Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:39
Onderwerp: Ramp
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kan me echt boos maken op sommige van bovenstaande reacties ...
Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat sommige mensen de ernst van de situatie in "de hoorn van Afrika" bestempelen als een fabeltje ... en dat alleen om mensen geld af te troggelen ...
Zijn de beelden op het journaal, de filmpjes op o.a. youtube dan allemaal nep, in elkaar geflanst om ons een rad voor ogen te draaien ... zou giro 555 dat soms sponsoren ??
De beste stuurlui staan aan wal, we adviseren maar wat raak ... verstrek de pil of deel condooms uit ... alsof ze dat kunnen eten ... Zet de regering onder druk ... net zoals wij doen met Griekenland, Ierland, Spanje en misschien straks Italiƫ ... Als Afrika nou deel zou uitmaken van de EU ... Kom eens met een oplossing voor NU en voor de lange termijn ... Commentaar leveren en de ramp afdoen als onzin, is in mijn ogen, "oogkleppen" op hebben.
Komt het opeens uit de lucht vallen ... Nee, kwam er maar iets uit de lucht vallen ... regen bijvoorbeeld ... of een geldwaterkraan ... of voedsel uit de hemel ... maar nee, we delen liever condooms uit en geven goede voorlichting ... het liefst met een dikke vette hamburger, en een beker Cola, in de hand ... --
beelden zeggen vaak meer dan woorden, als we het WILLEN zien
http://www.youtube.com/watch?v=m-zNCtwE_nw&feature=player_embedded#at=35
http://www.youtube.com/watch?v=U8YoCdMpMUU&feature=related
En als je niet aan de grote hulporganisaties wilt geven, kijk eens om je heen, er zijn genoeg andere (christelijke) organisaties waaraan je wel geld kunt geven, waarvan je weet dat er niets aan de "strijkstok" van de directeur en medewerkers blijft hangen ... (want dat is toch waar het om te doen was ... geldklopperij ??) |
Ik ben al jaren donateur van het Rode Kruis en AZG.
Ik las vandaag op internet dat Somalie ontkend dat daar hongersnood is... De VN krijgt in sommige gebieden zelfs geen toegang.
Waarom vlucht de bevolking dan? Ja, Somalie is een land met een regering die nergens wat aan doet.
De bevolking vlucht daar weg om verschillende redenen. De kampen in Kenia kan de vluchtelingen stroom niet aan. Kenia die zelf amper hun eigen bevolking kan voeden, die zijn afhankelijk van de organisaties die hulp bieden. Ze werken daar al jaren.
Hoe komt het dat er zo weinig vooruitgang te zien is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 21:33
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
dukkie en m129....
heel veel geluk in jullie toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 21:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | Das jouw mening, dat mag... Maar even voor de duidelijkheid een vraagje...
Jij bent wat jonger dan ik, ik heb een vrouw van 12,5 jaar jonger. Stel nou dat jij ook een vrouw trouwd die 12,5 jaar jonger is, bijvoorbeeld over 2 jaar. Dan is die vrouw 27 of 28 jaar. Uitgaande van het feit dat 1 voldragen zwangerschap per 12 maanden gemiddeld moet lukken, mits jullie beiden vruchtbaar genoeg zijn, kunnen er op t gemakkie nog een kindje of 13 tot 15 komen.
vraag A.... hoe denk jij je dat te kunnen veroorloven??? vraag B.... hoe hoog schat jij de kans in dat die vrouw hierin meegaat???
Ieder zn principes hoor, en ik respecteer al gauw een mening, al ben ik het er niet mee eens. Maar ik heb mijn vrouw flink last en pijn zien lijden o.a. door haar bekken tijdens de zwangerschap en betwijfel of ik haar dat nogmaals aan zou WILLEN doen. Een vrouw kan flink gehandicapt raken door teveel zwangerschappen Beun. En dan is het schattig om je eigen voetbalelftal samen te kunnen stellen, incl wat reservespelers maar als moeders levenslang de gevolgen moet dragen, of de eerste 12 kindjes als half-wees achterlaat, is de sfeer wel verziekt.
Maar goed Beun, WIJ hebben makkelijk praten want ONS lichaam loopt geen risico met zwangerschappen |
Heel goed verwoord pietje. Helder en duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 10:50
Onderwerp: BBQ in belgie
|
|
|
Is dit ook samen met FF?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 08:35
|
|
|
Globaal gezien is er voldoende voedsel voor iedere wereldburger.
Maar hoeveel voedsel word er wel niet gebruikt voor biobrandstof?
De situatie in de landen die op dit moment genoemd worden is schrikbarend. Oogsten zijn mislukt door te weinig regenval.
Somalie een land zonder regering.. er heerst daar totale chaos. Ethiopie... kan zijn eigen bevolking niet voeden, Mensen vluchten naar Kenia. Kenia kan die hele vluchtelingen stroom amper aan. Mensen zijn vaak ziek, door ondervoeding, maar hebben ook andere ziektes onder de leden.
Neem AIDS, dat is een groot probleem in vele Afrikaanse landen. We weten met zijn allen hoe je AIDS kan oplopen. Seksuele geheelonthouding is de beste oplossing. Maar ja als je goed nadenkt is dat eigenlijk onhaalbaar.
Voorbehoedsmiddelen worden amper gebruikt onder de katholike bevolking daar. De kerk van Rome wenst er niet aan meete werken.
En dan heb je ook nog de moslim bevolking, waar bij de man 4 vrouwen mag hebben.
Vergeet ook niet dat iedwere stam in Afrika zijn medicijnman heeft. De bevolking hecht meer waarde aan de medicijnman, dan aan een echte dokter.
