Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:36
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Solly hoor wist nie dah je kwaad werdt wat en waar moet ik lezen |
Dat weet hij zelf niet meer...ipv zoveel kwade woorden te tikken kon hij gewoon beter schrijven dat hij weer verloren heeft en zijn vis bij de visboer moest gaan kopen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 13:24
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Lopen ze nou nòg te ouwenele over die T?
Is je heg ook al gesnoeid? |
...als je nog 1 keer over die heg begint maak ik van je hengels tandenstokers...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 08:11
Onderwerp: Het weer
|
|
|
...het sneeuwt hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 07:15
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hoe Sint aan de info komt, is voor mij een weet een voor jullie een vraag |
De sint en piet zijn echt een setje. Ze vullen elkaar zo goed aan. Gelukkig leven we in een tolerante (?) maatschappij. Een multiculturele maatschappij want het zijn vooral de protestanten (die niet in heiligen geloven) die het meeste met de sint bezig zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 07:12
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De samenleving en de wetgeving in het Oude Testament sluit totaal niet aan bij de onze. Een man die een vrouw verkracht, hoeft haar nu helemaal niet te trouwen. Het staat in de Bijbel maar geen vrouw die dat accepteert. Hoe gek het ook klinkt: die wet had in die tijd waar vrouwen geen enkel recht hadden, nog wel zin ook want haar waarde was door de ontmaagding tot nul gereduceerd in het primitieve denken van die tijd. Maar in onze samenleving gaat dat - gelukkig - niet op dat een vrouw maar met haar verkrachter moet trouwen. De gedachte alleen al zal ieder normaal mens met afschuw vervullen - dat je nog verplicht bent om met een dergelijke gewelddadige primitieveling te trouwen ook.
De gefrustreerde mannetjes die met bijbelteksten in de hand de vrouw willen onderdrukken, zouden ons als Christenen beschaamd moeten maken. Zoek een goede gedragsdeskundige als je zo denkt, of leer hoe exegese echt in elkaar zit. Dat wordt dan sowieso tijd. Aan een pastorale benadering van echtscheiding hebben mensen meer dan aan stenengooierij met bijbelteksten.
Thomas, die vindt dat je de Bijbel niet moet misbruiken om je frustraties te kunnen botvieren op vrouwen. |
Het woord 'exegese' is gevallen. Enkele jaren geleden deed ik ook eens een oproep tot de bijbelfanatici om niet alleen in de Bijbel maar ook eens rond de Bijbel te lezen. Daarmee bedoelde ik dus dat ze zich eens zouden gaan verdiepen in datgene wat er geschreven staat maar vooral wat er eigenlijk bedoeld wordt. Helaas werd deze oproep niet goed ontvangen, want die bijbelgeleerden verdraaien toch alles, alsof sommige strenge predikanten dat niet doen, en zo gaat men de Bijbel lezen zoals wij het willen zien. Met andere woorden: een (echte) bijbelstudie werd dan ook bijna als iets occult gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 01:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dank u.
Net bij HvN op SBS was al te zien dat er al diverse aanrijdingen waren geweest op de A58 in Zeeland .
( weet niet hoe occult het is maar wel dat er behoorlijk wat auto's , 15, bij betrokken waren.) |
Gisterenochtend waren er in België ook al ongelukken door de eerste sneeuw. En in de Ardennen waren ze al aan het skieën...je hoeft er dus niet voor naar Oostenrijk of Australië te reizen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 01:48
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | .........bijna goed, de letters staan in iets andere volgorde |
Heeft die Henrike nu al een andere man gevonden? Ik werk ook wel graag op een boerderij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:00
Onderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | In ieder geval is het "geouweneel" over "geouwehoer" |
eigenlijk moet Shanita het woord 'ouwenelen' opsturen voor een nieuw woord in de 'dikke van Dale' Er wordt immers elk jaar een nieuw woord gekozen voor dat dikke boek...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 18:42
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is toch wat Anna, dat je zoveel keren onzin moet posten om dit topic op 200 te krijgen. Er zijn gewoon meer goede dan slechte momenten...
Thomas, legt zich daar graag bij neer. |
Het is niet slecht om soms eens naar de humor te kijken achter deze 'onzin'. Ik hoor je nu al afvragen waar die humor dan zit...maar dat is nu juist het probleem van sommige. Wat is humor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 14:49
|
|
|
ik zojuist bladeren geveegd, daarna de tegels geschuurd en ondertussen deed de wasmachine en de droger hun werk. Straks nog effe strijken en klaar is Frank (zonder T)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 14:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heeft Hannah nieuws dan? |
...gaat ze eindelijk trouwen??? Met wie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 13:09
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Niks....... En dat hou ik vol vandaag....... |
zie maar dat je niet moe wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 13:08
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Heey...was je er weer.. Tja..ik weet het ook niet hoor.......
