ChristianMatch

Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst

WILMA729 schreef:
zwart, grijs of lichtgrijs, solafide.....meer keuze krijg je niet.
en dan nog, lastig hoor. Wat trek ik aan vandaag ?? Smiley die vol vragen zit

Inderdaad.....heel erg lastig Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME

IMKE917 schreef:
Ik heb het bekeken vandaag, vond het echt leuk, vooral de ooievaars.
Laat ik het enthousiast aan mijn zoon zien, ligt die helemaal in een deuk.
"wat doet mijn moeder? nou die zit naar een leeg ooievaarsest te kijken" Tja...., ze waren net weggevlogen Gefrustreerde smiley

Ha, ha, haaaa.......een goeie zeg...... Clown smiley

Ik vind het ook erg leuk...is toch wel uniek om zo maar in diverse nesten te kunnen kijken....

Sommige nesthokjes zijn overigens nog leeg......nou ja...we zullen wel zien, wat er van komt.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart

JILL658 schreef:
Ik heb nog even gekeken of het mijn richting op was, maar nee dat is erg om, jammer.
Volgende keer misschien Knipoog smiley

Jill

Hi, hi......nou overdrijf je toch echt.......zo erg uit de buurt is het toch niet bij jou vandaan ???? Clown smiley

Tot een volgende keer..... Have a good time everybody. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 19:34

LIESBETH326 schreef:
Zelfs dan kan je volgens mij nog keuzes maken... Welke kleur is naar mijn zin vandaag?

Zeg het met kleuren... Clown smiley

Mag dat dan? Is dat niet een beetje al te verleidelijk frivool? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:30
BerichtOnderwerp: Voor jou!

MAR907 schreef:

Juist in je gemis kom je Zijn liefde tegen.......

Heel mooi Mar...... geweldige bemoediging..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:28
BerichtOnderwerp: Voor jou!

WILMA729 schreef:
Een mooi gedicht.
Mij spreekt het aan.
En Suuus, je hoeft het niet alleen uit te vogelen.
God weet best hoe jij je voelt.
Hij kent je, en neemt je bij de hand, al voel je dat niet elke dag.
Kussende smiley

ja......maar Sus heeft een speciaal probleem met haar Godsbeeld, dacht ik te hebben gelezen al geruime tijd geleden....en dat is voor haar natuurlijk moeilijk dan....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:18

De kerkuilen hebben vandaag gepaard. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:41
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILMA729 schreef:
Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten.
Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt.
Kan iemand me een gouden tip geven?

Een staafje dynamiet misschien? Of iemand met een tractor, die de stronk uit de grond kan trekken? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 22:56

HANNAH810 schreef:
haha das waar; maar daar heb ik gelukkig geen last van.........

mij is t wel gebeurd dat een vrouw mij zag......

maar niet in de kerk........ Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 13 maart 2010, 00:47
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 22:13

BELEEF DE LENTE 2010

Op onderstaande link kun je vogelnestjes bekijken met jongen erin en hoe ze door de ouders gevoed worden in real time nu: o.a. van de ooievaar, de koolmees, steenuil, oehoe, boomklever, boerenzwaluw, kerkuil, torenvalk........

Je moet de link copieeren en in je webbrowser plakken.

http://www.beleefdelente.nl/

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 12 maart 2010, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 21:30

HANNAH810 schreef:
precies wat je in je reactie naar thomas aangeeft; mannen zien vrouwen
en vrouwen zien mannen.
of je nu een aantrekkelijk gekleed persoontje bent of niet...toch?
that simple.

ja......maar sommige mannen, zien mannen en sommige vrouwen...zien vrouwen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:53

HANNAH810 schreef:
tjoh, wilma; ik had nu toch echt verwacht dat je al heupwiegend, op naald-hakjes, al tikke-takkend de kerk door zou gaan,
beetje knipperend met je oogjes naar links en naar rechts, een vriendelijke smile naar iedereen die je tegenkomt,
en nee, natuurlijk verwachtte ik geen ienie minie rokje van je.....
zonder lukt je dat ook wel.......... Knipoog smiley

weet je; ik denk dat God echt wel weet hoe Hij de mens geschapen heeft;
inclusief hormonen.
en als een man t verschil niet meer zou zien tussen aantrekkelijk en minder aantrekkelijk, zou er dan niet iets gigantisch mis met hem zijn?
?