Zo heb ik ooit in een documentaire gezien hoe iemand beweerde dat men van AIDS kon genezen door gemeenschap te hebben met een maagd.
Weer een ander beweerde dat knoflook het beste medicijn was om van AIDS te genezen.
De situatie in Afrika is complexer dan men denkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 23:07
Onderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
|
|
|
Ik kan als voorbeeld noemen...
stel je ex is lid van een andere site... ik zou geen behoefte hebben om hem tegen te komen bij een gemengd uitje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 21:10
|
|
|
Laat het dan nu duidelijk zijn ... Er zijn mensen op cm die geen behoefte hebben aan uitjes met lui van andere datingsite.
Laat iedere datingsite zijn eigen uitjes organiseren, dan heb je dit gezeur ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 20:12
|
|
|
Waar ik nieuwsgierig naar ben is het volgende.... Zijn ze daar wel op de hoogte dat er cm-ers meegaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:40
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZON....
zolang het duurt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:35
|
|
|
In het verleden is er ook idd een oproep gedaan voor een activiteit met een andere datingsite.
Daar werd toen over gestruikeld, en terecht.
Ik vind nog steeds dat je geen activiteiten kan organiseren met andere datingsites.
En om daar lid te worden hangt ook een prijskaartje aan. Niet iedereen kan lid zijn van alle datingsites.
En nogmaals ik heb geen behoefte om mensen te ontmoeten van een andere datingsite bij een uitje.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 18 juli 2011, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:52
Onderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vertel eens even hoe vaak heb jij aan kunnen geven binnen een dienst dat je graag dat lied wilt zingen? Meestal zijn de liederen al vooraf uitgezocht? |
In die tijd dat ik naar de kerk ging heb ik alle psalmen en gezangen wel gezongen.
En de kerkdiensten die ik zie voor de tv, valt het me op dat alleen de refo kerken de psalmen en gezangen gebruiken, daarnaast de opwekkingsbundel. De rest van de kerken gebruiken alleen de opwekkingsliederen.
En ik vraag me af , wat is de meerwaarde van opwekkingsliederen in het engels te zingen? Nederlands is mijn moedertaal?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 18 juli 2011, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:34
|
|
|
Ik zelf beluister zo af en toe opwekkingsliederen.
Het is niet echt mijn smaak.
Het is mij te wild allemaal, komt oneerbiedig over.
Ik hou er meer van het ingetogene zoals de psalmen en gezangen gezongen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nogal rare vraag Cross... |
Ik proef hieruit deze opmerking dat er in jouw gemeente alleen liederen word gezongen die JIJ mooi vindt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:02
Onderwerp: new-whine festval
|
|
|
eh.. wie wat waar ....
iets meer info graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 15:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het beruchte gironr. waar de miljoenen voor Haiti ook beland zijn. |
LEZEN CHAT......550
tis geen 555....
specseavers heeft aanbiedingen...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 18 juli 2011, 16:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:52
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wij komen ook ff langs, in de loop van de middag....
Wij hebben oppas geregeld voor de kindjes, zodat wij erbij kunnen zijn.
enne.. geen bbq voor ons, na afloop chineeze met de oppas |
Lees ik het goed pietje? Of moet ik een andere bril nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:59
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hum ja dat is waar Waarom doe je dat dan ook |
Zodat ik in alle rust naar de tour kan kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet niet heb je gedaan dan? |
Had ik jou niet naar bed gestuurd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vanmorgen een lekker zonnetje Je doet een tukkie komt en bed en........ Het heeft weer eens geregend |
Mijn schuld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:13
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
Ik suggereer niks .
Ik weet gewoon dat er mails naar de redactie zijn gestuurd met klachten omtrent een topic dat door Savanti gestart is.
En degenen die geklaagd hebben, heben een brief gekregen met de mededeling dat het topic en Savanti zijn verwijderd.
Aan de ene kant had ik misschien beter mijn mond kunnen houden, maar aan de andere kant denk ik, voor de nieuwelingen op cm is dit een voorbeeld van wie zich misdraagd wordt verwijderd.
De reacties op het topic waren misschien toch ook niet helemaal correct. maar de redactie heeft besloten zowel het topic als savanti te verwijderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:00
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Tegenwoordig pinnen we meer dan met munten betalen Hoe zit dat nou in de kerk? Straks pinnen of chippen? er bestaat wel mobiele pinautomaat. Collectebonnen is wel makkelijker, maar nadeel is dat deze niet geschikt bij andere kerken.
Ik heb nog niks gehoord van Savanti over zijn eigen mening van elke topic. |
Savanti is van cm verwijderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 20:51
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
Frysian is dit topic begonnen... Voorstel kunnen jullie aan haar overlaten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 10:10
|
|
|
Het weer op de konijnenweide:
Bewolkt en een waterig zonnetje, en droog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 21:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhh lekkere zon om op de schone stoep te zitten in schone stoelen Met een lekker wortelijsje erbij?? en te genieten van de bloeiende bloemen |
Ja ik hoop dat er zo'n dag komt... worteltjessap is dat ook goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 21:04
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En dan te bedenken dat het de afgelopen dagen, tot en met dinsdag heerlijk weer was. Dat we een paar postings eerder nog riepen .. "goed voor tuin en planten" |
Ik hoop dat het stof van mijn ramen is gewist. Mijn stoepie heeft een sopbeurt gekregen. Tuinset staat in de week om al het vuil eraf te krijgen. De bloementjes hoef ik nu zelf geen water te geven.
Wat wenst een knijn nog meer?
|
|
Naar boven |
|
|