Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 16:09
Onderwerp: Wat heb je aan vandaag
|
|
|
.leeg
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 mei 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 15:49
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Wat is Jaipur van Boucheron Jol? Parfum? Kga ff Googlen
En een Jolshirtje is? Groen blauw rood? Ghihihi ben nu wel nieuwschieruggg |
Wijnrood shirt, en Jols is gewoon een beetje asymmetrisch, lekker losjes. Jaïpur is inderdaad parfum.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 mei 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 15:34
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Omdat kreet van de week zo des CM is open ik een nieuwe.
Om het startschot te geven:
Vertaling: "Het woord van God is niet een woord om in ons leven te voegen als een nog na te komen afspraak. Het is een woord om ons in het hier en nu te helen door en in ons luisteren."
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 mei 2013, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 15:11
|
|
|
Gewoon een jolshirt met bijpassend sjaaltje, een spijkerbroek, korte laarsjes met geen breek-je-nek-hak. O ja en ik "draag" een lippenstiffie en "Jaipur" van Boucheron), dat voelt wel af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 10:22
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik vraag me af hoe mensen soms tot een daad komen zoals nu die vrouwen die 10 jaar opgesloten zijn geweest in Cleveland, en naar nu blijkt met kettingen en honderiem vastgebonden hebben gelegen. Wat bezielt zo iemand om dit te doen, wat zijn zijn beweegredenen om mensen zo te behandelen, is zo iemand van de duivel bezeten of iets anders? Zo zijn er natuurlijk nog talloze voorbeelden te noemen, maar mijn vraag is eigenlijk, wat bezielt een mens om dit te doen, of te Kunnen doen? |
Ik sta er ook steeds versteld van. Een zieke verduisterde geest, machtswellust, het kwaad. Meer heb ik er niet voor aan woorden, het is onvoorstelbaar wat deze vrouwen is aangedaan die ongelooflijk sterk en moedig zijn gebleken. Maar de prijs die er onterecht voor is betaald en geleden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 13:51
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 14 mei 2013, 22:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 13:37
|
|
|
PETRA373 schreef: | klopt. petra die es weer pas gaat schrijven op het forum als deze dingen overheersen, elkaar opbouwen, steunen en bemoedigen |
Tja... Laten we daarmee dan een begin maken door niemand in de overtreffende trap tot slachtoffer te verklaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:08
Onderwerp: Emancipatie
|
|
|
JANS221 schreef: | Ach…..…..Jet heeft in elk geval weer even de discussie doen oplaaien……. Vrouwen moeten af van het eeuwige schuldgevoel over hun gezin en moeten eerder een schuldgevoel krijgen over het feit dat de overheid zoveel in ze heeft geïnvesteerd. ALS we maar een schuldgevoel blijven houden… Meestal is het de keuze van de vrouw zelf om niet buitenhuis te werken en fulltime moeder te willen zijn. Zolang vrouwen die keuze zelf kunnen/mogen maken vind ik het goed.
En gelukkig zijn we er sinds 1330, toen op verzoek van Paus Johannes XXII het volgende werd geschreven, er wel op vooruitgegaan: -Eva is de moeder van de zonde. Van dan af werd de vrouw een instrument van de duivel. (Dit is ook nog weleens te lezen op het forum van CM) -De vrouw verleidt de man met leugenachtige lokmiddelen en listen. Ze schildert haar gezicht, danst erotisch en heeft betrekkingen tijdens de menstruatie. -Sommige vrouwen zijn goddeloze waarzegsters en toveren, verhinderen de voortplanting, doden kinderen en storten maagden in het verderf. Vrouwen werken ongeloof in de hand door zich over te geven aan de vleselijke passie. (foei, vrouwen ) - Haar kenmerken zijn: dwaas- en onwetendheid, schreeuwerig en babbelziek, onstandvastig, twistziek en opvliegend. -Het boek waarschuwt de echtgenoot voor het onheil van het huwelijk. (niet trouwen dus, samenwonen of latten) -Vrouwen sturen als onzuivere wezens het kerkelijk leven in de war en meiden hebben een slechte reputatie. |
Kijk dat is nou exact de stijl waarin ik mijn meiden heb opgevoed ende onderwezen. (not).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 08:34
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja de broertjes
Ik vrees met grote vreze dat ze niet levend meer gevonden zullen worden...... |
Elke dag, elk uur is er één te lang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 08:15
Onderwerp: Emancipatie
|
|
|
ANNA415 schreef: | Leuk, onze minister Jet Bussemaker van Onderwijs.
