Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:18
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ben benieuwd hoe jullie denken over het geven van tienden, Ben zelf opgegroeid in een gemeente waar het geven van tienden als iets voor de joden werd beschouwt. Later veranderde die mening daar ook iets en werd Maleachi 3:10 ook daar gepredikt als zijnde voor nu geldig: Stel mij maar eens op de proef – zegt de HEER van de hemelse machten. Breng alle tienden naar mijn voorraadkamer, zodat er voedsel in mijn tempel is, en zie dan of ik niet de sluizen van de hemel voor jullie open en zegen in overvloed op jullie land laat neerdalen.
Ook in de gemeente waarin ik nu zit wordt dit zo geleerd. Ik heb wel eens een poos de tienden gegeven doe dit nu eigenlijk niet meer. weet eigenlijk niet zo goed raad hiermee. |
Indertijd had het geven van tienden vooral als taak om de armen te doen ondersteunen. Inmiddels leven we in een periode waarin voor armen prima verzorging is. Het lijkt mij dat er overigens al ruim voor afgedragen word. Met een tiende red je het niet meer, ongeveer de helft van je verdiensten komen ten goede aan de samenleving, dus inclusief kosten verzorgingsstaat.
En dan te bedenken dat die idiote geuzen Alva indertijd weggejaagd hebben vanwege die tiende penning
Pieter... ruilt vandaag nog gaarne Bea en dr kliek in voor Alva
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 21:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Ik heb toch nog wat kleine eh.....correcties op je verhaal Pietje: 1.mijn katten zijn niet vies 2.ze verharen momenteel niet 3.dweilen was niet van toepassing, moest hózen! 4.fris was het heel de dag hier, had lekker de tuindeur openstaan! enneh....hoe is het verder met Pietje? Gaat het verder wel jochie? |
owja??
1. iedere kat die nooit naar buiten mag stinkt 2. iedere kat verhaard, of heb jij naaktkatten? 3. ik weet niet hoe jij de vloer droogmaakt, bij ons word er na het hozen de laatste beetjes opgedweilt 4. je kan tuindeur plus alle ramen open zetten, wat jij niet opdweilt, droogt er echt niet sneller door op en die kattenstank ruiken de volgende bewoners van je huis nog jaren. waarom denk jij dat jouw huis onverkoopbaar was? de gemiddelde kijker gaat met jeuk naar huis om dr kleding te wassen
en verder gaat het prima met me!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:40
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hierbij ook van mij een bestelling!!!! |
ik zou eerst ff vragen wat dat flessie kost... Zeeland....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:37
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | ik neem aan dat je auto ook niet meer is uitgerust met zo'n handshoke. |
nee klopt, maar ik heb er wel n schoonmoederalarm op zitten, PDC noemen ze dat, das hartstikke engels: Park Distance Control als ze in de buurt van mn auto loopt, gaat er een pieper af in de auto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Doe mij ook effe zo'n spray voor mijn oven |
gratis voor jou..... als je vanavond 36 punten had bij de bijbelquiz van de EO
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:15
|
|
|
VISSER278 schreef: | Haha , dus jij gaat je auto al vergelijken met je schoonmoeder? |
alleen als t kreng niet start
neehoor das n grapje... mijn auto is niet te vergelijken met mn schoonmoeder he, mn auto rijd op wielen en vliegt niet op een bezem...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , en die doe IK ook niet in bad. |
dat mag ik hopen ja daar zijn vaders niet voor bedoeld, daar zijn vriendinnetjes voor
(en nee... schoonmoeders ook niet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:05
|
|
|
MAMY994 schreef: | Gelukkig maar, hoeven wij die ook niet beleefd doch beschaafd af te wijzen. |
krijg je de kans niet voor... ze zijn al gillend van afschuw weggerent voordat je beleefs doch beschaafd uitgesproken bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 22:02
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Behalve dat ik buiten de deur heb gewerkt... ook nog een poging gedaan om mijn afzuigkap eens schoon te maken.. mennnnn wat een ellende!
