ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Wie je morgen bent, creëer je vandaag, met de som van gisteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:50
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Life is short
Break the rules
Forgive quickly
Kiss slowly
Love truly
Laugh uncontrollably
And never regret
Anything that made you smile
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:08
BerichtOnderwerp: Het weer

JOLAN931 schreef:
Zojuist ff een pittige regen en onweersbui gehad.

Bij mij aan de overkant van jouw ook.

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 18 augustus 2011, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:06
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Donderdag 18 augustus, 2 Kor. 11: 23-33; Wereldreiziger voor God.

Reizen was in de oudheid anders dan nu. Het was vermoeiend, want er werden enorme afstanden te voet afgelegd. De apostel Paules reisde per schip of te voet van de ene plaats naar de andere. Onderweg waren er allerlei gevaren: op zee, op het land door rovers, wilde dieren…
Zijn trouw aan Gods opdracht voor zijn leven bracht heem veel lijden. In het Bijbelgedeelte van vandaag verdedigt hij zich tegen mensen die betwijfelen of hij wel een echte apostel is. Hij noemt drie schipbreuken, bekogeling met stenen, bedreigingen door overvallers, gevaren in de woestijn en op zee, en een ontsnapping in een mand over een stadsmuur.
Toch is Paules een tevreden mens. In een brief schrijft hij: “Ik weet wat het is om gebrek te lijden, maar ook wat het is om in rijkdom te leven. Ik heb alles aan den lijve ondervonden: overvloed en honger, rijkdom en gebrek. Ik ben tegen alles bestand door hem die mijn kracht geeft.” (Filip. 4: 12-13) Dat is het geheim van een mens die door het leven reist met God.
Dit alles klinkt je misschien vreemd in den oren, maar als je veel van iemand houdt heb je toch veel voor die persoon over? Zo is het ook in onze relatie met Jezus Christus. Hij heeft eerst alles voor ons overgehad. Paules is zo door Jezus geraakt dat hij nu alles voor Hem overheeft. Dat maakt zijn leven levensreis altijd en overal de moeite waard. Je hoeft geen Paules te zijn om die reis met Jezus te ondernemen. Stap vandaag maar bij hem in de boot!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 19:26

Woensdag 17 augustus, Jeremia 29: 4-14; Thuis bij God.

Is God er ook als je verre reizen maakt? Rare vraag, toch? Voor het volk Israël, lang geleden, een actuele vraag. Hun stad Jeruzalem was verwoest en zij waren gedeporteerd. Zouden ze ooit terugkeren naar hun vaderland? Waar was God gebleven? Hadden de goden van Babel gewonnen?
Jeremia, die niet is weggevoerd, schrijft zijn verre volksgenoten een brief: Gods plannen gaan nog steeds door. Het leven is niet voorbij, de toekomst niet duister, ook ‘in den vreemde’ spreekt God. Hij is de God van Hemel en aarde, niet alleen van Israël. Waar je ook bent, Hij wil bij je zijn. In de jaren dat ik niet in mijn vaderland heb gewoond, heb ik steeds een grote troost gevonden. Ik weet wat heimwee is, maar thuis vind ik in God. Hij is overal, niet gebonden aan een plaats of land.
Op vakantie heb je niet gauw heimwee: je weet dat je binnenkort naar huis gaat. Maar soms zijn er momenten in het leven dat je, diep van binnen, ineens beseft dat je vaste grond onder je voeten nodig hebt, een ‘thuis’. Bijvoorbeeld als je wordt geconfronteerd met omstandigheden waarop je niet gerekend had. Ziekte, een financiële crisis, een ongeval in je omgeving of in je eigen leven. Plotseling staat je wereld op z’n kop. God is een EHBO-post, maar toch ben je ook dan welkom om weer bij Hem ‘thuis’ te komen. Niet later, maar hier op aarde al.
God heeft het geluk van zijn volk op het oog (vers 11). Dat gold toen, maar ook nu. Vanuit je ‘thuisbasis’ in Hem kun je heel wat aan – je staat er niet alleen voor!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 20:49

Dinsdag 15 augustus, Ruth 2: 1-13; Buitenlanders.

