ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

VISSER278 schreef:
een cursus van max. 1 uurtje. Dan weet je ècht alles.
Zoals je weet.... vrouwen willen altijd alles weten, ze willen altijd gelijk hebben , ze willen altijd het laatste woord hebben. Knipoog smiley

Ik hoor het al, je hebt alleen nog maar de introductieles gehad.......... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 maart 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: Uitje Amersfoort 17 maart

GERRIT084 schreef:
En nog heel veel meer Coole smiley met zonnebril

je gaat toch niet mee? Bemoei je er dan ook niet mee....en in ieder geval niet.met de jou zo typerende positieve opmerkingen.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 2 maart 2012, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 maart 2012, 18:19

CHATULIEM619 schreef:
De lijst is dus:

Chatuliem
Pieter
Annette
Willemijn
Erika
Bert
Frank
Hannah702
Marianne
Herman
Marsjg
Tink
Bommie
Miekjes
Marjan474 (o.v.)
Konijn (bah)
Peertjes512
Trijnie (o.v)
Anouska714
JOSINA022
Henkeman
Susanne
Renske
Bulldog

Gezien mijn huiselijke omstandigheden heb ik geen plezier in een uitje en meld me dan ook bij deze af........het is jammer maar het is niet anders....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 2 maart 2012, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 maart 2012, 05:31

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt je toch ook gewoon nog aanmelden? Als je nog leuke plekjes weet is dat toch meegenomen?

Ik zie nog steeds dat kinderachtige anoniempje op de lijst staan.......... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

FRANKT627 schreef:
Ik denk dat hij zo nu en dan eens aan ons denkt... Knipoog smiley

Denk het ook en aardig doetie ook niet meer...... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 19:19

VISSER278 schreef:
En dàt zou U het mooiste moment van de dag vinden? Boze smiley

Zeg je nu U tegen mij???? Kattig type...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 19:05

VISSER278 schreef:
De vissen in de vijver die de winter weer hebben overleefd en weer tot leven zijn gekomen.
Een kikker die de winterslaap weer voor gezien heeft.
Nu nog wat meer zon ipv een hele dag mist .... laat de lente maar beginnen. Coole smiley met zonnebril

Ben je uit je winterslaap Visser? Ik dacht al dat je weg was van CM.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 17:44
BerichtOnderwerp: Multitasken

HANNAH810 schreef:
WAT zegt u???
vrouwen die zéúren? dat bestááááááát niet!! Geschokte, onthutste smiley

Waarschijnlijk in Friesland wel Hannah..........zal wel provinciegebonden zijn....... Knipoog smiley Of je beleeft het als gezeur, ook nog een optie..... Clown smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 1 maart 2012, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 17:39
BerichtOnderwerp: Multitasken

ANNETTE792 schreef:
Maar juist omdat poetsen gewoon een vervelende rotklus is doe ik graag iets anders onder het poetsen, zoals bellen, chatten of de krant lezen.
Vandaag speciaal de was laten staan, vanavond voor tv strijken is een stuk minder saai dan overdag als ik echt in mn eentje in een stil huis sta met mn strijkplank.

Je kan ook spiritueel poetsen he? En mindfullness poetsen...dus gewoon met je aandacht er bij en er niet van balen maar het met liefde doen......
Ik heb daar ooit eens een stukje over gelezen......

Willemijn, heeft net weer een heerlijk schoon huis omdat haar hulp spiritueel of gewoon met 538 aan gepoetst heeft......
Dus vanavond lekker met de benen op de bank....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 22:40

PIETER649 schreef:
Chat, ik zou graag zien dat je geen anoniempjes in je lijst opneemt.
Zelf weet ik sowieso graag wie ik kan verwachten.

Belangrijker nog: er zijn hier mensen waarvan de ex ook op cm zit en die vatten anoniempjes als bedreigend op.
je hebt op cm al een nickname, is dat niet genoeg?

