ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 augustus 2011, 21:02
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Voor de 70ste keer bloed gegeven (bloedplasma gegeven)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 augustus 2011, 20:56
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Woensdag 10 augustus, Rom. 8: 15-17; Zeg maar papa.

Mijn moeder heeft mij de eerste woordjes geleerd. Mijn vader was er namelijk niet. Kort na mijn geboorte is hij in de oorlog naar een werkkamp in Duitsland gegaan. Waarschijnlijk was ‘papa’ een van mijn eerste woorden. Moeder zal het aan mijn vader geschreven hebben: ‘Piet, gisteren zei Arie “papa”!
De Bijbel zegt dat wij God ook zo mogen noemen. Jezus leerde zijn discipelen God aan te spreken met ‘Vader’. Paules gaat nog verder. Hij gebruikt de naam ‘papa’ ook voor God: ‘Abba’.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik God nooit papa heb genoemd. Ik zing graag ‘Abba Vader, U alleen behoor ik toe.’ Maar nooit ben ik een gebed zo begonnen. Als ik die tekst van Paules lees, realiseer ik me dat ik dit wel mag. Ik besef ook dat het een uiting mag zijn van de nieuwe relatie die ontstaat als je een kind van God wordt. Wie gelooft, wordt niet in de eerste plaats een Schriftgeleerde, maar een kind van God. En God zegt: ‘Noem mij maar papa.’
Het doet me deugd dat Paules het ook allemaal niet zelf niet kon. Hij schrijft het toe aan het werk van de Heilige Geest in zijn hart. God heeft hem blijkbaar geholpen, het hem voorgezegd! Vroeger stonden er van die lijstjes in je agenda met aanspreekvormen voor bepaalde personen. De Here God heeft ook een titel, een aanspreekvorm. Maar die titel, een aanspreekvorm. Maar die titel hebben wij Hém niet gegeven, die heeft Hij zichzelf gegeven! God zegt het voor, ik zeg het na.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 augustus 2011, 20:48

Dinsdag 9 augustus, 1 Petrus 2: 1-5; Melk is goed voor elk.

Ik ben in de oorlog geboren. Mijn ouders hadden het niet breed. Ze waren zo arm dat er soms niet genoeg te eten was. Moeder ruilde met de buurvrouw delen van haar servies voor voedsel. Haar man werkte bij de gaarkeuken. Aan het einde van de oorlog droegen mijn ouders geen trouwring meer. Ook die waren verkocht. Gelukkig kon moeder mij de borst geven. En dat heeft ze heel lang volgehouden. Het werd later in geuren en kleuren verteld dat ik, toen ik al kon lopen, nog steeds borstvoeding kreeg. Moeder had zelfs meer dan genoeg. Ze ging naar een ander gezin om ook daar een kleintje bij te voeden.
Petrus vergelijkt in zijn brief het Woord van God met moedermelk. Moedermelk waar alles in zit. Voedingsstoffen, maar ook afweerstoffen. Daarom raadt Petrus zijn lezers aan om in het geloof een zuigeling te blijven.
Zorg ervoor dat de melk van Gods Woord je hele leven op het menu blijft staan. Die melk is goed voor elk. Met die melk ben je meer mans. Ken je die andere slogan ook nog: ‘melk de witte motor’?
Ze zeggen dat de zuigreflex van baby’s na drie maanden verdwijnt. Zo kan dat ook gaan in het leven van mensen die opnieuw geboren zijn: het intense verlangen om bezig te zijn met Gods Woord verdwijnt. Ik denk dat Petrus daarom ook in de gebiedende wijs schrijft: ‘Verlang!’
Blijven drinken! Blijven genieten. Er zit in wat ik nodig heb.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 augustus 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Lisa ook van mijn een hele fijne verjaardag toegewenst !!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 22:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=VMQnYRTUikk
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 22:47

http://www.youtube.com/watch?v=mYys2ulh5_w
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 22:12

http://www.youtube.com/watch?v=7Cc0zxkB-sE Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 20:51

CROSSROAD317 schreef:
Echt mooi ...

Darlene Zschech en Hillsong Australia komen 19 november naar Nederland -- Apeldoorn -- Lachende smiley

http://truetickets.nl/s/394/Darlene-Zschech

Een idee om met een aantal CM leden naar dit concert te gaan ... ??

..