Tja wat zijn de idealen van de emancipatie? Volgens mij toch dat de vrouw dezelfde vrijheden (en daarmee ook plichten) heeft als de man? Waar is dan de vrijheid om 'voor het aanrecht' te kiezen? Waar is dan de vrijheid om later als je kinderen groter zijn om iets te doen met je studie?
Vroeger had je als vrouw maar 1 baan, huisvrouw. Ja deze rol was op gelegd en ja niet iedere vrouw was (en is) daar blij mee. Gelukkig kun je nu kiezen welke baan je wilt. Of.....?! Hebben niet veel vrouwen nu twee banen? Die van micro-economisch-manager (vroegere termen: huisvrouw en moeder) en nog ergens in den lande eentje.
En nu ons Jetje. Dames niet thuis zitten maar aan het werk! Dames jullie kosten de overheid geld! Weg verworven vrijheid voor de vrouwen. We worden weer aan de ketting gelegd en dan ook nog door een soortgenoot.
Die hele emancipatie is een fiasco, een melkkoe, politieke reclame. Emancipatie kan me gestolen worden! Ik ben geen man, ik wil er nooit een zijn. Ik wil vrijheid! |
Er zit maar 1 ding op: dankbaar zijn aan de overheid voor alles wat ze voor ons hebben gedaan... behalve dan de salarissen van mannen en vrouwen gelijk schroeven. Hoe kan dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 07:20
Onderwerp: Wie gaat er mee naar Opwekking?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Goede keus om er eens naar toe te gaan, ben ook een paar geweest. eigenlijk had ik er het gehele weekend wel willen staan, maar ga alleen maar op pinkstermaandag naar toe.
Ik mocht altijd graag op zondagmorgen naar Kees Goedhart zijn dienst gaan, ook de singin is fantastisch, met 30.000 God eren met liederen. Vor elk wat wils, voor alle leeftijden. Al sje d estream van Family7 hebt kun je ook vele voorgaande diensten van Opwekking terug zien. |
Ik denk nog ietsje meer dan 30.000...
Wikipedia...:
Quote: | In 2012 was er sprake van een recordaantal bezoekers. Directeur Joop Gankema schatte dat er tijdens de hele conferentie 65.000 bezoekers waren geweest en 21.000 kampeerders. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 12 mei 2013, 07:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:53
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
PETRA373 schreef: | snap er niks van, afspraak was eerste instantie gewoon vrienden. Eh , tot nu toe word altijd met een date een man verliefd en deze komt gewoon niet opdagen of heeft gedacht eh helppppp. ha ha oke morgen kan ik e r om lachen, nu voel ik me wel heeeel erg stom en vind het eigenlijk ook niet oké, stel dat je iemands tipe echt niet bent , dan kun je toch nog wel effe koffie drinken , heb ook gevoel. voel me best verdrietig beetje, uur gewacht en toen dacht ik ach ja...ik vertrouwde hem, sukkel die ik ben ha ha en dan wacht ik nog een uur ongeveer.... |
Eh, jij was niet de sukkel hé... de sukkel is degene die vanmiddag jouw vertrouwen niet waard bleek te zijn maar zich wel heeft laten kennen.
