Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 18:03
Onderwerp: uitverkiezing
|
|
|
DAVID923 schreef: | joh 6: 64 Maar er zijn sommigen onder u, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie het waren, die niet geloofden, en wie het was, die Hem verraden zou. 65 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van de Vader gegeven zij. 66 Van toen af keerden vele van zijn discipelen terug en gingen niet langer met Hem mede. |
Toch het stukje maar aanvullen met een paar teksten uit hetzelfde hoofdstuk..... 40 Dit wil mijn Vader: dat iedereen die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven heeft, en dat ik hen op de laatste dag uit de dood zal opwekken.’ 67 Jezus vroeg nu aan de twaalf: ‘Willen jullie soms ook weggaan?’ 68 Simon Petrus gaf antwoord: ‘Naar wie zouden we moeten gaan, Heer? U spreekt woorden die eeuwig leven geven, 69 en wij geloven en weten dat u de heilige van God bent.’ 70 Jezus zei: ‘Ikzelf heb jullie alle twaalf uitgekozen, en toch is een van jullie een duivel.’ 71 Hiermee doelde hij op Judas, de zoon van Simon Iskariot, want hij, een van de twaalf, zou hem uitleveren.
Jezus vroeg dus aan de twaalf, 'Willen jullie soms ook weggaan?', Hij liet de twaalf dus een vrije keus..... terwijl hij even later zegt, 'Ikzelf heb jullie alle twaalf uitgekozen'
Ik denk persoonlijk dat wanneer er sprake is van mensen die tot geloof komen, het hier niet gaat om 'uitverkoren' worden, maar dat er sprake is van 'voorkennis'. Bij God speelt tijd namelijk geen factor, vandaar ook dat Hij al weet wie tot geloof komen en wie niet. (zie o.a. Psalm 139) En juist daar speelt Gods rechtvaardigheid een grote rol, iedereen heeft de mogelijkheid om Jezus Christus te aanvaarden als zijn Verlosser en Zaligmaker. (gebruikte vertaling NBV)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 25 juni 2010, 18:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 17:26
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik heb het over de Trans Siberië Express.... |
In de ochtendspits .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 12:59
|
|
|
ZINGA672 schreef: | De perfecte man...
... heeft een plaatsje in de trein voor mij vrijgehouden in de ochtendspits; ... haalt met een breeede glimlach zijn tas, laptop en rugzak van de stoel naast hem af; ... heeft een station eerder al een cappucino voor mij gehaald; ... zit aan het gangpad en houdt de linkerkant van mijn krantje vast; ... heeft geen ochtendhumeur en wenst mij een stralende dag toe; ... maakt mij wakker als ik de trein uitmoet...
GrZing!
Oh ja; hij is óók knap en gespierd en stoer en.... |
Het is duidelijk dat hij niet de ideale man is, je gaat slapen terwijl hij naast je zit ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:25
Onderwerp: Dopen?
|
|
|
[quote=TESSYBEAR731]Wat ontzettend mooi, Marianne...dank je wel! Ik ben blij te mogen zeggen dat ik inmiddels definitief besloten heb om mij inderdaad te laten dopen... Heb ook al contact opgenomen met de kerk en 31 Oktober is de grote dag Ik ga dit lied zeker onthouden, heel waardevol!
Voor Uw Liefde Heer Jezus, dank U wel .... gefeliciteerd Tess.
http://www.youtube.com/watch?v=o9am_DU8EFw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 12:34
Onderwerp: Bloot
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai
Mijn ervaring. Want ervaringén heb ik niet. Dit hier op Christian Match is de éérste datingsite waar ik op zit in mijn hele leven.
En de eerste afspraak/date die ik had hier, was ook meteen ok.
En het mail contact ervoor was erg leuk, en eigenlijk precies hetzelfde als in 'real life'.
En alleen door de foto's, ja die waren iets anders dan in het echt, zeg maar. En dan toch wel met veel herkenning, vooral de ogen.
Eigenlijk was het nog leuker en beter enzo, dan dat ik dacht. En ik dacht al heel wat. :)
Dusz, ik heb mazzel, geluk, God zorgt voor me enzo. :)
Ja, en kerken en gelovige mensen die erachter staan, en vrienden en familie enzo :)
En natuurlijk op de eerste plaats God die ik dank!
Want dit had ík nooit verwacht.
Ik ging eigenlijk deze site ook op om te kunnen forummen over het geloof.
Fijne Dag!
Groet,
Shanita. |
Je hebt toch wel een bos bloemen gekregen Gefeliciteerd ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:14
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | kan iemand mij helpen wat hier staat...... ik heb geen leesbril...en kan t niet lezen.....
