Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:07
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
BEREND677 schreef: | hou er dan wel rekening mee dat ik in 5 ploegen werk |
Erwtensoep smaakt 's nachts ook goed.
Leanne, jij haalt Berend zeker op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:56
|
|
|
BEREND677 schreef: | oke .. ik kan wel goed snert koken al zeg ik het zelf maar het is altijd leuk om dan eens te kijken hoe een ander het kookt |
Dat begrijp ik! En dan neem ik aan dat je niet uit een blik bedoelt? Dan zit je bij Mariska wel goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:40
|
|
|
BEREND677 schreef: | ze heeft een keer voor je gekookt en gebakken dan??? |
Ze heeft het een keer aangeboden aan iemand, dus ik neem aan dat het dan lekker is. Dus vandaar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 21:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
is goed |
Ze kan heel goed appeltaart bakken en snert maken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 17:48
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het verschil was zo groot en duidelijk merkbaar, dat ik niet anders kan dan constateren dat het bij die mensen tussen de oren zit.
Kijk... dat in andere plaatsen mensen daar minder verschil in maken, dat geloof ik best. Maar ik woonde nou eenmaal niet in 10 plaatsen tegelijk, anders had ik wellicht kunnen merken dat in andere plaatsen minder op het verschil tussen single/niet-single gelet wordt...... |
Arjan, ik denk toch echt dat het aan je beleving ligt. Ik werk/woonde in een heel klein - behoorlijk traditioneel denkend - dorpje op de Veluwe. En ik woon nu in een iets groter dorp, maar toch voel ik me niet anders behandeld. Gelukkig heb ik nergens last van.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 17 februari 2010, 17:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:01
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Heerlijk om zo wat te mogen zeggen. Vrijheid van meningsuiting. |
En daar is een forum voor bedoeld, dacht ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:56
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
MARISKA601 schreef: | aangezien er elders op het forum geen politieke discussie gevoerd mag worden, hierbij een nieuwe waar het wel mag.
In hoeverre houden we rekening met etische vraagstukken omtrent ons stemgedrag. Nemen we dat mee, of negeren we het? |
Heerlijk Mariska, hier mag je tenminste reageren op elkaar! en wordt m'n mond niet gesnoerd. Bij het kiezen voor een politieke partij, zijn ethische vraagstukken heel belangrijk voor mij. Dus dan blijven er maar een paar partijen over. Ook vind ik het belangrijk, dat een partij een sociaal beleid voert. Mijn stem gaat naar een christelijke partij.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 16 februari 2010, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:19
Onderwerp: celibaat
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik denk inderdaad dat we met zijn allen ervoor moeten waken het huwelijk niet al te zeer op te hemelen. Al is het alleen al om daarmee, elders op forum is er al iets over geschreven door een aantal mensen, niet de alleengaanden het gevoel te geven er niet bij te horen.
De voor- en nadelen van getrouwd zijn danwel alleengaand zijn, zullen deels algemeen zijn, maar toch vooral persoonlijk van aard. Hoe dan ook, of we nu relatie hebben of niet, we blijven mensen met elkaar die elkaar de ruimte mogen geven op die prachtige aarde die God ons gegeven heeft.
Geef elkaar als mens gewoon de ruimte, ongeacht relatie. Dat is ook werken zonder aanzien des persoons! | Mooi verwoord, Henk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 17:18
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
is er dan iemand cm verslaafd? |
Misschien degenen die last van rode balken hebben? 't Kan een of ander teken zijn.
Ik heb trouwens nergens last van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 17:10
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Je zou er haast van over de rooie gaan, niet?
Gelukkig heb ik van beide geen last... |
't Is wel een goede methode om van een verslaving af te komen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 16:42
|
|
|
JILL658 schreef: | Zelf vannacht kon ik er niet op, die rode balk
Ik zou hem groen moeten schilderen misschien dat dat helpt |
Slaap je 's nachts niet dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:45
|
|
|
ARJAN007 schreef: | hmmm.... ik heb betrekkelijk weinig last van een rode balk.... af en toe is er net na of net voor middernacht eentje, waarna ik na een paar minuten weer gewoon kan inloggen.
misschien log ik op het juiste moment in, of misschien woon ik in de juiste regio of misschien is mijn pc erg stabiel.......
we zien het wel hoe het verder gaat. |
Ik heb er nooit last van, maar komt misschien omdat ik een nieuwe laptop heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:39
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
IMRE695 schreef: | Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.
Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.
En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang.... | Hmm....je slaat misschien wel de spijker op de kop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:10
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zo veel mensen, zo veel wensen... |
Precies!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:03
|
|
|
IMRE695 schreef: | De praktijk is, zoals gewoonlijk, een stuk weerbarstiger dan de theorie. |
Daar was ik al bang voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Over in Jip en Janneke taal ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM. Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn.
|
En nu de praktijk i.p.v. de statistieken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bij wie zat er iets tussen de oren Arjan? bij "al die mensen" of bij jou omdat je een minderwaardigheidscomplex had waarbij je ook nog es in de ontkenningsfase zat? |
Dat idee had ik ook al. Mijn beleving is gelukkig anders, 'k voel me over het algemeen wel geaccepteerd. En natuurlijk zijn er wel eens mensen die doelen op een relatie, maar dan is dat meer omdat ze het me zouden gunnen. Daar heb ik geen moeite mee. Soms zijn er enkele mensen bij wie je wel het gevoel kunt krijgen, dat je niet als volwaardig gezien wordt. Maar heel vaak kan ik dat dan ook verklaren vanuit hun traditionele denken, zij kunnen zich niet inleven hoe het is zonder echtgenoot en kinderen. Dus ik sta er gelukkig boven en voel me gelukkig niet minder, dan mensen die getrouwd zijn. Er zijn meer dingen in het leven, waar je je waarde uit kunt halen toch?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 15 februari 2010, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:02
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is niet alleen het inkomen van de hoog opgeleide vrouw. Ook stellen mensen met een hogere opleiding en een zeer hoge levensstandaard hogere eisen aan hun potentiële partner, die enerzijds wel inkomsensgerelateerd zijn (mooi huis, dure auto, verre reizen) en anderzijds te maken hebben met het niveau van kunnen praten, weten, voelen (EQ) en geloven. Het hele plaatje moet dan kloppen en (maar dat is niet wetenschappelijk aangetoond) stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. |
Het vetgedrukte vind ik veel belangrijker, dan de hoogte van het inkomen. 't Is eigenlijk nog nooit in me opgekomen, om te vragen hoe hoog het inkomen van een man is. Misschien omdat ik daar zelf niet afhankelijk van ben? Maar dat de voorkeur uitgaat naar iemand met (ongeveer) gelijk opleidingsniveau, heeft in mijn geval meer te maken met - wat ik eerder zei - het denkniveau. Dus of iemand een meer/minder goed betaalde baan heeft, maakt voor mij niet uit. Maar goed, ik ben niet iedereen natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:58
|
|
|
GERT217 schreef: | Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau. Ik vraag me wel eens af waarom moet dit. Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.
Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen. Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in. Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.
Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap. Eén ding weet ik dat is toch allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus. |
Opleidingsniveau zegt niet alles, maar ik vind het wel fijn als je op (ongeveer) hetzelfde denkniveau zit. Dat maakt het communiceren en elkaar begrijpen makkelijker. 't Kan zijn dat je sneller een 'klik' hebt met iemand rond je eigen opleidingsniveau, dat merk ik met 'gewone' vriend(inn)en ook wel. Je hebt dan wat meer gemeenschappelijk.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 15 februari 2010, 17:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:48
|
|
|
MIEKE364 schreef: | ach, ik wil niet ongastvrij zijn, hoor, wie weet hoeveel gelukkigen zijn voortgekomen uit de bezoeken....... |
Oeps, ik wil niet egoïstisch zijn. Zo had ik het nog niet bekeken! En het is natuurlijk ook voor ons bestwil, want het afgelopen weekend lagen de kansen een stuk hoger. Jammer, dat ik zoveel weg ben geweest.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 14 februari 2010, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:44
Onderwerp: Een Vriend(din) om verder te leven.
