Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 19:18
Onderwerp: zak over je hoofd
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | hihi, gemist? |
Bezet, Leeuw (leo)...ik denk huh? ik heb wat gemist haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 18:58
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | de eerste date....
|
Dat hapt vast lekker weg
Maareh...wat hek gemist?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 12 juni 2010, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 16:37
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Gaan ze maandag op school naar FOEBAH kijken? Moet niet gekker worden. Ik zou hebben gezegd... school je kan veel van mij vragen, maar ik ga voor FOEBAH geen oranje shirt kopen. |
Nee, ze hebben volgende week feestweek op school, ze bestaan 30 jaar! 's middags zijn ze zelfs vrij dus we kijken thuis, maar ze gaan 's ochtends wel allerlei spelletjes doen etc..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 16:13
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
Mijn neefje ooit eens door de bocht toen hij hoorde dat Opa de ziekte van Alzheimer had;
"Papa...wat is de ziekte van Eigenheimer?"
En later toen mijn broer hem eens bij een vriendje was wezen ophalen en de kinderen hem vroegen waarom zijn papa een dikke buik had zei hij heel serieus...
"mijn papa heeft de ziekte van heineken"....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 16:11
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Kwam school gister aan het eind van de middag ff met de mededeling dat alle kinderen maandag in het oranje verwacht worden Dus heeft moeders vandaag onder het kuchen door het hele centrum afgestruind en ja, zowaar er nog één kunnen vinden:
Een oranje shirt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 16:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Opdruk mariska: UITERLIJK ZEGT NIETS... Opdruk hannah ; NIET OM AAN TE ZIEN!!! Opdruk.........wie volgt?
(haha, geholi zal wel denken......wat zijn dat voor dames hier op cm, joh!!) |
Opdruk Tess;
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 12 juni 2010, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 12:26
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ik ben blij Tess..en dat meen ik echt! Dat het griepvirus je typvaardigheid noch je humor heeft aangetast! |
Sja...das het voordeel van virtueel! Je kunt op het forum mijn schorre strotje en gekuch niet horen
Ergo: er moet wel héél wat gebeuren wil ik mijn gevoel voor humor verliezen
*En natuurlijk wil je gewoon niet wéten hoe vaak ik mijn tekstje heb moeten wijzigen*
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 12 juni 2010, 12:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 12:24
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Krijg ik toch ineens een geweldig idee!!! 3 juli...locatie Ede...ik zorg voor de digicamera en de zakken(even voorkeur voor bedrukking opgeven, want kleur doet ook wat!)...opstellen in rijen van 10... |
Jah! En dan allemaal met een kikker in onze knuisten
Overigens Lean, ben ook wel benieuwd naar jouw definitie van braaf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 11:37
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De zoldr is klaar en de tussen verdieping ook. De was is gevouwen en ligt in de kast. Bed is opgemaakt. De wasmachine draait.
KOFFIE-PAUZE |
En ik ben inmiddels ook mijn bedje uitgekropen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 11:36
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | tja....er is meer op CM dan een date scoren!! |
Echt waar!!
En ik maar denken dak binnen drie maanden wel een date moet kunnen hebben...
Goed! Genoeg gegeind
Ik ga hier nog één keer op in, maar raad wel aan om eens wat verder terug te kijken in het forum...we worden, soms bijna letterlijk, doodgegooid met deze vraag namelijk
Wat zegt een foto nou?! Iemand is leuk om zichzelf en niet om zen koppie...en daarbij zijn er idd mensen die om bepaalde redenen geen foto willen plaatsen. Respecteer dat, en vraag er desnoods om eentje als iemand écht leuk lijkt te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 11:26
|
|
|
Gezocht:
Stoere dames die niet terug deinzen om een stel stoere mannen in het gareel te houden...
Waar: Op de Edense heide Wanneer: 3 Juli vanaf 12.00 Waarom: Omdat het gewoon reuze gezellig is
Beloning: Voor iedere dame die zich vrijwillig aanmeld zal er een kikker ter beschikking gesteld worden om te
Let op: Garantie dat de kikker ook in een prins veranderd niet ingesloten!