Wat bedoel je hiermee Hannah....daar gaat het m.i. n.l. niet over hier.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:50

THOMAS968 schreef:
Toen ik veertien was, was ik hevig verliefd op een meisje bij ons in de kerk. Onder het bidden, door mijn wimpers, keek ik dan naar haar. In mijn kerk droegen meisjes geen hoedjes, maar het had voor mijn gevoel echt niet uitgemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat God er liefdevol om kon glimlachen. Later gaf Hij zijn zegen zelfs...

Enneeeeeh Sola, denk je dat alleen die arme mannen soms wat zwak zijn? Je weet wel beter Knipoog smiley

Menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen, ga er wijs en vooral zonder schuldgevoelens mee om in de kerk, concentreer je weer op het doel waarvoor je gekomen bent en het is allemaal niet zo'n probleem.

Thomas

Wat je zegt Thomas...menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen...dussss......ga zo gekleed, dat je geen bombardement aan gevoelens of gedachten-fantasieen-interesse of wat dies meer zij kunt stimuleren bij een ander.....

En....misschien zijn bepaalde vrouwen of mannen juist dan wel geinteresseerd, wanneer iemand er juist zeer decent uitziet........wie zou het zeggen, waardoor iemands interesse voor een persoon gewekt wordt....charme bijv. kun je nu eenmaal niet verhelen met kleding lijkt me... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:40

ARJAN007 schreef:
Wat dit betreft ben ik het helemaal met je eens, Solafide!
Overigens vind ik ook dat een man niet met zijn kleding de aandacht van vrouwen moet trekken.
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....

Mede daardoor trek ik, als het even kan, nooit een pak aan voor de kerkdienst. Het lijkt mij dat kerkgangers in de kerkdienst komen voor het Woord en niet om uit te stralen: "kijk eens hoe aantrekkelijk IK ben!"

Ik ben het ook wat dit betreft helemaal met je eens Arjan.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:38

WILMA729 schreef:
Je hebt gelijk, Sola.

Mij zal je niet met mini-rokje zien en de kerk. Al die mannen die dan afgeleid worden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, ze dat aan te doen. Clown smiley
Misschien is een burka toch niet zo'n gek idee.
Knipoog smiley

Het is een idee....... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:21

WILMA729 schreef:
Dat een vrouw luchtig gekleed gaat mag nooit en reden zijn voor de man om dat als uitdaging/uitdagend te zien.
Dat zegt meer over de denkwijze van die man, dan over de vrouw.
Met die denkwijze bedoel ik, de vrouw als lustobjekt zien, en niet als zuster in een gemeente.

Ik draai het even om.
Er zijn vrouwen die mannen in pak aantrekkelijk vinden.
Of mannen die een te strak shirtje aan hebben waarin zijn gespierde lijf mooi aftekent.
Kom je daarvoor naar de kerk??
Kijk je daarnaar als je in de kerkbanken zit??

Sorry hoor, maar als je als man afgeleid wordt door de kleding van en vrouw in een kerkdienst, dan zegt dat wel wat over jezelf als man denk ik.

Ach...als broeders en zusters van elkaar, heb je nu eenmaal ook met de ander te maken....en ik kan me best wel voorstellen, als een vrouw erg...ehhh vrouwelijk gekleed is...biijv. behoorlijk decolleté en korte rokjes en sensueel gekleed dus, dat je het bepaald niet makkelijk maakt voor die arme mannen, die dat schoons voor zich uit geetaleerd krijgen.

Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 00:29
BerichtOnderwerp: Het Onze Vader, een christelijk gebed?

DENNISS669 schreef:
Bij deze mijn uitwerking m.b.t. Het Onze Vader

Om te beginnen is het belangrijk vast te stellen dat Jezus zijn bergprediking deed voor zijn discipelen, dat zijn mathetes (gr.) en betekent leerlingen. Al te vaak wordt dit gelijk gezet met gelovigen, waarbij dan de indruk ontstaat dat deze leerlingen wisten dat Jezus de Zoon van God is. Dit is nadrukkelijk niet het geval! Deze openbaring wordt enkelen pas later ten deel, Matthëus 16,15+16+20:..Maar u, wie zegt u dat Ik ben? Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God…20 Toen verbood Hij zijn discipelen dat zij tegen iemand zouden zeggen dat Hij Jezus, de Christus was. Dit was aan Petrus door God de Vader geopenbaard (vers 17). De veronderstelling dat Jezus dit gebed dus aan alle christenen leert, is daarom volstrekt onjuist, en er zomaar vanuit gaan dat het ook voor christenen het “volmaakte” gebed is, behoeft een nader onderzoek:

Het Onze Vader gebed (Uit de herziene Staten Vertaling, de gebruikte versie in de
preek legt enkele nuances in de tijdsvormen die m.i. onjuist zijn m.b.t. zondevergeving)
Onze Vader, Die in de hemelen zijt.
Uw Naam worde geheiligd.
Uw Koninkrijk kome.
Uw wil geschiede, zoals in de hemel zo ook op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood.
En vergeef ons onze schulden,
Zoals ook wij vergeven onze schuldenaren.
En leid ons niet in verzoeking,
Maar verlos ons van de boze.
( Het stuk, terecht weggelaten in de voorlezing, komt niet voor in
de oudste grondteksten: Want van U is het Koninkrijk, en de kracht en de heerlijkheid,
tot in eeuwigheid. Amen.) Het “Amen” misleid er makkelijk toe te denken dat Jezus onderwijs hier niet gewoon verdergaat. Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen hun misdaden niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.
Vervolgens gaat het verder over vasten, en is voor iedereen duidelijk dat het onderwijs over bidden ten einde is.

Om terug te komen op de context van dit onderwijs over bidden. De luisteraars vroegen naar gebedsonderwijs aan hun Rabbi Jezus, een leraar volgens hen, iemand met kennis over God en de Wet. De hele bergprediking heeft als kern dat Jezus de heiligheid van de Wet in ere hersteld en de ernst van zonde duidelijk maakt. Ook het Onze Vader wordt hen gegeven in deze context, maar wat leert het ze nu eigenlijk bidden? En moeten wij, christenen, gelovigen in Jezus als Zoon van God, dit ook bidden?

