Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 april 2013, 17:32
Onderwerp: Bemoedigingen
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Dat is ook zo Herma.. Ik doelde meer op,dat wanneer wij die heftige dingen hebben meegemaakt.. En zo gelezen..NIET niks! Dan,niet wanneer ook jongeren of... het forum ook lezen..die nog voor alles staan verkering,verloving,huwelijk..hun de moed ontnemen om ergens aan te beginnen. Ik neem Petra heel serieus..en dat weet zij.. Maar ik deel wel mijn mening hier even. |
Zou het, zou daardoor de mensen de moed worden ontnomen om aan een huwelijk te beginnen? Misschien had ik me woorden beter moeten formuleren, je zou het ook als een waarschuwing kunnen lezen, dwaal niet van god af, god laat jou niet los, maar het leven gaat wel slechter als je je bewust van god afkeert. En de meeste huwelijken zijn natuurlijk niet zo, had vandaag deel twee van een prediker over het huwelijk, echt heel mooi, wou er eigenlijk net over schrijven, gods bedoeling van een huwelijk. Maar twijfel. Interesant ergens je andere mening, ik schrijf het nou net om mensen te laten zien dat god ons niet los laat, red uit allerlei moeilijke omstandigheden. maar inderdaad als mensen hier te veel shit neer schrijven....zo zou je het ook kunnen bekijken, aan de andere kant, een verhaal uit het leven zegt meer dan dat je schrijft, god is goed, laat ons niet los, red ons. Een verhaal eromheen, maakt de waarheid levendiger voor een lezer. Dus je zet me tot denken, ben er nog niet over uit, wat ik van jouw mening moet vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 april 2013, 13:08
Onderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Waarom zou je een relatie willen starten op basis van een leugen?Je bent wie je bent,met je verleden,als je getrouwd bent geweest en gescheiden dan is dat een feit,klaar Staat het de ander niet aan dan gaat hij maar verder zoeken.Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen. Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen |
mooi gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 april 2013, 11:51
|
|
|
JANE410 schreef: | Wat heb jij heftige dingen meegemaakt Petra, maar telkens heb je Jezus ervaren in die ontzettend moeilijke momenten, zo zie je maar HIJ laat je nooit los. Bedankt voor je getuigenis, het heeft mij ook weer bemoedigd in een moeilijke periode op dit moment.
Blijf getuigen van zijn liefde, is zeker belangrijk
Jane |
Fijn dat het je bemoedigd heeft, dan was het het schrijven waard. Hij laat je inderdaad niet los (ook al lijkt het wel es zo, door omstandigheden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 april 2013, 11:39
Onderwerp: lekker boeiend?......
|
|
|
tja, als een ander er een probleem mee heeft hoe ik ben, is dat een probleem van diegene, niet van mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 april 2013, 19:50
|
|
|
HERMA135 schreef: | Velen zullen het wel meegemaakt hebben, er gebeurde van alles buiten jezelf om, of misschien door foute keuzes. Je zit er echt doorheen en hebt geen hoop meer dat het nog goed komt. Hiermee zou ik graag een topic willen starten, waarin verhalen geplaatst kunnen worden die op dit gebied eerlijk, maar weer hoop geven, al zag je en voelde je God niet.
Jezus is de Goede Herder. Hij laat de kudde in de steek voor dat ene lammetje dat verstrikt was geraakt in een struik. Door eigen schuld, of erin geduwd. Wie heeft echt meegemaakt dat Jezus dan als de Goede Herder je uit die struik haalt en je weer op de plek brengt waar je hoort. Dat je uit de storm gehaald wordt en weer in de luwte mag zijn, met vrede in je hart. Of Hij heeft je leven alweer in grazige weiden geleid. |
Mooi onderwerp. Wil niet teveel over me prive uitweiden, maar ooit een kind van god, boos geworden op god, god vervloekt, afgedwaald en nu terug in de rustige weide. Maar in die tussentijd heftigge dingen meegemaakt, maar god was erbij, liet me niet los. 1 heftig vb van een moment uit me leven: Me man die me probeerde te wurgen, hij had zijn handen stevig om me keel en ik stikte bijna en dacht daar ga ik. Opeens was er prachtig wit licht om me heen, angst in de ogen van me exman, die me losliet. Zo kan ik meerdere dingen beschrijven, van heftigge aanvallen, waarbij ik niet sterk genoeg was, het altijd heb overleefd, altijd kwam het witte licht erbij. Later vertelde jezus me, ik was erbij. Sommigge dingen heb ik aan hulpverleners verteld, die waren verbaasd ik het overleefd had, een klein tenger vrouwtje. En heb het niet alleen overleefd, alle scherven die het teweeg bracht in me hart, veegt jezus niet bij elkaar, maar hij maakt nieuw.