Dat vind ik toch wel het smerigste karweitje in huis geloof ik. Maar de container moet ook nog schoon....en dan heb ik nog een frituurpan die gilt om een beurt.... Ik stel het nog maar even uit denk ik.... |
In mn fabriek heb ik ook wat industriele reinigingsmachines die o.a. de produkten ontvetten. Kort geleden ben ik overgestapt op een nieuw reinigings- ontvettingsmiddel dat bijna occult is, zo goed als het werkt.. bijv. een tapijt waar de volle frietpan op viel.... 1x insprayen, ff intrekken en schoon! rvs afzuigkap: ff sprayen en schoon. annette en mn ma zijn er ook blij mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 21:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou , een kind is het niet van mij . Dat is ook wel het laatste waar ik mn auto mee wil vergelijken. En een gouden koets zal het ook nooit worden . Als dat ding maar rijdt wanneer IK wil dattie rijdt. |
Dennis nog geen rijbewijs zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 20:28
|
|
|
MAMY994 schreef: | Eigenlijk hoor ik dit op een andere topic te zetten: Dames...waar knappen jullie nou op af bij een man...... stinkdieren!!!!!!!!! |
ken ik me voorstellen... mannen knappen ook af op vrouwen die stinkdieren in huis hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:57
|
|
|
JOL252 schreef: | klein detail... je zei geweest?? |
ja tuurlijk, hoe lang denk jij dat een huis fris blijft met 5 van die stinkdieren in huis???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:56
Onderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | De doodstraf als ultimum refugium
Ik heb hier veel meningen gelezen allen even waardevol. want laten we eerlijk zijn .........het is geen gelopen koers.
wat zou een alternatief zijn voor de doodstraf ?
is er een alternatief , waarin de verdachte niet als prins wordt behandeld en waarin de familie ook nog iets van genoegdoening krijgt. ?
ik heb dit onderwerp geopend niet omdat ik denk dat de doodstraf iets is waar we voldoening in vinden maar vooral omdat de bevolking verontwaardigd is over de lage straffen. althans hun verbazing erover uitspreekt .........
wat is een effectieve straf ? |
effectieve straf? ik weet wel wat; laat de moordenaar de rest van zn leven, dus niet tot zn 67e, werken in de sociale werkplaats van de gevangenis en geef de opbrengst aan de nabestaanden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:52
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | t ging niet goed hier vanmorgen: wasmachine aanzetten....allemaal rode lampjes...het ding deed nix.....ik in filter kijken....geen bijzonderheden, maar wel keuken blank...en juist terwijl een uur daarvoor mijn stofzuiger het begaf, mijn dokter belde waar ik bleef...afspraak finaal vergeten.... Nou.......eh.......zo kan die wel weer he..... |
zo zie je maar weer dat voor ieder probleem een oplossing komt!!!
je stofzuiger kapot, dus t stof bleef op de vloer liggen... en dan zeker bij jou thuis, met 5 van die vieze verharende katten! Meid ik heb gewoon met je te doen, echt!!
maar... kraak de dag niet af voordat het morgen is he
gelukkig zorgde jouw wasmachine ervoor dat je niet eerst helemaal een sopje hoefde te maken, zonder enige inspanning van jouw kant stond je vieze stoffige en harige vloer al onder water zodat je het alleen maar hoefde op te dweilen!
Wat zal het nu weer lekker fris bij je geweest zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:18
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | Weer wat nieuws , ik heb wel eens gehoord / gelezen dat er zijn die hun laptop meenemen naar bed en in bed CM volgen . Maar dat ze de laptop meenemen naar de wc, pfff , lijkt me dat je daar wel wat anders te doen hebt. |
tja... probeer het ook eens n keer... ik vind het topic gedichten bijv. goed werken op een slechte stoelgang
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 18:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Spruitjes...aardappels....cordon bleu...vanillevla... |
ik wou jou eigenlijk hetzelfde vragen als aan Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 18:16
|
|
|
JOL252 schreef: | (ik durf al bijna niets meer te plaatsen... ) hier pasta met witte saus... dus kipfilet, paprika, champs met boursin en creme fraiche plus kruiden en een bak sla ernaast... |
en word dat ook nog gebakken, gewokt, gecremeert, gekookt of anderszins gegaart, en zo ja hoe dan? of flikker je de hele zooi gewoon midden op tafel onder het motto: hiero eten nu en je klep dicht!
tja je weet het niet, dus ik vraag het ff, vandaar. mag toch?
