Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 14:18
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Laat maar...... |
Dit doet mij aan iemand denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 11:21
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Natuurlijk heeft iedereen een verleden en van daaruit wordt vaak een "selectie" gemaakt,op zich is dat geen probleem,je moet je tenslotte prettig voelen bij de ander. Waar ik hier over struikel is het feit dat mensen die frustraties(gebaseerd op 3 letters) spuien op het forum en met argumenten komen die kant noch wal raken. Stel dat er hier iemand komt spuien over het lage niveau van sommige mensen,dan zou heel het forum steigeren(en terecht)
Leanne,mensen zijn rare dingen en ik ben de koningin |
Dat is ook een mening, iedereen heeft het zelfde recht, iets te plaatsen waar zij/hij een mening over heeft. Zo was er iemand in het verleden die over taalfouten viel, en werd er gezegd om op je schrijven te letten. En dat is het mooie van forum, je mag reageren, het hoeft niet, en wat voor de 1 een argument is, hoeft voor de ander het niet te zijn. Maar zoals het er nu af en toe aan toe gaat, is het net of derden gaan bepalen wat wel en niet mag. En heb je op elk onderwerp wel een surrogaat moderator zitten, die soms een ander er op wijzen dat van een onderwerp wordt afgeweken. Het is eigenlijk net het leven, er wordt soms van afgeweken, gelukkig wel, anders wordt het zo saai.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 09:25
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
LEANNE226 schreef: | HBO zegt iets over je IQ,niet over je EQ,je karakter en je wereldbeleving........... Jammer dat je zo'n gefrustreerde reactie geeft,kijk zelf ook eens verder dan die 3 letters ajb
Nog even een aanvulling:iemand met LBO kan een hoog IQ hebben maar simpelweg gekozen hebben voor die studierichting dus "simpel"???Daar zul je toch echt de mens achter de lettertjes voor moeten leren kennen,jij plaatst ze in hokjes |
Volgens mij heeft hij wel degelijk een punt, waarom anders zet cm dit bij het profiel. In de regel kap ik ook af bij hoger opgeleiden, en houd in de regel al op als ik het in een profiel lees. Waarom? is eigenlijk simpel, vroeger op de lagere school werd dat er min of meer ingegoten. Daar werd het stempel gezet, 2 groepen, die gene die makkelijk konden leren, en hoge cijfers haalden zaten in andere klassen, en kregen leuke priveleges. Wat al een verschil op het schoolplein gaf, en in het latere leven, ze lopen nog steeds naast hun schoenen. Vorig jaar was het precies 40 jaar geleden een reunie, en het klasse verschil was nog zeer goed merkbaar. Het was een Christelijke school, en geen openbare school, met een regime van voor de oorlog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:42
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik lees dagelijks de krant en volgens mij zijn ze knettergek of in ieder geval wereldvreemd. |
Als dat je enigste informatie bron is, zou ik toch maar eens verder kijken. (
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:32
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Laat maar...... |
Dus het mag wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 11:13
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | klopt, is pure discriminatie.... privaat verzekerden hebben eigen risico, ziekefonds heeft geen eigen risico. en das pas vals! |
Het is maar 5 % die privaat verzekerd zijn ach dan zijn zij financieel ook wel lekker bevoorrecht op de overige 95 % gezien lijkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:11
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ach gut, je kan het ook eens een keer positief zien echt waar, en dan ben je altijd goed gemutst, ja toch ?!
