Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ooh wat leuk, zeg!! mag ik meeeeee? |
Hoe luidt dat spreekwoord toch weer: meisjes die vragen worden overgeslagen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:29
|
|
|
Dat ik een weekend in een huisje van Staatsbosbeheer op een locatie naar keuze heb gewonnen! Leuk nieuws op een regenachtige dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 13:33
Onderwerp: EA, VPE en RRK starten dialoog
|
|
|
PIETER619 schreef: | Er werd gisteren mij gevraag dom een dvd te branden omdat die gebruikt ging worden bij het project "ER IS MEER"van kerk.nl bij hun kring.
Daarom mag en kan men welleens wat halen of kopiëren van een site en hier neerzetten.
Mischien voor geïnteresseerden hier staan de video's
http://kerk.nl/project-meer-videos |
Is dat niet het project met de Glossy waarmee je kan evangeliseren in je buurt? De titel van de glossy is toch: Er is meer? Ik vind zo'n Glossy wel een mooi gegeven maar het evangeliseren weer wat minder in dit verhaal..... Ben benieuwd wat ze er in jouw kerk nu precies mee gaan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:20
Onderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
|
|
|
MANNA420 schreef: | Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.
Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik. |
Ben het met je eens en zoals je op het forum ziet zijn er ook mensen die de zelfde gedachtegang als Flowerfull hebben.... laten we dat niet vergeten en dat is het mooie van het forum he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 10:30
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | zie 1 kor 7:1->U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
1 kor7: 8-9->Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.
maw paulus zegt indien wij branden van verlangen of begeerte we beter kunnen trouwen. |
Die basis is voor mij te smal om met iemand te trouwen Flowerful.......ik mag hopen voor jou ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 10:28
|
|
|
XABIA794 schreef: | Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na. Anders word-ben je een robot.
En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?
Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren. Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks... |
Ga je een boek kopen? ff off topic, er zijn een hoop goeie boeken. Wel toetsen of ze overeenstemmen met wat de bijbel zegt en "bedoeld" Gelukkig zijn er ook weer velen voor gegaan in het "nadenken" over Gods Woord. Alles is al gepasseerd en beredeneerd toch? Niets is nieuws onder de zon.[/quote]
Ik bedoel het niet lelijk maar moet ineens aan Willem Ouweneel denken......over boeken gesproken....
Maar dit topic was hoe je met medechristenen omging....niet anders dan dat ik anderen benader.....en zo hoort het toch ook? Waarom zou je christenen anders benaderen dan je niet christelijke medemens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 23:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zou zomaar kunnen Willemijn...Visser weet namelijk best veel |
Ik ben zijn nummer kwijt want ik heb een andere mobiel maar anders had ik hem even gebeld.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat dacht ik ook Hannah, maar ik durfde het niet hardop te zeggen.
tis allemaal niet meer zo eenvoudig als vroeger he w-tje |
Wat zijn jullie het weer eens......en jij durft dat best Visser...... :- Bye the way, weet jij wel hoe het moet Visser????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:49
|
|
|
DAAF423 schreef: | Hi daar ben ik weer, ja Jo helaas (grapje hoor),
Ik denk dat we twee dingen niet door elkaar moeten halen. Het valt mij op dat een reactie soms komt met (God heeft ons lief en heeft ons gemaakt, etc) en aan de andere kant de inhoud waar het om gaat nl, sex voor het huwelijk en zelfbevrediging. Sorry Yes (oa) maar dat zijn twee losstaande zaken.
Yes, je hebt helemaal gelijk als je aangeeft dat God ons lief heeft en onze zonden vergeeft. En het is nog uit genade ook nog. We hoeven daar zelf niets voor te doen (God Bless). Als het aan ons lag komen we er ook niet, toch? Ik denk dat we daar beide wel AMEN op zullen zeggen.
Maar aan de andere kant wil je als christen leven zoals Jezus heeft geleeft en laten de dingen die hij ook gelaten heeft. Je wilt als het goed is in zijn voetsporen treden (voor zover dat mogelijk is). Hier zullen wij nooit 100% in slagen. Zelfs niet de beste christen op deze wereld. Dan is God ook liefdevol dat hij ondanks onze zonden, zwakheden en onze fouten uit genade onze zonden vergeeft en mogen wij voor God verschijnen alsof wij geen zonden hebben gedaan! Prachtig toch?
