Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:05
Onderwerp: Avondmaal
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Even delen met jullie.....vanavond ben ik voor het eerst weer naar het Avondmaal geweest, na járen niet in de kerk te zijn geweest. Heftig....! Het was emotioneel, het was verdrietig..om Zijn dood...voor mij...én het was alsof ik ná het avondmaal helemaal 'opgeruimd' was van binnen! Ik ben het nóg aan het verwerken. Het mooist? Vond ik de reactie van mijn dochter van 8 jaar: toen ik terugkwam...danste zij op haar stoel heen en weer en klapte in haar handen! Zó blij was ze! (ze vind het avondmaal zó mooi dat ze er uitgelaten van wordt!) Ik dacht nog: "Kijk eens naar haar! zó mag je dus reageren als je het Avondmaal gevierd hebt....zie dit kind!" |
Bijzonder dat je het zo ervaren hebt en fijn dat het zo positief voor je was. k Hoop dat dat ook zo zal zijn als ik weer na een hele tijd een kerk zou instappen ... Lijkt me ook super om je dochter zo te zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:58
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik kom net uit de kerk waar we vanavond t Avondmaal hebben gevierd. Ter nagedachtenis aan t lijden en sterven van Jezus. Zijn dood, Zijn lijden wat Hij voor ons heeft gedaan hebben we gevierd. De opgestane Heer zelf was er ook. Jezus nodigt ons zelf, als we geloven in Zijn lijden en sterven, dat Hij dit voor ons heeft gedaan. De voorganger zei speciaal voor de mensen die gast waren in onze gemeente, dat als ze dit in hun hart geloofde, dat beleden, ze ook welkom waren om dit met ons te vieren. Ik denk dat God dat wil, dat Jezus je zou vragen ook naar Hem toe te komen, bij Hem te zitten, met Hem te delen, van Hem te ontvangen. God maakt geen onderscheidt in kerken, in mensen.
Jezus vroeg de kinderen bij Hem te komen, Jezus vraagt ons ook aan Zijn tafel met de woorden: Doe dit tot Mijn gedachtenis. Ik zou niet kunnen blijven zitten in een kerk waar ik niet zou mogen, voor mij zou dit zijn als geen gehoor geven aan Zijn oproep. |
hmmm ... is die kerk ook in Ede ?
Toen ik hoorde dat ik zou moeten blijven zitten, was dat wel voor mij een reden om niet naar die kerk te gaan. Ik geloof ook zeker dat je als je als belijdend lid met je hart gelooft het onzin zou zijn om daar in die stoel te blijven zitten en niet naar voren te mogen. Vind dat persoonlijk een regeltje van de kerk, maar is mijns inziens niet een regel van God en daar zouden we toch naar moeten luisteren, denk ik. Ben het met je eens dat het Avondmaal ter gedachtenis is aan Jezus' lijden en sterven (en opstanding).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:12
|
|
|
Vanavond was er een dienst in de Hervormde Gemeente en ik ontmoette toen ik daar langs fietste een ouderling denk ik waar ik een gesprek mee had. De Goede Vrijdag-dienst bleek hier tevens Avondmaalsdienst te zijn en hij zei dat als je geen lid was van die kerk je niet aan het Avondmaal kon. Ik vond het gesprek boeiend en zo kwamen we ook op het Avondmaal, ik dacht namelijk (en dit zei ik hem ook )... stel nou dat Jezus in die kerk zou zijn, zou Hij dan bijv. willen dat ik in die stoel bleef terwijl de wel leden aan het Avondmaal zouden mogen ?
Voor mij was het interessant omdat ik nu van plan ben om gewoon eens te gaan informeren naar hoe ze tegenover bepaalde dingen staan en hoe een kerk in het algemeen denkt... misschien vind ik er dan wel een waarvan ik geloof dat die het dichtst bij mijn beleving staat en waar ik me in kan vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 15:17
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Een hele dikke knuffel voor Sussanah! Je weet wel waarom. |
tnx Marijan ... lief van je !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 12:05
Onderwerp: liefde is
|
|
|
Liefde is ... de ander loslaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 21:42
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
mmmm jammie ... Mosterdsoep ... uit een zak hoor, een volgende keer ga ik die proberen zelf te maken ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 21:21
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
HANS744 schreef: | sip ze schrikt nooit van zondagsheiliging gehoordt dat zou de hobby van alle christene moete zijn.en geen wereldsvermaak op de dag des Heren .valt ons tegen op een christelijke sitte hoe julli over zondag denke |
oeps ... nou Hans, ik denk dat het mag hoor ... ontspannen voetbal kijken op tv en ja .. ook op zondag ... Als je dat niet zou mogen, zou je dan wel een boek mogen lezen ??? en wat mag je nog meer niet ??? ... dacht dat de sabbath er voor de mens was en niet de mens voor de sabbath ... ik zie er geen kwaad in ... kan toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:57
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=SOXMPzIv6LI
Dit is de originele clip van Healing Rain van Michael W. Smith ... Blijft mooi vind ik ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:45
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge wat een bijdrage zeg. Als iedereen ook nog ff meldt waarom ze niet gaan, wordt het knap verwarrend hier.
