Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 19:50
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
TINK100 schreef: | en de Geest gods zweefde over de aarde en zie, de aarde was woest en leeg.......
God en Geest.....God is dan dus ook geen persoon dat Hij niet zelf naar de aarde kwam om te zien hoe het was maar Zijn geest stuurde..... en Noach liet een duif uit gaan, en deze zweefde over de wateren maar een rustplek vond zij niet......
geest en duif, een mooie symboliek......
God, Jezus en Geest...net als electriciteit, zei onze dominee ooit, je ziet ze niet maar zijn er wel...persson of geest, wat maakt het uit??? |
Inderdaad, Tink, op dit moment, het moment dat we nog op deze aardbol leven kunnen we aannemen dat alleen Jezus als persoon kan bestempeld worden. We lezen over Hem, over zijn daden, in het NT. Laten we daaraan niet twijfelen want indien we dat wel zouden doen moeten we ook niet in Julius Ceasar of Napoleon geloven. In hun waren er immers ook geen fototoestelen of camera's laat staan CNN of een andere televisiezender. God wordt op een andere manier beschreven. Aan Zijn bestaan wordt niet getwijfeld want indien het wel zo was heeft het helemaal geen nut om te geloven. De Heilige Geest is dan ook weer zo'n apart verhaal. Sommige beschrijven hem als een een persoon. Maar is Hij, de Heilige Geest, wel een persoon? Ik weet het niet. Ik heb wel mijn verklaring voor de Geest, maar wat is dat waard? De Heilige Geest is volgens mij een kracht. Laten we het een telepathische kracht noemen. Een kracht die uitgaat van een 'persoon' of meerdere personen. Men zegt wel eens in het dagelijkse leven 'als ik Frank bezig zie en hoor dan zie ik zijn vader'. Daarmee bedoelen ze dan dat ik handel of spreek of redeneer zoals mijn pa. Ja, ik zal ook bepaalde trekken hebben van mijn ma. Ik ben immers een vrucht van mijn ma en pa. Ik heb van beide wat in me wat duidelijk wordt in mijn handelen, spreken, denken. Die kracht, die geest die ik van hen heb, kan met personifiëren. Niet alles hoeft immers verklaard te worden...Op dit moment, tijdens ons leven hier op aarde, hoeft het mysterie Gods niet opgelost te worden. Indien het wel opgelost wordt is er voor ons de vreugde af om te leven in geloof. Of niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 14:47
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het zit je niet mee... En ook de senseo niet...
Wees maar blij dat het je huisdier niet is.... |
...willen de Zeeuwlanders een senseo als huisdier??? Het wordt hoe langer hoe gekker hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 14:46
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Hallo Frank, ja je zou bijna denken, gelukkig was dat een nepperd die boom! Lijkt me niet verstandig om mij te laten doen hoor! De heg , tja gewoon knippen met de heggescheer en dan met figuurtjes erin ......dan heb je iets anders dan andere! Groetjes |
...en heggeschaar??? Een dinges heb ik nodig. Ik kan niets meer met een schaar doen. Laat staan er figuren in knippen. Trouwens, zo creatief ben ik niet. Ik kan nog niet eens een rechte lijn met meetlat trekken...Dus, je bent van harte welkom. Doe maar alsof het een nepheg is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 14:43
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hierarchie is m.i. een bedenksel van mensen. Dit schenen ze nodig te hebben. De een boven de ander.
In Gods koninkrijk is het allemaal andersom. De hoogste is de nederigste. Kijk naar Jezus. Die heeft de hoogste plek gekregen, omdat Hij het diepst is gegaan voor de ander. In een koninkrijk waar "men" van elkaar houdt, is geen hierarchie nodig. Er is namelijk geen ruimte voor macht. En waar macht aanwezig is, is ook een leegte (angst) aanwezig. Kun je dan ook stellen dat liefde macht (en hierarchie) doet oplossen?
Ik bedoel maar te zeggen: tussen Vader, Zoon en Geest kan geen hierarchie bestaan, omdat de Een niet meer of minder is dan de Ander. Dat zou de liefdesrelatie die er is direct vernietigen.
Een machtig mysterie wat we (=de christelijke Gemeente) met elkaar mogen ontdekken en uitleven.
Daar wordt Road blij van |
Aangezien God of de Drieëenheid de hoogste is of zijn spreekt men al van hierarchie...
