Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 16:21
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
GERRIT603 schreef: | dit en het feit dat het hier over vrouwenkwaaltjes gaat maken dat ik hier maar wegblijf, anders wordt erika boos denk ik |
Hedde gij mijnes boos gezien dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 10:44
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | 'even' 332 km tuffen voor een verjaardag van een goeie vriendin.... Vriendschap kent immers geen grenzen......?! Ideaal 's nachts werken... heb je overdag meer tijd |
Aaaaaaa Cootje is er ook weer Als is ze weer eens aan het nachtbraken en nu dus aan het pitten Welkom co
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:45
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ben je ziek? Buikgriepje? |
Euh das wel erg off topic he maar ben idd zo beroerd als een hond denk effe opzitten en forum lezen Dus duik er maar weer in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:42
|
|
|
TINK100 schreef: | we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon |
Ken je nagaan dat ik dat al doe zonder alles hier te lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:08
|
|
|
Ik voel me al ziek en beroerd maar als ik dit topic lees wordt je echt doodziek
Christendom staat er pfff bij sommigen ver te zoeken op het moment geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:58
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JANS221 schreef: | Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb??? |
Yep dat riep een amerikaanse Kandidaat premier nog niet zo heel lang geleden
erika die zeker weet dat de SGP niet haar stem krijgt!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:27
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JANS221 schreef: | Nou vooruit dan maar op mijn vrije dag:
De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.
De pil bevat twee synthetische hormonen: ethinylestradiol, verwant aan het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen en een, verwant aan het vrouwelijke geslachtshormoon progesteron. Dit zijn beiden steroidhormonen. Progestageen is belangrijk voor het anticonceptief effect. Oestrogenen zijn nodig voor de stabilisatie van het baarmoederslijmvlies en voor een normaal bloedingspatroon te verkrijgen dat lijkt op een gewone cyclus. Verder remmen progestagenen en oestrogenen de afgifte van FSH (Follikel Stimulerend Hormoon) en LH (Luteïnizerend Hormoon) uit de hypofyse, en remmen zo de de follikelgroei en de ovulatie. |
Tot zover de sexuele voorlichting Thanks Jans Kreet van de week??
Euh weet er ff geen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:22
Onderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien kun je een antwoord geven, ik ben nl. verbaasd over hoe dit Avondmaal beleefd wordt. Bij de eerste gemeente had men elke keer als ze samenkwamen avondmaal. Het hoorde bij elke samenkomst. Bij jullie is het dus een heel speciale dienst met een aparte voorbereiding. Wat is daar de achterliggende reden van? |
Bij ons is 4 maal per jaar avondmaal.. De reden dat dit bij ons zo is. is omdat men dan heel bewust aangaat, het wordt geen "gewoonte" maar een bewust beleven.. zelf vind ik deze manier erg mooi want ik ga echt bewust aan.. persoonlijk zou ik het gevoel hebben bij wekelijks dat het een gewoonte wordt! (en nee ik val geen kerken aan die dit wel doen) Dit is mijn beleving bij het avondmaal. En idd hebben we de week vooral gaand aan het avondmaal voorbereidings dienst en voorbereidingssamenkomst op een doordeweekse avond.. Dit maakt dat je heel bewust ermee bezig bent!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar er zijn toch ook kerken waar gewoon gemeenteleden mogen komen bij het Censura Morum? Dus Erika, misschien heb jij ook wel een beetje gelijk? Ik lees het nl wel eens zo'n oproep in het refokerkblad, vandaar....Als het dan alleen voor de kerkenraad is hoeft dat toch niet? |
Klopt Willemijn.... Bij ons is Censura Morum JUIST voor de gemeenteleden.. Censura Morum is voor de mensen die aan het avondmaal willen maar het gevoel hebben dat ze iets in de weg staat waardoor ze niet aan zouden kunnen gaan... Denk bv aan dat iemand flinke ruzie heeft met zijn/haar ouders en daar ontzettend last van heeft en dat dit zijn/haar gang kan hinderen bij het aangaan... dan kunnen ze dus naar Censura Morum gaan om er met de predikant en een ouderling over te praten.. Dus eigenlijk is het om gemeenteleden te helpen de gang naar het avondmaal te gaan...