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 9 december 2011, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:56
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kunnen jullie geen eigen topic openen voor jullie geneuzel? Dit topic gaat over niet verlengen.....dit even voor alle duidelijkheid |
Dat is ut hem nu juist hij wil niet verlengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee, ik verleng niet meer en dat weet je best....... |
Ze heb vast een long stee abo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:12
|
|
|
YELNIN491 schreef: | ach arme Josuf, moet je hem nu troosten of geef je hem een abo op een kattensite zonder katers |
Als ik dat hier neer zet krijg ik een ..n
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:10
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat versta je nu onder werk der barmhartigheid? Klinkt zo ouderwets..... |
Zusters en verplegers, doktoren,cipieren, agenten, enz
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 9 december 2011, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:08
|
|
|
YELNIN491 schreef: | bedoel je panter?? dat is een kater |
Oh hij zegt lamaar barst ut hier al van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 21:44
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik begrijp niets van je bla bla bla vr verhaal gerrit |
Vandaar ook je reactie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 21:40
|
|
|
YELNIN491 schreef: | pfff ik klaag dat dit topic niet echt diepgaand is laten we gezelli een topic voor hoger opgeleiden maken |
Nah daar barst je al van en als je wat fout tikt, krijg je op je kl....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:51
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het tamelijk verwarrend. Men gebruikt de teksten van de sabbath, en plakt die op de zondag. Maar ze vieren de zondag niet zo strikt als joden, ze hebben andere dingen die ze laten. Een jood mag niks "scheppen". Dat betekent, dat elke handeling, die iets op gang zet, verboden is. Ze mogen geen licht aandoen, kachel aan doen, televisie aanzetten. Je moet er dus voor zorgen, dat alles klaar is voordat de zon ondergaat op vrijdag.
Ik hoor niemand echter, dat ie de hele dag in het donker zit, zonder koffie/thee. Ik hoor ook niemand zeggen, dat er geen eten klaar gemaakt wordt die dag, laat staan, dat ik iemand hoor, die zegt dat ie zich op de zondag niet gaat douchen...
Het is een ratjetoe in mijn ogen. We heiligen de zondag, zoals in de bijbel de sabbath gevierd wordt, maar we vieren het op een eigen uitgevonden manier... |
Ik ben het helemaal met je eens, maar zie ook maar eens tegenwoordig een baan te vinden, waarin je op zondag niet hoeft te werken. Het werk der barmhartigheid daar gelaten, het is overal 24 uur en 7 dagen per week beschikbaar zijn. Daar tussen ben je wel gewoon vrij om te eten en slapen, plus nog wel 2 dagen vrij. Maar wel ingevuld door de werkgever, en beslist niet op zondag, het is dan juist rustig op de weg, wordt dan verondersteld. En als je er dan over begint, dan moet je maar geloven in je eigen tijd.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 8 december 2011, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:48
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat ik je bericht dan verkeerd heb geintepreteerd door onderstaande regel die je schreef;
GERRIT084 schreef: Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt?
het woordje radicaal werd door thomas gebruikt in de bijdrage waar jij op reageerde, dus leek het mij logisch dat je op die zinsnede inging.
hannah..........communicatie-wet van zender en ontvanger....... |
Slaat op dorp mensen zeggen bla bla bla vr is dat ook zo, antw ik vind van niet.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 8 december 2011, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | THOMAS968 schreef: 13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat
Het is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld, maar ik moest er even om glimlachen omdat ik op zondag veel wandel en in de zomer als het even kan zeil en daarna een wijntje drink op het paviljoen. Maar de tekst geeft aan dat veel mensen overdrijven met de zondagrust. Bedenk wel dat in de tijd dat dit geschreven werd, een grote groep zwakke mensen door de sabbathsrust werden beschermd. Het streng houden aan de wet had een sociale kant want slaven waren er ook door geholpen. Nu we een fatsoenlijke wetgeving hebben, is dat anders geworden. Niet bezig zijn met geld verdienen en een dag rust is sowieso goed voor een mens. Wat mij betreft, staat het ontspanning op geen enkele wijze in de weg. Als je wilt dat niemand voor je werkt moet je wel heel radicaal zijn en dan sla je door. Dan zou je de gastoevoer ook moeten onderbreken. Nou, ik dacht het niet.
