Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 15:15
Onderwerp: broer
|
|
|
Een reis verder vandaan van het leven, naar ons Mysterie achter de horizon. Ik zag het gister in je ogen geschreven, je bent op reis, verder dan ik je bereiken kon.
Ik houd je vast ook al is het in gedachten. Want waar we je nu niet kunnen omarmen doe ik dat vanachter en met mijn ogen. Ik wilde dat ik jouw kou kon verwarmen...
Daar waar onze handen niet kunnen houden, niet kunnen behoeden voor hetgeen jij lijdt, kan ik alleen maar in stilte vragen: "Behoed, draag hem op handen, in zijn strijd".
x
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 maart 2013, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:43
Onderwerp: Mijn hand in Uw hand
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Mijn hand Leg ik in Uw hand Als een kind Vertrouwend op Uw Als een kind Huppelend met Uw mee.........
Mijn hart Is verwarmd Door Uw liefde Alle oude is afgedaan De muur is verbrijzeld Uw liefde vloeit Door mij heen. Dank U vader
Nieuw leven Begin van de nieuwe tijd Uw plan met mij Is een nieuwe stap Mijn hand In Uw hand |
"Dance of life" met Hem...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:30
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Konden jullie het nu niet daar houden gelukkig is het tot op heden nog maar motsneeuw ... met dat ik dit typ begint het dus echt te sneeuwen Bedankt hoor zeeuw, brabander en noordhollander |
Ik woon in Zuid Holland sweetie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:12
Onderwerp: Het grootste gevaar.
|
|
|
ROADY558 schreef: | Vervelende dubbelposts
Je kunt heel makkelijk zoeken op goechol hoor. Je driedubbelklikt op een zinnetje dat je wilt vertalen, rechtermuisklikt en kiest dan "Zoeken met google...." - tenminste bij mij werkt dat zo :)
Leuke kat heb je trouwens tegenwoordig Jol :) |
Ik weet hoe ik moet goegelen maar dan nog heb ik geen zin
Die kat is amazing, is een jeugdvriendje.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 maart 2013, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 07:49
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Een witte wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:45
Onderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja.... elk vogeltje zingt zo het gebekt is en dat mijn lieflijk lied in jouw oren klinkt als vals gekras, dat kan ik ook niet helpen.
Ik ben hier niet om een ieder naar de mond te praten, ik heb een missie!
En mijn missie is een oproep tot eerlijkheid! Kom er nou gewoon voor uit dat je man je verlaten heeft omdat je een dominant kreng was dat iedere avond hoofdpijn had, Kom er eerlijk voor uit dat je je vrouw verwaarloosde omdat je bezigheden voor de voetbalvereniging, gemeente of je werk al je aandacht opeisde. En ga hier op t forum nou geen vroom verhaal ophangen over hoe goed jij was en hoe fout jouw ex was. Zeg eerlijk: ik heb fouten gemaakt doordat ik een verdorven zondaar was maar ik hoop het in een volgende relatie beter te doen!!
Das niet bot toch? t komt hooguit n bietje rottig mn strot uit |
Neem een keelpastille...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 16:14
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Blijft een prachtige tekst van Huub Oosterhuis:
Zo vriendelijk en veilig als het licht, zo als een mantel om mij heen geslagen, zo is mijn God....... |
Zo is Hij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 15:01
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Haar interne klokt wekt haar zelfs midden in de nacht. Dan belt zij mij op om te vragen of ik ook wakker ben ...ja dus door die herrie van de gsm...hoog tijd dus voor een nieuwe interne klok voor Jol...ik zal marktplaats eens bezoeken... |
last van hallucinaties?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 06:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | er zijn heel vrouwelijke broeken te koop, hoor, gerrit........ |
Harembroeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 22:22
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Ja lekker is dat!! Die interne wekker doet het ook in het weekend Of heb jij een andere? |
nee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 22:05
|
|
|
GERRIT084 schreef: | ach Pieter ze willen de broek an maar ook als vrouw gekleed gaan |
Wie zijn "ze"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:46
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wrom grinnek je nu weer? |
weer? ikke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dank je wel, IJsje... |
grinnek
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:21
|
|
|
JANS221 schreef: | Als het om leuke mannen gaat, mag je je toch wel even laten gaan?! En het gaat nu om de enige leuke man.......
