Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:57
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is ook een fenomeen dat meer in de evangelische gemeentes voorkomt. |
Hoewel ik pkn kerks ben, mag ik zo af en toe wel eens naar Dordrecht afreizen, naar een evangelische gemeente. En i.d.d ben ik het met je eens, dat veel al de band speelt, en meestal nieuwe liederen die je niet of nauwlijks kent. En als je dan toch al gaat, als een eend in een vreemde bijt, krijg ik min of meer de neiging om niet meer te gaan. In ieder geval steeds minder vaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:41
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij wordt het ook heel goed door de heren bekeken..... Ze weten er zoveel van..... En Gerrit, er doen ook boerinnen mee hoor.....Misschien zit er dit jaar wel iets voor jou bij.....Geef ik je op.... |
Dat mag, maar alleen als er wel een goede stee aan vast zit dan ben ik zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nog even en ze staan op de Zuidlaardermarkt handje klappen.. |
Nou als het effe kan, geef mij dan maar een seintje Daar wil ik wel een wandeling aan wagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:31
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sommige mensen proberen de betekenis van de kinderdoop te marginaliseren. (zoek maar in het woordenboek op als je het woord niet kent). Daarmee doet men de discussie tekort. In dit doopformulier staan de elementen van de besprenkeling keurig beschreven. En dat is veel meer dan alleen het beloven van een christelijke opvoeding. En dan kun je ook de vraag stellen, is dat gerechtvaardigd. En mijn antwoord is, nee. |
Gelukkig is dat jou antwoord, en heeft dat meerwaarde? Gelukkig niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:47
|
|
|
YELNIN491 schreef: | gezellig gaan we weer kijken |
Tis net een vee markt, 1 boer die mag kiezen tussen meerdere vrouwen is dat niet vrouwonterend dan
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 8 november 2011, 11:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:43
|
|
|
MOMO697 schreef: | Jammer dat je hier de nadruk op legt en niet inhoudelijk ingaat op wat ik hiervoor gepost heb. Over respect gesproken ... |
Ik vraag me af, hoe moet ik inhoudelijk op ahum ingaan als ik ahum niet ken. Pffff, ken ik wel, das een oerwoud geluid, als je een eind moet lopen als het heel warm is.
En om verder inhoudelijk in te gaan op C.Liem, ach dat is verspilde moeite. En dan moet er weer inhoudelijk ingegaan worden op herhalingen, die al eens geplaatst zijn in een eerder topic op cm. Ook die antwoorden heeft hij allang gehad, en als zijn geheugen het niet meer toelaat, moet hij zijn hardeschijf van zijn pc maar raadplegen. Dan kan hij het u uitleggen, in een prive chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 10:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We hebben het al eerder gehad over doop en behoudenis. De doop is geen garantie, maar het is wel iets waar je heel gemakkelijk aan terug kan denken. En van jou hoor ik iedere keer: Hoe ik het deed, moet God ook maar goed vinden.en dat vind ik ongeloofwaardig. Uiteindelijk kunnen we vanuit de bijbel een heel goed beeld krijgen wat de functie en het doel is van de doop, en daar ga je zomaar aan voorbij. En dat omdat je zelf eens gezien hebt dat iemand wel gedoopt was en toch terugviel. Ik ken echter veel meer mensen, waarbij de doop een fundamentele verandering in hun leven betekende. Ik ken ook mensen, die belijdenis gedaan hebben, en toch zich wilden laten dopen. Tenslotte ken ik voldoende mensen, die ondanks hun belijdenis, nog steeds niet de geloofszekerheid hebben en voortdurend in angst leven. |