Ik weet wel dat er binnenkort een CM stel gaat trouwen |
Wie??? Jij???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 10:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
TINK100 schreef: | vanmorgen geen sneeuw maar wel een vies goedje in de kamer......wil niet weten uit welk dierenmond of kont dat komt...zal het maar opruimen maar t is niet lekker...nog voordat ik koffie heb gehad |
...niet lekker??? Heb je er dan van geproefd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 00:22
|
|
|
TINK100 schreef: | misschien niet goed, maar wel errug gezellie......kom je ook??? |
jij bent te extreem...ofwel verbrand je mijn mond door me een gloeiend stuk BBQ-kip te geven of anders laat je je mijn tenen afvriezen door je koude en sneeuw... ik blijf wel hier bij mijn Floshke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 23:42
|
|
|
TINK100 schreef: | nuh.....valt mee....glühwein maken, apfelstrüdel......tuinhaardje aan en dan gewoon lekker winters genieten |
ja, en dan ga je weer werken en moet je blazen bij de plisie en dan ga je weer klagen...het moet niet sneeuwen en je moet geen gluhwijn drinken en buiten zitten bij brandend hout is niet goed voor je botjes... ...en sneeuw is zeker niet goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 23:01
|
|
|
TINK100 schreef: | zit wat in, maar waarom zou je door de regen moeten dan??? kun je beter binnen blijven met een bak koffie.....en kijken naar de regen...wat hopelijk sneeuw wil worden..... |
...jij met je sneeuw...je wilt zeker weer een romantantische kerst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:46
|
|
|
JOL252 schreef: | Geduld is een schone zaak. De dag is nog niet om. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Etc. |
gekke Jol toch... ...ik weet dat het goed bedoeld is...denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:42
|
|
|
Ik heb 2 mails geschreven, 2 mail getracht iemand te bereiken via de chat maar die christelijke (?) personen kwamen gewoon eens even kijken op mijn profiel, mijn mail en chat, om vervolgens niet te reageren. Heeeeeeeeel bemoedigend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:38
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | 't kan me niet evangelisch genoeg zijn ......wat ik wel weet is dat ik'`eèn visje tekort kwam. |
heb je je zelf niet aan de haak geslagen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:34
|
|
|
JOL252 schreef: | |
zelfs woordenloos klagen ze...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:32
|
|
|
JOL252 schreef: | - De bank opgepimpt met ander stofje, weer als nieuw. - De kringloop maar weer es vereert met uit elkaar gesloopt bed, de komende weken kamperen met matras op de grond. - De keuken alvast virtueel bedacht... van mij mag dat NU neergezet worden in het echie. - Het huis loopt vol met DOZEN.
En wat ik nu doe... onderuit op de bank, bakkie koffie en Ushi op de buis. |
En CM-en...ik vermoed dat je verhuis nog lang gaat duren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:31
|
|
|
JOL252 schreef: | ik wil gewoon de zon. |
Hiermee is de stelling bewezen dat vrouwen steeds klagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ach joh...... je kunt ook voor een kopje koffie naar de AH toch? Die heeft ze je vast niet in een 4-dagen-warm-thermosfles meegedaan |
...ik heb daar ooit eens koffie genomen en ik wil niet meer afgaan als een gieter...dus die koffie laat ik maar...ik zal wel melk voor Floshke halen of kleine kattebrokjes voor de merels...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Gewoon, dat je een lieve moeder hebt, die begaan is.
Dat is heel wat waard!
Ja, oke, weleens wat bemoeien, doet mijne ook, heb ik weer contact mee.
Maar ja, dat is omdat ze van je houden en bezorgd zijn...
|
Ohhhh, maar ik heb ook een schat van een moeder hoor...ze heeft me weeral zoveel eten meegegeven dat ik nu zeker 4 dagen niet naar de AH moet. Eigenlijk heeft ze dus mijn hobby afgenomen, mijn enige menselijk contact
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik voel me helemaal vereerd dat je me op de hoogte houd van de mannen in je leven
Ben heel benieuwd naar het eindreaultaat en vooral of Lucas en louis voldoen aan je verwachtingen..alhoewel eet je dan van twee walletjes Weet je ze zijn zo moeilijk in te ruilen he
Nah hoop het te mogen komen bewonderen |
Wie zijn Lucas en Louis nu weer???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:38
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
PIETER649 schreef: | maar die heb je dan over 9 maanden niet meer nodig, kun je er geen lenen voor deze periode?
gefeliciteerd trouwens!! |
...Tink kan niet zwanger zijn want ze is niet getrouwd
|
|
Naar boven |
|
|