Enkele aandachtspunten:
Uw Koninkrijk kome: Een veilige conclusie: Het koninkrijk was kennelijk nog niet gekomen. Door te stellen dat wij als christenen dit nog altijd moeten bidden zeggen we dat het nog altijd niet gekomen is. Dit is niet correct: Matthëus 12,28: Maar als Ik door de Geest van God de demonen uitdrijf, dan is het Koninkrijk van God bij u gekomen. Jezus is in persoon de gebedsverhoring om het Koninkrijk van God! Jezus prediking ging ook over het Evangelie van het Koninkrijk, en dat het nabij was. Hij had het daarin over zijn dood, als vrijkoping voor de mensheid van het rijk van de zonde. De erkenning dat Jezus de Zoon van God is ontbrak de discipelen nog, en het koninkrijk was nog niet aangebroken. Jezus leerde ze dus bidden om het aanbreken van het nieuwe Koninkrijk, onder heerschappij van Jezus, en Hijzelf heeft dat gebed vervuld. “In Hem is alles Ja en Amen.”
Uw wil geschiede: Gods wil was het aanbreken van een nieuw verbond, een waarin de mens weer in ere hersteld met God zou kunnen wandelen. Jezus heeft deze wil van God volbracht.
En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven onze schuldenaren: En het gaat verder Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen hun misdaden niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven: De wet, heilig en rechtvaardig, leert: Oog om oog, tand om tand. Vergeef en je wordt vergeven, vergeef één zonde niet, en je hebt zelf zonde voor God. Deze voorstelling van zondevergeving klonk de joden niet vreemd in de oren, hooguit beangstigend. Met zonde valt niet te spotten, en het belang van hun jaarlijkse offers, zoals door de wet voorgeschreven voor zondevergeving, werd hen helder voor ogen gesteld. Al verwijst de vraag om vergeving niet naar het offer, maar naar hun eigen vergevingsgezindheid, volstrekt volgens de rechtvaardigheid van de wet, zonder enige genade. De gedachte dat een christen dit zelfde zou moeten bidden, zich baserend op de wet van gelijkheid en rechtvaardigheid in plaats van genade is absurd. Ook hier geldt wederom dat Jezus dit gedeelte van het gebed heeft volbracht. Jezus heeft onze vergeving betaald, door over zijn kruisigers, en dat zijn wij allen door onze zonden, uit te spreken: Vergeef hen! Jezus vergaf ons allen voor onze zonden die hem het leven kosten, en heeft daarmee mogelijk gemaakt dat wij anderen kunnen vergeven, gelijk wij vergeven zijn: Efeze 4,32:… vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Kolossenzen 3,13: ..vergeef de een de ander, als iemand tegen de iemand anders een klacht heeft, zoals ook Christus u vergeven heeft, zo moet ook u doen.
En verlos ons van de boze: Voortbouwend op het voorgaande is duidelijk dat ook dit gedeelte van het gebed reeds verhoord is in Jezus. Hij heeft de dood overwonnen, en zowel zonde als de vader van de leugen overwonnen door Zijn offer aan het kruis. Toen Jezus aan het kruis uitriep: Het is volbracht! zei hij niet ‘gelukkig, het zit erop’! Hij sprak uit dat het nieuwe verbond was aangebroken, de voorhang naar het heiligdom scheurde, alle eisen van de wet die de mens afhielden van hun bestemming, terug gehouden door zondebesef en schuld, zijn in Hem vervuld!

Conclusie:
Als Jezus zelf de vervulling van het Onze Vader is, en hij de wensen van dit gebed heeft vervuld lijkt het mij onjuist om dit onderwijs over bidden aan de heiligen Gods voor te houden als het volmaakte gebed. Het is het volbrachte gebed, in Jezus. En christen, gelovige in het feit dat Jezus al zijn zonden heeft gedragen, en dat hij/zij daardoor een nieuwe heilige, rechtvaardige schepping is, kan leren uit het gebed. Alle schrift is nuttig te onderwijzen. Maar niet elk gebed is bedoeld voor christenen!

Wat te bedenken, dat door dat God de Vader het voorhangsel, dat het Heilige de Heiligen scheidde van de rest van de tempel en waar maar 1 x per jaar de Hoge Priester mocht komen, van boven naar beneden scheurde toen Jezus de Geest gaf aan het kruis...... De Vader gaf toen aan iedere gelovige de weg vrij om vrijmoedig te naderen tot de Vader.....in het JHeilige der Heiligen. Iedere geovige werd dus op dat moment aan een Hoge Priester gelijk door het offer van de Heer.....
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

ANNETTE792 schreef:
ja Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(een schizofreen is nooit alleen... een getrouwd mensch ook niet )

Volgens mij hebben jullie het best gezellig zo..met z'n tweetjes...... Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 23:02

ARJAN007 schreef:
Ik denk erover mij uit dit gesprek (nl. over yoga) terug te trekken.
Tenslotte vind ik andere onderwerpen wat boeiender, ook doordat daar wel verschillende meningen aan bod kunnen komen zonder dat er meteen zware etiketten op worden geplakt. Ik hou toch wel het meest van een gevarieerd palet aan meningen.
In een gesprek investeren kost tijd en moeite; als ik me terugtrek dan maak ik het mezelf een stuk makkelijker....... Verraste, verbaasde smiley

Wat je zegt..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:02

WILLEMIJN232 schreef:
Crossroad,

Jammer dat als je adviezen geeft om je een mening over een onderwerp te vormen je dan alleen sites aangeeft waar ze er negatief overdoen. Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......

