Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 18:05
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JANS221 schreef: | En waarom heb je die verleiding dan weerstaan? |
gewoon spartaans
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heb je nog een pannenkoekie meegepikt??? |
Nee, goed he, maar het haardvuur rook buiten wel erg verleidelijk om even naar binnen te gaan voor een glühwijntje of luxe koffie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:23
|
|
|
Struinen door de de duinen, Meyendel blijft mooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:37
|
|
|
PETRA373 schreef: | als je toch in het ziekenhuis bent.... ha ha ha ha 1 prikje op een plekje en 1 sneetje ha ha ha ha ha |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 10:28
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou dank je de koekoek, het spreekt wel voor zich zelve, als je alle ervaringen van cm bij elkaar zet. Volgens mij zijn ze vroeger wat vergeten te zeggen in de kerken, trouw tot een eeuwig scheid, i.p van tot de dood ons scheid. Het is onderhand de normaalste zaak van de wereld, als men zegt, ik ben gescheiden, dan dat je zegt ik ben vrijgezel. Dus mag een (vrij) mens, het ook eens, eens zijn met nog een ander vrij mens volgens mij is dat hier een buitensporige gedachte.
Volgens de meerderheid niet, als je als wat zet wordt je ter verantwoording geroepen door derden. Komt natuurlijk wel omdat we tegenwoordig wel alles normaal vinden, en geoorloofd, wat vroeger nog geen optie was. Als er ooit nog geschiedenis boeken komen over de 20ste eeuw, zal het wel worden de eeuw waarin alles veranderde, en alles kon en mocht. Maar ben toch echt wel bang, dat tegen die tijd de stekker er uit gaat. Sodom en Gomorra waren zo slecht nog niet!! zou het er nu beter aan toe gaan? |
Een kritische kanttekening is niet erg, mag best wel es hoor. Maar dergelijke inzichten nodigen mij niet uit om met iemand die deze huldigt in zee te gaan wegens gebrek aan invoelend vermogen en niet horen wat er nog meer kan plaatsvinden binnen een huwelijk. Ik hoor in je reacties op het forum een stellingname over "gescheidenen die allemaal schuldloos denken te zijn". Maar moet het zo zwart wit gesteld? Moet het over schuld gaan? In een relatie is er altijd sprake van een over en weer, er vind iets plaats in de relatie tussen mensen. Daarin falen we, daarin brokkelt soms wat er was af, daarin is er ook schuldloos lijden, daarin kan iets je zomaar overkomen waar je vooraf niet voor gekozen hebt toen je ja zei. Mensen scheiden niet zomaar, maar ik hoor jou dit eigenlijk zeggen.
Maar ik wens je alle succes van de wereld op CM ......... waar velen rondlopen met een verhaal.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 februari 2013, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 00:35
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hier schafte de pot Chinees.......... eentje die mij niet weer terug gaat zien enzo.... |
Oh jee ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 21:18
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | muskedrat schijnt lekker te zijn |
Smaakt toch naar kip of zo? Gewoon ogen dicht en doorkauwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 21:14
|
|
|
ANNA415 schreef: | Dan ga ik denk ik toch nog voor de brinta |
dan toch liever rat ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 18:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Er komt dit jaar ook weer eens geen zomer...of je zou weer naar een warm land moeten gaan om je daar vol te proppen met ijs zoals vorig jaar |
hoor ik daar het woord ijs?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 18:38
|
|
|
boontjes, volkorenmacaroni, schnitzel, saus vergeten . En daarna ... zucht ter compensatie van sausje browniepudding... the limit...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 15 februari 2013, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 14:12
|
|
|
ROOS575 schreef: | Bedoel je mij Shanita? Nou komt-ie....
