Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:59
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Fijn Visser, dat je het ook leuk vind dat Hannah, Maryan en ik komen..... |
Nou inderdaad, hij is errug eh....ik bedoel minder enthousiast over onze komst. Misschien kunnen we toch beter rechtstreeks naar Friesland gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:34
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ze is eerlijk, omdat ze open op het forum uitlegt van waarom niet.
Nou, als je dat doet, denk ik zo, dan zit je niet te wachten op een 'dat is niet eerlijk' reactie. Want dát snap je dan zelf ook wel.
Het was een uitleg waarom iemand dat moeilijk vind, en dus niet doet op haar profiel, maar dus wel op het forum schrijft.
|
Tjonge zeg, mag ik mijn mening niet zeggen. Ik begrijp deze overdreven reactie niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 15:54
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hannah, wanneer is Visser jarig? In juli toch? Gaan we taart eten bij Visser.... |
Zullen we carpoolen, Willemijn. Scheveningen en Kerst gaat 'm niet worden, denk ik. Als we nu op tijd vertrekken, kunnen we er een strandwandeling aan vastplakken. 't Duurt nog wel even, maar 't weer is dan vast mooi.
Enne....Hannah, ik ben niet zo'n viseter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:21
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Gisteren/vandaag, toen ik de heftige beelden van Gadaffi (al begrijp ik de vreugde van het volk heel erg goed) zag.
Ik hoop/bid dat de christenen daar in vrijheid kunnen blijven leven, dat de moslim-fundamentalisten niet al teveel ruimte krijgen. Veel (buitenlandse, Afrikaanse) christenen daar zijn het land al uit. Ik woonde daar een aantal jaren geleden een kerkdienst bij, heb geleerd van hun enthousiasme en uitbundigheid. Wat is het bij ons dan saai in de diensten.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 09:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:10
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Het zonnetje schijnt. 'k Mag terugzien op een hele gezellige vakantieweek met familie, al mis ik ze nu wel een beetje. 'k Ben goed uitgerust , al moet ik nog even niet denken aan maandag.
'k Kreeg een positieve mail van een collega, die - na een ingrijpende operatie - een goede uitslag heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:03
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, dat schoot ook even door mij heen...of dat een 'nee' op deze vraag wordt geinterpreteerd in die zin dat er geen behoefte is aan kinderen, ook niet van een ander. Als je geen kinderen meer kunt krijgen is de wens er nog wel. |
Inderdaad! Als je invult 'Hangt ervan af..', hou je het breder en meer open. Het zou voor mij namelijk wel uitmaken of het me lukt een (positieve) band met de kinderen van de ander te krijgen. Natuurlijk moet je er niet naar streven om hun moeder te worden, die hebben ze meestal al en dat word je niet. Ook kunnen er belemmeringen zijn, om een band te krijgen. Toch denk ik, dat het - als je er energie/liefde insteekt en je partner je steunt - meestal wel lukt. De leeftijd van de kinderen kan ook meespelen. Dus ik hou het bij 'Hangt ervan af..'.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:44
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je hebt terecht nee ingevuld want de vraag geeft feitelijk aan of er nog kinderen kunnen komen voor en met de potentiele partner. In jouw geval komen die nagenoeg zeker niet, dus als je ja aangeeft zeg je feitelijk dat je dat nog wel wilt met de goede partner. Als die nog kinderen wil, verwar je hem dus. Jouw nee is het enige juiste antwoord op deze vraag, ook al zou je ze wel wensen. Ik denk dat je die vraag ook moet beantwoorden vanuit het perspectief van degene die het leest.
Thomas |
Toch blijft het een lastige vraag, Thomas. Als je 'nee' invult, kan dat geïnterpreteerd worden als 'die heeft niks met kinderen of staat niet open voor de kinderen van de ander'. En dat hoeft echt niet zo te zijn. Je kunt gek op kinderen zijn, maar niet (meer) de wens hebben om ze zelf te krijgen. Het gaat hier waarschijnlijk om de vraag of iemand (biologisch) moeder/vader wil worden (sommigen hebben wél de wens, maar weten dat het niet kan), maar er zijn ook nog andere mogelijkheden. Er is ook nog de optie 'hangt er vanaf'. Dan hou je het lekker vaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Annette, ik vind wel dat jij Clauwtje hier een beetje onterecht, terecht loopt te wijzen.
