Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:26
Onderwerp: Incest
|
|
|
JOL252 schreef: | Voor de goede orde; voordat er een heel oneigenlijk verhaal de ronde doet over wat ik zei over vergeven zal ik de volledige tekst die ik neerzette nog eens herhalen zodat het in de context staat.
Jo schreef:
Hier bedoel ik dus inderdaad mee dat het nog maar de vraag is of mensen tot een vergeven komen, dat kan niemand opleggen aan de ander. Dus: "een hoogst persoonlijk eigen proces" ja, met wel of niet als uitkomst dat er vergeving plaats heeft en daar ook geen oordeel aan hangend want dat is niet aan een ander. |
Dan hoef je het begrip vergeven ook niet te noemen natuurlijk als het zo'n hoogst persoonlijk eigen proces is..... Iedereen heeft zijn eigen processen en uiteraard zijn die persoonlijk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:56
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ja, maar dit is misbruk dat met de naam van Christus onder tafel is geveegd. Het gaat niet om het kwaad wat er ook altijd wel zal zijn. Door de opvoeding van mijn calvinistische ouders heb ik het geloof leren kennen. Maar het gaat me te ver om mijn ogen dan maar te sluiten voor al het onnodig leed dat er was en is. Calvinisme staat bij veel mensen gelijk aan schijnheiligheid en geestelijke onvrijheid. In de evangelische kerken zijn veel mensen juist blij dat daar geen Calvinisme is. En het spoor van vernieling dat ik aangaf slaat natuurlijk op het persoonlijk leed. Dat was onnodig en veel mensen, ook op CM, hebben daar last van. Een aantal verbanden die je legt, staan naar mijn idee ook los van het onderwerp.
Thomas, geloven moet zonder angst. |
het één sluit het ander niet uit denk ik..... En soms vinden mensen angst geloof het enige juiste geloof vergeet dat ook niet......en dat kan je nemen of laten......ook dat zie je op CM..... Persoonlijk leed is er maar dat zal ik evangelische kerken ook voorkomen.........net als schijnheiligheid.........maar om dan van sporen van vernieling te spreken in de Calvinistische kerk.......?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 18:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:52
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh joh, Zeeland, en? ga je nog verhaal halen? Uitleggen en vervolgens beloven dat je het nooooooiiittt weer zult doen? Wie weet helpt het nog (een beetje)?? |
Waar heb je dan geparkeerd Zeeland? toch niet op de hondenuitlaatplek? want dat mag inderdaad niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:34
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nee, de uitwerking is net zo belangrijk. Je kunt het ook niet scheiden. Je kunt niet de liefde prediken als christen en vervolgens mensen de dood injagen, wat Calvijn wel deed. En als je alleen naar het geestelijke kijkt, dan kun je moeilijk anders concluderen dat er naast veel goeds ook een spoor van verwoesting is aangebracht door de praktijk van mensen die het calvinisme vooral geestelijk zagen. Kijk eens naar het grote aantal kerkverlaters dat de praktijk van het Calvinisme de neus uitkwam. Dat zijn echt niet alleen de incestslachtoffers die door de kerk, en zo de behoudende kerken het brachten: door God zelf, de venieling in zijn geholpen. Of aan de mensen die met angst en schuldgevoel hun leven onnodig verwoest hebben zien worden. Het calvinisme heeft geestelijk juist een spoor van vernieling achtergelaten. Daar is niks positief geestelijks aan. Mijn generatie heeft voor het grootste deel de kerk verlaten. Dat had toch echt met grote verschil te maken tussen wat gepreekt werd en wat de werkelijkheid bleek te zijn.
