Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:22
Onderwerp: vloek uitspreken
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Inderdaad Chat...ik kan me voorstellen, dat je bij dat boek je bedenkingen hebt, alhoewel het mij goed lijkt om innerlijke genezing te ondergaan en daar niets op tegen is..... alleen....hoe. Ik denk, dat de zeer sterk doorgevoerde INTROSPECTIE hier funest is.
Ook C,S. Lewis en Leanne Payne (www.coconut.nu) waarschuwen voor de INTROSPECTIE, waar het dan alleen maar om jezelf draait en maar graven en graven.......
De echte Christen moet vanuit God leven en niet aleen maar in zichzelf gaan zitten graven. |
Introspectie waar je enkel bij jezelf blijft is inderdaad onvolledig ergens. Goede introspectie komt uit bij de Bron van jezelf, bij God dus! Zo wordt jezelf leren kennen ook vooral God beter leren kennen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 19:04
|
|
|
Hoe je het wendt of keert, in het boek van Derek Prince en ook vanuit de dingen die hier door anderen benoemd zijn, wordt in elk geval helder dat we voorzichtig moeten zijn met onze woorden. Woorden kunnen sneller pijn veroorzaken dan wij vaak vermoeden. En ja, die pijn kan enorme doorwerking hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 10:43
Onderwerp: Welke Bijbel lees jij?
|
|
|
MATTHI636 schreef: | In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd. |
Is het werkelijk een vertaalfout?
- Een enig Heer (Statenvertaling, Luthervertaling, Afrikaanse Bijbel)
- De Enige (NBV, Willibrord)
- Één (NBG, Jewish Publication Society, Het Boek)
- de Ene Alleen/de Heer alleen/Jhwh alleen (Naardense Bijbel, GNB, Petrus Canisiusvertaling)
- Één Heer (King James)
Als ik dit lijstje zo bekijk, is de boodschap overal dat:
- God uniek is;
- God ongedeeld is;
- God de enige ware God is!
Allemaal waar dus. Deze diversiteit aan betekenissen zit vermoedelijk verborgen in het gebruikte Hebreeuwse woord, waarbij beseft moet worden dat Hebreeuwse woorden/uitdrukkingen zeer veel verschillende betekenissen (geregeld tientallen, zo weet ik van een Jood) kunnen hebben. Maar dat zie je ook in het Nederlands in dit geval al terug. Want één/enig heeft ook in het NL al meer betekenissen, zoals hierboven aangegeven.
Het is dus niet goed om direct van vertaalfouten te spreken in mijn ogen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:03
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een knuf voor Klaas252 ook namens Does! Blijf genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 21:56
Onderwerp: lenen
|
|
|
INKA401 schreef: | denk denk |
Zeg dan gewoon eens nee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:18
Onderwerp: Here zegen deze spijze
|
|
|
Het eten is ergens al een zegen voor je erom vraagt. Het uitspreken van een dergelijk gebed is in mijn ogen dan ook meer een bevestiging van jouw afhankelijkheidserkenning, een belijdenis van Gods zorg voor jou en voor Zijn schepselen in het algemeen. Dus altijd goed om uit te spreken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:13
|
|
|
Daar heb je een mooie kans op dialoog om een andere kant van God te laten zien, Tess. Maar je onzekerheid in deze is ook te begrijpen. Mensen zijn er tegenwoordig geregeld niet meer echt van gediend om te worden gecorrigeerd. Wel kun je dan blijven zitten met een stukje teleurstelling dat deze man, net als de man in het andere voorbeeld van dit topic, een zo verwrongen beeld van God en ook van zichzelf en andere mensen heeft. Dat blijft een gevoelig punt, althans bij mij wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 18:58
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Mede namens Does een olifantenknuffel voor Rellok!
Speciaal voor zus en zwager de weg op gegaan om een geweldig mooie tafel op te halen. En dan op de terugweg de mist in en een andere auto van te dichtbij bekeken... Gelukkig is het enkel bumperschade, al zal de schrik er ook best in gezeten hebben!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 8 januari 2010, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 18:49
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik moet zelf steeds denken aan de tekst: Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken, wat dat is eigenlijk wat er gebeurd, je zin willen krijgen door te zeggen dat het Gods wil is ipv die van jezelf, God voor je karretje willen spannen dus. |
Mensen lijken er inderdaad nogal eens op uit om anderen voor hun karretje te spannen, zelfs als het om God gaat. Uw wil geschiede wordt dan nog wel geroepen, maar de eigen gedachte zoals men denkt dat God het zou moeten zien/doen is eigenlijk werkelijk wat als Gods wil gezien wordt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 10:55
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hoe kan ik het hem zelf vragen alsie nog onderweg is? |
Iets met mobiel...en ander kosmisch internet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 08:27
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Henk??
