Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 15:12
Onderwerp: Afscheid Chris Algra
|
|
|
Ook van mij alle goeds Chris,je was de onzichtbare man achter de schermen die cm mogelijk maakte,hartelijk dank daarvoor! (op je volgende project wat meer blikken met leuke mannen opentrekken he )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 15:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
SOFIE807 schreef: | " 't oud zot " of ook wel " eens een oude kapel in brand staat "..... sorry Grace is grapje hé ben ook oude kapel
Ik schaam me nu al |
Oude kapellekes worden weer als nieuw als je ze met flink wat liefde behandeld Sofieke
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 22 december 2010, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 10:32
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
De kleding is op,niet meer mailen please.Ik heb nog wel zomerkleding voor de kids(zo'n 1000 stuks,ik kan beter een graaiparty organiseren ),maar daar is het geen weer voor he.......
De Kitsch kitchen pakketten staan ook klaar,ik kreeg 3 nominaties binnen dus dat komt heeeeel goed uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:45
Onderwerp: het 7de gebod.......
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Woordenboek Van Dale:echtbreuk : het schenden van de huwelijkstrouw door vreemd te gaan
Exodus 20 [1 v.] Gij zult niet echtbreken.
echtscheiding : ontbinding van een huwelijk
Het woord echtscheiden of een afleiding hiervan is in de bijbel niet te vinden Echtbreken en echtscheiden zijn duidelijk twee onderscheiden zaken, waarvan echtbreuk(dus overspel) in de wet van God verboden wordt. |
Dank je Jolan,het is me nu duidelijk!
En........het was gewoon een vraag,niet bedoeld om een discussie over echtscheiding uit te lokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 18:06
Onderwerp: het 7de gebod.......
|
|
|
Waarom staat er in de ene bijbelvertaling als 7de gebod "gij zult niet echtbreken" en in de andere "gij zult geen overspel plegen"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 09:50
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Heb ooit zo een preek gehoord over een huwelijk die is zoals een driehoek. Man en vrouw zijn met elkander verbonden, maar de man is met God verbonden en de vrouw is ook met God verbonden, en zo blijven ze via God voor altijd verbonden = de driehoek.
|
Bedoel je de tekst uit Prediker 4,het drievoudig snoer?
Beter met zijn tweeën dan alleen 7 Ik vestigde mijn aandacht op nog iets anders onder de zon, en ook dat is leegte. 8 Iemand is helemaal alleen. Hij heeft zelfs geen zoon of broer, maar toch zwoegt hij almaar door en wordt zijn dorst naar rijkdom nooit gelest. Voor wie beult hij zich zo af en ontzegt hij zich de genoegens van het leven? Ook dat is enkel leegte en een trieste zaak. 9 Je kunt beter met zijn tweeën dan alleen zijn, want – dat is zeker – samen zwoegen loont. 10 Wanneer twee vrienden samen zijn en een van beiden valt, helpt de ander hem weer overeind, maar wie alleen is en ten val komt is beklagenswaardig, want hij heeft niemand die hem op de been helpt. 11 Wanneer je bij elkaar slaapt, geef je warmte aan elkaar, maar hoe krijgt iemand die alleen slaapt het ooit warm? 12 En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand. Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken.
Er staan nog veel meer waardevolle teksten in Prediker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:48
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik begrijp je volkomen Leanne, het is een verschil tussen werkelijk gemis...... dat nooit weer terug komt........ dan een scheiding in de hoop van??? |
Nee Mar dat bedoel ik niet(ik weet wel wat jij bedoelt,het antwoord daarop is;vergelijk de levenden niet met de doden),ik weet gelukkig niet hoe een scheiding voelt,ik kan en wil daar niet over oordelen maar ik zou graag willen dat dat wederzijds was.......dat mensen niet alleen om begrip vragen maar het ook geven,de dingen niet gaan vergelijken,dan komen we een heel eind verder.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 20 december 2010, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:25
|
|
|
MAR907 schreef: | Voor mij heel verwarrend aangaande deze gedicht.... Laat het hierbij... |
Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he
Laat ik 1 ding zeggen;ik ben er absoluut niet op uit zielig gevonden te worden(!!!!!!!!) maar ik zal 1 voorbeeld geven van onbegrip op cm:"mijn vrouw is weggegaan,wees blij en dankbaar dat jij een graf hebt om bij te rouwen" (en waarschijnlijk zal er weer met onbegrip gereageerd worden......)