Door alles had ik ptts gekregen, stapje voor stapje liep jezus met me mee naar herstel toen ik terug tot god riep om hulp omdat ik niet meer kon. Op een dag ging ik na een kerk, deelde mee aan de maaltijd, brood en wijn, gaf me leven aan jezus en ging voor gebed na voren en toen was er als of er een gewicht van kilo,s van me af viel wat ik al die tijd met me meesleepte, pijn, herrinneringen die ik niet kon verwerken. ik zag een waterval boven me uitgestort, van soort diamanten. Sommigge van me kinderen waren erbij en zagen me ineens na jaren stralen. Sindsdien geen ptts meer, geen herbelevingen.Ik kon weer over straat gaan, zonder voortdurend op te letten voor gevaar, of in paniek te raken wanneer er triggers kwamen. Zoals bv een auto die op de auto van me exman leek. En voorzichtig pak ik me leven verder op samen met jezus. Deskundiggen hadden gezegd, dat ik niet zou genezen van me ptts, ik ermee moest leren leven met behulp van medicijnen, nooit gedaan, gods woord gepakt als medicijn..
Toch erg persoonlijk, maar getuigen van de liefde van jezus is belangrijker.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op zaterdag 13 april 2013, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 april 2013, 12:45
Onderwerp: Zingen in de nacht...
|
|
|
wauw wat mooi Shanita. daar wil ik nu wel effe wezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 april 2013, 10:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Petra :)
Ik snap de relatie tussen een berg en een speldenknopje niet. Ik vind een berg veel mooier dan een speldenknopje. En hoe een berg 'moeilijk' kan zijn? Bergen zijn juist erg mooi..
Mijn vraag is, wat bedoel je met 'vanuit Hemels inzicht kijken naar een grote berg, die er dan ineens, uitziet als een klein speldenknopje?'. |
Soms zijn er dingen in het leven waar je als een berg tegen opziet, een moeilijk iets, als een grote berg, bespreek je het met jezus en doe je het samen met hem , over die berg gaan, lijkt het een speldeknopje te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 april 2013, 10:49
Onderwerp: Brief van je Vriend
|
|
|
COBY648 schreef: | Deze kwam ik tegen op een andere datingsite. Overal waar ik naar een vriend zoek, kom ik m'n Vriend tegen.
Mijn vriend(in),
Je hebt Mijn naam gehoord, Mijn woorden gelezen. Mijn liefde gezien, Mijn daden geprezen. Ik heb jou zo vaak ontvangen in mijn huis. Jou zo vaak rust willen geven. Ik zat naast jou, je stem klonk. Bij de orgeltonen en het zingend stemgeluid. Je zag Me niet zitten, hebt Me niet horen zingen. Je was zo druk bezig, had zo weinig tijd. Hoorde wel, maar voelde niet, hoe Ik lijd. Je kent de verhalen, van Mijn angst en Mijn pijn.
Ik bouw aan een woonplaats, een woonplaats voor jou. Ik wil je een wereld geven, juist omdat ik van je hou. Wil er niet alleen in leven, geen wereld zonder jou. Ik wil het met je delen, de kleuren, de geuren die jou zintuigen strelen. Ik wil je zien lachen, de tranen voorbij. Ik lijk wel ver weg, maar geloof Me, ik ben heel dichtbij.
Jij loopt van me weg, jij ziet Mij niet staan. Toch ben Ik je Vriend en zal overal met je mee blijven gaan. Het komt van een kant, Ik kan jou niet vertrouwen. Toch mag je weten dat je op Mijn vriendschap kan bouwen. Al je lachen, al je pijn. Ze zullen bij Mij veilig zijn.
Ik zie je andere vriend. Hij heeft ook een doel. Hij is er ook altijd, maar altijd in strijd. Met Mij en met jou. Hij vraagt al je tijd. Zodat je geen tijd meer voor Mij kan spenderen. Zijn doel is dat jij hem gaat vereren. Laat je niet lokken, laat je niet gaan. Kijk toch naar Mij en zie Mij staan. Ik geef je het leven. Ik geef je een lach. Alles op die eeuwige dag!
Met veel liefde
Je Vriend |
prachtig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 april 2013, 10:47
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
HEIDE936 schreef: | ik blijf maar verkouden:) |
ha ha geweldigge kreet van de week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 april 2013, 09:02
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Mooie reacties,doet goed! Enja..niet de tranen die ik pleng, Jezus gaat voorop!
