Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 12:23
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
PIETER649 schreef: | als ik nou MOET kiezen... ga ik toch maar naar de picknick op de ginkelse hei |
Is dat ook een genezingsdienst???? ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen? Maar misschien weet ik niet veel, ook een optie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 11:59
Onderwerp: De Bijbel als absolute waarheid, maar nu wetenschappelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit vind ik dus een vermenging van wetenschap en theologie. Ten eerste wordt God in het Oude Testament al neergezet als Vader, ten tweede wordt hij ook gezien als partner. Daar heeft onze definitie van persoonlijk niet zoveel mee te maken, want de Schrift zelf komt met deze omschrijvingen. Dus je kunt er m.i. wel van uit gaan, dat het begrip persoonlijk een goede definitie is. |
Toch blijft de taal ook verwarrend Chatuliem, in de ene vertaling lees je de Heer is opgestaan en in de andere de Heer is opgewekt......een significant verschil en hoe is het nu?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 11:17
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij snap jij niets, dus weinig nut hier een heel verhaal neer te zetten. Alleen al omdat jij, in jou, wereldje die volgens mij zeer beperkt is, uitspraken mag doen, omdat jij het vindt. En het stop woordje Polen, vroeger andere nationaliteiten is wel erg goedkoop. Je kan nu eenmaal niet alles onder 1 kam scheren, er is in het verleden heel veel misgegaan ben ik met je eens, maar niet iedereen is het zelfde. Je kan nu eenmaal niet alles onder de noemer lui plaatsen, en er zijn nu eenmaal situaties waarin dingen verboden worden. Waarom, omdat je voor bepaalde functies ongeschikt bent verklaard, en al wil je wel, je kan het niet meer. En je mag het niet meer, omdat ze bang zijn, voor de toekomst, dat je nog meer geld kan gaan kosten. Ik ben, was, chauffeur, en wil nog steeds, maar niet voor 10 euro bruto, de evt onkosten die je onderweg kan maken, zijn hoger dan 80 eur. En altijd voor eigen rekening, en dat terwijl je een fout maakt op de werkvloer in een, bv fabriek je alleen op je kl... krijgt. Ja dan zou je wel voor een 10tje bruto kunnen werken, maar op de weg dus niet. Ik had het dubbele netto, en was nooit thuis, maar ik doe het gerust ook voor bruto, wat dat aan gaat eis ik niet veel. Ze laten ook de prijzen niet een beetje zakken voor mij, en velen met mij er wordt ons wel verplicht, om bv groter te gaan wonen. Dan kan je dus ook niet voor minder, veel minder gaan werken, omdat je voor kleiner niet in aanmerking meer komt. |
Laten we het daar maar op houden dat ik niets snap en mijn wereld zeer beperkt is.....lekker toch zo'n klein wereldje...... In ieder geval kan ik niet tippen aan jouw slimheid......, wil ik ook niet geloof ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 10:03
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Mocht wel, op eigen risico, dus bij schades, alles zelf bekostigen en dat kan wel eens oplopen tot velen malen hoger, dan dat ik in mijn hele leven verdiend heb. En daar pas ik mooi voor, en wat jou allergie betreft ... kom eens uit je eigen wereldje, en kijk eens verder dan je neus lang is, ach blijf er ook maar in, het zal mij een zorg zijn. |
Dan kan jij er niets aan doen he? Je mag gewoon niet werken...... Enne...gelukkig is blijkbaar mijn wereld wat groter dan die van jou en ik heb nog zelden iemand gehoord die mij vertelde dat hij niet mocht werken en van zijn uitkering moest blijven leven behalve als hem veel te bieden was......en hij er beter van werd..... Raar land toch dat Nederland......snap nu ook waarom zoveel Polen een uitkering aanvragen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 06:58
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is haast niet te geloven maar ik gun ze het wel. Het is al erg genoeg dat je in het midden van NL gedumpt wordt en dat dan je ook nog eens steeds slecht weer hebt |
Vroeg wakker worden in het midden van Nederland en dan de vogeltjes horen fluiten...... Het gaat lente worden en daar kan je erg blij van worden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 00:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat je wat aan je ogen mankeert is nu wel duidelijk als ik jou was (gelukkig niet) deze maar weer eens proberen De laatste zin, daar staat toch duidelijk niet MAG, heeft niets te maken met niet wil, of niet kunnen, of wat anders dan ook. Als ik dan toch maar op eigen houtje, een baan accepteer ben ik, als er wat gebeurd, niet verzekerd. Dus ja, ik heb een hopen belang bij mij zelf, maar ook mijn verantwoording aan derden. Doe ik dat niet, zouden er wel eens doden kunnen vallen, en dat dan alleen omdat de economie het van ons gaat eisen?! Zat er eigenlijk bij uw HBO gepolijste opleiding, geen onderwerp lezen?! |
Mijn profiel gelezen Gerrit? En je antwoord vind ik te flauw om op te antwoorden, doe ik dus ook maar niet......