Willemijn

Willemijn, met alle respect..., maar de enig juiste bron, waarin je kunt lezen, wat wel en niet goed is, is de bijbel, gelezen door de Heilige Geest....Alleen de bijbel en die bijdrage van Cross is in overeenstemming met wat de bijbel leert.....door de Heilige Geest......

Dus je moet dan verder gaan dan je eigen interpretatie, en er achter komen, wat de bijbel zelf zegt over iets en daarbij moet je dan ook JE EIGEN INTERPRETATIE ook TOETSEN of die wel strookt met datgene, wat de Heilige Geest in de bijbel zegt over bepaalde zaken..... en dat toetsen, dat blijft bij vele mensen nu eenmaal totaal achterwege.

Je kunt alleen de bijbel door de bijbel zelf verklaren.......en dat zien een heleboel mensen niet, helaas....

Men gaat op een zeer goedkope en voor de handliggende wijze om met datgene, wat men in de bijbel leest. Al gauw is men al klaar......Pas daar voor op..... Geef aandacht aan de nuances, die Jezus aangeeft en verdiep je daarin.

Lees eens de gelijkenis van het zaad ........er waren mensen, die al heel gauw blij waren, maar die hadden geen wortel...... en al gauw was het uit met het plantje......dan had je nog het zaad, dat gestrooid werd op de weg.....en had je het zaad, dat tussen de doorns en distels terecht was gekomen, dat bracht eveneens niets op......

Alleen het zaad, dat in de goede grond was terecht gekomen, bracht de goede vruchten op, want planten, waaraan die goede vruchten kwamen, hadden WORTELS.

Je kunt met de bijbel niet op een SIMPLISTISCHE WIJZE omgaan....laat je onderwijzen door Jezus zelf en neem Zijn waarschuwingen, die Hij toch veelvuldig gegeven heeft, zeer ernstig.......

Onderzoek jezelf of jij het misschien niet verkeerd en te makkelijk ziet......, want het betreft hier toch dingen, die heel erg belangrijk zijn.......

Jezus zei niet voor niets vaak: Wie oren heeft om te horen, die hore.....Tegen Zijn discipelen zei Hij zelfs: Hoe langer kan ik u nog verdragen.......Hij ervoer ze dus als een behoorlijke last (soms) m.i.....hoe vaak...dat weet alleen de Heer. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 11 maart 2010, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:55

CHATULIEM619 schreef:
Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken.
De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen.
De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft?
Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking.

Dat heb je wat mij betreft zeer treffend getypeerd Chat........daar ben ik hewt helemaal mee eens........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:16

ANNETTE792 schreef:
Hangt het er niet gewoon vanaf hoe je het woord yoga zelf invult?
Voor de een is zijn het ontspanningsoefeningen zonder verder zweverig gedoe, en voor de ander is het aanbidden van iets blijkbaar. Als je op internet kijkt zie je ook tig vormen van yoga bestaan.

Zo'n zelfde soort discussie was er onlangs in de chatroom ook
over Reiki, omdat het woord reiki viel in een gesprek over innerlijke kracht , wat heel anders bedoelt werd dan het beoefenen van Reiki, vliegen de beschuldigingen van satansaanbidding opeens door chatroom.
T is net wat voor naam je het beestje geeft, volgens mij weet iedereen echt wel hoe ver je gaan kan met zoiets en past iedere christen die aan yoga doet echt wel op dat je geen afgoden aanbid.