Dank.. |
Jouw schrijven is mooi, mooi onderwerp. iets wat ik zelf altijd voortaan doe, wanneer ik moe ben of niet meer kan effe, of het effe niet zie zitten. Zingen tot god. Ik houd me dan vast aan het stuk van kronieken, ik las het ooit en dacht jaaa, dat ga ik ook doen in me moeilijke momenten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 april 2013, 08:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zingen in de nacht dat kan :)
Want het volgen van Jezus levert moeite op, strijd, nederlagen en overwinningen, maar is te allen tijde de moeite waard! ;)
Idd; Marcus 11 23 Voorwaar, Ik zeg u, wie tot deze berg zou zeggen, hef u op en werp u in de zee, en in zijn hart niet zou twijfelen, maar geloven, dat hetgeen hij zegt geschiedt, het zal hem geschieden. 24 Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden.
En soms kan dat zijn, niet de moeilijke situatie wegnemen, maar kracht, geven met een moeilijke situatie om te gaan.
:) |
Mooi gezegd, soms kan het ook, dat God je na een moeilijke berg laat kijken vanuit hemels inzicht, en dan ziet die grote berg er ineens uit als een klein speldeknopje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 april 2013, 08:49
|
|
|
in kronieken 20 vers 1-22 is een mooi stuk over zingen in de nacht.
Een strijd die verloren leek, Wat deden ze? Zij gaven de zaak aan god over vers 17 Niet gij zult hierbij behoeven te strijden:stelt u op, blijft staan, dan zult gij zien, dat de here u de overwinning geeft
je moet jezelf opstellen iets doen aan je ongeloof de angst de rug toekeren wenden tot de belofte van god en je houding vaststellen
Dat deden hun, in vers 19 word verteld, dat zij opstonden, om de here, de god van israel, met zeer krachtige stem te loven
tot god zingen in de nacht..... en ze overwonnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 21:58
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mocht na twee weken verhogen zowel voor de pijn als beter te slapen.. En heb idd sinds gisteren minder pijn de pijn komt nu pas later op de dag echt heviger opzetten.. Tja pijn zal ik altijd hebben tis niet anders |
heb er geen woorden voor, wel een viturele knuffel voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 21:56
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zotteke ze zien zon en denken bbq
Wat heb ik gedaan vandaag... effe denken... me laten mishandelen door de fysio toen maar even poosje zitten puzzelen (legpuzzel) was gedraaid, huis gezogen, eten gekookt gegeten en af gewassen.... weer een poosje gepuzzeld en nu forum aan het bevuilen |
ha ha, ik had nog vlees over van gisteren , dus heb me zonen weer met winterjas in de schuur laten barbequeen ,en echt ze vonden het weer geweldig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 21:51
Onderwerp: Is de kerk stervende
|
|
|
SOLO606 schreef: | Ik(Jezus) heb jullie een voorbeeld gegeven, opdat jullie in Mijn Voetsporen zouden volgen. Elkander bijten heeft in zich, dat men elkaar verteert en dát is niet het voorbeeld van Christus. Volg Mij, en laat de anderen aan Mij over! |
wauw, ben onder de indruk van de woorden die je hier effe plaatst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 20:22
|
|
|
Volgens mij is cm ook stervende, in ieder geval het forum wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 09:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik lucht geen gal, ik reageer op de openingspost van Mario: Is de kerk stervende?
Jammer dat jij dat zo ervaart. |
Ja, ik ervaar het wel zo, omdat dit niet de eerste keer is, ik zo,n soort tekst van jou tegenkom. Volgens mij kom ik al een jaar lang ongeveer, om de tijd lappen tekst met kritiek tegen op bepaalde kerken en cristenen.
ma ja, ik ga de dag es beginne, fijne dag Shanita, ook al hebben we wat verschillen in denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 09:20
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nou meid...wat leuk...!!! Een hele fijne dag toegewenst
Ineke die het plan NIET had...maar die gisterenavond een keuken had verlaten, waar het leek of er een RIJSTBOM was ontploft!!!
Dochterlief had een sushi-sessie gehad..
Ach...ze is jarig...moeders ruimt het wel op... Je wordt maar 1x 22!!! |
gefeliciteerd met je dochter Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 april 2013, 09:16
|
|
|
Veel mensen, wijzen jezus ook af , doordat ze de kerk afwijzen. Vandaar mijn schrijven erover Shanita.
En je kan na de kerk gaan en toch aan de zijlijn staan
- Tekst verwijderd. Graag bij de topic blijven en niet mensen persoonlijk aanvallen. - Redactie CM.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 11 april 2013, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 23:39
|
|
|
en weet je het gaat om ontvangen of afwijzen, sta je open voor jezus? wil je hem echt ontvangen , of wijs je hem af omdat sommigge kerken fouten maken en hebben gemaakt? Alle studies, over geloof, het koninkrijk god is voor kinderen zelfs, maar voor te kritieke geesten lijkt het me moeilijk te ontvangen
Als je bv na jan Zijlstra gaat? Wat doe je? zet je je echt open voor jezus en gebed of laat je je overheersen door kritiek omdat er een papiertje ligt waar je je gift op kan invullen?
