ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Oef, gisteravond vergeten de wekker op de goede tijdstippen te zetten. Word ik vanmorgen precies op de minuut dat het moet wakker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:52
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid

GERRIT084 schreef:
Oh Smiley die vol vragen zit ik dacht dat het tegenwoordig (met de emancipatie in acht genomen) een twee eiig éénspersonigheid was Gefrustreerde smiley

Smiley die vol vragen zit Is dat niet meer een verregaande identificatie en geen eigen persoonlijkheid meer maar klonen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:47

IJSJE204 schreef:
Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren.
In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn. Je zult wel moeten: om alles zelf te doen, om je zelfstandig op te stellen, om je eigenheid te bewaren, om je eigen fiets te plakken en je eigen contacten te onderhouden en voor je eigen boterham te zorgen.
Toch is de term wederzijdse afhankelijkheid een term met een positieve bijklank. Zijn wij alleengaanden te ver doorgeschoten in het zelluf doen?
Wat houdt wederzijdse afhankelijkheid in? Hoe bereik je dat?

Kom ik met nog een "griezelige" term: ik moet bij wederzijdse afhankelijkheid denken aan kwetsbaar durven zijn, omdat er sprake is van vertrouwen waaraan je je durft over te geven/durft toe te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:43

PATRIES300 schreef:
Yep, het zelluf doen schiet vaak door, mijn inziens.
Vrouwen die zich binnen hun huwelijk niet afhankelijk willen opstellen van hun man, hun eigen lijnen trekken in plaats van de man als hoofd van het gezin te beschouwen.

Ben daar wel erg van de bijbelse principes in....

Afhankelijk van een ander zijn lijkt mij echter ook niet gezond.
Maar geheel onafhankelijk, en op jezelf gericht zijn ook niet, lijkt me.

Ik vraag me af of de man wel hoofd is van het gezin. Er wordt wel gesproken over hoofd van de vrouw. (Dan is het nekkie nog altijd voornaam Engeltje smiley )
Maar interessant wat je zegt: de vrouw die eigen lijnen trekt ipv de man als hoofd te zien. Wat als hij gewoon zijn plek niet inneemt of kan innemen waarin je hem als hoofd zou willen zien? Dan moet je wel het voortouw nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:31
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...tegen een arme man kunnen jullie het halen, hé...een hele horde vrouwen die me plagen...mooi is dat...

gebod 28 'Gij zult niet plagen op zondag...en zeker een Belg niet'

Ik plaag helemaal niet, Verraste, verbaasde smiley ik stelde alleen maar ter bemoediging vast dat je op het rechte pad zit...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:08

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...als ik eens wat proef dan is dat per ongeluk of voor het welzijn van de andere klanten...

Fijn, dit heet de biecht. Het is het nog niet helemaal maar het begin is er.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:01

FRANKT627 schreef:
Ja, maar als ik er kom proef ik nooit meer hoor... Knipoog smiley

mag jij wel zo jokken van je moeder?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:50
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

GERRIT084 schreef:
Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.

Ook al zou dat zo zijn dat IJsje op andere manier gelooft of niet gelooft, ze zegt toch hele rake dingen en daarin herken ik dat zij Gods hart goed (her)kent.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:14

ROADY558 schreef:
Precies, die ouwe bokkepoot zou dat wel willen...
Toch had ik dan werkelijk verloren geweest. Hij fluistert wel hoor: kom maar, geef het maar op, geef je maar over aan mij...

Nu heb ik intussen wat geleerd en wat Hemelse kracht ontvangen :)
KRAK, zegt zijn koppetje dan weer.

Je leven is verborgen met God in Christus, niemand rooft je uit Zijn hand ook al zou je besluit het einde zijn. Krak zegt die ouwe bokkepoot.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 maart 2013, 22:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:50

ROADY558 schreef:
Dus je gelooft mijn eigen persoonlijke getuigenis niet?

Dat trek ik niet in twijfel, even voor alle duidelijkheid. Ik geloof dat God met jou deze weg is gegaan. Ik kan alleen niet instemmen met je angst/overtuiging dat men overgeleverd is aan satan wanneer je toch had gekozen voor zelfmoord. Dat mocht dat ouwe loeder willen maar zal toch echt niet gebeuren. Wat het dan ook is wat tegen Gods wil en plan ingaat wat de mens kan doen, ik geloof in Zijn trouw daar tegenover.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:27

ROADY558 schreef:
Je trekt hele rare conclusies Rolf.
Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk.
Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.

Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.

En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag.
Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.

Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.

Kijk, en dat kan ik dan gewoon niet geloven op grond van Gods woord. Voor mij is allereerst duidelijk dat Hij de Schepper is en tijden bepaald heeft. Ik geloof dat Hij het Leven heeft gecreëerd. zonder meer. Maar ik geloof niet dat degenen die ik heb gekend, die bouwden en vertrouwden op de naam van God maar de één voelde opnieuw een psychose aankomen en wie kan bevroeden aan welke doodsangst zij werd overgeleverd? Ze wist absoluut niet meer waar ze het zoeken moest en reken maar dat ze voor mij een voorbeeld was van Gods kleurrijkheid, de ander was doof, depressief, het was volslagen duister in zijn geest en niemand die er bij kon, wie zal oordelen? Nog iemand waar ik alleen maar naar kan gissen hoe zij heeft geleden.... etcetera.

