Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:34
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Ik vond het een heel zware middag. Allereerst heb ik me zitten opvreten waarom Ajax zo slecht speelde, en daarna heb ik anderhalf uur in spanning gezeten om te kijken of Groningen kon standhouden tegen Twente. Toen deze wedstrijd afgelopen was, was ik uitgeput, mensen wat kost het kijken naar voetbal een energie.....de asbak was overvol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:27
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
PIETER649 schreef: | middenweg? niet koud, niet warm maar lauw? Laodicea? Jezus ging niet de middenweg, hij ging tot het gaatje!
WWJD Chat? | sorry voor de late reactie,ik bedoel de middenweg tussen angst en liefde. Of beter de middenweg tussen angst en vertrouwen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:15
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
SHANITA130 schreef: | In de topic: seksverslaving, was het logisch dat mannen dingen op internet en buiten de deur zochten, want hun vrouwen waren afiele ijskoninginen en huisvrouwen....zei je. | niet reageren mensen, anders krijgen we weer een oeverloze discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:45
|
|
|
GERRIT084 schreef: |
Chat, maar wie heeft u die positie gegeven dan? Voorals nog geef u zelf te kennen, als je vraagt, waarin zondig je dan? Krijg je eigenlijk geen antwoord. Dus vind ik niet dat u die positie heeft gekregen. Als ik mijn zonden beleid, doe ik dat ook niet tegenover, bv dominee, of kerkenraad of tegen iets wat hier op aarde is, dan alleen tegenover God. In mijn optiek verdiend geen mens die positie. De Roomse kerk kent die biegtvaders wel, maar ik nog gij zijt Rooms. | Je schijnt nog steeds niet te snappen wat ik wil zeggen. Lees mijn andere bijdrage eens verder dan alleen het eerste zinnetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Neem me niet kwalijk chat, maar als je al zo,n vraag stelt aan mensen, wie denk jij dan dat je bent? Dat een ander jou tekst en verantwoording af gaat leggen, over wat hij zo al verkeerd heeft gedaan (zondes)in zijn leven. Als iemand al tegen jou zegt, ik ben een zondaar, is dat genoeg. Ook jij staat niet tussen God en een mens, je mag hem raad geven zonder te weten wat zijn/haar zonde is. | Gelukkig ben ik in een positie dat ik het ze mag vragen Gerrit. Maar het gaat er niet om wie het vraagt, het gaat meer om de vraag of je het zelf wel weet. En nog belangrijker, doe je er wat aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het niet meer dat je je bewust moet zijn van de zonde? Je hoeft er geen angst voor te hebben maar je moet het je wel bewust zijn en er niet te lichthartig mee omgaan.....zoals, als ik wat doe wordt het me wel vergeven..God vraagt van ons dat we in ieder geval een poging doen om zondenvrij te leven...... | Het gaat nog verder Wmijn, want de term: "ik zondig altijd" is een lege term. Als je aan de mensen vraagt, waarin zondig je dan, krijg je eigenlijk geen antwoord. Als je stelt, je kunt bevrijd worden van zonde, kijkt men je ongelovig aan. Het zondebesef wordt eigenlijk nooit geconcretiseerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:12
Onderwerp: De niet uitgekomen voorspelling van Harold Camping
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nu er hier toch even een link was met de Bethelkerk, wat vinden jullie hiervan? Arie Boomsma mag die kerk niet in, door gedoe met de EO.
Je moet wel een beetje Fries kunnen verstaan, maar zelfs als je dat niet kan, is zeker de helft wel te volgen, ook door voorkennis van het onderwerp.
