Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:39
Onderwerp: Wat je mist op CM
|
|
|
DANIEL777 schreef: | wat ik mis is als je in de chatroom komt dat er een listje met namen staat die op dat moment niet er actief zijn om welke reden dan ook en je zegt hallo dat ze niks zeggen. Is er niet een oplossing dat de mensen zich niet even önzichtbaar kunnen maken als ze om welke reden even niet aan de chatgesprek kunnen/willen deelnemen. Ik denk dat het een hoop ergenis scheelt als je dan niet voor niks hoeft te groeten bij binnenkomst. | Je hebt ook mensen die alleen maar willen lezen om zo de mensen wat beter te leren kennen, verlegen misschien? En er zijn er die even naar de telefoon moeten, en geen twee dingen te gelijk kunnen maar wel kunnen lezen en niets willen missen. Trouwens er zijn er ook die het even over een ander willen praten (en dat kan dan ook niet meer) Lijkt me niet zo,n strak plan, maarja wie ben ik he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 19:43
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Zodan, er voelen zich best wel veel aangesproken waren er zo veel dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 13:29
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben nu inmiddels toch wel heel erg benieuwd geworden naar welke mensen die zgn. "harde kern" dan vormen? (namen graag) Vermoed namelijk dat deze mensen het zelf heel anders zien! Naar mijn mening zijn er genoeg mensen gekomen en gegaan op CM die gewoon hun eigen plekje hebben weten te creëren... |
Wel een harde kern zeg en ja dat die mensen het anders zien, ben ik het helemaal mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 13:07
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik ben hier nu een paar maanden en ik heb het toch echt niet zo ervaren. Ligt dat dan aan mij of zo? Hoewel ik nooit chat, da's waar. Maar in het forum beleef ik het niet zo iig. | Kleine wijziging (blijven wij....is ik geworden) alleen chat bij deze antwoord op je vraag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 12:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je kan naar iedere lobby gaan waar je wilt gert. Ik wil niet spreken van een harde kern, maar er zijn chatters die elkaar al ettelijke jaren kennen. En ja die zoeken elkaar op. |
Dat mag, daar zal niemand wat van zeggen, maar het moet niet zo zijn dat zij gaan bepalen wat er wel en wat er niet gezegt mag worden. En dat laatste is meer regelmaat dan incident. Dan moet je vragen of er geen langstzittendebox geopend kan worden, i.p.v jolijt b.v dan blijf ik wel weg.
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op zaterdag 16 oktober 2010, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 12:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Voor de jongeren is er de jongerenroom. Ze kunnen daar terecht als de bejaardensoos hun niet bevalt. | Kan wel zijn, maar daar kan ik weer niet in, en dan je hoeft je niet perse als een ouwe ... knar te gedragen, maar volgens mij gaat het daar niet alleen om, harde kern toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 11:56
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik bedoel hiermee gert dat iedereen maar zegt dat ze het een harde kern vinden zoals carin terwijl zezelf erook toe behoort en dan zelf ook weggaat. dan kan ik er absoluut geen om zulk gasten laten dat ze weggaan | Dat vindt ik wel meevallen, je hebt harde kern in negatieve zin, en harde kern in positieve zin, en onder positieve valt ze danwel, maar er zijn er in de negatieve zin toch heel wat meer. En om nu namen in de negatieve zin te noemen, hoeft helemaal niet die vullen zichzelf wel aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 11:40
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Hoezo jammer ze gaan toch zelf weg josina? Ze motte niet of het erg is en dan snel weg zelf weggaan |
Huh wat wil je hier eigenlijk mee zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 11:15
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Als u het een maand teveel vind waarom verlengd u hem dan? Zoiets snap ik dan weer niet he is volgens mij in verhouding met een jaar abo ook nog eens veel te duur | Dat zeg ik toch ik had er al weer spijt van gelukkig geen jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 11:04
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als de zaken blijven zoals ze zijn, ben ik dat. |
Ik dacht dat ik de enige was ik heb hem nog 1 maand verlengt, en ik vindt weer een maand te veel. Ik heb er 1x melding van gemaakt, en gezegt dat ik het een soort cartel vorming vond, dat vooral de langst zittende hier de toon vooral op de chat bepaalde van wat er gezegd mocht worden. Er zijn ook een hoop jongere die veelal afhaken, alleen al omdat het net een bejaarde feestje lijkt. Ik mag dan oud van bouwjaar zijn, maar vooral ook jong van geest, dan maar een atheiste. ( zijn in de regel vaak eerlijker)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:31
Onderwerp: TIPS
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dus dan weet je eigenlijk niet wie er in de chatbox zijn?Lijkt me lastig..... |
Waarom kan je toch ook geen ruzie meer krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:22
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Rom. 12; 9-21; Het kwade overwinnen.