Als je een mooi kort verhaal zoekt, neem dan het boekje Ruth. Je ziet het voor je: de jonge Ruth in Moab, het huidige Jordanië. Er komen vreemdelingen wonen, op zoek naar werk en eten. Ruth trouwt een van de jonges, maar ze is spoedig weduwe. Haar schoonmoeder wil terug naar haar geboortestad, zodra de voedselcrisis voorbij is. Ruth wil mee. Dat is een sprong in het duister. Wennen aan een andere cultuur en een andere godsdienst. Maar dat laatste trekt nu juist. Ruth begrijpt dat de God van haar schoonmoeder, van Israël, het leven waarde geeft. Waarom zou ze blijven bij wat haar vertrouwd is, maar missen wat haar toekomst geeft?
Boaz trekt zich haar lot aan, het lot van een vreemdeling, een buitelandse. Hoe gastvrij zouden wij zijn geweest?
Jaren geleden ben ik geëmigreerd. Ik liet veel vertrouwds achter: mijn eigen cultuur, mijn moedertaal, familie, vrienden. Veel mensen hier komen net als ik uit een ander land. Dat geeft verbondenheid. Maar het betekent ook veel als mensen uit dit land mijn vriendelijk benaderen en er begrip voor hebben als ik iets niet snap.
In vers 12 legt Boaz een link tussen Ruths geloof en de bescherming die God haar biedt. Maar die bescherming komt via een mens! Gastvrijheid is hier de uitwerking van Gods gulle genade – ook voor buitenlanders. In Hem worden mensen met elkaar verbonden, daarvan heb ik veel voorbeelden gezien. Kun jij in je vakantie een kerk bezoeken waar je dat ook kunt ervaren? Dat geeft een extra demensie aan deze periode.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=1Cw1ng75KP0&ob=av2e
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 21:00

http://www.youtube.com/watch?v=8uy7Zb5C-XU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 20:58

http://www.youtube.com/watch?v=FGxwaYyjfUU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 20:14
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Erika, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 20:13

Maandag 15 augustus, Gen. 24: 1-28; Op reis naar het onbekende.

Abraham is inmiddels een rijke nomade. Hij woont in tenten – maar niet zoals op een camping, waar mensen voor hun plezier primitief leven. Abraham lijkt op een sjeik met veel personeel en veel vee. Op een dag neemt hij zijn ‘manager’ apart en geeft hem opdracht een vrouw te zoeken voor zijn zoon Isaak in het land waar familie van hem woont. Dat moet niet zomaar iemand zijn. Tenslotte is Isaak de erfgenaam. Hij zal ook de belofte van God erven. Ook zijn vrouw moet God willen dienen. Daar gaat Abrahams ‘zaakgelastigde’: tien kamelen bij zich, knechten, gouden sieraden. Op reis naar het onbekende. Hoe vindt hij daar de juiste vrouw voor Isaak?
Misschien vind je het raar dat hij God concreet vraagt om een aanwijzing. De Bijbel zegt daarover niets negatiefs. God vind deze zaak blijkbaar niet te ‘onnozel’ om zich mee bezig te houden. Het gaat er tenslotte niet om een ‘knap’, slank, rijk’ meisje te vinden, maar iemand die samen met Isaak God kan dienen en zo kan meewerken aan Gods toekomst.
De missie slaagt en heeft een romantisch einde: Isaak trouwt met Rebekka. Zij heeft die verre reis naar het onbekende gemaakt. Als je dit prachtige verhaal leest kun je niet anders zeggen dan dat er sprake is van leiding. Is het niet fantastisch dat de God van hemel en aarde ons ziet op onze levensreis en erbij betrokken wil zijn? Je wordt niet aan je lot overgelaten, je mag vragen of Hij je wil leiden. Dat wordt een spannend avontuur!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 20:12
BerichtOnderwerp: Dieren en hun 'ziel'

En toch blijft het een boeiend onderwerp. Werd weer eens tijd voor enige diepgang.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 14 augustus 2011, 16:55

IMKE917 schreef:
Nee Mario, ik denk het niet. God heeft de MENS naar Zijn beeld geschapen.
En de dieren naar hun aard. Knipoog smiley

Sorry.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 14 augustus 2011, 15:40

MARISKA601 schreef:
ik denk niet dat dieren een geweten hebben.
er zijn dieren in het wild die hun eigen jongen vertrappen doodbijten
of verstoten.

als een dier een geweten zou hebben, waarom blijft het het instinct
volgen?

Dat God toch de mens en de dieren naar ZIJN beeld heeft geschapen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:03

MARISKA601 schreef:
het regent.

Best wel een unieke gebeurtenis Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:28

Zondag 14 augustus, Gen. 12: 1-9; Verhalen uit den vreemden.