Noot: Voor de stoere mannen zullen ook kikkers ter beschikking gesteld worden! *De organisatie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor kikkers die dan alsnog in prinsen veranderen!*
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 12 juni 2010, 11:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 00:43
|
|
|
Helaas! het griepvirus heeft huize Bear nu ook bereikt....
Ik voel muh zoow ziehielug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 00:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neeee we hadden een deal tess, dus als je de kikkers thuislaat, neem dan wel een aantal glibbers mee? |
Okee, okee...neem ze wel mee hoor... moet ik anders met al die beesten hier in huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 21:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja meenemen tess; ik val op glibbers....... |
glibbers...gladjanussen...zijn ook vast wel op CM te vinden, dus dan moet k de kikkers misschien toch thuislaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 18:34
|
|
|
LIELIE304 schreef: | Haha, hebben we het beter voor het uitzoeken Tess
Maar ik geloof dat we de kikkers niet meer nodig hebben |
Jah seg! Ik net een lading kikkers ingeslagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 16:14
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
LEANNE226 schreef: | HOOGEZAND - Een boze vrouw uit Hoogezand is afgelopen week met de as van haar overleden man naar de huisarts gegaan.
De vrouw is boos omdat zij voor de 2e keer een oproepkaart heeft gekregen voor haar man, die zeven maanden geleden al is overleden. De eerste oproepkaart was voor een griepprik en deze week werd de man uitgenodigd voor een onderzoek naar botontkalking.
"Mijn man kwam alleen in aanmerking voor het onderzoek als hij afgelopen tijd meer dan drie centimeter was gekrompen en minder dan zestig kilo woog. Aangezien hij al maanden in een potje zit, voldeed hij aan alle voorwaarden", aldus de boze weduwe. De verpleegkundige die het botonderzoek uit moest voeren kon de actie van de boze weduwe niet waarderen.
Heerlijk,die macabare humor! |
Hahahahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 16:12
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zelf heb op een gereformeerd vrijgemaakte school gezeten, en helaas mochten kinderen van andere religies niet op die school komen. Zelfs het personeel moest BELIJDEND lid zijn van de gkv. Nu is die situatie wel iets veranderd. Er zitten leerlingen op van andere kerken. Er gaan ook geluiden rond, als een leerkracht van kerk verhuisd, dat hij/zij ontslagen wordt. |
Zo'n school hebben we hier idd ook een poos gehad. De kinderen van mijn broer zaten daarop. Het was zelfs zo dat er aanvankelijk alleen kinderen van één bepaalde kerk op zaten. De laatste paar jaar zijn er ook kinderen aangenomen van andere kerken, maar voorwaarde blijft dat de ouders praktiserend christen zijn en aangesloten bij een kerk. Maar dat is eigenlijk het enige voorbeeld dat ik ken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 15:49
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Het is voor mij volslagen nieuw dat leerlingen met een andere achtergrond op christelijke scholen worden geweigerd. Integendeel; ik heb altijd andere geluiden gehoord. Moslimouders die een voorkeur hebben voor christelijk onderwijs vanwege de normen en waarden die er onderwezen worden. En wellicht ook vanwege de godsdienst (mss beter dan atheïstisch). En klachten van seculiere ongelovige ouders die hun kids wel op christelijke scholen doen, maar vervolgens moeite hebben met de christelijke identiteit.
Iemand andere ervaringen hiermee?
GrZing! |
Nee, ik moet het met je eens zijn! Mijn eigen zoontje zit op een katholieke school en aangezien wij echt in multi-culti wijk wonen, zit echt een enorme variatie aan kinderen met anders-religieuze achtergronden. Kan me ook herinneren dat in "mijn tijd" (ik zat zelf op een CBS) ook gewoon alle kinderen geaccepteerd werden, en heb eigenlijk ook nooit anders gezien. Die klachten komen me ook niet bekend voor...immers, je weet toch van te voren als je je kind op een christelijke school plaatst dat ze dat ook meekrijgen in dat onderwijs?!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 11 juni 2010, 15:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 15:46
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik ben een heel weekend camperen.....
