ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 13:06
BerichtOnderwerp: kreet van de week

MARIO216 schreef:
Dichter Arthur Ward. “Het grootste gevaar in het leven is niets te riskeren. Wie niets riskeert, doet niets, heeft niets, is niets.”

gave zin Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 13:04
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd!!!

SHANITA130 schreef:
Hallo Lachende smiley

Ik wou gebed vragen, mijn behandelaar, coach, begeleider, of hoe ze ook heet komt zo en ik heb niet alle opdrachten gedaan(wel heel veel hoor;). Ik wou gebed vragen dat ze nog wat van me heel laat!

Alvast bedankt!

Wel, wat ze ook zegt, wees trots op jezelf Shanita, kijk na de dingen die je gedaan hebt en dat zijn er dus heeeel veel, niet na de dingen die je niet gedaan hebt. Doe ik ook, anders kan ik iedere avond op het eind van de dag wel gefrustreerd na bed gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 21:50
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

heel veeeel geweldigge dingen Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:40
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Frank vandaag jarig is. HIEP HIEP HOERA voor frank Lachende smiley
een fijne dag toegewenst frank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 23:52

SHANITA130 schreef:
Vind van niet, vind het zelf volkomen terecht je reactie....

Gaat om feiten; ff fijn op het forum en public zetten dat je zo leuk aan het appen ben met iemand anders vriend, zó kwam het op mij over, ja, ik kan moeilijk zetten zo is het(maar ik denk dat wel)

Afijn, S. die de reactie van P. volkomen begrijpelijk vindt, en wat dat heeft te maken met dicht bij Jezus, Jezus werd ook boos.

==
Ff wat anders: S. die zich afvraagt hoe ze zo stom heeft kunnen zijn, toen het nog kon geen aangifte gedaan, want God komt de wraak toe; maw was verboden van de zogenaamde echte gemeentes(sektes) en daar voerden ze oa die bijbelltekst voor op..., ja, en nu vallen er daardoor nog slachtoffers... Gefrustreerde smiley
Ja, en nu is de boel verjaard...

Ja, sorry, de doofpot is vol....

is niet stom, stom van die gemeentes die je dat zeiden, maar niet van jou . Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 23:47
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

BERENDJAN590 schreef:
zal niet helpen

Huilende smiley, smiley in tranen

Kussende smiley misschien helpt het Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 23:44
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ERIKA129 schreef:
Nee wel hongerlappies Boze smiley

Smiley met dichtgeplakte mond ze benne een bietje aan de grote kant maar das het vrouwtje ook, maar het is groot soort kat das een feit...

ze zien er wel heel lief uit. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 23:42
BerichtOnderwerp: cm verlaten

ALTJE848 schreef:
Ik ga cm verlaten en zal vele mensen missen, zaterdag a.s ga ik afsluiten.
Ik wil ook al deze mensen voorspoed geluk en veel liefde toewensen, en boven al deze dingen de zegen van God meegeven.

Blijf in de liefde want HIJ had eerst jouw lief .

Altje Anita

veel sterkte met alles Anita. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 23:41
BerichtOnderwerp: cm verlaten

SHANITA130 schreef:
Jammer hoor..

Ik denk zelf dat ik toch blijf..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

doen ik ga ingognito verder met zonnebril Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:33

ERIKA129 schreef:
meid je bent nu weer eerlijk en opracht!! Wil je dan zeggen niet dicht bij Jezus te leven??? Blijf gewoon lekker op cm blijf vooral jezelf.... en geniet van wat je krijgt en pak het met twee handen aan... Kussende smiley

We willen je heel niet missen hier geniet altijd van je bijdrage's Knipoog smiley

ben verdrietig om alles, wil avondmaal met jezus zelf vieren en alle pijn van mij, mamalou en berend bij het kruis brengen jezus heelt de wonden, draagt ze voor ons

en verder Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:50

en wist je dat ik spijt heb, dat ik mamalou zo heb afgebrand op het forum.
sorry mamalou wil het graag effe recht zetten, ik ondek inmiddels inderdaad, ieder zo zijn , haar beleving in het hele gedoe verhaal. Wie was er fout? iedereen wat fouten gemaakt, iedereen gebroken.

