moet ik mezelf ook in die catogorie scharen? maar je hebt me gerustgesteld! )
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op zondag 26 juni 2011, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 21:26
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het gaat hier heel gemanipuleerd aan toe. Ze veranderen hun profiel en klikken dan op jouw profiel als teken dat ze willen mailen. Maar misschien is dat mijn kijk, hoe beginnen de 'oudere dames'. Dat zou ik ook wel eens willen weten. |
eehhmmmm...definieer 'oudere dames' alsjeblieft eens voor me aan welke leeftijd denk je dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 20:54
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Misschien is dat wel het grote gevaar van het 'zoeken' op een datingsite. Het aanbod is zo groot, dat je wel moet gaan selecteren. Dus dan maar iemand in de buurt zoeken, of iemand in een bepaalde leeftijdscategorie of van de juiste kerk.
Ik was een jonge moeder met 2 hele jonge kindjes. Ik had mn handen vol aan mn eigen leventje en had op dat moment echt geen behoefte aan een relatie. En al helemaal niet met iemand die 13 jaar ouder was dan ik en in Duitsland woonde, 150 km bij me vandaan.met een heel ander leven dan ik had. En een kinderwens had ik ook absoluut niet meer.
Maar ik kwam hem tegen en ging van hem houden. En dan zijn als die dingen te overkomen. En kijk nu eens.... Ik ben met mn kinderen naar Duitsland geemigreerd, we hebben het hier allemaal enorm naar ons zin. Toen de liefde groeide kwam ook het verlangen naar een kindje. En dat leeftijdsverschil levert hooguit af en toe wat grappige vergelijkingen op(toen hij zn rijbewijs haalde leerde ik net zonder zijwieltjes fietsen) en er is nog maar 1x gevraagt of dat ik met mn vader op vakantie was
Dus pas op met dat eisenpaket, voor je het weet loop je de liefde van je leven voorbij!
En nog een mooi voorbeeld over die afstand: pieters nicht leerde hier op cm een nederlandse boer die in Canada woonde kennen. Dan heb je het niet over 4 uur met de trein maar over 8 uur met het vliegtuig. Twee jaar geleden zijn ze getrouwd en is zij naar Canada verhuist en inmiddels loopt er een cm-peutertje rond op de boerderij. |
Dit is nu wat ik bedoel! En wát een gave verhalen zijn dit. Nee, geen verhalen....dit is gewoon het échte leven. Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 18:12
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hoi Maria, Ik vind dat je wel een goed punt hebt, maar denk er zelf tegelijkertijd wel bij dat het op deze manier ook niet altijd werkt. Stel ik ontmoet iemand die hoog in het Noorden bijv. woont, dan blijf ik hoe je het ook wendt of keert, toch met een probleem zitten, namelijk dat je bijv. elkaar elk weekend wil zien... in mijn geval is dat volgens mij niet echt te realiseren hoe verliefd je ook zou zijn... |
Susannah, ik hóór wat je zegt en het is ook volkomen begrijpelijk dat afstand een probleem kan zijn. Ik begrijp eigenlijk ál die keuzes en afwegingen heel goed....alleen...heel af en toe bekruipt me het gevoel dat het voor sommigen 'alleen maar' een optelsom van feiten is, en dan vraag ik me weleens af of het idd zó simpel is? Misschien ben ik een onverbetelijke romanticus, dat kan, maar ik sta hier gewoon heel anders in. Afstand vind ik dus geen probleem, evenals leeftijd of uiterlijk... En stel nu, stel nu eens? Dat een man of vrouw op álle punten 'scoort': de afstand is goed, leeftijd en looks zijn o.k...en ga zo maar door...IS het dan ook per definitie goed? Dat heb ik willen zeggen in mijn vorige bijdragen. De Liefde gaat soms andere wegen met ons, dan wij van te voren bedacht of gewild hebben....en eigenlijk vind ik dat helemaal prima. (maar als het wél volgens de wensen van iemand gaat..dan is dat toch helemaal geweldig?)
