ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 20:56
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ERIKA129 schreef:
Vast 1 van een jaar of 80 Clown smiley

Precies, over 5 jaar weer witte rook Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 20:54
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus

MARIO216 schreef:
Dit keer uit Argentinië

Gaat lekker, wij straks een Argentijnse koningin, en de roomse een Argentijnse paus, zal wel Duits bloed hebben Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 20:43
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus

PIETER649 schreef:
De witte rook kwam uit de schoorsteen vandaag. Lachende smiley

Ik wens onze RK broeders en zusters veel geluk met hun nieuwe leider en ik hoop dat deze kerkelijk leider het voor elkaar krijgt de fouten en schande uit het verleden kan laten verbleken en een wereldwijde opwekking tot stand mag brengen.

Pieter
ook RK = OK

Die zakenlui doen ook van alles om aan nieuwe klanten te komen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 12:01
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
das niks nieuws voor hem Knipoog smiley

Ik heb nog geen idee het wordt iets van roerbak maar wat....
laat mn fantasie nog maar effe draaien!

TOEVALLIG WEET IK DAK PRUTTEL, Gefrustreerde smiley en jij nog mot verzinnen of je ooit nog pruttel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:16
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.

ROADY558 schreef:
Vervelende dubbelposts Boze smiley

Je kunt heel makkelijk zoeken op goechol hoor.
Je driedubbelklikt op een zinnetje dat je wilt vertalen, rechtermuisklikt en kiest dan "Zoeken met google...." - tenminste bij mij werkt dat zo :)

Leuke kat heb je trouwens tegenwoordig Jol :)

Ik vraag me af waar al die onzin voor nodig is, nog effe gaan we allemaal in dialect zitten tikken, zit je de goe ganse dag te googlen . Gefrustreerde smiley

Stel je voor, elke predikant of voorganger gaat Latijns staan lullen, en zegt na de dienst, iedereen heeft tegenwoordig een woorden boek Coole smiley met zonnebril

(luktor et ee mergo).......................... ik hou niet van vechten
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:22
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid

MIEKE364 schreef:
Toch is dat nog niet zo eenvoudig en eigenlijk waardevolle emancipatie voor de man en voor de vrouw.
Je ontworstelen aan ingebakken gewoonten en overtuigingen vergt zelfinzicht en moed.
Zeker als de buitenwacht en dierbaren dichterbij vinden dat je je aan de traditionele vormen moet houden wat een schaduw kan werpen op je verwonnen geluk.
Het met elkaar delen van die strijd of moeite maakt die dragelijker en geeft steun en vertrouwen in jezelf en elkaar.

Ik denk dat de traditionele overtuiging aardig aan het weg ebben is, zeker als straks de munten hard nodig zijn, om in leven te blijven.
Zeker het kerkelijke aanhangsel trouwen, en al dat ceremonieel circus wat er bij hoort (zit) kost bakken geld, dat beter ergens anders aan besteed kan worden Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:04
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Pan buitenlandse pruttel Clown smiley met alles dur in Duiveltje smiley die krijg je er van, alleen met de vlammetjes beneden Gefrustreerde smiley

met iesie piesie te veel chili saus Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 12 maart 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:50
BerichtOnderwerp: Wokken 9 maart!!!!

ERIKA129 schreef:
Speciaal voor Frank komt die datum zo laat mogelijk dan heeft tie eens geen excuus (alsof ik daar nog in geloof Gefrustreerde smiley )

Wanneer is dat wokke dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:53
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

IJSJE204 schreef:
Een zacht hart klopt, een hard hart kan breken als je er te hard op klopt.

Neu valt wel mee Smiley die vol vragen zit is het bij eieren anders, ja eigenlijk wel, dus ligt het meer aan de schaal Gefrustreerde smiley
Het gezegde, het is een zacht gekookt eitje Boze smiley zijn meestal zij, met een zacht hard Engeltje smiley
Wil je tegenwoordig overwinteren, ook in de zomer, zal je toch wat harder je best mogen (van moeten) doen, en hard zijn. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:46

IJSJE204 schreef:
Lees ik het nu goed dat jullie vinden dat ik oneerlijk ben en dat ik huichel?

Volgens mij, zette ik het anders, voel je gerust niet aangesproken Lachende smiley denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:59

IJSJE204 schreef:
Er zijn er meer die drie dagen komen en dan gaan, dat heeft met het gratis aanbod van CM te maken. Ik hou van gratis!
Ik vind het niet gek als er reacties komen op mijn 'niet-geloven', integendeel. Maar dat mogen van mij wel wat mildere reacties zijn, sommige, ook twee reacties geleden van jou, heb ik als behoorlijk aanvallend ervaren. Dat is naar mijn idee niet nodig. Ik zal ze maar beschouwen als kritische reacties, omdat ik zelf bepaalde opmerkingen ook kritisch benader. Die dan door anderen als aanvallend opgemerkt worden.
Verder wil ik je zeggen dat ik jouw bijdragen vaak heel zinvol vind, scherp en goed onderbouwd. Maar soms ook niet! Lijkt me heel menselijk.