Maar laat dat geen excus zijn om niet Zijn geschriften te onderzoeken en proberen te leven zoals Hij het ook bedoeld heeft. Het valt mij echt op dat sommige er echt (naar mijn overtuiging) er te makkelijk over denken en even makkelijk dingen weg wuiven alsof je een discussie hebt over een zak patat. We hebben het wel over de Bijbel en gods woord. |
Misschien kan je dan een voorbeeld noemen waar Gods woord weggewuifd werd volgens jou als een zak patat? Het kan in jouw ogen zo zijn maar ik denk dat niemand hier dingen wegwuift als een zak patat die over Gods Woord gaan....Je kan er wat anders tegenaan kijken en dat kan de ander verbazen of kan de ander zich niet voorstellen...... Wij moeten ook in ons geloofsleven met onze tijd meegaan en niet in oude vormen blijven hangen maar is je geloof dan minder?Misschien wel veel intenser en verdiepender zonder al die randvoorwaarden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:28
|
|
|
Mijn slechtste moment? Dat ik digitaal een boek koop voor mijn e-reader en dat het me niet lukt om het er op te krijgen.....
Zou het dan toch zo zijn wat mijn moeder vroeger altijd zei? Zondagswerk is niet sterk????? Of ben ik gewoon een ontzettende digibeet???? Alle twee de opties zijn denkbaar he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:16
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | das een hele goeie
|
Blijft toch ook weer heel persoonlijk...., de één voelt zich wat gauwer gekwetst en aangevallen dan de ander......dus tja..... Als er gevoelige snaren worden geraakt, vaak onbewust, klimt men toch al gauw in de gordijnen is mijn ervaring......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:06
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hand. 3 : 1- 10 |
dat was de tekst....maar de vraag is : heb je geluisterd naar de preek....
Ja Visser,ik hou je in de gaten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:03
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | idd licht en duisternis komen altijd met elkaar in botsing. Wat een liefde hebben jullie toch! Het ga julie goed. God bless. |
Jammer Flowerful dat je niet meer gaat reageren op het forum, dat begrijp ik uit bovenstaande woorden in ieder geval...... Ook al sta je lijnrecht tegenover elkaar of juist dan....is het goed om eens van gedachten en meningen te wisselen....en daar is ook een forum voor he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 21:03
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb veel baantjes gehad, overgrote deel steeds erg kort, enkele dagen. Ik weet helemaal niet wat jij gedaan hebt in je leven. Misschien ben je al als 16 jarige de verpleging ingegaan, ik ken gasten die het wel ver hebben gebracht, maar wel op hun 16 al moesten werken in de verpleging. Ik kan alleen gokken, raden. Ik weet alleen dingen die je hebt geschreven.
Nou, ik ken d'r niet één, die gelukkig is achter een lopende band, maar ja, jij wel.
Hier zeg je 't zelf....
En mijn realiteit is, dat ik me te pletter heb gesolliciteerd, en nu alleen kan werken via de ggz, door ernstige psychiatrische aandoeningen, die ik alleen overleef dankzij dat ik zo intelligent ben aldus mijn psychiater.
Dus lopende band valt af, dan blijft als optie over onder de trein springen. Dan hebben de passagiers wat vertraging: "door een botsing met de trein en een persoon". maar hoeven die arme werkende mensen niet meer voor mij te werken en hoef ik mij niet zo schuldig te voelen....
Nee, daar trap ik niet in, Willemijn. Ik heb recht op de uitkering.
Ik ben ook dankbaar en blij, maar ik weiger me schuldig te voelen |
Waarom zou jij je schuldig voelen? Dat idee praat je je zelf aan.... Waar ik niet tegen kan is dat je zo oordeelt over banen waarbij andere mensen gelukkig zijn....Ik zag recent een programma op tv over mensen die aan de lopende band staan. Eén mevrouw vertelde daarin dat zij het best wel afwisselend vond het werk, je pakt de ene dag witte bolletjes in en de andere dag weer krentenbollen vertelde ze. Voor haar was het dus een prima baan.....en dat bedoel ik er ook mee te zeggen, er zijn mensen die zich er prettig bij voelen en daar ook best gelukkig in zijn...Dan is het niet leuk als een ander even pontificaal zit te vertellen dat het geestdodend werk is. En je zegt het zelf al, je hebt vaak maar ergens enkele dagen ergens gewerkt, na enkele dagen weet jij nog niet hoe je baan gaat verlopen.....
Dat jij niet kan werken prima, alle begrip maar laat werkende mensen ook in hun waarde ook al doen ze werk wat jij niets vindt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:38
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Ik zaai alleen het Woord van God. En nogmaals, ik citeer alleen de bijbel. En voor de rest intresseert het mij niet hoe mensen willen leven of leven . We zullen allemaal zelf verantwoording moeten afleggen, ook ik. |
Daar zeg je een waar woord......iedereen moet zelf verantwoording afleggen.....en gelukkig mag ook iedereen zelf weten hoe hij/zij de Bijbel interpreteert......en daar is ook een forum voor he? Om daar eens over van gedachten te wisselen......maar om even on topic te blijven....Jij bent dus duidelijk niet voor sex voor het huwelijk.....dat is wel helder..... En na 1800 schrijfsels over dit onderwerp is er gewoon geen eensluidende mening over te geven.....dat is ook vrij helder...... Maar het is waar wat je zegt, een ieder heeft zijn eigen verantwoording daarin te dragen, ook jij......en maakt dus ook zijn eigen verantwoorde keuzes........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 3 juni 2012, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik weet waar ik het over heb, heb er gewerkt, meerdere malen, meerdere bedrijven, jij niet.
