ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 09:16
BerichtOnderwerp: TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.

Het is idd zo als je er mensen persoonlijk kent, mensen die er ws niets mee te maken hebben ook.
Ja, kan me dat wel voorstellen hoor.

Ik had dat ook met een gemeente...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 09:07
BerichtOnderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...

PETRA373 schreef:
is maar door stomme kies, maar heb een hekel aan ziek zijn, lijkt me echt moeilijk voor mensen die iets ergs hebben, of mensen die met een ziekte moeten leven, enfin ik ga douchen en liggen Slapende smiley

Ik vind het wel weer een zegen als je je ziek voelt en je kán liggen slapen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 09:05

PETRA373 schreef:
wel, heb je vast wel je huis heel mooi opgeruimd tegen die tijd Knipoog smiley

Ja, en da's nu ook het probleem niet, het probleem is, ik wil wég.....

Ik dacht dat ik moest werken had me vergist...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 09:02

PETRA373 schreef:
dankje, valt beetje tegen, weer wat koorts, de boel klopt, halve nacht wakker gelegen. maar ben zo dankbaar en blij ik niets hoef t e doen, me
oudste zoon is vrij, die brengt d e kleuter na school en doet boodschappen, andere koken weer.
heb een matras beneden gelegd en ga vandaag hele dag blij wezen ik niets hoef te doen en aan de iboprufan Lachende smiley

Dat vind ik altijd zo zwaar aan huishouden, als je ziek bent en je moet door.

O maar dat is wel een goed middel inboprufen, ja dat krijg ik voor migraine.

O, ja, dan gaat dat kloppen ja, dat ken ik dat gevoel, en ja dan heb je ook koorts.

O, wat lief je oudste zoon die je kleine naar school brengt en andere die dingen doen... Verliefde smiley

Ja, dat is wel lekker als je beneden kan liggen, nou sterkte!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 09:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 08:59

Woningbouw zou langskomen, ja, tussen 8 en 12, dus ja, zit hier een beetje voor ... ... te wachten, ja, ik kan niets doen, alleen wachten. Zal je zien, komen ze om half één Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 08:40
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

JOL252 schreef:
?? Smiley die vol vragen zit

euh, ja, de helft weet ik niet precies geloof ik...wel veel, ja es een keer ergens gelezen geloof ik... Verlegen lachende smiley

Ik dacht het soms.

De verschillen tussen internationale onderzoeken zijn groot:
Uit ouder onderzoek in de Verenigde Staten bleek dat 1 tot 1,5% van de bevolking ooit PTSS heeft gehad. [10;17] Uit recenter onderzoek onder volwassenen in de VS blijkt echter dat 8% ooit in het leven PTSS heeft gehad, waarvan de helft nog in het afgelopen jaar [19]
Recent onderzoek onder volwassenen in Australië laat zien dat 1,3% van de volwassenen in het afgelopen jaar leed aan PTSS. [20] In Canada was dat bij 2% van de volwassenen [1]
Van de jongvolwassenen in de VS leed 9% ooit aan PTSS. [9] In Duitsland was dat slechts 1,3%. [21]

BroN: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/posttraumatische-stress-stoornis/feiten-en-cijfers

Toch kom je hier uit op gemiddeld bijna 25%....onder de vrouwen bij: "Enigerlei angststoornis ooit in het leven".
Zie Hier: angststoornissen feiten en cijfers

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 08:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:54
BerichtOnderwerp: Uw hart behoeden boven al wat te bewaren is!

Idd.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:50
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

nvt

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 08:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:47
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?

Verkeerde plaats, sorry

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 07:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:46
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?

ANNA415 schreef:
Da's niet zo moeilijk, dat zijn de recensenten in dit topic.

Gefeliciteerd dames Clown smiley

Hahahahahah LOL!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:43
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

JOL252 schreef:
Er wordt ook steeds meer bekend over PTSS (Post Traumatische Stress Stoornis) bij hulpverleners. De gebeurtenissen, verhalen, onderzoeken van de geholpenen hebben impact en gevolgen voor de helpers cq professionals.