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op maandag 22 oktober 2012, 18:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:03
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk jij ook??? Vind ik je helemaal geen type voor... |
tja, Annette gaat over de afstandsbediening he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:32
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb gisteren ook eens naar BZV gekeken...Ik vind dat Yvon te weinig in beeld komt. Ook kan ik er niet tegen dat enkele deelnemers zullen afgewezen worden. Mijn gevoelig hart kan daar niet tegen. |
het lijkt wel een wedstrijd.. wie wint de boer mag ik u er op attent maken dat ook de gasten de boer zouden kunnen afwijzen. ik heb alleen het idee dat veel gasten eerst de wedstrijd willen winnen en pas daarna de boer af gaan wijzen. hoe vaak hebben we in al die jaren een gast voortijdig zien afhaken terwijl de boer nog moest beslissen....?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:57
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En daarbij heb je dus rekening gehouden met de BTW, invoerrechten, transportkosten, administratiekosten, kosten in tijd (welke je dus niet werkt), etc. etc.. Sjonge, Erika, koopje!!!! |
nee joh, das gewoon zwart bijklussen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Denk Pieter komt wel effe |
100 euro per uur, all in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:05
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik vraag me af waarom er op de startpagina nog steeds de uitnodiging van het speeddaten in Alphen aan de Rijn staat. 6 okt .... dat is het toch allang geweest? |
ik vind het wel lachen dat er in 7 jaar cm al 2 succesverhalen via de startpagina zijn te lezen
erg actief zijn ze bij de redactie niet... ze zalle wel meer verdienen aan de ceedeehandel, denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 17:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb niks gedaan ben op zoek naar een masseur |
zet n berichtje op prikbord joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 17:44
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is de enige plek waar sneeuw wel leuk is, op een berg in de Alpen, maarja, daar krijg ik mn man niet mee naar toe |
dan ga je lekker samen met je kindjes
wel eerst ff een krantenwijk nemen he
ik amuseer me wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 20:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oké denk je te gaan koken wil je potje worteltjes pakken, stoot je potje met bruine bonen omver je raad het al die kukelt naar beneden en waar valt tie op een flesje bier wat een stank en bende of te wel trapkast heeft een schoonmaakbeurt gehad maar vloer pikt nog |
gewoon terugpikken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 08:36
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
GERRIT603 schreef: | oh ....., telfoutje van mij, dacht aan 41 kanaries en 15 glaasjes advocaat |
tja... en dat was een beetje dom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:06
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: |
wellicht kan ik het puur zakelijk bezien. net als het liquideren van NSBers in de wo 2 ook geen enkel probleem. |
tja... en daar gaan we de mist in. achteraf is van diverse liquidaties bekend geworden dat het onterecht was.
en daarom is het juist zo belangrijk dat de overheid middels de rechtbank, trias politica dus, het zwaard draagt. en niet een paar particulieren die wellicht van goede wil zijn, maar nooit de mogelijkheid hadden om alles te overzien.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:55
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wat dacht je van de ongeboren kinderen die vermoord worden??? Het kan je eigen geliefde zijn..... |
tja... koningin bea vond het goed en tekende de wet waarmee jaarlijks 30.000 ongeboren onderdanen van haar vermoord worden... tof wijf he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ben jij nu voor de doodstraf Pieter?? |
ik ben er geen supporter van... maar ik accepteer wel dat de mogelijkheid er zou moeten zijn.
|
|
Naar boven |
|
|