ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: werking deze site

Er zitten momenteel veel stellen op CM die hun relatie hier begonnen zijn, naast Annette en Pieter onder anderen Robbedoes en ik. Dus welkom Pieter! Knipoog smiley In elk geval op CM en wie weet binnenkort bij het rijk der niet-vrijgezellen. Al kan het natuurlijk altijd anders lopen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:01
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?

INKA401 schreef:
ik kwam er vandaag achter dat mijn abbo vanavond afloopt Huilende smiley, smiley in tranen

Wanbetaler? Of foutje in de planning? Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:58
BerichtOnderwerp: werking deze site

PIETERVD711 schreef:
mag ik eens vragen aan de kenners hier.
Hoe deze site precies werkt?
Want ik als (domme) zeeuw snap er niks van!!

sorry

Wat valt er te snappen Pieter?
  1. U kunt via profielen privé met iemand in gesprek of gewoon lekker mailen.
  2. U kunt in de chatbox met meerdere mensen tegelijk praten, waarbij er nog de mogelijkheid is om je in groepjes op te delen in verschillende kamers.
  3. U kunt op het forum over allerlei onderwerpen iets kwijt om daarover met elkaar wat uitgebreider van gedachten te wisselen.

Welkom op CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 11:03
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus

Berg,

Mattheüs was wel een van de directe volgelingen van Jezus. Hij kan dus zeker die benaming wel gebruikt hebben. Daarnaast is de laatste tekst (Joh 17:3) een door Jezus zelf aangehaalde benaming. Maar hoe dan ook, of het toen wel of niet gebruik was, doet er eigenlijk niet toe in mijn ogen. Het is enkel heel mooi dat wij Hem zo mogen en kunnen noemen, want deze aanduiding voor de Zoon van God geeft de boodschap van het evangelie heel kernachtig weer:
Jezus > JHWH redt
Christus > Gezalfde
Jezus Christus > JHWH redt door Zijn Gezalfde!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 10:58
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

VINCENT394 schreef:
Toch wil ik ook niets afdoen aan de Bijbel als geheel en zeker niet aan de wetten die Jezus ons heeft opgelegd. Maar wel constateer ik dat zowel erg moderne pinkstergemeenten als de Gereformeerde Gemeente de bijbel als 100% waar aannemen. Hetzelfde geldt voor de Rooms-Katholieke kerk. Ik vind in al deze kerken dan ook de liefde voor God en Zijn woord.

Omdat al deze gemeenten hun eigen manier hebben om God te dienen en de bijbel op hun manier interpreteren, kan ik niet met zekerheid zeggen wat de juiste manier is. Maar ik kan wel hen als broeders en zusters in Christus accepteren. Mocht God daar een andere mening over hebben, is dat aan Hem om te bepalen, niet aan mij.

Maar juist omdat deze gebruiken zo kunnen verschillen en de interpretaties van de bijbel zo uiteen kunnen lopen, zal ik niet snel zeggen dat iets ' niet christelijk is'.

Gelukkig is er toch nog feest der herkenning van broers en zussen dwars door kerkmuren heen. "Gods Geest doorbreekt de grenzen die door mensen zijn gemaakt" (uit lied 'Samen in de Naam van Jezus'). Een zijn zonder het altijd met elkaar eens te hoeven zijn!

VINCENT394 schreef:
Ik denk dan ook dat oordelen als 'moeten' en ' niet mogen' aan God toebehoren en niet aan ons.
Het is ook maar net wat je onder 'moeten' verstaat. Moeten in de zin van 'verplichten' (Engels: must) ligt logischerwijs gevoelig en is niet de juiste benaderingsmethode. Maar moeten in de zin van 'nodig hebben' (Engels: need to) is heel gezond. In het geloof draait het in mijn ogen vooral om de laatste. We hebben het nodig om bepaalde dingen te doen en te laten.

Ook voor 'niet mogen' kun je eenzelfde onderscheid maken. 'Niet mogen' kan vooraf bestraffend gebruikt worden (vergelijkbaar met het verplichtende 'moeten'), maar ook corrigerend (vergelijkbaar met 'moeten' in de zin van 'nodig hebben').

VINCENT394 schreef:
de afschuwelijke Nederlandse Calvinistische cultuur.

Hoezo afschuwelijk? Soberheid en ontzag zijn zo een paar voorbeelden van wat het calvinisme ons gebracht heeft. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 22:10

CHATULIEM619 schreef:
Henk, op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn.