Er zijn zoveel mensen met PTSS.

Misschien wel de helft bevolking....(Denk ik)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:39

PETRA373 schreef:
Dankje jullie, de koorts is weg, maar doe toch nog maar effe nog rustig aan, voel me nog niet helemaal tof.

Sterkte hoor, word maar snel helemaal beter! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:34
BerichtOnderwerp: mail gerust ...

ANNA415 schreef:
Jaja en als iemand je uitscheld, moet je dus een mailtje terug sturen waarin je liegt dat je het niet erg vindt Gefrustreerde smiley

Neehee, dát bedoelt Rolf niet, Anna ;)

Rolf doelt op situaties waarin iemand je type niet is, en wel achter je aan blijft lopen, dan kan je zeggen van vervelende .... laat me nu eens met rust, ......!
Of je kan zeggen, neehee, ik heb gewoon geen zin in een afspraak....

Dit is dus wat ík denk dat Rolf bedoeld.

Als iemand je uitscheld, meteen blokken, en zeker niet reageren....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 07:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:28

KLUS667 schreef:
Ik heb ook wel eens een mail gestuurd naar iemand (ook via een christelijke site, maar niet deze Knipoog smiley ). Ik dacht, dat is helemaal mijn type.
Dus.. met klotsende oksels stuur je de mail, nadat je hem 6x nagelezen, verbeterd en aangevuld hebt. Je ziet dat een paar minuten later die persoon op je profiel kijkt, je hart zit ondertussen al in je keel. En dan maar afwachten.........
Vandaag niets
Morgen niets
Volgende week niets
Bah! NU, maanden later nog niets. Nou ja...bah? Deze vrouw is mij niets meer waard!

Maar........wel frustrerend en eigenlijk wel respectloos....
Het is moeilijk om iemand te melden dat je niet geïnteresseerd bent, heb ik ook, maar iemand in het ongewisse in de kou te laten staan, dat vind ik persoonlijk niet christelijk.

Math. 7:12 (NBV) Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten.

Ja, Klus, je hebt wel een punt.

Zo laat iemand je weken lang wachten, degene had ook ff na enkele dagen kunnen laten weten, nee, wil niets (meer?) afspreken oid.

Want ja, je blijft misschien wel een beetje hopen voor niets, als je het gelijk had geweten had dat niet gehoeven, had je het ook veel sneller kunnen verwerken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:25

ROLF230 schreef:
Een mailtje terugsturen is altijd wel zo netjes, al zul je soms een leugentje voor andermans bestwil moeten gebruiken Knipoog smiley

Hai Rolf,

En jij denkt, dat mensen dat niet door hebben, leugentjes om bestwil?

Ja, idd, soms moet je wel, dan vraagt men er ook om, ja, als iemand je type niet is, is iemand je type niet, ja, dan houdt het op....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 04:08

LEANNE226 schreef:
Het is een intrieste zaak!
Er zijn wel degelijk (online)getuigenissen van de kinderen te vinden en van het wanbeleid van Lubega.
Trin gaat niet netjes met de situatie om,mengt zich wel in de stichting(van der steen is lid van bestuur) maar wast de handen in onschuld door te beweren dat ze alleen juridisch betrokken zijn bij de stichting......

Er zijn alleen maar kleine verliezertjes........en dat om de naam van wat egotistische mensen hoog te houden.

Bedankt dat je deze nuance even wilde aanbrengen!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 04:06

PETRA373 schreef:
Oh Shanita dat is naar, alles na de stookkosten.
Veel fijner als je wat overhoud om wat leuks te doen.

Nou, alles niet, de helft...ja, als ik dan leiders van kerken in dure auto's zie...nee, niet per sé Trin.

Er zullen ook wel goede mensen zijn, weet ik wel zeker, kijk, maar ja wat Leanne zegt is denk ik ook zo.

Maar ja, dit staat wat mij betreft los van onze relatie op het forum, is al erg genoeg als wij dan ook nog es ruzie krijgen....

