Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:53
Onderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem
|
|
|
Fijne reacties,bedankt! Ik heb vanmiddag een heel goed en lang gesprek gehad met mijn wijze oude moeder van bijna 87,wat een levenservaring! Het stemmetje zal wel blijven kwetteren over nieuw werk,nieuwe woning etc maar voorlopig zijn er andere dingen belangrijker en neem ik met plezier genoegen met minder.......(Nee,ik ben geen carrierebi... maar ik wil mijn kinderen al het goede uit het leven geven)
Ik heb altijd vertrouwen gehad in God,bij elke beslissing die ik nam en daar blijf ik op vertrouwen,ik geef me over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:22
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | het volgen van je innerlijke stem is niet altijd uitvoerbaar.
als ik naar mijn innerlijke stem(metje) luister is het in de praktijk nauwelijks tot niet uitvoerbaar.
en da's best lastig. |
Heb je het dan niet over verlangens en wensen die niet uitvoerbaar zijn? Ik heb het over stappen in je leven die je moét nemen omdat je weet dat er iets moét veranderen,ook al steek je liever je kop in het zand......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:05
|
|
|
Hoe goed luisteren jullie naar je "innerlijke stem" bij het nemen van grote beslissingen?Je gevoel maar ook die duidelijke tekens(van boven)........hoe serieus neem je ze?
Ik vroeg God(eigenwijs als ik ben)om meer tekenen,ik kreeg ze......en daar was ik niet blij mee.....
Wat zou jij doen met het idee dat je iets moet doen waardoor je eigen leven maar ook dat van iedereen in je omgeving radicaal zou veranderen?Nieuwe baan,nieuwe woonomgeving,veel minder tijd voor de mensen om je heen......
(en neeeeeeee ik heb GEEN trouwplannen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:14
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ! |
Ik heb dat liever wel,ook al denk ik anders dan jij,omdat er zonder verschillende meningen geen discussie mogelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:09
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
MAR907 schreef: | Blijkbaar treft het jou....!!!
Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen. Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.
Mijn huwelijk is gestopt door de dood.
Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft gezegd.
Wie de schoen past trekt hem aan.
Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???
Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen. Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen. |
Ik begrijp je niet Mar,zeker na wat je meegemaakt hebt zou je juist milder moeten zijn,ieder geluk moeten omarmen.Noem al die pijn en verdriet van een echtscheiding alsjeblieft geen zonde. Ik kan me geen voorstelling maken van wat een mens doormaakt tijdens een scheiding,gelukkig niet!
Ik kan me niet voorstellen dat God Zijn kinderen hun verdere leven in eenzaamheid wil zien slijten,jij wel?Vertel mij dan wat het nut daar van is.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:41
Onderwerp: Van ruilen komt huilen?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hoi Leanne,
Ik heb zeker belang bij kleding, mocht ik nog op tijd zijn dan wil ik wel een pakket van je ontvangen cq.ophalen natuurlijk! Het gaat om meisjeskleding vanaf maat 92 - wat je kwijt wilt. |
Komt goed!
De kleding is nu echt helemaal op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:39
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik ben van mening dat het inzegenen van je huwelijk hier juist alles mee te maken heeft. Het gaat om de openbaarheid van het inzegenen tov God en zijn gemeente. Het is idd zo dat, wanneer je gemeenschap hebt voordat je trouwt, je voor God al getrouwd bent.
Echter wat ik begrijp uit de Bijbel is dat God het pas graag wil wanneer je in het openbaar hebt laten zien dat je samen door het leven wilt gaan als getrouwd stel en voor de gemeente, als getuige, belooft dat je elkaars toeverlaat zult zijn.
Ik geloof ook dat een 2e huwelijk voor God niet minder is dan de 1e. Maar ook bij een 2e huwelijk ben ik van mening dat je sex beter kunt bewaren tot na de openbare inzegening. God geeft een nieuwe start en wat mij betreft hoort onthouding daar dan ook bij.
Dit is echt zoals ik er, vanuit mijn geloof, tegenaan kijk. Ben maar mens en mijn mening is dus niet zaligmakend. Wil dus geen oordeel vellen hoor!