petra die denk ik me lidmaatschap maar ga opzeggen, dicht bij jezus wil zijn en helemaal geen ruzie wil maken met mensen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:47

ik ga slapen
ik ben moe
sluit mijn beide oogjes toe
here houd ook deze nacht
over mij getrouw de wacht
wilt u bij mij dromen zijn
dat ze mooi zijn en heel fijn
dank u heer voor deze dag
en dat ik bij u wezen mag
Lachende smiley

bid ik altijd met me kleintjes voor ze gingen slapen, kleine engeltjes in nachtjaponnetjes en nu met me kleutertje

Laatst aangepast door
PETRA373
op donderdag 21 februari 2013, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 17:30
BerichtOnderwerp: Praise

wauw mooi. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 21:31
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide

ANNA415 schreef:
Lachende smiley met blinkend witte tanden Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril

ja echt Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley zoiets als straaten makers en dan nog beter Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley en dan heb je stukje bos het paradijs van adam en eva zo mooi, ha ha er echt bijna tegen aan, en daar renden ze vaak in hun eentje hard om t e oefenen....en dan dacht ik wel es... inderdaad een paradijs. lol verder loopt er ook wel een herder bij al die schapen, een man aleen in het bos... whaa haaa Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 21:26

ANNA415 schreef:
Ja ikke, maar dat had ik allang gezegd. Clown smiley
Komen er nog knappe, leuke, aantrekkelijke, enz. kerels in onze leeftijdscategorie? We moeten wel wat te kijken hebben. Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

zat vroeger, weet nu of die er nog zit, maar vlak bij d eheide een militaire leger gedoe en die lopen wel es in het bos, ha ha weet nog precies waar ik ze vaak tegen kwam Lachende smiley wijs je de weg wel als er niets bij de pn zit.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:03

JOSINA022 schreef:
Lachende smiley met blinkend witte tanden

Bedankt voor alle reacties!

Heb nog het nodige aan pijn te verstouwen, maar ik verwacht dat dat wel langzaam af zal gaan zakken. Iig is de ingreep an sich goed geslaagd! Lachende smiley

dat is fijn om te horen dat de ingreep goed geslaagd is, hoop dat ej je over een week weer wat beter voelt. liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 15:01
BerichtOnderwerp: eerste lente bode

ja dat dacht ik gisteren ook, vol enthousiastme ging ik de tuin in, want de zon scheen en uren later kwam ik er bijna bevroren uit, hoest inmiddels en bedenk me, oke effe geduld nog een paar weekjes, dan komt die echt Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 14:53

ZEELAND736 schreef:
Is ze daar zo goed in????
Dan proberen ...dat ze je niet de pan inhakt!!!!

of jol is er heeeel erg slecht in, dat josina na zo n ingreep jol nog de pan inhakt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 14:51

SHANITA130 schreef:
Ik eerst even lekker aan de Brinta ga, en dan gelijk even een aflevering 'Het kleine huis...' ga kijken om mijn moraal wat op te krikken.
En dan ga ik werken,

Dankzij Petra, die voor mij had gebeden afgelopen donderdag, en het gaat nog steeds redelijk goed.

is dankzij jezus, shanita Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 00:06
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?

[quote=CORNE927]

gaat niet over mij corne, over andere mensen hier die geen ervaring hebben, maar hun mening toch ook net zo waardevol is
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 23:50

JOSINA022 schreef:
Ik morgen opnieuw een ingreep aan mijn buik krijg. Deze keer niet zo'n grote, maar wel een heel pijnlijke Twijfelende smiley

ach josina, heel veel sterkte morgen toegewenst. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 23:47

[quote=CORNE927]

zonder ervaring mag je toch ook mee discusieeeren Smiley die vol vragen zit is iemands mening toch niet minder dan iemand met ervaring Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 23:38

THOMAS968 schreef:
Wijze en naar mijn idee ook hele christelijke woorden. De verhoudingen in bijbelse tijden waren gericht op een 1 op 1 verhouding met twee doelen: bescherming van de vrouw, dan wel de zwakkere in het algemeen en voor de hand liggende gezondheidsredenen, waarbij een relatie waarbij je het maar met een persoon doet de beste garantie is. Hoe raar we die wetten ook vinden: in die tijd werd de vrouw er nog enigszins door beschermd en het was de beste preventie voor toen onbehandelbare aandoeningen. Heel de Joodse wetgeving was op preventie gericht met goede voeding, hygiene en bovenstaande. Het staat een ieder vrij daar wettisch in te zijn, Christus liet de overspelige vrouw niet stenigen overigens, maar ook hier komt de tegenstelling farizeisch wetticisme en de liefdeswet naar voren.