Ik denk omdat jij goede lieve mensen meemaakt daar, dat je je misschien in het verleden aangevallen voelde, als dat zo was, ja, ik kan me daar wel wat bij indenken hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 20:58
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

....ik zo ga lezen en dan slapen, want ik moet morgen alweer werken, heb een werk-allergie, dus ja, daarom slaap ik veel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 20:23
BerichtOnderwerp: Filmfreaks

Quote:
Thomas, wat vind je van de films van Ingmar Bergman?; De zevende zegel, en Wild strawberries staan nog op mijn kijklijst.

Ingmar Bergman:
Veel van gezien ja, heel goed, onthou vaak geen titels, dus ik zou ff moeten kijken. Lachende smiley

Ja, ik ga met iemand om die is film gek, en ja die weet bijna alle titles, ja, en dan kijk ik, en vaak weet ik de dag erop wel de film nog, maar titel en regisseur/schrijver vergeten, maar ja, die naam is wel blijven hangen als van heel erg goed.

Ja, ik kijk bijna altijd 2,3 of 4 films per weekend, dus ja, als ik dat niet goed afbaken van die is van die en heet dat en dat, ja, dan ga ik dus krijgen dat ik dingen door mekaar ga halen, ja alleen als ik de film nog een keer zie of een lang fragment ja, dan gaat er wel wat dagen.

En ja sommigen die ik al vaker heb gezien onthou ik ook wel.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 20:16

PETRA373 schreef:
Eh ja, kan me nog herrinneren ik je er op wees dat dat UFO verhaal een grap was en bv je schrijft dat mateas meerdere auto,s heeft, ergens heb je die informatie van aangenomen.niet zelf onderzocht. Hij woont 5 minuten van. Me vandaan, dus zie de feiten met me eigen ogen, inplaats van Het op gg te leZen
Tja of hij verstopt ergens, heel veel auto,'s en dure huizen ofzo?

En daar gaat het om in dit topic, er word beweerd dat trin partner kiNderen misbruikt, maar harde feiten?bewijZen?
Als ik die zie, oordeel ik, zo niet is het een vermoeden, dat is iets anders als dat het echt zo is.

Liefs.

Shrijf dan vermoeden....

Ja, dat komt ook weer door andere dingen. Weet wel dat ie een mooi huis heeft, en dat voorlopig mijn vakantiegeld naar mijn stookkosten gaan.

En het ergste: ik dacht juist dat ik geld Smiley met dichtgeplakte mond terug zou krijgen.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 20:02

PETRA373 schreef:
Oh en effe voor de goede orde, heb even veel respect voor de mensen die hier Andes denken hoor, is een discussie
Geen ruzie, zag Shanita de woorden ruZie plaatsen,
Gewoon gedachtewisseling, ik denk er dus anders over, maar even goede vrienden voor de anders denkenden.
En geloof me dat ik de boel nu wel heel kritisch inde gaten houd na deZe informatie

Ik vind het echt heel naar voor Mattheus van de Steen, ga d'r maar aan staan..

Heb je iemand vertrouwd gebeurd er dit, dit kan je niet in je eentje zomaar ff oplossen, hoe dat in Nederland kan, van d'r heen met wat mensen en zeggen, beste man, je kan hier eigenlijk niet meer werken en ja snapt ook wel waarom niet.

Want dat is dus, in Oeganda levensgevaarlijk....

Net zoiets als Met Keith Bakker. Zo werkt dat daar dus niet...

En, komt bij, V/d Steen was oprecht met die man vertrouwen ja, dat geloof ik zeker.

Dus ja, die zit, als ie er echt iets aan wilt/gaat doen in een nare positie, ja, Dhr. eruitgooien en iemand anders aanstellen, met het risico dat je een ...door je .. ...t.

Ik denk dat we/ik dat ook niet uit het oog moeten verliezen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:50

Oja, dat zou heel goed kunnen Jol... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:38
BerichtOnderwerp: heren, waar knappen jullie op af bij dames tijdens 1e date?