Als God de Vader is en wij de kinderen, dan spreekt men van hierarchie.
Er is is niets mis met een hierarchie, dat moet er eenmaal zijn. Het is alleen maar hoe men met dat hoge gezag, de hierarchie, omgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 14:40
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | En toen regende het weer. |
regen??? Je staat onder de douche zeker...hopelijk komt Dennis dan nog eens wat kattekwaad op het forum gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:46
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | heerlijke middag gehad met vriendinnen wezen shoppen, alleen als wij gaan shoppen dan is meestal een vrolijke boel. En ja hoor, ik was weer een benieuwd hoe de kerstboom breed was, gelukkig was het een nepperd alleen de bovenste gedeelte hield ik in mijn hand en de rest plofte zacht op de grond. ja hoor daar schiet er eentje in de lach en de andere zegt erwat op! Dus weer een vrolijke bole, voortaan handjes op rug houden....ik dan!!! |
Ik heb in mijn tuin ook een boom staan en die moet weg. Kan je even komen? Oja, er is ook een heg die echt een beurt nodig heeft. Ik hoop op je 'magische' krachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:00
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ook vanmorgen hadden we een prachtige openbaring gekregen van de Heilige Geest. Als we spreken over de Heilige Geest dan spreken wij over bijzonder en uitzonderlijke gaven.
Ik wil jullie graag mee nemen naar een tekst gedeelte uit Jesaja:
Jesaja 11:2 "En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"
Dit gedeelte is zo duidelijk over wat het betekend om vervuld te zijn met de Heilige Geest. En als we spreken over de Vreze des Heren dan spreken we over al de zaken die daarin begrepen zijn. Jezelf over willen geven aan Hem, jezelf onderdanig stellen aan Hem, jezelf nederig opstellen naar Hem, je naaste lief hebben zoals je zelf lief hebt. Maar bovenal dat je de Here boven alles lief hebt met geheel je hart, ziel en geest. Gerechtigheid doen van God is de Wil van God doen, wat een voorrecht.
Vervolgens werden wij bepaald bij nog een opvallend iets bij de gedeelte van Jesaja. Jesaja noemt in de boven genoemde tekstgedeelte zeven dingen: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"
Er worden dus zevenvoudige dingen van de Heilige Geest genoemd die behoren onder de Vreze des Heren. Ook Openbaring omschrijft het:
Openbaring 1:4 "Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn"
Openbaring 3:1 "En schrijf aan de engel der gemeente te Sardes: Dit zegt Hij, die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft: Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood."
Openbaring 4:5 "En van de troon gingen bliksemstralen, stemmen en donderslagen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor de troon; dit zijn de zeven Geesten Gods."
Openbaring 5:6 "En ik zag in het midden van de troon en van de vier dieren en te midden der oudsten een lam staan, als geslacht, met zeven horens en zeven ogen; dit zijn de zeven Geesten Gods, uitgezonden over de gehele aarde."
Men gelooft dat hier gesproken word over zeven verschillende geesten maar dat is niet zo. De zeven geesten Gods zijn: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN".
En allen zijn gewoon één geest. Maar de Heilige Geest word hier duidelijk omschreven in zeven verschillende beschrijvingen, en dat is het mooie aan dat Profetische Woord. Als je het oude verbond kent, zul je ook het nieuwe verbond begrijpen.
Wat ook bijzonder is dat Jeremia schrijft over de wet dat in hun binnenste gelegd zou worden, terwijl kerken beweren dat er een verandering in de wet is gekomen. Dat is natuurlijk vals, want God is onberispelijk en is de één en zelfde God zoals Hij ook was in het oude testament. Jezus heeft de wet niet weg gedaan, maar vervuld, oftewel; bekrachtigd. Omdat Jezus als het goddelijke offer voor Zijn volk is gedood, was het niet meer nodig dierlijke offers te brengen. Jeremia zegt het volgende:
Jeremia 31:33 "Maar dit is het verbond, dat Ik met het huis van Israel sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn."