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op zondag 26 juni 2011, 19:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 23:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
't Klinkt misschien gek, maar mijn mooiste moment vandaag was, toen ik mijn bril kon ophalen. Ik kan weer zien! Belangrijker nog: ik kan weer lezen! In het verleden moest ik bij álles een leesbril opzetten want lezen zónder bril?..Onmogelijk! Nu heb ik een bril met varifocale glazen en de wereld is voor me opengegaan! Met één bril de wereld bezien..én lezen? Wauw...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 23:33
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Van jullie beide bijdragen de beste bij elkaar gevoegd is denk ik de ideale 'zoekhouding' |
Daar zou je bést eens gelijk in kunnen hebben!
@Chat: ik begrijp wat je zegt maar wat ik heb willen aangeven is een beetje méér ruimte voor nwe. contacten dan ik soms op het forum lees/tegenkom. Hoewel een site als deze kan helpen en zelfs voldoen aan bepaalde wensen....is het geen kwestie van een 'optelsom maken' en maar 'even' de juiste persoon erbij zoeken. Onvoorziene zaken als 'Liefde'...kunnen zómaar 'roet in het eten gooien'...en héél je wensenlijstje kun je dan wel aan de wilgen hangen...want je bent gaan houden van iemand die een róteind wegwoont...of die 5 kinderen heeft..of die naast die lieve lach op de foto...toch ook wel eens een ochtendhumeur heeft. Het leven...de Liefde is nog niet zo simpel als wij willen of denken, dat is wat ik wil zeggen....en juist dát vind ik hartstikke leuk!
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op zaterdag 25 juni 2011, 23:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 22:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heel mooi geschreven Maria. Dat klinkt heel wat anders als iedere keer die "klik" Soms lijkt het wel een toverwoord, er moet een "klik"zijn. En als die er niet is dan gaat het "feest"niet door. Vaak is het net alsof die klik er later niet komen. Het moet maar gelijk klikken. Maar is het niet zo dat men eerst iemand moet leren kennen om te kunnen zeggen dat het klikt of niet klikt? Kan zoiets niet groeien?
Visser, die vindt dat het woord "klik" een woord wordt wat vaak te pas en te onpas gebruikt wordt. |
Helemaal mee eens Visser! Alsof je bij een 1e date al moet weten of je voor elkaar bestemd bent! Met open hart en gewoon als jezelf, elkaar leren kennen, is zó waardevol! En of dat nu tot een relatie moet leiden? Het hoeft niet, het kán.....als de liefde er is....en die moet nog (op)groeien...of niet!
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op zaterdag 25 juni 2011, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 22:08
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
GRACE585 schreef: | het ergste moet nog komen het hele huis leeg en schoon opgeleverd ligt nog veel voor de stort |
Nu gewoon niet aan denken! Eerst uitrusten!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 21:51
|
|
|
Mijns inziens heb je twee manieren van 'nwe contacten benaderen'. De eerste is volgens een 'persoonlijk verlanglijstje' gaan zoeken naar de perfecte match: bijv. zoeken op leeftijd, regio, kerk, wel/geen kinderen, enz, enz.. Het is goed mogelijk dat je na lang of kort zoeken die man of vrouw vindt...maar houdt je dan ook van hem, van haar? Is 'de ideale match' ook de persoon waar je de rest van je leven mee wilt doorbrengen? Ik durf dat te betwijfelen... De tweede manier is....openstaan voor anderen en 'het op je af laten komen'. Dus minder kritisch of vooringenomen contacten aangaan met anderen. Ikzelf zie de laatste manier als de manier zoals we ook in het dagelijks leven met anderen in contact komen. En daar ben ik een groot voorstander van! Want als ik selecteer op leeftijd, haarkleur of wat dan ook? Dan zou het weleens zo kunnen zijn dat ik die enorm bijzondere persoon niet leer kennen...omdat ik hem zelf al heb uitgesloten als mogelijke partner omdat bijv. zijn kerkelijke achtergrond niet de mijne is! Jammer toch? Ik ben nieuwsgierig naar de mens...niet naar de hoeveelheid haar, aantal rimpels, of wat dan ook! Maar ook déze manier is een keuze...de mijne.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 21:38
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
GRACE585 schreef: | TOTAL LOSS |
Zit het erop Grace, en mag je nu met je benen op de bank? 'k Hoop voor jullie dat het ergste nu achter de rug is? Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 11:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
IMKE917 schreef: | Slechtste moment was gisteren eigenlijk al, maar het dringt nu goed tot me door. Mijn poes Minousch is ernstig ziek en er is geen kans op herstel. Toch wel ff slikken..... |
Wat ontzettend rót voor je Imke, heel veel sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 17:52
|
|
|
Het mooiste moment was zojuist...de moeder van de vriendin van mijn dochter belde op....of haar dochter van 14 MIJN kledingkast mocht 'plunderen' voor het schoolfeest van vanavond! Nu lopen zij én mijn dochter in MIJN kleren...! (nog niet zo gek ...als je normaliter voor 'oud' wordt uigemaakt door die pubers!) Ik grijns nu van oor tot oor..en die grijns gaat er de héle avond niet meer af!