‘O ja, nog even Bijbellezen…’ Rustig zitten valt niet mee, zelfs niet op vakantie. Je denkt al aan wat je na het eten wilt gaan doen. Je denkt al aan wat je na het eten wilt gaan doen. Water halen voor de afwas (als je kampeert), voetballen met de buurjongens, verder lezen in een spannend boek… Voor dat laatste kun je zeker terecht bij de Bijbel: spannende verhalen genoeg! Veel reisverhalen ook. Eigenlijk is de hele Bijbel één grote reis: van God met deze wereld, met ons mensen. Reis deze week mee naar het Midden-Oosten en naar Turkije in de tijd van Paules. Reis in gedachten op een kameel, per schip of te voet. Wat hebben die reizen van toen met jouw levensreis te maken? Meer dan je denkt!
Voordat je vertrok heb je misschien eerst informatie gezocht op internet over je vakantiebestemming, of ben je naar een reisbureau geweest. Als je niet (meer) op vakantie kunt herinner je je nog wel hoe leuk het is om gegevens te verzamelen over de plaats waar heen je gaat. Abraham wist niets over het land waarheen God hem leidde. Hij kwam uit een plaats – in het huidige Irak – met een rijke beschaving. Er zijn prachtige schatten uit die tijd gevonden. Abraham had het er goed. Toch gaat hij weg. Er staat niet bij waarom. In het Nieuwe Testament staat dat hij door zijn geloof ging (Hebr. 11: 8-9) Een open avontuur. Roekeloos? Niet als je met de God van hemel en aarde gaat. Die kent de weg, overal. Ik hoop dat je in deze vakantietijd ontdekt dat God met je mee wil gaan door het leven. Hij wil de goede kant op leiden. Hij is je vertrouwen waard!

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 14 augustus 2011, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 22:42
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

[quote=WILLEMIJN232]Ja, Stadskanaal ken ik nog van de aardrijkskunde les....

Hoogezand, Sappemeer, Delfzijl Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 19:02

Er was een vraag over bij van alles wat. Of dat dieren een ziel hebben?
Ze hebben zituigen en prikkels die iets waarnemen. Dieren hebben pijn dat ze wel of niet kunnen uiten.

Dus....................... ik denk dat dieren wel een soort van ziel hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 18:59

GIJS102 schreef:
Dit is gewoon maar nagespeeld, dit is niet echt. Denk jullie dat dieren een ziel hebben?

Ik zal er een topic over gaan wijden, maar nu weer on-topic: het is droog.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 12:37
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

COOTJE711 schreef:
Wat Susannah bedoeld is (denk ik) het verschil tussen luisteren of 'aanhoren' Als iemand echt goed luisterd dan lost dat soms al een gedeelte van een probleem op (afhankelijk wat het natuurlijk is)
Soms is een 'praatpaal' al voldoende Knipoog smiley

1 probleem: mannen zijn vaak meer oplossingsgericht, wat vanzelfsprekend heel goed bedoeld is maar dit voldoet op dat moment alleen niet aan jou verwachtingen.....
Verpleegkundige schijnen dit helaas ook snel als valkuil te hebben Smiley met dichtgeplakte mond

Willemijn wil je even ook je mening geven Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 10:28

Zaterdag 13 augustus, Psalm 68: 20-21; Wilt u mij dragen?

‘Papa, wilt u mij dragen?’ Ik hoor het nog zeggen. Wandelen met mijn vader wal leuk, maar soms werd ik er ook erg moe van. Vooral als hij van die grote stappen nam. Maar wat een feest was het als hij me op mijn schouders zette. Wat een uitzicht. Vaak legde ik mijn armen om zijn hoofd heen. ‘Goed vasthouden, hoor’, zei hij dan. Ja, en dan was het helemaal niet erg als de wandeling nog een poos duurde.
De Bijbel zegt dat ook de hemelse Vader zijn kinderen wil dragen. Psalm 68 zegt zelfs dat Hij dat dag aan dag doet. Daarvoor gebruikt de Bijbel verschillende voorbeelden. Bijvoorbeeld het beeld van God als een herder. Niet elk schaap draagt Hij in zijn armen, maar de lammetjes wel. Hij let extra op de zieke en zwakke schapen. Mozes gebruikt weer een heel ander voorbeeld. Hij wijst op de arend die er op een bijzondere manier voor zorgt dat zijn jongen niet te pletter vallen. Als de jongen van een arend groot genoeg zijn, gooit de moederarend haar jongen resoluut het nest uit. Ondertussen zweeft vader arend onder het nest om ze op te vangen als het vliegen niet lukt.
Ik denk dat je het zo mag zeggen: elk kind van God mag erop rekenen dat zijn handen altijd onder hem zijn. Om ons op te vangen als we vallen. Om ons te dragen als we moe zijn.
God is als je vader. Hij weet hoe en wanneer Hij je moet dragen. Maar vaak ook zegt de hemelse Vader: “Nu moet je zelf een stukje lopen.”
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: BBQ in belgie