Vanmorgen even navraag gedaan bij mn predikant die hier was Omdat ik het niet meer precies wist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 10:00
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ff voor alle duidelijkheid: de pil zorgt ervoor dat er geen ovulatie is, er kan dus niets bevrucht worden! En de bloeding die er in de stopweek is, is een ontrekkingsbloeding van het baarmoederslijmvlies en dus geen normale menstruatie!
Het wordt pas anders wanneer je het hebt over de morning-afterpil. Die zorgt er idd voor dat er geen innesteling kan plaatsvinden van een eventueel bevrucht eitje. |
Maar goed dat de vrouwen weten hoe het werkt Maarre dit wordt wel een aparte kreet van de week
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 09:55
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen. De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien. Ik wist dit eerst ook niet.
-kan iemand misschien hier iets meer over uitleggen? -
Denk dat andere middelen dan beter zijn. Of een combinatie. Als het überhaupt al geoorloofd is om zwangerschap te voorkomen, ik denk dat de meningen daar over verschillen. |
Verstuur dat verhaal even naar het rijk der fabelen wil je? De Pil is niks anders dan een hormoon die de menstruatie reguleert en een zwangerschap TEGEN gaat, de menstruatie is er een zonder dat er een eicel aan te pas komt! Dus om te praten over het afbreken van een zwangerschap dan zouden er heeeeeeeeeeeel veel vrouwen rondlopen met tig abortussen op hun geweten !!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 09:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | ik ook.... wel weerplaza op market van HTC maar geen regenbui ... |
A gossie wordt je achtergesteld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:03
|
|
|
JOL252 schreef: | ja en nog wel het jubeljaar. |
Tja 50 mooie leeftijd om te mogen worden
Oeps we gaan off topic
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 27 augustus 2012, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:58
|
|
|
JOL252 schreef: | tjee wat een leerzame avond .. |
Ook gij zijtt nooit te oud Maar wel 11 jaar ouder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:56
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zo kunnen we van elkaar leren, Erika! Volgende keer zit jij goed en ik fout |
Maakt me niet uit meis!! Mens is nooit te oud om te leren en uwes is ouder dus wordt wijzer geacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:55
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Morgen piepers met bloemkool en kerrie sausje en nog even vlees bedenken Wat zal het worden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik doe maar een half pakje spekjes voor 4 personen en bij mij worden die uien gebakken |
Hier gaan er ook magere gebakken spekjes en een gebakken uitje door hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:51
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | nee , wèl een regenton. En die zit nog lang niet vol. |
Pffffff opschepper Overigens een schitterende dag vandaag lekkere temp, zonnetje erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:48
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Bij mij in de gemeente wordt het Censura Morum dus alleen door de Kerkenraad gedaan en dat omdat zij, als leiding van de gemeente, geacht wordt om het goede voorbeeld te geven. Dat betekent wanneer er onenigheid is tussen kerkenraadsleden onderling, dat eerst uitgepraat moet worden voordat het Avondmaal onder hun verantwoordelijkheid kan plaatsvinden.
Op die avond moeten zij zich dus eerst zichzelf beproeven en ook hier niet de ander. Het is dus geen avond waarop allerlei onenigheid binnen de gemeente besproken wordt en dus ook niet waar "Jan en alleman" hun grieven ter tafel kunnen brengen.
Dus zowel het Censura Morum als de voorbereidingsweek voorafgaand aan het Avondmaal is alleen ter beproeving van jezelf.