Gr.Leanne(not in that mood )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:25
|
|
|
MAR907 schreef: | Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken..... |
Chat weet ook wat het is Mar.......de een verliest een kind,de ander zijn ouder of zijn partner,verdriet kun je (gelukkig) niet vergelijken.........
Henderika zit al een tijd heel diep,dat raakt me,in het rouwproces moet er een moment komen dat je verder kunt en wilt want anders verlies je jezelf in dat verdriet,wat dat betreft ben ik het met Chat eens,je moét verder,of je wilt of niet en soms helpt een schop(je) onder de billen/duw in de goede richting beter dan een liefdevolle aai Vallen maar ook weer opstaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:49
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kunt ook samen wonen en je niet één voelen........, je één voelen hangt toch niet af van dat huis wat je deelt.....????? |
Nee zeker niet,ik merk juist dat ik meer "ruimte" nodig heb nu ik ouder word,alles voor elkaar opgeven vind ik ook niet realistisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien is dat in jouw beleving zo maar bij mij is het echt Living Apart Together.........en ik vind daar helemaal niets mis mee..... |
Ik denk dat er in (vrijwel)iedere relatie wel een periode is dat men LAT (in jouw betekenis dan )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tegenwoordig is het toch een vrij normale zaak latten terwijl je getrouwd bent? Juist om de redenen die ik hiervoor al genoemd heb???? |
Ik heb er nog nooit van gehoord,je kiest wel voor elkaar maar niet helemaal? Ik zie de meerwaarde van de trouwbelofte in dit geval niet in,hoe kun je samen één zijn als je apart woont?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat kerken bijbelse principes aan de kant gooien vind ik een heel kwalijke zaak. En in deze discussie vind ik dat je wel heel gemakkelijk denkt over LATTEN. Het geeft nl. niet de zekerheid die een huwelijk wel geeft.. En het is ook gemakkelijk uit te maken. Dat je in het begin van de relatie nog niet meteen bij elkaar woont, is niet meer dan logisch. Maar ujiteindelijk zou je toch een diepere relatie met de ander willen hebben. Je kunt een heleboel menselijke argumenten hebben, maar om het huwelijk maar af te doen als een boterbriefje, vind ik eigenlijk een belediging naar God toe.... |
Misschien is juist het tegenovergestelde van wat jij zegt waar Chat,je kunt nl. ook twijfelen over het huwelijk omdat je dan een enorm grote belofte doet,een belofte voor het leven.......ja,ik weet het,er zijn hier veel gescheiden mensen maar dat is toch de intentie van iedereen?Niet alleen die belofte geven maar ook ontvangen.Ik ben blij dat mensen er serieus over nadenken en niet zomaar hun woord geven.
En bedoel je hier niet latten in de zin van:een vaste relatie hebben maar (nog)niet samenwonen?Latten is nl. een open (seksuele)relatie waarin je ook openstaat voor liefdesrelaties met andere personen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:57
Onderwerp: alcohol
|
|
|
ZINGA672 schreef: | de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.