Willemijn, die behalve dat ze mag werken ook moet en wil werken.....en dat trouwens met plezier doet..... En allergisch is voor mensen die zeggen dat ze van hun uitkering niet mogen werken.......wel makkelijk trouwens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 00:07
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom stress je Visser???? |
Moet hij dat nu hier neerzetten? Wees blij dat hij weer ontstresst is.....W hoeven niet alles te weten toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 23:59
|
|
|
COOTJE711 schreef: | tja nachtdienst... èn dan ook nog tijd voor CM |
Grijs verzuimen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:44
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou bij deze dan, voor wel 2 euro mag je bij mij de afwas wel doen hoor, dat doe je in 5 minuten, das dan snel verdient toch. Er is nog steeds een cao in dit land, en officieel mag ook ik daar niet onder zitten, en een werkgever ook niet. Doe je dat wel, dan pak je op den duur alleen jezelf, de prijzen blijven ook hoog. Plus het feit, en zeker als je ouder bent, loop je nu eenmaal de kans sneller arbeidsongeschikt te worden. In mijn geval was het al een beetje zo ver, en ze wilde mij afkeuren, maar ik zag nog koren onder het kaf. Er is heus nog wel een klusje voor zo,n oude ... en ja dan wacht ik tevreden af, met mijn zeer riante uitkering En goedkeuring van de instantie, om het te proberen als een kandidaat werkgever zich aan dient. Ik dus mijzelf niet mag aandienen voor een 10 eurie bruto per uur. |
Dus je hebt meer belang bij jezelf begrijp ik hieruit....? Je mag en wil vooral ook niet onder de maat werken? Ik denk gewoon dat je realistisch moet zijn en niet meer aan de bak komt op jouw leeftijd......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 maart 2012, 22:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:07
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MANNA420 schreef: | Je wordt niet gelukkig als je de seks los van het huwelijk zet. Zo heeft God het niet bedoeld. God wil dat we rein het huwelijk ingaan en als we eens uit zwakheid zijn gevallen mogen we altijd weer een nieuwe start maken natuurlijk. het is toch juist fijn om samen als maagd het huwelijk in te gaan als teken dat je op elkaar hebt gewacht. En seks is maar een onderdeel van het huwelijk, voor de een wat groter dan de ander maar we moeten het niet groter of kleiner maken dan het is. De plaats is door God aangewezen. |
Ik zou zo zeggen, lees de vorige 1500 schrijfsels maar eens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 20:29
|
|
|
HARALD940 schreef: | Hobrink heeft het anders over God's wijsheid over de besnijdenis, alsof God er als eerste meekwam, dus van Hobrink uit gesproken lijkt het wel iets nieuws.