Maar wat is nou die wet wat in hun binnenste gelegd zou worden, Ezechiël bevestigd dit:
Ezechiël 11:19 "Ik zal hun een hart geven en een nieuwe geest in hun binnenste, en Ik zal het hart van steen uit hun lichaam verwijderen en hun een hart van vlees geven"
Het is Gods Heilige Geest die ons zou vervullen door doop der onderdompeling en vervulling met de Heilige Geest. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn één je kunt ze niet van mekaar afscheiden. De Vader spreekt Mozes, de profeten en psalmen. Jezus getuigd over wat Mozes, de profeten en psalmen hebben gezegd en vervuld dit door Zijn offer. Nu is de wet ineens niet weg gedaan maar vervuld. En net zoals Jeremia zegt dat God wet in hun binnenste zou leggen, dat is de Geest dat getrouw is aan het Woord Gods. Jezus sprak alleen vanuit Mozes en de profeten, het oude verbond. De apostelen spraken alleen vanuit Mozes en de profeten. Waarom volgen wij de apostelen dan niet na om AL wat de profeten hebben gezegd te verkondigen.
Jezus zei tegen de emaus gangers het volgende: dat gij niet alles gelooft hebt van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Paulus stond voor het gerecht en zei: ik doe niks anders dan alleen van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Als de wet was vervallen, dan hadden de apostelen en Jezus zelf ook nooit gesproken vanuit Mozes en de profeten. Maar door de Heilige Geest heen zijn wij capabel geworden om de wet te vervullen en dat is juist door de Vreze des Heren. Eerbied, respect, gehoorzaamheid, liefde voor de waarheid etc. De Geest van God is de wet dat in onze binnenste gelegd zou worden. Maar wij scheiden alle dingen die in de Bijbel staan beschreven van mekaar af. Het ene nemen we wel en het ander niet. Maar zo werkt dat niet. De Bijbel is één geheel, dus moet ook in geheel zijn verband gelezen worden. Maar door de alverzoeningsleer dat uit vele vormen bestaat heeft er voor gezorgd dat de belofte van het verbond uit zijn verband is gerukt.
Ik ga binnenkort dit onderwerp eens vertalen naar het Nederlands, want het onderwerp van dit betoog komt oorspronkelijk van willie smith af, uit zuid afrika. En dit onderwerp hebben we vanmorgen behandeld. |
Vertel me nu eens wat JIJ als de vreze des Heren ziet???
Moet ik 'vreze' zien als een angst??? Moet ik bang zijn voor God? Is hij een straffende Vader?
Ik ben echt benieuwd wat jij nu vind over die uitdrukking 'vreze des Heren'.
Zelf huiver ik bij het woord 'vrees' en zeker wanneer het aan God gekoppeld wordt. Ik ben er van overtuigd dat je een antwoord hebt op mijn vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 17:15
|
|
|
MARGREET739 schreef: | Heb je ook 4 pootjes?? Mijn hond klappert ook zo met z'n oren als ie z'n tenen kromt in de sneeuw. |
Ja, ik heb 4 pootjes want ik ben Floshke die dat tikte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:36
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wit wereldje, en een heerlijk, stralend zonnetje erboven. WAUW!!
*Steenisblijmethetweer,ondanksdatzeerstraksgewoondoormoet* |
bllijf maar lekker binnen want ik kan je niet oprapen als je onderuit gaat. Ik heb namelijk rugpijn in mijn knieën en als ik mijn tenen beweeg klapperen mijn oren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:35
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Auw!! Niets bezeerd, hoop ik? (rug enzo...... ) |
Haar bips ziet erg blauw, zag ik net...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:34
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Braaf stoepje vegen en strooien, je zou tenslotte niet willen dat er iemand voor je deur uitglijd en iets breekt. Enkel jammer als je dan zelf tijdens het vegen languit op de stoep ligt |
Zie je wel dat sneeuw nergens voor deugd ...het is allemaal de schuld van die stoute Tink...zij loopt al dagen te zeuren voor sneeuw...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 09:20
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het is hier wit |
...ik vind dat ze sneeuw moesten verbieden. En zeker in de winter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 04:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | En zit je nu al die tijd zonder???? Arme visser!! |
...ik heb geen medelijden met visser...hoe doet tegen mij ook altijd onlief...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:55
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | ..........of sinterklaasdag/avond nou typisch iets Nederlands is . Vandaag op het werk was er die discussie waar iemand zei ( die vaak in België komt) dat ze dat in Belgie helemaal niet zo kennen als in Nederland . |
Inderdaad, dat is ook zo. Er worden rond de sint geen uitbundige toestanden gehouden. België is voornamelijk katholiek en ook veel ingetogener. Een heilige in België is haast een normaal gegeven. In Nederland is het iets anders...vooral de protestanten, diegene die niet in heiligen geloven maar toch altijd wel een reden hebben om in de 'sint' te geloven hebben, nu eens een dag of avond om het strakke protestantse harnas van zich af te gooien. Wij, katholieken, menslievend en warm als we zijn, kunnen er alleen maar blij om zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:47
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Voor het eerst in mn leven bruine bonensoep gegeten, was best lekker. |
komt er nog een vervolg na het nuttige van die soep?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Net een telefoontje van een ex-cmmer, die vertelde dat ie afgelopen weekend is verloofd ( met een ex-cmster) |
Ja...vertel verder...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:45
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vandaag een bijbels gerecht .....LINZENSOEP. |
met die Bijbelse linzensoep is ook een heel naar verhaal verweven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:50
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Heb ze een virus scanner, zo ja welke? |
Dat weet ik niet, Shanita, dat zal ik eens vragen als ze nog eens komt kwebbelen. Ze heeft in het verleden wel gewoon kunnen mailen, schreef ze en plots gaat het niet meer.