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op donderdag 23 juni 2011, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 12:05
Onderwerp: Blijf trouw aan jezelf
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Blijf trouw aan jezelf, met je fouten, je krachten je eenzaamheid soms, je emoties , je moed aan dàt wat alleen maar in jou uit kan groeien in wisselend klimaat met wat kwaad is en goed. Blijf trouw aan je denken, verlangen en voelen, aan uiten, aan warmte, aan stilte en muziek. Want jij bent een mens als geen ander op aarde in jou is de wereld bijzonder uniek.
Blijf trouw aan jezelf, aan je lachen, je zingen, je vallen en opstaan, je inzet, je pijn aan dat wat bij jou hoort, je warmte en verlangen waardoor je in alles herkenbaar zult zijn. Blijf trouw aan je denken, je zwakte, je aarzelen je hoop en je waarde, je angst, je muziek want jij bent een mens die gewoon van belang is in zijn en bestaan, zo verrassend uniek.
Blijf trouw aan jezelf, bouw een hut in de wereld waarin je kunt wonen, kunt schuilen voor 't kwaad kunt warmen en wapenen in hoop en begrijpen wanneer men je pijn doet in liefde en haat. Blijf trouw aan je wezen, aan zwakte en krachten en speel heel alleen voor jezelf wat muziek want jij bent een mens om veel van te houden in jou is de wereld bijzonder uniek.
Weet niet wie de auteur is van dit gedicht. Kreeg hem eens tijdens mijn studie onder ogen en vond hem zo mooi. Deze uitspraak pas er goed bij: I'm Gods original creation. Iedereen is uniek, dus wees trots op jezelf. |
Mooi gedicht Yelnin. Dank je wel voor het plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:21
Onderwerp: geslaagd!!
|
|
|
ELISE438 schreef: | Dag CM lezers,
Ik wil even delen dat ik na een studie van 3 en half jaar, geslaagd ben voor SPW 3. Ik ben super blij Vanmiddag was mijn eindgesprek.
5 juli krijg ik mijn diploma!
Groet, Aranka ( een trotse vrouw ) |
Aranka, van hárte gefeliciteerd met dit diploma! Dit verdient een feestje, toch? Hartstikke goed van je!
Maria
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:33
Onderwerp: wie heeft er tips?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Dus blijf maar lekker meeschrijven |
Touché Willemijn, die zit! Zo zie je maar..als 't (mijn) hart vol is...begin ik vanzelf 'te praten'...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:18
|
|
|
HENK710 schreef: | U gaat goed! Wilde je net mailen over een idee om met wijkbeheer oid te praten Maar dat had je zelf dus ook al bedacht. |
Morgenmiddag heb ik al een gesprek met wijkbeheer...! Ze vinden mijn ideeën goed. De wijkagent die ik heb gebeld zei 'dat 't niet zijn probleem was...' (nee, da's duidelijk...da's óns probleem.. ) Er valt nog veel te bepraten en te overwinnen maar ik wil er wel voor gaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Je zou daar gek zijn als je alweer gaat verhuizen, Maria. En ja, als het al echt onhoudbaar zou zijn geworden....Gelukkig hoef je nog niet over dat verhuizen na te denken. |
Ik ga toch liever eerst het gesprek aan met de jongeren dan me weg te laten pesten. Ergens heb ik het gevoel dat ik ze nog kan bereiken...al is het best eng. Ik geloof namelijk dat hun gedrag meer voortkomt uit ellende, dan uit lamlendigheid. Nu ben ik ook hard bezig met buurbeheer en politie om te bekijken of er mogelijkheden zijn een buurtcentrum op te richten. Jongeren hebben hier helemaal NIETS en er zijn veel trieste verhalen te vertellen...het zijn soms zúlke etters...en tegelijkertijd heb ik met ze te doen. Maar van m'n dochter blijven ze af! Anders leren ze me pas écht goed kennen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:22
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | tja, dat is een gedachte die vanwege mijn situatie in mij op is gekomen omdat ik zoveel last heb van de bovenbuur, maar in praktijk op het moment geen optie omdat een verhuizing nogal wat geld kost.
