ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 14:03
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

WILLEMIJN232 schreef:
Weet jouw zoon niet hoe de wasmachine werkt???????? Verraste, verbaasde smiley het klinkt echt als hotel mama......... Knipoog smiley

Wat bedoel je Willemijn, de wasmachine hoeft toch niet gerepareerd te worden? Een zorgende mama is toch heerlijk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Thomas, sommige dingen moeten niet emanciperen, dat komt ons als mannen beter uit Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 juni 2011, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:29
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

MARIAN519 schreef:
Vrouwen zijn een ster in multi tasken..jaloers? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Chatten met de laptop in de zon, zeker.

Thomas, multifunctioneel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Hilary Hahn, 15 jaar was ze, luister en huiver bij een van de mooiste stukken die ik ken:

http://www.youtube.com/watch?v=qrSKN3etxSI&feature=related

Geluidskwaliteit is niet geweldig merk ik, zal even verder kijken.

Thomas, vindt Hilary geweldig, maar Beethoven ook...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 1 juni 2011, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 15:49
BerichtOnderwerp: Taize liederen

WILLEMIJN232 schreef:

http://youtu.be/DpmlQOTFEeE

Voor de overzichtelijkheid hier het lied ook maar even neergezet, dat zoekt makkelijker.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:53
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Voor vier euro per maand heb je toch een hoop lol met die aanbieding.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:12

WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/DpmlQOTFEeE

Het is een pareltje, Willemijn, mooie tekst ook. En voor David: ik heb hem ook op iTunes gekocht, de kwaliteit is dan echt veel beter.

Thomas, houdt van Taizé.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

GRACE585 schreef:
Op de laatste picknick is er een nieuw cm setje ontstaan.
Ene zus Konijn ontmoette daar Broer Konijn.
Ze werden smoorverliefd op elkaar.
En wonen nu al samen.

Ingrediënten voor konijn met bier

1 konijn
2 flesjes bruin tafelbier
2 grote uien
2 sjalotten
2 eetlepels appelsiroop
2 lepels balsamicoazijn
2 lepels bruine suiker
boter

Bereidingswijze voor konijn met bier
Bak het konijn bruin in een pan en kruid met peper en zout.
Doe het konijn over in een grote pot. Uien en sjalotten in stukken snijden en bij het konijn voegen als ook de andere ingrediënten. Overgiet met het bier en laat het ongeveer anderhalf uur stoven op een zacht vuurtje. Steek erin met vork en voel of het vlees zacht is. Dik de saus in met maizena. Dien op met gekookte patatjes en appelmoes of met frietjes en een slaatje.

Smulsmurf, die u smakelijk eten wenst en een Cabernet erbij is niet verkeerd.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: kreet van de week

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij was Dostojewski wel een hele erge lijdende man en daardoor kon hij de boeken schrijven die hij geschreven heeft.....Wel zware lectuur hoor....... Knipoog smiley

Hij was epilepticus en gokverslaafd en had zoveel schuld dat hij wel moest schrijven om nog een beetje terug te kunnen betalen. Epileptici hebben soms bij een aanval hele heldere inzichten, wordt wel eens verteld. Mogelijk had hij die bij het schrijven van dit boek. Ik heb de gebroeders Karamazov bijna in een ruk uitgelezen. Lees desnoods alleen de parabel van de Groot-Inquisiteur, waar Dostojewski Christus laat terugkeren op Aarde. En dat is niet blasfemisch, het is geniaal wat hij beschrijft. Qua taal was Tolstoi beter maar dit boek slaat voor mij alles.

Dostojewski: Als God niet bestaat, dan is alles geoorloofd.

Thomas, die toen nog een nacht door kon halen bij het lezen van dit boek

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 30 mei 2011, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:24
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Vandaag in NRC naar aanleiding van verzwegen inkomsten van Deetman:

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, wat dat betreft bevindt Deetman zich nu in een stofwolk...

