ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:25
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

BENNY340 schreef:
sommige mense mis je gewoon .
knuffel aan alle superslanke dames hier.

Wat is dat nou weer voor een opmerking Benny... wist je dat er superslanke dames bestaan die tevens bitcherig zijn ?
Uiterlijk zegt ook niet alles...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Liefdesverdriet

SUSANNAH475 schreef:
Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace...
En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he'
Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"...

en nu ik dit geplaatst heb, denk ik opeens... Jezus gaf ons toch een heel ander voorbeeld ?
Neem nu Lazarus, Jezus had tegen Maria kunnen zeggen, ach joh, heb vertrouwen, Ik wek hem weer op...
Nee, Jezus weent met Maria (en Martha) mee... dat vind ik nog eens bij een ander staan... compassie met een ander.... denken jullie niet dat die houding ons veel beter zou passen ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 20 april 2010, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:02

GRACE585 schreef:
het is een tijdje pijn,verdriet ,het steekt ,het scheurt ff je zieleleven Huilende smiley, smiley in tranen
maar ik houd me altijd vast aan t volgende motto ;
als dit het niet was dan heeft mijn hemelse Vader nog iets beters in petto voor mij dus dan kan ik weer verder in vertrouwen in Hem Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Knipoog smiley
dus blijf uitzien naar t nieuwe wat God voor je bereidt Engeltje smiley

Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace...
En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he'
Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:48

HANNAH810 schreef:
dank je suus; en wanneer kom je 'm brengen?? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Mis je me nu al dan ? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:31
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen

EVA685 schreef:
Verplaats je eens in die ander, wat kunnen wij elkaar onnodig pijn doen in een relatie.

Vind dat je uit moet kijken met deze uitspraak Eva, je verplaatsen in een ander is niet altijd mogelijk, in sommige gevallen kun je je beter niet verplaatsen in een ander... juist omdat dit negatief gedrag is waar je soms niks mee kunt.
Ze zeggen wel eens waar 2 vechten hebben 2 schuld, of "no matter how flat a pancake is it always has two sides", maar ben het daar maar gedeeltelijk mee eens.
Sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel en als er geen liefde meer is en van 1 kant komt, houdt het ook gewoon op, hoe zeer je je ook in de ander zou gaan verplaatsen.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 20 april 2010, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: stilte boven Nederland

JONATHAN890 schreef:
Wat mij afgelopen weekend enorm opviel was de stilte.

Echt waar, ik zei het nog tegen mijn kinderen.....luister eens, je hoort niets.

En nu net las ik op een ander forum, dat wel 10tallen anderen dat ook hadden ervaren.

En weet je wat er miste , dit weekend.....juist vliegtuigen

hmmm ... kan ik begrijpen ja...
Maar is mij niet opgevallen, de buren maken nog net zoveel lawaai... Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 22:47

Een knuffel voor Hannah...
Je hebt het verdiend meid... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: de collecte in de kerk

LEANNE226 schreef:
Doe ik ook Susannah,ik kan ook alleen voor mezelf spreken.

'k Bedoelde het niet specifiek voor jou Leanne (al haalde ik je tekst wel aan Knipoog smiley ), maar toen ik sommige reacties las dacht ik af en toe waar gaat dit over... gift is gift Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 18:56
BerichtOnderwerp: de collecte in de kerk

LEANNE226 schreef:
Wat zeg je dat mooi Sofie!
Ik trek giften nooit af,zakelijke ook niet,simpelweg omdat het verkeerd voelt,alsof je wat terug verwacht.

Iedereen moet doen wat ie zelf goed acht, toch ?
De ene doet het zus, de ander doet het zo... vind dat je hierin ook voorzichtig moet zijn om als het op een andere manier gebeurt, iemand daarin ook te respecteren.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:54

HANNAH810 schreef:

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

Waaauw, wil toch nog ff zeggen dat je dit mooi verwoordt hebt Hannah, en ja is idd. een moeilijke opgave...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:48

HANNAH810 schreef:
niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk;
doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.

heel mooi overigens, al die gedichten!!
heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!!
ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ??? Verlegen lachende smiley

sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!)