Er staan geen mannen achter de lopende band, wel heftruck, en leidinggevende functies, enz.
Ik kom nu juist voor die mensen op, want ik ken niemand die ooit zei dit prima werk te vinden, tegendeel. En ga maar op 'geestdodend' googelen, dan zie je wat ik bedoel.
En huishoudelijk werk kan wel aan de zware kant zijn, maar is afwisselend, kan zelfs leuk zijn en is zeker niet geestdodend. Dit werk heb ik namelijk ook gedaan.
Dit in tegenstelling tot elke uur, elke dag, weken, maanden, pakjes tandpasta in dozen doen, 8 uur lang dezelfde handelingen. O, ja, voor de verandering, mag je ook regelmatig een halve dag, shampoo in dozen doen, aan een stuk door, uren lang, op een bepaald hoog tempo, met fabriekslawaai, zonder daglicht.
Deze zaken heb ik uit ervaring.
Ik heb juist respect voor die mensen want ik wéét uit ervaring.....
Niemand werkt voor mijn uitkering, daar ben ik voor verzekerd, premie voor afgestaan, nu nog trouwens
En nog ff iets: hoe komt men aan die onzin als zouden werkende Nederlanders voor uitkeringen werken? Die worden door de regering betaald, dametje.
Dat gehuil op verjaardagen enzo van 'wij werken voor degenen met een uitkering', echt niet normaal hoor.... |
Hoe weet jij nu wat ik wel of niet gedaan heb in mijn leven? je vult aardig in..... En ik weet wel dat er mensen zijn die het prima vinden achter een lopende band en daar ook gelukkig in zijn...En er zijn wel meer plekken met slechte arbeidsomstandigheden hoor..... Wat mij wel opvalt in jou reacties dat jij blijkbaar veel ervaring hebt op de arbeidsmarkt, want er kan geen baan voorbij komen of jij hebt het wel gedaan....en je hebt er wel een mening over....vooral een negatieve.... Wat mensen dan ook doen ze werken wel voor hun geld of ze dat werk nu leuk vinden of niet...... Jij kan het niet normaal vinden dat werkende mensen het idee hebben dat ze werken voor anderen met een uitkering.....het is wel de realiteit....niet de jouwe maar wel van het gros der werkende mensen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 14:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zo ben ik weer.
Leidinggevenden, en mensen die op heftrucks spullen aan en af moeten leveren etcetera hebben nog wel afwisselend werk in een fabriek.
Maar, de gehele dag 40 uur per week precies hetzelfde werk doen achter een lopende band ís geestdodend. toen ik dat deed, weet je wat collega's doen, om het nauwelijks te volbrengen werk te compenseren? Ze gaan élk jaar een half jaar de zw in, anders is het namelijk niet vol te houden. Nou sprak ik enkel meisjes daar van mijn leeftijd en ietsie ouder. Bijna geeneen man achter zo'n lopende band.
En tuurlijk, kinderarbeid is veel erger, en die doen dat 16 uur per dag, 7 dagen per week.
Als het een ondraagelijk is, kan het ander ook ondraagelijker zijn. Ik heb 't nu wel over pak weg 20 jaar terug. Waarom werden trouwens al die gastarbeiders, toendertijd uit Marokko, Turkeije etc, hierheen gehaald? Het was algemeen bekend, dat dat was om het werk te doen wat Hollanders niet wilden. Nu komen de Polen.
Ja, want werk wat ondraagelijk is doe je wel, als je in je thuisland een situatie hebt, die nóg ondraagelijker is....
Ik kom niet met iedere reactie met mijn jeugd.
Soms moet dat wel als het een onlosmakelijk het gevolg is van het ander. Anders ga je krijgen dat mensen dingen niet snappen. Had ik regelmatig in het verleden: zo van: "Hoe kan het nou als je op het Atheneum zat met zulke hoge cijfers en je wou studeren dat je nu aan de lopende band zit, inpakwerk doet etc.?????".
Vandaar.
En ik vind het niet geestdodend, het ís geestdodend.
Dat ik afgedraaid ben regelmatig, daar bedoel ik mee, dat ik eigenlijk ook werk, ook als heet dat vrijwilligerswerk. En dat afgedraaid zijn, nou en? Vind ik ook niet erg, heb dan ook wel wat gepresteerd!