En dat God een relatie wil met het individu is voor mij niets nieuws, en dit is ook al heel duidelijk door Frits opgeschreven, en dit is ook hetzelfde terugkerende fenomeen in het oude en nieuwe testament, en ook op deze dag, God is hierin ook nooit veranderd. |
Harald, ik ben het met je eens...het is ook de basis van het christelijk geloof, die relatie met God....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 20:28
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ben je mal meid, nee beslist niet hoor, even opletten hoor, ik zette dus, als het van 1 kant moet komen. |
Nooit wat van de ander verwachten he? Kijken wat je zelf wilt...... En van twee kanten? Je hebt nu toch ook een uitkering? Dus hoezo van twee kanten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 20:27
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Tjonge....Pieter raakt ook nog medisch onderlegd.... |
CM is ook nog een vergaarbak van medische kennis met al die mensen die wat hebben en ons op de hoogte houden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 19:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Tuurlijk Leanneke, dah wulk ook best wel hoor, alleen moet ik dan allerlei subsidies in het werk stellen om mijn verplichte huur te kunnen betalen. Zorgtoeslag, en weet ik veel meer, en daar pas ik voor, ik heb geen zin om die zuurbetaalde BElasting centjes, over dunne balk te gaan smijten. Dan blijf ik liever zitten waar ik zit, en verroer mij niet, en wacht ik gewoon af wanneer die werkgevertjes weer eens wat dieper in den buidel willen tasten,. Het een werkt pas, als het ander mee werkt, dus als het van een kant moet komen, niet de mijne |
Dus als ik het goed begrijp wil je pas gaan werken als het je allemaal naar de zin wordt gemaakt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 18:27
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zeker, je kunt bij sommige ook zien waar bijvoorbeeld hun interesses lagen (Zoals bv. Amos en Lukas)
Het mooie van het boek is dat er op feiten uitgelegd wordt dat de ingestelde wetten die door God ingesteld werden niet zonder reden waren, terwijl de wetenschap nog lang niet zover was. (dus niet door de schrijver bedacht) |
Klopt, Lucas was een arts he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 18:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Om en bij huis...opruimen...Gewassen.... Binnen van alles gedaan....en de tuinman voorzien van koffie en een pilsje... Daar kon ik ook nog helpen. Nee geen straatje leggen, maar wel de grond terug scheppen... Het wordt mooi, maar ik wil voorlopig even geen waterballet in mijn tuin!!! En tussendoor even de sudoko maken in de krant... |
Volgens mij heb jij een spic en span huis Zeeland.......en altijd aan de poets.......
Willemijn, was vanmiddag heerlijk aan het relaxen met een mooi boek en een kopje Nespresso..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 maart 2012, 19:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 18:23
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | en die katheter, is die er al uit? |
Even in het topic ziekenhoekje kijken Pieter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:49
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zeker zijn ze door mensen opgesteld, maar ik denk dat deze mensen op dat moment wel door God geinspireerd waren. Hun schrijven was dus geen vrijblijvende invulling van wat door God gesteld werd. |
Ik zeg ook niet dat het vrijblijvend is en was maar wel met de vaardigheid van taal die voor een ieder verschillend is en was......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:14
|
|
|
Ze zijn wel door God gesteld maar wel door mensen opgeschreven....Mensen die op hun eigen manier vaardig met taal waren en daardoor blijft het mensenwerk en verschillende meningen daarover....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:38
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Vaste contract bestaat niet meer Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden. Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur. Wie is schuldig? De regering of de banken? |
Als je een eigen huis achter de hand hebt, heb je nog wat he? Dat kan ook niet iedereen zeggen denk ik...... En er zijn gelukkig ook nog wel mensen die huizen kopen......de banken zijn wat voorzichtiger in hypotheken verstrekken en dat is ook wel terecht denk ik...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 maart 2012, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee hoor,zo denk ik ook Het is meest niet een omslag van denken maar van onwil (weinig eigenwaarde "ik kan het toch niet aan")naar willen
@zeeland:in het algemeen,iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven,toch?(ik ook hoor) |
Ben ik niet met je eens Leanne....sommige mensen zijn echt niet in staat om die omslag te maken om wat voor reden dan ook, je kan dat dan onwil noemen, ik spreek dan liever van onmacht........
ik kan me ook in het verhaal van Daniel wel vinden , als je op die leeftijd ontslag krijgt is het ook moeilijk om je weer op te peppen om te solliciteren...en zitten ze ook niet op je te wachten of ze moeten een aardige subsidie voor je krijgen.........