Lieve Hannah,
Denk dat het bij iedereen weer verschillend is wat het beste is... ik heb echt (van mezelf en door therapie) moeten leren om het eruit te gooien... vroeger (en dan ging het meestal niet over liefdesverdriet) kropte ik alles op, liet ik de tranen niet de vrije loop, waardoor ik op een gegeven moment in de knel kwam met mezelf.
Ik laat mezelf juist wel die tranen toe, dan komt 't eruit en voor mij is dat ook de dingen verwerken.
Denk dat de manier waarop je (liefdes-)verdriet verwerkt erg persoonlijk is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: BENZINEPRIJS

hmmm... volgens mij wordt hier weer lekker afgedwaald van het onderwerp... ging toch over benzine ?
Ik heb geen auto, dus kan er weinig mee...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 17 april 2010, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:37

Het lukt me niet
Ik heb verdriet
Zoveel om jou
Hoe moet dat nou ?
Ik vond je leuk !!
En dat is gebleven
Al was het maar voor even
Moet weer door
Ook al is ’t of ik je stem hoor
Vragen zonder antwoord
Wel God die me hoort
De Here is mijn herder
Door tranen weer verder
t’Is soms moeilijk te vertrouwen
Maar God is erbij
Dat sterkt mij
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:20
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…

JONATHAN890 schreef:
heel goed....lekker zelf ontdekken en dan pas een mening vormen.

En t is ook wel eens goed te zien dat je als man ogen hebt die kijken....gedachten die soms hun eigen gang gaan.
T is maar de vraag wat je er mee doet....
En het topic...t oog van de man, gaat toch in lijnen gelijk op met dit artikel??

En ik heb t echt niet zelf geschreven hoor...maar lees veel en lees ook alles, overdenken van dergelijke dingen is soms best eens goed.

En dat onderscheidt ons juist van beesten....dat we een keuze hebben. In redelijkheid kunnen denken. En dat we moeten strijden tegen t vlees....maar daarvoor wil God ons toch tot hulp komen.

Da's een mooie bijdrage/ toevoeging van je Jonathan... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:13
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen

JONATHAN890 schreef:
Geheim 1: Alles wat vrouwen kopen, kost 20% meer dan ze zeggen
In cabaretvoorstellingen en tv-shows worden regelmatig grappen gemaakt over de dure smaak en permanente koopdrift van vrouwen. Gelukkig heeft mijn vrouw dat niet, denkt de gemiddelde man opgelucht. Helaas, ook jouw vrouw verzwijgt regelmatig de ware prijs van haar nieuwste outfit of kappersshampoo. Ze verdraait liever de waarheid, dan een discussie aan te gaan of haar aankopen nu wel echt nodig waren. Of het erg is? Ach, gun haar af en toe die dure shampoo.

Geheim 2: Haar exen waren niet slecht in bed
Als ze liefkozend in je oor fluistert: “Niemand doet dit zoals jij.”, dan neemt ze het waarschijnlijk niet zo nauw met de waarheid. Ze is wel zo slim om achterwege te laten dat haar ex een geweldige minnaar was die haar tot grote hoogtes bracht. Geen man wil dit horen. Maar maak je geen zorgen over eventuele minnaars uit haar verleden. Ze ligt niet voor niets nu met jou in bed.

Geheim 3: Zij vindt het net zo eng om zich te binden als jij
Het idee bestaat dat vrouwen de wederzijdse liefde met hun partners graag geregeld, bezegeld en gegarandeerd zien in het vastleggen van eeuwige trouw. Maar zij is net zo bang om haar onafhankelijkheid op te geven als jij. En hoeveel ze ook van je houdt, het idee dat ze nooit meer die eerste prille vlinders in haar buik zal voelen, benauwt haar. De meeste vrouwen zijn verslaafd aan dat heerlijke gevoel van verliefdheid. Waarom denk je dat ze 9 van de 10 keer een romantische komedie wil zien?