Trouwens, die zogenaamde 'prikkelende foto's', ik word er niet koud of warm van...Vind ze 'best wel mooi', verder niet. | Ik vind het terecht wat de Bethelkerk doet. Alsof een kerk geeneens meer principes mag uitdragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:56
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
YELNIN491 schreef: | HOGE NOORDEN he | Ja overdrijf nog maar meer zeg. Gasselte ligt niet in het Noord Oosten en zeker niet in het Hoge Noorden. In het Noord Oosten ligt Winschoten, Nieuweschans, Froombosch. Het Hoge Noorden is de Noordpool... Die term, daar ril ik van. Voor Amsterdammers is alles buiten A'dam ver....en Groningen ligt voor ze veel te ver. Laten we die idiote voorstelling van zaken niet in stand houden aub.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:42
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf. | Wat een vreemd godsbeeld heb je toch. Ik lees nergens in de bijbel dat je bang voor zonde moet zijn. Als je bang voor zonde bent, heeft het toch al macht over je? Wat betekent dan liefde van God voor je? Denk je echt dat wij voortdurend God verdriet doen? Het is juist heel bijbels om onze Vader te vergelijken met onze aardse vader. En daar kunnen we precies zien, dat Gods liefde sterker is dan onze zonde. Wat voor vreugde ervaar je dan in je geloof, als je je voortdurend schuldig voelt, omdat je in jouw ogen tekort schiet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:28
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Is er dan een middenweg tussen goed en fout, en goedfout, heel goed bestaat niet, dus dan is fout de middenweg. Dan hou ik me wel vast aan het goede, zondaren zijn wij ten allen tijden. En zijn afhankelijk van de genade van Jezus Christus. En spijt van zonde mag je best hebben, en angstig mag je ook wel zijn. Dat weerhoud je weer, om ze niet meer te begaan. Dus goede angst, is zo slecht nog niet. | Ik denk dat je de relatie met God heel goed kunt vergelijken met je vader. En uit mijn ervaring weet ik, dat ik nooit bang geweest ben voor mijn vader, had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. Maar het is nooit het belangrijkste motief geweest voor mijn liefde voor hem. Zo ook met mijn hemelse Vader. Wie zijn relatie met God definieert met angst, weet niet wat bekering en wedergeboorte is....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:02
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan. | Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:53
|
|
|
MOMO697 schreef: | mag ik ook mee? | Vanzelfsprekend Mo, ben blij dat je er weer bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:31
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Misschien was dat offer wel om van die angst, hel en verdoemenis af te komen. God is dezelfde maar door dat offer zijn we wel in een andere verhouding met God komen te staan.
Thomas, wel happy met de Verlossing. | Dan heeft een aantal christenen het toch niet goed begrepen. Die zitten nog steeds vast in die angst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:29
|
|
|
Op verzoek van Cross, wil ik voorstellen het te verplaatsen naar zondagmiddag. Voor mensen die moeite hebben met koffie drinken achteraf, kunnen we ook een aantal thermosflessen meenemen en gezellig in het bos wat gaan drinken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:27
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
Wat vinden jullie dan van de stelling dat Kerst allang geen christelijk feest meer is? Het is overgenomen en vervormd door de maatschappij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 22:35
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
Nog een maandje en dan komen de concerten er weer aan. Misschien naar aanleiding van een ander topic zat ik daarover te mijmeren. En de vraag die dan bij me boven komt, in hoeverre accepteren wij dat de meest wereldse artiesten dan opeens christelijke liederen gaan zingen..Vind je dat dat kan? Of vind je dat dat alleen voor belijdende christenen zou moeten?
Wat vind je überhaupt van de muziek die met Kerst gedraaid wordt? Of gezongen wordt in de kerk/gemeente?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 23:41
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
BEUN656 schreef: | GEEN GELD NAAR DE GRIEKEN! | Natuurlijk wel, Beun. Niet dat we het leuk vinden, maar de kosten zijn tien keer zo hoog als we ze buiten sluiten. Dan gaan Spanje en Italië en dan slaat het over naar de hele Unie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 20:03
Onderwerp: opbouwen van een relatie
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wat versta je onder emotionele afhankelijkheid en waarom is te vaak bij elkaar zijn in het begin van een relatie voor jou verstikkend? | Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.
Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Natuurlijk is dat zo Chatuliem, je verleden speelt je altijd wel eens parten......dat weet je zelf ook....Maar dat hoort bij jou, daarom ben je geworden wie je bent......en dat mag toch ook? De kunst is alleen om het niet zo dagvullend aanwezig te laten zijn en je ook te richten op dingen die voor je liggen...... En natuurlijk is een nieuwe relatie moeilijk en spannend maar moet je er daarom dan maar niet aan beginnen???? | Nee, je moet elkaar denk ik in het begin vooral de ruimte geven. Te snel en te vaak bij elkaar kan enorm verstikkend werken. Als je alles meteen met elkaar wilt uitpraten kan het juist heel benauwend werken, voordat je het weet ben je emotioneel afhankelijk van elkaar geworden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien moet je eerst eens je verleden echt verwerken Zeeland voordat je weer open kunt staan voor een andere relatie..... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een nieuwe relatie ook als nieuw beschouw en geen behoefte heb om de oude koeien uit mijn vorige relatie weer naar boven te brengen.....Natuurlijk, je kan het er kort over hebben maar je moet het leven ook vooruit leven en niet maar steeds achteruit blijven kijken.... En ook in een nieuwe relatie wordt je gekwetst, dat hoort bij het hebben van een relatie maar kijk vooruit en blijf niet in de oude dingen hangen....... | Het klinkt zo mooi Wmijn, maar hoe gaat dat eigenlijk? Verleden verwerken, wanneer weet je dat je aan een nieuwe relatie toe bent? Is het vaak niet zo, dat je er achter komt dat er nog steeds dingen niet verwerkt zijn als je er weer opnieuw mee geconfronteerd wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 22:53
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dit topic zo gek nog niet. Wel vind ik een aantal reacties vreemd. Juist op een site als deze komen we hopelijk allemaal eens in aanraking met dit probleem. En het is best wel goed van elkaar te leren. Toen ik een relatie had, wilden we ook snel trouwen. In elk geval binnen een jaar. En het bleek toch niet zo te werken. We waren beiden jaren alleen geweest, en niet eens ongeluikkig alleen, en dan opeens alles delen, is dat gewoon heel moeilijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 12:25
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen....een wazige reactie... | Aan het einde van de bijdrage van Klaproos noemt ze een aantal motieven: Klaproos schreef: | Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed. | Mijn bijdrage is, dat je niet zo gemakkelijk kunt ontdekken welke motieven een rol spelen. En nog sterker zelfs: je kunt wel zeggen dat je alleen maar goede motieven hebt, maar dat wil niet zeggen dat de minder goede motieven geen rol spelen... Mensen beslissen vaker op emoties dan op echte redenaties. Het is veel belangrijker te vragen naar die emoties, want die geven het beste weer of je toe bent aan het huwelijk of niet. Veel mensen zijn emotioneel beschadigd en dat heeft ze natuurlijk gevormd. En de angst dat dat weer zou gebeuren leeft sterker, dan dat je verstandelijk gezien toe zou willen geven. Als je niet de ruimte geeft dit te verwerken, wreekt zich dat in de nieuwe relatie. Het is daarom belangrijk te luisteren naar je eigen emoties....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 18 oktober 2011, 12:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 11:30
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je daar in zn algemeenheid weinig over kan zeggen. Je moet helemaal niks. Het is een keuze die je met zn 2-en maakt en waar ook praktische zaken een rol in spelen. Een aantal dingen die meespelen zijn of de eerste klik/ verliefdheid overgaat in echte liefde, in houden van. Hoe lang dat duurt voor je daar beiden zekerheid van hebt, zal ook weer per persoon wisselen. Voor mij is het belangrijk om elkaar eerst goed te leren kennen en dus niet binnen een paar maanden te trouwen. Maar ken inderdaad ook stellen die wel binnen een paar maanden getrouwd zijn en toen zeker wisten dat de basis van liefde sterk genoeg was. Tenslotte is voor mij belangrijk waarom je wel of juist niet snel wil trouwen. Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed.
gr, Klaproos | Motieven omschrijven is het moeilijkste wat er is. En aangeven wat voor motieven goed zijn en welke niet, is nog moeilijker. Is het niet vaak zo, dat er onbewust bepaalde motieven meespelen? En je kunt voor jezelf wel lopen te ontkennen dat je bepaalde motieven niet hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn? Ieder mens is uniek. Ieder mens moet hierin zijn eigen weg zoeken. Je kunt hooguit kijken naar je eigen emotie in deze. Want volgens mij geeft die emotie weer, hoe je je voelt in de relatie. Je kunt heel theoretisch een bepaalde tijdslijn uitstippelen, en dan kun je benauwd worden bij de gedachte eraan. Volgens mij zijn de emoties veel belangrijker dan de motieven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 19:44
Onderwerp: wie gaat naar het speeddate in amersfoort 19 november 2011
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Die dag hebben andere cmmers druk, te weten strandwandeling in Scheveningen daarna gaan ze ook nog eten daar ergens in de buurt. Speed naar speeddaten is niet haalbaar. | Dus we weten wie er niet komen, maar volgens mij was de vraag wie er wel kwam. Zullen we ons daar maar op richten dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 19:39
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhh ikke liep een weekie voor | Nou Erika, 3 keer off topic moet je er naar toe, ok???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 16:10
|
|
|
De lijst is als volgt:
Chat Bert168 Billy701.
De datum is 5 november..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 22:13
|
|
|
Kunnen we dit topic ff schoonhouden van onzin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|