Ik mis toch wel de Edenaren hoor. Kom op geef je ook op voor een activiteit in jullie achtertuin!!!!! |
hahaha .. die heb ik niet Chatje ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:41
|
|
|
EVA685 schreef: | Jij bent zeker voetbalfanaat?
Ik kijk zondags naar Nederland zingt en family7 ken je die zender?
Ach....ook wel andere programma.s hoor, maar geen sport.
Tja......waarom eigenlijk niet |
hihi ... ik ? voetbalfanaat ??? nou heb er geen hekel aan, maar ik kan wel iets leukers bedenken hoor ... maar ja .. als een ander het nou leuk vindt, gun ik diegene zijn (soms haar ) plezier. Vind het wel leuk en spannend bij WK en EK ... maar voor de rest valt het mee hoor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:06
|
|
|
EVA685 schreef: | Kijken jullie zondags ook naar voetbal |
hahaha Eva ... wat kijk je sip ... Als je het niet bevalt ga je toch iets anders doen ... je eigen hobby ofzo ? Een idee ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:03
|
|
|
Ik ga hier toch ff reageren. Ik mis hier denk ik de uitspraak van Jezus' woorden: "Doet dit tot mijn gedachtenis" ... binnenkort komt dat in Pasen weer zo dichtbij ... Ik denk als je Avondmaalt viert en je doet dit tot Jezus' gedachtenis, dat Hij zijn lichaam en bloed gaf voor ons ... als je dat beseft, vraag ik me af of je erna nog bewust wil gaan zondigen ... Ik geloof in de genade ... en dat je in het besef wat Jezus voor je gedaan heeft graag in die dankbaarheid wilt leven ... dan wil je volgens mij helemaal niet meer gaan inbreken of wat dan ook ... Als je weet dat iemand het wel doet kun je die persoon daar op wijzen, maar denk niet dat wij mensen zo iemand mogen veroordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eindelijk een plaatsje waar we over voetbal kunnen praten. |
uuuh Chat ... d8 het ff niet hoor ... is een apart topic voor geopend ... speciaal voor voetbal-fanaten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:38
|
|
|
MARIO216 schreef: | Quote: Je hebt de slaper en de denker |
Ben beide ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:19
Onderwerp: kan alfaromeo niet een heel apart onderwerp gedeelte krijgen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | oeps...... ik hoop niet dat ik dat veroorzaakt heb. Had er mijn beste bedoelingen mee.
t Werd idd een beetje heel erg rommelig...10 topics per dag starten.
Zou ik ook kunnen doen.
ben gister niet naar de kerk geweest de zomertijd was vanmorgen een verschrikking.... uur te vroeg wakker t werken was aangenaam dankzij de koffie de dag afgesloten met een borrel mijn baas is toppie...iedereen een paas-doos met vanalles moest vreselijk naar de wc weet niet wat ik eten moet straks naar bijbelstudie avond ga ik nog slapen vandaag...of wordt t morgen? ik weet niet wat ik soms zeggen moet |
huh ? weet je niet wat je eten moet ? hahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:16
|
|
|
INKA401 schreef: | als ik een eigen hoekje krijg dan kan ik beter stoppen met werken ... kan jullie wel vermaken hoor |
jaja ... dan wordt het eentonig volgens mij ... feessies, feessies en nog eens feessies ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:14
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Je hebt helemaal gelijk dat door de vele topics die de laatste tijd gestart zijn, de andere topics (die zeker de moeite waard zijn om in stand te houden) uit het zicht en uit de aandacht verdwijnen. Dat vind ik wel jammer. Ik ben zelf zeer terughoudend in het starten van topics, want het moet niet zo zijn dat door mijn topics andere waardevolle topics uit het gezichtsveld verdwijnen.