Ja, ja.....nou echt Annette....je kunt zo niet met occulte zaken omgaan. Want dat zgn. je weet wel tot hoever je gaan kunt, is echt onzin...dat weet je n.l. niet ALS MENS.

Het betreft zaken van de onzienlijke wereld en als je de duivel een voet geeft, nou binnen de kortste keren is hij bij je binnen....daar gaat het nou juist om.

En nogmnaals...ik heb zo mijn ervaringen met duistere geeste gehad en dat was niet leuk....dus ik hou mij verre van zaken als yoga, reiki, homeopathie e.d., want dat is allemaal zo occult als het maar even zijn kan.

Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Ik heb het trouwens niet nodig, want Jezus is mijn geneesheer (en dat kan ik gelukkig uit ERVARING zeggen) en de Enige Die ik nodig heb en mij kan geven wat ik nodig heb. Ik wil alleen Zijn vrijheid en geef me alleen aan Hem over, want ik weet, dat Ik bij Hem goed geborgen ben.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:02

ARJAN007 schreef:
Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan:
Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop!
Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.

Het is goed om dit voor ogen te houden als we de yoga zelf niet accepteren. Anders blijft het botsen of valt het gesprek stil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen! Verraste, verbaasde smiley

Nee, inderdaad je houdt je niet bezig met yoga..... dat merk ik. Lees je eens wat beter in of verdiep je eens in zaken alvorens hierover zo te praten, zoals je hier nu doet.

Hier heb ik niets aan en niemand iets.

Er is toch echt wel gepoogd om op een goede manier hierover te praten...o.a. door Chatuliem, maar dan krijgt hij ook de volle laag over
zich heen....arme Chat......

Je mag tegenwoordig gewoon niets meer aan de kaak stellen...dat is er aan de hand...... alles moet je tegenwoordig maar accepteren en dat is onbijbels en m.i. uit den boze Arjan,....maar nogmaals ik lees andere dingen in de bijbel en die is voor mij nog altijd de enige leidraad voor mijn leven.

Als je Jezus volgt, dan zul je vervolgt worden en dan zul je vijanden krijgen...dat is nu eenmaal zo.

Jezus zei: Wee u, wanneer IEDEREEN wel van u spreekt.

Helaas kun je niet met iedereen goede maatjes blijven. Lees de bijbel maar eens goed hierover na.........

Er woedt een strijd in de hemelse gewesten....en ik wil graag bij de Heer blijven...heel dicht bij Hem......en zal me echt niet door een ander me mee willen laten slepen in iets, wat ik niet voor de Heer kan verantwoorden........en kan daar dan ook geen goedkeuring aan geven.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:49

JILL658 schreef:
Twee is nog geen drie Sola, dus kan je nog mee m.i. met Cross.
Dan is de wagen volgeladen met ................ Knipoog smiley
Succes, Jill

Nou ik maak uit de tekst van Cross op , dat emand zich al aangemeld heeft voor die derde plek, anders hou ik me aanbevolen uiteraard....... Knipoog smiley

Ik zal er niet zijn Jill.....de wagen is al vol......

Have a good time. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 12 maart 2010, 21:41
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:45

JILL658 schreef:
Dat vind ik jammer Sola, ik had je er graag bij gehad en je willen leren kennen.
Kunnen we iets voor je regelen dan?
Met iemand mee rijden? Ik dacht dat Cross je mee nam?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Jill

Ik had het ook leuk gevonden Jill, maar ik denk, dat Cross niet zo'n "oude tang" in zijn auto wilde hebben Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen (grapjuhhhhh) . Misschien een volgende keer..........? Knipoog smiley

Als ik met de trein kom, dan moet ik al om even over 21:00 uur met de trein weer mee........ Zieke smiley anders bereik ik mijn woonplaats niet meer...... en dat kan ik Michiko (mijn hond) niet aandoen......

