Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 20:21
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
"Oh yes, the past can hurt. But the way I see it, you can either run from it or learn from it."
- Rafiki, The Lion King
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:36
Onderwerp: Zelfmedelijden
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.
Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten .....
Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......
Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he |
Wow hoe noem je die stoornis? Iets met theatraal, antisociaal etc. en nog wat etiketten... wat erg!! Maar ook, straks is er echt wat aan de hand en gelooft niemand hem meer. Pittige klus elke keer om uit te zoeken wat er van waar is en zeker een gigantische aanslag voor zijn naaste omgeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:52
Onderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
|
|
|
MAT170 schreef: | Wat ik me afvraag is wat Jezus bedoeld met bepaalde dingen en dat betekend ook dat ik open sta voor correctie. Ik geloof dat wijsheid en inzicht door Gods geest komt en zonder dat zie je het niet. |
Ik hoor tussen de regels door dat jij claimt die wijsheid en dat inzicht te bezitten. Dan is het moeilijk om van gedachten te wisselen en meerdere kanten van de zaak te beschouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:31
|
|
|
MAT170 schreef: | Moest hieraan denken 2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, |
Oh ja... die kennen we al, de bekende koker met de bekende pijlen op de boog om de net even op een andere manier denkenden in de hoek te zetten. Gaat je niet lukken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:08
|
|
|
MAT170 schreef: | Maar hij wil niet dat je blijft zoals je bent. |
Dat is een open deur hé We mogen ALLEMAAL veranderen naar het beeld van Jezus. Dus wie of wat je ook bent.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 februari 2013, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:13
|
|
|
MAT170 schreef: | Iemand kan zich ook weer afkeren van Jezus maar ik vind het juist moedig en een mooi getuigenis van deze vrouw. Jezus is ook gekomen om mensen te bevrijden van zonden in hun leven en ik vind het mooi dat deze vrouw o.a. van haar levensstijl is bevrijdt door hem. |
De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?
God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:49
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, er zijn gelukkig al heel wat Christenen, maar nog lang niet iedereen is bekeerd. Wij hebben als Christenen ook een taak gekregen, en geen afwachtende houding, en het goede voorbeeld geven is daar één van. Veroordelen beslist niet, maar vermanen mag, of moet soms, of onderwijzen en niet beleren. Maar zeker niet goed keuren, wat in de ogen van de Vader, niet goed is. |
Afwachtend mag je best zijn, in die zin dat je weet wat je eigen positie is, dat maakt je wat bescheidener en voorzichtiger de ander "te vermanen" zoals dat zo mooi heet. Confrontatie zonder relatie brengt overigens frustratie. Luisteren is de boodschap, relatie is het middel en misschien heb je dan het recht verkregen de ander es na te vragen waar een bepaald gedrag of keuze uit vandaan komt. Vermaning heeft te maken met relatie en onderscheidingsvermogen, met name dat je weet wanneer je moet zwijgen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 februari 2013, 10:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:19
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja die indruk krijg ik ook wel 's. God als een lieve teddybeer die "toch wel altijd aardig en lief zal blijven, wat ik ook doe of niet doe, want ik heb Jezus toch aangenomen?" Een zonde blijft een zonde inderdaad. En hoe groot of klein een zonde ook is, hij zal scheiding brengen tussen God en de mens... en de mensen onderling...
En als in een zonde wordt volhard, dan zal ze vroeg of laat de dood baren. Ongeacht hoe Genadig en Barmhartig God dan ook is... dat doet er niets van af. Liefde en gehoorzaamheid gaan tenslotte hand in hand... Mag ik daarmee een andere zondaar veroordelen/oordelen/....?? Nee, ik mag niet veroordelen. Ik mag wel de zondaar in alle liefde en vriendelijkheid vermanen, zodat hij/zij zich hopelijk zal bekeren en de weg van het Leven zal kiezen... tot z'n eigen behoud... Daarbij kan ik blijven bidden in mijn binnenkamer dat God het de persoon zelf zal aanwijzen op Zo'n manier, zoals Hij alleen dat kan. |
Dat is de boel aardig tegenover elkaar zetten en uitvergroten. Er wordt alleen wat genuanceerder gedacht en wat meer uitgegaan van God die Gods genoeg is om ons te leiden. Zijn Geest overtuigd van zonde, gerechtigheid en oordeel, niet de mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 09:30
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vind wel dat je alles erg makkelijk stelt onder vergeving en genade, en er is ook een verschil van denken, over deze dingen. Ik meen ook dat onze Lieve Heer altijd iets zei, gaat heen, en zondig niet meer, ons kennende, maar dat wil beslist niet zeggen, dat wij alles onder de mantel der liefde hoeven te bedekken.