GrZ! |
Daar heb je nou juist de bob voor he,je moet er op kunnen vertrouwen dat die je veilig thuis brengt. Ik heb jarenlang geen druppel gedronken omdat ik op elk moment in de auto moest kunnen stappen.Ik drink nog niet als ik moet rijden en ik vertrouw er op dat mijn eventuele chauffeur dat ook niet doet(ik wil rustig een paar wijntjes(teveel ahum ) kunnen drinken als ik op stap ben ) Ik begrijp nooit goed waarom een chauffeur met alle geweld die 1 of 2 borreltjes toch wil drinken,dan rijd ik liever zelf.......in het geval van carien is de alcohol echt wel uit haar bloed tegen de tijd dat ze gaat rijden maar je weet nooit zeker op welk moment je in de auto moet stappen,dat is het linke er aan
(jaha ik besef dat ik weer veel braver klink dan ik ben )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:39
|
|
|
EVA685 schreef: | Als je als vrouw zegt, ik wil het nu eens goed doen, in een andere relatie en geen seks, worden ze kwaad, dan is het alles of niks. Stel, je hebt een fijne relatie en seks komt er op een dag bij, het gaat weer niet, weer uit, dan ben je voor GOD toch een hoer? En een man een hoerenloper? Of ben ik nu gek? Ik ben erg onzeker over alles, geef jullie mening eens. |
Eva,er is al heel veel gezegd in dit topic Als je nu eens bij de bron begint,de relatie op zich.Je hebt het over "weer" uit en ik denk dat daar,in dit geval,het probleem ligt,het steeds weer stuklopen van de relatie.Je zoekt niet zomaar iemand maar een partner voor het leven,waarom dan niet eerst rustig alles duidelijk op een rijtje krijgen?Er wordt veel te weinig met elkaar gepraat vind ik........ Seks en liefde zijn in een relatie onlosmakelijk met elkaar verbonden,als de relatie goed is en de intentie(je 100% willen geven) is bij elkaar te blijven tot......(vul maar in)dan zie ik niet hoe je zoiets hoererij kunt noemen. En ja,beslissingen neem je zelf,misschien is God daarom vrij onduidelijk in de Bijbel en wil hij dat je hierin je eigen verantwoordelijkheid neemt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:47
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tja, of van een mens-lievend manspersoon een "donatie" aangeboden krijgen, na drie chatregels, omdat je toch wel tegen de veertig loopt; krijg je ook acute bindings-angst van he?
had je dat weekje kroatie niet even door kunnen schuiven naar mij? of kreeg je daar gelijk "goed gezelschap" bij...........
|
Klinkt allemaal meer als verlatingsangst hoor
In dat weekje wilde hij mij door en door leren kennen.......sure
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:06
Onderwerp: Themachat
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Me 2. k Heb nog overwogen om van standpunt te veranderen maar dat was ws niet geloofwaardig overgekomen |
Volgende keer kietelen we Chat extra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat is er nu mis mee, om na drie chats trouwkaartjes te bestellen, lean.......???
|
Oh nu ben ik jaloers Hannah,altijd baas boven baas
Mijn record was een week Kroatie na 1 chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:01
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Grut, zou bijna benieuwd worden naar de zangkunsten van Sus... Ligt hier nu vol met sneeuw, geeft wel een mooie akoestiek! |
Ja Sus,zet eens wat op youtube,ik wil zelf wel eens oordelen!
Het kan nooit erger zijn dan wat ik produceer.......
zelfs in de kerk moet ik playbacken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:59
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Sja, maar ja...ook dit soort dingen weet je van te voren helemaal niet! De een heeft namelijk heel wat meer last van die bindingsangst dan de ander, dus dat moet gaandeweg duidelijk worden Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf er bewust van zijn, en in de praktijk graag anders willen gaan ervaren. Als er dan niemand is die die uitdaging aan durft zal de bindingsangst ook nooit verdwijnen... |
Is iemand met bindingsangst dan zo'n uitdaging?Ik begrijp het niet goed(maar ja,ik ben ook niet zo'n haastig typje),het opbouwen van een relatie kost tijd,dat zal niet vlekkeloos gaan dus of je wel of niet bindingsangst hebt,dit soort dingen kom je gegarandeert tegen,toch? Wat is er eerder,liefde of de angst voor bindingsangst( ) Het is ook een modewoord geworden op cm,er is niets mis met de kat uit de boom kijken,rustig aan doen,opbouwen........euh.....is er nog meer?