Wat gedachten van me die ik er graag door heen gooi als tegengas, laat dit topic verder over weer aan de anderen
Een nuchter verstand is goed, maar let op om niet te kritisch te worden en daarmee ook alle goede dingen van de kerk weg te gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 23:28
|
|
|
En het is zo makkelijk om zelf langs de zijlijn te staan en kritiek te geven. En een mens kan zo makkelijk veroordelen, 1 katholieke leider is bv fout, wil nog niet zeggen allemaal, vervolgens word het hele zooitje veroordeeld, kijkt men niet meer na de goede.
Wat gedachten van mij, die soms moe word op cm van zo vaak kritiek lezen.
Is dit een cristelijke site of een site zo als goedgelovig aan het worden, waar we klakkeloos door een enquette van maar een honderdtal mensen een hele groep kerken effe veroordelen?
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op dinsdag 9 april 2013, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 23:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Is de kerk stervende is de vraag van TS.
Durven we ons leven te delen, mensen mee te nemen, en ze de waarheid voor te houden: het volgen van Jezus levert moeite op, strijd, nederlagen en overwinningen, maar is te allen tijde de moeite waard!
Zie hier Artikel; Help de kerk loopt leeg
Met daarin en stuk over het boek van Otto de Bruijne waarin hij, een duidelijke kijk geeft op wat er gaande is: “Ooit evangelisch, de achterdeur van evangelische gemeenten(2009).”
In dit boek geeft hij aan de hand van een honderdtal enquêtes inzicht in beweegredenen van mensen om de evangelische beweging te verlaten.
Het wordt nog schrijnender als we het onderzoek van Levi Oussoren uit 2012 erbij nemen. Hij deed een afstudeeronderzoek naar kerkverlating onder jongeren uit kerken van evangelische en pinkstersignatuur. Hier. Niet alleen onderstreept hij de bevindingen van De Bruijne, maar hij geeft vele citaten weer van jongeren die ons ernstig aan het denken moeten zetten. Ik wil daar nu niet te veel bij stilstaan, daar is de ruimte niet voor, maar ieder die in de evangelische beweging zit zou dit onderzoek moeten lezen.
NB: Er wordt in het onderzoek van Levi Oussoren uit 2012 over jongeren geschreven. Ja, je zou ook over mensen, of over volwassenen én jongeren kunnen spreken. |
Is natuurlijk wel een feit dat als de meeste mensen alleen na de kritiek kijken, kerken wel leeglopen, jammer dat mensen niet beseffen dat de kerk gods werkterrein is door gewone mensjes die wel es fouten maken en ja zeker sommigge ernstigge fouten, De nadruk word dan gelegd op de fouten in de kerk, niet op de goede dingen. Over iedere soort kerk kun je een boek schrijven vol kritiek.
een kritische schrijver zou zelf als david nu leefde ook een goed stuk kritiek over david kunnen schrijven die op een gegeven moment mis ging in zijn leven, goedgelovig zou er bv druk mee bezig zijn geweest als david nu leefde en de fout beging, toen hij op het dak zat en een mooie vrouw zag baden. Gooien we daarom david helemaal weg? Omdat hij ooit toegaf aan fouten?
Een goed iets misschien es om voor te bidden als cristen, voor de leiders in de kerken, dat ze standvastig kunnen blijven als de tegenstander ze probeert te verleiden en in de val lokt, met hun zwakheden. Want ook de leiders in de kerk zijn gewone mensjes. Hoeveel mensen gaan na de kerk, uit traditie, of als een soort ziekenboeg voor hun eigen herstel? Zodra de leider een fout maakt, kritiek, naar een andere kerk en vergeten ook es voor de leiders te bidden die een hele taak hebben om een kerk te besturen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 16:56
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Me zonen beloofd dat we gaan barbecuen, het heeft geregend, word barbeque in de schuur met winterjas aan, maar even leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 16:50
Onderwerp: verzoek
|
|
|
toeval bestaat niet, wel een god die dingen laat toevallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 april 2013, 19:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pas geskimmed,daar sta je dan met je boodschappen,voor joker en met de schrik in de benen
Vorige week is vriend al geskimmed dus daar deed ik de boodschappen voor.......en nu ik zelf........morgen maar op zoek naar een bankfiliaal(bestaan die nog???) zodat er leefgeld gehaald kan worden(kan dat nog,zonder een pas geld halen bij de balie???) tot alles geregeld is,rekening aanmaken(en alles maar dan ook werkelijk al je betalingen overzetten naar een nieuw rekeningnummer)Passen,rekeningnummers en codes aanleveren duurt ongeveer een week........
Meeeeeeeeen,wat ben ik pissed
Leanne,hongerig |
Das balen, wat dat betreft was er niets mis met het oude systeem, toen we nog niet hoefden te pinnen en gewoon allemaal contant betalen, geen pin automaten etc.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|