Heel veel plezier morgen, ik kan niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 21:58

VISSER278 schreef:
Dit niet en dat andere ook niet meer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wat bedoel je Visser???? Dat vraag ik me af vandaag..............
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 21:21

MARISKA601 schreef:
Eerst zien en dan geloven.... Knipoog smiley

Net dat ik weer moet werken, maar ik heb nog heeeeeeeeeeel veel vrije uren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 20:44

Vrijdag 12 augustus, Psalm 56; Uithuilen bij God.

Je zult het vroeger vast ook hebben gedaan: uithuilen bij je moeder of je vader. Een ander kind had je bijvoorbeeld geplaagd of pijn gedaan. Je rende naar je moeder toe en klom huilend op schoot. Zo hard dat ze eerst helemaal niet begreep waarom je huilde. ‘Stil nou maar’, zei ze dan, ‘vertel nu eerst eens rustig wat er gebeurd is.’ En dan vertelde je het, met horten en stoten. Al snikkend.
Op dat moment was je als kind ongelukkig en gelukkig tegelijk. Want je moeder was er voor je. Daarom begon je nog harder te huilen. Uithuilen noemen we dat. Hoe graag zou je dat soms ook nog willen als je ouder bent!
Waarom huil je niet uit bij God? Een kind van God hoeft zich niet stoer of emotieloos voor te doen. Een kind van God mag bij Hem als een kind zijn. Je mag met je pijn bij God komen. Schreeuw het maar uit. Vertel wat je dwars zit. Reken maar dat Hij luistert naar je verdriet. Hij doet wat met je tranen. Lees die prachtige tekst boven dit stukje nog maar eens.
Uithuilen bij God, zijn medeleven voelen, geeft een gigantische troost. Juist dan ervaar je dat Hij bij je is als je verdrietig bent. Vaak zijn zulke momenten later heel kostbaar. Juist in de diepte was God bij je. Uithuilen is goed. Laat je tranen maar de vrije loop. Schaam je niet. God bewaart zelfs onze tranen. Voor Hem zijn ze heel kostbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 20:38

Effe geduld mensen. Na een regen-weekend komt de zon.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:47

VISSER278 schreef:
Ga ik doen!...Jij weet het allang natuurlijk. Knipoog smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:12

VISSER278 schreef:
Dit vraag ik me af vandaag: Zou W-tje al op vakantie zijn????

Moet je ze mailen, krijg je misschien antwoord Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 20:50

Vanaf maandag/dinsdag wordt het weer mooi weer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 20:08

Donderdag 11 okober, Psalm 131; Dicht tegen elkaar.

Elk mens wil graag groot zijn. Op eigen benen staan. Zelf beslissen, ook in het geloof. De Bijbel leert dat ook: wie gelooft, groeit. Je kunt niet altijd een ‘baby-christen’ blijven. God heeft ook vaders en moeders in het geloof nodig die uitdelen aan anderen. Mensen die pal staan voor het evangelie.
Toch weet ik uit ervaring dat het heerlijk is om je bij God als een klein kind te voelen. Niets speciaals vragen. Even bij je Hemelse Vader zijn. Omdat Hij je Vader is. Even alle verantwoordelijkheid naast je neerleggen. Koning David schrijft hierover. Wat had die man veel aan zijn hoofd aan zorgen en verantwoordelijkheden! In Psalm 131 gaat hij in gesprek met zichzelf. Even wil hij weer kind zijn. Even gewoon weer tegen God, zijn Hemelse Vader, aankruipen. Even Gods troostende arm om zich heen voelen.
Bij David ging dit niet vanzelf. Grote namen hebben het vaak verleerd om kind te zijn. Groot zijn is immers hun kwaliteit. In zo’n situatie kost het energie om weer kind te worden. Het vraagt echt moed en overgave. Maar het kan wel!
Zolang je denkt dat jijzelf je leven moet inrichten krijg je geen rust. Zolang je denkt dat jij de wereld moet veroveren en dat het bestaan van de kerk afhangt van jouw activiteit, ben je – hoe gelovig ook – toch hoogmoedig en trots in de ogen van God.
Ik moet het ook steeds weer leren.
Durf een kind te zijn.
Heerlijk.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 ... 167 Volgende
Pagina 69 van 167