Dat wil natuurlijk iedereen: het kwaad overwinnen. Daar hebben we veel voor over! Desnoods ons leven. Denk maar aan wat in oorlogen gebeurt. Duizenden, jonge mensen vooral, offeren hun leven op in de hoop dat zo het kwaad overwonnen kan worden. Aan welke methode denkt Paulus, als hij schrijft: Overwin het kwade? Zijn advies luidt: Overwin het kwade door het goede! Is dat niet een beetje naïef? Paulus hamert nog al op dat aambeeld: Zegent wie u vervolgen en vervloekt niet! Vergeldt niemand kwaad met kwaad! Wraakt uzelf niet! Indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten! Is dat niet een beetje kinderlijk? Kun je daar in deze keiharde wereld wel wat mee beginnen? Ik geef toe: erg voor de hand liggend is deze methode niet. Wij hebben allemaal de neiging om het anders te doen: wij gaan liever het geweld met geweld te lijf. Maar de methode, de weg van het evangelie is een andere weg. De weg die Jezus kiest is de weg van het kruis. Zegt nu niet te snel: daar schiet je toch niets mee op? Kijk maar Pasen! De dood is overwonnen! De angel is uit het kwaad gehaald! Juist de liefde van Christus brengt mensen tot verandering., tot bekering. Juist Zijn barmhartigheid maakte Zacheüs een ander mens! Het kwaad wordt niet door kwaad overwonnen. Daar wordt ten diepste niets door opgelost. Het is aan God voorbehouden om het kwaad te wreken. Wij hebben genoeg aan Zijn gebod: Overwin het kwade door het goede.
Deze bijbelstudie spreekt voor zich. |
Dat hebben we toch ook altijd gezegt, je geloof in eigen land beleiden, en dat de koek op was, dus we ook geen koek meer uit kunnen delen. Dat er in ons land onze taal gesproken wordt, dat wij over het algemeen een Christelijk land zijn, dat homosexuelen hier niet gestenigd worden. Dat vrouwen hier de zelfde rechten hebben als mannen. Dat dieren hier op een zo pijnlijkloze manier geslacht worden, dat je je hier mag kleden op je eigen doch menselijke wijze. Dat we de zelfde rechten hebben, maar ook plichten. Dat is toch ook niet zo moeilijk, ook wij Hollanders moeten zich aanpassen aan de Nederlandse wetgeving. Zolang ze onze normen en waarden in acht nemen, mogen ook zij van al deze vrijheden genieten. Dat is ook wat hij van ons allemaal verwacht, dat we allemaal lief zijn voor elkaar, dus ook zij. Geef de koning wat de s konings is en de keizer even zo. En willen ze hun konings wil doen dan doen ze dat maar waar ze vandaan komen. Hier hebben we een andere, een veel grotere, hier is het GOD en geen alah dus beslist niet de zelfde. Dus ze kunnen delen in die liefde, maar dan moeten ze er wel voor kiezen , en zolang ze hun eigen idialogie blijven volgen zullen ze altijd tegen de zelfde problemen blijven aanlopen, vermaningen komen ook voor in het nieuwe testament
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 09:45
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Tja als je dan toch gezondigd hebt wil je het liefst de schuld kunnen leggen bij die wellustige,langbenige,rondborstige blondine die je verleidt heeft.........
