ChristianMatch

Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 11:29
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

Chat, dit artikel gaat over oordelen en niet over vermanen!
Daar zit namelijk een wezenlijk verschil in...
Zie post Jonathan, waar hij spreekt over het kijken naar anderen met de liefde van Jezus...De drugsgebruiker, waartegen Jezus zegt; "komt tot mij allen die vermoeid en belast zijt" enz...wanneer we vermanen spreken we de drugsgebruiker op het gedrag aan en gaan om diegene heen staan om te helpen...als we oordelen roepen we "Die gast bewandelt de verkeerde weg, die is het koninkrijk van God niet waardig!" ...en dan zullen we ons niet enkel verwonderen over het feit dat hij in het koninkrijk toch naast ons staat, maar vooral over het feit dat wij fout geweest zijn en door de genade God's toch daar mogen zijn!
Het artikel ook niet om het resultaat, het oordeel op zich...dan wel op de oorzaak en belicht een, naar mijn idee, belangrijk punt in het zelfbeeld van de mens.
Ook is het niet waar dat er alleen over de "veroordeler" of "vermaner" gesproken word want ik heb al eerder uitgelegd dat het twee kanten op werkt.
Opvallend genoeg ga je daar nu niet meer op in...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 08:04
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Dit is no: 2690

Rare scoretelling hou jij er op na! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

JONATHAN890 schreef:
wat betekent dat dan ???

Ehh...joepieeeeeeeeee! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:11

JONATHAN890 schreef:
zal ik dan stiekem eens zeggen dat het al een tijd in mijn agenda staat

dus taxi gaat rijden

Jottum! Lachende smiley met blinkend witte tanden

En nee, hij hoort dit keer echt hier thuis Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:20

MARIO216 schreef:
Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Wordt er ziek van

Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:29

TESSYBEAR731 schreef:
En nog een keer...

Soo, dat zijn er alweer een paar extra Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

TESSYBEAR731 schreef:
En nog een keer...

En nog een keer...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

TESSYBEAR731 schreef:
Dan wens ik u bij deze succes Duiveltje smiley

En nog een keer...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: Gebed voor goede verkiezingsuitslag

MARIO216 schreef:
Misschien beinvloed God jouw wel..... Knipoog smiley

Ja, ik ga zo maar "even" het lijsttrekkersdebat volgen...even kijken of Hij en ik het nog steeds eens zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:22

MARIO216 schreef:
Ik ben er klaar voor om die net voor jouw te plaatsen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan wens ik u bij deze succes Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

JONATHAN890 schreef:
Nou die arts moest ik vandaag ook met spoed komen.
Heb al een paar dagen een soort lichtflitsen onder in mijn ooghoek en ietewat wazig beeld. Belde dus arts en moest met spoed komen. En dus gelijk doorverwijzing naar de oogarts voor morgen.
Achterste oogmembraamvlies loslating of netvliesloslating.
Laatste moet geopereerd worden en dan 4wk rust houden.....aaaarrrghhhhh
dan heb ik strijkhulp, boodschappenhulp, kookhulp, schoonmaakhulp nodig.

En ja.... die kaak/tandpijn is ook niet zo fijn. hoop dat ik vannacht wel kan slapen.

Oeii...sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:10

CHATULIEM619 schreef:
Ik zou graag willen dat je inging op mijn kritiek op het artikel. Dit artikel legt nl. volledig de schuld en de verantwoordelijkheid bij degene die vermaant en laat de vermaande vrijuit gaan.

Ik bén op je kritiek ingegaan Chat! Ik heb al eerder aangegeven dat er dus een verschil is tussen oordelen en vermanen (zie mijn reactie op Shanita) en in mijn laatste reactie aangegeven dat de opvatting vooral te maken heeft met je eigen referentiekader, en dus ook al aangegeven het voor een heel groot deel eens te zijn met het artikel dat over oordelen ging en niet over vermanen.
Als laatste heb ik namelijk ook aangegeven dat oordelen vooral ook in de natuur van de mens zit, maar dat zelfbeeld vaak bepaald wat je ermee doet.

Ik zou dus graag willen dat je wat beter leest Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:50
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

CHATULIEM619 schreef:
Dit is typisch een antwoord van iemand die niet begrijpt waar het om draait in de sport. Het gaat niet om de uitslag, maar om het spel. Daarom moet je als echte sportliefhebber het moment op zichzelf meebeleven, dat is de essentie van sport. Je moet erbij zijn als Kuyt scoort, ook al is het midden in de nacht.