Thomas, die dit mooi gevonden vindt van de redactie.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 19:10

And what did you hear, my blue-eyed son ?
And what did you hear, my darling young one ?
I heard the sound of a thunder, it roared out a warnin'
I heard the roar of a wave that could drown the whole world
I heard one hundred drummers whose hands were a-blazin'
I heard ten thousand whisperin' and nobody listenin'
I heard one person starve, I heard many people laughin'
Heard the song of a poet who died in the gutter
Heard the sound of a clown who cried in the alley
And it's a hard, it's a hard, it's a hard, it's a hard
And it's a hard rain's a-gonna fall.

http://www.youtube.com/watch?v=Z9hMtVWN91M

Een klein eerbetoon aan Bob Dylan mag inderdaad wel, Frank. De tijden zijn na hem toch echt wel wat veranderd. Een hele generatie popmuzikanten wordt 70 rond deze tijd, Paul McCartney en Joan Baez bijvoorbeeld, wel opvallend.

Thomas.

En dit nummer dat Willemijn ooit plaatste is natuurlijk ontroerend - wat een stem -en de tekst van Blowin in the wind is tijdloos:

http://www.youtube.com/watch?v=z7-Tb_FsWRw&feature=related

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 juni 2011, 08:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 19:00
BerichtOnderwerp: MIJN ZEE

..

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 26 mei 2011, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:34
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

Maureen:

En ja, over hoeren gesproken, ik geloof best dat er mensen zijn die daar gebruik van maken, so what, watik ook weet, is dat mensen zo heftig reageren, zelf boter op hun hoofd hebben, wat jij chat, ben jij er ook zo een, hoe staat het met jou?

Deze opmerking naar Chatuliem toe is tendentieus, bedoeld of niet. Ontoelaatbaar, en een kwalijke suggestie.

Thomas, vindt dit buiten iedere proportie.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 mei 2011, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:48
BerichtOnderwerp: opzegging

Date: Wed, 18 May 2011 13:11:49 +0200
Subject: Re: reden opzegging
From:
To:

Beste David,

Dank dat je ons niet laat raden naar de redenen van je opzegging. Dan zouden we er niets mee kunnen. Nu kunnen we in ieder geval nog even reageren.

Je vindt dat de EO steeds wereldser wordt. Die ervaring heb ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat bepaalde programma's dat beeld bij je oproepen. We maken programma's voor Nederland, we willen veel mensen daarmee bereiken. Dat kan alleen als je laagdrempelig wil zijn.
The Passion is daarbij een goed voorbeeld. Je noemt het einde ervan een open einde, maar ik vond het juist een heel mooi einde. Pasen, de opstanding, zat er voluit in. Maar het werd zo gebracht dat mensen er nieuwsgierig naar worden. Dat is ook wel de kunst. Duw je mensen een waarheid door de strot, of durf je het even te laten bij een iets abstractere weergave die minder weerstand oproept, maar die wel iets losmaakt. Nieuwsgierigheid, verlangen. Je kunt voor beide strategieën kiezen. Als EO kiezen we voor de laatste. Maar dat wil nog niet zeggen dat we dus water bij de wijn doen. Het gaat ons onverminderd om de verkondiging van het evangelie van Jezus Christus.

Blijf ons kritisch volgen, wie weet heroverweeg je je beslissing nog eens.

Met vriendelijke groet,
Arie Kok

Evangelische Omroep
Hoofdredacteur Visie

Juiste, intelligente en wijze reactie van Arie Kok. Als je wilt weten hoe belangrijk iets is, moet je het eens wegdenken. Bedenk eens: als er geen EO zou zijn, stonden we er dan beter voor als christelijk Nederland? Het is niet goed weg te lopen als iets je niet aanstaat. Met die redenering kunnen we bijna allemaal onze kerk wel uitgaan. Het grote gelijk heeft al veel te veel breuken gebracht. We kunnen een voorbeeld nemen aan de EO, die in staat is vele groepen heel verschillende christenen te verenigen op de basis waar het werkelijk om gaat.

Thomas, meer gematigd dan de EO soms.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 mei 2011, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 13:47
BerichtOnderwerp: roddels

GRIFFIN748 schreef:
niets menselijks is de christen vreemd, blijkt wel weer.