ROELANDE345 schreef:
haha ja Shanita je hebt een punt. Bovendien heb ik wel eens een date gehad waarin in ik geen woord heb gezegd over mn ex. Kreeg ik achteraf commentaar dat het zo jammer was dat ik mn scheiding nog niet verwerkt had ik kon er nog helemaal niet over praten. Later met (dezelfde) man vertelde ik wel zo het e.e.a over mn ex, kreeg ik een mailtje dat ik wel heel veel over mn ex praatte had ik het wel al achter me gelaten......?
Toen diezelfde persoon ook nog een beetje zenuwachtig werd van zoveel kids leek mij het goed om er maar een punt achter te zetten Lachende smiley

Ach, mannen.. Knipoog smiley

Ik had een tijdje terug, zeg natuurlijk niet hoe lang geleden en ook niet met wie Knipoog smiley , een hele leuke date.

Echt heel leuk. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:33

PETRA373 schreef:
Zag tijdje terug eigen versie van 666 toch door gg gemaakt op hun site
Maar eh knap dat jij weet dat matea,'s auto,s heeft, zover ik weet een maar
Eh als je effe terug leest, zie je dat je als partner inzage hebt in de financieen. Maar ga er nou niet meer op in, alle kritiek, richt me liever op leuke dingen
Hoop mensen zo slim zijn, om niet alles maar klakkeloos aan te nemen zonder goede bewijzen. Etc. Voor je anderen veroordeelt

Ik neem klakkeloos dingen aan?

Eh..ja. Smiley die vol vragen zit

Zegens! Ik ga er niet meer op in, voor verder info zie GG. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:17

Trouwens geen zin in ruzie, ik weet die van de Steen heeft fans die hem adoreren....Die positie wil die niet kwijt, en ja, Dhr. L. eruit flikkeren kan hem zijn leven kosten, want ja, nu Dhr. L., eindelijk in zijn luilekkerlandje zit, met allemaal mooie jongetjes om hem heen, ja, die positie geeft hij niet zomaar op, en ja in Oeganda worden moorden enzo niet zo onderzocht als in Nederland, dus ja, als daar iets gebeurt....je kan daar zeg maar veel gemakkelijker wegkomen met dingen politie doet alleen iets als ze worden omgekocht, ja corrupt land zeg maar. En er zijn al ernstige dingen gebeurt bij stichting Kaja, die ook meerwerkte, zoals banden losmaken etc, ze hadden wel dood kunnen zijn. Mensen die er iets van zeggen worden bedreigd en vervloekt, daar in die diensten in dat Lugubere Lubega Dorp Oeganda.

Dus ja, als v/d Steen ook een paar procent van die giften krijgt, strijkstok, melkoe, ja, waarom dan zijn handen branden, kinderen zijn toch beter af als op straat.

Ik geloof wat ik lees, en ja, natuurlijk, het andere kamp, GG-versus Trin, ja tuurlijk zeggen ze bij Trin dit en dat over GG, het is toch niet de bedoeling dat de waarheid aan het licht komt en nu ben ik er ook helemaal klaar mee.
En ik heb alles gelezen, ook alle linken helemaal.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 18:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:11

PETRA373 schreef:
Enfin , ik keek effe na jouw link, jol en wat verder, alles word feitelijk gecheckt.... Feiten. Bewijs van mail contact met medewerkster na trin bv?
Etc. Noem maar op.tot hoe ver hebben ze de feiten gecheckt? Link van jouw gaat over een andere zaak, niet over gedoe Afrika

En ja we hebben een vrij land, hier mag je van alles bijna schrijven, ze beSchuldiggen, geven ook ergens toe dat er geen echte bewijzen zijn, van daar uit schrijven ze hun oordeel weer, dat misbruik gewoon door gaat.
het is de stijl van schrijven die me tegenstaat van goedgelovig,

Heeft niets te maken met geen kritiek aan kunnen tegen de evangelische wereld, ben zelf ook best kritisch jol. het is de manier waarop.