sure,dream on Gertje |
Daarom toch dromen zijn ook bedrog vandaar dat hij ons blond zond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 09:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: |
was de zondvloed dan niet te danken aan de blonde vrouwen??? Elke dag leer ik toch wat bij
Frank |
Voor/na maakt het wat uit dan we weten waar het vandaan komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:59
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Wil niet heel veel zeggen maar de bijbel bestaat zowel uit het oude als het nieuwe testament ! En buiten dat een man kan toch ook gewoon niet zonder een lieve vrouw aan zijn zijde | Tipje het nieuwe t.m kwam ook na de zondvloed okee dus de blonde nog veel later
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:45
|
|
|
HENK710 schreef: | Wie weet waren en toen ook al secretaresses die alles opschreven voor de mannen... aan wie is het dan te danken |
Ben je gek na de zondvloed kwamen pas de blonde vrouwen hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 20:15
|
|
|
Gelukkig is de Bijbel door mannen geschreven als het aan vrouwen had gelegen, was de totale verwarring compleet geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 10:35
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Dit is zo waar wat je zegt. Wij weten vanuit de bijbel dat we anders om moeten gaan met iedereen. Onze naaste liefhebben als onszelf en dat mogen we ook doen bij andersdenkenden of ze nu in Allah, of Shiva geloven. Jezus liet ons zien hoe of wij met onze naaste om moeten gaan, zonder angst en vanuit Zijn liefde. |
Gelukkig denk ik ook anders De mens alleen, en niet ZIJN beleving
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 22:23
|
|
|
[quote=MARIAN519] Kleine stroming Grote gevolgen. Zoals eerder gezegd, stonden ook (vooral) in Ned, velen moslims te juigen in de straten. Dus kleine stroming? met een nog grotere aanhang, achter je rug zeggen oh wat erg, maar er onderling een dikhand spek in hebben is van varken toch wel lekker erg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 10:29
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Begrijp je frustratie, maar om nou onnodig geruzie via het www te voorkomen lijkt het me niet heel erg verstandig... |
Nee, mij dus ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 00:11
|
|
|
Dat je kunt zien of iemand je geblokkeerd heeft, alvorens je een heel verhaal in tikt, terwijl die toch niet aankomt dat kan een heel raam en laptop schelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 23:42
Onderwerp: TIPS
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Sinds een tijdje gebruik ik google chrome. Het is wel even wennen, maar het heeft zijn voordelen, ten opzichte van de Internet Explorer.
Ik ben erachter gekomen dat je de pv gesprekken kan opslaan. Ook het hele chatgesprek kan je opslaan. Ook de e-mails kan je opslaan. Mensen die je op je lijst van geblokkeerden heb staan zie je niet meer in de chatbox. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 17:30
Onderwerp: The ties that bind...
|
|
|
Leef je eigen leven, en die ander? eigenlijk precies wat Leanne zegt, je deur open houden. Willen ze dan komen ze, willen ze niet even zo, ik heb het gehad met mijn eigen broers. Ik had mijn eigen leven, zij ook, alleen correspondeerde het mijne niet met het hunne, ik me eigen aangepast, zoveel mogelijk aan het hunne (met enige tegenzin) zie ze nu ook nooit, dan alleen na kerketijd bij ons moe, dus wat is de meerwaarde, (geen) Zij zijn neem ik aan ouder, geef een vinger en niet je hand, willen ze dan komen ze willen ze niet....................terrug naar het begin. even goede vrienden sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 14:35
|
|
|
Zo als boven staande, of vorige, bedoelde ik het n.m ook, behalve het seksen dan. Volgens mij maken de kerken er een taboe van, zeker omtrent het moeten. Het bedrijven is tussen 2 mensen, liefde, trouwen cq huwen doe je volgens mij pas als je zeker weet. (denkt te weten) en niet uit schaamte (voor kerk en samen leving) Je vraagt dan een zegen, en die krijg je niet van een instituut, ik heb er gekend, die onder mom moeten zijn getrouwd. En dan na een tijdje er achter kwamen, het gaat niet, en danscheiden, maar dat was nog niet het ergste, het grote schuld gevoel....... Dan is mijn vraag wat is erger,..... ik ben me hele leven al vrijgezel en moet er niet aan denken.....sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er zijn artsen die moeilijkheden ondervinden, als zij een moslima moeten onderzoeken. Vaak is er een taal barierre. In veel gevallen willen zwangere vrouwen een vrouwelijke gynecoloog.