Geheim 4: Zelfs de stoerste vrouw wil zich af en toe een klein meisje voelen
Een man moet tegenwoordig gevoelig, modern en verzorgd zijn. En een vrouw moet haar eigen boontjes kunnen doppen. Maar in elke onafhankelijke vrouw schuilt een klein meisje die zich veilig wil voelen in jouw sterke armen. Ze vindt het fijn als jij zo nu en dan initiatief neemt in bed, haar zware koffer tilt of een grote spin uit de badkamer verwijderd. Hierdoor voelt ze zich vrouwelijk en veilig.

Geheim 5: Zij vertelt haar vriendinnen meer dan ze toegeeft
“Tuurlijk vertel ik dat niet schat, dat is toch iets tussen ons.” Helaas, waarschijnlijk weet haar beste vriendin details over jullie seksleven waar het schaamrood van op je kaken gaat staan. En die laatste ruzie? Ook die is al uitgebreid geanalyseerd en besproken met vriendinnen onder het genot van een alcoholische versnapering. Mannen en vrouwengesprekken verschillen nu eenmaal wezenlijk. Details waar mannen nooit naar zouden vragen, vliegen bij vrouwen schaamteloos over de tafel.

Geheim 6: Ze ziet en waardeert echt wel wat jij in het huis doet
Waarom zegt ze bijna nooit wat complimenteus over de huishoudelijke klusjes die jij doet? Omdat ze baalt van alle klusjes die jij niet doet. Voor haar is er maar één manier om het huis schoon te houden, en dat is haar manier. En dat betekent meestal grondig schoonmaken. Dus niet de vloer stofzuigen, maar vervolgens vergeten om de tafel en tv met een doekje af te nemen. Ze ziet en waardeert jouw huishoudelijke inspanningen echt wel, maar dat compliment komt er pas als jij een stofdoekje in de hand gaat nemen.

Geheim 7: Ze denkt veel aan seks met jou…en met anderen
Ze denkt bijna net zoveel aan seks als jij. Gemiddeld dagdromen vrouwen ongeveer 3 uur per dag over seks. En niet alleen jij komt voor in die dagdromen. In haar fantasieën moet je concurreren met collega’s, filmsterren en vrienden. Hier is niets ernstigs aan, fantaseren over seks is gezond en goed voor het libido. Dit komt weer ten goede als ze bij jou in bed ligt.

hahaha ... nu ook al over vrouwen ? Clown smiley
Maar uuuh, ben het niet met al die stellingen eens hoor, sommigen ervan kunnen kloppen maar meeste, nee kan ik me niet in vinden... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 01:00
BerichtOnderwerp: liefde is

GRACE585 schreef:
lees de uitleg van jonathan maar even suus
die is al heel duidelijk Lachende smiley
hoef ik t niet nog eens te doen Knipoog smiley

tnx Jonathan...
Enne Grace, heb soms moeite met bepaalde dingen... denk dat je het anders bedoelde dan ik het opvatte, heb ik wel vaker als het gaat om geloof en identiteit.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 17 april 2010, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 00:12

GRACE585 schreef:
misschien begrijp je em niet Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

idd. snapte die niet helemaal
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 23:41

GRACE585 schreef:

.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 17 april 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 23:38
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILMA729 schreef:
Adem inhouden allemaal, er komt een stofwolk aan Geschokte, onthutste smiley

Tjonge, moet meer het journaal gaan kijken gloof ik, snap sinds kort pas wat je bedoeld Wilma... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 14:30
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

MAR907 schreef:
Zondagheiliging komt hier vandaan:

Zondag is genoemd naar de dag die in de voorchristelijke tijd aan de zon en naar de Godin Sól of Sunna was gewijd (Latijn: dies solis) en die in het overgrote deel van de christelijke wereld als de 'dag des Heren' wordt gevierd (Latijn: dies domenica, waarvan Frans: dimanche; Italiaans: domenica). De dag wordt algemeen als geluksdag beschouwd.