Thomas, waar je niet van kunt vragen de historische kant los te laten. |
Er zijn uiteraard ook genoeg mensen die het Calvinisme nog uithangen.....kijk maar eens in Barneveld.....twee refodromes met giga aantallen kerkgangers........ En er zijn tegenwoordig ook veel nieuwe stromingen bijgekomen.....in mijn jeugd had je volgens mij niet zoveel evangelische stromingen als dat je nu hebt..... Dus om nu te stellen dat er dat er een spoor van vernieling is aangericht? er zijn vele geloofsrichtingen bijgekomen......kijk maar eens hoeveel mensen er bij de Opwekking waren? De Doorbrekers in Barneveld? Ook massa's mensen...... Ik ben met je eens dat een aantal mensen uit de Calvinistische kerken veel leed is aangedaan en dat nu nog doet.......In mijn jonge jaren was ook een boek van Aleid Schilder heel actueel Hulpeloos maar schuldig , een boek over het leed wat mensen is aangedaan in de kerk.....maar nu in 2012 schrijft zij eenzelfde soort boek maar dan met de titel spiritueel misbruik........ Dus in wat voor tijd je ook leeft bedacht ik me.....misbruik-op wat voor manier dan ook- blijft altijd bestaan, een trieste constatering maar wel realistisch..... En mensen zijn gelukkig tegenwoordig niet verplicht lid van een kerk te blijven dus wie Calvinistisch wil blijven denken kan dat en wie dat niet aanspreekt heeft keuze genoeg in andere kerken of geloofsgemeenschappen....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:10
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Deels zal dat te maken gehad hebben met zijn geluk...(die kus)
Maar mij floot hij zeker uit!!!
(walrus---uitlachen!!) |
Hij heeft er af en toe wel vaker last van.....Wij zeggen dan voor de grap: Wally heeft zeker weer last van zijn hormonen......maar nu weet ik zeker dat het zo is.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:40
Onderwerp: Hebt goede moed!
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik weet niet of dat van mijn ootmoedigheid afhangt. Sterker nog: ik ben een uitgesproken persoon en dus weet ik dus van mezelf heel goed dat ik er nog lang niet ben... |
Maar daarom kan je nog wel goede moed hebben toch? Geldt voor een ieder trouwens, christen of geen christen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Meer regen dan zonneschijn....dat was het....
Maar we zijn er door gekomen...(met een natte rug)
Het mooiste moment van de dag...was voor mijn dochter...een kus van een walrus..zij het met een ruit ertussen....vast gelegd op de camera..ondanks dat dat was verboden...Haar dag kon niet meer stuk...
En dat maakt in ieder geval haar dag goed... En de mijne??? ( denk er om ...ik wil geen commentaar...van niemand)
Ik vond een boete aan het eind van de dag op mijn ruit!!! |
Nu snap ik waarom de binnenstad vannacht last had van het gefluit van Wally de walrus........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 14:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mezelf afvragen of dat nu echt niet mag... Je zoekt een parkeerplaats....in een kleine plaats verderop dan het mijne...omdat die een parkeerterrein heeft wat altijd vol staat... Ook hier is het vol...maar op een plat gereden gras terrein..(hadden er auto's gestaan??) staat niemand...en zie ik dat dus als een plaats voor mij...
Helaas...een wit papiertje aan het eind van de dag...verteld me genoeg...ik had hier niet mogen staan...(het blijft een groenstrook...plat gereden of niet)
Ik nam me voor...diep zuchten en verder gaan met ademhalen... Heb dat ook gedaan... |
Is dat je tweede in twee dagen Zeeland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:34
|
|
|
JOL252 schreef: | thanks voor je reactie.