Als ik het goed begrijp van jou dan heb je Abraham gezien tussen ongeveer 40 en 50 jaar. Ik ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet |
tot je weet waar ie de mosterd vandaan haalt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 13:01
|
|
|
PETRA373 schreef: | dankje lieverd, het is al weer goed tussen ons, wat er mis ging. Hij heeft me gebeld en het heeft ons alleen maar dichter bij elkaar gebracht, komt niets meer tussen. |
Zo is dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:58
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Nee jaloezie geloof ik ook niet, naar mijn inzicht was ze in de war, er waren en dat is in elke beginnende relatie wel zo, obstakels, afstand, ver van elkaar, berend appte mij van hoe is het, ik appte hem neutraal vriendschappelijk terug. Er was niets meer dan dit, en berend is ook te vertrouwen zoals ik hem maar kort ken, hij is stapel gek op haar en was ervan ondersteboven vanmorgen vroeg, en hij appte mij, en later belde hij mij en ik heb hem gezegd dat dit een kans Moest krijgen, zo verliefd als ze zijn, misschien was het een verboden liefde zei hij treurig, en ik heb hem gezegd dat hij alles uit de kast moest trekken om petra te overtuigen, en daarbij hebben we samen gezegd dat we niet meer appen met elkaar, ook al was het heel heel summier. Het grappige was, hij appte zodra petra terug krabbelde, niet meer wilde daten, en ik, ik gaf hem advies, en niets meer dan dat. |
nou... wat een verhaal....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:32
|
|
|
CORNE927 schreef: | Moedig van je Mamaloe.
Het ziet er naar uit dat jaloezie dus een speerpunt bleek voor Petra. Petra, pak de handschoen op zou ik zeggen....opnieuw....krijg je de kans en ruimte...te gaan voor wat je wilt.
Persoonlijk zou ik de ontboezemingen verder privé houden als ik jullie was.
Succes |
ja zo zou het zomaar lijken dat jaloezie de reden is ... maar wij kennen niet de ins en outs van haar actie vanmorgen, dus zou ik de ontboezeming dat jaloezie haar drijfveer was even van zijn kracht ontdoen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 08:39
|
|
|
ANNA415 schreef: | iewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww lus Anna niet (gelukkig jij wel ) |
lust jol ook niet, altijd een zekere associatie met brinta
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 23:35
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
je bij het slechtste moment van de dag vanavond dood geknuffeld wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:46
Onderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen
|
|
|
PETRA373 schreef: | klopt , maar wanneer je kinderen gesloopt worden door die partner lijkt het me heel duidelijk dat god wel achter de scheiding staat. jee wat heb ik jaren lopen strijden, vergeven,hopende op verandering, tot dat ik dacht eh me kids gaan hier aan onderdoor. dingen die sommigge cristenen vaak niet inzien en je veroordelen omdat je gescheiden bent. Ik ben e r van overtuigd dat ik gods zegen heb in me scheiding....en een hoop mensen meer. dat heb ik het niet over alle gescheiden mensen, ik heb zelf een hekel aan scheiden. vind dat je door slechte tijden heen moet vechten voor je relatie, maar er zijn grenzen |
Ja, eens. En al helemaal als er kids in het geding zijn. Jezus kwam ook op voor de kwetsbare en degene die bescherming nodig had en al helemaal voor de kids. Wb oordeel van mensen.., ik schuil maar achter de Lover of my soul. Ik heb zelf ook ervaren dat ik achter Hem aan ging, een weg eruit en een nieuw leven tegemoet. Laat ze dan maar oordelen, als ik het voor mezelf maar weet.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 februari 2013, 23:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:23
|
|
|
PETRA373 schreef: | tja en als nu 1 van de twee van god afdwaalt,,dwingt de ander dingen te doen die echt niet van god zijn, zou god dan er achter staan dat die ene de ander loslaat |
Even een andere kant belicht... zou God willen dat je jarenlang strijdend en lijdend in die relatie blijft zonder dat er enige welwillendheid, inzicht of verandering komt bij je partner? Zonder dat hij of zij het goede voor de ander zoekt? Alles maar accepteert als vanzelfsprekend en de ander als verlengstuk ziet in plaats van gelijkwaardige partner/lover? ... toch zeg ik niet dat er een duidelijk antwoord is... die lijkt een ieder voor zichzelf samen met God te moeten vinden ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 februari 2013, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het was slechts een voorbeeld, en inhoudelijk ga ik niet over wat er wel, of wat er niet in een huwelijk allemaal de revue zou kunnen passeren. Heb ik wat dat aan gaat geen jota verstand van, en geen ervaring mee. En als ik het allemaal zo hoor (uit het verleden) gelukkig niet.
Dan nog dit, wat mij in vorige topic,s wel eens opviel, dat als je meegaand met gescheiden mensen iets zette was het goed. Maar zo gauw je iets zette wat, er tegen in ging, dan werden je oren gewassen, en werd je bijna helemaal door iedereen verbannen van de site.
En of iets dan bout is wil ik in de midden laten, meer neutraal........... Maar meer er van uitgaande wat meneer pastoor of voorganger uit den beginselen voor las. Wat er daar onder een huwelijk werd verstaan (das dan ook bout zeker) ja dan kan ik mij vinden in de uitspraak waar de auteur van dit topic over begon. |
En dat was dus deze uitspraak:
Quote: | Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God. |
Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:57
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Mmm ik vind het wel wat hebben, er zit best een hoop waarheid in........ Zijn er dan eigenlijk niet een hoop zoek binnen een huwelijk, zoals ...... Als je niet eerlijk bent in een huwelijk, of niet houd van elkaar.............. Dan ben je in alles niet.............................................eerlijk tegen God |
Dat is wel heel boud gesproken. Er bestaat meer dan zwart of wit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 18:29
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Roady, gouddelver op CM, jarig op de 14e februari nog wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:06
Onderwerp: Het weer
|
|
|
IJZEL met hagel en natte sneeuw. Lekkere combi.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 februari 2013, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 12:07
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het gemak dient de mens, uit onze eigen gedachte lijkt mij meer van toepassing hier. Huwen volgens het oude testament is niets meer, en niets minder dan, samen (man vrouw) één worden, voor God. Het kerkelijke en gemeente huis, is rond de 14de of 15de eeuw na Christus ingevoerd door de kerk. Voor die tijd kende men het huwelijk zoals wij het kennen niet, en was meer uit registratie oogpunt zo aangenomen.
Huwen maar ook scheiden, doe je dus eigenlijk alleen voor God, de meeste mensen, nemen het huwelijk serieus en houden zich aan de zin tot den dood ons scheid.Deze discussie lijd volgens mij er alleen toe wat wij denken te vinden wat goed is, en of wij elkaars goedkeuring wel kunnen krijgen. Concreet man of vrouw, wordt er wat af gehuwd zo links en rechts, puur en alleen om dat men denkt, dat het wel goed is, omdat er geen boterbriefje is af gegeven.
Wees dan alleen eens eerlijk, en dan alleen aan jezelf, dat als je voorgoed je hoofd ten rusten legt. En jezelf zou moeten verantwoorden voor God, zou je dan ook werkelijk die zelfde antwoorden geven, als Hij deze vragen zou stellen? |
Je stelling verbaast me. Zeg je hiermee dat mensen die gescheiden zijn het huwelijk niet serieus nemen of versta ik je verkeerd?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 februari 2013, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 11:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha kon het niet laten, ben gewoon verliefd, niet gedacht nog es mee te maken |
Enjoy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 19:56
Onderwerp: Overwin je angsten voordat ze jou overwinnen
|
|
|
ROADY558 schreef: | Op momenten dat ik liefheb, KAN ik gewoonweg niet bang zijn....
(In de volmaakte liefde is geen plaats voor angst...) |
Angst is inderdaad niet te overwinnen zonder én liefde te (kunnen) ontvangen... én zonder de stap te nemen lief te hebben... en dat te delen met de ander. Zonder die overwinning geen schijn van kans... en dan die Volmaakte Liefde... Jezus.. deze Volmaakte Liefde drijft de vrees uit...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 februari 2013, 20:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 15:40
|
|
|
PETRA373 schreef: | ach we kunnen ook op een kerstliedje voor jol overgaan, hoe ging dat liedje ook al weer jol |
Het was net over.
|
|
Naar boven |
|
|