*laat je niet gek maken*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:23
Onderwerp: Voor eeuwig en altijd.......
|
|
|
Even terug naar het verleden, verdwalen in herinneringen. Geen zorgen voor het heden, me warmen aan het verdwenen geluk van simpele dingen.
Je eigen "ik" verdween,afgenomen door de tijd. Maar één ding bleef overeind, je vertrouwen en de zekerheid, van een nieuw leven aan het eind.
Je warme hand,is er niet meer. Maar het gevoel van geborgenheid diep in mijn hart,steeds weer, dat raak ik nooit meer kwijt.
De jaren glijden van me af, jaren zonder jou. Maar alle liefde die jij gaf, maakt dat ik nog meer van dit leven houd.........
http://www.youtube.com/watch?v=P6Ishi3IZu4
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 08:36
|
|
|
Ja het was goed,gaf/geeft heel veel stof tot nadenken!Helaas liep het wat door elkaar maar het was een heel breed onderwerp,komt vast wel goed.
Er was veel respect maar ik miste wel een beetje tegengas,het ging té soepeltjes.Je kunt ook lijnrecht tegenover elkaar staan en elkaars mening toch respecteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 08:32
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HENDUK927 schreef: | duk heeft wel een radio in de gele en die kan heeeeel hard |
Moet jij niet wat wegen aanleggen Duk?Zit je hier een beetje kleine meisjes te plagen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 13:45
|
|
|
Wil je voor kerstman spelen?
Ik heb 3 pakketjes samengesteld met(uiteraard nieuwe)Kitsch kitchen artikelen,ik stel er 3 beschikbaar,worden kosteloos opgestuurd naar de ontvanger. Je mag iemand nomineren voor 1 van de pakketten(alleen via mijn mailbox ajb)die je graag wat wilt doen toekomen,gewoon omdat ze het verdiend,of omdat je haar lief vindt etc........graag voor dinsdag,dan is het er voor de kerst.Zijn er meer aanmeldingen dan pakketjes dan zullen mijn goudeerlijke kindertjes 3 namen trekken
(Ik heb uiteraard wel een adres nodig van degene die je nomineert anders gaat het niet lukken )
En Gaston,wat zit er in die pakketjes?????? Daaaaaaaaaaaaaaar zit in: weekendtas shoppertje 2 make-up tasjes 5 schriften adresboekje portemonnee kleine vakjeshanger grote vakjeshanger
Komt u maarrrrrrrrrrrr
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 16 december 2010, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 11:00
|
|
|
AUB niet meer mailen,de kleding(60 kg ongeveer ) is op!
Ik heb nog wel een leuk pakket dameskleding maar dan moet je maatje 36/S hebben(en dat zijn er blijkbaar niet veel op cm )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 09:47
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Cool! Ga proberen erbij te zijn Als de chat meewerkt |
Ik ook! (als ik het niet vergeet ) Normaal sport ik donderdags de hele avond maar ik ben vanavond vrij
ps.ik word ook steeds uit de chat gegooid,ze willuh me nie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 12:46
Onderwerp: Internet filter ter bescherming van je kinderen
|
|
|
Oef,ik ben zooooooo tegen zulke filters,je laat,in dit geval,de eo bepalen wat goed voor je is(want je neemt het filter als gezin) ,dat kun je zelf ook door een filter te nemen waarin je zelf kunt aangeven waar je kinderen niet mogen komen.Filternet blokkeert alle sites waar de minste vloek in voor komt en ook positieve sites,bijv.over seksuele voorlichting(en wat dacht je van hotmail,spelletjessites en........CM etc) Praten met je kinderen en er eens naast gaan zitten als ze surfen is een veel logischer oplossing!(kost tijd maar minder geld )
|
|
Naar boven |
|
|