Toch blijft het lastig om te bepalen wanneer iemand het Woord aanpast aan het eigen leven en wanneer het leven aangepast wordt aan het Woord...juist door dat multi-interpretabele karakter. Ik denk trouwens dat het daarbij heel gezond is om ook te accepteren dat je als mens het zelf wel eens verkeerd kunt hebben, dat de werkelijkheid wellicht toch anders is als dat die persoon altijd heeft gedacht. Openstaan voor eigen ongelijk geeft in mijn ogen veel ruimte om te groeien!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: Nieuwe knop: dit is niet okee

MARIJAN072 schreef:
Als je 'mailen' aanklikt, mail je dan met Chris of met de betreffende persoon Smiley die vol vragen zit Heeft iemand hier al ervaring mee? Knipoog smiley Geen idee eigenlijk, dus iets uitleg was inderdaad wel handig geweest.

De meeste sites met een dergelijk mechanisme laten je naar de redactie mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:36

ARJAN007 schreef:
Misschien zit die knop nog in de proeffase om te zien wat het effect is?
Mocht het zo zijn dat die knop aan de bedoeling voldoet, dan volgt er misschien nader uitleg over........

Ook dan had enige informatie vooraf wel handig geweest! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: Hoe uit jij je zorg?

PIETER649 schreef:
definieer jij eerst eens waarom je je zorgen zou maken?
enneh Henk, hoe doe jij dat zelf?

stel dat een onschuldig meisje blij verteld dat ze met een oudere man een week naar turkeye gaat op vacantie.
nou weet jij dat deze man erg wisselend is in zijn contacten met dames, maar het vooral heeft voorzien op jongere vrouwen....
waarschuw jij dat meisje dan, HENK710?????

Die definitie zal per persoon anders zijn, Pieter.
Hoe ik het zelf doe, heb ik al proberen aan te geven.
En ja, in het geval van je casus kan het zeker zijn dat ik mijn zorg uit, zoals je wel bekend is! Maar dan niet enkel naar de vrouw, maar ook naar de man in kwestie (zoals dat indertijd ook gebeurd is Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:26

Ik zal zelf even aftrappen. Ik probeer dat toch echt met de persoon in kwestie te bespreken.
Als het een keer ter sprake komt in de chat, zal ik in eerste instantie mensen wel naar de persoon in kwestie verwijzen. Als ik al meega in bepaalde gesprekken, is het in elk geval niet in termen van zwart maken of veroordelend, maar puur zorg uitend. Mailwisselingen zullen nooit gebruikt worden naar anderen toe en ook het forum is voor mij niet de plek om daar iets te plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:19

Als ik me zorgen maak over iemand op CM
  1. bespreek ik dat met de persoon in kwestie
  2. bespreek ik dat met andere CM'ers
  3. houd ik mailwisselingen voor mezelf
  4. deel ik mailwisselingen met andere CM'ers
  5. zet ik informatie op het forum
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 20:47

Dat iemand moeite heeft met bepaalde keuzes van andere mensen, is oke. Alleen zal ook geaccepteerd moeten worden dat de Bijbel multi-interpretabel is en dus dat er mensen zijn die uit Dezelfde Bron putten en toch andere keuzes maken. Ook dat is onderdeel van christen zijn! En nee, dan past het niet om anderen meteen als onchristelijk of zo af te schilderen, wat helaas wel gebeurt. Respecteer elkaar als andersdenkende broer/zus als hij/zij Jezus aanneemt als Verlosser en Heer over zijn/haar leven!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus

BERG874 schreef:
In de bijbel (in de evangelishe boeken in ieder geval) wordt Jezus niet een keer door iemand Jezus Christus genoemd.