Ik realiseer me wat anderen meemaken, juist daarvoor schrijf ik ook het een en ander. Ik weet dat als je dingen leest waarin je je (gedeeltelijk) in herkend, dan kan je een opluchting voelen. zo van ben niet de enige enzo. Zonder dan daarbij het meteen zelf op te moeten schrijven. Ik zie dat ook aan mijn mail. mensen die zichzelf herkennen, hun verhaal schrijven aan mij, waar ik dan ook weer iets aan heb.
Kijk, het negatieve moet nooit overheersen. Maar het onder ogen zien is iets anders, dat is juist gezond.
Kijk, ondanks mijn jeugd, heb ik ook hele leuke dingen meegemaakt als kind, zelfs leuke tijden. Zo ook als volwassen.
Dingen verdringen doe ik niet. Ja, op een cv, of officieel iets, ga je niet over je jeugd lopen leuteren. Zeker als je weet dat half Nederland trauma's als kind heeft opgelopen.
Ik ben heel erg, ontzettend blij met mijn vrijwilligerswerk. als ik daar 'sochtends heen fiets, gezamelijk met de schoolgaande kinderen en andere mensen die naar hun werk gaan, op het fietspad, voel ik mij al heerlijk. Een van "ik hoor er ook bij" gevoel.
Maar...afbellen kan ik dus ook niet ff zomaar. Dan wordt ook mijn contract ontbonden. Ze moeten op me kunnen rekenen.
NB: Dat "slag in de rondte werken om alles maar rond te breien komt me bekend voor".... |
Ik vind het echt lariekoek wat je zegt over lopende band en produktiewerk... Ook doe je mensen tekort die daar werken.....En er werken zeker wel mannen....en er zijn ook mensen die dat prima werk vinden.....jij vind het niet leuk dat is wat anders....... Weet je, ik heb niets met huishoudelijk werk maar geeft mij dat dan maar het recht om te zeggen dat dat geestdodend is? Nee dus, het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, ik vind en kan andere dingen beter.... Beetje meer respect voor mensen die op een eervolle manier hun brood verdienen en daar hard voor werken zou wel op zijn plaats zijn Shanita... Die mensen werken ook voor jouw uitkering, vergeet dat niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 14:08
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | idd hebben de HG van God nodig om zijn woord uit te leggen of anders gezegd om zijn Woord te kunnen te begrijpen. Er zijn genoeg bijbelscholen met dit onderwerp in verwerkt, ook boeken geschreven door HG vervulde pastors en etc. zie bijbelschool www.nehemia.nl en andere.
De bijbelscholen en boeken bevestigen oa wat je al door God is geopenbaard maar we kunnen ook nog van leren. We moeten ook wel goed uitkijken, wat er zijn er ook die ons op een verkeerd spoor brengen. Om daarachter te komen dienen we het te toetsen aan God's Woord.
Zelfs heb ik genoeg bijbelstudies gevolgd en ik lees veel boeken die met pastoraal en bevrijding te maken hebben. Waarom doe ik dat. Ik wil weten hoe het zit. Ik wil het geestelijke achter die bijbelverhaaltjes begrijpen. De zware kost. En ik toets ze allemaal aan het Woord van God. |
Bijzonder, ik heb me er ook erg in verdiept en zelfs een opleiding voor gevolgd....en toch denken we er anders over......en ik toets het ook aan het woord van God.....en zie dan dat er erg veel leed is voortgekomen aan de starre houding van sommige kerkgenootschappen....Waarom denk je dat de Gliaggs (christelijke Riagg) de pan uitrijzen? Omdat er zoveel leed is voortgekomen uit de Bijbel naar de letter lezen... Mensen kunnen niet eens meer geloven in een liefdevolle God die naar hun omziet omdat er altijd de dreiging is van de zonde en daardoor zijn er levens stukgemaakt of zijn mensen diep ongelukkig omdat ze het toch nooit goed doen.....omdat er niet geluisterd wordt naar wat mensen ten diepste bezighoudt, wat er aan pijn leeft en waar men blij om is. Men denkt over de hoofden en harten van de mensen heen en ik vind dat genadeloos..... Jij mag van alles vinden en dat het ware Woord vinden maar een ander mag dat ook..... Men moet niet blijven steken in de oude tijden,nieuwe tijden voegen toch steeds iets toe aan de oorsprongverhalen uti de Bijbel? Mensen ontdekken steeds weer andere manieren om in verbinding met God te leven en dat is toch mooi? Niet vast blijven houden aan het oude maar open staan voor beelden die in deze tijd passen.....Doe je in je dagelijks leven toch zelf ook? Jij rijdt ook auto en hebt een fiets? Hadden ze in de tijd dat de Bijbel geschreven werd ook niet.....Dus daarin ga je toch ook met de tijd mee? Waarom dan zo star in je geloofsbeleving?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 3 juni 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 12:31
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Wat het respect en openheid betreft: de waarheid is soms niet leuk om te horen. Leuk of niet leuk het dient verteld te worden zoals het is. En dat kan best wel hard aankomen. Maar ja, wat heb je liever: de leugen of de waarheid?
hoererij is ook betaald dat klopt, maar het is niet in een verbond (huwelijk). En dat andere sex voor het huwelijk is ook niet in een verbond(huwelijk) en wordt niet betaald. We zeggen dan: mannen kies tussen betaald sex en gratis sex. Hoererij en sex voor het huwelijk is allebei niet in een verbond. Het verschil is de ene is betaald en de andere is gratis. Allebei buiten het verbond en dat valt allebei onder hoererij.