Hellup...ben niet perfect meer |
Schreeuwlelekerd ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:07
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Waarom moet iedereen ineens zo klein schrijven? kan iedere keer men bril erbij pakken om te kunnen lezen wat er staat!
|
Mss om de aandacht ergens op te vestigen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ben ik zo doorsnee dan? misschien spreek je de waarheid wel, denk t eigenlijk wel. Probeer wel mijzelf constant tegen het licht te houden, wat ik denk, voel en doe. Want ik wil t liefst geen naloper en volger zijn, maar meer mijzelf, wat ik zelf denk en voel. Dat uiten en ervaren. |
Hoe doe je dat, jezelf tegen het licht houden?? Ik krijg wel eens te horen, hou je zelf eens tegen het licht, dus pak ik maar weer een zaklamp, maar ik zie dan meestal niets bijzondersssss (heb ook een halogeenlamp geprobeerd, maar daar brand je jezelf aan, dus ook geen optie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 23:59
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
PIETER649 schreef: | zoals ik al zei: stilte voor de storm
WUNDERBAR!!!! |
Al was het maar voor zaterdag, want een sjaggie Duitser is ook niets ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 23:57
Onderwerp: vragen aan God
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | De eerste die in mij opkomt is deze: Waarom moet een mens door zoveel ellende heen ? En ik weet zeker dat ik daar niet de enige in ben, die zich dat afvraagt. Ik zou geloof ik ook vragen, hoe kan ik U ooit genoeg danken voor alle mooie dingen die U mij geeft en nog wilt geven....
Maar ja, als ik tegenover God zou staan, zou het enige wat ik nog te vragen heb zijn... "God, houdt U echt van mij ?", al is dat een vraag die ik nu eigenlijk al weet; Jezus is immers ook voor mij gestorven en weer opgestaan, maar ergens is er dat verlangen naar bevestiging, het zeker weten dat God van mijn zijn houdt... en weet ik dat diep van binnen niet al wel... |
Ik zelf zou die vraag anders stellen, Heer waarom bent U voor mij gestorven, want zoveel Liefde kan ik niet bevatten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 21:33
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maar Cross heeft zich al voorgesteld....... |
Ik kijk alleen uit naar die wandeling die je me beloofd hebt ..... en wees gerust ik geef je geen bos bloemen, je zoon zou eens kunnen zeggen "gezoend mam..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 21:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | a.tuurlijk niet b.wat zeg je?Rood? c.nu ben ik volslagen kansloos op CM.......... |
Dat was je toch al .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 23:19
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dan kunnen mensen dingen dus verschillend beleven, en toch dezelfde God dienen; gelukkig. ik hoop overigens dat je het dienen van God zonder angst voor straf mag ervaren; gebaseerd op de bijbelse basis. |
Een tijdje geleden vertelde iemand mij in de auto, dat hij/zij aan het "heilig avondmaal" was geweest. Maar dat hem/haar dat zeer kwalijk werd genomen door de dominee/voorganger/oudsten omdat hem/haar levenswandel niet van "onberispelijke" aard was. Beleving en dienen van God, zonder angst voor straf, is dus niet alleen gebaseerd op een bijbelse basis, maar ook op een leerstelling.
Verder vind ik de veronderstelling "als er nu eens geen hel was" nogal eenzijdig. Tegenover de hel, veroordeling, staat de hemel, beloning. Voor mij is het onmogelijk om alleen maar Gods Liefde te verkondigen, zonder ook Zijn Rechtvaardigheid te noemen. Naast Joh. 3:16 staat ook het vers, "Wie niet gelooft is alrede veroordeeld". Voor iemand die Jezus Christus heeft aangenomen als zijn Redder en Verlosser, zal de hel hem/haar geen angst meer inboezemen. Hij/zij weet dat Jezus Christus hem/haar een plaats heeft bereidt in de hemel, dat Jezus Christus zijn/haar voorspraak is bij de God de Vader. Voor wie nog niet gelooft in Jezus Christus mag de hel best een plek zijn die hem/haar angst inboezemt. Maar wel met het besef, dat Jezus ook voor hem/haar Zijn Liefdeswerk heeft gedaan, door voor zijn/haar zonden te sterven aan het kruis (en na 3 dagen weer is opgestaan )
O en Chatuliem, de film "als een dief in de nacht" gaat over de periode NA de opname .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 22:52
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nog 1 dagje werken en dan donderdag naar Assen toe voor een paar daagjes op het TT circuit.... training kijken en zaterdag motorrace. |
Gelukkig is de A28 na Zwolle weer redelijk berijdbaar ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 22:51
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik kijk uit naar morgenavond... Dan heb ik mijn eerste huiskring, best spannend! |
Afsluiting van het seizoen zeker, met bbq
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 00:26
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
Ik heb niet echt een favoriete tekst, maar bij deze tekst werd ik enige tijd geleden bepaald.