Daarom ben ik het helemaal met je eens, Jonathan! |
ben ook voor Denk wel dat ie dat ie dan ruzie krijgt met Rell ... haha geintje hoor Rell ... Enne Henk710 ... ik hoef geen hoekje dus ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:57
Onderwerp: Vacantie.
|
|
|
INKA401 schreef: | ja ... wie kijkt daar niet naar uit ... pfffff ik herhaal het nog maar even... wie kijkt daar nou niet naar uit ... liever vandaag dan morgen toch? ... maar tót die tijd mogen wij toch ons best verwennen? ik ben niet op vakantie geweest ... maar heb met mijn anneke dit weekend héél erg genoten ... het was een súper weekend ... mág toch? |
niet of net ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:40
Onderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
|
|
|
GRACE585 schreef: | mag je zeggen hoor maar is het niet eerlijk gevonden ?????? |
Nee vind ik niet ... ik kreeg een kaartje in mijn hand geduwd ... de manier waarop heb ik vooral mijn twijfels. Ik vind dat iedereen dat voor zich moet verantwoorden ... dus als jij dat eerlijk vind oke ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:19
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik snap wat je bedoelt jonathan, maar ik begrijp ook suus erg goed. weet je; soms is je zo duidelijk geleerd om er voor anderen te zijn, soms zelfs op een hardhandige manier, dat het gezond is om de ander lief te hebben als jezelf; op gelijkwaardig nivo. in Gods ogen zijn we allemaal gelijkwaardig.
de gedachten die je aanhaalt komen inderdaad regelrecht uit de bijbel, maar die combineer ik met de tekst dat God een blijmoedig gever liefheeft; dus uit de volheid van je hart gevend in t leven staan, inplaats van een opgedrongen visie. dan raak je ook niet zo snel leeg-gegeven namelijk, en blijf je zelf ook in balans. en ik verwacht dat dat is wat suus bedoelde; ik had haar stukje juist met verwondering gelezen, en het is een levenslesje dat ik zelf ook heb moeten leren. ook in "er zijn voor de ander" kun je mijns inziens te ver gaan.... |
Lieve Hannah ... dank je wel, je verwoordt precies wat ik bedoelde. Vind het fijn dat je mijn visie hierin begrijpt, tnx !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | filipenzen 2:3. Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf.
Ik bedoel ermee te zeggen, dat het zo moet zijn dat je alles voor een ander overhebt, zoals Jezus alles voor ons heeft over gehad. Zo zelfs dat hij mens is geworden, tot in de dood toe.
Voor degene die direct naast je staan, je partner, je kinderen kan je dergelijke gevoelens begrijpen, voor een ander wordt dit al gauw heel moeilijk.
Natuurlijk moet je ook aan jezelf denken, hoe kan je er voor een ander zijn als jezelf niets meer hebt. Bijtanken kunnen we bij god, in gebed, in zingen, in prijzen. Daaruit kunnen wij ook veel meer voor een ander betekenen. Als je eerst aan jezelf denkt ipv de ander, ga je volgens mij ergens aan voorbij. God zorgt best voor jou, als jij er voor een ander bent.
Wie is in een relatie nu belangrijker? jij of die ander? |
Als je niet weet dat je zelf geliefd bent door God, hoe kun je dan liefde aan een ander geven ? Ik denk dat pas als je beseft dat je het zelf waard bent om er te zijn en te leven, dat je van daaruit ook naar de ander kunt reiken. Als je niet van jezelf houdt, hoe kun je dan van een ander houden ? Dan wordt het volgens mij ook geen gezonde relatie ... dan zoek je steeds bevestiging denk ik ... als je weet dat God van je houdt en als je beseft dat je er mag zijn kun je juist ook veel geven. Moet in balans zijn denk ik ... Enne ... God houdt uberhaupt van jou ... (zelfs als jij er niet zou zijn voor een ander ook al zou je dan wel voorbijgaan aan de bedoeling van een leven met God en met elkaar). Mee eens ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:52
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb de foto nog eens goed bekeken, maar ik heb me denk ik vergist. De foto is trouwens gemaakt in Lunteren. 'k Heb nu iemand gevonden, die ook wel op je lijkt. Had je heel lang haar toen? En je zat aardig vooraan zeker? Jammer dat ik 'm niet kan scannen, had ik 'm op CM gezet. Zoek de bekenden. Waarschijnlijk halen ze mij er niet meer uit, want ik had toen krullen (nep). Dat vond ik toen kennelijk mooi. |
Ik zat toen idd. aardig vooraan, naast Peetje volgens mij Ik had wel een bos ja, haha ... halflang denk ik enne ... ach ja .. mode verandert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:45
Onderwerp: Vacantie.
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | onze laatste vakantie gaat erg lang duren hoor.....
Tijdloos !!! |
vakantie of emigreren ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:30
|
|
|
GRACE585 schreef: | het geld ligt op straat |
jaja ... en ik maar denken dat ik dat kaartje moest tonen ... ik heb mijn twijfels hoor of je op die manier goed bezig bent ... hoop dat ik dat mag zeggen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:21
|
|
|
GRACE585 schreef: | oooooooooooo noemde je dat een flesss?????? dat was dan wel een heeeel erg kleintje 15 em hoog er zaten niet eens 2 glaasjes in
pffffff straks denken ze nog wat een zuipschuit |
Maak je daar maar niet druk om Grace ... mensen denken toch wel wat ze denken 't gaat erom dat jij weet dat je geen zuipschuit bent ... toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 17:15
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Een verhitte discussie, is niet verkeerd, mensen hebben verschillende opvattingen, staan ook als christen anders in hun schoenen dan anderen. Is dat verkeerd? nee ik denk het niet, de een leeft nu eenmaal anders dan de andere christen. En natuurlijk mag je je mening geven, over iets wat een andere christen doet, waarvan jij denkt dat het niet goed is. andersom zul je ook open moeten staan voor de redenen die een ander opgeeft waarom hij/zij die dingen we doet.
