Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 19:37
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hoe ik er mee omga?Ik laat het maar waaien.....(en ik rij zelf wel ) |
Gelijk heb je, Leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 19:20
|
|
|
IMRE695 schreef: | Een goede vriendin van mij, loste het vrij eenvoudig op. Die behield na de scheiding de achternaam van haar man en wordt nu nog overal als zijnde getrouwd behandeld. Maar ja, dat is niet iedereen gegeven, uiteraard. |
Dat moet je wel willen zeg! Ben je dan echt jezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:24
|
|
|
De meeste mensen op CM zijn single of weten wat het is om dat te zijn. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wel eens mensen tegenkomen, die er - als vanzelfsprekend - vanuit gaan dat je een partner hebt. Een goede vriendin (m'n beste) van me, heeft een nieuw huis gekocht. Zij moet een nieuwe keuken uit gaan kiezen, wat best lastig is om alleen te doen. Nu ga ik vanmiddag graag met haar mee, maar de beslissing moet ze zelf nemen. Ze vertelde me dat ze iemand van het bedrijf aan de telefoon had gehad die steeds nadrukkelijk zei 'komen jullie (doelend op een partner) maar gauw kijken!' En dat voelde niet prettig voor haar. Zo ben ik een aantal jaren terug op meubeljacht geweest, m'n zus ging mee. In een (refo)meubelzaak op de Veluwe zag ik iets leuks, maar ik wilde er nog even over denken. Toen zei de verkoper 'komt u gauw eens terug met uw man (alsof je een partner hebt, kan trouwens ook nog een vrouw zijn ), dan kunt u samen beslissen'. Dat heeft mij best wel gestoord, ik heb op dat moment ook niks gezegd. Echt leuk vond ik het niet, later merkte ik dat het me meer boos maakte. Je krijgt neiging de koop af te blazen, dus het is ook niet erg commercieel van die man. Ik ben nu zover dat het mij niet (meer) kwetst. Ik denk eerder 'jammer zeg, als je zo kortzichtig denkt'. Maar stel je voor dat iemand (net) gescheiden is of (kort geleden) een partner verloren heeft of het er gewoon wel heel moeilijk mee heeft? Dan kan zo'n opmerking heel erg pijnlijk en kwetsend zijn. Je wijkt, in de ogen van zo iemand, af van de norm. Wie herkent zulke reacties? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen? En een tweede vraag hieraan gekoppeld; hoe ga je er mee om? Kun je dit zeggen tegen zo iemand of stel je je dan te kwetsbaar op? Of moet je het gewoon zo laten. In een stad zullen ze zulke dingen toch niet (meer) zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:39
Onderwerp: Nieuwe knop: dit is niet okee
|
|
|
RELLOK036 schreef: | misschien handig op pots die dubbel zijn geplaats perongeluk die te verweideren?.... denl dat maakt het iets overzichtelijker voor sommige.. Maar euhm wat is er erg aan als het off-topic gaat? bedoel ik zie er niet echjt een probleem in? |
Ik kan er ook niet wakker van liggen. Soms is 't ook wel grappig, toch? Volgens mij is het ook een onmogelijke taak, om te bepalen wat off-topic of on-topic is. Dat kwetsende berichten verwijderd worden, begrijp ik wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:19
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik vond het vandaag ook veel te koud om te fietsen. |
Nu beginnen de smoesjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | op veel onderwerpen word vaak off-tpoic gereageerd. |
Is een weektaak, om alles te verwijderen. Maar Chris, bedankt voor de toelichting!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 19:19
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | En weer ff terug naar het stapavondje
Tot zover hebben aangemeld
henk710 & Robbedoes Syla & vriend Rellok Raps Clowntje & Roos Chhatuliem Bert Sarijs Trijnie
En met vraagteken
Leanne Marijan Klaas Glen en Arienne
Willen der genen met het vraagteken bij hun naam nog even laten weten of ze wel of niet mee gaan?
En zijn er nog meer mensen die mee willen en niet op het lijstje staan?? Laat het even weten via het forum... |
Haal mij maar van de lijst, 'k vind het toch wel ver. Alvast heel plezier in Groningen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 18:23
Onderwerp: de gesluierde vrouw
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een Arabische ambassadeur heeft zijn huwelijk afgeblazen toen bleek dat zijn gesluierde echtgenote veel gezichtshaar had en scheel was. Hij had haar slechts enkele malen ontmoet. De vrouw droeg toen telkens een nikab, een sluier die alleen de ogen onbedekt laat.