"je bent zwart wit" is een aardige belabeling en iets anders dan: "je komt zwart wit over"... maar waarschijnlijk kom ik wel zo over ja, lastig hé deze vorm van communicatie. in de praktijk denk ik dat een discussie tussen jou en mij weer heel anders zal verlopen en we elkaar kunnen vinden op dit vlak. Ik heb in mijn werk te maken met zowel overlevenden als daders. Ik ken de cijfers net zo goed als jij die kent, trieste cijfers en ik denk uiteindelijk helaas een stuk hoger dan die 1 op de tien. Mijn mening staat evengoed naast en tussen al die andere meningen in.. en wil ik dus ook niet verbloemen. "Hyena's" zijn er ja... Er zijn mensen die "bloed ruiken" en zich richten op de zwakkeren binnen de kerken die binnenwandelen en kwetsbaar zijn voor manipulatie en visie van anderen. En dan zeg ik niet dat ze dit bewust doen of dat ze slecht zijn... ik ben me alleen bewust dat er mensen zijn die vanuit onbewuste motivaties goed bedoelend op een bepaalde manier omgaan met problematiek waar je juist zo voorzichtig moet blijven. |
En juist daarom moet je een beetje voorzichtig zijn met je uitlatingen.......en misschien vinden dat mensen ook wel van jou doordat je je binnen de christelijke hulpverlening bevindt.....Het is aan niemand om dat soort uitlatingen te doen, de fout is dat mensen het gevoelsmatig gaan bekijken en je kan en mag van alles vinden maar om dat dan te pas en te onpas te ventileren? Ik vind dat het niet kan..... Je schrijft ook dat je zo voorzichtig moet blijven? Is ook zo maar dat geldt voor een ieder..... En je wilt ook niet weten hoeveel mensen moeite hebben met het thema vergeven wat christelijke hulpverleners aanhangen.....soms zijn dingen te erg en dan is vergeven niet eens aan de orde... voor die mensen dan in ieder geval en dat moet ook kunnen he? En er niet nog een schuldgevoel bijkweken omdat je dat niet kan of wilt...maar is daarom de christelijke hulpverlening slecht? Welnee, maar zij hebben nu eenmaal ook hun goedbedoelende motivaties zoals je zelf al zegt.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Was vandaag...(uhhhh...gisteren) in Harderwijk...
Koud...en nat...en toen we terug moesten naar Zeeland ging de zon schijnen!!!! |
Zeeland, hoe kan dat nu? Mijn slager-in de binnenstad- vertelde mij aan het eind van de dag dat het zonnetje zelfs nog geschenen had overdag in Harderwijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:03
|
|
|
JOL252 schreef: | let op de hyena's ;)
ik bedoel... soms voelt het vanuit dezelfde denkwijze (structuren/visies) goed om "hulp te verlenen" aan de "verwonden"... en vanuit gedrevenheid en ontbrekende inzichten helpen ze van de wal in de sloot. Daarbij zijn er ook vaak rondwarende hypes zoals het integreren van multiple persoonlijkheden, omgaan met dissociatie (is in hun optiek al snel demonie).. brokken zijn zo gemaakt. |
je bent wel een beetje zwart wit in je oordeel Jol als ik het zo mag zeggen.... Je weet het allemaal voor een ander zo goed te verwoorden en te vertellen maar het ligt allemaal wel wat complexer dan jouw visie om er eens even een bezem door te halen......Lag het allemaal maar zo simpel...En net als bij jou heeft iedereen er een mening over en weet wat er veranderen moet.... Desondanks wordt één op de tien kinderen nog steeds misbruikt....... Anderen denken weer dat jij en ik mensen vanuit de wal in de sloot helpen.......en zo is het cirkeltje weer rond...... Ik heb het persoonlijk niet op die christelijke hulpverleners die het maar over vergeven en wat dan ook hebben, maar zijn ze daarom slecht? Nee, ik vind ze slecht en dat is heel wat anders.....dus ik heb het recht ook niet om ze te kielhalen of er een oordeel over te vellen.....en als ik dan jouw tekst lees: let op de hyena"s nou nou....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 19:17
Onderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
|
|
|
YES356 schreef: | Kan je verleden en leefsituatie ook nog verschil maken hoe je er over denkt ?
1 als je beiden kinderen hebt (uit een vorige relatie)
2 als je beiden geen kinderen hebt? (maar wel een relatie achter je hebt)
3 als je beiden geen relatie en geen kinderen hebt(gehad).
4…………………………….. 5…………………………….. Die vragen stelde ik me zelf en ben er niet uit.
Wat ik wel denk ik als je beiden kinderen hebt(uit een vorige relatie) en je gaat een relatie aan met een ander die een heel andere geloofsovertuiging heeft of die niet geloofd is:
Stel: man heeft 3 kinderen, vrouw heeft 3 kinderen. Die kinderen zijn dan heel anders opgevoed en voorgeleefd.
