Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
het regende hier doperwten vroeg in de avond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:08
Onderwerp: Verlaat dit forum...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja Tirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen. |
Als je kijkt naar hun bijdrages is het niet verwonderlijk dat ze verwijderd zijn van cm. david is dan zelf vertrokken. Maar ik herinner mij zeer ten stelligste dat er iemand bij hoog en bij laag beweerde dat ik, het satanspad aan het bewandelen was.
Ik vind dat je als christenzijnde zulke uitspraken niet kan maken. Iedereen vind zijn eigen geloofsstandpunt het juiste.
Maar is het christelijk om zulke uitspraken te doen?
Vermaand elkander met liefde.. De liefde was verweg te zoeken.
oordeelt niet..
Nee , maar ondertussen...
Ik wil hier niet meezeggen dat we elkaar maar moeten beknuffelen, we mogen zeker een andere mening hebben, maar respecteer dat . En ga niet als een briesende leeuw op het forum te keer.
Jij bent niet wedergeboren omdat je je niet hebt laten dopen. Ook zo'n uitspraak wat kwetsend kan zijn.
Ik geloof dat er nog best wel wat mensen zijn die zoekende zijn. Maar als ze zulke opmerkingen lezen, dan denken ze: Is dat nou Christelijk?
En niet de cm leden jagen mensen weg, maar de mensen zelf met extremistische gedachten jagen zich zelf weg. Ze tonen totaal geen respect voor anders denkenden.
Als dingen niet in hun straatje passen, bewandel je het satanspad. En dan de opmerking erbij als je zo doorgaat beland je in de hel.
Leuk allemaal die opmerkingen,hoeveel mensen zijn niet gescheiden, waarvan de partner aan godsdienstwaanzin leed.
Die hebben van hun ex partner ook het nodige te horen gekregen. En dan vind jij chat dat mensen zich zo snel gekwetst voelen?
Denk toch eens na...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:52
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
LISA610 schreef: | Ha ha ha ... bijvoorbeeld die zeilboot Visser. Waar een wil is, is ook een weg lijkt mij. |
met een zeilboot over de weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja hoor Frankie is weer Back in town Alle opmerkingen vliegen weer over het forum |
vooral die van frank kan ik nu veel beter lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het weer verrassend dat je mij aanvalt. Ik kom nl. niet voor mezelf op. Ik vind dat er elkaar de gelegenheid geboden moet worden om een goede mening te hebben. En mensen worden mij te vaak en te veel de mond gesnoerd die stellig zijn in hun uitspraken. Hoe kan het toch dat iemand die zich misschien net wat anders uitdrukt dan een ander meteen het hele forum over zich heen krijgt? Kunnen we er niet mee omgaan als iemand zich wat onhandiger uitdrukt? Moeten we dan meteen lopen te klagen bij de redactie? Ik kan hier wel namen noemen van mensen die geestelijk afgemaakt zijn hier op het forum, omdat ze zgn. niet lief genoeg waren. En die lijst wordt mij te lang. Wat betreft mijn eigen geestelijke houding: ik vind dat we elkaar moeten accepteren wie we zijn. En ieder mens en iedere mening is voor mij belangrijk. Hoe extreem dat misschien ook is in andermans ogen, ik vind dat er ruimte moet zijn voor iedereeen, dus ook mensen die zich wat ongenuanceerder uitdrukken. |
Nee het is te merken dast je niet voor jezelf praat, maar altijd voor een ander... erg storend...
en ja sommigen hebben nu eenmaal niet het vermogen om met de juiste intonatie dingen te lezen.
en extremiteit op het forum gaat mij te ver. zie anders breivik.. christen.. extreem... die kant gaat het uit als we elkaar niet afremmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:47
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik heb het weer topic maar effe opgezocht voor Mariska |
waarom plaag je dit knijn.. ik had idd last van mistbanken voor mijn ogen..
(zal voortaan dagelijks worteltjes eten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | [/b]Hier ook niet Maris, de zon heeft een hele dag geschenen...maar ben je niet off-topic??? |
nee hoor...
ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal in huis zie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat we best wel ver mogen gaan in onze standpunten. Leg mij eens uit waarom men hier klakkeloos de grootste zondes mogen opschrijven (ja Pieter, ik denk weer aan het 7e gebod) maar als men ergens anders stellig over is, wordt men meteen weer verketterd. Bovendien hoort in mijn ogen polemiek bij het geloof. Joden zijn het voorbeeld waarin zij voortdurend in debat gingen om te praten over bijbelse aspecten. Als wij ons ook onder de joodse traditie scharen, dan zouden we dit aspect ook weer eens naar voren mogen halen. En wat is erop tegen elkaar te bevragen en elkaars standpunten te bestrijden. En als iemand meteen te stellig is, denken we dat de wereld vergaat..doe ff normaal met zn allen en durf de discussie eens aan te gaan in plaats van in een hoekje te gaan zitten janken omdat iemand toevallig iets geschreven heeft wat jou niet uitkomt. Tot nu toe zie ik geen persoonlijke beledigingen, en zolang het gescheld uitblijft is het wat mij betreft goed. Maar ik ben geen moderator, ik heb slechts mijn eigen (niet bescheiden) mening. |
hallo hoor.. dit is een datingsite in eerste instantie.. en geen instantie om elkaar eens lekker de grond in te trappen met geloofsovertuigingen.
zijn er niet al genoeg mensen de grond ingetrapt door de kerk die ze verlaten hebben? door hun ex-partners?
wees eens niet zo ongevoelig chat. denk eens na. de een kan beter tegen kritiek dan een ander.
jij houd er van om mensen te prikkelen . om ze tot het uiterste te drijven.
jij haalt bij sommigen het bloed onder de nagels vandaan met je opmerkingen, je standpunten, je gehele houding.
en zo zijn er velen op cm.
ik vraag me af, is het een goede christelijke houding om mensen op deze manier te benaderen?
jij als voorganger hebt het goede voorbeeld te geven.
je mag je naaste niet tot aanstoot zijn, helaas ben jij voor velen een persoon die aanstoot geeft.
goed..
ik zelf ben ook niet perfect
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:13
|
|
|
Het mooiste moment voor mij vandaag is ik kan eindelijk weer scherp zien.
niks geen plaatselijke mistbanken meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tijd voor een middagdutje? Rusten kunnen we in een verzorgingstehuis. Nee, ik vind het leuk als iemand weer eens voor zijn mening durft uit te komen hier. Ook al ben ik het niet met hem eens, dat is beter dan gezapigheid... |
nou nou... dus jij vind dat alles maar getollereerd moet worden met wat men hier neerzet. nee, dat gaat bij mij niet op. soms gaat men hier te ver met zijn mening. en ik doel er dan op dat er personen verketterd worden. we mogen niet oordelen over elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:28
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.
Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....
Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden???? |
Voor ongelovigen is er niets na de dood. Ze geloven niet in het bestaan van God.
Waarom geloof jij chat? Bang voor wat er komen gaat?
Je ogen sluiten voor wat er komen gaat, is mijns inziens verkeerd. En wie gelovig is hoeft niet angstig te zijn, die weet dat God met hem/haar is.
Weest waakzaam zegt Paulus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:13
Onderwerp: wat vind je van Nudisme ?
|
|
|
heren chat en cross zouden jullie willen stoppen met gehakketak over het woord schaamte.