Bovendien ben ik alleen, dan is het gemakkelijker als voor een gezin, Maria heeft kind(eren) en dan is dat altijd al lastiger. Verhuizen in het geval van Maria lijkt me ook wel een drastische beslissing, als Maria er last van heeft zullen er vast meer gezinnen in de buurt zijn die daar hinder van ondervinden. Moet de hele buurt dan maar gaan verhuizen... ? zo draai je de rollen wel erg om lijkt mij. |
Thanks Susannah! Financieel gezien kán ik gewoonweg niet verhuizen en met 4 kinderen dóé je dat ook niet zomaar éven. En je hebt gelijk: dan kan de hele buurt wel vertrekken naar elders.... Nee, niet wij maar zij zullen een andere plek moeten zien te vinden...waar ze anderen niet lastigvallen of tot last zijn.
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op maandag 20 juni 2011, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 19:28
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Tip voor MARIA576
Ga dan verhuizen |
flauw Herman! Geen optie voor ons...om zóveel redenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 17:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom zou je niet scherp mogen zijn met je kritiek? Als je duidelijk bent, weet iedereen waar hij aan toe is. Uiteindelijk gaat het er toch om wat men denkt? Verder kun je toch niet komen met een geschreven woord. En vooraf voortdurend in moeten schatten of iets wel of niet pijnlijk is, zorgt er helemaal voor dat je niks meer durft op te schrijven. En het gaat zelfs verder. Soms staat men gewoon te liegen om de ander maar geen pijn te doen. En dat gebeurt in mijn ogen te vaak, zowel hier op het forum als in de chatbox. |
waarom zou je wél scherp moeten/mogen zijn met je kritiek? waarom kies je ervoor om scherp te zijn? Kun je niet je mening ventileren zónder dat stekelige? Je zult ongetwijfeld gelijk hebben over dat 'liegen' op het forum/in de chatbox maar het lijkt wel of bij jou het éen niet mét het ander kan! Je kunt toch ook gewoon eerlijk zijn en eerlijk blijven zónder scherp te zijn? Dat is tenminste wél wat ik wil leren! Ook ik krijg irl vaak te horen dat ik onomwonden de waarheid kan zeggen. Niet alleen een ander heeft daar last van...ikzelf óók! Het doet mij namelijk geen plezier om botweg de waarheid te zeggen, en daarmee een ander te kwetsen. Het is een kunst Chat: de waarheid zó vertellen dat ie GEHOORD wordt, zonder dat iemand op de vlucht slaat of 'van zich af gaat meppen'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 16:01
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Komen ze uit de dierentuin van Emmen? Ze zijn zeker vrijgelaten wegens geldgebrek. |
Zou zo maar eens kunnen Herman! Maar leuk is het wel! Mijn profielfoto is nu (even) de enorme langnek die gewoon voor hier voor de deur staat! Hij (of zij, 'k heb niet gekeken..) is in elk geval fotogeniek...toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee, dat is in principe helemaal niet moeilijk. Maar je moet je ook realiseren dat de één nu eenmaal wat gevoeliger is dan de ander........ Ik weet van mijzelf dat ik ook wel vrij direct ben en ook wel vrij duidelijk maar absoluut niet de intentie heb de ander tekort te doen........Ligt dat dan aan mij als de ander zich gekwetst voelt of is de ander gevoelig voor woorden van de ander? Ik denk dat je je dat ook altijd even af moet vragen als je je gekwetst voelt. Praktijk is altijd een stuk weerbarstiger dan de theorie Maria.......En een pittige discussie is toch ook wel leuk? Maar ik ben het met je eens: C'ést le ton qui fait la musique En ondertussen hebben we toch maar een boeiende discussie én goed van toon vind je niet? |