Ik ben het met je eens Pieter, bovendien is het een beetje kleuterklasniveau om je aan te melden met anoniempje terwijl je zelf wel ziet wie meegaat.....
Dus Chatuliem, graag geen anoniempjes op de lijst .......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 11:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Blijft een prachtig en bemoedigend lied, maar ook een mooi lied voor in de veertig dagentijd:

http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 19:29

XABIA794 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

Wat flauw.....zeg dan wat je vind.......dat is wat eerlijker dan die suggestieve reacties........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 februari 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?

HANNAH810 schreef:
ingewikkelde spaghetti met apple's zijn ook welkom op een picknick, hoor thomas....... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Is dit een mening of een discussie? Dan weet ik of ik mag reageren...... Knipoog smiley

(zelfs als je verjaard zijn.........grinnik).
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 februari 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Een gehucht met 65.000 inwoners hum....... hoeveel inwoners moet een stad wel niet hebben om een stad genoemd te mogen worden Geschokte, onthutste smiley

Mijn stad Erika...... Knipoog smiley

oeps....off topic....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 februari 2012, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 februari 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

FRANKT627 schreef:
Wel ik ben 'Trappistenleven' aan het lezen. Dat boekje werd door Godfried Bomans geschreven. Dat schreef hij naar aanleiding van het 50 jarig bestaan van de stichting van de abdij van Zundert. Zijn broer, ooit mijn medebroeder, was daar kloosterling.

Hij vertelt in dat boekje de gebeurtenissen die er plaats vonden in de abdij.

Omdat het een jubileum-editie was zijn er niet zoveel boekjes verschenen maar enkele maanden geleden vond ik het op een rommelmarkt in Rotterdam. Slechts 3 euro. Dat boekje heb ik in het verleden meermaals gelezen én het lag ook aan de basis van mijn kloosterleven.

Even off topic maar waren daar vroeger ook geen tv uitzendingen over?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 februari 2012, 16:43
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...de libelle, Privé en Story zijn geen boeken hoor We hebben het hier over een ernstig onderwerp.

Maar Frank, wat ben jij aan het lezen???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 februari 2012, 12:20
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid

FRITS494 schreef:
God grijpt ook niet van boven in, daarom blijven de natuurwetten ook gehandhaaft. Het drieledig wereldbeeld, van hemel, aarde, onderwereld, is antiek en niet meer houdbaar. Als we zinvol over een ingrijpen van God willen spreken, dan moeten we dit niet in de objectiviteit zoeken. God is niet te vinden bij de binnenwereldse objecten; slechts het geloof in God is te vinden in de wereld. Het ontdekken van Gods werk in de wereld en vooral in Jezus, is de openbaring die aan mij persoonlijk wordt gericht en die ik daarom slechts existentieel in mijn subjectiviteit kan grijpen. Pas dan wordt het werk van God in de wereld en in Jezus voor mij objectief. Als Gods handelen in de objectiviteit zou te vinden zijn, zou elke neutrale onbetrokken waarnemer moeten kunnen waarnemen dat God hier werkt, maar zo eenvoudig is dat niet. De historicus, de natuurwetenschapper, de archeoloog, allen kunnen zij het niet waarnemen als neutrale onbetrokken waarnemers. De mogelijkheid van het waarnemen is er ook voor hen, maar niet door hun gebruikte methodiek, maar slechts door de openbaring van God in hun existentie, dit wil zeggen: aan hun persoonlijk. De kracht van het geloof is juist deze, dat het geloofsvoorwerp, het object waarop het geloof betrekking heeft, ofwel God, buiten de objectiviteit valt en daarom niet bewezen noch afgewezen kan worden door een wetenchappelijk objectieve methode. Het wonder van de openbaring bijvoorbeeld maakt het ons mogelijk in een op zich profaan gebeuren, dat van Jezus van nazareth, Gods definitieve openbaring te zien. Het geloof en de wetenschap zijn aldus eenvoudig van een hele andere orde, die niet vermengt moeten raken. Het geloof moet in die zin afstand doen van uitspraken te doen over de natuurwetenschap en haar doel, die bevoogding moet zij niet willen; de natuurwetenschapen, moeten echter ook geen uitspraken doen die alleen het geloof zou kunnen maken, over God bijvoorbeeld. Anders zouden de natuurwetenschappen het geloof gaan bevoogden. Het geval Galileo is een uitstekend voorbeeld van bevoogding van het geloof. Aan de andere kant is R.Dawkins een representant van de andere kant, die niet-legitiem de natuurwetenschappelijke orde van het zijn vereenzelfigt met het 'zijn' op zich en in die zin het geloof desaouveert. Beiden maken een slechte beurt, omdat de natuur zijn eigen wetten kent en het geloof ook een legitieme dimensie is. Geloven is immers ook een vorm van kennen, die we niet zomaar aan de kant mogen zetten. De wereld in haar objectiviteit draait als een klok en heeft geen Goddelijk ingrijpen nodigvolgens de natuurwetenschapper. De hypothese van God is voor de natuurwetenschap eerder overbodig en ja, daar hebben ze een punt. Maar dat heft het bestaan van God niet op; zo denkt men volgens mij al te eenzijdig van God die juist van binnen werkt in onze existentie. God kennen wij door het geloof als antwoord op zijn openbaring en is net zo reëel in het geloof en slechts in het geloof, als de natuurwetten zijn voor de natuurwetenschapper.