Eh wat, vind jij dan als cristen trouwens over opwek Ming 666?
Moet je daarnou mee spotten denk ik dan,?

En hoop Shanita dat je geen gelijk hebt, want dan is het inderdaad heel erg.

Het ging erom dat lied 666 werd overgeslagen door opwekking, ja bijgeloof, net als dat mensen geen kamernummer 13 willen, of niet onder een ladder lopen.
Daar werd iets van gezegd.
Dat hele opwekkingslied 666 bestaat dus niet.

Ik had laats in de supermarkt een rekening van 6,66 euro, ja, dan zou ik volgens evangelische maatstaven dat niet moeten betalen, en weglopen...

Ik had zelfs het bonnetje niet bewaard....

Ja, kijk, als v/d Steen daar verder niets over zegt, en het gaat nu nog steeds door. Boeie; hij kan zijn huis, auto's en vakanties betalen, nou dan...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:59

PETRA373 schreef:
Toch lees ik niets over daadwerkelijk bewijs
Shanita , harde feiten, harde bewijzen, vind dat goede journalisten zich daar mee bezig moeten houden,
Voor ze oordelen dat er misbru.ik word gemAakt van kinderen, zelf heb ik een Gruwelijke hekel aan zulk soort praktijken, maar iemand zomaar beschuldig en zonder voldoende bewijs , schrijf dan dat er een vermoeden is, is iets anders dan iemand beschuldig en

Jij schrijft hier nu een beschuldiging dat die kinderen worden misbruikt nog steeds. Heb je echt bewijs?

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/11/17/trin-partner-misbruikt-weeskinderen/

NASCHRIFT: Geconfronteerd met de laatste feiten, laat Mattheüs van der Steen zijn Oegandese partner, die hij eerder door dik en dun verdedigde, toch maar vallen. Lubega moet opstappen, aldus een reactie van de TRIN-CEO. “Als je een kind iets aandoet, stelt de Bijbel, dan is het beter dat er een touw met een steen om je nek wordt gedaan, en dat je vervolgens in een diep meer wordt gegooid.”

Daarmee pleit Van der Steen zichzelf min of meer vrij. Ten onrechte, hij was degene die Lubega aanstelde en financierde. Van der Steens eigen positie zou dus ook ter discussie moeten staan.

En dit was heel lang geleden, en dhr werkt daar gewoon nog steeds, ja waarom zou je een melkkoe ombrengen? en je eigen nek erin steken?

Melkkoe=bron van inkomsten

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 18:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:34

JOL252 schreef:
Ach... die site is ook niet zomaar zonder reden en waar rook is is meestal (smeulend) vuur, alhoewel je zelf natuurlijk altijd kritisch moet blijven als lezer in wat je tot je neemt. Vragen blijven stellen bij wat je voorgeschoteld krijgt is altijd goed. Misschien beetje off topic want het gaat hier over kostbare kinderlevens waar de impact een leven lang is... maar deze heren konden er ook wat van wb geld en mensen bedriegen en de schrijvers kunnen zich beroepen op bewezen feiten:
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/05/28/allarts-krijgen-meer-straf/#more-36739

Ja, dank je Jol, ja, en toch blijven mensen van Jaah, kan niet, en dan over GG, spuien, ze hebben niet door dat GG bestaat uit gelovigen over heel Nederland, om nu eens eindelijk de misstanden in mn de evangelische hoek aan te pakken en aan het licht te brengen...ja, en dát vind niet iedereeen even leuk, natuurlijk.

Zitten daar gewoon echte journalisten.

Bulamu Village heet het, en staat onderaan de Trin site onder kopje "buitenland", en als je dan doorklikt krijg je een hele mooi foto van de weldoener, met wie die is enzo, dus het gaat gewoon door.

En dát snap ik niet?