Wat de teksten betreft: ik citeer ze alleen maar, ik heb ze niet verzonnen. Wat de context betreft: ik vind ze heel duidelijk.
Wat dat zwart wit betreft: de bijbel is zwart wit. Het is hel of hemel. Er is geen middenweg in het hiernamaals. |
Laten we even duidelijk stellen dat het jouw waarheid is en die van de kerk waar je lid van bent......Je citeert dat klopt maar het gaat er altijd om-net als in een gesprek- wat er mee bedoeld wordt en dat kunnen mensen verschillend opvatten.... Ik vergelijk dat altijd met het kijken naar je ouders met broers en zussen, je hebt dezelfde ouders maar de blik waarmee je naar je ouders kijkt is een heel verschillende. En toch heb je het over dezelfde ouders..... Jij mag vinden wat je vind, IK zal je er niet over veroordelen maar doe dat dan een ander ook niet met jouw kortzichtigheid..... God heeft een liefdevolle blik, gelukkig maar en is zeker niet zo veroordelend als jij dat doet...... Hard komt het niet aan, ik weet beter maar vind het alleen triest dat er anno 2012 mensen nog zo genadeloos denken....... (ik weet nu weer even waarom veel mensen trauma's van de kerk hebben gehad....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 12:24
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vertrouw of Willemijn, tis ff onduidelijk wie onderstaand stukje schreef, ik heb de indruk dat Vertrouw het schreef, en Willemijn het heeft gequote..,en dat daarna Vertrouw zijn stukje heeft weggehaald en alleen mijn quote heeft laten staan..Ik zie 't al, tis een reactie van Willemijn op 'Vertrouw, die hij al heeft verwijderd....
In ieder geval, ik zal even reageren.
Dit topic ging niet over wel of geen werk, maar over armoede.
Ik héb wel een uitkering, en ik doe vrijwilligerswerk in een zaak waar je 2de hands spullen kan kopen.(met medewerking van de ggz). Nou, ik kom nu en dan thuis, dan ben ik écht wel moe, afgedraaid. Dan plof ik neer op de bank, val ik in slaap, en wordt ik pas later wakker, als iemand me belt, anders slaap ik langer door en ga ik 's nacht iets eten.
Over levensverhalen: iedereen voelt zijn eigen leed 't meest, zei een keer iemand. Dat is zo.
Alleen dit topic ging dus over armoede in Nederland, en niet over en weer elkaar beschuldigen, van jij werkt je hebt mzzl, jij werkt niet, jij werkt, en verdiend net zoveel als iemand met een uitkering etc.
Jongeren willen best wel aan de lopende band werken, tijdelijk als ze studeren, en als er echt geen ander werk te vinden is. Want lopende band werk, is geestdodend, en dat is niet zomaar een uitdrukking, dat is echt zo. Na enkele dagen verlies je besef van tijd, na een minuut kan je het gevoel hebben dat er uren zijn verstreken, en dan kijk je op de klok.... Er zijn onderzoeken gedaan, dat mensen die daar werken na enkele jaren helemaal afgestompt zijn....
Kijk, ik weet best dat mensen het na de oorlog moeilijk hadden, alles deden. Maar het WAS DAN OOK NA DE OORLOG.
Ik moest als 12 jarig meisje, met 8ten, 9gens en 10en op het Atheneum al werken van mijn vader en zeggen dat ik 16 was...want, zo zei mijn vader, hij kon ook niet leren door de oorlog. Hij zei dat op een manier, alsof ikzelf persoonlijk verantwoordelijk was voor die oorlog....op een woedende manier.
Andere ouders hadden zoiets van dat ze zelf geen kans hadden, maar des te meer hun kinderen een kans gunden....
Nu zit ik dus in een uitkering 100% afgekeurd, als gevolg van ernstige kindermishandeling, ook seksueel, de gehele jeugd door, tot ik op mijn 16 het huis uit moest, en mijn vader uit zat te rekenen wat ie daardoor elk jaar bespaart, en hij had vernomen dat je op je 16 al een uitkering kon krijgen...
Dacht je nu echt, al zou ik willen, en ik wil, heb het meerder malen via uitzendbureau's geprobeerd, dat ik achter de lopende band zou kúnnen voor jaren?
Neehee, weet je wat ik had moeten doen, en daar helaas nu pas achter ben, véél eerder contact met familie breken....