Kijk Ijsje, en net als iemand anders al zette, eerlijk, doet of pijn of geeft vreugde, huichelarij is op het moment misschien ziel strelend , maar op den duur stoot je wel je kop.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 12:26
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

LYDIA448 schreef:
Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart?? Smiley die vol vragen zit

Hard, is beter Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 11:48
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley welke planeet leef jij dan Smiley die vol vragen zit

heeft niets te maken met planeet Gefrustreerde smiley maar met Coole smiley met zonnebril afzetten, of ogen open doen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:59
BerichtOnderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.

IJSJE204 schreef:
Focus op je lichaam, jouw tempel van God!
En vervolgens gewoon die eerste sigaret niet meer opsteken.
Succes gegarandeerd!

Ja dat werkt Gefrustreerde smiley de eerste s,morgens pakken en op tafel leggen, de tweede pakken en aan steken Geschokte, onthutste smiley nee, gewoon een halve dag niet in en uitademen werkt stukken beter, tegen alles trouwens Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:53

HANNAH810 schreef:
er zijn heel vrouwelijke broeken te koop, hoor, gerrit........ Clown smiley

Ligt er maar net aan wie ze dragen, vrouwelijke mannen Geschokte, onthutste smiley mannelijke vrouwen Coole smiley met zonnebril als potten de ketel gaan verwijten Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 12 maart 2013, 09:54
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:49
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013

PIETER619 schreef:
balk en splinter, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde.

ja, en het oude is voorbij gegaan en het nieuwe is gekomen Gefrustreerde smiley maar wij zitten nog steeds met het oude Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:45

PIETER649 schreef:
Het probleem van n hoop vrouwen op cm, en daarbuiten, is juist dat ze zo nodig onafhankelijk willen zijn.

het ware beter dat ze hun plaats weer es leerden kennen, dan bleven ze vast niet zo lang vrijgezel of waren hun mannen van t eerste huwelijk niet gillend weggerend... Boze smiley

ach Pieter ze willen de broek an Boze smiley maar ook als vrouw gekleed gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:19

ANNA415 schreef:
UW RAS?! Gefrustreerde smiley

ach wat maakt het uit (ras: vrouw) Verlegen lachende smiley de rest is gelukkig duidelijk voor je
ik was eerst bang dat je dat niet zou snappen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:21
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

ZEELAND736 schreef:
Zou het dat nou precies zijn???

Het geloof is een vaste grond....van dingen die men hoopt...en een bewijs van zaken die men niet ziet!!!

Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven
iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over.
Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:08
BerichtOnderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.

JOANNIE702 schreef:
Wat denk jij negatief...........!
jammer Gerrit, draai eens alles om en denk positief.
Denk eens aan de liefde van God,
Zijn wijsheid.

Ben je mal Smiley die vol vragen zit ik dacht juist in de huidige realistische zin des levens, en dat heeft niets met mopperen te maken.
Als je alles positief gaat zien, wat negatief bedoeld is, is het einde zoek, vroeger heette zoiets, iemand naar de mond praten.
En het gedrag van sommige volwassenen, kan je nu eenmaal niet altijd onder de mantel der liefde van God vegen.
En altijd maar klagen over wat een ander schrijft tikt, of weet ik niet wat dan ook, zonder zelf inhoudelijk iets bij te dragen, houd een keer op. (niet aan u persoonlijk gericht)
Komt zo,n beetje overeen met, sommige mensen in de kerk, kijken wat een ander in het zakje doet, er over klagen, om er vervolgens zelf niets in de gooien.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:26

IJSJE204 schreef:
Dat klopt.
Zoals ook in mijn profiel staat, ben ik zoekende.
Geloven kun je niet afdwingen.
Ik geloof in iets wat je misschien wel goddelijk kunt noemen, in de mens zelf.
Want daar moeten we het mee doen, met de mensen om ons heen.
Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft, voor mij is het belangrijk wat je ermee doet.

Ik ben het helemaal met je eens dat je geloven niet kunt afdwingen, net als hoe, iedereen gelooft op zijn eigen manier, het is een persoonlijke relatie met ... God.

Net als zoeken, ik denk dat de meesten hier wel zoeken, nog steeds, ik ook, maar dan weer wel binnen de Christelijk beleving.
Als het allemaal eitje was geweest, hete het ook geen geloven meer, maar meer bewezen, iets hebben wat je niet kan laten zien, je moet (mag) het geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:14
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ERIKA129 schreef:
Je moet als je de koek hebt gekocht ook wel aanbieden aan de gast he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt een gesloten verpakking op de tafel leggen helpt niet Clown smiley

Een Belg met Hollandse zuinigheid Gefrustreerde smiley nu de rest van de allochtonen nog Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:10
BerichtOnderwerp: daten

ROELANDE345 schreef:
Dit kun je toch gewoon zelf lezen bij de datingtips Smiley die vol vragen zit

Of het helpt Smiley die vol vragen zit denk het niet, maar staan er dan zo veel van die tips in Geschokte, onthutste smiley
Hoewel, volgens mij behoorlijk veel Gefrustreerde smiley zijn profiel is al langer dan een half jaar leeg Knipoog smiley staan zeker wel veel tips in Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:20

ANNA415 schreef:
Gerrit, ik weet niet of je het door hebt, maar de enige die het over emancipatie heeft op CM ben jij. 't Wordt een keer tijd dat je afscheid neemt van je 'trauma'

Klopt helemaal, ik geef het nog zijn oude vertrouwde naam, het jammerlijke van, wat eens nog die naam droeg, bij uw ras, een verworven recht is geworden. Gefrustreerde smiley
Maar is dat ook zo, nee, beslist niet, tussen denken en zijn, ligt een groot pad met verzonken plaveien tegels, niets is wat het lijkt, het lijkt niets.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:05

JANS221 schreef:
Ja IJsje, was een leuk topic. en ik ben nog steeds op zoek naar de leukste man van CM! In elk geval weet de leukste man van CM nu wat ik in een relatie zoek en hoe ik het zie.

Ik denk dat ik het weet Verraste, verbaasde smiley de zweep over ons eens zo trotse ras Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:02

JOL252 schreef:
Ook al zou dat zo zijn dat IJsje op andere manier gelooft of niet gelooft, ze zegt toch hele rake dingen en daarin herken ik dat zij Gods hart goed (her)kent.

Dat mag jij vinden, maar het delen doe ik niet, ze zegt zelf dat ze nog zoekende is binnen het geloof, leest de Bijbel niet of nauwelijks.
Als je dan bepaalde uitspraken doet, moet je ze ook wel kunnen staven, en niet maar klakkeloos aannemen, dat iets ook zo is.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:48

JOL252 schreef:
Ik vraag me af of de man wel hoofd is van het gezin. Er wordt wel gesproken over hoofd van de vrouw. (Dan is het nekkie nog altijd voornaam Engeltje smiley )
Maar interessant wat je zegt: de vrouw die eigen lijnen trekt ipv de man als hoofd te zien. Wat als hij gewoon zijn plek niet inneemt of kan innemen waarin je hem als hoofd zou willen zien? Dan moet je wel het voortouw nemen.

Oh Smiley die vol vragen zit ik dacht dat het tegenwoordig (met de emancipatie in acht genomen) een twee eiig éénspersonigheid was Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:42
BerichtOnderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.

JOANNIE702 schreef:
Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren!
Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......!
Wat is wijsheid......?

Ik denk het zelfde als met kinderen, ze nemen eerst je vinger, en als je niets zegt of doet, nemen ze je hele hand.
Op een gegeven moment zijn ze niet meer te houden, en voor je het weet plukken ze je arm.
En als je ze geen aandacht geeft, gaan ze zitten mokken, en schelden ze je uit, en grote mensen dan (en nu niet gaan mokken, daar is de wijs soms ook ver te zoeken).
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:46

IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:04

IJSJE204 schreef:
Of God daar wel of niet tegen is weet ik niet, ik ben er niet tegen en voor mij is dat voldoende. Het gaat erom dat je zorgvuldig en met respect menselijke beslissingen accepteert en eventueel ook helpt uitvoeren (voor diegene die daar bevoegd toe is)
Ik vind het echt vreemd dat we wel allerlei medicatie nemen om te genezen en moeilijk doen over medicatie om de laatste stap te nemen. Het is een beetje hypocriet om wel levensverlengend bezig te zijn en het leven te verkorten te veroordelen.

Of God daar wel of niet tegen is, is flauwe kul, het staat er wel degelijk in, lees dan het oude testament maar eens goed door.
Naar ik meen, zijn er genoeg mensen die alleen het nieuwe testament lezen en niets meer menen te hebben met het oude testament.

En ik vraag me af, wie er toe bevoegd zijn, iemands leven te nemen, uit christelijke overweging, of overtuiging.
Ik kan mij wel vinden in je uitspraak, dat het soms hypocriet is om levensverlengend bezig te zijn, terwijl wel al het levenseinde onvermijdelijk is.

Naar mijn mening wordt er alleen van uit gegaan wat wij menselijk denken wat goed is, zonder dat wij de geloofswereld er bij betrekken.
Uit menselijk oogpunt gezien, is alles mogelijk, maar van uit Gods woord gezien niet, waarom geloven wij dan nog?
Wij schijnen het toch beter te weten, allemaal, ik veroordeel niemand, maar zo denk ik er wel over.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 74 Volgende
Pagina 7 van 74