Mét reklame voor dit indringende boek: Vergeten Kinderen - Door Ingrid van Diest

Dit indringende boek geeft een bijzonder kijkje in de belevingswereld van weeskinderen in Oeganda en hun harde leven op straat. De kinderen vertellen openhartig over hun verleden van bedelen, mishandeling, hekserij en hun levensveranderende onmoeting met Joseph Lubega van het Bulamu Childrens Village.

Klik hier om te bestellen

prijs: 9,95 + porto

Oa dit staat er ter promotie van het geven van uw giften:
Oeganda is een schitterend land. Het wordt met haar prachtige natuur ook wel de groene parel van Afrika genoemd. Helaas is het naast een mooi land, ook een land dat met veel problemen te kampen heeft. Zo leeft 38% van de bevolking onder de armoedegrens. Dit maakt het voor veel ouders moeilijk om goed voor hun kinderen te zorgen, met als gevolg dat bijna 40% van de kinderen in Oeganda ondervoed is. Daarnaast lijdt Oeganda enorm door de gevolgen van het HIV-aids virus. In 2007 zijn ongeveer 77.000 mensen overleden aan de gevolgen van aids. 60% van de vrouwen in Oeganda zijn besmet met het HIV-virus. Hierdoor komen kinderen vaak al heel jong op eigen benen te staan. Oeganda telt 2,3 miljoen weeskinderen waarvan 1,2 miljoen kinderen hun ouders hebben verloren aan de gevolgen van aids. De meeste kinderen zwerven daarom op straat en hebben geen kans op een waardige toekomst.

Te midden van dit alles is een oegandees, Joseph Lubega, actief om de kinderen van Oeganda te helpen. Het begon met een paar kinderen totdat er 10 tallen in zijn huis leefden. Er kloppen er elke dag nieuwe straatkinderen bij Joseph aan om hulp en onderdak. Joseph had de droom om een een dorp te starten voor deze kinderen. Momenteel wordt er gebouwd aan dit dorp en worden er al zo'n 200 kinderen opgevangen. De bedoeling is dat het dorp uiteindelijk 300 weeskinderen een veilige plek gaat bieden. Daarnaast zullen ze er een opleiding krijgen en zal er ruimte zijn om hun eigen voedsel te verbouwen en vee te houden. Er is nu ook een bron voor water waarmee ze zich kunnen wassen en wat ze kunnen drinken. Daarnaast is er nu ook elektriciteit waardoor niet alleen het dorp, maar ook de hele omgeving een veiligere plek wordt. Momenteel staan er al 3 huizen en de bedoeling is dat er nog veel meer zullen komen. De tuin en het sportterein worden langzaam maar zeker goed gemaakt.

Het nieuwe dorp heeft de naam Bulamu Children's Village gekregen, Bulamu betekent 'Leven'.

Zieke smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:32

WILLEMIJN232 schreef:
het gebeuren op zich kan natuurlijk bij iedere kerk gebeuren. nu is het toevallig Trin maar het gaat me meer om het gegeven. Je kan teleurgesteld zijn in mensen die je je vertrouwen geeft en wat is waar en niet waar? feit is dat mensen hun geld hebben gegeven en nog erger: er zijn kinderen misbruikt.......en dat gegeven is erg...Of het nu bij Trin is of bij een andere kerk.....

Zo is dat!!!

En nog steeds worden die kinderen daar misbruikt, want dhr 'werkt' daar nog gewoon, is namelijk de 'baas' daar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:28

PETRA373 schreef:
En ooit schreven ze voor de grap hoe ouweneel door UFO werd opgezogen...
Yeahhhh en onderhand in een duek van het lachen liggen dat je lezers dat geloofden.
was voor de grap.
Zegt wat over de schrijvers bij goedgelovig...... Heet niet voor niks
Goedgelovig...

Dat was dus een geintje...

Nav, de grove leugens en grote onzin die hij verspreide met die eindtijdstudie...

Zo van nou als men dat gelooft, kan men dit van die Ufo ook geloven zoiets, als parodie op de leugens van Ouweneel.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 17:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 235 Volgende
Pagina 62 van 235