ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:43
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

MARISKA601 schreef:
Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel

Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:

1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.

2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.

3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.

5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)

7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.

9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.

10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.

Hier kan ik Amen op zeggen.
Het is een heel positief verhaal over genezingen. Het legt uit dat het gepaard kan gaan met bepaalde manifestaties die voor een buitenstaander als onbegrepen en chaotisch gezien kan worden. Het weerlegt de gedachte dat genezingen niet van deze tijd zijn...
Geheel trouwens in de lijn van Ouweneel, die in zijn eerste tijd een fel tegenstander was van elke uiting van de Geest, en nu zelf tot de ontdekking gekomen is, dat de kracht van Gods Geest nog steeds werkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:32

MARISKA601 schreef:
Dus wij moeten ook maar op een gebiedende wijs bidden/handelen?

Ik neem even het Onze Vader voor ogen...
Daar staat van hoe wij moeten/kunnen bidden.
En ik zie er geen gebiedende wijs in.
En het einde van het Onze Vader is een proclamatie: "Want van U is het koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid."
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:39

HANNAH810 schreef:
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?
Hand.4 schreef:
Toen de leerlingen dat hoorden, riepen ze God eensgezind aan met de woorden: ‘Heer, u hebt de hemel en de aarde en de zee geschapen en alles wat daar leeft, 25 u hebt door de heilige Geest, bij monde van onze voorvader David, uw dienaar, gezegd:
“Waarom snoeven de volken
en beramen de volksstammen zinloze plannen?
26 De koningen van de aarde zijn aangetreden
en de heersers spannen samen
tegen de Heer en zijn gezalfde.”
27 Want inderdaad, in deze stad hebben allen samengespannen tegen Jezus, uw heilige dienaar, die door u is gezalfd: Herodes, Pontius Pilatus, alle volken en ook de stammen van Israël, 28 om datgene te doen waarvan u had bepaald en voorbestemd dat het moest gebeuren. 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar
Dit vind ik al aardig in de buurt komen, nietwaar? Er zijn meerdere teksten te vinden waarin men duidelljk het geloof in God en genezing proclameert.
Joh 11 schreef:
Zodra Maria op de plek kwam waar Jezus was en hem zag, viel ze aan zijn voeten neer. Ze zei: ‘Als u hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn!’ 33 Jezus zag hoe zij en de Joden die bij haar waren weeklaagden, en dat ergerde hem. Diep bewogen 34 vroeg hij: ‘Waar hebben jullie hem neergelegd?’ Ze zeiden: ‘Kom maar kijken, Heer.’ 35 Jezus begon ook te huilen, 36 en de Joden zeiden: ‘Wat heeft hij veel van hem gehouden!’ 37 Maar er werd ook gezegd: ‘Hij heeft de ogen van een blinde geopend, hij had nu toch ook de dood van Lazarus kunnen voorkomen?’ 38 Ook dit ergerde Jezus. Hij liep naar het graf, een spelonk met een steen voor de opening. 39 Hij zei: ‘Haal de steen weg.’ Marta, de zuster van de dode, zei: ‘Maar Heer, de stank! Hij ligt er al vier dagen!’ 40 Jezus zei tegen haar: ‘Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?’ 41 Toen haalden ze de steen weg. Daarop keek hij omhoog en zei: ‘Vader, ik dank u dat u mij hebt verhoord. 42 U verhoort mij altijd, dat weet ik, maar ik zeg dit ter wille van al die mensen hier, opdat ze zullen geloven dat u mij gezonden hebt.’ 43 Daarna riep hij: ‘Lazarus, kom naar buiten!’ 44 De dode kwam tevoorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek. Jezus zei tegen de omstanders: ‘Maak de doeken los, en laat hem gaan.’
Hier een voorbeeld hoe Jezus handelde...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 17 september 2011, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:18
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ANNETTE050 schreef:
Nou, een mooie lama is niet lelijk..... Engeltje smiley
Goed, als jij een lama net zo knap vindt...misschien is er wel een lama dating service, ieder zn meug.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 16 september 2011, 13:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:55
BerichtOnderwerp: Wat zegt de bijbel over alcohol?