Nadat het huwelijkscontract was getekend, probeerde de ambassadeur de bruid te kussen. Toen deed hij de ontdekking, berichtte de krant Gulf News woensdag. De kersverse bruidegom stapte linea recta naar een islamitische rechtbank in de Verenigde Arabische Emiraten om het huwelijk te laten ontbinden. Hij verklaarde in het huwelijksbootje te zijn gelokt met foto's van de zus van de bruid.
De ambassadeur eiste dat zijn vrouw hem een half miljoen dirham (bijna 100.000 euro) terugbetaalt voor de kleding, juwelen en cadeaus die hij voor haar had gekocht. De rechter ontbond het huwelijk, maar verwierp de eis tot compensatie.
bron:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/433892/Lelijke-echtgenote-achter-sluier.html |
De man heeft zelf het risico genomen, dus dan moet hij de gevolgen ook maar dragen! Al hoef je als vrouw niet te treuren, dat je van zo'n man afkomt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:54
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
|
|
|
HAAS141 schreef: | alweer sneeuw!!! |
Ik heb ruim 2 uur gedaan over een rit die normaal gesproken 3 kwartier duurt. BALEN! 'k Ben net thuis! Met een klein autootje zonder winterbanden en ABS, was het absoluut geen pretje om te rijden. Ik ben sowieso geen held met gladheid. Hoe doen ze dat in Amerika met een halve meter sneeuw
Aan de andere kant ben ik blij, dat ik nu weer veilig thuis zit. Gelukkig woon ik ook dicht bij m'n werk.
Ik begin wel steeds meer uit te zien naar het voorjaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 19:08
Onderwerp: zondag
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | misschien is dat ook wel zo |
Ik waardeer je eerlijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 18:46
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | als u zeker weet dat CHRISTUS voor u gestorven is dan weet ik bijna zeker dat u zeker op zondag niet op deze site ga |
Als ik daar zo zeker van zou zijn, dan zou ik de site ook niet op maandag t/m zaterdag bezoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 18:39
Onderwerp: Twee-of driedubbele replies kan ik daar wat aan doen?
|
|
|
EVELINE286 schreef: | hallo,
Ik heb nu een paar mailtjes verstuurd. Een werd in tweevoud verstuurd, de andere zelfs in drievoud.. Ligt dat nu aan mij? Of hebben anderen daar ook last van?
groetjes |
Hoi,
Soms gebeurt het mij ook, maar meestal ben ik dan te haastig. De knop 1 keer indrukken moet voldoende zijn.
Succes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 18:22
|
|
|
Wat een opbouwend topic is dit zeg!
Staat er in Mattheüs niet iets over de splinter en de balk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 20:07
|
|
|
RELLOK036 schreef: | wel jammer dat er nu bijdrages zijn verwijderd..... zou dan graag de reden willen weten of hier op gedrukt van dit is niet oke? |
Nu je het zegt Rell, ik mis ook een aantal bijdrages!!! Waarom dat dan Wat apart zeg! 'k Zou ook graag willen weten wat de reden hiervan is. Zo erg waren die bijdrages toch niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 14:10
Onderwerp: zoeken van
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Marijan..... jij geen antwoord weten te vinden? dat bestaat bijna niet Zullen we Facco maares inschakelen? Die weet wel een oplossing |
Als ik 'm spreek, zal ik hem deze vraag eens voorleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 23:42
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Weet jij alles Marijan? |
Bijna, maar op zulke moeilijke vragen weet ik geen antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 23:39
Onderwerp: werking deze site
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | zit wat in maar als je 23 ben en je heb enige jaren een relatie gehad dan mis je dat heel erg hoor!!! |
Tip; voel je vooral niet zielig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 23:38
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | hoe kan je een relatie vinden op deze site?? zijn daar tips voor? |
Weet ik veel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 20:50
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
INEZ910 schreef: | Maandag duurt nog even, maar met het vooruitzicht van een kind dat er nu al weer zin in heeft, kan maandag niet stuk, toch?
En als het toch niet niks wordt dan zing je deze goeie ouwe .. http://www.youtube.com/watch?v=o2I84-A9duY |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 18:29
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
'k Heb een fijne (werk)dag achter de rug, maar ook heerlijk dat het weekend voor de deur ligt.