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Misschien niet eens zo heel negatief... Hij zegt niet veel... dus zegt niet helemaal niet.... Kijk eens hoeveel "echte" vrienden je hebt??? Ik weet wel dat ik weinig "echte"vrienden hebt, maar de genen die ik heb die koester ik. |
'Echte' vrienden zijn inderdaad op één hand te tellen en is zeker iets om te koesteren. Liever een paar 'echte', dan een hele rij oppervlakkige vrienden. Ook ik ben helaas wel eens heel erg teleurgesteld in een vriendschap, maar de 'echte' vrienden blijven je trouw.
Alfaromeo, heb je ook goede ervaringen? Ik hoop/wens het je zeker toe!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 14 februari 2010, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:35
|
|
|
MIEKE364 schreef: | ik heb er sinds een paar dagen ook veel last van. Het is behoorlijk irritant. Maar een zware belasting van de site door extra bezoekers ivm Valentine lijkt me plausibel. |
Nog even volhouden Mieke, ze zijn bijna weer weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:33
Onderwerp: Een Vriend(din) om verder te leven.
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Ik bedoel er geen sexuele relatie mee,of homo relatie.
Ook ik had een vriend,na mijn echtsheiding,dacht ik dus, Een vrijgezel,en je raad het dus,hij ging bezit maken van mij,ik was dus ergens zijn relatie,gewoon mijn ontwikkeling,om met mensen te woord staan,werd zijn spreekbuis,in onderontwikkeling en ook domheid. Hij was slaafs ergens,en maakte mij slaafs,in indoctrunatie. Hij gebruikte mijn inteleckt,om intulecteel te wezen naar anderen,en groef zich eigen in domheid,om mij te imiteren,en dat lukte niet. De breuk kwam dus,ik ben geen leidraad voor hem,voor te profileren,met mijn kennis. Hij wilde mijn mensenkennis,overbrengen,om anderen onderhorig te maken,naar zijn geestgemoedheid wat agresie was,en niet mijn gemoedsgsteldheid. Echte Vrienden en Vriendinnen bestaan gewoon niet zoveel in louter Liefde. De tong klinkt zo lief. En dat Hart een verterend vuur. Kijk Uit,voor Vriendschap. |
Jammer, dat je zo negatief denkt over vriendschap. Mijn ervaring is gelukkig anders. 'k Heb een paar hele goede 'gewone' vrienden, waar ik superblij mee ben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:16
|
|
|
'k Ging per ongeluk off-topic. Lastig soms, om je mond te houden.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 14 februari 2010, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:01
|
|
|
Volgens mij gaan we heel erg off-topic. Wat heeft dit allemaal met de RODE BALK te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Niet iedereen blijft verbitterd en boos na een echtscheiding. Elkaar blijven haten en verafschuwen de rest van je leven, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Vergeven en vergeten zal best moeilijk zijn. Maar sommigen kunnen ook weer verder als vrienden en als co-ouders. Ze is verder wel helemaal los van haar ex-man. |
Met je eigen naam verder willen, hoeft niet te zeggen dat je verbitterd en boos bent. Het kan makkelijker zijn om dingen los te laten en vooruit te kijken, als je niet meer de naam van je ex gebruikt. Maarre....ik spreek niet uit ervaring, probeer me in te leven in Mary en anderen. Hopelijk is dat gelukt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:58
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
GRACE015 schreef: | Gelukkig, ik heb steeds de gedachtenwisseling gevolgd, na deze conclusie is het voor mij eigenlijk klaar. Ik ben het hier helemaal mee eens, zo simpel kan het dus ook zijn. |
Ook ik kan me hier helemaal in vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:39
Onderwerp: zoeken van
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Is goed....... dan hoor ik graag zijn mening. |
'k Heb het hem gevraagd Carien, maar hij weet het antwoord niet. Hij moest wel lachen om de vraag, heb hem gezegd dat jij graag z'n mening wilde weten.
|
|
Naar boven |
|
|