Verder wijs ik er op dat je, als je het Nieuwe Testament leest, we als bekeerde heidenen niet aan deze wetten gebonden zijn. Het Oude Testament kende de opvatting als je je maar aan de regels en de wetten hield, je onbevreesd kon leven. Het is een van de grootste conflicten uit de kerkgeschiedenis geweest dat Grieken en andere volken wel wilden overgaan naar het Christendom maar de Joodse wetten niet wilden volgen. Het Christendom werd aanvankelijk als een soort Joodse afscheiding gezien en door deze draai van de evangelisten kon iedereen Christen worden, ook als niet-Jood en het was ook niet nodig om eerst Jood te worden, wilde je Jezus aannemen. En geloof me, dat heeft wat voeten in de aarde gehad. De bijbel verhaalt er ook over. Hoewel een enkele CM-er mogelijk een Joodse achtergrond heeft, ga ik er toch van uit dat wij bekeerde heidenen zijn.

De Joodse wetten gelden dus helemaal niet, op nieuwtestamentische gronden. De tekst is door Leanne al eens geschreven voor degenen die dus menen bijbels te denken op dit punt. Overigens hebben we gelukkig niet meer een samenleving als zo die er toen uitzag. Vrouwen kunnen niet meer verstoten worden en overgeleverd aan de toenmalige vrije maatschappelijke krachten. We kunnen allemaal weten wat er met verstoten en dus nagenoeg rechteloze vrouwen vaak gebeurde in een maatschappij met een mannenoverschot. Bedenk dat Gij zult niet echtscheiden in de grondtekst staat als Gij zult niet verstoten, wat de toenmalige vorm van echtscheiden was. Dat verstoten was dus mede op grond van bovenstaande argumenten een groot kwaad en het staat echt niet voor niks in de Tien Geboden.

Wetgeving moet altijd passen bij een maatschappij en het daarin bestaande rechtsgevoel. Wetten zijn in andere landen verschillend en ook in de loop van de tijd treden altijd verandering op. Het neemt niet weg dat de Joodse wetten in die tijd heel goed waren. Goede hygiene, goed voedsel en geen onbehandelbare ziektes oplopen zijn zeer preventief en het enige wat je kunt doen als er haast geen medicatie is. Preventie is heel modern en de Joden deden dat dus al. Wij hebben, dankzij die volgens sommigen vervloekte wetenschap, de kennis en de middelen om te behandelen. In die tijd gaven deze wetten echter een enorme bescherming en waren ze zo slecht en belachelijk nog niet.

Gelukkig maar dat een vrouw niet meer met haar verkrachter hoeft te trouwen, zoals letterlijk in de Bijbel staat. Als je dan zo bijbels denkt te zijn en alles letterlijk wilt toepassen dan moet je als vrouw dus met je verkrachter trouwen. Nou dat doen we dus maar niet, we zorgen dat de verkrachter zijn straf krijgt als het een beetje kan. Bedenk dat het voor die tijd echter een hele goede wet was. Jawel want de positie van een verkracht meisje was onhoudbaar. Het dat van met de verkrachter moeten trouwen, staat er echt, maar we doen dat dus mooi niet. Dat lijkt me een goede gedachte, misschien niet voor wetticisten maar wel voor Christenen. Het doel van de regels blijft onverlet en dat is zorg voor de verlaten vrouw en trouw aan elkaar. Maar als een oplossing voor het herstel van het huwelijk niet meer zal komen, de sociale zorg voor de vrouw er is, via een eigen inkomen of desnoods via ons sociale systeem, dan komen de wetten van toen in een ander licht te staan.