In ieder geval, ik ben niet zielig, en ik dank dat ik hier in Nederland ben, waar je als je niet alle werk kan doen een uitkering krijgt. en dan vrijwilligerswerk kan doen, vrijwilligerswerk waar de mensen wéten dat ik ernstig getraumatiseerd ben. En daar rekening mee houden, als ik ineens heel angstig wordt ofzoiets dergelijks.
Ik heb dezelfde verschijnselen, wat je ook ziet bij mensen die jaren in een vuile oorlog hebben gezeten, ptss.
Maar 't is dus niet zo, dat iemand met een uitkering achterovergeleund in zijn stoel, zit te glimlachen om al die mensen die moeten werken en hij lekker niet.
Ik heb zóveel gesolliciteerd, hele pakken a viers vol met afwijzingen heb ik. Op simpele baantjes. Maar of te oud, terwijl ik pas in de 20 was bijvoorbeeld, of te weinig zelfvertrouwen, ja, wat wil je, na zo'n jeugd...etc.
Pas als je alle lijntjes met de misbruikers hebt gebroken, pas dan kan je het een en ander opnemen en doorgaan met leven, eerder niet. |
Jij vind werk aan de lopende band geestdodend maar weet je dat er massa's mensen wel dag in dat uit dat werk doen en daar misschien het beste van maken? En die niet weg komen met de term: ik vind het geestdodend? Maar gewoon in hun eigen onderhoud voorzien en het dan misschien ook nog wel arm hebben? Bij iedere reactie op dit topic kom je met je jeugd op de maar realiseer je je wel dat anderen ook het één en ander meemaken? Jij kan daardoor niet werken, prima maar om nu gelijk ander werk dan dat je wilt doen geestdodend te vinden? Ik kom ook weleens afgedraaid van mijn werk thuis, dat hoort bij werken Shanita en dat overkomt de gemiddelde Nederlander.....Dat is niet iets bijzonders..... En armoede, dat komt ook bij werkenden voor en niet alleen bij niet werkenden......er zijn er die zich een slag in de rondte werken om alles maar rond te breien...... Jij doet vrijwilligerswerk en hebt daar ook tijd voor, wees daar blij mee en wees blij dat je daar moe van wordt.....veel werkenden hebben daar niet veel tijd voor.....of zijn er te moe voor.....en kunnen niet afbellen met het gegeven ik ben moe dus kom maar niet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 00:04
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Sex voor het huwelijk is toegeven aan de begeerte en daaraan toe te geven verspeel je je eeuwigheid in het hiernamaals. De bijbel is heel duidelijk daarover:
Paulus zegt: 1 kor 9:24-27 (NBG) vooral vers 27 ->Neen, ik tuchtig mijn lichaam en houd het in bedwang, om niet, na anderen gepredikt te hebben, wellicht zelf afgewezen te worden.
jacobus 1:14-15->Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. 15 Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort.
1 joh2:16->Want al wat in de wereld is: de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven, is niet uit de Vader, maar uit de wereld. 17 En de wereld gaat voorbij en haar begeren, maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.
En zo zijn er nog vele passage die het verduidelijken. De bijbel is richtlijn voor dit leven. je past het toe of je past het niet toe. De richtlijnen zijn er voor ons eigen best wil. En we kunnen allerlei excusjes bedenken en zelf rechtvaardiging. Als jouw denken en leven niet in lijn is met de bijbel dan zul je wel de boot missen aan het eind, zie hebreen brief. |
En wat vind je nu zelf? Mijn denken is zeker in lijn met de Bijbel en toch denk ik anders dan jij doet...... Jij leest naar de letter en kijkt niet wat er mee bedoeld wordt volgens mij....En gelukkig kan het ook anders, God heeft seks bedacht als een geschenk in een relatie vol liefde en trouw, of dat nu een homo, lesbisch of een man vrouw relatie is. het kan ook een beschadigend iets zijn en daar moeten we voor oppassen, je moet er zorgvuldig en liefdevol mee omgaan....Zou het zo niet bedoeld zijn? En dat is waar kerken zo de mist mee zijn ingegaan en mensen zwaar beschadigd zijn juist door de teksten zo naar de letter te lezen..... Of mis ik nu de boot met deze gedachtes?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 3 juni 2012, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 23:52
|
|
|
DANIEL777 schreef: | maar secundaire en primaire behoeften hebben helaas ook weer een schemerige gebied. neem bijvoorbeeld als voorbeeld de auto. voor veel mensen is een auto noodzakelijk om op het werk te komen maar als je 4-6 auto's gaat kopen terwijl je er maar 2 nodig hebt dan dan ben je toch wel raar bezig |
Ik mag toch aannemen dat dat de uitzonderingen zijn en dat de gemiddelde Nederlander er 1 of twee heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 23:01
Onderwerp: RUST VOOR DOOP...