Is Rel al aangekomen daar in het koude noorden? |
Moet je hem zelf even vragen. Ik speel de vraag dus door naar de eigenaar van dit hoekje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 08:23
|
|
|
INKA401 schreef: | en heb anno 2009 daar pas mee geleerd (...) en al met al, met al die lieve bedoelingen heb ik het nu wel even gehad om sinterklaas te spelen ... (...) kost mij nu zélf gewoon geld ... jij snap? ... |
Geen Goudriaanse feessies meer dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | is dat nederlands of zit jij te lang in fryslan inmiddels??? |
Is NL, al mag "hebben" ook ipv "zijn". Da's het voordeel met NL, je kunt zelfs in de taal meerdere kanten op om op hetzelfde punt uit te komen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:24
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik breng wel zakje mee voor je zaterdag | Die zul je dan zelf hard nodig zijn onderweg Annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:20
Onderwerp: christenen en moslims
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelfs daar heb je verstand van??? Verkondiging is de boodschap van Jezus overbrengen, en niet vragen wat de Koran ervan vindt. |
Niet vragen, maar wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, net zoals Jezus ook goed oog en oor had voor Zijn toehoorders.
En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 7 januari 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dialoog is iets anders dan verkondiging. |
Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:31
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hopelijk heeft iemand veel plezier aan de Bijbel gehad! |
Geldt ook voor CD's/andere boeken. Heb er wel eens wat uitgeleend. Maar dat ga ik niet allemaal onthouden...dus als het dan niet terugkomt, bedenk ik me dat eventueel jaren later pas. Dan ga ik er maar van uit dat de ander er veel plezier aan heeft!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 7 januari 2010, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:53
|
|
|
Zou er niet zomaar moeilijk over doen wat geld betreft. Als ik het heb, dan prima. Al zal ook wel meespelen hoe de verhouding met betrokkene is. En ja, je komt het dan wel eens tegen dat mensen je daarna laten zakken op een of andere manier, of als jij iets nodig hebt er niet zijn. Maar zal toch altijd bereid zijn in beginsel...geld zegt me toch weinig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | blij dat jij gestopt ben met dat gevecht tegen windmolens... nou die andere Don en Dona Quichotte nog |
Ach er blijft wel een windje waaien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | beter het AMEN dan het Mene Tekel ....... |
Dat was al gebeurd die weging Pieter.... Daarom het AMEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | van mij mag ter n slotje op. het enige hier is een herhaling van zetten door de schakers, voegt al paginaas lang niets nieuws toe. |
Het slotwoord op alle gebeden is AMEN. Alle gebeden en deze discussie zijn nu gesloten! Het AMEN is gesproken!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 7 januari 2010, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:22
Onderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
|
|
|
Reden van verwijdering is simpelweg een verzoek van Anita geweest, aldus de redactie. Nu hopen dat er toch een stuk van dat geanimeerde gesprek wel weer terug kan komen...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 7 januari 2010, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | blijft staan, dat bas met twee bijbelteksten en een simpel woord van drie letters, een afdoende antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld werden. |
Die zeggen niets over God, maar over de belijders van God in Jezus en door Zijn Geest. Dus zeggen deze teksten iets over invulling van een godsbeeld en niet van God, waar het uiteindelijk wel om gaat in de huidige discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | dat zegt iedereen die ruimte toe laat voor de duisternis, ik kan het aan. Maar hoeveel zijn er niet door gevallen? |
Ik heb liever God dan angst als raadgever Jezus trad als Licht het duister tegemoet, ging het niet uit de weg en zocht in het brengen van Zijn boodschap aansluiting bij de toehoorders.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 6 januari 2010, 23:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:39
Onderwerp: overige verbeterpunten van deze site
|
|
|
MARISKA601 schreef: | tip.... ik start dan een tweede cm site als ik wil mailen en forum wil lezen. |
Wanneer? Als je knipoog krijgt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Licht heeft niets met duisternis te maken. Ik zou de duisternis maar uit de weg gaan als ik jou was, anders word je er ook nog door gegrepen. |
Licht heeft alles met duisternis te maken: het kan duisternis laten verdwijnen! En ja, dat kan door Jezus! En ja, het zou mooi zijn als iedereen dat gaat zien, als iedereen de Enige Ware God zo gaat leren kennen!
Dus wees gerust, ik waak voor de duisternis!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 6 januari 2010, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:05
Onderwerp: koffieshop
|
|
|
PIETER649 schreef: | henk en does dr buuf is best n euh sappige dame .... jouw buuf ken ik niet maar het kostte me mooi 2 banden bij jou in de straat | Het is mogelijk die andere Pieter en da's nog minder om t lijf dam mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies |
Religies mag je gerust afwijzen Daar gaat het toch al niet om
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:33
Onderwerp: Welke Bijbel lees jij?
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Mooi Thomas....helaas ken ik geen Fries..... |
U heeft uw leraar gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:21
Onderwerp: koffieshop
|
|
|
INKA401 schreef: | plantjies nodig jochie? |
Als je snel bent heeft buuf hier nog wel wat op zolder...getuige de stroomstoringen en af en toe oplaaiende geur
|
|
Naar boven |
|
|