Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 20:09
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Bosje bloemen vind ik altijd schattig als een man dat bij zich heeft, lief, ontroerend, maar een tas vol met cadeautjes??
Voor mij een doos rituals winkelwaarde plusminus 40 euro? Sorry, voel me bezwaard en het gevoel dat ik geen nee meer mag zeggen...... |
kijk das dan geregeld gaat berend jan met mamaloe date
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 20:07
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Uhh, heb ik het in dit topic over vergeven gehad? daar zijn toch minimaal twee andere topics voor?
Ik zal nog eens teruglezen, ik kan het me niet herinneren....
Volgens mij gaat het de topicstarter hier over die verderfelijke evangelischen. Kijk eens wat die allemaal fout doen en probeert ze iedereen te waarschuwen tegen die evangelischen.... en hoor ik toevallig ook bij ....
Misschien dat ik daar helemaal mijn mond over moet houden en het topic overlaten over de niet-evangelischen op dit forum.
Als we het dan toch over vergeving hebben. mag ik dan als evangelische persoon berouw tonen en spijt betuigen voor ieder verkeerd uitgesproken woord en ieder woord wat zo ongenuanceerd is uitgesproken dat een ander daar aanstoot aan kan nemen? Namens de alle evangelischen van Nederland in alle tijden? Dan kan iedereen ons vergeven. Dan kan iedereen door met zijn leven ... in Liefde. Vrij!!! |
wel ik ben nu eenmaal een offtopic dwaler
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:59
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | topic alleen voor berendjan en petra moet ik die openen petra? |
beter houden we die privé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:57
|
|
|
VISSER278 schreef: | Doe nooit iets waarvan je wenst dat het onbekend blijft. |
zeeuwse wijsheid, van visser, vast door levens ervaring geleerd visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...het verwondert mij dat je nog geen topic hebt geopend met de sch...van de week...zal anna-piet ook wel leuk vinden |
of het schatje van de week, helaas snap ik na lang toch al op cm lid zijn geweest nog steeds niet hoe je een topic moet maken, maar das niet erg anders krijg je ook nog zulk soort topics van mij ha ha oh en berend en ik kunnen ons eigen topic maken, we komen elkaar toch iedere keer tegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:30
Onderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
|
|
|
[quote=FRANKT627]
jee was jij een commando? Dankje voor de uitnodiging maar eh denk niet dat ze daar nog zitten wachten op een vrouw van 47 ha ha woonde er ooit 5 minuten vandaan wat kon je lachen met die gasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:27
|
|
|
en ja ja, ik ga naar een ander topic, voor we dit topic in beslag nemen en blijven reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:26
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | ja hoort er bij vooral op prinsjes dag |
wel misschien ik dit jaar dan maar een hoed ga dragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | net zoals kerstnacht, Kersmis, oud en nieuw en nieuwjaar is het maar een gewone dag. Hopelijk is het dan mooi weer zodat ik in mijn tuintje kan werken... |
die heg gaat je toch niet lukken, maar gewone dag? echt niet? militairen houden demonstraties, in roosendaal deden ze het altijd heel leuk, kon je mee in de jeep en boot met de commando's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:21
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | werd tijd eigenlijk juiste tijd. hoe koning Alexander het gaat doen weet ik niet maar koningin Beatrix mag van haar wel verdiende rust genieten. |
volgens mij gaat hij geen hoed dragen zoals de koninging altijd deed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:20
|
|
|
Ze heeft het lang volgehouden, wachtende denk ik tot ze vond nu is me zoon er klaar voor kan hij het aan. respect voor haar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 19:15
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
over gevoel soms hebben we gevoel uitgeschakeld om door te kunnen gaan en dan komt er een gevoel van onverschilligheid. soms he, wil niet zeggen dat dat bij jou het geval is. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 18:51
Onderwerp: Wokken
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | ik wil wel mee maar dan onder voor behoud word die maand erg druk op mijn werk |
wou jij niet laatst een topic openen met cm ers na restaurant gaan, ha ha je hebt er noggeneens niet een topic voor hoeven maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 18:04
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hier raak je nu exact de kern van vergeving. Ook al is de ander al uit mijn leven, misschien zelfs wel overleden, dat zegt niets over het feit dat in mijn hart nog pijn, boosheid of haat kan leven ten gevolge van het gedrag van die ander.
Vergeven doe ik dan in de eerste plaats voor m'n eigen welzijn, m'n eigen gemoedsrust en m'n eigen gezondheid. Ik vergeef omdat ik vrij wil zijn. En daar hecht ik waarde aan: de vrijheid die in Christus mij gegeven wordt.
Ik kan het ook nog anders formuleren. Ik vergeef de ander onvoorwaardelijk, omdat ik ook mezelf mag liefhebben.