Wel vind ik dat als je jong bent best het een en ander aan kan pakken maar dat is een andere discussie......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 maart 2012, 11:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:46
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen. Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt. Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos......... |
Niet iedereen kan die omslag van denken maken om daar uit te komen....maar of het leven dan uitzichtloos is? Geen idee en ik hoop ook van niet eigenlijk....Bij uitzichtloos denk ik meer aan mensen die ernstig ziek zijn en weten dat ze niet mer beter worden......Maar dat kan beroepsdeformatie zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:36
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Die wc is niet geschikt voor de foto`s dat is verboden toegang voor onbevoegen.
Vanmorgen loop ik wat beter en minder pijn. Drain is niet meer verder vervuld met vocht en de kans is vrij groot dat dit op maandag verwijderd zal worden. Mijn oudste dochter heeft boodschappen gedaan voor mij |
Misschien een idee op je belevenissen in het ziekenhoekje te plaatsen? Dan kan een ieder die dat wil zich op de hoogte stellen van je vorderingen in je ziekteproces.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken. Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!! Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet??? Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW. Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen... Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk... Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden... En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!! Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past.... Nee dan kan en mag IK niet klagen... Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin... En een dagje strand 20 km verderop... Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen? Ja...je wordt vindingrijk. Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen... Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen) De ene auto na de andere??? Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het! Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op.. Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens... Maar ik besef....OOK....God zorgt... Maar ook ik mopper weleens... |
Kan allemaal zo zijn maar ik heb ook wel eens het idee dat mensen al vrij snel niet kunnen/willen werken.......en daar dan ook nog erg dramatisch over kunnen doen.......Wat echt niet kan dat kan niet....maa rik denk dat als ik zonder werk zou zitten en voor inkomen moest zorgen wel het eerste de beste aan zou pakken wat er op mijn pad kwam...... Als ik aan het eind van de week moe en utgeteld ben omdat ik een vrij pittige baan heb en vrij veel uren maak zeggen mensen die niet werken ook wel eens.....je moet juist dankbaar zijn dat je werkt....zo weet ik er ook nog wel een paar denk ik dan..... Mischien moeten we ook niet te gauw denken van ik kan niet werken??? De verantwoording wat je wel of niet kan ligt nog altijd bij jezelf....... Mijn kinderen hebben naast hun studie altijd werk gehad....en soms ook niet werk wat ze nu als prachtig ervaarden....maar het motto was, als je geld wilt hebben moet je werken......en ik vind dan als ouder dat ze dan juist eens ervaarden hoe het is om van alles te doen en dat je daar niet minder van wordt......Waarom hebben de meeste Polen in Nederland wel werk?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 maart 2012, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:00
|
|
|
FLYAWAY134 schreef: | je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben. |
Ik vraag me dan meer af of er in die 25 jaar geen moment geweest is dat je uit de bijstand kon komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 19:16
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar hebben wij mannen nou helemaal nooooooooooooooit geen problemen mee. |
Ik mocht vroeger nooit nooit zeggen van mijn moeder want je weet immers maar nooit...........
Mannen.....moet je toch altijd wat corrigeren.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 17:55
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het probleem met vrouwen is, dat ze niet willen niet toegeven dat wij mannen gewoon altijd gelijk hebben...
Thomas, wat wil je, gelijk of geluk... |
Altijd? Tja, dat is net hoe je het beleeft he?
Willemijn, ben je gelukkig als mannen gelijk hebben?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 9 maart 2012, 19:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 22:45
|
|
|
[quote=VISSER278]Oke W-tje .... ik weet dat je een grapjas bent. [/quote
Nee Visser, ik heb een juiste constatering gedaan.....dat is heel wat anders.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 22:43
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Na 9 dagen komt het verhaal `en de verrassing....!? |
Ik denk meer van: hij zal zichzelf wel ontzettend belangrijk vinden dat hij zo zijn vertrek aankondigt......
|
|
Naar boven |
|
|