Groet, José |
Ik denk dat je de rol van seks in een huwelijk/diepgaande relatie onderschat,het ontbreken of tegenvallen van seks kan een huwelijk makkelijk breken. Wil je daar voor of na de inzegening achter komen?Dat is je eigen keuze......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In de katholieke kerk is het zo dat je maar 1 huwelijksinzegenig (een sacrament) kunt ontvangen. Tenzij het huwelijk werd ontbonden door het overlijden van één van de partners.
Wat God verbonden heeft, zal volgens de katholieke geloofsleer niet door de mens gescheiden worden. Een scheiding, is iets dat buiten God omgaat. Na een scheiding kan men vragen een procedure in te stellen die via Rome (de paus en zijn gevolg van de kerkelijke rechtbank) gaat om die scheiding helemaal nietig te verklaren en zodoende bij een tweede huwelijk het sacrament van het huwelijk te kunnen ontvangen. Frank |
Ik heb even wat gelezen over het ontbinden van een katholiek huwelijk,er zijn heel veel regeltjes waardoor je wel kunt scheiden,eigenlijk dezelfde redenen als voor een burgerlijk huwelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerljk gezegd kan ik me een discussie herinneren waarbij ik stelde dat ik een tweede huwelijk niet op dezelfde manier wilde laten inzegenen dat het eerste huwelijk. Omdat het in mijn ogen niet hetzelfde is...In mijn ogen kun je maar één huwellijksinzegening in de kerk laten plaatsvinden. Je kunt wel een zegen vragen over je huwelijk, maar dat zal in mijn ogen altijd een ander karakter moeten hebben dan de eerste inzegening. In die discussie heb ik gesteld dat er bij een tweede relatie veel belangrijker dingen spelen dan seks alleen. En vaak ligt de nadruk heel vaak alleen maar op seks, terwijl ik vind dat de andere problemen veel meer centraal moeten staan, want een relatie alleen gemeten naar seks heeft een heel zwakke basis. En wat betreft of het wel of niet mag, ik denk dat iedereen daar op zijn manier mee omgaat, en dat in dit geval principes heel gemakkelijk aan de kant gezet worden voor de praktijk. En dat in die zin mensen zich weinig laten voorschrijven. En principes die in de praktijk niet werken hebben ook geen zin om te laten standhouden. Want iedereen zegt wel, maar wat doen ze in de praktijk? |
Wat een vreemde reactie Chat.
Ten eerste:die zegen over dat (tweede)huwelijk komt niet van jou maar van God,iedereen heeft het recht om die zegen te vragen.Dat jij het zou weigeren is puur een persoonlijke keuze,ik zie er geen bijbelse grondslag voor.
Ten tweede:hoe kom je er bij dat een tweede relatie meestal alleen gebaseerd is op seks Als je nog jarenlang gelukkig wilt zijn is er echt meer nodig........dat begrijpt toch iedereen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:17
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
''heeft elke godsdienst met zijn eigen heilige geschriften, godsdienstige plaatsen en symbolen, recht op respect en bescherming''
Ik ben het voor deze keer met het Vaticaan eens.
Deze (mediageile?)man heeft helaas wereldwijde aandacht gekregen,protesteren kan op vele manieren,Koranverbranding is zo laag.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:28
Onderwerp: Gezocht: Sjouwers m/v
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 't heeft voornamelijk met de demontabelheid (mooi woord) van het bed te maken dat we het zonder sleurbak gaan doen.
zelfs ik ben benieuwd of het gaat passen! |
Tromso toch? Lengte: 208 cm Breedte: 97 cm
Kan je karretje dat aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 september 2010, 16:15
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Het weer is net als de mannen,als het goed begint te bevallen vertrekken ze weer
Geintjuh geintjuh geintjuh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 17:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik denk dat ik zo'n beetje alles al kwijt ben,ging heeeeel hard dus niet meer mailen please.
Er komt nog wel meer vrij hoor maar dat is vnl. zomer en doordraag kleding. |
Aanvulling:er is nog kleding voor de liefhebber tot en met mt 110,alle grotere maten zijn weg,sorry!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 17:12
|
|
|
Ik denk dat ik zo'n beetje alles al kwijt ben,ging heeeeel hard dus niet meer mailen please.
Er komt nog wel meer vrij hoor maar dat is vnl. zomer en doordraag kleding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 15:57
|
|
|
Ik heb beeeeeeeeeergen kleding over van mijn winkeltje,voor ik het in de kledingcontainer gooi wil ik even peilen of er hier misschien belangstelling voor is?