Al juichen we dan natuurlijk iets minder hard Clown smiley

Tenminste...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:42

MARIO216 schreef:
Heb dus een bonus verdient. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zegguh...wat die bonussen betreft...
weet niet hoe het precies werkt, maar ben je zo langzaam aan wel aan het inhalen hoor! Hoef nog maar ongeveer 200 posts Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:20

LEANNE226 schreef:
Oh,ik dacht even dat je interesse had Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik moet zeggen het klonk verleidelijk, maar toen hoorde ik ineens de stem van mijn moeder roepen: "Rijkdom zit niet in geld dametje, dat zou JIJ toch moeten weten!!" Geschokte, onthutste smiley Engeltje smiley Clown smiley

Oh jah...en om dan maar helemaal naar Friesland te verhuizen?! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 18:20
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:18

MARIJAN072 schreef:
Mijn bedoeling met dit topic, is een oproep tot gebed. En dus niet om een discussie op te starten. Daar zijn al topics over.

Je mag van het gebed veel verwachten! Dan ben ik maar liever iets minder nuchter.

Ik verwacht ALLES van het gebed...maar wil enkel aangeven dat de verkiezingen ook wel een heel stuk menselijkheid ten deel valt, en dan met name de eigen wil...Lachende smiley

Ik vind het goed van je dat je de oproep geplaatst hebt, maar je hebt het wel op een openbaar forum geplaatst en dan kun je verwachten dat men er een eigen mening naar vormt en de vrijheid neemt deze te schetsen...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:42
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

JONATHAN890 schreef:
had een rot nacht vannacht.
werd om half 3 wakker van pijn in mijn kaak, al paar dagen last van.
En toen ging het maar niet over.
Heb ik dus een ander topic vannacht in mekaar gezet ook nog.
(over god verhoord gebeden ....soms zo bijzonder) en deze dus nog beantwoord.

En toen was t ineens half 5..... Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

toen nog uurtje geslapen en naar werk gegaan.

maar nu ga ik 10km wandelen met mijn dochter voor avond4daagse.
nog energie genoeg
Lachende smiley met blinkend witte tanden

Pfff...waar haal je het vandaan?

Kun je dat ergens kopen ofzo? Verraste, verbaasde smiley

Oh enneh...misschien moet je de tandarts en/of dokter weer eens gedag gaan zeggen... vast beter voor je nachtrust Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:34

LEANNE226 schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6888312/___Rijke_man_met_bijstandsvrouw___.html?p=1,1

Geschokte, onthutste smiley ???

Dat kan zeker alléén in Friesland? Geschokte, onthutste smiley

Soms is het best fijn om in de randstad te wonen Engeltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:29
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

MARISKA601 schreef:
Ze laten vast savonds de wedstrijd wel in zijn geheel zien, voor wie niet kon kijken. Clown smiley

Toevallig is Zoonlief 's middags vrij, dus wij kijken wel...
dat wil zeggen als ze een beetje doorballen want om 16.00 moeten we weer op school zijn voor de geweldige leraren-musical Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:26

De verkiezingen van 2002 werden aanvankelijk gewonnen door de LPF,
maar aangezien Pim zelf vroegtijdig tot een einde kwam werd CDA de grote winnaar en kwam JP "aan de macht"...
Dat ging zo geweldig dat het kabinet al snel weer viel en we weer opnieuw naar de stembus mochten en wederom JP kozen als premier...
Die heeft nu zo'n 6 jaar op zen plekkie gezeten en het is één grote ellende geworden in ons kikkerlandje.
Ik ben een beetje bang dat al die miljoenen kiezers zich maar weinig aantrekken van het gebed en gewoon voor "the obvious" gaan...
PVV zal dit jaar ws. dus een hoop zetels hebben, denk dat JP een beetje afgedaan heeft!
Het idee van bidden voor de verkiezingen an sich staat me niet tegen, maar als we het dan toch over nuchterheid hebben...eerst zien dan geloven...
Ik zal iig niet op JP stemmen, noch op meneer Wilders
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:00

CHATULIEM619 schreef:
Voordat we hier een hele discussie gaan voeren hoe je mensen zou moeten vermanen, en of je ze überhaupt zou moeten vermanen ( zie bijdrage Willemijn) wil ik terug keren op het oorspronkelijke thema, nl. dat dit artikel de oorzaak van vermanen in feite neerlegt bij de persoon die vermaant. En een psychologische reden zoekt achter dat vermanen.