1 Kor 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 23:25
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik was er al bang voor..... we moeten gewoon weer achter het aanrecht
GrZ! |
YEP!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 23:35
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | ff uit m'n dak gegaan... vrije dans... O ja en ook nog lekker getokkeld (op mijn gitaar dan... ) en erna lekker up-tempo slagen... heerlijk ! |
Waar op slagen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 15:33
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
DAVID923 schreef: | ok nu ff de orginele vertaling en dan mag je ook de psalmen tellen en de opwekkingsliederen en dan het eens naast elkaar liggen. maar los van de count, zie je duidelijk waar de focus ligt bij beiden bundels. |
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de "originele" vertaling.
De telling die ik heb gemaakt komt voort uit de vraag die Zinga stelde, en dat gaat m.i. niet om opwekkingsliederen of psalmen en gezangen.....
Maar als je mij aangeeft wat jij als "originele" vertaling ziet, dan wil ik die telling hier ook wel plaatsen .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 01:49
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
Hoi Zinga, ik heb ff wat voor je opgezocht in de psalmen (vertaling NBV)
het woord mij komt 510 keer voor het woord mijn komt 521 keer voor het woord ons komt 115 keer voor en het woord ik komt 586 keer voor
Maar sommige opwekking liederen daar heb ik ook niet zoveel mee. Een voorbeeld, een zin gaat als volgt: "Heer, weest welkom in ons midden" .... Dan zing ik niet mee, want als de Heer er niet is, welke reden zou ik dan hebben om daar te zijn ?? Het is toch de Here God die ons nodigt en niet andersom ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 01:03
Onderwerp: zak over je hoofd
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Vond deze op het internet, vind hem hier wel toepasselijk
Toen de eerste rimpels kwamen was ik in paniek, ik liet mijn face toen liften in een prijzige kliniek.
Nou, mijn man vond het fantastisch, mijn gezicht was weer elastisch.
Niks geen rimpels, niks geen vouwen, net zo glad als bij ons trouwen.
Tot mijn man zei 'het is misschien gek... maar jouw kop past niet meer bij je nek'
Ach, een kleine ingreep, ze trekken dit dus strak en geven hier een sneetje, anders krijg je daar een zak.
Nou, mijn man was heel tevreden over wat ze met me deden.
De chirurg zat met mijn borsten in z'n maag want nu zaten die volgens hem veel te laag.
Toen ze waren opgehesen, leken ze een beetje klein, maar met siliconenvulling mochten ze er best weer zijn.
Nou, ik zag mijn man ontvlammen, want ik had dus zulke prammen.
Toen op een avond na het vrijen, keek hij peinzend naar mijn dijen.
En al had ie geen duidelijke kritiek ik ging toch weer terug naar de kliniek.
Ik had trouwens ook een buikje, dus na enig overleg liet ik dat meteen ontvetten, ze zuigen dat in no-time weg.
Om tegelijkertijd mijn billen minstens zo'n stuk op te tillen.
Ik was op ieder feestje weer in tel maar zat wel heel strak in mijn vel.
Mijn man was niet meer zo op zijn gemak, want op straat riepen jongens 'ga je lekker.... ouwe zak'.
Nou, toen kocht ie een toupetje en een veel te strak korsetje.
Hij ging wandelen en trimmen en in het fitnesscentrum gymen.
En maandenlang volgde hij een rigoureus dieet, tot hij zonder reden in de sauna overleed!
Daar stond ik op het kerkhof mooi te wezen aan het graf, maar nu hij erin lag was de aardigheid eraf.
Nu laat ik de kwabben zwellen en ik zal u wat vertellen...
Dames, laat je niet verlakken, laat de boel toch rustig zakken.
Met gladgestreken nekken valt het leven niet te rekken!
Koester buik en onderkinnen, echte schoonheid zit van binnen! |
Daarom zijn die foto's bij je profiel dus zo belangrijk ......
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 19 juni 2010, 01:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 01:00
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Sjonge Sjonge wat moet ik nog een helboel leren en dan te bedenken dat ik al een leven achter de rug heb hahaha. prachtig. Met een vriendelijke groet van mij. martin |
Niet nodig Martin, ze (de dames) kijken toch alleen maar naar je foto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:21
|
|
|
DAVID923 schreef: | Dat de doop redt geloof ik niet, het is symboliek. het gaat er om dat je wedergeboren bent, dat Gods Geest in je woont als borg en teken dat je bij Hem hoort en je zonden vergeven zijn.