Dit topic heet 'Hoe eerlijk is je profiel? en niet "Leg eens uit waarom jij je profiel eerlijk vind?"
Clauwtje legt hier uit waarom ze het heel vervelend vind het woord 'gescheiden' in te vullen.
En dat dáárom niet doet.
Eigenlijk is ze dus wel eerlijk....
En waarom het, naar de letter, niet eerlijk is, dát snapt ze denk ik wel....
Dát snap een kind van drie ook..... |
Dat ben ik echt niet met je eens! Het gaat hier om 'hoe eerlijk is je profiel?' Een uitleg op het forum wordt lang niet door iedereen gelezen. Een profiel geeft een beeld weer van jezelf. Als je de keus hebt tussen iets vervelend vinden en oneerlijk zijn, dan lijkt mij dat niet zo moeilijk. Eerlijk duurt het langst! Waarom zou je je anders voor doen? Dat is toch nergens voor nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:27
Onderwerp: Concert Jan Vayne, Martin Mans en ....
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou Visser, oordelen is misschien een te groot woord...maar je klinkt niet vriendelijk over ze, iemand die nog geen duppie waard is wordt behoorlijk naar beneden gehaald. En dat je bovendien de naam van de persoon niet noemt....mijns inziens is dan "spreken is zilver, maar zwijgen is goud" van toepassing hier |
Volgens mij zegt Visser niet dat iemand geen duppie waard is, maar dat het concert hem geen duppie waard is. Dat maakt wel iets verschil.
't Roept wel de vraag op 'wil je naar een concert waar chr. muziek gemaakt wordt door (een) niet-christen(en)?' Al weet ik niet zeker of Visser daar op doelt. Ik ken de genoemde mensen niet persoonlijk. Zelf ben ik meerdere keren naar de Mattheüs Passion geweest, waarvan ik niet zeker weet of de muzikanten achter de tekst staan. Denk 't eigenlijk niet. Toch geniet ik er iedere keer van en raakt het mij zowel qua tekst als muziek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:20
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Je kunt geven zonder lief te hebben, maar je kunt niet liefhebben zonder te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:08
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:43
|
|
|
Er zitten op CM ook mensen die weduwe of weduwnaar zijn, die mis ik nog in het rijtje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 18:42
Onderwerp: Moeten we bang zijn voor boze geesten?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Landelijk is de NGK niet aangesloten bij de PKN, maar hebben zij hun eigen synode. Wel hebben veel NGK-gemeentes een samenwerking met de CGK. |
De Nederland Gereformeerde Kerk bestaat sinds 1969, is een 'afscheiding' van de Vrijgemaakte Gereformeerde Kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 16:47
|
|
|
'k Heb net verlengd en ben officieel CM-lid (zonder beperkingen), heb nu vakantie, ga een weekje naar zee en het zonnetje schijnt heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:44
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | HAHAHA toch is het echt zo!!! |
Jaja....... Als ik weer kan mailen, zal ik eens bij Annette informeren. Als iemand het kan weten, is zij het!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:36
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Berichtje voor Pieter, want mailen lukt niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:12
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Afgesproken Maryan, in de Pietenstad....... |
Gezellig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:57
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mooiste moment........die chocoladekleurige meneer van verdieping 6 waar ik onverwacht moest zijn........WOW! En niet alleen mooi om naar te kijken maar ook nog aardig,spraakzaam en intelligent....... Ik ga morgen weer de post halen |
Joh, ik voel me toch een jaloezie opborrelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan moeten we het maar eens over verlengen hebben onder het genot van een lekker kopje koffie....... En....ik ben echt Nederlands.....als ik een maand verleng krijg ik dan ook het singleboek??????? |
Lijkt mij een prima idee, Willemijn. In Pietenstad? Dat boek krijg je pas bij een half jaar verlengen, wel zuinig van CM hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ja ...