Alleen even de evangeliën bekeken om toch tot een andere conclusie te komen Knipoog smiley
Mt 1:1 Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.
Mt 1:18 De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest.
Mt 16:21 Van toen aan begon Jezus Christus zijn discipelen te tonen, dat Hij naar Jeruzalem moest gaan en veel lijden van de zijde der oudsten en overpriesters en schriftgeleerden en gedood worden en ten derden dage opgewekt worden.
Mr 1:1 Begin van het Evangelie van Jezus Christus.
Joh 1:17 want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn door Jezus Christus gekomen.
Joh 17:3 Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

En nee, het is niet echt zijn achternaam. Maar dat is ook niet was Glenn bedoelt te zeggen als je goed kijkt naar zijn vervolgreactie Knipoog smiley Jezus is onze Messias, dé Gezalfde van God! Die titel mogen wij in Jezus met Hem meedragen: Hij Christus, wij christen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:39

SOLAFIDE630 schreef:
Ik bepaal zelf wel, waar ik mijn oor te luister leg, Henk....... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Alleen wel jammer dat je dan klakkeloos blijkbaar onzinverhalen aanneemt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:17

SOLAFIDE630 schreef:
Gelukkig dan maar.......weer een hele geruststelling, zeer zeker, dat je niets met Reiki doet. Knipoog smiley Clown smiley

Uw oor dus toch maar eens op andere plekken te luisteren leggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:16

THOMAS968 schreef:
Als je je niet vrij kunt uiten is geen discussie mogelijk, althans geen discussie die leidt tot een verdieping van inzichten. En daar is het ons om te doen. We zoeken naar de waarheid en niemand heeft die in pacht.
Discussie blijft gewoon mogelijk, ook met deze knop. Diverse fora met dergelijke opties gezien en er wordt nog steeds gediscussieerd met regelmatig de munitie op scherp Knipoog smiley

THOMAS968 schreef:
Het enige positieve er aan is dat het preventief kan werken naar puur als beledigend bedoelde bijdragen.
Niet enkel dan in mijn ogen. Het voordeel van zo'n knop is vooral het meer nadenken over een formulering.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:48

SOLAFIDE630 schreef:
Mag ik a.u.b. zelf uitmaken in welke gedachten ik mij wil verplaatsen Henk. Of is dat een wet van Meden en Perzen hier?

Zo langzamerhand heb ik totaal niets meer over mij zelf te vertellen. Iedereen wil, dat ik naar hem of naar haar moet luisteren.

Ik sta in de vrijheid van Jezus Christus Henk, en ik wens mij met zaken die er m.i. niet toedoen mij niet bezig te houden.

Je mag natuurlijk zelf bepalen. Ik geef enkel een suggestie, waarbij je kunt leren om niet te snel een ander zijn gedachten af te kraken oid, maar eens te proberen je erin te verplaatsen. Dat kan wel eens ruimte geven om je eigen gedachten ten positieve aan te scherpen. Zo kun je je vrijheid in Christus juist extra gaan ervaren. Maar ik leg je niets op, je bent geheel vrij om te doen wat je zelf wilt.

Enne ik doe niets met reiki, dus dat misschien even corrigeren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:25

SOLAFIDE630 schreef:
Ik had het alleen maar over het betreffende hier geciteerde stukje Henk....verder niet..... Voor de rest hou ik me met dergelijke zaken niet zo bezig, moet ik je zeggen..... Knipoog smiley

Wellicht wel een idee om je ook eens in de gedachten van broers en zussen te verplaatsen. We kunnen tenslotte allemaal van elkaar leren Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:10

CHATULIEM619 schreef:
Sinds een paar dagen hebben we opeens de mogelijkheid direct klachten bij CM te leggen door de knop "dit is niet okee" in te drukken. Wat vinden jullie daarvan.

Om bij mezelf te beginnen. Ik vind het averechts werken. De klachten zullen alleen maar toenemen en Chris zal meer schoolmeester moeten spelen.
Verder vind ik dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn en argumenten meteen als een persoonlijke aanval zien.
Vooral het nieuwe stopwoordje, je mag niet oordelen hangt me de keel uit. Oordelen gaat over de vraag of iemand behouden is en dat mag God alleen. Je mag wel een mening hebben, die anders is dan de ander. Beoordelen of iemand gelijk heeft mag ook aan de hand van Gods Woord. Bemoedigen mag ook. Veroordelen mag ook, dan alleen maar gedrag, niet de persoon. Maar er zijn mensen die deze verschillen niet zien. En dat geeft meteen een heleboel onnodige conflicten.