Maak er een uitje van..........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 20:48

Maandag 8 Augustus, 1 Petrus 1: 3-6; Hoera, ik ben wedergeboren!

‘Door Gods goedheid werden wij verblijd met de geboorte van onzen Zoon.’ Dat schreven mijn ouders na mijn geboorte aan hun familie en vrienden. Drie jaar hadden ze mij moeten wachten. Daarna heb ik nog een zusje en een broertje gekregen.
Een geboorte is een feest. Wedergeboren worden niet minder. Ook dat is een geboorte. Je bent immers door je geboorte niet automatisch een kind van God. Dat vertelde Jezus al aan Nicodemus. Ik ben een kind van mijn ouders. Door genade ben ik ook een kind van God geworden. Ik ben geboren in 1942. Maar wanneer ben ik wedergeboren? Wat ik van mijn geboortedag in oorlogstijd weet, heb ik van mijn ouders gehoord. Ook van de eerste jaren van mijn leven heb ik slechts heel vage herinneringen. Maar ik best echt. Ik leef. Ik adem. Ik heb honger. Ik praat. Veel dingen heb ik in de loop van de jaren geleerd. Maar ademen, huilen en honger hebben deed ik vanaf het begin.
Ademen kun je vergelijken met bidden. En honger hebben met het verlangen naar het Woord van God. Iemand die wedergeboren is, zal bij dat zichzelf herkennen. Dat zijn tekenen van leven. Dus van wedergeboren zijn.
Misschien vind je de titel van het stukje wel een beetje overdreven. Maar is dat zo? Is wedergeboren zijn niet iets om ontzettend blij mee te zijn? Petrus begint zijn brief met: ‘Geprezen zij God.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 7 augustus 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?

Misschien kom ik ook wel weer. Maar de eerste zaterdag van sept. kan ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 7 augustus 2011, 10:32

Zondag 7 Augustus, 1 Joh. 3: 1,2 Is jouw leven een feest?

‘Schrijf een week lang over de manier waarop jij je persoonlijke relatie met God viert.’ Dat was de opdracht die ik kreeg. Twee vragen zijn daarbij voor mij van belang. Is het leven met God voor mij een feest? En hoe lang vier ik dat feest?
Voor mij is dan toch wel het fijnste dat ik mag weten dat ik een kind van God ben. Vroeger was dat mijn ouders thuis een moeilijk onderwerp. Vader wist het zeker. Maar moeder durfde dat niet te zeggen. Moeder was anders opgevoed. Een kind van God ben je niet zomaar; dat is maar voor enkele mensen weggelegd. Maar als je niet weet dat je een kind van God bent, mis je zoveel vreugde in je leven. Zeker als je het graag wilt zijn.
Ik heb geleerd dat iedereen die in God gelooft, dat wel mag zeggen. Een tekst als Johannes 1:12 heeft mij erg geholpen: “Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven”(NBG). Daar houd ik me aan vast.
Die Johannes is een geweldige raadgever. Daarom koos ik ook voor vandaag dat gedeelte uit een van zijn brieven. Zo’n advies kun je maar doorgeven. ‘Bedenk toch de liefde die de Vader ons heeft geschonken. Wij worden kinderen van God genoemd.’
Als je een kind van God mag zijn, wordt je leven een feest. Het betekent dat God mijn hemelse Vader is. Altijd en overal.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?

MARTIN695 schreef:
Hallo Visser
Dan moet je wel kunnen dansen maar ik heb geen ritme gevoel in mn benen ik heb ooit een keer languit gelegen met de danslerares want die wilde me de tango leren terwijl ik had gezegt dat ik helemaal dat gevoel niet had maar ze wilde tenoverstaande van de groep laten zien hoe het wel moest met allegevolgen van dien dat ik gelijk de boel afgezegt want je lag daar echt voor Jan met die.
Sjalom.
Martin

Toen had je dit moeten denken:

http://www.youtube.com/watch?v=NCH4z0UJbj4

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 6 augustus 2011, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Every visitor makes us happy:
some at arrival,
others when leaving.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 17:14

Zaterdag 6 augustus, Ex. 14: 5-14, Ex. 15; Zing en dans je mee?