Jonathan stelt dat er een verschil is tussen vermanen en veroordelen. Helaas wordt dat heel subjectief ervaren. Een vermaning kan uit liefde gebeuren en toch als oordeel worden ervaren. Wie bepaalt in zo'n geval dat het een vermaning is of een oordeel. Ik bedoel, iemand die overspel pleegt zal een vermaning ook als een oordeel kunnen zien.

En dan werkt dit artikel alleen maar in de hand om een vermaning die in liefde en nederigheid gegeven is, naast zich neer te leggen en de schuld bij de vermaner neer te leggen.

In sommige gevallen moet je idd vermanen. En dat heeft niets te maken met dat je jezelf beter voelt dan de ander, maar dat heeft te maken met het volgen van Gods' Woord en principes.

Ik denk dat het een beetje tweeledig werkt eigenlijk...je hebt beiden een referentiekader en het hangt daarvan af hoe je iets brengt of opvat.
Wanneer je zelf iemand bent die zich snel veroordeelt voelt, zul je ook geneigd zijn zelf sneller te oordelen...terwijl je, wanneer zeker van jezelf, een ander ook makkelijker in liefde ergens op kunt wijzen.
En dat geld andersom natuurlijk net zo, iemand die veel oordelen heeft over zichzelf (en anderen) zal een goed bedoelde "vermaning" al veel sneller negatief oppakken dan iemand die zeker is van zichzelf.
Hoe je denkt en handelt, heeft namelijk vooral zijn oorsprong in je zelfbeeld...zoals het stukje van Jonathan al stelde...
Oordelen zit nu eenmaal in de natuur van de mens...het is afhankelijk van hoe je zelf in elkaar steekt wat je er mee doet.
Ik denk dat de truc ligt in doorvragen...hoe bedoelt iemand hetgene dat hij/ zij net zei en wat is de achterliggende gedachte...
Het kan namelijk zo maar zijn dat het anders bedoeld was dan jij het opvatte en door dit na te gaan kun je je eigen oordelen ook verminderen.
Ik denk dat het altijd goed is wanneer iemand je ergens op wijst, ervan uitgaande dat dit op een normale manier gebeurt is, om het te overwegen en het op waarde te schatten.
Maar daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat wanneer iets echt als een verwijt geplaatst is, men het al snel opzij schuift...daar ben ik zelf ook erg toe geneigd.
Sleutelwoorden zijn in deze dus vooral communicatie en zelfreflectie, denk ik...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:52
BerichtOnderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder

MARIEKE897 schreef:
Heej nu niet alvast voor me invullen... Knipoog smiley enne ik pessismistisch???????? Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

nee wat ik bedoel is dat er in mijn 'nuchterheid' een groot deel van controle houden zit..zo van " ik kan het zelf ook wel even regelen en dan weet ik iig waar ik aan toe ben"..
nuchterheid die een stukje vertrouwen mist...

ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...

of vul ik het voor jou nu ook in? Knipoog smiley

Ja!!! Maar wel op de goede manier dus je bent gered Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Overigens ben ik ook wel geneigd om de dingen "even zelf te regelen" hoor...en dan word het dus meestal één grote chaos zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf...maar anderen refereren dan meestal naar me als controlfreak Smiley met dichtgeplakte mond
Soms is het wel raar...ben inderdaad heel nuchter ingesteld en heb over het algemeen een houding van "eerst zien dan geloven" ...dus ergens ook wel een beutje pessimistich, beutje maar...maar ik heb gemerkt dat ik in mijn geloof juist die nuchterheid een rol kan geven door gewoonweg te vertrouwen. En word het eigenlijk "eerst geloven dan zien"...ik stel mijn vertrouwen op Hem en zie als het ware terwijl het gebeurt alles op zijn plekje vallen zonder dat ik er zelf echt heel veel voor hoef te doen (behalve natuurlijk mijn eigen deel, maar dat valt dan altijd weer mee vergeleken bij wat ik gedaan zou hebben wanneer ik zelf de controle in handen zou willen houden)... en dat geeft dan toch een stukje vrede Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:43
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