Hoezo toename van klachten? Is dat niet erg voorbarig?
Ik vind het juist een goed middel om mensen te laten nadenken over de formulering.
Ook heeft het als voordeel dat er geen zoektocht naar teksten etc nodig is obv een mail, maar de redactie heeft direct de locatie te pakken en kan zo sneller en adequater reageren.
Op andere fora is een dergelijk mechanisme veel in gebruik en het werkt!
Met het stopwoordje "niet oordelen" heeft de knop niets van doen in mijn ogen. En ja , het wordt misschien wat vaak gebruikt die uitdrukking, maar ook hier geldt weer dat er ook veel aan gedaan kan worden door een andere formulering te kiezen als zendende partij. Ook die kan namelijk nog wel eens het verschil tussen gedrag en persoon niet altijd even goed zien Knipoog smiley

Ik vind het jammer dat nog voor de knop zijn inwerktijd heeft kunnen hebben, er alweer negatief over gedaan wordt. Geef dergelijke dingen eerst de ruimte voor je ze negatief beoordeelt.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 2 februari 2010, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:01
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

LEANNE226 schreef:
Clowntje,Cross en Henkie van harte gefeliciteerd!!!!!

Knufx3 en Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Leanne

DRIEwerf HOERA! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:53

SOLAFIDE630 schreef:
Niemand heeft m.i. in dit stukje gezegd, dat de Paus de belichaming van Jezus Christus is. Die kwalificatie is helemaal niet genoemd, ik kan het niet ontdekken tenminste.
Het is een ietwat vrije vertaling van de eerder gegeven definitie van de uitdrukking dat de paus vervanger van God zou zijn.

SOLAFIDE630 schreef:
Ik begrijp uit het betreffende stukje, dat bepaalde protestanten de Paus ergens van betichten, maar niet, dat de Katholieken de Paus als zodanig zien. Knipoog smiley
Niet enkel protestanten...Er heerst geregeld een verkeerd beeld van de katholieke kerk in gebruiken etc., ook als het om de positie van iemand als de paus gaat. Een beeld dat veelal ontstaat door een bepaalde opvoeding, waarbij geen informatie ingewonnen wordt van de andere kant. Ook het stukje zoals jij dat geciteerd hebt over de uitdrukking Vicarius Fili Dei, geeft daar bij nader inzien toch weer blijk van....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:03

SOLAFIDE630 schreef:
Hieronder nog een artikel over Vicarius Filii Dei (van het internet afgeplukt)

Vicarius Filii Dei is een titel die behoord zou hebben aan Petrus en betekent "plaatsvervanger van de zoon gods". Er wordt (vooral door Zevende-Dag Adventisten en andere protestanten) gezegd dat de paus (de opvolger van Petrus) ook deze titel draagt. De Rooms-Katholieke Kerk ontkent dit echter. De titel wordt genoemd in de Donatio Constantini, een vervalst document uit de 8ste eeuw waarin Keizer Constantijn de wereldijke macht van het West-Romeinse Rijk nalaat aan Paus Sylvester I. Dit document zou ook nog tijdens de hoge Middeleeuwen regelmatig gebruikt worden door pausen om hun wereldlijk gezag te laten gelden. Wanneer de letters van Vicarius Filii Dei (als Romeinse cijfers) bij elkaar worden opgeteld is de uitkomst van de optelsom 666, het nummer van de Antichrist. Naast de claim van sommige protestanten dat de paus de titel van Vicarius Filii Dei draagt zou deze titel ook op de pauselijke tiara (die sinds Paus Paulus VI niet meer wordt gedragen) staan. Ook zouden nog altijd pausen gekroond worden met de tiara waar de titel opstaat, terwijl alle oude tiara's door de soldaten van Napoleon werden vernield in het begin van de 19de eeuw. Uit dit alles leiden sommige protestanten af dat de paus de Antichrist is. De realiteit zit echter anders in mekaar. Er zijn talloze bewijzen voor het feit dat de titel niet op de tiara staat. Het is dus vooral een geloofszaak voor de Zevende-Dags Adventisten en andere protestanten.

Naar aanleiding van de hier ontstane gedachtenwisseling toch nog eens in gesprek gegaan met een aantal katholieken. Zij zijn het toch pertinent oneens met de uitleg zoals deze in het geciteerde artikel wordt weergegeven. De letterlijke vertaling van Vicarius Fili Dei is plaatsvervanger van de Zoon van God. Hiermee wordt in katholieke kringen niet bedoelt dat de paus de nieuwe belichaming van God zou zijn, zoals in dit artikel welhaast wordt aangenomen. De apostelen waren na Jezus' Hemelvaart degenen die het evangelie de wereld in moesten brengen zoals Jezus hun dat had geleerd. Zo waren zij de vervangers van Jezus op aarde, als boodschappers van God. In dat licht moet ook de titel van de Paus gezien worden, die zich in de lijn van Petrus als sleuteldrager ziet. Deze apostolische opvolging is een punt waar we met katholieken over van gedachten mogen blijven wisselen. Maar ik denk toch dat het onterecht is om hen ervan te betichten dat de paus zich als vervanger van God ziet... Mijn totaalbeeld is wel weer aangescherpt door het gesprek hier en het vervolg... Daarom leek het me wel goed om het hier nog te delen als vervolg op de eerdere uitingen hierover.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:51