Eerlijk gezegd vind ik het een raar artikel. Ik geloof er ook niet zo in. Ik denk dat de schrijver een onderscheid wil maken tussen alcoholhoudend en niet alcoholhoudend en die is er niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze in dat klimaat het gistingsproces konden stoppen. En vooral niet, omdat na die tijd er geen spoor meer van te vinden was. Als het een gewoonte was, dan zouden ze ook later dat in stand houden. Aangezien daar enig bewijs van ontbreekt, vind ik het heel ongeloofwaardig.
In de bijbel wordt wijn als een heel positief iets gezien. Het symboliseert vreugde, nieuw leven, rijkdom, voorspoed. Er wordt natuurlijk gewaarschuwd voor misbruik. Maar dat staat er ook over seks, en ik geloof dat niemand tegen seks is...
Een glaasje wijn op zijn tijd is heel gezond, en in die tijd was het veel gezonder dan water.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:40
BerichtOnderwerp: Roken als christen

ERIKA129 schreef:
lekker dan de mannen mogen kijken naar mooie vrouwen want dat verkoopt beter Gefrustreerde smiley En wij vrouwen dan Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Maar chat kijken mag he aanzitten niet Knipoog smiley
Vond de zomer tegenvallen wat dat betreft...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:58

MARISKA601 schreef:
Die reclame mag ook van mij wel verboden worden.
Een mooie vrouw erbij verkoopt nu eenmaal beter. Mannen houden er nl. van naar een mooie vrouw te kijken.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 16 september 2011, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:35

MARISKA601 schreef:
Ik denk dat eddy doelt op de profielfoto's van sommige vrouwen die een glas in hun hand hebben.
Nou, kijk maar eens naar de reclame, volgens mij duidt hij daar op.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:31
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ERIKA129 schreef:
HE wat jammer nu Huilende smiley, smiley in tranen Vind al die beesten op profielen juist zo leuk Clown smiley
Nou een foto van een leuke vrouw vind ik nogal mooier dan van een lelijke lama....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:05

Eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen er bewust op uit zijn ruzie te zoeken. In negen van de tien gevallen negeer ik ze maar, maar een echte discussie is met hen niet te voeren. Ze hebben het zelf niet door, want ze leggen voortdurend de schuld bij anderen neer. Ze zoeken bewust de confrontatie op, lezen alleen dat wat ze uitkomt en klagen dat de sfeer zo slecht is.
Het forum is bedoeld om standpunten met elkaar uit te wisselen en niet op de man spelen. Helaas verwart men beide te vaak. Ik heb gemerkt, dat als je elkaar in het echt ontmoet, een heleboel van die tegenstellingen wegvallen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Ik moet zeggen dat het weinig mensen lukt me met een mond vol tanden te laten staan, dit is echt een hele goeie opmerking
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:43

ANNETTE050 schreef:
daten vanavond??
yep hoera hoe laat??Naar welke wedstrijd gaan we dan?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 15 september 2011, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:28

Vanavond 3 wedstrijden, ik zie er naar uit....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:18
BerichtOnderwerp: Op televisie

ERIKA129 schreef:
Chat wat is er toch in jou gevaren?
Vind dit nu niet echt leuk klinken!
Ach een hele normale bijnaam, die kennen ze ook al. Ik heb ze ook wel bloedzuigers genoemd. Ze kunnen er meestal wel om lachen. Vreemd dat dom blondje dan wel kan. Dat vind ik pas beledigend.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:09

SHANITA130 schreef:
Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.

je leeft dan als het ware als een robot.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn.
Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht.
Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is.
Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...

En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam.
Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort.
(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.

Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken.
Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar.
Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God.
Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd....
Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben...
als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.

Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.

Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....

Ik geef mijn mening in dit discussie forum.
Ik kan helaas geen mail sturen, maar zou je mij in pv mail wat meer info kunnen geven over deze gemeente/sekte? Deze week heb ik ook weer wat anders gehoord...ik vind het belangrijk te weten wat de zwakke kanten zijn en geloof me, dat heeft iedere kerkelijke stroming.
Zelfs over de eerste gemeente in de Bijbel zie je dat alles nog niet volmaakt was. En ik heb ook totaal niet de behoefte hetzelfde te zijn als die gemeente. Maar goed, dat is een zijspoor.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 15 september 2011, 13:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:02
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ERIKA129 schreef:
Maar van die punten heb ik geen last chat!!!!!!!!
Ik geef aan in dat stukje dat het niet zo slecht gevonden is van Roady, dat dat niet direct op jou van toepassing is, wil niet zeggen dat dat niet waar is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:58