Zelfs voor het aangaan aan de tafel, wijst de dominee nog op onze eigen verantwoordelijkheid tov God en onze naaste. |
We hebben over 2 weken avondmaal dus a.s zondag voorbereiding en de week erop samenkomst zal me er eens goed in verdiepen maar herken veel in wat jij zegt Josina, maar er zit ook niet veel verschil tussen de kerk waar jij kerkt en de mijne dus ik zal wel fout zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:44
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Die filters wilde ik vanavond ook eens verversen . Die ene grote dat ging dus wel , die zat in de verpakking van de stofzuigerzakken . Maar er zit in de stofzuiger nog een kleinere , en die zat er niet bij . Dus die maar eens flink uitgeklopt en terug gedaan . Zou dat genoeg zijn? En nu gordijnen wassen. Hoe iemand 25 wassen kan draaien is voor mij een raadsel . Hier doet het wasmachine al minstens een uur over èèn was. Dus morgen de andere gordijnen. |
Heb jij niet een programma daarvoor?? Kortste was duurt hier 25 min
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:16
|
|
|
JOL252 schreef: | Oftewel geeft dat dus alle ruimte om te roddelen, smet te werpen en kwaad te spreken over een ander... mooie boel... en hoe bijbels? Het gaat er toch om om jezelf te onderzoeken? |
Klopt ben ik met je eens hoor!! Helemaal zeker weten doe ik het ook niet schaam me maar dacht dat dat het was als ik eraan denk zal ik het morgen aan de predikant vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:15
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ooooooooh, teaparty is dus niets anders dan een hightea? Mjammie... |
Tell me were en when Ill be there
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | maar.....waarom is er dan dat Censura Morum vraag ik me dan af? |
Bij ons komen avondmaalsgangers die dat willen samen in de week van het avondmaal om zich voor te bereiden op het avondmaal. En Censura Morum wordt daaraan vooraf gehouden, en wat ik er altijd uit hetb begrepen is dat ieder gemeentelid zich dan kan vervoegen bij de predikant en een kerkeraadslid om als ik bv zou weten van Willemijn dat ze iets heeft gedaan wat echt niet zou kunnen zeg maar hoereren (sorry Willemijn echt gewoon een voorbeeld hoor weet dat dit abxoluut niet waar is) dat ze van het avondmaal onthouden kan worden... Echter wordt er bij mij weten nooit gebruik van gemaakt heb het tenminste nog nooit gehoord of gemerkt!
Enne nee W dat andere was ook met een he!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, ik vind de uitspraak "je brandt in de hel" inderdaad persoonlijk want men verwenst je. Het is wel degelijk zoals Chat zegt een vervloeking en een reden om de redactie in te seinen. Zulke uitspraken zijn not done en onwaardig. Punt. |
Juist!!! Wilde dit net neerzetten maar je was me voor Maar dan nog waarom zo aanvallend over wie er wel of niet aan yoga doet?? Is het niet de verantwoording van die persoon zelf??? Ik ga toch ook niet mensen aanvallen die op zondag op het voetbalveld koning voetbal staan te vereren terwijl ik daar moeite mee heb?? Das de verantwoording van die persoon, al kan en mag je er wel je gedachten over hebben!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 13:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik ben wel benieuwd hoe je tot de link naar Censura Morum komt ?? |
Idd die link zie ik ook niet helemaal!! Censura Morum is wat anders dan avondmaal hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 13:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je bedoeld dat er er weer een Censura Morem (geloof dat het zo heet) moet komen? Ik dacht dat dat ook nog wel in veel kerken is? Zeker in de strenge refo dromes verwacht ik dat...... |
Thanks dan ben ik hierbij een strenge refo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:53
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Waarom is er niet verteld dat de hersft vroeg zijn intrede deed dit jaar Pfffffff regen gehad genoeg voor maanden weer hoor Oke wel mooie regenbogen gezien en gehad Dat was dan ook het enige goede eraan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:50
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
INGE721 schreef: | Het is wel vlak bij mijn geboorteplaats maar ja, daar ben ik ook al 30 jaar weg....... Maar goed, hij is de moeite meer dan waard dus......ga ik langzamerhand verder met mijn huis uitmesten |
Begrijp het hoor... Maar soms dan gaat het kriebelen als ik lees of hoor dat het maar heel gewoon is dat de vrouw verhuisd Wat als zij een baan en heeft hij niet?? of zij co-ouderschap heeft en hij niet?? zo zijn er wel meer redenen te bedenken dat ik denk waarom gaat men er toch altijd vanuit dat de vrouw wel verhuisd!!!
|
|
Naar boven |
|
|