In 313 na Chr. vaardigde keizer Constantijn, zelf tot op zijn sterfbed opperpriester van de zonnecultus (Sol Invictus), het edict van Milaan uit dat Rome onder één godsdienst bracht.
Hij gaf met deze verordening de christenen de facto vrijheid van godsdienst.
Constantijn liet veel kerken bouwen, waarin heel wat van de gangbare heidense symbolen werden ingebouwd, en in 321 na Chr. stelde hij de zondag als rustdag in voor het gehele rijk.
Dit was aan de ene kant ten gunste van de christenen die de zondag als rustdag wilden houden, maar viel anderzijds goed bij de lokale bevolking die destijds nog de zon een belangrijke plaats in het religieuze leven gaf en waar zondag de rustdag was.
Op die manier maakte hij zijn nieuw gevestigde godsdienst voor alle partijen aanvaardbaar.

Nergens in de bijbel wordt gesproken over "zondags oftewel 1e dags" heiliging.
Eigenlijks komt het hierop neer welke "God" wil je dienen.
De god van de zondag, of die van de Shabbat.

Er is èèn tekst die ik vast hou:

Rev 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

Men zegt het geld niet voor ons maar voor God wel.
Dus ook de 4e gebod. God is immers onveranderlijk.
Wij passen als mens onze regels aan. God niet.

En wat de LIEFDE betreft:
2Jn 1:6 En dit is de liefde, dat wij wandelen naar Zijn geboden. Dit is het gebod, gelijk gijlieden van den beginne gehoord hebt, dat gij in hetzelve zoudt wandelen.

Ook inclusief de 4e gebod.

uuuh Rev ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 14:28

SOFIE807 schreef:
Een knuffel kost je helemaal niets
Ja, een minuutje van je tijd
Maar het geeft je zoveel kracht
Om weer door te gaan in de strijd!

Een knuffel geeft je warmte
Twee armen om je heen
Even met z'n tweetjes
Even niet alleen

Een knuffel is zo fijn
Een knuffel is zo goed
Een knuffel omdat het mag
En niet omdat het moet

Voor allen een fijn en aangenaam weekend .... Lachende smiley

Da's een mooi gedicht Sofie... vind dat mensen het in real life het te weinig doen... gewoon als bemoediging kan het voor iemand zo veel betekenen...
Als je 'm wil, hier een knuffel voor jou Sofie, dank je voor het delen van dit mooie gedicht
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 14:15

BRAZEEVEL772 schreef:
heelemaal mee eens sus
heel de week al druk met werken
laat de zondag rustdag zijn de dag des Heere even geen werk
we moeten he niet nnaar ons toe willen zetten wat ons het beste past
maar de wil des Heere doen en dan ga ik ook niet sporten op zondag want dat kan door de week ook wel als je dat wil

Ik zal het je nog sterker vertellen... ik heb de hele week de tijd om te sporten, dus wat ? zou ik het dan niet op zondag mogen doen ?
Wie zegt dat ? waar staat dat ?
Juist op zondag vind ik vaak de rust om zoiets te doen en hardlopen of skaten kan juist erg ontspannend werken... of inspannend, maar dan is het nog steeds voor je plezier, of niet dan ?
Denk je juist niet dat God ons dat plezier wil geven ?
Ik heb het idee dat je de plank helemaal mis slaat... in elk geval weet je nu hoe ik erover denk.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 14:07

BRAZEEVEL772 schreef:
heelemaal mee eens sus
heel de week al druk met werken
laat de zondag rustdag zijn de dag des Heere even geen werk
we moeten he niet nnaar ons toe willen zetten wat ons het beste past
maar de wil des Heere doen en dan ga ik ook niet sporten op zondag want dat kan door de week ook wel als je dat wil

oke, wil je hiermee beweren dat sporten niet mag op zondag ?
Voor jezelf mag je dat zo zien hoor, maar ik hoor hier bijna een veroordeling naar mensen toe die misschien juist op zondag de tijd hebben ff lekker te sporten en ik denk dan ... wat is daar mis mee.