Ja ...
Ja ...
(scheelt weer 3 mails ... grijns)
.. |
Hap ...
Hap ...
Hap ...
(moet ik toch eens afleren ... zucht)
Maar leuk, dat je die studie doet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lijkt wel of je tegenwoordig niet meer gewoon je werk kan doen, er komt zoveel bij kijken....Jij hebt het over het onderwijs maar het zelfde doet zich voor in de gezondheidszorg......je wilt niet weten hoeveel tijd een vpk kwijt is aan alles wat geregistreerd moet worden......en in andere takken zal dat ook wel zo zijn mag ik aannemen..... Gewoon voor de klas staan of aan het bed staan is wel erg verleden tijd geloof ik...... Maar in ieder geval sterkte ermee! |
Lief van je, Willemijn. 't Is een probleem, wat op veel werkplekken speelt. Het jammere is dat het energie kost, die je veel liever in het werken met de kids wilt steken. Dat is namelijk het allerleukste, geeft ook het meeste voldoening. Een groep met veel 'bagage', en dus óók veel administratie, zijn vaak ook de bewerkelijke groepen. 'k Heb een erg enthousiaste groep, maar 't leek gisteren alsof er (het stormde wel een beetje) een orkaan doorheen raasde. Kan er de humor nog wel van in zien en er ook wel van genieten, maar is wel vermoeiend. En dan wil je het werk graag even loslaten i.p.v. je met, in mijn ogen weleens zinloze, administratie bezig te moeten houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 13:59
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Het werkt blijkbaar zo verslavend (CM), dat ze aan de ene kant tegen zijn, over de openbaarheid van het forum ...maar o wee ...aan de andere kant, toch makkelijk is om alles te kunnen lezen. Dan is het inderdaad, verleidelijk om iemand te gebruiken als boodschapper, wat volgens mij niet chique overkomt. |
Weet je dat het soms ook balen kan zijn, dat je het forum - ook als niet-lid - kunt lezen? Ik wilde een periode niks met CM te maken hebben, maar toch heb je dan de mogelijkheid om het forum te lezen. En dan doe je het soms toch, al is het niet goed voor je en wil je het eigenlijk niet. 't Is me overigens wel gelukt, maar dat vraagt wat discipline, om het forum een aantal maanden echt niet te lezen. Aan de andere kant denk ik dat het ook commercieel is van CM, want als mensen het lezen kan het ook kriebelen (positief of negatief) om te reageren. En wat doe je dan? Juist, weer lid worden. Maar iemand als boodschapper gebruiken, lijkt mij niet de bedoeling.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 12 oktober 2011, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 13:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat als Grace mee wil discussieren ze dan maar een proef abbo of wat dan ook moet nemen als dat blijkbaar zo belangrijk is...... Maar morgen heeft niemand het meer over Grace dat is ook de realiteit.....en dat moet Grace zich ook realiseren......zo werkt het nu eenmaal wanneer je ergens vertrekt..... en één tip: laat je nooit als boodschapper gebruiken, laat een ander zijn eigen verhaal doen........ |
Dat lijkt mij ook, Willemijn.
'k Kreeg vandaag weer een tip van CM. Tip 9: Verleng je lidmaatschap op tijd Als W-tje verlengt voor een maand (jaja, die is ook zo verdwenen), doe ik het ook. Ik kan even 'grijs' worden, maar dan ben ik op vakantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 13:13
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Eigenlijk gisteren al ...
Bijbelstudie (TAB http://issuu.com/vbgbethel/docs/tab_2011-2012/1 )
In de koffiepauze kom ik aan de praat met een jonge jongen, schat rond de 20 jaar, die heel enthousiast over zijn persoonlijk geloof begint te praten. Hij vertelde hoe hij tot geloof was gekomen en hoe hij nu in het leven staat, dat hij de Liefde van Jezus wil uitdragen, en dat dat zijn belangrijkste doel is in zijn leven ... WOW, rond de 20 jaar zijn, en dan zo omgaan met je geloof, ben best wel jaloers ...
Nog een mooi moment ... mocht iemand een "aai over de bol" geven ...
.. |
Mooi Cross, die getuigenis van die jongen. Herken ik, dat je weleens jaloers op iemand kunt zijn. Volg jij die studie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:15
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, k ken ze. .. .... Kun je die formulieren niet samen met een I.B.-er invullen? |
Ze hebben bij ons enorm bezuinigd op de IB-uren. Er is wel een collega (directeur) die helpt, maar hij heeft er weinig ervaring mee. De IB-er heeft bijna geen uren meer. Leuk is dat, als je - naast deze aanvraag - nog 3 rugzak-leerlingen ('t zijn wel schatjes hoor ) hebt. Maar..... ik stuur mijn concept straks naar de directeur, mag hij het afmaken.
Bedankt voor je meeleven, doet echt even goed! Ben een beetje aan het afreageren, geloof ik. Ik hou me maar voor dat ik niet meer kan doen, dan mijn best. Valt niet altijd mee, al blijft het een mooi vak hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:07
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Sterkte maryan...een stereotype 'vrije' groepsleerkrachtdag.... |
Dank je Annette, vast ervaring mee. Ik merk dat ik steeds chagrijniger aan het worden ben, er komt geen eind aan dat formulier. En ze vragen dingen minstens 3 keer. Het betreft een aanvraag voor LGF/rugzak. Misschien ken je de formulieren. En dan zul je zien, wijzen ze 'm af.
Ik ben aan vakantie toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 10:19
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | In de katholieke kerk geld dat allang niet meer zo, hebben 'ze' me gezegd in de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk. |
Gelukkig maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 10:18
|
|
|
'k Ben heel veel aan het moed verzamelen, om een hele stapel 'papierwerk' - voor een leerling met een 'etiket' (zelfs 2) - in te gaan vullen. 'k Hoorde gistermiddag pas!, dat het eigenlijk voor vrijdag af moet. Ik hoop dat het lukt! Lastig.. als je gisteravond weg bent, morgenavond wilt gaan winkelen, vanavond een verplichte MR-vergadering hebt en vrijdag bijna direct na schooltijd op vakantie wilt. Ooit koos ik voor het werken met kinderen, niet wetende dat er zoveel administratie aan vast zit. Dat was, toen ik begon. ook veel minder. Je moeten dingen vaak dubbel invullen, alsof we niks beters te doen hebben. 'k Heb dit jaar veel 'bijzondere' kinderen (heeft ook leuke kanten), dus verdrink er bijna in. Echt geen zin in dus! Al vind ik wel, dat is mijn motivatie, dat het kind (en zijn ouders) er recht op heeft dat wij er alles aan doen om hem te helpen. Dus....ik ga maar beginnen. Leuk zo'n vrije dag. Bedankt voor het luisteren naar mijn klaagverhaal.
En over 2 dagen komt er vast weer een mooi moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 10:08
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.
Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk. |
Op deze vraag kan ik niet antwoorden, dat is aan God. Maar volgens mij stel je eigenlijk de volgende vraag; Is een kind, dat gedoopt is, vanzelfsprekend behouden? Het antwoord op deze vraag is; nee. De doop is geen garantie, maar dat is belijdenis doen en de volwassendoop toch ook niet? In de RK gold/geldt(nog?) dat wel zo. Als het niet klopt, hoor ik het graag. Wie als kind gedoopt is, is behouden. Het bewijs daarvan is, dat doodgeboren kinderen op niet gewijde grond begraven werden. Ook de bediening voor/tijdens het sterven moest op tijd zijn. Als je te laat was, had je een probleem. De Prot. Kerk heeft volgens mij een andere visie op de Doop, dan de RK.
|
|
Naar boven |
|
|