Ook bij echtscheidingszaken komen er veel problemen. Een echtscheiding kan bij de nederlandse wetgeving wel wettig zijn, maar land van herkomst hoeft die echtscheiding niet te accepteren. Darom is er een groep die naast de nederlandse wetgeving ook de sharia willen hebben. Omdat de nederlandse wetgeving niet in overeenstemming is met dingen die de koran vermelden.
Als er in nederland een baby word geboren, waarvan de voorvaderen marokaan zijn, krijgt de baby automatisch de marokaanse nationalitiet. De ouders van de baby zijn verplicht de geboorte aan te geven bij de ambassade. De marokaanse nationalitiet kunnen ze nooit verliezen. |
vandaar ook 2 paspoorten, tis krom en misdadig, maar wel makkelijk als je er 2 hebt, en als het mee zit is dat straks verleden tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:17
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Je hebt gelijk Gert, ben niet zo bang uitgevallen maar na de laatste kreten van een groep als de taliban zit het zelfs mij niet helemaal lekker. Toch denk ik dat we wel uit moeten kijken met oordelen! Ik heb de koran zelf niet gelezen, maar weet van mensen die dat wel gedaan hebben dat deze echt niet aanzet tot geweld en moord... Sterker nog, er staat zoiets in als: "wanneer je één mens dood, dood je de gehele mensheid". Het zijn dus ook de mensen die deze actie's uitvoeren, en niet de godsdienst zelf.
Dus...bang voor de Islam? nee! wel voor die groep extreme moslims die hele andere dingen uit de koran halen dan er in staan! |
Zijn we het toch over 1 ding eens en bang ben ik ook niet, maar voorzichtig wel. Dus hou ik ze op afstand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi,
Hoeft geen sorry te zeggen hoor, maar evengoed bedankt voor je 'sorry'.
Ik gebruikte je quote, om even te kunnen zeggen dat ik vind en om me heen heb gezien, dat mensen te snel trouwen.
Jij bedoelde te snel seks hebben, dacht ik ;)
En dan bedoel ik een situatie waarin iemand wel Dénkt dat ie iemand goed genoeg kent natuurlijk.
In ieder geval ben ik zelf niet voor te snel trouwen.
Fijn Weekend! |
Ik ben het weer helemaal met je eens jij ook een fijn weekend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: |
|
Wie zwijgt stemt toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:11
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
Be dankt Mariska, toch wel iets om over na te denken, ook al ben ik niet rooms, ik denk toch wel dat het iedereen aangaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Quote Gert: Is het gewoon beter om het niet te doen totdat we elkander wat bbeter leren kennen.
Hoeveel mensen trouwen er niet of zijn getrouwd, eigenlijk te snel. Omdat ze elkaar niet goed genoeg konden.....
Nou dan zit je, vast, omdat je dus bent getrouwd
Ben je daarintegen niet getrouwd, ja, dan kan je nog kiezen voor 'vriendschap' totdat de vlam van de liefde weer opwaait, zeg maar....
Ja, zo denk ik erover hoor.
Er zijn nu eenmaal mensen die er niet tegen kunnen om met een ander samen te wonen. Kan je beter een zogenaamde latrelatie hebben, vind ik. Dan kan je je regelmatig even terugtrekken in je eigen leven, zeg maar, totdat dingen weer duidelijk zijn enzo.
Da´s altijd veel beter als vast zitten in een huwelijk, met de ellende van een scheiding....Wat je niet hebt met een lat/relatie. Reden zie hierboven....
En dan bedoel ik natuurlijk niet overspel ofzo. Dat hoort in geen enkel vorm van een relatie tussen man en vrouw. Dat is gemeen en je kwetst de ander heel erg veel.
Zo even wat gedachten erover, voor ik zomeeten ga werken.
Fijne Dag! |
Sorry, maar ik gaf enkel maar een definitie over het woordje seks, en voor de rest ben ik het helemaal met je eens
|
|
Naar boven |
|
|