En dan zegt God: dood, waar is je prikkel, waar je overwinning. Zijn genade reikt dwars door de dood, de einduitspraak van Jezus dat het is volbracht is genoeg voor mij om te vertrouwen dat ik ook hen straks terug zie.
En zo niet? Wat is er dan nog waar van Zijn genade 100%? Hij ziet achter zonden de wonden. Hij ziet het hart en weet wie Zijn eigendom is.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 maart 2013, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:51
BerichtOnderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.

ROADY558 schreef:
Ontzag hebben voor God, dat is het begin van alle wijsheid...

(bron: Spreuken)

Ja mooi. En nu nog toegepast in de praktijk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:39

Doet me denken aan mijn broer... hij heeft, na een periode van nadenken of hij nog behandeling wilde (na jarenlange chemo's/operaties) alsnog besloten opnieuw een chemo aan te gaan en een natuurarts in de arm te nemen, hij vecht nog.. ondanks dat zijn arts heeft gezegd: "Doe wat je wilt maar je hebt echt niet lang meer..." en daarvan zijn de uitzaaiingen ook bewijs.. het lijkt een hopeloze strijd. En ik had het begrepen als hij de handdoek in de ring had gegooid ...

Stel hij zou in zijn ondraaglijke lijden kiezen voor een levenseinde kliniek met actief besluit.... Ik moet er even niet aan denken... alles in me roept om leven voor hem, geen einde.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:28

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...druk met wat? Nou ja, het regent niet en het is niet zo koud. Ik zou buiten de tegels kunnen schuren...je mag zelfs komen helpen Lachende smiley

en dan mag ik zeker ook je heg gelijk kortwieken, ja ja ja.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:12

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik verveel me...

Hoe bestaat het, en je hebt het zo druk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:05

IJSJE204 schreef:
Misschien, heel misschien, werken daar mensen met compassie!

Hey! IJsje! welkom terug.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 10:26
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/CqqKuLSfxa8
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:17
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

GERRIT084 schreef:
Het is redelijk on topic, volgens het boekje (krant kan ook) of is de Bijbel anders?! Iets gebruiken zo het iemand zelf uitkomt Knipoog smiley

En? Een zinvolle discussie tot nu toe? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 02:04

GERRIT084 schreef:
Dat wordt hier wel vaker gedaan, alleen dat stukje gebruiken wat je nodig hebt, dat is het zelfde als een krant kopen, en dan alleen de reclame lezen Gefrustreerde smiley

Yeah...... On topic maar weer?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 22:19
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.

ROADY558 schreef:
Zie mijn vorige post.

Of google :)

Ja zag jouw post later, maar liet het zo maar staan. En google heb ik niet ELKE keer zin in. Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:56

CORTAZAR588 schreef:
ik denk dat God alles kan gebruiken en ook gebruikt.
Wij zijn gebonden aan ons lichaam , onze beperkingen , maar Jezus kan zich voordoen zoals Hij wil , wanneer Hij wil.

Hij heeft altijd de controle.
Ook al zou de Antichrist voor ons staan en alles ontkennen wat Jezus is en God is , dan noch is Hij groter en machtiger.
Niet door geweld , maar door Mijn Geest.

De Geest van God brengt iedereen op de knieen.
Nee niet onder dwang , niet met overweldiging , maar door de Liefde , die met geen pen te beschrijven is.
Een verandering van denken , die geen mens of macht kan bewerkstelligen.

Hij is de Koning

A su nombre sea gloria y alabanza

Sorry maar kun je dit alsjeblieft even vertalen: iets waarschijnlijk van heerlijkheid en ontelbaar?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:23

PATRIES300 schreef:
Yep, en blijf toetsen. Spreekt iemand uit liefde? En breng zaken voor jezelf in gebed wanneer je twijfelt. God zal het je vast duidelijk maken.

Mooie om over na te denken:
Als een niet-gelovige woorden uitspreekt in de naam van Jezus. Hoe verkeert is dat dan.

Ja dat is zeker een mooie. Ik denk dat waarheid altijd van God is, ook in deze context. God werkt door gelovigen en niet-gelovigen heen. "Hij leidt het hart van de koning als waterbeken" zei David over Saul... nou zo heilig was Saul niet.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 maart 2013, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:06

GERRIT084 aan Pieter schreef:
Ogenschijnlijk hou jij van herhalingen, die opmerking van die gene die je quote is van een week geleden, één opmerking.
Vervolgens zet je een heel stuk uit de Bijbel, die waarschijnlijk iedereen leest dan rest mij de vraag wat je daar mee wil zeggen, en bereiken.
Is het nu zo moeilijk, om eens te zetten wat je zelf wil, waar je heen wil, en wat je wilt zeggen?
Zonder de halve Bijbel te plaatsen, behalve wat zij zette, wat jij mooi vond?
Ik ben het wel met je eens dat er heel wat wordt gebruikt, om onderwerpen of eigen intentie kracht bij te zetten, maar daar hoef je zelf geen aanstoot aan te nemen.

Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Ik ben het draadje nu allang kwijt.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 maart 2013, 10:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 20:33
BerichtOnderwerp: Kaddiesj

CORTAZAR588 schreef:
Baruch B' Ha Shem Adonai ...

kaddiesj voor de 6 miljoen in Auschwitz , Sobibor , Treblinka , Mauthausen , Schaffenburg , Bergen - Belsen , Theresienstadt.

kaddiesj voor de 1,5 miljoen kinderen vergast en vermoord in vernietigingskampen.
Moge het bloed van deze kinderen voor eeuwig roepen tot de Heer van het Heelal

kaddiesj voor Ha aratez Yisraeel

Kaddiesj voor Tzar Ha Shalom

http://youtu.be/epfKtbhjg1w
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:32

Eerst wat werken, dan huis schoonboenen en als alles doorgaat vanmiddag een eind banjeren over het strand met vriendin.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 17:56

Pieter schreef:
Ik denk as men met alleen uit "zieligheidsgevoel" de dood zoekt en daarom de kliniek bezoekt, deze heus wel naar alternatieve oplossing, voor het probleem, zal gaan verwijzen.

Frank schreef:
Als jij een bepaald lijden beschrijft als jeuk hebben of een zieligheidsgevoel dan hoop ik van ganser harte dat jij ooit gewoon in je slaap mag sterven zonder enige vorm van lijden.

Ik denk dat Pieter juist bedoelde: ze zoeken het echt wel goed uit voor men mee gaat in zo'n heftige beslissing. Hij omschreef juist het verschil tussen diep lijden en iets waar men min of meer heftig last van heeft maar oplosbaar/behandelbaar. Tenminste.. zo interpreteer ik het dan.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 7 maart 2013, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:39

ROLF230 schreef:
Wie zijn die mensen die dood willen en waarom willen ze het....laten we ons dat eerst eens afvragen (bijvoorbeeld).

Dat is een goeie Rolf. We kunnen het allemaal in algemene termen zetten maar we hebben het hier over mensen. Mensen met een verhaal en een reden.

Of je het nu wel of niet eens bent met euthanasie, het is goed te weten wie en wat om iemand te bereiken met waar je zelf voor staat (op het goede gepaste moment en niet om je eigen emmertje maar te kieperen).

Mijn persoonlijke mening? God zegt altijd JA tegen Leven.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 6 maart 2013, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:41

SHANITA130 schreef:
Er schiet me ineens een tekst te binnen: met een schijn van Godsvrucht....

2 Timoteüs 3 1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand. 6 Want tot hen behoren zij, die zich in de huizen indringen en vrouwtjes weten in te palmen, die met zonden beladen zijn en gedreven worden door velerlei begeerten, 7 die zich te allen tijde laten leren, zonder ooit tot erkentenis der waarheid te kunnen komen.

Ik begrijp even de samenhang niet...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 15:48

CORTAZAR588 schreef:
De NvVE heeft eindelijk na veel leuren hun ideaal kunnen verwezenlijken.
De eerste Levenseindekliniek is een feit.

Wat is de meerwaarde van deze kliniek , die zelfs een wachtlijst heeft?

Ik zal mijn eigen mening in deze vooralsnog achterwege laten.

Gaarne jullie mening

Tja, dus onze meningen worden nu gevraagd, jij mengt je er vooralsnog niet in? En dan een sluitende na-reactie met gewogen gewogen en te licht bevonden? Ik weet even niet hoe ik me met jouw opstelling het beste kan opstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 23:02
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

ROADY558 schreef:
Precies. Maar daar noem je ook meteen het grote mankement.
"krijgen". Gaat het niet om "geven"??
De conclusie die ik dan trek is: Wordt er nog wel huiswerk gemaakt??

Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten, ik spreek dan ook voor mezelf. Kom eerst met jezelf en met God in het reine (en de rust), pas dan kun je weer op een ontspannen manier contacten aangaan. Veel mensen komen helaas niet tot "rust in zichzelf" en blijven altijd maar "jagen naar de volgende die hen gelukkig moeten maken".

Het is en-en.
Wij zijn naar goddelijk beeld gemaakt en God maakte ons in verlangen om liefde te delen met de mens dus ook Hij wilde ontvangen. Dat heeft Hij ook in ons gelegd. Houden van een ander kan niet zonder geven, maar roept ook om antwoord in een relatie. Dus je kan geven tot je lek bent maar als dat niet beantwoord wordt ... geeft dat op zijn minst onzekerheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 maart 2013, 23:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 136 Volgende
Pagina 60 van 136