Het is ook heel christelijk om menselijke fouten te herstellen, zodat vergeving en een nieuwe start mogelijk is.

Thomas, christelijk is juist menselijk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 mei 2011, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 22:49

http://www.youtube.com/watch?v=B9IVy97pEJI&feature=related

Als je Duits kunt lezen en verstaan is het wel bijzonder. Voor als het eens echt minder gaat. Het is niet mijn gevoel maar voor sommigen kan het anders zijn.

Thomas, niet somber.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 mei 2011, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Mooie uitspraken/teksten!

MADED321 schreef:
.

Mooi beeld, Maded.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:28

DINI968 schreef:
Zo is het precies Thomas. Het is alleen zo jammer dat er vaak een kloof is tussen weten en in praktijk brengen.
niet dat ik heiligverklaard kan worden

Is maar al te waar, Dini. Dat is ook de reden dat ik op CM zelden Bijbelteksten gebruik. Op zich moet dat wel goed kunnen op een christelijk forum maar het is helaas vaak zo dat bijbelteksten ook misbruikt kunnen worden door mensen om zichzelf autoriteit te geven bij het poneren van een mening. Het moet het gelijk dan onderstrepen en dat kom je helaas bij een deel van CM tegen. Dat riekt naar het ijdel gebruik maken van Gods Woord. Kennelijk werkt het zo in de kringen waarin ze verkeren. Om die reden vind ik ook dat we terughoudend moeten zijn met bijbelteksten. Gebruik ze alleen als je ze begrijpt, denk ik wel eens. Ik wijs het gebruik van bijbelteksten niet af maar vind dus de manier waarop belangrijk. En je stelt terecht dat de tekst goed is maar dat we niet altijd aan de norm kunnen voldoen. We zijn nu eenmaal onvolkomen naar God: we proberen het wel maar falen steeds. Maar goed dat vergeving een grote rol speelt in ons geloof. Een kerkdienst begint terecht met een Kyrie.

Toch is roddel geen kleine zonde, de tong doet ongelooflijk veel kwaad. Schelden doet wel degelijk zeer en een kwalijk beeld scheppen van mensen - valse getuigenis dus - doet onnodig pijn. Uitsluiting is vaak het gevolg en altijd fout. Christenen zouden inclusief moeten denken (Boerwinkel). Als we willen dat mensen erbij horen dan doen we daar ook ons best voor en laten we dingen na om de ander voor onze kring te bewaren.

Ik denk wel dat het goed is dat op CM eens wat minder persoonlijke details over (nieuw-gevormde) relaties naar buiten komen. Ik heb er ook wat moeite mee als er bij een topic in algemene termen gesproken wordt maar het wel over een concreet onderwerp gaat, dan wel over concrete mensen. Dat geeft onrust en speculaties, verpest de vertrouwenssfeer en dient geen enkel doel.

Thomas, maakt er geen gewoonte van.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 mei 2011, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 15:23

Als iemand in staat is zijn tong in bedwang te houden, bewijst hij daarmee dat hij zichzelf in alle opzichten goed in de hand heeft.
3 Een paard gehoorzaamt door het bit dat het in de mond heeft; wij houden het paard daarmee in bedwang en kunnen het laten gaan waar wij willen.
4 Met het roer dat toch maar een klein onderdeel van het schip is, kan de stuurman zijn grote schip sturen in de richting die hij wil, ook al staat er een sterke wind.
5 Net als het bit van een paard en het roer van een schip, is ook de tong een klein ding, maar wat kan het veel kwaad doen! Eén vonkje is genoeg om een heel bos in brand te zetten.
(....) geen mens heeft ooit de tong kunnen temmen. Zij kan elk ogenblik haar dodelijk vergif uitspuwen.
9 De ene keer prijst ze onze Here en Vader en de andere keer vervloekt zij mensen, die naar het beeld van God gemaakt zijn.
10 Wij prijzen en vervloeken met dezelfde mond. Maar dat is niet goed, broeders!
11 Er komt uit een en dezelfde bron toch ook niet afwisselend schoon en vuil water!
12 En van een vijgeboom plukt u toch ook geen olijven of vijgen van een wijnstok? En uit een zoutwaterbron komt toch ook geen zoet water? Nou dan!
13 ¶ Wie van u is wijs en verstandig? Dat kan alleen maar blijken uit iemands goede daden en liefdevolle wijsheid.