En ten overvloede: dit staat helemaal LOS van het feit of de relatie wel of niet in orde zal komen. DAT hangt namelijk af of de tegenpartij berouw betoont en eerlijk wordt over de gemaakte blunders. |
mooi gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 18:03
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Weten jullie al wat straks Beatrix om 19u gaat vertellen? Doet Beatrix een stap opzij voor haar zoon? Komt er na zovele jaren weer eens een koning in Nederland? We wachten af... |
zo niet is het jouw schuld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik mis in jouw betoog het woord gerechtigheid, en dat is toch een heel belangrijk Bijbels woord.....Je komt niet altijd weg weg met vergeven? oh klaar......daarvoor zijn vaak zaken te erg.....Je realiseren wat je verkeerd deed en oprecht je excuus aanbieden dat neigt naar vergeven....en soms is dat onmogelijk en die ruimte mag je toch krijgen, dat begrijpt Onze lieve Heer best wel, mensen begrijpen het vaak niet maar dat is wat anders....... En als ik hier op het forum lees dat iemand suggereert dat ik niet ziek ben en me aanstel kom je daar niet zo mee weg.dat heeft niets met emoties te maken maar met algemene fatsoen normen.......Jij walst daar nu even over heen.......Prima, maakt ook niet uit maar ik bedoelde het ook als voorbeeld dat je niet altijd overal maar mee weg komt.....
En natuurlijk bij het gereformeerde denken is ook veel fout, maar daar gaat het hier niet over. Dit topic ging over het Evangelisch denken, waar ik overigens niets op tegen heb alleen is het niet mijn geloof...... |
Zoeker: tja over vergeven, vergeven wil niet zeggen dat je het onrecht toe moet laten, daarom kwamen ook velen cm ers met hun handen op de misbruikknop toen iemand suggeerde gets wil het noggeneens niet herhalen wat hij suggeerde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:37
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
en we gaan offtopic, ik ga zo maar es eten maken weer, afwas, kijken of ik me wasmachine aan de gang kan krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:32
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | Zou moöi zijn als je het op 2 fietsen zou kunnen verdelen. Dan kun je mekaar voort duwen. |
tja een tandem, zo,n dubbelle fiets, alleen als je pech hebt en je fietst voorop, zit degene die achter je zit gewoon stiekem niet mee te fietsen, en jij maar denken dat ze mee fietst he. ha ha en dan fiets je zwaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:26
|
|
|
hij had natuurlijk ook verbitterd kunnen worden, teleurgesteld in mensen, hele lappen tekst kunnen schrijven over wat sommigge blanken hem aandeden, wat zo onrechtvaardig was. zich over kunnen geven aan wrok en wel verzin maar verder, gelukkig deed hij dat niet, liet het vast allemaal bij jezus. Blijft een interesant verhaal het leven van maarten luther king, kunnen we veel wijze lessen uithalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:12
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | Fat is moöi als je het lukt. Natuurlijk leg ik het God voor. Maar we zijn mensen |
oh ja af en toe, en volgende week ga ik schoonmaken, fiets makkelijk heen, maar zware terug weg op de fiets omdat ik ze weer heb gepakt en meegenomen. Houd ik ze een weekje en dan leg ik ze weer terug. Daar zijn we mensen voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:02
|
|
|
hoe kon die dat trouwens? door dat hij door had dat we niet tegen individuen strijdde, maar tegen systemen en natuurlijk was hij een vriend van jezus, kon hij zijn liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vergeving kun je ook niet eisen.
Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik
Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.
Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten. |
martin luther king:
We hoeven niet iedereen aardig te vinden, maar hun wel lief te hebben.
woorden van een wijze man die door menige blanke man gehaat werd en daar ook gevolgen van ondervond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 15:49
|
|
|
niet vergeten: god houd heel veel van jullie (allemaal, van iedere cm er hier )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 15:45
|
|
|
ach piekeren, ben ik ook een kei in, vandaag ging ik de kerk schoonmaken en toen ik weg ging heb ik al die dingen waar ik over pieker gewoon bij het kruis achter gelaten , niets zo veilig als je zorgen aan jezus vertellen.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op maandag 28 januari 2013, 15:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 15:43
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn zoon...die even de auto naar de wasstraat heeft gebracht... Zelfs nu aan het stofzuigen is...
Ze kunnen zo lief zijn he??? |
ja ze lopen allemaal zo bij me rond ha ha, maar inderdaad kinderen zijn lief, soms zou je ze wel effe achter het behang willen plakken, maar daar zijn het kinderen voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 15:34
|
|
|
MIEK114 schreef: | ja en via mail naar pc gestuurd |
ha ha dat is te merken leuke foto trouwens ook al staat ie op zijn kop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:48
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
de zon schijnt, je kan normaal fietsen, fijn om buiten te zijn zonder dat je bevriest en alle dingen die ik heb en kan en ik kwam thuis en daar lag een lief briefje van een dochter dat ze weer na amsterdam was en hele huis had ze effe schoongemaakt, lief van haar en so wat dat me wasmachine weer es kapot ging, laat dat ene negatieve niet overheersen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken..... |
Die ervaringen heb ik ook van andere kerk richtingen, eigenlijk van iedere kerkrichting wel. ben het ermee eens dat het bespreekbaar moet kunnen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|