Rede en geloof zijn volgens Paus Johannes Paulus II, twee vleugels, dat wanneer er één ontbreekt de mogelijkheid tot opstijgen, ofwel de mogelijkheid tot kennen, verzwakt en onvolledig is. Beide zijn evenwel niet eenvoudig twee naast elkaar bestaande vormen van kennen, die elkaar uitsluiten, maar kunnen juist elkaar uitzuiveren. Tegen religieus fanatisme, kan de rede corrigerend en vermanend werken en tegen een ongebreideld onmenselijk rationalisme, kan het geloof zuiverend werken. Zo balanceren ze elkaar.

Je schrijft een prachtig en onderbouwd verhaal maar ik denk dat je je goed moet realiseren dat hier veel mensen zijn die niet jouw theologische achtergrond hebben (die achtergrond lees ik een beetje uit jouw verhaal), misschien is dat niet zo...
Misschien is het handig als je zo schrijft dat het voor iedereen duidelijk en te behappen is? Zo kan iedereen er ook op reageren.......
Hier zitten mensen met verschillende theologische nivo's en het moet wel voor iedereen te behappen zijn......maakt het forum ook leuker he?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 18:00
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Frank, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.....je haalt me niet in Knipoog smiley
Maar jou wens ik van harte een jaar met veel dingen die je gelukkig en blij maken.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 20:30
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Vanavond start de veertig dagen tijd, een tijd van bezinning en inkeer.....

http://youtu.be/C5hrA-hszC8
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 10:32
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie

ANNETTE050 schreef:
Nee, maar vanaf het begin is er de berichtgeving geweest dat de lawine op niet natuurlijke wijze is losgekomen, kort daarvoor was er met explosieven geprobeerd eventuele losliggende sneeuw preventief aan het schuiven te brengen. De prins heeft de kraters van de explosieven, samen met zijn vriend gezien.
De vriend van de prins, waarmee hij skiede, wordt niet voor niets als verdachte aangemerkt.

Maar ik had mijn posting al weggehaald, omdat er een roze wolkje om deze familie heen lijkt te hangen....

Het gaat mij niet om het bidden voor, maar om de voorkeursbehandeling.

Uiteraard is het hartverscheurend om de verslaggeving rondom de prins te volgen, de blik in de ogen van de kroonprins te zien en natuurlijk is ook mijn gebed dat de prins hersteld.