Volgens mij zijn dat je eigen woorden, jij hebt eens gezet (gezegd) dat jij (of) jullie, niet in angst leven van de zonde, maar min of meer, zonder angst, in de genade. En ik heb nooit gezegd dat God het maar goed moet vinden zoals ik leef. Of heb geleeft. En daarbij gelaten, waren jou woorden, min of meer dat, je na een doop door onderdompeling, je eigen als wedergeboren voelde. Nou, dan heb ik na een wedergeboorte van een kennis van mij toch wel een heel bittere pil moeten slikken. Die reed na zijn wedergeboorte, mijn auto plat, en is na zijn wedergeboorte mooi vergeten dat hij hem nog moet betalen. En is in geen velden of wegen meer te bekennen, wel hoor ik verhalen dat het heel goed gaat met hem. Das effe fijn om te horen. Ik kom regelmatig in een Christelijk inloop huis, waar alle gezinten komen . Daar zitten heel gedwee refro,s en charisma.s bij elkaar, de refro,s toch wel met een schuldgevoel, en veelal met een regeling. En de charisma,s zonder schuldgevoel, en zonder regeling, van het wordt ons vergeven. En dit is dan van het wereldse schuldgevoel, en ze laten hun slachtoffers wel met de ellende zitten. Dus ik heb wel een beetje een dubbel gevoel van die wedergeboren figuren. (en nee ik zoek geen ruzie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 23:56
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Me trekorgel uitgeleend aan iemand die vergeetachtig is, behalve hoe hij werkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 23:52
Onderwerp: Storingen
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ervaren jullie de laatste dagen ook storingen met de site? Zondag kon ik niet de pagina laden en nu kan ik niet mailen. Hebben jullie daar ook last van of ligt dit aan mijn computer? |
Ik kan ook niet mailen, tenzij ik overstap op google chroom, heb ik niet van me zelf, maar van een knijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 23:42
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ahum, Chat is niet de enige die zo denkt Wel geeft hij hier zijn geloof weer. Zou niet weten wat daar mis mee is.
ok, ok, het zou soms wat genuanceerder mogen misschien maar als we elkaar dat kwalijk gaan nemen, pffffff |
Ik neem niemand iets kwalijk, en zo als hij gelooft, ook niet, en ahum ken ik niet, pfffff wel, maar dat zijn weer oerwoud geluiden.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 7 november 2011, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je blijft hardnekkig volhouden dat ik respectloos ben. Terwijl mijn vragen echte vragen zijn. Niet om een andere stroming in een kwaad daglicht te stellen, maar meer om een discussie aan te gaan. Niemand heeft mij nog echt kunnen overtuigen wat nu de meerwaarde is van besprenkeling ten opzichte van babies die niet besprenkeld zijn. Ik denk nl. dat het vaak een averechtse werking heeft op het geloof. De bedoeling was om geloofszekerheid ( of zelfs zekerheid tot behoudenis) te geven. Mijn indruk is, dat het meer geloofsonzekerheid bij mensen teweeg heeft gebracht. Dan mag ik toch wel mijn vraagtekens erbij zetten? |
Ik denk; dat het meer een geval van geestelijke opvoeding, en beleving is. Althans bij mij wel, vroeger naast mij, had ik een vriendje, die niet gelovig was, en dus ook niet zo was opgevoed. Ik dus wel in een soort van beschermde omgeving en, in ons gedachten wereldje in de gaten gehouden wordende voorzichtigheid. Mijn vriend dus niet, wij waren voorzichtig, hij niet, dus er waren nog al wat dingen gebeurd bij hem, waar hij later, wel tot geloof gekomen, erg veel moeite mee kreeg. Hij is wel gedoopt, in jou wereld en beleving, dat weer te danken was aan een voorgenomen huwlijk. Dat is ook gebeurd, en dan mag jij mij eens uitleggen, dat heel speciale, wat dan volgens jou, je krijgt door dopen d.m.v onderdompeling. Hij is niet heel veel later, wederom ontspoord, en het huwlijk is op den klippen gelopen, en hij heeft niets meer met het geloof. Ik zal niet zeggen dat mijn leven geheel vlekkeloos is geweest, ik voel mij dan ook niet beter als hem, maar mijn overtuiging, en geloof heeft dan wel wat deuken opgelopen, maar mijn geloof, is daar door wel sterker geworden. Hoe kan dat dan?? Ik ben immers alleen besprenkeld!! Voor mij is het vrij simpel, het zit hem volgens mij dan ook niet in de hoeveelheid water, maar meer in het hart, en de zegen die je krijgt, of mag ontvangen, als je er om vraagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 10:51
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
YELNIN491 schreef: | geen problemen met mailen, waarom jij dan wel |
Das een echte Veenendaalse he wat de B niet ken, v.... ze niet En das niet alleen sundags
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 10:44
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Herman, je bent een fantast ... weet je nog wat je een paar weken geleden schreef ....