Jakobus 3.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 mei 2011, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:43

Een Taizélied dat iedereen kan verstaan, ik meen naar aanleiding van Psalm 130.

http://www.youtube.com/watch?v=LkrKjnQHub0

Thomas, mooi voor de nacht.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:26

DAVID923 schreef:
in dat geval, amen, en super mooie uitvoering! Lachende smiley

kijken of ik dit in de itunes store kan vinden.

Het nummer heet per crucem.
In iTunes staat hij bij Taizé en Ubi caritas. Ik neem aan dat het je bekend is dat je met een utility van youtubefilmpjes ook iTunesnummers kunt maken? De kwaliteit van wat er op iTunes geleverd wordt, is doorgaans wel iets beter.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 mei 2011, 17:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:02

Het is, naar ik aanneem: Verlos ons Heer, door Uw kruis, Uw lijden en Uw opstanding - maar ik zal het nog even goed beluisteren.

Thomas, maak ons vrij zou ook kunnen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 mei 2011, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:56

http://www.youtube.com/watch?v=SW3RS4D746o&feature=related

Tweede variant:

http://www.youtube.com/watch?v=SW3RS4D746o&feature=related

En de eerste vijftien seconden even doorbijten misschien....

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 mei 2011, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:25
BerichtOnderwerp: The Passion

DAVID923 schreef:
die persoon die God zoekt word gered via het evangelie, en the passion is niet het evangelie. misschien kan het iets opstarten of dat men erdoor gaat verdiepen, maar mijn mening is dat die mensen die God zoeken en die God trekt ( joh 6:44) er wel komen en volgens de richtlijnen van rom 10.

Deze uitvoering kan niemand redden voor eeuwigheid, alleen God via het evangelie. Deze uitvoering zal misschien 1 helpen tot zoeken of verdere studie/verdieping, maar 100 zullen een valse veiligheid en geestelijke fopspeen krijgen tot verdoemenis.

Ik vraag me af hoe je dat zo zeker kunt weten. Uit de kringen van de alphacursussen geven ze aan dat er wel degelijk belangstelling is. Verder kan een uitvoering nooit iemand redden, dat wordt ook nergens gesteld en is ook niet aan de orde. Het gaat er alleen om of veelal jongeren hierdoor een (hernieuwde) kennismaking met het geloof kunnen ervaren. Mensen die op straat evangeliseren beginnen toch ook met het raken van een snaar bij de ander? En ik kan me niet voorstellen dat groepsleiders op alphacursussen met valse fopspenen werken. Elke bekeerde is er een. En zo geweldig hebben de kerken het niet gedaan als het om nieuwe gelovigen gaat. Het Christendom positief in het nieuws, bekeken door een miljoen mensen, kom daar maar eens om. Ik vind dat we de mensen die de nazorg al dan niet in de vorm van een alphacursus moeten steunen met deze geboden kans.

Thomas, ziet het positieve van de nieuwe media.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 13:57
BerichtOnderwerp: The Passion

Dit topic ging over iets anders dan over de bovenstaande discussie.. Inmiddels is het wel duidelijk dat the Passion het lijdensverhaal niet precies gevolg heeft Toch hier een stuk uit het ND van afgelopen zaterdag. Het is dus niet van mij. Wat ik me inderdaad afvraag is waar je naar moet streven. Het verhaal zo exact mogelijk of de kansen die het biedt om grote groepen te bereiken die met een boog om alles wat met de kerk te maken heeft, heenlopen. Dat de huidige kerken veelal weinig missionair zijn, blijkt tenslotte uit alles. Wat ik wel wonderlijk vind is dat de Sint-Janskerk in Gouda, een bondskerk, aanvankelijk tegen was maar uiteindelijk van harte meedeed.