Maar ik vind het bijzonder wrang, dat er veel mensen zijn, die niet de beste artsen hebben, geen geld, liggen te verkommeren in een verpleegtehuis......soms intens eenzaam....en omdat niemand ze kent wordt er niet voor hen gebeden.
Maar deze hele discussie heeft mij toch ook weer gebracht bij het punt dat God Almachtig en Alomtegenwoordig is.
Hij zag de zieke man in Bethesda, liep alle andere voorbij die wel hulp hadden (zelfs Jezus ging niet voor alle zieken daar bidden) maar liep direct naar de verlamde man, die niemand had om hem in het bad te gooien. Ik neem aan dat dat verhaal bekend is.
God zij dank kan de Here souverein werken en kunnen christenen bidden voor de onbekende eenzame in nood.

Dat ik dit bedoelde werd best wel begrepen, sommigen wilden me niet begrijpen denk ik.
Ik voel me daardoor niet verketterd, maar het wordt wel duidelijk hoe er over je gedacht/gesproken wordt....toch Knipoog smiley . Het zegt meer over de mensen die denken dat ze mij verketteren kunnen.

Verder sluit ik me aan bij de posting van Pieter, deze koningin is niet wat ze lijkt te zijn.
Google maar eens op haar naam en de hierboven vernoemde groep, door haar vader opgericht.

Dus wat je vader doet daar ben jij ook verantwoordelijk voor? Soms mag je blij zijn dat je dat niet bent.......
En bij alles zijn er ergere dingen Annette......je kan nu eenmaal niet de hele wereld redden en dat moet je ook niet willen hoe goed bedoeld ook.
En volgens mij verkettert niemand je, ze zijn het niet met je eens.....Als je dit al verketteren noemt wat is dan echt verketteren? Niet de dingen erger maken dan ze zijn aub.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZEELAND736 schreef:
Zeg niet...Ja...zo is nu eenmaal het leven....
Niet zozeer een slecht moment...maar wel triest en droevig....
Mijn lieve (oude) vriendin...
Ik zeg ze al een week gedag...in de mogelijke wetenschap dat het de laatste keer is....
Nog 45 kilo is er over...nu wordt het praten moeilijk..
Ik moet huilen...kan er niets aan doen...Wat zal ik je wijze woorden en raadgevingen missen...
Voor jouw is het niet erg...
Je hebt steeds gezegd..WAT GOD DOET DAT IS GOED!!!
Je wil dit leven ruilen tegen een leven met God!!
Dat is iets om jaloers op te zijn...Ik ga je missen...
Ik ben maar een mens...

Maar zo is het leven wel...... Engeltje smiley Leven en dood ligt dicht bij elkaar....
Dankjewel...voor je liefde!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: Incest

CHATULIEM619 schreef:
ik heb vaak genoeg gezien dat mensen de kracht kregen te vergeven..zelfs voor de moeilijkste dingen. Ik geloof dat God mensen die kracht kan geven, en dan zie je ook dat vergeving lang niet zo lichtzinnig is als jij doet voorstellen.

Vergeven blijft altijd makkelijk als er een heel regiment randvoorwaarden aan stelt....En zo heeft God vergeving niet bedoeld.....en net wat Pieter schreef: de mens kan niet voor God spelen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:51

HANNAH810 schreef:
"wat mijn ogen zien, doen mijn handen" is ook een optie denk ik.
ik weet van verschillende mannen en vrouwen die anderen hier op de site helpen, en dan BELANGELOOS.
dus niet om alsnog een k(l)usjes-date te scoren oid, maar gewoon om er voor de medemens te zijn.

de ene geeft iemand een abonnement kado of levert een toetsenbord af; de ander helpt verhuizen, door paar dagen te gaan witten, de volgende rijd 2 uur om om iemand mee te kunnen nemen naar een uitje, en nog weer iemand stuurt een enveloppe geld zonder de afzender te vermelden; er zijn er die kleding opsturen, tassen vol, en er zijn er ook die een luistend oor bieden op de prive-chat;
ik denk dat ieder die als "zout" in de wereld is, echt wel een plaats vind om iemands leven te verrijken!!

hannah.......heeft ogen die zien en houd het dicht bij huis.