@ Herman388: Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55 (Topic: het weer, pagina 63) Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven
.. |
Eindelijk nu weet ik waar het gezegde vandaan komt, de tijd vliegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 09:28
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In het dagelijkse leven zeker, maar dit is een forum he, niet te vergelijken met het dagelijkse leven. Wat jij misschien als respectloos ervaart, zou in een gesprek heel anders kunnen overkomen. Woorden als respect en aanvaarding krijgen een heel andere dimensie als je de mensen leert kennen.
Mijn mening over homoseksualiteit is duidelijk. Maar het zou best kunnen dat ik vrienden heb, die daar mee worstelen. Of vrienden die juist door homoseksuelen zijn misbruikt. Dat zijn dingen, die je kijk op een ander kunnen veranderen.
Mijn mening over doop is ook bekend. Maar dat wil niet zeggen, dat ik mensen veroordeel als ze toch hun kinderen laten besprenkelen?
Voor beide onderwerpen geldt dat ik de Bijbel enorm serieus en letterlijk neem. Ook al zou dat betekenen dat ik zelf mn leven enorm zou moeten veranderen. En iedere keer stuit ik op het probleem dat voor veel mensen de kerkelijke interpretatie belangrijker is dan het Woord van God. Voor veel mensen is het geloof een abstract begrip. je moet dingen geloven, en als je er niks van merkt, hoeft niet, want je moet het toch geloven? Terwijl het voor mijzelf meer is dan een abstracte realiteit. Het is leven, het is relatie, het is liefde. Ik heb veel momenten gekend, waarin God mij getroost heeft. Waarin ik Zijn aanwezigheid kon ervaren in het leven. En mensen als Marc Verhoeven haten zoiets. Ze zullen er alles aan doen om dat kapot te maken. Ik begrijp niet waar die haat vandaan komt, meestal is het ook een verkapte vorm van jaloezie. Zoals jij gelooft kan niet, mag niet en zal ik nooit toe kunnen staan, is hun gedachte.
Zelf heb ik nooit de stelligheid begrepen, waarmee ze de gaven van de Geest afwijzen. Dan zouden ze hele gedeeltes uit Gods Woord moeten schrappen, want veel dingen die nu in de charismatische beweging gebeuren staan ook beschreven in Handelingen. En dat maar wegzetten als; dat gebeurt nu niet meer, is een heel zwak argument. Temeer daar de nood van de mens nog steeds even groot is, en de gaven van de Geest bedoeld zijn als instrumentarium om deze nood enigszins de verlichten. |
Je veroordeeld misschien mensen niet die hun kinderen laten, (besprengelen) dopen. Maar daarin zit voor een hoop mensen, wel degelijk een veroordeling, te meer jij dan altijd moet beamen, dat besprengelen geen dopen is.
En ik ben het met H eens om het oude topic hier over weer te plaatsen, omdat, en dat vind ik, er anders weer alles dubbel geschreven gaat worden, met alle sores van dien.