De kinderen komen (bv co ouderschap) om de week bij pa: die kinderen komen dan bij elkaar om de week………………………………..(dit gaat ook voor mensen met de zelfde geloofsovertuiging op)
Hoe vul je bv de zondag in? De ene keer naar de ene kerk de andere keer naar de andere kerk? Of ieder voor zich met zijn of haar kinderen?
Huis regels worden die om de week aangepast?
Kan je daar met zijn achten een middenweg in vinden?
Zoals ik al aangaf ik ben er niet uit. Misschien krijg ik het al lezend hier helder
Ik denk wel dat je in een huwelijk tussen mensen met een andere of geen geloofsovertuiging meer "moet" investeren in je relatie. Is daar iets mis mee? Denk het niet.
Toevoeging: Ik zat mn eigen verhaal na te lezen en moet nog ff wat kwijt! HUGS! Aan mensen die dit lezen en misschien denken “had ik die “dilemma’s” over kinderen maar. Omdat ze (nog) ongewenst kinderloos zijn(gebleven) |
Yes, met alle respect maar je kan nu toch niet invullen hoe je het zou willen? Ja, dat kan wel maar dat is niet erg realistisch..... De praktijk is meestal toch veel weerbarstiger en dingen lopen vaak heel anders als dat je van tevoren bedacht hebt.....Het is nl zo persoonsgebonden hoe dingen lopen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | We doen er niet negatief over!!! We geven een mening...en zoals jij altijd zegt...dat hoeft niet de mening van een ander te zijn!!!
Ik zeg niet dat het""niets"" is...ik zeg dat ik het niet zou willen... En kan het samen...gaat het wel samen...dan is het prima... |
Ik reageerde niet allen op jouw topic Zeeland....maar op de verschillende verhalen op het forum hierover.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat is natuurlijk heel persoonlijk hoe je hierover denkt. Ik zelf vind dat ik het allerbelangrijkste in mn leven nml mn relatie met God, met mn partner moet kunnen delen. Daar wil ik ook met hem 1 in zijn. Dus een partner zonder een levend christelijk geloof valt voor mij af.
@Roelande, die op dit gebied graag heel beperkt wil denken |
het gaat en ging mij erom dat er hier zo negatief over wordt gedaan.....het kan een persoonlijke keus zijn om het niet te willen maar om ook maar te concluderen dat het niets is...? Dan doe je je medemens tekort.....Voor jou is het niets en dat is een heel andere insteek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...heel belangrijk.... We wisten waar we het over hadden...het gesprek lag op 1 lijn.... Maar toch ging het mis...maar dat had juist weer met andere dingen te maken...persoonlijke...karaktertrekken...
Een relatie met iemand die niet geloofd??? Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar waar zijn dan de gesprekken???
Je zult juist met een geloofsvraag worstelen en je wilt er over praten... De andere helft zal misschien wel luisteren, maar waar praat je dan over??? Hij of zij weet dat toch misschien weinig of niets over het geloof???
Dan ga je al ""koppel"" al gauw ieder een weg (denk ik) Wat is er niet fijner...je bent naar de kerk geweest...(of ergens anders) hebt daar iets gehoord...en wil daar graag over verder praten...of meer van weten...Wat is het heerlijk dat je daar dan SAMEN...aan kunt werken...praten...wisselen van gedachten...