P.S. Als je een topsporter ben vind ik het dan net ff iets anders liggen, maar ook daar vind ik dat je voorzichtig moet zijn met het vingertje te wijzen...
Laten ook wij in deze tijd niet uit het oog verliezen waar we ons als christen op zouden moeten richten, en dat zijn volgens mij niet die regeltjes, maar zoals ik al schreef: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 12:27

MARISKA601 schreef:
ik wil Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

maar het lukt niet.

zou Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley helpen?

denk als je je middagslaapje eens overslaat dat dat wonderen doet Mariska Knipoog smiley ... t'is maar een tip
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 12:25

LEANNE226 schreef:
Ik was er maar even,heb jou gemist,sorry(kwas in gesprek),ik was dus het aaaaaaaaaaaaaallersaaist Verlegen lachende smiley
Vanavond ben ik er euh.............errug laat omdat ik ga sporten.........schiet niet op he!
Ik ga mijn leven beteren,ik ga gezelliger worden! Knipoog smiley

Ow ja... je ging sporten ... was ik alweer vergeten... Verlegen lachende smiley
Ja, jullie lezen het goed, Susannah vergeet wel eens wat haha, meestal korte termijn geheugen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 12:24

LEANNE226 schreef:
Sorry als ik je rothumeur verpest Imre maar jaaaaaaaaaaaa het is weer schitterend weer!!!!!!!

Clown smiley Lachende smiley

uhum... waar woon jij Leanne ? ergens in 't noorden toch ?
Hier alleen maar wolken ... en amper een zonnetje... schitterend weer zei je ? ja gisteren ja... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 12:12

MARISKA601 schreef:
De zondagsheiliging wordt gebaseerd op het vierde gebod uit de Tien geboden. Dat luidt als volgt (NBV):

Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.
Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

Wat mij opvalt is , is dat er teksten zijn die het 4de gebod tegenspreken:

Romeinen 14 vers 5 (NBV):

De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen.

Kolossenzen 2 vers 16 (NBV):

Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat.

Johannes 5 vers 17

Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.

Hoe zit het nou met het 4de gebod?

Ik vermoed dat je die teksten in zijn verband moet lezen, Mariska.
Wat betreft die tekst in Colossenzen, het gaat God (Jezus) niet zozeer om uiterlijke gebruiken en dat is nou precies waar die mensen zich op concentreerden, in plaats van te kijken waar het nou werkelijk om ging... Jezus Christus.

De sabbath was overigens op zaterdag, maar welke dag het precies is, volgens mij maakt het niet veel uit, en 't zou moeilijk zijn om de sabbath i.p.v. de zondag te gaan houden, denk dat Nederland daar niet aan mee wil werken.
Voor mij is de zondag toch een dag die eruit springt zeg maar... de hele week mag ik het huishouden doen, maar ben blij dat ik het een dagje mag laten liggen, denk dat dat goed is om ff op adem te komen, dus doe het ook voor mezelf...
(Doe dat trouwens ook wel als ik zie dat het mooi weer is, denk dan... kan beter het werk ff laten rusten en van de zon genieten (gisteren nog Knipoog smiley ) en daar ben ik nu blij mee, want de zon wacht niet en het werk wacht wel Clown smiley ).

Maar als dat je doel wordt: de sabbath, kon het zomaar eens zijn dat je voorbij loopt waar het Jezus echt om te doen is.... God liefhebben boven alles en je naaste liefhebben als jezelf...
Dat is hoe ik het zie.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 16 april 2010, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: "Kerken in Nederland lopen God voor de voeten"

Nog ff een herhaling, maar nu hier... denk dat dit beter past bij dit topic namelijk.