Heb je je weleens voorgesteld wat het volk Israël gedacht moet hebben toen het deed wat Mozes zei? Richting zee lopen, als je achtervolgd wordt… Je kunt dan geen kant op! Maar Mozes heeft niets teveel gezegd: het volk Israël hoeft niets te doen. God zorgt voor een gespleten zee, licht en bescherming. Iedereen heeft tijd genoeg om de zee over te steken. De Egyptenaren die de Israëliten zijn gevolgd, verdrinken vervolgens in diezelfde zee...
Als ik dit verhaal in de Bijbel lees, moet ik altijd denken aan het refrein van een kinderliedje dat gebaseerd is op de tekst die Mirjam en de vrouwen zongen: ‘Zingt de Heer, want Hij is hoog verheven; het paard en de ruiter stortte hij in zee.’ Wat zal dat fantastisch geweest zijn om te zien en te horen: al die vrouwen die zingen, dansen en muziek maken tot eer van God. Samen vierden de Israëlieten feest.
Waarschijnlijk heb jij nooit meegemaakt dat water spleet toen je over wilden steken. Je maakt net als ik dankbaar gebruik van uitvindingen als een brug of een boot. Maar of je nu thuis bent of op vakantie: Gods grootheid is zichtbaar. Bijvoorbeeld in de natuur. De bergen, de zee, de dieren, de bloemen en planten. Je hoeft er niets voor te doen; God heeft het geschapen. En jij mag ervan genieten, samen anderen.
Misschien wellen net als bij Mirjam in je hart spontaan lofliederen op. Wat zal het fantastisch zijn om met deze net als Mirjam te uiten en zo samen met anderen Gods grootheid te vieren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 00:07

CHRISTEN307 schreef:
antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Genieten mag volgens de Bijbel, het staat in de prediker ! Oh, ja alles is ijdelheid, zelfs vakantie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?

Kan er geen slotje op dit topic??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:33

Hij is mooi Visser, deze ook:

http://www.youtube.com/watch?v=cVboKsA5sBw&ob=av3n
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:08
BerichtOnderwerp: Incidenteel en eenmalig!

Loflied voor Gods menigvuldigde genade.
Psalm 103.
Een psalm van David
1 Looft den HEERE, mijn ziel, en al wat binnen mij is, Zijn Heiligen Naam.
2 Loof den HEERE, mijn ziel, en vergeet geen van Zijn weldaden;
3 Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw krankheden geneest;
4 Die uw leven verlost van het verderf, Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheden;
5 Die uw mond verzadigt met het goede, uw jeugd vernieuwt als een arends.
6 De HEERE doet gerechtigheid en gerichten al dengenen, die onderdrukt worden.
7 Hij heeft Mozes Zijn wegen bekend gemaakt, den kinderen Israëls Zijn daden.
8 Barmhartig en genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid.
9 Hij zal niet altoos twisten, noch eeuwiglijk den toorn behouden.
10 Hij doet ons niet naar onze zonden, en vergeldt ons niet naar onze ongerechtigheden.
11 Want zo hoog de hemel is boven de aarde, is Zijn goedertierenheid geweldig over degenen, die Hem vrezen.
12 Zo ver het oosten is van het westen, zo ver doet Hij onze overtredingen van ons.
13 Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen.
14 Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn.
15 De dagen des mensen zijn als het gras, gelijk een bloem des velds, alzo bloeit hij.
16 Als de wind daarover gegaan is, zo is zij niet meer, en haar plaats kent haar niet.
17 Maar de goedertierenheid des HEEREN is van eewigheid en tot eeuwigheid over degenen, die Hem vrezen, en Zijn gerechtigheid aan kindskinderen;
18 Aan degenen, die Zijn verbond houden, die Zijn verbond houden, en die aan Zijn bevelen denken om die te doen.
19 De HEERE heeft Zijn troon in de hemelen bevestigd en Zijn koninkrijk heerst over alles.
20 Looft den HEERE, Zijn engelen! Gij krachtige helden, die Zijn woord doet, gehoorzamende de stem Zijns woords.
21 Looft den HEERE, al Zijn heirscharen! gij Zijn dienaars, die Zijn welbehagen doet!
22 Looft den HEERE, al Zijn werken! aan alle plaatsen Zijner heerschappij. Loof den HEERE, mijn ziel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie

IESJE369 schreef:
Was het oude water weg, dan Smiley die vol vragen zit

Nee, joh die is verplaatst naar nieuwe schans Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:40

Antwoord c
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:37

“Het is vaak heerlijk rusten in het gras dat je ergens over hebt laten groeien.” Cees Buddingh
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:31

Een oude zomethit:

http://www.youtube.com/watch?v=_r0n9Dv6XnY
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:28

Vrijdag 5 Augustus, Esther 9: 20-28; Kijk soms eens achterom.