|
|
|
BERT168 schreef: | je zegt het wel heel simpel willemijn,was het maar zo makkelijk! om dat te kunnen begrijpen kun je dat het beste aanvoelen als je hetzelfde hebt meegemaakt.
je kunt ook wel tegen iemand zeggen die b.v vliegangst heeft van eh..waar maak jeje toch druk ,niks aan de hand,relax man! maar zo werkt dat niet. om van zon angst te kunnen afkomen moet je het stapje voor stapje afbouwen,in één keer lukt dat niet. natuurlijk zijn er dan 2 mensen die je vasthouden,maar dat maakt op zo'n moment niet zo heel veel uit.
heel veel mensen hebben wel iets waar ze tegen aan zien ,of moeilijk vinden en dat is heel menselijk denk ik. maar ik geloof zeker dat je door gebed hier ook van af kunt komen,doordat God je een rotsvast vertrouwen kan geven,hij kan dat doen in ons,dat weet ik uit ervaring.
en eh dat bommetje kan ik nog steeds,maar wel lang geleden!
|
Is het wel zo simpel als ik zeg dat je je in het volste vertrouwen laat dopen en dan dat ook maar met groot vertrouwen over je heen moet laten komen? Want Hij neemt je bij de hand...... Dopen doe je in volle vertrouwen en in volle overgave en waarom dan wel die angst? Ik snap best dat je ergens bang voor kan zijn maar om net bij een doop bang te zijn klinkt mij wat vreemd in de oren...... En dat is wat anders dan vliegangst of zoiets....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ook fijn en eerlijk hoe je dit beschrijft!!! Eigenlijk ben ik het roerend met je eens!!!!
Ik schrijf...""eigenlijk""...(dus...ik twijfel??)
Nee, want ik kom inderdaad tot ontdekking dat we zelf maar een beetje regeltjes maken ja...Een beetje van ons zelf..en een beetje van God!! Ook ik... En toch..voel ik me daar niet altijd even prettig onder, laat staan eerlijk... Luisteren naar ons eigen lichaam??? Het Woord van God moet op de eerste plaats komen. |
Dat komt bij mij ook wel op de eerste plaats...ik lees de Bijbel gewoon wat anders en zeker niet naar mijn eigen regeltjes.....ik vind dat je dan mensen tekort doet door er zo over te praten......zo van, ik ben een christen en jij niet want jij denkt er niet zo over als ik dat doe......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:43
Onderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
|
|
|
PIETER619 schreef: | klopt, bedankt voor de uitleg, steepje was ik vergeten |
Nu snap ik het! Ik dacht al waar heeft hij het over.......wij hebben sinds kort in de kerk een beamer dus ik dacht gelijk daaraan...... Ik ben duidelijk niet evangelisch...... Grappige misverstanden krijg je zo!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 2 juni 2012, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Misschien uitzicht op een andere baan....
Samen gezellig met dochter over de braderie gelopen...
Een zoon die heerlijk thuis...moeders bami...kwam eten.. Het overheerlijke toetje...SLAGROOM met aardbeien.. ( ja je leest het goed...slagroom was over de datum, maar blijkbaar nog prima en moest dus op)
Genoeg mooie...(en dankbare) momenten... Enne..o ja...toch bijna de hele dag mooi weer!!!! |
Dan moest je gewoon die slagroom nemen he? Kon jij ook niets aandoen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:39
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel. |
Bedoel je nu te zeggen dat ik geen christen ben omdat ik de Bijbel wat anders lees en interpreteer dan jij dat doet? Dan durf je nogal wat te beweren........is dat wel zo christelijk dan? Ik denk dat het juist zo fout is hoe kerkgenootschappen met seksualiteit om gaan alleen omdat men de Bijbel naar de letter leest..... Prima, als je dat denkt, daar niet van.......maar om mij nu verwijten dat ik mijzelf geen christen mag noemen gaat me wel een beetje te ver.......en lijkt me ook wel wat onredelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:11
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | God heeft sex idd voor het huwelijk bedoeld. Zijn bedoeling was dat man en vrouw beiden het huwelijk als maagd (=rein) zouden ingaan. Het huwelijk is een verbond wat men met elkaar aangaat. Het huwelijk wordt dan op de 1e nacht bezegeld met het bloed van de ontmaagding en tijden daarna is het een intieme uitting van de liefde, die als bedoeling heeft om het echtpaar dicht bij elkaar te houden en te binden. Sex wordt dus binnen het huwelijk gezegend en geheiligd door God. Daar buiten is het niet gezegend. God is een God van verbond. Zo heeft God het nieuwe verbond met ons aangegaan en die bezegeld met het bloed van Jesus Christus op het kruis. Tevens spreekt God over dat wij zijn bruid zijn, over het bruidsmaal dat wij met hem zullen hebben. God heeft het huwelijk ingesteld. God haat echtscheiding (maleachi 2:16b) Helaas weet de duivel dit heel goed en is hij doet hij zijn uiterste best om hierover ieder in de misleiding te brengen wat hem goed lukt. Zo rooft hij ons van de maagdelijkheid en brengt veel verkeerde leer en denken. Maar God is ons genadig. Hij geeft ons inderdaad een 2e kans mits wij het op zijn manier gaan doen nl sex na het huwelijk. |
Als jij dat zo vindt is dat toch prima? Wie is een ander om dat dan te bekritiseren maar het is jouw visie-en die van jou geloofsgemeenschap.... Ik denk er wat anders over-zie bovenstaande stukjes- en daaruit blijkt maar weer dat er nooit een eenduidige mening over vast te stellen is..... Ik denk alleen niet dat het een verkeerde leer is en dat je verkeerd gaat denken als je er een andere visie over hebt, dan doe je de ander tekort.....Hou je mening bij jezelf en oordeel niet over de ander die er anders over denkt en zeker niet minder christen is dan jij dat bent.... Dat wil ik toch even kwijt nav bovenstaande.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:05
Onderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mede omdat ik graag zie dat er biddende gemeeenten komen, ben ik op zoek gegaan naar wat bidden werkelijk inhoud.