Ben het met je eens Hannah, en vooral.....laat je linkerhand niet weten wat de rechter doet.........of is het net andersom...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:09
BerichtOnderwerp: Incest

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt toch heel goed vergeven, maar dat wil niet zeggen dat de schade die jou aangericht is zomaar over is? En dat je daar bescherming voor nodig hebt ligt toch voor de hand?

Jij vind dat voor de hand liggen......maar vergeving ligt bij jou ook wel erg voor de hand...met de nodige voorwaarden......en dat is niet wat je in de Bijbel leest.......
Laat mij dan maar soms gewoon niet vergeven, is in ieder geval eerlijker en niet zo gemaakt christelijk......maar ondertussen oordelend.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 februari 2012, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:45

ANNETTE050 schreef:
Gevangenis bezoeken is ook goed, of kleren inzamelen voor hen die naakt zijn ...enz. enz. enz.

Ik blijf lekker thuis......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:57

ANNETTE050 schreef:
Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........
je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel.....
ik wacht af.......

Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken......
Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:23
BerichtOnderwerp: Welke bijbel lezen we?

STEENTJE178 schreef:
Ja, in de Friese Bijbel spreekt Jezus zijn Vader aan met "Heit", maar begint Hij bijv. ook het Onze Vader met "Heit........", evenals dat Paulus in Rom. 8 schrijft: "Troch Him roppe wy it út: Abba, Heit!"
Alle vormen van Vader vertaald de Friese vertaling dus met "Heit!".

De Groninger vertaling maakt trouwens wel onderscheid: In het aanspreken van zijn Vader door Jezus wordt dit vertaald met "Voader" terwijl in Romeinen 8 het vertaald wordt met "Abba, Pabbe!" ( de meest vertrouwelijke vorm )

Boeiend te lezen Steentje! Bedankt!
Klinkt dat niet raar: onze heit die in de hemel is?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:14

Iemand die het woord eenzaamheid niet kent, de beste dokters heeft en waar bezoek zelfs geweerd moet worden omdat teveel hem willen koesteren?

Je hebt best een punt Annette hoewel me vandaag opvalt dat de berichtgeving een stuk minder is...
Alleen bovenstaande ben ik niet met je eens.....
Ik geloof juist dat in die kringen ook echte eenzaamheid voorkomt. Je kan ook eenzaam zijn met veel mensen om je heen en zal bezoek niet geweerd worden omdat hij toch wel heel ernstig ziek is? Niets anders dan in een ander ziekenhuis....
Er is uiteraard veel erger leed maar het is nu eenmaal onmogelijk dat allemaal aan de kaak te stellen en dat weet jij ook wel.....We kennen allemaal wel schrijnende gevallen denk ik......daar is de hele wereld vol van en die hoeven wij ook allemaal niet op onze rug mee te dragen, heeft ook geen zin denk ik......
Zie om naar de ander in woord en daad.......zover als je wilt en kunt....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:57

STEENTJE178 schreef:
Doorgaans de NBV, maar soms ter afwisseling/verduidelijking ook wel es de vertaling van 1951, de SV of de HSV, en voor het sentiment óók de Groninger of de Fryske.

Wordt in de friese Bijbel Vader nu ook vertaald met Heit? Dat vraag ik me nu weleens af......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:15

HENKEMAN399 schreef:
Ik heb verschillende vertalingen, zoals de nbg51 (aantal uitvoeringen), de nbv (2-tal uitvoeringen) en de Naardense

Dan heb je in ieder geval veel keus..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 ... 180 Volgende
Pagina 70 van 180