Dat gezegd hebbende, het is wel een opdracht uit de Bijbel. en zo aan je verhaal te horen, is het God die het je vriendelijk op je hart drukt. Dus ik denk dat je er goed aan doet om de volwassen doop te ondergaan.
succes! |
Dat staat dus onder het kopje "wie mag gedoopt worden" punt II
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:11
|
|
|
DAVID923 schreef: | ja, ooooooww, dit is ook met een dikke knipoog. |
dat had ik er dus noooooiiiiit bij gezet, ze (de dames) nemen toch alles serieus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 10:43
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wat leert de Heilige Schrift over de doop?
Dit stukje kwam ik tegen op internet gisteren...helder lijkt me? (gaarne jullie mening...) Ik denk dat ik het maar moet doen...maar moet wel ff aan het idee wennen geloof k, hellluuuup!! |
Dank je Tess, een zeer duidelijk en verhelderend stuk over de doop. En je hellluuuup!!! vraag; Waar het hart vol van is, heeft de HG je iets duidelijk gemaakt ..... gewoon doen !!!
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 18 juni 2010, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 10:28
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
GRACE585 schreef: | datwaren toch pannekoeken |
Jij hebt in de chatbox goed opgelet .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 01:31
Onderwerp: geert wilders een voorbeeld?
|
|
|
HENK710 schreef: | @Marijan Het is toch vrij feitelijk te laten zien dat de C-partijen niet direct heel standvastig zijn geweest en dat ze daarop ook afgerekend zijn de afgelopen verkiezingen. En ja, zoals al eerder ook door mij aangegeven, Wilders zal moeten laten zien hoe recht zijn rug is als hij in een regering zit. Water bij de wijn zal er altijd komen als je met andersdenkende partijen samen een regering vormt. Het is dan de kunst om wel je eigen idee ook steeds weer duidelijk te maken en niet zozeer in je gedachtengoed mee te gaan met de stroom, wat bij de C-partijen nog wel eens zo lijkt te zijn.
Als ik dan ook nog eens zie dat het CDA een directe uitnodiging om samen te spreken vanuit de PVV vooralsnog afwijzen, terwijl het direct met elkaar om de tafel zitten juist kan leiden tot snelle overeenstemming en dus daadkrachtig regeren, wat we nu juist nodig hebben, zoals ook de VVD bij monde van Rutte al voor de verkiezingen heeft duidelijk gemaakt. In die zin is de afhouding van het CDA een duidelijk vertragende factor. En nee, ik ben niet enkel aan het klagen, maar regeer daadwerkelijk mee (op lokaal niveau in een steunfractie...en nee niet van PVV of de C-partijen). |
Als ze daarop zijn afgerekend de afgelopen verkiezingen, dan is het toch niet meer dan logisch dat het CDA zegt, nu maar ff niet Om dan het CDA als vertragende factor te gaan bestempelen vind ik dus geheel ongegrond. Wie wil nu met een partij een coalitie vormen, die naar zeggen van de oppositie (zowel VVD als PVV) de afgelopen jaren "geen steek heeft uitgevoerd", beetje vreemd.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 18 juni 2010, 01:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 01:14
Onderwerp: Ontmoeting
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ontmoeting
Er is een vreugde, die te groot voor woorden, een uitweg vind in woordenloos gebed. Een stroom van dank, die buiten alle boorden, mijn levensakker onder water zet. Er is een rust, die niemand kan verstoren, en een geloof dat geen mens mij ontneemt. De zekerheid, dat ik bij U mag horen, dat niets ter wereld mij van U vervreemd. Er is een haven, waar ik in kan landen, een schuilpaats, waar ik voor de stormen vlucht. Een havenlicht, dat fel blijft branden, een ster, die schittert aan een zwarte lucht. Want Gij staat aan elk kruispunt van mijn leven, Gij kent mijn zorgen, voor ik ze U zeg. Ik weet mij door Uw engelen omgeven, en kom U tegen, Heer, op elke weg.
Auteur onbekend |
Mooi, maar soms moeilijk te bevatten .... (Auteur is trouwens Nel Benschop)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 00:41
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
maar op "roggedollies" heb ik nog steeds geen goed antwoord gehad ..... (zal wel te moeilijk zijn...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 22:51
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht, sterker nog...ik heb zoiets vele jaren gedaan. Dat was wel met een andere organisatie. Ik kan het iedereen aanraden, want het zijn hele verrijkende weken!
Dit jaar gaat het voor mij niet lukken. |
Neem die vriend van je dan mee .....
|
|
Naar boven |
|
|