Ook ik geloof op mijn manier, en niet in wat de kerk ons voorschrijft. Ook ik heb (had) mijn vragen, en die zijn in de loop der tijd beantwoord, en dat is gebeurd door het een en ander te onderzoeken, en het goede te behouden. Zo vindt je overal wel wat, maar waar het uiteindelijk omgaat, komt het uiteindelijk op het zelfde neer, geloven zit niet in rituelen, maar in je hart ziel en verstand. Er is nog nooit een kerkelijke eenwording geweest, tussen de 4 muren van een kerk, maar wel onzettend veel scheuren, al eeuwen lang. Dus ook hier op cm, en ook over de doop, zullen wij het nooit eens zijn, of worden. Dat is ook al eeuwen zo, zelfs trouwen/huwen kerkelijk, is in de wereld overal, een wereld groot verschil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 08:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch vreemd Gerrit, dat je denkt dat ik namens een beweging schrijf. Mijn bijdrages zijn alleen gebaseerd op mijn eigen visie en denken over de bijbel. En ik probeer altijd mensen zelf te laten denken, dat is veel interessanter, dan wat hun kerk denkt. En als ik aangeef hoe ik denk over bepaalde dingen, betekent dat niet dat ik meteen veroordeel wat anderen zeggen. |
Daarom vind ik het ook zo fijn, dat jij als enige zo denkt, ik denk ook, oke niet zo veel, denk ik. Toch, zouden, althans ik wel, het ook fijn vinden, als je eens iets meer zou nadenken, denk ik. Hoe de dingen te plaatsen, en dan niet zo, veroordelend, maar dan meer in de trant van zo denk ik. Al was het maar, om elkaar te respecteren, in welke beleving jij hij zij zit en welke doop wij ook mogen hanteren. Jij in het jouwe, en ik int mijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 00:04
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Das ook leuk hier vallen de eerste vlokjes al
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 00:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Accepteren van een mening is wat anders dan respecteren van een mening. Je bedoelt misschien, accepteer dat iemand een andere mening kan hebben en respecteer die. |
Maar geld dat dan ook op alle vlakken? Ik vind n.m van wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 23:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vreemd toch Gerrit, heb je je wel eens afgevraagd hoe dat komt? |
Niet echt, het is bij ons al eeuwen de manier, en toen veel, heel veel later kwamen jullie pas, en dachten, dat gaan wij ook doen. En toen dachten jullie, wij gaan het zo weer doen, want zo staat het geschreven letterlijk. En omdat wij het voorheen niet deden, en nu wakker zijn gaan we het hun vertellen, dat wij het veel beter doen. En weet je, ik vind het fijn, dat jullie, vooral denken, dat jullie veel, heel veel beter zijn. En weet je, heb je je wel eens afgevraagd hoe dat komt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 23:03
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
[quote=YELNIN491]
Ja, uh twas iets met ons ras en bed, tja jij met je foto ook, tis zoooooo verwarrend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 22:29
|
|
|
[quote=YELNIN491]
Iets van in laten slapen door mannen of zoiets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Besprenkeling is geen bijbelse doop. Op zichzelf is het goed een zegen voor je baby te vragen, maar daarmee is het kind nog niet gedoopt.... |
Bij ons wel.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 6 november 2011, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:54
|
|
|
[quote=MARYAN401]Sorry, maar begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen. Waarom mag ik de redactie niet mailen en mag ik niks zeggen? Ik zeg toch niet waarom ik de redactie gemaild hèb, reageerde alleen op Mario. Ik vroeg me ineens af waar Judith was.[/quote
Zo actief ze in het begin was,(dan) de reactie van M, Moet ze dan bij elk vogel geschrij, in de houding springen? Volgens mij zijn wij volwassen genoeg om het zelf op te lossen, dus als je iets niet zind, reageer je er niet op. Lijkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:22
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Had een van die mannen je dan ook naar bed laten brengen |
Dus je hebt toch een alternatief gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:19
|
|
|
HARALD940 schreef: | Reken er maar op dat chatje dan toch pech heeft | Zo heeft iedereen een in chattings probleem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:16
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Zo actief als ze in het begin was, zo weinig horen we nu van haar. Ik heb haar ook gemaild, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Dat bedenk ik me nu ineens! |
Weet je, wat ik niet snap, als het zo tegen staat waarom reageer je dan? Alleen de kop, van het artikkel deugt niet, en voor de rest is het een citaat ergens van. Er staan genoeg reactie,s van de redaktie op forum, iets van dat we volwassen mensen zijn, en ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 19:26
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
YELNIN491 schreef: | tjonge heel CM zegt dat iets over..................................... |
Ben je ... meer over ........ .. ........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 19:15
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
YELNIN491 schreef: | wel verlengen, niet verlengen |
Hoeveel centimeter verleng je dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 18:06
|
|
|
YELNIN491 schreef: | klopt, helemaal gelijk, maar dit is zo laf en min om iemand zo te pakken, vandaar!! Dan maar een pareltje minder. |
Niemand te benoemen, en/of te beschuldigen, maar ik denk toch wel dat de meesten hier debet aan zijn. We wijzen allemaal wel eens met dat vingertje, en er zijn over en weer, wel eens dingen gezet op forum. Wat ik (algemeen) niet leuk, kwetsend of beledigend ervaarden, ik (alleen) vind de kop van dit topic niet goed, maar van die slotjes vind ik ook niet goed, maar ja, wie ben ik (zet ook wel eens iets verkeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|