Ik hoorde van huis uit bij de gereformeerd (syn.) kerk... maar kon me daar op een gegeven moment niet meer in vinden, vond die niet meer bijbelvast, ben daarom (toen ik op kamers ging wonen) bij die kerk vertrokken en heb toen op m'n 21ste een andere kerk gezocht.
Toen al merkte ik dat ik me niet kon vinden in bepaalde dingen en dat de bijbel steeds meer in twijfel werd getrokken... dingen die bewezen moesten worden en niet meer zozeer onderzoeken wat God erover zegt.

De gereformeerd (syn.) kerk van toen is nu PKN, maar PKN is veel breder en kent gelukkig kerken die wel bijbelvast zijn.
Mijn punt is: Neem je nu een kerk die gaat twijfelen aan de opstanding van Jezus, waar is die hele kerk dan goed voor ? Dan mis je mijns inziens een wezenlijk stuk uit je christen zijn...

Er zijn mensen zijn die zich christen noemen en twijfelen aan de opstanding van Jezus.
De kruisiging is nog te bewijzen, maar met de opstanding wordt dat een heel ander verhaal... niet te bewijzen, maar een geloven !!

Juist de opstanding van Jezus geeft ons mensen een nieuw perspectief... het blijft niet bij het oude, maar we mogen uitzien naar een beter deel !! ... en tot die tijd mogen we vertrouwen dat we Gods kracht ervaren, daar Jezus ons met God weer heeft verzoend.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 20:16
BerichtOnderwerp: kennen jullie dat?

PEACEDOVE820 schreef:
Ach ja laat ik er dan toch maar ens wat uit gooien wie weet helpt het.....:

Kennen jullie dat dat gevoel van eenzaamheid en dat God zo ver weg lijkt , dat je een brok in je keel krijgt en je niet precies weet waarom......
Je huilt om niks of eigenlijk toch heel veel.....

Dat je moe wordt van het oordeel dat je geen man meer hebt , of de vraag constant waar ie is gebleven.
En als je zegt dat ie weggelopen is je aankijken of je op een andere planeet woont......

Rechtzaak rechtzaak was je maar voorbij dan had ik rust en mn kinderen ook!

Greets,
Peacedove

Ik vind het heel moedig van je peacedove dat je dat hier op 't forum durft neer te zetten.
Ik heb zelf gelukkig geen last van rechtzaken en geen getouwtrek om kinderen... maar vind wel herkenning in dat gevoel van eenzaamheid.
Ik probeer bij mezelf te denken dat dit gevoel tijdelijk is, al raakt het geduld bij mij ook wel eens op en denk ik... God wanneer mag ik het nou eens delen met mensen, waarom steeds ongewild alleen...
Denk dat ieder mens dat gevoel wel eens heeft... en God, ja weet wel dat Hij erbij is, maar soms denk ik wel eens... ik kan het niet meer zo God... dan wordt het teveel...
Denk peacedove dat het voor een relatie erg belangrijk is dat je weet dat dat je problemen of eenzaamheidsgevoelens niet oplost... dat moet je zelf denk ik doen, daar moet je zelf doorheen en ja dat is eenzaam, maar ook al voelt God heel ver weg, toch blijf ik geloven dat Hij erbij is, hoe moeilijk ook...
Hoop dat dit schrijven je helpt en hoop dat je het leert om er mee om te gaan, t'is moeilijk, ik weet het...
Liefs,

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: rells hoekie

HANNAH810 schreef:
weet je.....
ik vraag me altijd af wat er nu zo leuk is aan voetbal;
ik zie de lol er nooit zo van;
lopen ze met zn allen achter een bal aan te rennen om die te pakken te krijgen,
hebben ze t eindelijk voor elkaar; schoppen ze hem weer zo hard mogelijk weg.......... Clown smiley

haha... die Hannah Knipoog smiley
Weet je, ik vraag me af of mannen zich nou identificeren met zo'n wedstrijd, ik bedoel... ik heb wel eens gehoord dat als ze winnen, dat een man ook 't idee heeft dat ie dan gewonnen heeft, en als ze verliezen is het ook zijn nederlaag...
Of is dit een fabeltje ??
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 ... 71 Volgende
Pagina 63 van 71