Have fun ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:34

CROSSROAD317 schreef:
Nog maar even een kopietje van wat ik al eerder schreef in dit topic.

Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:35

Ik had aangegeven een busje te willen huren indien er genoeg aanmeldingen voor waren. Dit kan niet doorgaan, de kosten voor het huren van een personenbusje zijn dermate hoog, dat het zou uitkomen op ± € 50,- pp.

Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah......

Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van

Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ......
Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden

Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) .....

De plaatsing van dit stukje was 2 maart, de eerste die zich daarna melde heb ik beloofd dat ze mee kon rijden.
Die aanmelding kwam niet via het forum maar per mail .....
Vind het jammer voor degenen die nu niet mee kunnen naar Arnhem, maar ik kan helaas niet meer mensen meenemen dan 3. En vol is toch echt vol. Twijfelende smiley

Ik had het je al gevraagd op 24 februari j.l. op het forum weleswaar Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen maar ik ga daar niet moeilijk over doen Clown smiley . Als er geen plek meer is, dan is er geen plek meer...... In ieder geval een heel goed reis toegewenst en een heel fijne avond toegewenst. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:08

ARJAN007 schreef:
Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren?
Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt)

Begrip voor iemand, die zich met occulte zaken bezighoudt en die beweert, dat daarvoor binnen het geloof ook alle ruimte is? Hoe bedoel je?

Zoiets lees ik niet in mijn bijbel.

Ik lees wel, dat je iets moet weerleggen.

Had jij Jezus dan zoiets ook dan verweten, toen Hij tegen Petrus zei: Ga weg achter mij satan, want gij zijt mij tot aanstoot, want je bent niet bedacht op de wil van God, maar op de wol van mensen?

Inderdaad.....als je gelooft in Jezus Christus dan worden er stellingen ingenomen.....of je bent in het licht....of in de duisternis.... Zo is het Arjan.

Ik geloof, dat je werkelijk niet weet, waar je het over hebt. Je kunt niet ergens ertussen zitten.

Ook Paulus waarschuwde voor mensen met dwaalleringen en daarbij noemde hij man en paard en waarschuwde voor deze mensen in niet mis te verstane woorden.

Maar jij schijnt een apart evangelie te hebben.....maar hou die dan maar voor jezelf...heb ik geen behoefte aan. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:52

Bij deze zeg ik weer af......het is me te ver met het O.V....

Iedereen een heel gezellige avond toegewenst. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:14

JILL658 schreef:
Ik denk dat er een tijd zal komen dat donkaard en hoeren onze kerken binnen zullen komen. Ik zou zeggen graag zelfs, ik wacht op ze met open armen. Zodat ik Papa`s Liefde kan uitdelen over deze verwonde zielen.
Als Papa mij midden op straat zegt. Zeg tegen die persoon dat Jezus Hem lief heeft, en hij geeft na een tijdje zijn hart aan Jezus. Wie ben ik dan om te oordelen hoe hij gekleed moet gaan. Hij vroeg aan mij; kan ik zo als ik gekleed ben in de kerk komen en gelukkig kan ik JA zeggen want dat is on onze kerk geen probleem, hij zal met open armen ontvangen worden. Zonder veroordeling, maar gekoesterd in Papa`s Liefde!!

Shaloom Jill

Zeker weten Jill....Jezus was dat wel gewend m.i., want Hij ging met de hoeren en de tollenaren om......... en Hij had ze lief. Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:30

PIETER649 schreef:
hoe lang zou de gemiddelde forumbijdrage van die tollenaar zijn op cm... en hoe lang die van die farizeeer??

vragen vragen vragen, we zullen het nooit weten Lachende smiley

Soms....Pieter...vind ik, dat jij je met vragen bezighoudt, waarvan ik me dan afvraag of die ECHT zinnig en belangrijk zijn......?????
Clown smiley

Maar ja...je schijnt je er GOED bij te voelen....... Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 10 maart 2010, 00:31
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 23 Volgende
Pagina 8 van 23