Deze communicatie vorm met je onderling altijd betrachten....niets mis mee, om eens een andere mening te horen, misschien leer je er wel iets van.
Ik denk ook anders over dingen als 10geboden/wet/zondagsrust dan anderen hier op t forum, al leuke discussies over geweest. Vind ik niet erg, voel me gesteund door enkelen en sommigen discussiëren er flink tegen aan. Erger wordt t als ze dingen in de mond nemen als godslastering, duvel in christenjas, farizeeër etc
We zijn allemaal broers en zussen van onze Hemelse Vader.
Leer van mekaar, luister, verdiep. God houd van jullie allemaal heel veel.
En ik heb ook mijn bedenkingen over yoga hoor, de oorsprong is niet goed. De dingen die vaak hier in Nederland gedaan worden zijn meer in wat lichamelijke ontspanning te benoemen. Maakt dat dan vrij om te doen?? Ik denk dat bewust met je lichaam bezig zijn niet verkeerd is. Pas als de diepere dingen van hindoeïsme om de hoek komen kijken, je opeens heel duidelijk ziet dat yoga werkelijk daar de oorsprong heeft.
De ene christen kan denk ik wel heel bewust, de ontspanning kant van yoga doen, terwijl de andere er iets heel fouts in ziet. Ik denk dat yoga fout wordt, zodra het mediteren op zoek gaat naar het innerlijke mens zijn. Wij horen op God gericht te zijn. Ja ik denk dat in veel dingen van het leven een gevaar schuilt, een ieder moet zich dagelijks bedenken, dat wat hij/zij doet in overeenstemming blijft en is met wat God van ons verlangt. Steeds meer op Jezus gaan lijken. Hoe...verdiep je in God's woord, leer daar van, naaste liefde, de ander boven jezelf te stellen, God boven alles. Zodra je alleen met je innerlijk bezig bent, ben je niet met die dingen bezig. Zolang je lekker aan ontspanning doet...valt t denk ik allemaal wel mee. De een kan dit, de ander niet. Niet alle wijn is t bloed van Jezus, niet alle brood is Zijn lichaam. Pas als je er woorden bijvoegd, maken deze dingen liturgie en zijn ze Godsdienst. Denk dat t met yoga ook wel beetje zo is. |
w8 ff hoor ... "de ander boven jezelf te stellen" ??? Het gebod is toch: "Heb je naaste lief als jezelf..." Ik denk dat het veel ligt aan de persoon zelf ... de ene mens zal eerder aan zichzelf denken voor het aan een ander toekomt, de andere mens zal eerder aan een ander denken, soms zelfs zo dat zo iemand op een gegeven moment zichzelf voorbijloopt en da's ook niet goed volgens mij.
Ik denk dat je naaste liefhebben als jezelf een goed en gezond gemiddelde is ... en ja, soms is er dan ook ruimte om af te zien van de 1e plaats of jezelf ff naar de achtergrond te verplaatsen ... als je jezelf dan maar niet voorbij loopt. Denk dat God wil dat we om onze naaste geven maar dat Hij ook wil dat we goed voor onszelf zorgen. Misschien is balans daar wel het sleutelwoord. Wilde dit nog ff toevoegen Jonathan goed ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 21 maart 2010, 17:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:13
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als ik de goede persoon voor me heb, lag je toch echt languit! 'k Heb de foto helaas niet digitaal, maar misschien kan ik 'm een keer scannen. Dan hoor je het wel van me.
Zijn de foto's van gisteren een beetje gelukt? |
oke ... ben toch benieuwd welke foto je bedoelt, de foto die ik in gedachten heb, daar zit ik volgens mij links hahaha ... of de foto's van gisteren gelukt zijn ? tja, heb nog zo'n ouderwets rolletje ... duurt nog wel ff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:54
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
TALIET435 schreef: | een dikke knuffel aan iedereen die mij gemist heeft lollll | Een hele dikke knuffel terug Taliet Heb je nou 3 namen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Edese nachten zijn kort, de brabantse nachten zijn lang. |
hmmm ... de mijnes zijn lang ... tja ... ben geboren in Brabant, dat zal het zijn ...
|
|
Naar boven |
|
|