Ja...ik hoop dat de man of vriend die ik zoek...(of vind) een geloofsovertuiging heeft... |
Natuurlijk wil iedereen een partner die dezelfde geloofsovertuiging cq een christen is....maa rik vind het wel erg kort door de bocht om te stellen dat het niets is omdat je partner "niets: is....Je kan die ervaring hebben dat het een wissel op je huwelijk kan trekken, dat kan natuurlijk.....maar is dat dan de enigste reden waarom een huwelijk strandt? Dat geloof ik nl niet.....bij een goede dialoog en respect voor elkaar kom je er wel uit........ Ik hoop op een partner die mij respecteert om wie ik ben en wat ik geloof.....christen of niet...... En er zijn denk ik naast de nare ervaringen ook veel positieve ervaringen..... Dus mensen: niet zo beperkt denken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:11
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Thomas, ben je Bijbels? Of van de wereld. Je weet toch dat vermenging heelwat problemen met zich meebracht bij het Israëlisch volk. Doe maar jonge, ik hou je toch niet tege. Ik volg de bijbel hierin, gewoon. Dit heeft niks met veroordeling te maken. Is mijn keuze, wat zit je hier allemaal toch te verkondigen. Je pint -en ook anderen- direct iemand een labeltje op, steek iedereen in een kastje, en durft dan nog te spreken van respect. Foei ! |
Herman, één opmerking....Je zit hier op een forum met volwassen mensen.. Doe dan ook de moeite om volwassen terug te praten....je zegt niet tegen iemand van jouw leeftijd: Foei..... Jouw Bijbelvisie mag wat anders zijn maar geeft je zeker niet het recht om zo kinderachtig en belerend tegen de ander te spreken...... Ik neem je echt niet serieus als je zo praat.....scheelt zoals ik al eerder schreef een hoop ergenis....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:06
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Willemijn, de Bijbel zegt anders hoor ! Volg je jezelf of Gods woord. Hoe waardevol is je geloof ?i [/i][/color] |
Ik neem je maar niet serieus Herman anders ging ik me ook nog aan de bovenstaande vermaning of opmerking ergeren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:28
|
|
|
TINEKE986 schreef: | bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14 Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders. |
Bij jou werkte het niet maar dat wil toch niet zeggen dat het overal zo is????? Er zijn ook best wel huwelijken waar dat prima samengaat in wederzijds respect......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:22
|
|
|
INGE721 schreef: | Willemijntje toch..........is ons mooie nederlands nu ook niet meer genoeg voor jou om je uit te drukken??????? |
Lees het nu pas Inge.....Inderdaad het Nederlands is te mooi om er maar te pas en te onpas van die Engelse termen doorheen te gooien maar.....soms ga ik ook mee met de flow-oh nee, stroming- net een echt mens he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:55
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
TINK100 schreef: | op het gevaar af, dat ik er veel reacties op ga krijgen....
In de laatste Eva, vrouwen tijdschrift van de EO, dat over de midlife gaat en niet zozeer over de gebruikelijke crisis die er bij hoort staat een opschrift bij een artikel.....
SEX IS DOOR GOD GESCHAPEN, MAAK ER EEN FEEST VAN.......
lijkt mij duidelijk....maar is verder ieder zijn eigen keuze om dit wel of niet buiten het huwelijk te doen.....en daar horen geen veroordelingen bij, laat dat aan de Enige over, die daar over gaat.... |
Maar dan blijft de hamvraag: voor het huwelijk of er na???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:49
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Ik weet dat de boeken van wilkin van de kamp over bevrijding gaan. maar dat je dat wat ik schrijf gelijk aan zijn boeken toeschrijft vlgs mij heb ik dat niet zo gebracht. Ik heb zijn boeken eerder geadviseerd omdat ik dus ook denk dat dat de mensen ook op weg kan helpen daar hij vele aspecten behandeld. En wilkin is ook heel duidelijk over sex dat dat voor het huwelijk bestemd is net als in de bijbel. Sorry, maar het lijkt erop dat jij mij niet begrijpt, maar dat maakt niet uit.
Jij mag vinden wat je vindt over hoererij en ontucht en ik mag plaatsen wat ik van hoererij en ontucht vind. Daar is het forum voor. Dat je het niet met mij eens bent van wat ik vind, kan ik begrijpen maar kom mij niet zeggen wat ik wel of niet onder hoererij kan plaatsen, ik beslis daar zelf over. Staat het je niet aan, jammer dan. Ik vind wat ik vind en voor de rest moet ieder het voor zichzelf weten wat die wil vinden. Ik dwing niemand om het te accepteren of over te nemen, laat dat duidelijk zijn.