waarom wordt ieder woord die op het forum neergezet onder de loep genomen. is toch nergens voor nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:09
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Is de auto soms afgoderij? |
Ik zie mensen wel eens knielen bij hun auto
en hij word ook vaak wel de heilige koe genoemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:32
Onderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Mooie reactie wat de laatste alinea betreft. Als je eens wist wat ik heb meegemaakt, dan zou een mens normaal gesproken al dood zijn geweest, ja zo wonderbaarlijk heeft Hij mij gered. Psalm 116 is mijn Psalm. Gered na een geelzucht met dubbele leverbloeding, mil
t verwijderd, hersenvochtlekkage, instabiliteit van bekken bodemspieren, castratie overwogen maar op tijd afgewend, omdat dit geen goede oplossing was voor de bekken en andere instabiliteit onder in het lichaam, spataders verwijderd, psychiatrisch behandeld met seksuoloog samen in tweede huwelijk, waarvan vrouw gehandicapt was met een 13x maal ge-opereerde knie, schizofrenie, hersentumor met epilepsie, trauma uit jeugd en altijd pijn op 68 jarige leeftijd in 2005 ontslapen, ouders gescheiden toen ik 7 jaar was, eerste huwelijk overspel echtgenote, 3e huwelijk 5 jaar gehuwd met autismesymptomatische vrouw, en na vurig gebed en geduldig begeleiden, huwelijk door echtscheiding beƫindig wegens niet willen diagnostiseren via Autismecentrum.... enz. Nochtans, heeft de Heere mij tot nu toe bijgestaan en mij vertroost tot op vandaag terwijl ik medisch gezien in 1973 al gestorven had moeten zijn, maar God zijdank ben ik nog wie ik ben, door Zijn genade over mij. Dat is mijn gebedsleven en geloofsleven....` |
Ik snap iets niet.... ik lees denk ik verkeerd..
het is allemaal erg genoeg wat je opsomt, maar heb jij deze ziektes persoonlijk gehad of je omgeving?
En tuurlijk mag men bidden om genezing.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 27 juli 2011, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:17
|
|
|
HAAS141 schreef: | hoe heb je mij herkend haha |
aan het hazestaartje....
ik had die burka aan voor mijn flaporen...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 27 juli 2011, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:06
|
|
|
HAAS141 schreef: | ik geef me liever niet zo bloot in het openbaar |
Was jij die dame in een burka op het strand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:04
|
|
|
Ik ga me geloof ik vervelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:32
Onderwerp: De klik...
|
|
|
YELNIN491 schreef: | God verhoort gebeden op Zijn manier en soms is dat anders dan wij graag zouden willen zien. En soms kom je er pas veel later achter dat Hij je gebed toch heeft verhoort, maar dan anders, nog beter dan dat jij had kunnen bedenken. Maar of dit topic is, volgens mij is er een topic over bidden en wel van Christen. I think, back to topic!! |
Soms gebeurt het weleens dat er iets gezegd word, dat zowel hier kan plaatsvinden al op een ander topic. Geeft niks hoor af en toe een uitstapje op het topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:46
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik wil niet alleen zijn en dan bid ik om een partner en Hij heeft een databank met Zijn ingeschreven partners, dus die ingeschreven zijn in het Boek des Levens.. en die stuurt Hij dan naar de zoekers, die ook ingeschreven staan in het Boek des Levens, dus zo werkt het. Laat je inschrijven en dan geldt: " die zoekt, die vindt".. Doen joh, het helpt, nee Hij helpt.... |
Waar staat in de bijbel dat God een databank heeft? Ik vind dat je hier te vergaat, met je uitleg wel of geen partner.
De hemel is geen huwelijksbureau.
In het boek des levens staan de namen van Zijn Kinderen. Niets meer en ook niets minder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:34
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | CROSSROAD317 schreef: Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ... Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ...
Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...
Nogmaals jij geeft een invulling aan wat je leest, ik lees het woord schaamte niet in genesis ... Nogmaals, je verdraait mijn woorden waardoor je mij iets in de schoenen schuift wat ik niet gezegd heb ...
Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ... -- [- ( |
wel eerst effe de kast daar leeghalen... en stof vrij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:29
Onderwerp: Wat is geloven en Wie bepaalt wat en wie jij wilt geloven?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik "moest" kiezen uit 3 dames en dan is het nog best een gebedstrijd om de juiste te kiezen, maar Hij kiest voor mij, want Hij weet alle dingen, die ik niet weet.... |
je moest kiezen? .... van wie moest je kiezen?
je wilde/mocht kiezen...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 27 juli 2011, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:25
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | nog voordat ik bestond, had God het goede al met mij voor en niet het kwade, maar ook ik was de verloren zoon, die zijn deel opeiste en verkwistte, totdat ik tot mijzelf kwam, arm, hopeloos, en bijna dood, toen ben ik opgestaan en naar mijn Vader gegaan, belijdende mijn zonde van ongehoorzaamheid en.... toen kuste de Vader mij en omarmde mij en sloot mij in Zijn hart op Golgotha....en dat is voor een ieder, die verloren dreigt te gaan in deze wereld, bezin je en ga naar Vader toe.... |
Ik zie het verband niet tussen dit en auto bezit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je brengt me op een idee...ook hier is nog een vuurkorf...
Maar ik moest mijn luchtende dekbed redden, want het regent hier alweer..(niet veel)
Misschien dat ik dan vanavond weer een beetje opkikker... Het is van binnen en van buiten een beetje donker in mijn gedachten!!!!! |
Kop op meid.... Hier schijnt de zon altijd.. ook als het onweert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:36
Onderwerp: De klik...
|
|
|
christen,
waar ben ji mee bezig hier? hoe kan jij nu bepalen dat er verkeerd gebeden wordt?
God zelf bepaald welk gebed verhoord wordt. God hoort alle gebeden aan. God zelf weet wat goed voor ons is.
En jij christen, je weet geen eens hoe wij bidden, waarover wij bidden, wat wij vragen.
Hou je oordeel dus maar thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:30
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is. |
Een forum waarin in iedereen zijn mening kan en mag zeggen, mits het het met respect gaat.
Ik vind dat als mensen te ver gaan met hun mening, of wat dan ook, dat je daar wat van mag zeggen.
Als dat allemaal niet meer mag, wat voor zin heeft een forum dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:51
Onderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bedoel je Holy is the Lamb??? of heeft Philips een goddelijke status gekregen? |
philips.... filippus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, ik ben het totaal niet met je eens. Ik geloof dat God de man gemaakt heeft om zijn vrouw te begeren. En de vrouw gemaakt heeft om begeerd te worden door haar man. Het punt is echter dat mensen die begeerte niet onder controle hebben. Maar die begeerte is op zichzelf niet fout. Ik vergelijk het met mijn loopse teef. Die ruikt enorm lekker, vindt de bouvier. Is dat dan ook zonde? |
het dierenrijk kent geen zonden
de begeerte is op zich niet verkeerd. het gaat erom hoe je er mee omgaat. en ik beken.. ik zie soms wel eens een man op straat waarvan ik denk wauwww... maar daar laat ik het verder bij. tis toch puur menselijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | CHRISTEN307 schreef:Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...
[b]
Je vergeet nog een aantal dingen Henk ...
Begeren doe je niet met je ogen ... ook al zien je ogen al dat moois wel ... Hoe je al dat moois, wat je ogen zien, verwerkt, dat bepaal je zelf ... En sommige mensen lopen dan ook bewust met oogkleppen op ...
Ik denk, dat de sauna, de laatste plaats zou zijn, waar ik als man heen zou gaan, om een vrouw te "begeren" ... (ik begreep dat voor sommige mensens(mannen), sauna bezoek gelijk "staat" aan begeren ...) Nu kan het volgens mij niet anders, dat begeren een bepaalde "staat" van opwinding met zich meebrengt ... Arme man, voordat hij het weet, "staat" hij in zijn nakie, buiten de deur af te koelen, en krijg hij het predicaat "niet gewenst" mee, als ze al niet de politie inschakelen ...
En trouwens, hoe ziek moet je zijn, om elke vrouw die je (of jou) aan kijkt, met of zonder kleren, te willen begeren ... Met andere woorden "elke vrouw tot lustobject te maken" ... Heel ziek ... --
.. |
Strand verboden terrein? Zwembad ook?
Op straat zou je ook weleens iemand tegen kunnen komen, Thuis blijven dan maar?
|
|
Naar boven |
|
|