Behalve als ie een hele goede reden heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:21
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
PETRA373 schreef: | voorlopig effe neit meer te date... eehhhhh gênant, nog nooit meegemaakt, hij kwam niet opdagen... of hij zag me en dacht wegwezen
ma ja, dus ga ik nu maar me afreageren op me huishouden ofzo, zonde van me tijd. stom stom stom |
Tjee zeg. Wat een heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 10:55
Onderwerp: Ziel
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja bizar moment is het,als je beseft dat de "persoon" weg is terwijl de dood nog niet eens duidelijk ingetreden hoeft te zijn,kinderen voelen dat moment heel goed aan.
"Blijft de vraag: wat gebeurt er met je ziel na de dood?" Ik zou,heel egoistisch,willen weten of er na de dood nog een stukje van je persoonlijkheid overblijft.Aan de ene kant is dat logisch,hoe kan er anders geoordeelt worden,aan de andere kant zie ik ook wel in dat alleen een "gezuiverde" ziel de Hemel mag betreden.
Ik zou graag wat mensen terug willen zien als ik die kant op mag gaan....... |
Als God mij heeft gewild... en bedoelt... en het werk in mij afmaakt ten einde toe.. "Die niet laat varen het werk van Zijn handen"... dan gaat Hij er mee verder "aan de andere kant" van deze eeuwigheid. Ik denk dat we welbewust in Zijn gedachten ontstaan zijn en daarvan uit geboren. Masterpiece... We doen er toe.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 11 mei 2013, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 09:34
Onderwerp: De kroning :)!
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
Schattig... |
Opvallend vond ik de oudste dochter die dag. Die keek af en toe naar het leek opzettelijk niet schattig naar de camera. Dat deed me denken aan haar vader en ooms die in hun kinderjaren de camera en de journalisten af en toe zat waren.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 11 mei 2013, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 08:59
|
|
|
ANNA415 schreef: | Eigenlijk wel een interessante tekst. De ziel is de levensadem, door God zelf ingeblazen. Als je je laatste adem uitblaast gaat je ziel dan ook terug naar waar hij vandaan kwam?
Is dan de ziel het gene wat je tot een levend wezen/lichaam maakt? En je lichaam het 'omhulsel' en je geest je eigen ik, je eigen denken? |
Het moment dat iemand de laatste adem uitblaast blijf ik altijd een mysterieus moment vinden. Hij of zij is niet meer, de "persoon". het "leven" is weg. Misschien een open deur, maar wilde ik even opmerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:18
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
PIETER619 schreef: | Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:16
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Vrouwen mogen van deze joden wel naar de klaagmuur hoor. Maar deze vrouwengroep de WOW (women off the wall) willen in traditionele joodse mannen kleding compleet met gebedssjaals en keppeltjes daar bidden en dat is bij de ultra orthodoxe joden absoluut iets vreselijks, ook ultra orthodoze vrouwen probeerden deze WOW vrouwen tegen te houden. Deze vrouwen hebben nog maar heel recent toestemming van de rechter om zo bij de muur te bidden. Vorige maand zijn er nog 5vrouwen opgepakt door de politie omdat ze gebedsdoeken droegen |
Okay! Dat is wel goed om als achtergrondinformatie te weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:38
|
|
|
JANS221 schreef: | Is onze ziel niet dat wat ons tot levende lichamelijke wezens maakt, en onze geest dat wat ons tot geestelijke wezens maakt, dus het verticale gedeelte, datgene wat ons met God verbindt? |
... wat wordt er dan feitelijk vernieuwd bij wedergeboorte... is de ziel niet ook eeuwig? Geest, ziel, lichaam... Opdat uw ziel herleve... hart... Hmm weer even wat om op te kauwen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 mei 2013, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
JERUZALEM (ANP) - De Israëlische politie heeft vrijdag duizenden ultra-orthodoxe joden tegengehouden die vrouwen in gebedssjaals wilden beletten bij de Klaagmuur in Jeruzalem te bidden. De ultra-orthodoxen wierpen stoelen en water naar de vrouwen en bekogelden hun bussen met stenen. Twee agenten raakten gewond. De politie hield vijf ultra-orthodoxe joden aan.