Aan de bbq bij mijn zus afgelopen Zaterdag kwam zoonlief tot de conclusie dat oma toch wel een paar kiezen mist Verraste, verbaasde smiley
"Jaahaa"...zegt oma, "die moesten eruit want ze hadden geen huur betaald"
Waarop Opa vervolgens zegt "Ik heb daar geen last van want die van mij zijn afbetaald" en steekt het onderste gedeelte van zen gebit naar buiten...
Zoon gaat de hele rij af om te zien of anderen dat ook kunnen...En ja, zo goed als iedereen(!) kan zen tanden naar buiten steken...
Vervolgens probeert hij het bij zichzelf, wat natuurlijk niet lukt...Ik stel hem gerust door te laten zien dat ik het zelf ook niet kan waarop hij geschokt roept "Mamah! Je moet juh tandeh wel snel gaan betalen anders vallen ze uit je montt!" Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:33
BerichtOnderwerp: een helpende hand(CM klusdag)

Helaas rijkt mijn hand niet ver genoeg om te komen tegelen...
mijn gehele fysiek gestel niet, overigens Verlegen lachende smiley
Maar zal iig bidden dat jullie mooi weer hebben, doe k toch nog wat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:29

MARIEKE897 schreef:
ik denk dat we het dan over verschillende vormen van nuchterheid hebben Tess Lachende smiley
zal er nog even over na denken hoe dat onder woorden te brengen..ok?

Ik wacht... Slapende smiley Clown smiley

Misschien bedoel je met die nuchterheid een soort van pessimisme?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:08

Hmm...toch vind ik nuchterheid niet per definitie een slechte eigenschap hoor. Ik ervaar zelf juist dat het vaak mijn nuchterheid is die het mogelijk maakt om "gewoon" te aanvaarden en rust te vinden...terwijl ik juist wanneer ik probeer die nuchterheid te laten varen hopeloos van slag raak...
Hij kan het dus ten goede gebruiken Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 12:08
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:35

SHANITA130 schreef:
Altijd alles zeggen, ook vermanen en dus niet veroordelen-verwijten, heeft dusz vaak geen zin. Je kan dan beter iets poneren, zodat hij/zij er zélf achter komt, en dat heeft dusz veel meer waarde.

Wat je wel kan doen, mijns inziens, en dat las ik hier ook ergens, is iemand op de gevaren wijzen van iets, een zonde zeg maar, en dan met de bedoeling diegene te waarschuwen, en niét te manipuleren.En dan niet eens om angst te prediken, want angst is een slechte raadgever. Ik bedoel hiermee zo van dat je tegen iemand zegt, van als je dat zo blijft doen, dan dit en dat, een dreiging, of dreigingen, want God houdt wél van diegene. Ik zou zelf dusz niet dreigen als ik zie dat iemand, bewust, en ook erg vaak onbewust behoorlijk in zonde zit. Ik zou dusz oprecht waarschuwen zonder verwijt, dat de zonde niet van God is, maar van de vijand. En dat zonde altijd erg ongelukkig maakt, vaak oplange termijn. en vaak heeft iemand die dusz in zonde leeft, dat niet door, vandaar. Of zo iemand wíl helemaal niet luisteren en wordt boos, omdat de zonde wat hij/zij al zo lang doet, wel heel erg aantrekkelijk is....

Dit wou ik gewoon even kwijt.

Zegens!

Shanita

En dat heet dus met een mooi woord: Vermanen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:19
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARIO216 schreef:
Heb iedereen van het weekend het bbq-virus gekregen, waarom kreeg ik het niet. Huilende smiley, smiley in tranen

Technisch gezien kreeg mijn zus last van het virus, maar aangezien we der toch al zouden zijn... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Het word vanavond lekker makkelijk...lasagne Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 13:30
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:17
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

HANNAH810 schreef:
ik loop gemakkelijker op hakken dan op platte schoenen hoor marian....
met platte schoenen schop ik mn enkels nl kapot; dom he?

Ik las eerder al iets over werkpaarden en sierpaarden Han Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 10:17
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:12

JOLAN931 schreef:
dan kan jij mooi de dames, incl bagage dragen van de auto naar de picknick Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou, wou het echt nét zeggen Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 ... 78 Volgende
Pagina 65 van 78