Dus jullie zijn vrijdag- zaterdag en zondag van mij verlost
fijn hè !!!!!!
Nog een paar weken dan is mijn abonnement op CM ook afgelopen !! Zijn jullie helemaal gelukkig !! |
Nee dat kan niet hoor Jonathan! Iémand moet toch al die interessante posts plaatsen om verder over te kunnen bakkeleien Dusseh...gewoon verlengen maar
Maar wel een gezellig kampeer weekend, dat dan weer wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 12:48
|
|
|
HANNAH810 schreef: | rick261 is onder voorbehoud, he tessy? pas jij je bericht even aan, anders wordt het weer zo'n lange lap... |
Jawel, mevrouw!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 12:31
|
|
|
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud)
41 aanmeldingen dus; 19 dames en 22 heren en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
Nou raken de dames weer in de minderheid Kom op dames, geef je snel op!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 11 juni 2010, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 11:27
Onderwerp: Christelijke politiek partijen
|
|
|
MARIO216 schreef: | Oke, dan maar even een serieus onderwerp. Heeft het zin om drie verschillende christelijke partijen te hebben. Waarom niet niet een partij zoals in Duitsland? Eigenlijk hebben we het over dezelfde GOD en de grondgedachte. We staan toch in principe sterker tegenover de buitenwereld. Dat moet toch kunnen anno 2010?
En Jonathan en Marianne niet klagen he ? |
Met alle respect hoor, maar mocht ik ooit de ambitie hebben om de politiek in te gaan dan zou ik toch liever niet deel uitmaken van een partij die abortus en euthanasie verbied. Niet omdat ik denk dat ieder vrouw die ongewenst zwanger raakt zomaar het kind weg mag laten halen, of iedereen die het leven beu is om een spuitje mag vragen...maar omdat ik denk dat er nuances in het verhaal zitten. Het leven is niet alleen maar zwart/wit in mijn ogen. Maar er zijn genoeg christenen die daar anders over denken en dat zou wel eens heel erg kunnen gaan botsen wanneer we dan allemaal in dezelfde partij zouden zitten. Ik denk dat alle kanten van het leven belicht moeten worden, ook onder christenen en vind het dus juist positief dat er meerdere christelijke partijen zijn, zodat iedereen zijn stem kan laten horen en we onszelf niet over één kam scheren en geschoren laten worden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 11:17
Onderwerp: Nederland is in de greep van angst
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik ben zeker geen PVV stemmer, maar ben wel blij dat er eindelijk weer eens een partij is die de gevaren van de Islam onder ogen brengt! |
Ik ben het zeker met je eens dat het heel goed is om die gevaren van "verdrukking" onder de aandacht te brengen. Zelf grootgebracht in een situatie waar veel christenen ervan overtuigd zijn dat de Islam de verwezelijking is van "de grote verdrukker" (openbaringen) geloof ik zeker dat we op onze tellen moeten passen als in dat we voorzichtig zijn met waar we "in mee gaan"... Persoonlijk denk ik overigens dat de grote verdrukking wel meer zal omvatten dan bijv. één enkele religie, maar dat terzijde. Toch zie ik, juist in onze huidige nederlandse (en wereldse) politiek steeds meer tekenen tevoorschijn komen van de tijd waar we voor gewaarschuwd zijn. Ik denk dan aan het vers: "De rijken zullen rijker worden en de armen worden armer" (weet zo snel ff niet meer waar het staat)... Ik zié dit gewoon gebeuren! En denk dan bij mezelf, dan kunnen we nog zo hard roepen hoe het wél moet, en met zen allen spontaan op het CDA en CU gaan stemmen, maar we kunnen toch gewoon niet voorkomen dat het gebeurt?! Het staat zo geschreven, en zo zal het geschieden... Natuurlijk is het dan heel makkelijk om te zeggen dat we