Gelukkig zijn vrouwen tegenwoordig mensen met evenveel waarde als mannen en dat lijkt me een grote vooruitgang in vergelijking met de toenmalige maatschappij. Dan veranderen uiteraard gewoontes, wetten en opvattingen ook. Als je je dit realiseert, besef je misschien ook waarom veel schuldgevoel helemaal niet nodig is. Het feit dat je relatie of huwelijk is stukgelopen, is ook al drama en ellende genoeg, lijkt me. En als je wilt natrappen doe dat dan op het voetbalveld en niet namens de kerk.

Thomas.

mooie reactie thomas
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 17:54
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

BERENDJAN590 schreef:
is tegenwoordig eerder anders om ze slaan mekaar de hersens in voor een mannetje Clown smiley

tja misschien ligt dat wel aan de mannen, die veel keuze hier hebben en met meerderen tegelijk bezig zijn.omdat ze ook es een keer mee maken dat meerderen hun aandacht willen....aangezien vrouwen hier in de meerderheid zijn. Wat dat betreft is zo,n man het niet waard, om elkaar de hersens in te slaan. Twijfelende smiley Een man die niet echt voor je gaat Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 17:46

ERIKA129 schreef:
en bedankt Gefrustreerde smiley nu zit ik met ander liedje van kinderen voor kinderen in mn hoofd...

heb zo wa wa wa waanzinnig gedroomd Boze smiley

nou zeg ophouden was ik dat ene liedje kwijt, begin jij weer Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 15:49

SHANITA130 schreef:
Zat de hele ochtend met een irritant liedje in me hoofd, namelijk: Pipo de clown en Mamaloe, etc. Gefrustreerde smiley

nou bedanjkt, nou krijg ik dat liedje in me hoofd Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:59
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

STEENTJE178 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Is de enige, leuke man van CM, verdwenen???? Verraste, verbaasde smiley

Die is vast gemoved voor die een bepaald ziekelijk figuur op zich afkrijgt.... Twijfelende smiley er zijn mensen die als ze een leuke man ontdekken, heel raar gaan doen... en daar bedoel ik niet jou mee steentje hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:36

GERRIT084 schreef:
Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch?
Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden.
En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.

En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd.
En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen.
Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren.

daar ben ik het met je helemaal mee eens, los van het feit, vreemd gaan, geestelijke mishandeling, verwaarlozing, of lichamelijke mishandeling, ik heb ook moeite als ik hoor waarom sommigge mensen scheiden, het is alleen allemaal niet zo zwart wit,zoals jol schreef. eh wat je omgeving zegt, als je omgeving zegt, red je zelf en je kinderen.... tja.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:32

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...niemand wilt me nadat ze me gezien hebben...ik blijf wel binnen.

als je niet komt word ik heel boos op jou Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:24

MAMALOE463 schreef:
Moedig weet ik niet, ik voelde dat ik het hier neer moest zetten hoe het werkelijk is gegaan, en dat zal berend met mij kunnen beamen dat dit de waarheid is.
En nu wil ik er ook niet verder meer op in gaan.

mamaloe, het hele gedoe maakt me boos ja, en me zelf in de war, wie spreekt de waarheid? dus worstel hier al een paar dagen mee en bedenk me dat soms een ieder zijn eigen beleving in iets heeft, zijn/ haar eigen waarheid. mensen elkaar mis begrijpen, miscomuniceren,
Ik ga verder met berend en laten we elkaar de hand geven en eht laten rusten en er geen welles , nietes gedoe van maken en de grenzen duidelijk bewaken om verwarring te voorkomen, niet dat berend niet met vrouwen mag mailen, omgaan ofzo, maar eh warom zou je eigenlijk met me vriend moeten whats upper? Kan een beetje raar overkomen sommigge dingen . en ja ben nog beetje boos, maar laat ik er van uit gaan dat een ieder het goed bedoelt heeft. verder heb ik jouw naam hier niet op forum genoemd, begin jij . Dus reageer nu terug na lang nadenken en vind laten we het rusten en elkaar de hand geven er van uit gaan dat niemand het slecht bedoeld heeft. En een ieder soms zo zijn of haar eigen beleving heeft. gods zegen toegewenst petra, die later eh met jou ook voor petrus misschien samen bij de hemelpoort staat.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 76 Volgende
Pagina 57 van 76