Een leef er maar op los gedachte, en ga vrolijk verder, met het geen waar je mee bezig bent, het is, of wordt toch wel vergeven. Het alles van elkander tolereren, omdat ons niet is gegeven, te oordelen over elkaar, maar er staat ook geschreven, dat wij elkaar mogen, zelfs moeten waarschuwen.
Het aannemen van de wet, en er verder niets mee doen, vind ik wel heel goedkoop. En heeft ook niets met stenen gooien te maken, je zit hier op cm al zo wie zo, met een stelletje, heel lieve mensen, die er allemaal anders over denken. De liefde en genade is er gelukkig wel, maar de zonde overheerst er ook net als de vergeving hier, die is nm ver te zoeken, onder elkaar.
En dan nog, volgens mij wordt die gene die dit topic begon, door iedereen sterk veroordeeld, mag dat dan wel?! Wat zijn wij toch lief voor elkaar |
Waar gebeurt dit? Er wordt van gedachte gewisseld, ja. En de één denkt wat genuanceerder over bepaalde zaken dan de ander. Dat mag toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 01:03
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik vind het een mooi getuigenis. |
Er zijn meer van dit soort getuigenissen. Ik herinner me eentje waar de EO destijds triomfantelijk mee rondtroonde en die persoon als mascotte gebruikte. Jaren later bleek hoe ongelukkig hij was en nog steeds homo. Gevolg: zijn gezin, (want ja hij was genezen dus getrouwd) naar de knoppen en verder van Jezus af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 14:07
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Koffie en cm tijdens het wachten in het ziekenhuis, strakseen "eenogige " moeder onder mijn arm mee naar huis....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 09:52
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, gaat heen, en zondig niet meer............... |
Yep... en stel dat dat wel gebeurde wat dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 08:33
|
|
|
MAT170 schreef: | Het is een antwoordt wat Jezus zelf geeft. |
Tja... Hij wist wanneer Hij iets zei en tegen wie...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 februari 2013, 08:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 08:20
|
|
|
MAT170 schreef: | Over wat het betekend om Jezus te volgen. Kijk als alles je voor de wind gaat is het natuurlijk makkelijk om hem te volgen maar stel er komt vervolging zoals in landen als china, Noord korea enzo dan wordt het meteen een ander verhaal. |
Het is maar hoe je het beziet. Soms is het dan helemaal niet makkelijk Hem te volgen omdat je van alle gemakken bent voorzien. Alleen voelt dit anders aan, maar je geloof wordt net zo goed, op een andere manier bewerkt. Subtieler als wanneer je met grof geweld omwille van het geloof wordt geconfronteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 07:55
|
|
|
MAT170 schreef: | Lukas14vers27 Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn.
28 Want wie van u, die een toren wil bouwen, zet zich niet eerst neder om de kosten te berekenen, of hij het werk zal kunnen volbrengen? 29 Anders zouden, als hij de fundering gemaakt had, en het werk niet kon voltooien, allen, die het zagen, beginnen hem te bespotten, 30 zeggende: Die man begon te bouwen, maar hij kon het niet voltooien. |
Wat bedoel je met dit antwoord, waarbij ik me afvraag of je de essentie wel echt begrijpt van wat ik schreef als antwoord op jou? Vertel dit aan iemand die op het punt staat voor de Liefde kiezen en hij of zij gaat terecht gillend op de loop.
ps: okay ik zie later je antwoord aan Anna. Dan nog verwijs ik je naar mijn eerdere antwoorden over leven in vertrouwen en dicht bij Hem blijven in welke tijd je ook leeft, met of zonder vervolging is Zijn oproep Hem te volgen NU. Maar dan nog vind ik het gebruik van jouw bijbelteksten misplaatst als antwoord op mijn reactie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 februari 2013, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 05:32
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ben het niet met je eens, men wil anders doen denken, aan Gods mening valt niet te tornen. Ook al willen wij dat anders doen denken, niet alles wordt onder de noemer Jezus Christus goed gekeurd, omdat wij het zo graag zouden hebben. |
Dan denk ik.maar.even aan de vrouw die gestenigd diende te.worden voor de wet... Jezus dacht er anders over....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 22:05
Onderwerp: Gebed gevraagd!!!
|
|
|
Je geloof is en heeft je al behouden en ... Hijzelf is de Voleindiger ervan. Hij kan niet anders dan van je houden omdat Hijzelf de Liefde is.
Schuil maar ... het mag.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 februari 2013, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 15:17
|
|
|
ROADY558 schreef: | Niet te snel aannames doen beste Jol, alsof je mij persoonlijk kent...