HANNAH810 schreef:
Welterusten! Huichelaars

kijk sola; je leert het echt nog wel joh;
iets aardigs zeggen en anders je mond houden....

jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!!

Slapen was dacht ik niet het scheppingsdoel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Al is het wel zeer gezond om tot je doel te komen door ook goed te rusten! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 1 februari 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

GLENNY451 schreef:
het veranderen van je metabolisme. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Het veranderen van je verandering (letterlijke betekenis van metabolisme)...daar gaat de oproep tot standvastigheid Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: De rijke en de arme man

CHATULIEM619 schreef:
Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God.

Inderdaad! Zo mocht Jozef van Arimatea als rijke leerling van Jezus ook iets doen met zijn rijkdom door het graf voor Jezus ter beschikking te stellen. Maar goed, volgens sommigen is deze man blijkbaar hoe dan ook verdoemd...puur omdat hij met zijn gaven en talenten rijkdom verzameld heeft en dit ook wil gebruiken ten bate van anderen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:39

LIESBETH326 schreef:
Neenee, dat gaat zomaar niet... want dan laat je een deel van je talenten liggen... Clown smiley

Inderdaad...Foei Marijan, zomaar een talent onder de grond stoppen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En dan zeker niet meer in het zweet des aanschijns werken....Foei! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:34

MARIJAN072 schreef:
Aha.... maar wat heeft het dan eigenlijk voor zin om een stressvolle Boze smiley en goedbetaalde baan te nemen? Twijfelende smiley Gelukkig geniet ik ook wel van m'n werk en heb ik dit vak niet voor 't geld gekozen. Dat salaris is een mooie bijkomstigheid. Knipoog smiley Is ook nog van jullie belastingcenten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar wacht, ik zou natuurlijk minder kunnen gaan werken. Lijkt me heerlijk! Lachende smiley Clown smiley

Weest niet bezorgd! Gewoon weggeven dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En blijf maar lekker in het zweet des aanschijns werken
om daarna op je knieën te gaan en te hopen op je daag'lijks brood Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:15

MARIJAN072 schreef:
Doordat je jezelf tot de 'niet rijken' rekent, krijg ik het gevoel dat je jezelf beter voelt. Verder krijg ik het gevoel dat ik me schuldig moet voelen, omdat ik een goed salaris verdien. Mensen vergeten wel eens, dat daar ook hard voor gewerkt moet worden. Dat is ook gebruik maken van je talenten! Verder wordt de indruk gewekt dat je al je geld weg moet geven, maar ik denk dat je - rijk of arm - ook de plicht hebt om eerst je rekeningen te betalen.

Denk toch dat je dat dan weer anders moet zien Marijan Clown smiley
Alles weggeven is het devies
en dan op de knieën
en smeken om voorziening in wat je nodig hebt
en zie het zal je geschonken worden
...anders heb je toch iets fout gedaan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 20:59

@Sola

Die armen staat volgens mij nog wat bij als je kijkt in andere evangeliën, namelijk "armen van geest". En de rijken geeft hij in de door jou aangehaalde tekst enkel een waarschuwing. Hij laat aan hen in dit vers zelfs beide kanten van de mogelijke medaille zien. Zo wil hij de mensen erop wijzen dat het er vooral om gaat hoe je met je rijkdom, je bezittingen omgaat. Dat is de levensles die God ons de hele Bijbel door leert. Dat betekent dus niet de automatische conclusie (rijk=verdoemd)+(arm=gered), zoals jij deze wil doen voorkomen.

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 31 januari 2010, 21:02
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 22:04

JILL658 schreef:
O jaloers Henk Clown smiley

Heb mijn eigen dates al Jill! En die excursie heb ik al meermalen gedaan als gids Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 71 Volgende
Pagina 56 van 71