Meestal weet ik mij wel netjes te gedragen. (hier op het forum) |
de maillimiet van IJsje is alleen niet toereikend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:12
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Nu ben ik benieuwd! |
My lips are sealed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:04
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ik heb de stilzwijgende belofte gedaan om niets te zeggen. Helaas, je zult het zelf uit moeten zoeken! |
... donkerblauw vermoeden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | combinatie van beiden, lijkt mij |
ey! Pieter, en dat zo voor konejinnedag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:40
Onderwerp: Boos op God
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
Ja, idd. als je vergeeft, terwijl dat niet zo voelt, juist andersom, ja, dan laat je mensen weer veel sneller over je grenzen gaan, cq, kan je veel minder goed je grenzen aangeven....Want ja, je hebt zelfs dit en dat 'vergeven'. tussen aanhalingstekens, want eigenlijk voelt het niet zo in je hart, maar je maakt het jezelf wijs, omdat zoveel mensen zeggen hoe bijbels en goed dat is, ook voor jezelf. En dan verdring je ook weer het gevoel dat jijzelf, ik dus, het helemaal niet bijbels vind(vergeving zonder berouw), en goed vind voor mezelf...
En ja, dan was het van, ja maar je hoeft dan niet meer met zo iemand die je hebt vergeven om te gaan, kan zijn, is meegenomen dan, maar het 'vergevingsgevoel' voel ik nu eenmaal niet bij iemand.
Dus ja, ik lieg dan tegen God tegen mezelf. En omdat ik niet 'voel' en mezelf wijsmaak dat ik vergeven heb, ja, dan komt er frustratie uit me. Want ik kan de woede niet meer richten naar de persoon voor wie het was bedoeld en wat mij altijd Rust gaf(in mijn gedachten, want ik zie degene nooit meer), want degene heb ik immers 'vergeven'. Tussen aanhalingstekens.
Zie ook oa boek 'Gij zult niet voelen(merken)', Alice Miller.
Ja, soms kunnen dingen zo groot zijn, dan kom je in een leven niet eens aan een begin van vergeven toe.
Ik denk juist het verdringen van je gevoel, dat is en oneerlijk naar jezelf en vooral naar God toe. Dan kan God ook niets met je.
En het is schadelijk, jezelf wijsmaken dat je hebt vergeven, omdat de goegemeente dat vindt, terwijl diep in je hart je nog steeds woedend bent. En Bedankt!
Groetjes |
Soms hebben verdringing en "vergeven" dezelfde procesmatigheid als dissociatie. Men heeft nu eenmaal geleerd te ontkennen en te verdringen, zichzelf weg te cijferen en de ander voor te laten gaan. Daarom is het goed om te kijken wát je vergeeft en waarom. Niet omdat het moet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:40
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Ja, ik zat er net zo de hele tijd aan te denken tijdens het werk, over vergeven. En ik dacht toch; nee, ik kan niet vergeven, het zou een leugen zijn als ik een bepaald iemand zou zeggen dat ik die vergeef, want ik kan het niet en wil het niet. Ook niet voor me eigen bestwil, dat mijn wrok, oid weggaan. Wat mensen vaak zeggen. Want ik heb die wrok en bitterheid niet, ben gewoon woedend, en terecht. Ik ben gewoon boos, woedend, en dat voelt goed en geeft me rust. Van dat mezelf aanpraten dat ik wil vergeven en denken dat ik heb vergeven terwijl dat niet zo is, daar wordt ik juist onrustig van. Want ik wil het niet namelijk. Ja, ik denk er niet de hele dag aan. Maar als ik er weleens aan denk ben ik woedend en dat voelt goed want het is een terechte woede. Nou kan ik me wel voorstellen als ik in een gemeente zou komen die zou zeggen van ja je moet vergeven dat ik, voor de vrede, zou zeggen dat ik heb vergeven, omdat ik degene toch niet mee zie/hoef te zien.
Ja, en dan zou ik liegen, en dus niet naar zo'n gemeente gaan bijvoorbeeld.
S. Mensen die willen vergeven om zichzelf ermee een plezier te doen, wat ik hier weleens las, dat ze dan rust en vrede hebben, prima.