Verder ben ik het met je eens dat de Genade in alles doorwerkt, met welke vorm van gebrokenheid of zonde of misleiding je ook te maken hebt.
God is duidelijk tegen bijv. homoseksualiteit, Hij noemt die daad zelfs een gruwel, de persoon die het doet een gruwel in Zijn ogen. Maar Hij is wel uit, in Zijn oneindige liefde en genade, op herstel, verzoening, genezing, heling.
De bijbel leert dus haarscherp waar God TEGEN is, maar tegelijkertijd is de bijbel ook helder wat dan WEL de weg is. |
Ik sprak in het algemeen en in de we-vorm, dus niet tegen jou persoonlijk. In het algemeen hebben we in de christelijke wereld deze zaken op een bepaalde manier overgeleverd gekregen. God haarscherp tegen homofilie, tegen echtbreuk... zie mijn vorige bericht... soms ligt het net even anders dan wij denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:49
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Persoonlijk zie ik de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland als een veel groter probleem. |
Ja ook zoiets... In mijn wijk komt in de nabije toekomst een nog grotere moskee dan een wijk verder. We hebben als christen dus vele vijanden? Ik bedoel.. moeten we voortdurend met de wapens kletteren richting de wereld..? Ik moet even denken aan die tekst die voorbij kwam zeilen, ik geloof via Shanita: uw vriendelijkheid zij ALLE mensen bekend. Oftewel, eerst maar werk aan de winkel in eigen toko.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:27
|
|
|
ROADY558 schreef: | Net hoe je het leest? De door Mat aangehaalde gedeelten zijn toch erg helder, duidelijk en ondubbelzinnig?
Ik snap niet hoe dat te mis-interpreteren is... |
Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.
Ik denk dat zaken heel anders liggen dan wij mensen af en toe denken. Over scheiden staan er ook heldere en ondubbelzinnige zaken, precies zoals wij dat altijd hebben geïnterpreteerd. Als ik dat ondubbelzinnig zou toepassen zou ik nu ergens in een zeer ingewikkelde situatie zitten waar ik niet meer aan leven toe kwam en beide kinderen heel erg kwijt. Dat kan nooit Gods bedoeling zijn en dat was het ook niet, ik heb ervaren dat Hij me niet veroordeelde, altijd trouw bleef en daardoor ook nog meer en dieper mijn grootste Vriend is geworden. En het zou zo maar kunnen zijn dat dit rond homoseksualiteit ook heel anders ligt dan tot nu toe aangenomen binnen onze kringen. Ik ben eigenlijk daarvan wel overtuigd.
(Mijn leus sinds mijn scheiding en opgedane ervaringen met mensen die het woord zeer recht dachten te snijden: Relatie (met God en de mens) gaat voor religie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 februari 2013, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 09:51
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ach toe nou, doekkie?
Lijkt me echt gaaf: Paasvuur in de sneeuw, romantisch |
Wel ja, romantiek in de sneeuw met Pasen... straks komt Zwarte Piet nog de feestvreugde verhogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 09:42
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNA415 schreef: | I'm dreaming of a white ... uhhh .... Pasen? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 22:20
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Simpel, iets boven je |
Gerrit I hoofdstuk 1 vers 1
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 februari 2013, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 22:17
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Antwoord de vrouw, naar hare dwaasheid niet wat dat aan gaat, wisten ze het vroeger al |
Waar staat dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 22:00
|
|
|
ROOS575 schreef: | Precies |
Gerrit leest weer es niet goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 21:41
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Vrouwen Pfff twas echt maar de tweede schepping.. |
Ja, de tweede uitgave is meestal de verbeterde uitgave ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 20:44
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Misschien omdat hij het nu niet heeft over de wederkomst, maar over Christenvervolging?
Niettemin ook bangmakerij, want ik de denk niet dat wij, als Christenen in Nederland, zo vervolgd zullen worden als de Christenen in bv. Korea of China. |
Ik denk dat wij op andere zaken moeten letten. Wij leven hier in het rijke westen met zoveel prikkels die ons kunnen bezig houden/afhouden van God. Heel anders dan in die landen waar vaak de eerste levensbehoeften al ontbreken ...
Ja bangmakerij ... het bouwt niet op en zegt meer iets van een fatalistische levensverwachting waar je niet blij van wordt. En daarbij ... het is van alle tijden om dit soort zaken te roepen. God roept ons NU om Hem te volgen, ook vandaag zonder welke vervolging dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 19:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach ga effe een kusje halen bij je- weet- wel - wie of een glaasje roosvicee |
Glaasje roosvicee? Dan word de boel zo plakkerig. Ik zou er arniflor op smeren.
|
|
Naar boven |
|
|