Het plan van Haman ging niet door! Een zeer goede reden om feest te vieren. God wordt niet genoemd in het bijbelboek Esther, toch is duidelijk dat hier de hand van God achter zit. Mordechai dacht dat het geen toeval was dat Eshter koningin van was geworden. Het volk kon bidden en vasten, Esther was de enige die de koning kon benaderen. En met gevaar voor eigen leven deed ze dat. Met resultaat.
Deze dagen deze trouw van God aan zijn volk mochten niet vergeten worden. Mordechai en Esther maakten van het feest dat spontaan ontstond, een voorschrift. Ieder jaar moest dit feest weer worden gevierd. Niet alleen met bekenden; het moest een feest zijn van ontmoeting. Een feest waarop je uitdeelt aan hen die minder hebben dan jijzelf.
Heb jij een draaiboek ‘feest vieren’ in de kast staan? Hoe vier jij een verjaardag? En Kerst, Pasen en Pinksteren? Allemaal feesten en gebeurtenissen om God dankbaar voor te zijn. Momenten die je niet ongemerkt voorbij hoeft laten gaan: ook al heb je ogenschijnlijk weinig reden tot vreugde, bedenk dan dat God je steeds door alles heen heeft gedragen. Ook al sputtert je gevoel tegen, Hij was en is er op ieder moment. Kijk zo eens bewust achterom en tel je zegeningen. Dan wordt gedenken een vieren.
Na de vakantie of een leuke dag geniet je waarschijnlijk na als je de foto’s bekijkt. Anderen laat je zo delen in je vakantievreugde. Delen anderen ook mee in jouw dankbaarheid om wie God is?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:54

WILLEMIJN232 schreef:
Heej, geen italiaans nummer Mario Verraste, verbaasde smiley

Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=eTOKcxIujgE
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:46

http://www.youtube.com/watch?v=U_efZerCZoU&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:12

Antoine Bodar: "Laat de tijd de tijd, het is alleen de eeuwigheid die blijft."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:33

CHRISTEN307 schreef:
Dat nummer doet mij erg denken aan mijn tweede echtgenote, want ik heb dat nummer zelf ook gedownload

Dus je bent al twee keer getrouwd???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:19

Donderdag 4 Augustus, Ef. 4: 7-16; Ik heb jou nodig.

Het lichaam als beeld voor de gemeente van Christus vind ik prachtig. Het laat zien dat we niet allemaal hetzelfde zijn. En dat hoeft ook niet. Het is juist de bedoeling dat dit niet zo is. We hebben elkaar nodig. Iedereen is uniek geschapen, geen mens is gelijk. En ieder mens is naar het beeld van God geschapen… Word jij daar net als ik ook stil van? God is zo groot, dat kunnen wij nooit volledig bevatten.
In de ontmoeting met andere mensen kunnen we iets proeven van die veelzijdigheid van God. Een vakantie is een moment bij uitstek om dat te ontdekken. Ik ga zelf graag naar een zondagsdienst, juist als ik op vakantie ben. Al volg ik de helft misschien niet, het is bijzonder om op een heel andere plek onder medegelovige te zijn.
Of je ontmoet heel onverwacht mensen die net als jij in God geloven. Geloven dat ze deel uitmaken van het lichaam van Christus. Dat kan bijzondere ontmoetingen en gesprekken opleveren.
Heb je weleens afgevraagd welk deel van het lichaam jij bent? Misschien een oor omdat mensen altijd hun hart bij je kunnen uitstorten? Of een arm omdat jij vaak klaar staat om anderen te helpen? Of voel jij je niet zo’n krachpatser en denk je eerder aan een kleine teen? Maar wist je dat juist die onmisbaar is voor het evenwicht van het lichaam?
God heeft voor ons allemaal een unieke plaats bedacht. Hij is het hoofd en houdt alles bij elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:18

CHRISTEN307 schreef:
Prachtig nummer Hannah, daar krijg ik rillingen van....

Je bedoelt Mario Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:17

Ik doe de dingen met mijn ogen dicht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

http://www.youtube.com/watch?v=KeuCOtpEsZQ
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 ... 167 Volgende
Pagina 70 van 167