Het merendeel is gedragen kleding,winter en zomer,jongens en meisjes,vele maten,meest bovenkleding maar ook broeken en jassen,maillots,pyama's etc.Alles is netjes. Een gedeelte is nieuwe kleding,restant van deze zomer.
Ik kan pakketten maken.......laat maar weten of er belangstelling is,dan ga ik inventariseren en zal ik het hier plaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 13:41
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik wil een laken zakdoek is te klein crossie weg En ook Billy is weg |
Billy ook weg????Hoezo?
Cross kon geen afscheid nemen Loes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 13:26
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Doe mij maar een zakdoek,Cross is weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 17:34
Onderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien ben je druk met kwebbelen dan dat het je niet opvalt
|
Hier geef ik niet eens antwoord op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 17:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er wordt nu wel een beetje flauw over gedaan en dat is wel jammer..... Ik ben het zowaar een beetje met je eens Chatuliem...... En het gaat denk ik niet eens over altijd serieuze gesprekken te moeten voeren. De chatbox is er wel duidelijk voor iedereen en iedereen behoort daar ook welkom te zijn! En dan vind ik het eigenlijk een beetje flauw als ik die onderstaande opmerkingen lees....Natuurlijk is het niet verplicht maar net zo goed als degene die er dagelijks zitten hebben andere mensen ook wel eens de behoefte aan een praatje ín de chatbox....... |
Maar waarom zeg je er dan nooit wat in de chatbox Willemijn?Wij begroeten je als je er binnenkomt maar krijgen nooit respons.(is een serieuze vraag)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 16:43
|
|
|
RENSKE067 schreef: | pffff ik zou het niet pikken hannah wat een grote mond heeft ze sinds ze die drent (van een andere site nogwel) heeft geplukt ff dimmen leanneke |
Je vergist je,zo ben ik geboren,speciaal voor die grote mond heeft mn vader mn oren wat verder uit elkaar gezet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 15:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | laten de meesten hier op cm dat nou net heeeeel graag willen!! |
Oke,regelen we even ......de chatbox is voor jou taboe,op het forum mag je alleen nog je dates melden in de agenda........zodra je al je lincs gedate hebt mag je je weer melden madammeke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 14:48
|
|
|
RENSKE067 schreef: | konden jullie dat niet eerder zeggen? |
Nee ik wilde eerst je tijd verknoeien met lage en platte gesprekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 14:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | het brainstormen in dit topic ontgaat me even, zie meer een wellus niettus verhaal. Maar geloof dat inmiddels toch wel bewezen is dat je nu in elk geval zelf kunt vertrekken naar een andere box om daar wel een gesprek te voeren dat naar je smaak is, ongeacht naam van de box? Over wat gezellig is verschillen de meningen nu eenmaal. |
Hehe,goed gezegd annette....... En als de gesprekken je niet aanstaan kun je altijd nog je vrienden bellen.......de afwas doen.......een boek lezen........of euh.......op CM een partner zoeken misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:24
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
RENSKE067 schreef: | volgens mij heb jij je handen al vol aan die drent kijken mag maar niet begeren he |
Ik zal alleen kijken en niet Eg woar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 08:55
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nu we het er toch over hebben...tis toch wel zooooooooo jammer dat het boerenleven niks voor mij is! |
Meeeeeeeeen had ik toch maar gekeken,het schijnen leuke heren te zijn?
Ik ben niet geschikt voor tv en ik wil al helemaal niet strijden om een overgebleven boer maar anders............
deden er ook Drentse binken mee???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 08:51
|
|
|
Ik ben gisteravond tot de ontdekking gekomen dat er in de Jolijtbox serieuze gesprekken plaatsvinden Het beviel mij eigenlijk heel goed,kunnen kiezen waar je hoofd naar staat,nu nog even de naam veranderen(polletje? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 17:36
Onderwerp: Datingsite een taboe?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik hoop voor je Griffin, dat ze je een goede beschrijving geeft van waar ze met je wil afspreken ..... |
Hint:spreek af bij een vuurtoren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 11:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het was een constatering Leanne, geen veroordeling |
Nee weet ik,van mijn kant ook niet,ik had beter even in het algemeen kunnen reageren ipv op jouw bijdrage
|
|
Naar boven |
|
|