Vanmiddag kwam een (niet altijd makkelijke) leerling naar me toe en zei enthousiast 'juf, ik heb zoveel zin in maandag!' Dus ik vroeg hem 'wat heb je dan voor leuks?' Zelf denk je dan 'zou hij een feestje hebben?' of 'hmm, mijn weekend is dan weer voorbij'. Toen zei hij; 'Ik vind het zo leuk dat we dan 's middags weer verder gaan werken aan het project.' (wij hebben een projectweek en de kinderen zijn nu heel enthousiast bezig in groepjes, waar nogal wat geharrewar aan vooraf ging.) Zo'n opmerking maakt je dag/week, waarin niet alles vlekkeloos verliep, toch helemaal goed.
Voor mij mag het trouwens nog eventjes duren, voordat het weer maandag is.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 5 februari 2010, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Ook dan had enige informatie vooraf wel handig geweest! |
Als je 'mailen' aanklikt, mail je dan met Chris of met de betreffende persoon Heeft iemand hier al ervaring mee? Geen idee eigenlijk, dus iets uitleg was inderdaad wel handig geweest.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 4 februari 2010, 21:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 19:28
Onderwerp: Wat gebeurt er met een gelovige als hij sterft?
|
|
|
SAMENZIJN153 schreef: | na de dood gaan we naar de hemel ,en het zal er onbeschrijvelijk mooi zijn.het zal met niets te vergelijken zijn met wat we tot nu toe hebben gezien..Ik stel het me voor als hier op aarde maar dan mooier.. Mooiere vogels en mooiere bloemen,mooier gras en mooiere gewaden uit 1 stuk.Mooiere musiek en levend water,en alles loofd de Heer! Want alles leefd! In volmaakte harmonie..zoiets zal het mogen zijn van mij ..maar wie ben ik. een mooie fantast dan ben ik |
Je hoeft geen fantast te zijn om dat te geloven, Samenzijn. Het is gewoon waar! En het zal nog mooier zijn, dan we denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:16
|
|
|
JILL658 schreef: | In mijn onschuld Rel heb ik al er een paar keer op geklikt. Mijn kinderen zeggen altijd als ik iets niet begrijp op de pc, gewoon even aantippen en zien wat er dan gebeurt. Ik zag nietssssssssssss |
En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:12
Onderwerp: Risico op stalken na date via internet
|
|
|
JOKE754 schreef: | Wat goed dat je deze topic bent begonnen, Marijan. Veel mensen hebben er mee te maken. En het is altijd goed om alert te zijn.
Het tegendeel maak ik ook mee. Pas heb ik met iemand een paar mailtjes uitgewisseld. We gaven wederzijds aan wel geinterresseerd te zijn in de ander op grond van het profiel. Hij wilde liever niet mailen, maar vlot met elkaar afspreken. Nu heb ik daar geen bezwaar tegen: ik ben hier niet om een schrijver te vinden Toen stelde hij voor om bij hem of bij mij thuis af te spreken. Ik vind dat niet wijs. Ik had hem nog totaal niet leren kennen, en ik stelde dan ook een plaats tussen onze woonplaatsen in voor om elkaar te ontmoeten. Hij reageerde (boos) dat hij geen belangstelling meer had, en dat een ander wel bij haar thuis af wilde spreken.
Ik vroeg me af of ik dan toch met teveel wantrouwen in de wereld sta. Maar jouw verhaal laat me zien dat het toch goed is dit te blijven doen. Het is naief om iemand op grond van een profiel al volledig te vertrouwen. Vertrouwen kan je opbouwen, maar niet zonder contact. En als iemand dan te vertrouwen blijkt, kan je een stap verder gaan. |
Voorkomen is beter dan genezen. En dat hij zo reageert, zegt volgens mij ook wat. Daar heb je niks aan gemist!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:09
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
[quote=THOMAS968]
Je hebt helemaal gelijk, Thomas. Als ik een paar kilo's teveel weeg, weet ik precies waar het doorkomt. Maar ja, de discipline hè.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 4 februari 2010, 17:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:59
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
[quote=INEZ910]
Aha, had ik dit topic een uur geleden maar gelezen. 'k Heb een halve zak borrelnootjes opgegeten.
Maar een goeie tip, Inez!!
|
|
Naar boven |
|
|