We zitten op het forum elkaars meningen te delen over het onderwerp sex voor het huwelijk. Laten we dat op een volwassen en respectvolle manier doen zonder persoonlijk te worden zoals uitigen over strakke denken, angstig geloof etc. Want ik begin al die persoonlijke opmerkingen naar mijn adres zat te worden. Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is. Bij voorbaat dank. |
Ho ho Flowerfull......jij hebt een uitgesproken mening en die hebben anderen ook......als je dat persoonlijk opvat moet je niets op een forum schrijven en jij kan er ook wat van......Als je jouw mening niet deelt komen satan en de duivel ook om de hoek kijken....en dat kan wel???? Maar als ik aangeef dat ik het een soort angst en star geloof vind mag dat niet? Dat is dan niet helemaal fair......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:11
|
|
|
bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje aldus Flowerfull, ik ben alleen bang dat jij jouw mening de enige juiste vindt...... Ik lees de Bijbel toch heel wat anders dan jij dat doet, gelukkig maar want ik zou met zo'n angst geloof en dat naar de letter lezen van de Bijbel niet kunnen leven..... En een zooitje? Waarom? Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij dat doet? Met een star geloof doe je het nooit goed besef dat wel.....en maak je je leven veel moeilijker dan het hoeft te zijn en dat vind ik dan zo jammer voor je..... Probeer eens te geloven in de onvoorwaardelijke liefde in God, een God van liefde en niet van al die zelf opgelegde regeltjes die je letterlijk in de Bijbel leest....Kijk naar het verhaal wat er achter zit, wat er mee bedoelt wordt en vergeet niet dat het in die tijd geschreven is.......ook opgeschreven door mensen die weer hun eigen insteek hadden...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 11 juni 2012, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:07
Onderwerp: Dilemma of niet………..
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als het niet blijkt te werken, moet je dat inderdaad zeggen en meestal is het wel bevrijdend voor beide partijen als het naar voren wordt gebracht. Maar laat elkaar wel heel, het kan ook hard aankomen.
Thomas |
Het begrip 'heel laten'is ook heel persoonlijk wat een ieder daar onder verstaat...... Je kan duidelijk naar iemand zijn en die hoeft zich dan niet 'heel'gelaten te voelen.....terwijl jezelf wel denkt dat je dat doet..... Het blijft meestal toch iets vervelends iemand afwijzen is mijn ervaring.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:04
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Is ook wel inhoudelijke nonsens, waardoor de vorige boodschap teloor gaat, hé Willemijn. Stay on topic zou'k zegge of zwijgen is goud waard |
Herman, een grapje moet toch kunnen? Je moet ook ergens nog de humor van in kunnen zien hoor......! Je bent vast tegen yoga....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:55
|
|
|
YES356 schreef: | Erger u niet! Verbaas u alleen!!! mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan wie de schoen past trekke hem aan! |
Als ik op mijn kop ga staan Yes lijkt het weer zo'n yoga houding he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:46
|
|
|
JOL252 schreef: | tja.. wat is fatsoen.. Directheid is niet altijd wat mensen wensen maar ja, jezelf in drie knopen leggen en de hele tijd "uitzitten" dus terwijl je eigenlijk al weet .. kweenie... ?? |
Geloof me, ik kan vrij direct zijn....... maar een kopje koffie is toch wel het minste he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:28
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Da's dikwijls zo Petra. Een bijbels gegeven is: "Blijf met je beide voeten op de grond", iets dat doorheen de Bijbel (zowel OT als NT) telkens terug komt. Maar wij mensen, oooooowwwww. En dan zoveel love songs ... fly away ... yyyeeesss! Dus goede Bijbelkennis helpt is mijn ervaring. Succes ermee |
Vertrouw op God maar zet je fiets op slot las ik hier eens op het forum....... Dus wees ook een beetje realistisch......en dan is soms degene waar je zo gezellig mee chat op CM iemand waar je na een middagje helemaal genoeg van hebt (of al eerder maar ja, fatsoenlijk blijven he)
|
|
Naar boven |
|
|