Er is toneel dat als ontspanning geboden wordt: toneel als doel. Er is ook drama als middel, dat zich buiten de muren van het theater beweegt. Daarbij willen de makers vaak mensen aan het nadenken zetten, misschien overtuigen. Daar zou je Bijbels drama toe kunnen rekenen. Christenen proberen op pleinen en campings door middel van mime of met teksttheater iets te laten zien van de grootheid van God en de liefde van Jezus.

Bij The Passion was sprake van theater als middel, geen zelfstandig spektakelstuk om mensen te vermaken. Het medium theater is gebruikt om mensen te confronteren met het ‘drama’ dat zoveel eeuwen geleden zich heeft afgespeeld. In Getsemane en op Golgota was (in alle eerbied gesproken) de hoofdrol weggelegd voor Iemand die zijn leven gaf. Voor mensen in Gouda, in Nederland, in Pakistan. Voor mensen bij mij op de hoek die ik nog steeds niet heb aangesproken.

Drama is expressie door woord en gebaar, in die volgorde. Een spannende tweeslag. De discussie bij toneel gaat over de verbeelding. Ds. Arntzen schrijft in het ND van 7 mei dat het lijden van Jezus zo zwaar en diep is geweest, dat het met mensenwoorden en zeker niet met toneelspel door zondige en beperkte mensen bij benadering kan worden uitgedrukt. Dan komt hij echter ook te zitten met de Matteüs Passion. Daar klinken, naast veel Bijbelwoorden, ook mensenwoorden, die worden geuit door zondige, beperkte mensen. Dat geldt zelfs voor voorgangers die Gods Woord verkondigen. Ik zie The Passsion als een preek (taal, inhoud), aangevuld met spel (toneel, vorm). Over de boodschap die werd gebracht, is overigens best een en ander te zeggen, evenals over de vormgeving.

Ds. Arnzten zet ook vraagtekens achter de ontroering en hoe mensen na afloop praatten over wat ze hebben ervaren. Je kunt echter nooit in harten kijken. Het is zeer verblijdend en belangrijk dat zoveel honderdduizenden mensen iets van het lijden van onze Heiland hebben ‘meegekregen’. Zeer velen hebben willen napraten; de kerk in Gouda was te klein. Raak vind ik de opmerking van de producent van The Passion: Christenen kunnen het gevoel hebben dat het lijdensverhaal van hen is; maar het is voor de hele wereld. Het is mijn overtuiging dat als er één mens door het zien en beleven van The Passion voor de eeuwigheid gered wordt, het niet voor niets is geweest.

Bron: Nederlands Dagblad, zaterdag 14 mei 2011.

Thomas, als de EO met het uitzenden ervan één mens gered heeft, dan zeg je toch geen lidmaatschap op?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 mei 2011, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MADED321 schreef:
Dan hadden ze het fout want als tevreden een verkeerd woord is dan weet ik het niet meer

Er staat geen te voor tevreden want het is één woord. En als je te tevreden bent...

Thomas, te precies soms.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 11:56
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

MARIO, onze DJ en dagsluiter/fotograaf is weer helemaal een jaar ouder. Gefeliciteerd en verdubbel deze leeftijd minstens hè!

Thomas, neemt er vanavond een op Mario, eerst koffie.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 14 mei 2011, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 21:59
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNETTE050 schreef:
Sure, they do!!!!maar denk niet dat 't Thomas er wat aan heeft Twijfelende smiley
http://youtu.be/6Y-69HpyNnE

Friese paarden kunnen het maar ik denk niet dat het in Friesland op prijs zal worden gesteld als ik zes paarden voor of achter mijn boot laat zwemmen. Overigens zijn er paarden die een kracht hebben van bijna 4 pk heb ik me laten vertellen.

Thomas, het moet toch maar een motor worden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 17:18
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Uw buitenboordmotor is helaas overleden.
En daar ben ik dus niet blij mee.

Nog iemand een mooi tweedehandsje vanaf 6 pk?

Thomas, beetje doorgedraaid...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 14:33
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

[quote=LISA610]

Jawis famke, hwat my oanbilanget, hat dat ek nea oars west.