Ik voel rust en vrede als ik één bepaald iemand niet vergeef, en woedend blijf, dat geeft mij rust, dan ben ik eerlijk tegenover mezelf en God wat ik voel. |
Voor nu geeft deze woede je kracht om te weten wat je per se niet wilt en dan kan ik die woede alleen maar zegenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:39
|
|
|
ROADY558 schreef: | Mja, ik weet er alles van.
Wel typisch dat jij er bovenop springt, aan een reactie die niet aan jou gericht is. Is er misschien iemand in jouw eigen leven die je nog dient te vergeven? |
tjonge jonge...
a. het is hier een open forum, we lezen elkaars bijdragen en reageren op elkaar en jouw reactie geeft Willemijn er aanleiding toe. b. ik heb moeite met jouw reactie op Willemijn met de insinuatie dat ze misschien iemand nog moet vergeven.
Jol, spreekt voor haar beurt en nee geen idee momenteel of ze nog iemand moet vergeven. Sorry IJsje voor je niet multifocale glazen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 15:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 14:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady..... Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....
vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over...... |
Mee eens! Daar is vergeving ook te kostbaar voor (geweest).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:09
|
|
|
PATRIES300 schreef: | Snap je standpunt Roady, en toch heb ik zo mijn twijfels..... Juist mbt tot Job. Job was een speelbal, een weddenschap tussen God en de duivel.... Ik vind het heel knap als God je alles afneemt, om dan toch op Hem te blijven vertrouwen.
Ik weet ook best dat mijn boosheid niet aan God te verwijten is. Het zijn mijn verkeerde keuzes geweest, mijn plannen waar ik God te weinig bij betrokken heb, en verkeerd in heb verstaan.... |
Daarbij werd de aangehaalde tekst door één van de "vrienden" van Job uitgesproken die later door God in het ongelijk werden gesteld. Er zijn nog zoveel meer teksten waarin over boosheid wordt gesproken en er ruimte voor wordt gemaakt. Ook in het boos zijn mogen we lijken op God.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 13:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:40
|
|
|
PATRIES300 schreef: | Dat is waar... Zelf getrouwd geweest met een man die absoluut niet gelooft. Dan wordt het inderdaad ingewikkeld. |
Het geldt ook (en misschien wel juist) voor gelovigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:50
|
|
|
PATRIES300 schreef: | Is dat te simpel? Is een huwelijk simpel? Denk dat dit van zowel man als vrouw een heleboel vraagt. Wanneer een vrouw te dominant binnen het huwelijk is, leidt dit tot conflicten. Dit staat niet voor niets in de bijbel? Of moet je de bijbel maar met een korreltje zout nemen????
Ennuh....voor mij is het een richtlijn, iedereen moet verder lekker zelf weten wat ie er mee doet. |
IJsje legt ook verder uit waarom dit zo op haar overkomt. Daarin zie ik toch wel dingen naar voren komen die er toe doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:21
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Klopt helemaal, ik geef het nog zijn oude vertrouwde naam, het jammerlijke van, wat eens nog die naam droeg, bij uw ras, een verworven recht is geworden. Maar is dat ook zo, nee, beslist niet, tussen denken en zijn, ligt een groot pad met verzonken plaveien tegels, niets is wat het lijkt, het lijkt niets. |
Tjee... dit klinkt behoorlijk hopeloos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:43
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Dat is mij toch te simpel. Je gaat hierbij duidelijk uit van een man en vrouw die allebei hetzelfde nastreven en het daar ook nog eens helemaal over eens zijn. Hoeveel huwelijken zijn niet stuk (gegaan) omdat de door jou omschreven ideale situatie domweg niet bestaat? Dan heb je het over hoe het zou moeten zijn, niet over de realiteit. |
Klopt. Dit als ideaal nastreven zou dus moeten werken als het een samenspel is. (?) Zoals Jans schreef is het belangrijk "jezelf persoonlijk en individueel te ontwikkelen, tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen. Je te ontwikkelen tot iemand die voor zich zelf kan zorgen." Ik denk dat dit essentieel is om in een relatie gelijkwaardig samen te leven en je inbreng te behouden. Zonder meer met de bijbelse formule een huwelijk/relatie te beginnen terwijl de partner hiertoe niet in staat is om zijn of haar aandeel te geven/ontvangen is heilloos.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 08:44
|
|
Naar boven |
|
|