De houding van de politie is veranderd sinds een rechtbank vorige maand bepaalde dat de groep Vrouwen van de Muur de wet niet schendt. De groep daagt het monopolie op rituelen bij de Klaagmuur uit dat ultra-orthodoxe gelovigen voor zichzelf opeisen. Eerder hield de politie de vrouwen aan.
Een uur geleden. Door ANP Van ANP. |
Wow, wat heftig, wat een vrouwenhaat ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat zien jullie als de ziel van de mens?
Verdwijnt de ziel met het wegvallen van de hersenfuncties of pas als de algehele dood intreedt?Of vind je dat er niet zoiets als een ziel bestaat?
Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten..... |
Tjonge, interessant!
In de Statenvertaling vind ik:
Genesis 2:7: "En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel."(SV)
In NBG51: 7 "toen formeerde de HERE God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen."
Wezen van de mens, innerlijk, adem ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 12:36
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
JANS221 schreef: | [i]Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?[/i] |
Helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:31
Onderwerp: Ik voel me nog;).........
|
|
|
JANS221 schreef: | Het woordje ``nog`` in de titel doet vermoeden (zij het met een glimlach) dat ik me jonger moet voelen dan ik ben. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat zou moeten, ik voel me niet jonger dan ik ben, ik ben gewoon 52 en voel ook niet de behoefte om er jonger uit te zien. Of het zou moeten zijn omdat ik wat rimpels heb, mijn grijze haren verf, zonder leesbril niet meer kan lezen, putjes in mijn bovenbenen, love-handles (zwembandjes zo u wilt), hangende oogleden etc. etc. heb. Daarnaast snurk ik, vergeet ik weleens wat, val na een dag hard werken weleens op de bank tijdens het journaal in slaap en heb zo nog wel het e.e.a. wat te ontdekken valt. Maar ook daar valt mee te leven, ik zit misschien niet meer strak in m`n vel, maar ik zit wel lekker in m`n vel. Ach, en die mannen van mijn leeftijd die denken dat dat ze nog helemaal strak in hun vel zitten en er nog jonger uit zien dan ze zijn, moeten dat vooral blijven denken als zij zich daar goed bij voelen….. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 17:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Tegenover mijn huis staat een prachtige grote boom, die weer tot leven komt . moet vaak aan die tekst denken als ik de boom zie staand aan de stroom van levend water en soms is het herfst, en ziet alles er dor uit en ineens komen er weer bladeren aan en volop leven een boom met een schaduw plek voor velen enfin etc etc.... de worstels gepland in het koninkrijk van god |
Zo stond ik met mijn fiets voor de stoplichten te wachten vanmorgen op weg naar mijn werk. Een drukke weg en enorm geraas van (vracht)verkeer en opeens valt me het onverstoorbaar gefluit van de merel op, dwars tegen al het geluidsgeweld in. Ik dacht: "Zo is het eigenlijk ook met God. Hij zingt Zijn lied voor de mens onverstoorbaar ... tot het iemand opvalt."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:53
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, nou ben ik wel benieuwd, ga ik de hele tijd zitten denken, zou die het zijn, of die...
Maar wel erg leuk voor jou en je ! |
Stop maar met denken Het is zowaar niemand van CM maar via een hele andere verrassende weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:51
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Vanmiddag in Naaldwijk geweest Iemand deed even een klusje op het dak van mijn auto...
Ik reed blij weg;)
Alleen de rij auto's achter mij, Hielden wel verdacht veel afstand?
Tja..soms gaat praktisch doen automatisch voorop?:)) |
Soms ben ik wat naíef... maar zat die persoon dan nog steeds op je dak?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 5 mei 2013, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |