Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:45
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mag ik toekijken?? En doen jullie dan wel jullie pakjes aan? |
Nou zeg, je zou mij helpen, niet toekijken
Ik zeg niets meer over bepaalde soorten kleding, krijg alleen maar ruzie
Maarre...zijn aardig van het onderwerp afgedwaald...maar weer ff ontopic gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:42
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TINK100 schreef: | Frank maakt geen herrie, verkeert in de zevende hemel...met vleugelstjes er aan vast....getroffen door cupido's pijlen.... |
Mooie omschrijving
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
TINK100 schreef: | dus zo slecht moment topic is dit nog niet.... |
Nee hè, zij wij ff off-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:29
|
|
|
TINK100 schreef: | de bladeren kleuren...noten en bessen...vogels op trektocht...prachtige webben met mist er in...storm aan de kust....binnen warmte met kaarsjes en muziek.... wat wil je nog meer? |
Hm, klinkt goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:51
Onderwerp: Het weer
|
|
|
COOTJE711 schreef: | helder blauwe lucht en een zonnetje....
(ik zei toch al; k woon in het mooiste plaatje van NL) |
Poehe, in Utrecht anders ook nog het zonnetje hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:00
Onderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja ik herken dat wel Josina, Soms zijn er momenten dat je denkt kan ik nog meer verdragenen, erbij hebben, dan gaat de duivel flink aan je trekken! Gelukkig is mijn geloof sterker dan dat de duivel mij kan wegtrekken bij Hem vandaan! |
Mooi voorbeeld, Erika!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoel te zeggen dat je meer van de liefde van God kan genieten dan steeds maar bang voor de -zoals jij dat noemt-duivel die volgens jou op je hielen zit..... |
Ok, ik begrijp je.
Ik geniet geen moment minder dan Gods liefde en ben absoluut niet bang voor de duivel. Ik heb enorm veel vertrouwen in de bescherming van God!
Maar mijn ervaring is dat ik op bepaalde momenten heel erg voel dat de duivel trekt en dat zijn ook ervaringen van mede-Christenen. Wat ik dan doe is juist het aangezicht van God zoeken. Ik ga dan bidden, in de Bijbel lezen of zingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou nou Josina.....daar ben je zelf nog bij hoor...... |
Dat klopt, ik schrijf ook niet dat ik er aan toe geef
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:29
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je geeft zelf al het antwoord Josina ... blijmoedig dragen ... Het is toch in vol vertrouwen dat je kunt zeggen dat God je daar de kracht voor geeft ... |
Ja, zo zou je het kunnen zien...fijn dat je mij daar ff attent op maakt!
Maar dat is het niet alleen...de grote waarom-vraag hè? De reden van waarom ik door dit alles heen moet. Oftewel...wat is God van plan?
Maar ik heb zeker het volste vertrouwen in God, dat Hij er een reden voor heeft en daarom ook de kracht ervoor geeft! Ik weet dat God nooit teveel zal vragen, Hij geeft alleen dat wat je aankunt.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 3 oktober 2011, 12:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:03
|
|
|
De herfst komt er aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
GRACE585 schreef: | dat ik ff 3 dagen hier kan zijn en mijn vrienden weer ff spreek via de chat en op forum kan kladderen |
Haha, welkom hoor, al is het maar voor 3 daagjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
TINK100 schreef: | een geweldige dag gehad met mijn vriend...genoten van het bijzonder mooie weer.....wandelend ergens op de veluwe |
Leuk om te lezen! Het geluk kan 'm in zoiets kleins en simpels zitten!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 3 oktober 2011, 09:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:17
Onderwerp: slavernij
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nogal wat prostituees die vanuit het buitenland komen, leven feitelijk als slavinnen en worden door met name Marokkanen en pooiers uit de voormalige oostbloklanden uitgebuit. Het o zo tolerante Nederland sluit de ogen en er zijn nogal wat medechristenen die hun oordeel alleen maar over de meisjes uitspreken. Slavernij anno 2011, in alle hoerenbuurten van Nederland.
Thomas |
Dit is zeker een vorm van slavernij en het gebeurt, helaas! Mijn zus geeft zowel in Bosnië als hier in Nederland voorlichting over dit onderwerp en probeert zo meisjes en vrouwen uit de handen van die mannen te houden.
Door dit werk vormt mijn zus een gevaar voor die mannen, omdat zij hun werk verstoort, met als gevolg dat zij erg op moet passen met waar, wat en hoe ze de voorlichting geeft!
Gelukkig zijn er in Nederland organisaties, ook Christelijke, die onder deze vrouwen werken en het voor hen opnemen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:04
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | Als hij opriep richting charismatische christenen om nauwkeuriger te zijn in het volgen van de bijbel en hij ze had aangemoedigd om kritischer te kijken naar uitspraken tijdens preken en in boeken dan had ik het kunnen beamen. Helaas is hij de zoveelste prediker die alle wonderen uit deze tijd verdacht maakt door te wijzen op het bestaan van Satan.
Verder creëert hij een valse tegenstelling tussen het gezegend en genezen zijn door Christus, en Zijn Lijden. De diepere reden ervoor is dat christenen uit een calvinistische cultuur niet altijd onderscheid maken tussen het algemene lijden en het lijden om Christus wil. Het lijden dat dhr. Koekoek opsomde van onze Heer was namelijk lijden vanwege vervolging. Veel calvinisten echter zien ziekte, armoede trouwens niet, als een loutering van God. De vraag die ik mij dan altijd stel is hoe dat dan zit met de ongelovige die precies dezelfde ziekten op een blijmoedige manier verdraagt. Los van mijn vragen en mijn mening vind ik dat we de brieven van de Korinthiërs en de brief van Jacobus moeten openslaan, en dan niet slechts enkele teksten lezen, maar lezen wat de brieven in zijn geheel tot ons te zeggen hebben, in het bijzonder tot het wonderlijke van God. Want ik herken de woorden van dhr. Koekoek niet: de apostelen en de eerste christenen werden niet geroepen tot een leven dat beperkt was tot datgene wat je de laatste eeuwen in calvinistische kerken zag. MVG |
Als ik alleen naar mijzelf kijk...ik ervaar lijden wel degelijk als loutering. Ik weet en voel dat God mijn ziekte en andere moeilijkheden wil gebruiken, alleen is het lastig te ontdekken wat God precies ermee wil. Ik vraag God wel om duidelijkheid en dat ga ik zeker krijgen...alleen op Zijn tijd en niet op de mijne. Maar dit maakt wel dat ik alles waar ik nu doorheen moet wel blijmoedig kan dragen, daar geeft God de kracht voor!
Ook bij mij in de kerk wordt er zo naar gekeken. Maar er wordt ook wel om een direct wonder gebeden.
En dat er wonderen gebeuren, ook nu nog...dat heb ik meer dan genoeg mogen ervaren en meemaken!
Tenslotte...God doet alles medewerken ten goede, ook het lijden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 08:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | De satan is zo machtig en zal geen mogelijkheid schuwen om ons bij God weg te laten dwalen! |
Sterker nog...hoe dichter bij God, hoe harder de duivel trekt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 23:07
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | en het is jolan931 |
Dat had ik al begrepen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | dat is er ik mail je! |
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hallo allemaal,
deze topic open ik maar eens omdat er regelmatig zieken onder ons zijn die we kennen en waarvan er vaak een van ons wel mee in verbinding staat met een zieke.
Nu wil ik jullie vragen om te denken in jullie gebeden aan Jolanda 639. Zij kampt al een hele tijd met een hernia en was hierdoor bedlegerig. Momenteel ligt ze in het ziekenhuis voor goede pijnbestrijding omdat het thuis niet meer ging en in de hoop dat ze de grote hernia (want dat blijkt tie te zijn) weg te kunnen halen. Ze heeft kinderen van wie ze de zorgen nu uit handen moet geven! |
Goed van je!
Is het mogelijk om haar een kaartje te sturen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik geloof dat Frank en ik op 19 nov. jou eens zout water moeten laten proeven. |
Bluf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:31
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hé Sweetlady,
De dag is al bijna om, maar ook van mij nog ff de hartelijke gelukwensen!
Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt!
Liefs, José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Pieter in een burka? Dat wil ik meemaken.... |
Ach we hadden ook al Frank in een roze jurkje en Visser in een matrozenpakje, veel gekker kan niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 12:19
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dan zullen we het niet alleen over vandaag hebben maar over de afgelopen maand:
Aldus de PZC:
ZON SCHEEN IN SEPTEMBER HET MEEST IN ZEELAND. De zon scheen in september het meest in Zeeland. Maar liefst 170 uren tegen 162 uren landelijk ( 143 is normaal). Het noorden kreeg lokaal slechts 150 uur zon. Verder was september warm met een gemiddelde temperatuur van 15,7 graden in de Bilt. De herfstmaand 2011 is negende in de rij van warmste septembers sinds 1901. |
Wel weer het zuiden hè Iig niet in Hoeven dus Maar ondertussen is het hier (ook!) in Utrecht heerlijk weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 08:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.
De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen. De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan. De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus) Zoals ik al eerder schreef gebeurt het voorlezen bij ons ook, maar altijd in combinatie met verootmoediging vooraf en de genadeverkondiging daarna. Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ... Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...
@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven". Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus. Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. -- |
Dit vind ik klasse, Cross...excuses geaccepteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja ja jou tijd komt nog wel geniet nou maar gewoon van het weer en wees blij dat je niet in die 20 km file bij Visser staat Maar misschien had je even bij hem in het zonnetje mogen bijkomen dan |
Ik geniet zeker van het weer en bel dolblij dat ik niet in die file sta
Maarre...bij Visser bijkomen in het zonnetje...mag ik zijn kerstkaarten gaan schrijven zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:16
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten? |
En dan heeft ze nog gelijk ook hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:04
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jummie echt weer voor een terasje he En voor een BBQ |
Jaja, het is ook weer voor een bbq. Grrr...mijn tijd komt nog wel
Maar geniet er maar van, samen met je moeder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:01
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Dit is niet een beeld wat Willemijn schetst, maar verwoord alleen maar datgene dat op de tv uitgezonden is.
En ja, daarin kwam naar voren dat zowel de predikant als de voorganger juis niet aan de kant gezet werden.
Ik zou zo zeggen...kijk zelf die documentaire eens, het is echt schrikbarend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:38
|
|
|
Net heerlijk in de zon met mijn ouders overheerlijk Italiaans ijs wezen eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het zegt af en toe woef.... |
Ach er staat in ieder geval een "oe" in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die hond van mij graast als een koe af en toe...
Maar ja ze is ook bruin gevlekt... |
Is het wel een hond dan?
|
|
Naar boven |
|
|