Engeltje smiley

Thomas

(Jazeker, Lisa, wat mij betreft is dat ook nooit anders geweest.)

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 mei 2011, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:54
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

[quote=LISA610]Als het in de huidige maatschappij zou gebeuren, zou me dat verbazen en zijn er inderdaad dingen misgegaan. Toch blijkt ook hier dat vrouwen die vanuit hun overtuiging gewacht hebben met sex tot na de huwelijksvoltrekking er dan pas achter kwamen dat het op dat terrein niet zou werken. En we zijn allemaal wijs genoeg om te weten dat er een grote wisselwerking zit tussen een relatie en de kwaliteit van het liefdesleven. Gaat het met het huwelijk goed dan gaat het meestal ook goed in bed en andersom geldt hetzelfde.
Nu is er hier ook een theoretische discussie wanneer het huwelijk voltrokken wordt. Voor velen hier zal de praktijk toch zijn dat men ook voor het formeel gesloten huwelijk het bed met elkaar delen. Dat Jakob naast Lea wakker werd, is een situatie die gelukkig ondenkbaar is in onze samenleving. Het mag in Bijbelse tijden zo geweest zijn dat het in deze vorm werkte, het is voor ons daarmee niet de huwelijksnorm. De opvattingen die daar uit voortvloeiden waren in de toenmalige huwelijkspraktijk wel te begrijpen maar nu is een huwelijk uit liefde de maatstaf. Dat is maar goed ook. Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen een huwelijk uit liefde willen sluiten, ze het verlangen naar intimiteit niet hebben en er niet aan toegeven. Ik vraag me zelfs af of de verhouding dan wel goed is. Wat Dini aangeeft, spijt van het als maagd het huwelijk ingegaan te zijn, is echt niet alleen een persoonlijke ervaring, het komt en vooral kwam vaker voor en daar refereerde ik dus aan.

Verder vertoont mijn stukje cijfers, niet noodzakelijkerwijs mijn opvatting er over. Wat ik beschrijf is descriptief, gekoppeld aan getallen en niet automatisch normatief voor mezelf. Je kunt ook voor je zelf behoudend zijn, maar toch veel ruimte geven aan anderen. Ik geef wel aan dat als we hier over normen spreken die we, als we naar de cijfers kijken, niet zullen uitvoeren, we toch wat eerlijker naar deze dingen moeten kijken. Zelfs als je vindt dat het niet mag, gebeurt het meestal toch.

Het merendeel van de gescheiden mensen dat elkaar vindt op CM zal echt niet tot de eerste huwelijksnacht wachten. Dat lijkt me voor gescheidenen die een liefdesleven gekend hebben ook niet eenvoudig. Het is geen knop die je uitzet. En inderdaad, het kan dan blijken dat het uiteindelijk niet bestendig is. Dat is verdrietig maar in mijn beleving minder erg dan (nog) een scheiding meemaken. Met name in de orthodox-christelijke kring gaat men vaak heel moeizaam met gescheiden mensen om, zoals velen hier hebben ervaren. Wie het volhoudt tot in het huwelijk, er achter komt dat de keuze fout was en dan ook nog te maken heeft met een strenge en veroordelende omgeving, zit behoorlijk klem.

Mensen die me hier al langer gevolgd hebben, hebben kunnen zien dat ik nimmer pleit voor losbandigheid, maar we moeten naast de normatieve gedachten hierover ook kijken naar de dagelijkse praktijk van ons allen. Christenen gaan vaak niet eerlijk om met het spanningsveld tussen verlangen en hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Dat levert veelal weinig positiefs op. Overigens is mijn opvatting dat de kerk buiten de slaapkamer hoort te blijven.

Verder vind ik het prima als mensen willen wachten tot het huwelijk. Ik geef alleen aan dat het meestal niet lukt. Ik vind iemand die het probeert ook niet hypocriet. Maar wat als je dit met verve aanprijst en er uiteindelijk ook niet in slaagt?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 mei 2011, 16:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 91 Volgende
Pagina 56 van 91