maar niet meer moeten gaan stemmen omdat het toch geen zin heeft, maar dat lijkt me niet goed...Ik denk dat we vooral in deze tijd juist moeten laten zien waar we, als christenen, voor staan! Maar wel met de wetenschap in ons achterhoofd, dat de duivel ook een groot aandeel heeft in wat er allemaal gebeurt. We kunnen zoveel als we willen stemmen op partijen die "onze" overtuigingen uitleven (en dat hoeft niet persé CDA of CU te zijn) die duivel zal het ons toch knap lastig gaan maken...ons, én ook de mensen die de christelijke partijen leiden...onderscheid is er niet! Maar er is één ding dat we nooit moeten vergeten: Hij heeft de overwinning al behaald! Die moeilijke tijd waarin we nu leven, we worden soms ongenadig onderuit getrapt...maar God zal zegevieren, en wanneer hij dat doet...zal alles weer goed zijn! En aangezien ik zelf onder de (financieel) armen val, is dat een gedachte waar ik me regelmatig echt weer aan omhoog mag trekken... Hallelujah, God is goed!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 11 juni 2010, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:09
Onderwerp: Dopen?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hi Tessy,
Jouw gevoel erbij, waarom je je wilt laten dopen staat misschien wel beschreven in 1 Petrus 3:21
"...in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden. 21 ¶ Als tegenbeeld daarvan redt u thans de doop, die niet is een afleggen van lichamelijke onreinheid, maar een bede van een goed geweten tot God, door de opstanding van Jezus Christus," De bijbel vergelijkt de waterdoop met de zondvloed. In het water leg je als het ware je oude zondige leven af, om in Jezus Christus weer op te staan in je nieuwe leven. De ark wordt wel gezien als type van Jezus Christus: slechts IN Hem kunnen wij worden behouden. Het nieuwe testament benadrukt dit ook:
Johannes 6:56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. Johannes 15:4 (15-3b) blijft in Mij, gelijk Ik in u. (15-4a) Evenals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet aan de wijnstok blijft, zo ook gij niet, indien gij in Mij niet blijft. Je zegt dat je op 1 of andere manier het gevoel hebt dat je je wilt laten dopen. Waar komt dat gevoel vandaan? Zou het de Heilige Geest kunnen zijn?
Gods zegen met het nemen van de juiste beslissing! Je kunt ook bidden dat God je volkomen vrede geeft met de juiste beslissing.
GrZing! |
Ja, daar zeg je zo wat! Bedankt...ga hier zeker over nadenken en het in gebed brengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:22
Onderwerp: Vaderdag.......en dan???
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Moeilijk he?Mijn kinderen willen niets voor op het graf maken,vinden ze vreemd en eng(helaas).Afschaffen zeker niet maar het hoeft ook niet verzwegen te worden zoals hier gebeurt,ook voor de juf is het niet makkelijk het aan te kaarten maar samen met de kinderen is er vast een oplossing voor te vinden.Mijn dochter heeft oma haar naam er op gezet en mijn zoon zei: ik gooi het toch direkt weg..........niet hoe het hoort maar dat is de manier waarop hij het verwerkt,nutteloos leed eigenlijk....... |
Ik denk dat het vooral goed is om de kinderen zelf de keuze te geven... Ik kan me voorstellen dat een school alle kinderen iets wil laten maken, maar laat de kinderen die geen vader (meer) hebben dan iemand anders kiezen om een cadeautje voor te maken, desnoods de buurman... En laat ze er vooral open over kunnen zijn..."ik heb geen papa, en daarom maak ik een cadeautje voor..." Zo doen ze toch mee met de rest, maar worden ook niet verplicht iets te maken voor iemand die ze waarschijnlijk heel erg missen.
Tenminste, das wat ik zou doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:15
Onderwerp: Dopen?
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Zoals ik al in een ander topic heb verteld, ben ik als kind gedoopt, heb ook belijdenis gedaan. Toch bleef er ook bij mij iets knagen. Toen ik eigenlijk alleen voor de kinderen ben overgegaan naar een evangelische gemeente kreeg ik pas echt te maken met volwassen doop. Ik heb de beslissing toen genomen om me alsnog te laten dopen op grond van een eigen getuigenis. Ik had het gevoel heel sterk dat God persoonlijk tegen mij zei: bekeer je en laat je dopen. Ik heb het als een geweldige zegen ervaren.
Dit betekend overigens niet dat ik bang was niet behouden te zijn zonder de volwassen doop, de doop was voor mij alleen een volgende geloofsstap. |
Bedankt voor je reactie...ik herken dat gevoel zeker! Echt iets om mee te nemen dus...
En Willie...gefeliciteerd! Dat je dopen maar een grote zegen mag zijn
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 10 juni 2010, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 13:11
|
|
|
HANNAH810 schreef: | naar mijn weten is 666 het getal van het beest toch? |
De Openbaring van Johannes noemt 666 als het getal van het Beest, ook wel benaamd als de antichrist...er word vanuit gegaan dat deze een mens zou zijn en zo kan het getal 666 ook gezien worden als het getal van een mens...
Quote: | In hoofdstuk 13 van Openbaring, het laatste en raadselachtigste boek van de Bijbel, ziet Johannes in een visioen twee monsters, een 'beest uit de zee' en een 'beest uit de aarde'. Het beest uit de aarde is te herkennen aan een getal: 666. Over de betekenis van dit getal wordt al twintig eeuwen gespeculeerd.
'En het [beest uit de aarde] maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.' (Openb. 13:16-18)
Het Beest uit de Aarde wordt van oudsher geïdentificeerd met de antichrist, wiens verschijning het einde der tijden inluidt. Waarom is het Getal van het Beest een getal van een mens en waarom is dat getal 666? Aan die vragen is in de bijna tweeduizend jaar die zijn verstreken sinds Johannes zijn visioenen zag op het eiland Patmos, begrijpelijkerwijs veel tijd en vernuft gespendeerd.
Het ligt voor de hand dat Johannes het getal 666 bedoelde als code voor een naam. Dat namen vercijferd kunnen worden door de letters te lezen als getallen en die getallen bij elkaar op te tellen, lag voor Johannes en zijn tijdgenoten meer voor de hand dan voor ons. De Israëlieten, Grieken en Romeinen gebruikten hun alfabet namelijk niet alleen om te schrijven, maar ook om getallen te noteren. Ze konden daardoor elk getal als woord lezen en omgekeerd.
Johannes gebruikte dus een bekende methode, maar het valt te betwijfelen of zijn lezers hebben begrepen op wie hij doelde. Het probleem is dat verschillende namen na omzetting in cijfers hetzelfde getal kunnen opleveren. Daardoor circuleerden al in de tweede eeuw na Christus verschillende oplossingen voor het raadsel uit Openbaring. |
Bron: http://www.skepsis.nl/beest666.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 08:00
Onderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Pcies tess, zijn we het nu weeeeeeeeeeeeeer eens?
Dat is wat ik bedoelde Suus, vaak als je achteraf terugkijkt, dan besef je pas dat je gedragen werd...
Ik droomde eens dat ik aan 't strand liep bij lage tij Ik was daar niet alleen, want God liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door en lieten in 't zand een spoor van stappen, twee aan twee. Want God liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop in tijden van geluk en vreugd van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.....
Ik zei toen 'God, waarom dan toch?!!' Juist toen ik u zo nodig had. Juist toen ik zelf geen uitkomst zag op het zwaarste deel van mijn pad.....
God keek mij vol liefde aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen....." |
Das niet zo moeilijk in deze...tis gewoon een feit En het blijft natuurlijk een ontzéttend mooi gedicht, iets om nooit meer te vergeten
|
|
Naar boven |
|
|