absoluut! je hebt gelijk, mss is de één wat (over)gevoeliger en de ander wat directer. Hier kunnen beide wel iets mee, denk ik. Ikzelf hou, om het maar bij de muziek te houden, méér van mooie klanken en harmonie. Dat is niet om iets uit de weg te gaan...maar omdat ik daar gewoon van geniet en me meer bij op m'n gemak voel..en dát ontspant weer..en laat mij meer tot m'n recht komen! (als mijn kinderen keihard hun 'herrie'-muziek draaien..hou ik het ook nooit lang vol om daar naar te luisteren, dan haak ik ook af...en ga een stuk wandelen...om het maar eens met muziek te blijven vergelijken )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En de politie en gemeente inschakelen om melding te maken van de overlast die er is door die groep "hangjongeren", of is dat allemaal al eens gedaan ?? |
Ja, de situatie is nu zodanig dat én de politie én de gemeentelijke politiek zich ermee bemoeien. Afgelopen zaterdag is er een onderzoek van de SP afgerond onder de bewoners van deze flat. Of er iets gaat veranderen? Ik hoop het...maar geloof dat zelf niet echt. (daarvoor woon ik al té lang hier...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het ook niet zo Maria, dat je de ruimte om jezelf te zijn zelf moet creéren? Jij hebt jouw verhaal en jouw visie en daar is niets mis mee.......En dat kan een ander nemen of laten toch? Waarschijnlijk is het niet mijn beleving en mijn waarheid en zet ik daar mijn mening en visie tegenover maar dat wil toch niet zeggen dat ik het niet respecteer? Ik krijg nu een beetje het idee dat iedereen de bal bij de ander neerlegt als het om kwetsen op het forum gaat..... Denk dat we ook niet te bang moeten zijn om gekwetst te worden want dan kan je nooit meer wat schrijven. Niemand heeft hier de intensie om iemand te kwetsen denk ik maar soms kan je het ook zo lezen....... En dat is het nadeel van het geschreven woord....dat kan soms harder over komen dan de bedoeling is. Het boeiende van een forum kan juist zijn dat je verschillende visies en meningen hoort en dat je daardoor ook eens een andere blik van kijken krijgt dan alleen je eigen blik........ En wat dan nog als iemand het niet met je eens is? Als je er zelf maar helemaal achter staat, daar gaat het toch om?
En ik denk, maar dat is heel persoonlijk, dat je jezelf tekort doet om geen stukjes meer te schrijven. Ik las altijd met plezier je stukjes hoewel mijn beleving een duidelijk andere is.......maar je staat voor wat je schrijft en het zijn zeker zinnige dingen.....en laat je niet weerhouden door deze of gene die daar misschien in jouw ogen wat ongenuanceerd mee omgaat...... |
Willemijn, dank je voor je reaktie. Ik denk dat je kern goed raakt door te zeggen dat je ruimte om jezelf te zijn moet creeëren. Het zet mij in elk geval aan tot nadenken... en ik vraag me (nu) af in hoeverre ik mezelf en mijn mening trouw ben én of ik soms ga twijfelen aan mezelf of mijn mening na kritiek van anderen. Nee, ik ben niet bang om te leren van een ander en nee, ik zal ook nooit beweren de wijsheid in pacht te hebben. Al die verschillende meningen...ik vind het een verrijking en dat meen ik oprecht. Tcoh stoor ik me váák aan de toon waarop het gebeurt. Want al is het onbedoeld? Het kwetst tóch en volgens mij is dát onnodig. Gewoon bij je mening blijven...maar dan even denken hóé je iets neerzet, hoe moeilijk is dat?
|
|
Naar boven |
|
|