SHANITA130 schreef:
Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen.

je leeft dan als het ware als een robot daardoor.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, hoe dan ook. Opdracht.(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.
Ik zit al jaren in de evangelische wereld, en ik ken de verhalen en ik ken de gevaren. Maar gelukkig zijn er voldoende gemeentes in NL die goed bezig zijn zonder manipulatie..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:25

ANNETTE792 schreef:
Wat me wel altijd op valt dat ex-rokers vaak het hardste gillen over roken in het openbaar. Spontaan zijn ze allemaal allergisch, terwijl ze je 2 jaar eerder zelf nog vrolijk de kroeg uitwalmden.
Opeens allemaal allergisch geworden he
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: Op televisie

PIETER649 schreef:
dan heb je occult bloed Verraste, verbaasde smiley

maar idd, ik vergiste me, heb het ff nagekeken op mn bloedpas, ik heb ook een positieve rhesusfactor of zoiets.

Pieter, morgen gaan er nuchter weer n paar buisjes uit Huilende smiley, smiley in tranen
door een prikpoes?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

YELNIN491 schreef:
Dat mijn vader gespaard is gebleven na zijn hersenbloeding.
Daar kun je dankbaar voor zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:09

PIETER649 schreef:
Das leuk voor die anderhalve man en n paardekop die in de chatroom zitten en per ongeluk nog meelezen ook.
2300 lezers van het forum willen ook graag antwoord.

Hoewel het jammer is dat jullie deze discussie niet ff elders voeren, inmiddels is de hele discussie over gebedsgenezing weer zo offtopic als een pinguin in de sahara... Boze smiley
Goed dan trekken we het meteen even recht: is geloven in genezing gelijk aan sektarisch denken???of nog sterker is het exemplarisch voor sekten?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 14 september 2011, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:24

COOTJE711 schreef:
absoluut maar er nog vèèèl meer oorzaken....
Zelfs dat heb ik al eerder aangegeven...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:21

MARISKA601 schreef:
Elders schilder jij de refo's af als een sekte..

Mag Shanita haar mening hebben?
Heb ik in de chatbox al antwoord op gegeven..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:08

SHANITA130 schreef:
Nogmaals, ik veracht niemand hier.

Ik heb geleerd om mijn mening te geven.

Dit is een discussie forum. Iedereen mag hier netjes zijn of haar mening geven.

Slapende smiley
Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:05

SHANITA130 schreef:
Ik wijs, helemaal nergens, een genezing af.....???????
dat is een zaak die je maar met de Heer op moet lossen, maar mensen zo verachten omdat ze in genezing geloven vind ik niet goed.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:59

SHANITA130 schreef:
Ja, die blinde wordt genezen door Jezus zelf. Opdat de werken Gods openbaar zouden worden.
Vers 3: Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden.

En vers 39: En Jezus zeide: Tot een oordeel ben Ik in deze wereld gekomen, opdat wie niet zien, zien mogen, en wie zien, blind worden.

Dus, het laten 'zien' van die blinde man had ook een symbolische betekenis. Namelijk geestelijk blind en geestelijk kunnen zien.
Mijn stelling is, dat mensen wat betreft genezing geestelijk blind zijn. Door hun eigen verbittering zien ze niet wat God gedaan heeft en nog steeds kan doen. Ik wil niet zeggen, dat Hij altijd geneest, maar hoe jullie die genezing afwijzen, is in mijn ogen ook niet goed.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:51

ERIKA129 schreef:
Waar denk ja dat ik met de hulpverlening steeds mee bezig ben??
geestelijke en lichamelijke aspecten aan te pakken!
Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:50

ERIKA129 schreef:
Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven??
Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken.
Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt.
Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor.
Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden.
Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over!
Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen?
Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt.
Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen.
Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen.
Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:44

Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien....
Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:29

ERIKA129 schreef:
Moeten niet rokers zich aanpassen aan rokers Smiley die vol vragen zit
Lekker dan vertel mijn longen en ogen maar eens dat ze zich niet moeten aanstellen en sigarettenrook gewoon moeten verdragen Gefrustreerde smiley
Vroeger was het nog gezellig op verjaardagen. Daar stonden de sigaretten voor je klaar. Bovendien vind ik zweetlucht nog erger dan rooklucht, hou maar eens een verjaardag in een kleine ruimte.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 ... 169 Volgende
Pagina 69 van 169