Bidden in communicerren met God, op wat voor manier dan ook. Bidden op vaste tijden is heel goed omdat je dan sowieso bewust gaat bidden. Bidden is ook als je bijvoorbeeld op je fiets of lopend door de natuur gaat en Gods pracht en praal ziet en Hem daar op dat moment (gewoon met ogen open) de eer er voor geeft, soms alleen al door er van te genieten, beseffend dat het Zijn werk is.
We hadden vrijdag, avond van gebed (nacht van gebed is geen mens voor te porren). Ik vind het jammer dat men op zo'n moment het laat afweten. Zo de Heer zegt het minste wat u voor hen doet (dat is in ons geval bidden) , heb u aan Mij gedaan.
Er zijn veel vooroordelen over bidden en dat i sook een reden waarom men niet komt denk ik. Ik had deze week iemand op bezoek, die kan ook niet "luid op"bidden in gezelschap. Ik zei tegen hem, als je op gebeds bijeenkomst komt, hoef je ook niet luid op te bidden, als je het aangeeft zal niemand je er op aanzien, en je kan het gebed van een ander je eigen laten worden door het tebeamen. hij en nog iemand waren wel op de nacht van gebed.
Zingen is 2 x bidden, er zijn pracht liederen die je met je hart zingt en zo ook al een gebed zijn.
Je mag zelfs bij d ekleinste zaken God er bij halen, zo van Heer help mij, als het even tegen zit (helpt beter als een GVD tje), maar vergeet Hem dan niet te danken als alles eens een keer meezit
Bidden kan dus op zo veel manieren dat ik hier er maar iets van neer heb gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=lSryHRCTMso |
Wat bedoel je nu precies Pieter met de zin: je kan het gebed van een ander eigen worden door het tebeamen? Bedoel je dan dan het met een beamer op een scherm komt om het te lezen? Of schrijf ik nu iets heel doms????? Pfff al die Engelse termen, ik heb er niets mee.....we kunnen geen zin meer gewoon in het Nederlands schrijven.....maar dat is off topic....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:00
Onderwerp: RUST VOOR DOOP...
|
|
|
BERT168 schreef: | zo is het ook wiilemijn,als je dat vertrouwen hebt komt het achterover vallen in het water ook wel goed. het water wat in de neus komt,loopt er gewoon weer uit,niks aan't handje.
ik kan me het overigens wel voorstellen dat iemand watervrees kan hebben,aangezien ik het vroeger zelf ook heb gehad. dat was in mijn tienerjaren weet ik nog. dat kwam doordat ik wist dat ik onder water geen ademhalen kon,en die gedachte bezorgde me een soort angst eingelijk.
totaal ongegrond,want toen ik die drempel over was en even heeeel snel met mn hoofd onder water ging,(neus dicht en ogen dicht,) merkte ik dat mn angst voor het onbekende 100% meeviel! het duurde dus ook maar even dat ik onder water ging zwemmen,en even later al van de hoge duikplank durfde met allerlei kunstjes,bommetje etc..haha
dus Gloria,ik wens je veel succes,en laat het maar gewoon over je heenkomen-letterlijk en figuurlijk- dat gaat zeker goedkomen! |
Waar het mij een beetje om ging Bert, was het dubbele....je laat je dopen in volle overgave en in vol vertrouwen....maar ondertussen ben je bang voor het water, dat hoeft dan toch helemaal niet? Het komt een beetje onlogisch over snap je? En twee mensen houden je toch ook nog vast? Waarom heb je dan geen vertrouwen?
Kan je nog een bommetje?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|