Ik weet ook niet of de redactie ondertussen haar heeft kunnen helpen...
Veel geluk met het jailbreaken...wat dat ook mag zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Juist...dat is de vraag..... Als er rottigheid in het spel is...zal ik dat over een week weten.... Als de lopende rekening geplunderd is... |
Misschien heeft de vinder uit medelijden er geld opgestort...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:22
|
|
|
TINK100 schreef: | nou lekker dan......daar word ik helemaal niet blij van |
Jij hebt toch ook een liefje...en binnenkort ga je toch ook weg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:56
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | ik zal niet reageren ....ik zal niet reageren . |
...'Gij zult niet reageren'...is een gebod speciaal door onze Heer gemaakt voor Zeeuwen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 4 december 2012, 15:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:55
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Volgens de laatste bla-bla-bladen is ze weer single, dus je kunt alicht een poging wagen...... (houd je ook van ronddraaiende theekopjes??) |
Tsjonges, ik heb dat stukje met die draaiende theekopjes gezien...wat een romantische beleving was me dat...ik denk dat ze bij haar koeien meer romantische mee maakt dan met die gast die ze op haar 'thee-kransje' had...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:53
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vraag het me ook af nooit gehoord van een mevrouw sinterklaas Offfffffffff zou die hier zijn partner gevonden hebben |
piet is een CM-lid, zijn nicknaam is anna415...
Of de sint ook een lid is weet ik niet...moet ik effe onderzoeken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:50
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ze schrijft toch niet met wit he nee flauw grapje geloof dat ik dat probleem al wel eens eerder heb gelezen maar ja of dat in dit topic of een andere was geen idee... Ik heb ook IE maar nooit last gehad welke versie ik ook had... |
...neen ze schreef niet in het wit want indien ze dat wel zou gedaan hebben kon ik haar tekst selecteren en zelf een ander kleurtje geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 12:18
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Toen ik gisteren thuiskwam uit mijn werk stond de deur open en hoorde ik de stofzuiger.........inbrekers die hun eigen troep opruimen???
Binnen zag ik mijn dochter driftig in de weer.........ze had de keuken opgeruimd,de trap gesopt,de badkamer strak getrokken en haalde nog even de stofzuiger over de benedenverdieping Nee,ze had geen hoge koorts,ze was wat eerder vrij en had een zeldzame schoonmaakbevlieging Ze had zelfs haar mobiel weggelegd..........
Ik kan hier best aan wennen,stel je voor dat oudste ook eens opstaat van de bank,wat een leven zou dat zijn......... |
Had ze ook geen slecht rapport? Of ergens slechte punten gehaald? Had ze een bepaald strafwerk? Het is inderdaad erg vreemd...en geheimzinnig...en ik kan niet goed tegen geheimzinnigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 12:17
|
|
|
Vandaag had ik een chat met een vrouw en zij vertelde mij dat ze niet kan mailen.
In het vakje 'onderwerp' kan ze wat schrijven en dat is leesbaar door de ontvanger. Haar tekst, de mail dus, is niet leesbaar door de ontvanger. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Vier dagen geleden heeft ze de redactie haar probleem voorgelegd maar ze ontving nog geen antwoord. Ze heeft voor alle zekerheid die mail verstuurd via de hotmail. Dus niet via CM zelf.
Ze heeft Internet Explorer maar weet niet welke versie.
Als er dus mensen zijn die een oplossingen weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|