Thomas
heb je de posting waar je op reageert wel zorgvuldig gelezen gerrit? |
Ja, en, heb je de mijne ook goed gelezen dan? Ik geef enkel weer hoe ik het beleef, en het soms zie bij anderen, en ook weer de commentaren daarop hoor. Ik vind dat een ieder het zelf mag bepalen, hoe hij/zij het beleven, ik lees niemand de les. En ik doe, althans probeer het zo, LUKT NIET ALTIJD eigenlijk bijna nooit niet helemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dit laatste doet toch lang niet iedereen...??? En ik vind het juist van Gerrit zeer respectvol...laten we toch ieder in zijn of haar waarde laten!!! Wat Gij niet wilt...dat u geschiedt.... |
Precies, ik gaf dus ook geen commentaar op T. Alleen hoe ik het beleef, en soms ook zie, met alle respect, en ieder in zijn waarde latende, ook T.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:21
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat
Het is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld, maar ik moest er even om glimlachen omdat ik op zondag veel wandel en in de zomer als het even kan zeil en daarna een wijntje drink op het paviljoen. Maar de tekst geeft aan dat veel mensen overdrijven met de zondagrust. Bedenk wel dat in de tijd dat dit geschreven werd, een grote groep zwakke mensen door de sabbathsrust werden beschermd. Het streng houden aan de wet had een sociale kant want slaven waren er ook door geholpen. Nu we een fatsoenlijke wetgeving hebben, is dat anders geworden. Niet bezig zijn met geld verdienen en een dag rust is sowieso goed voor een mens. Wat mij betreft, staat het ontspanning op geen enkele wijze in de weg. Als je wilt dat niemand voor je werkt moet je wel heel radicaal zijn en dan sla je door. Dan zou je de gastoevoer ook moeten onderbreken. Nou, ik dacht het niet.
Thomas |
Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt? Ik beperk mij wel voor een groot deel op zondag, en probeer hem zo veel mogelijk na te leven. Dat het niet altijd lukt, vind ik spijtig genoeg, een hoop dingen gebeuren toch, en dat zit hem wel in de tijd waar in wij nu leven. Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is. Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door. Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 10:52
Onderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest
|
|
|
GRACE585 schreef: | Terug on topic!!!
WAT DOE JIJ MET DE TIJD DIE JOU NOG REST
|
Voorlopig nog na genieten van 2011, en voor het nieuwe jaar? Gezond weer opnieuw beginnen, hoop ik te mogen. Trouwens, ieder mens zit nu al in een eindtijd, de persoonlijke, niets nieuws dus. Je moet er elke dag ieder uur en elke seconde wat van proberen te maken. Voor je het weet. is het al weer voorbij.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 7 december 2011, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:16
|
|
|
YELNIN491 schreef: | dan moet josuf maar gaan bedenken voor jou of je wel of niet verlengt |
Hij vraagt net, is tie swarte een poessie of ook een kater
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:05
|
|
|
YELNIN491 schreef: | oepsie Gerrit, krijg je straks weer een ban van C......m..........n.. hoef je weer een paar dagen niet na te denken of je wel of niet wilt verlengen |
Volgens miij krijg ik geen b.n meer, maar wordt ik meteen afgeskote
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 6 december 2011, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het hele forum is doordrenkt van geneuzel......., misschien een idee om eens over serieuze dingen hier te praten???? Het is maar een tip hoor.... |
Dat ben ik er dus niet mee eens, geneuzel soms zou dat ook wel eens een opfrissertje kunnen zijn tussen de soms wel vaak en reagerende onderwerpende personen lijkt mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:47
|
|
|
YELNIN491 schreef: | van alle mannen wel dan |
Alleen mannen hebben mooie eigenschappen toch niet jaloers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:12
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Heel de dag schitterend mooi weer wel fris maar toch lekker Geen druppel of hagelsteentje gezien, maar als het aan de weer man zou liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:43
|
|
|
YELNIN491 schreef: | heb niets meer te klagen dag is bijna voorbij. en morgen dan klaag ik niet denk ik nu hoor | Huil je nu omdat je niets meer te klagen hebt of omdat je alvast denkt voor morgen denk ik nu zo,n beetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 09:26
Onderwerp: De bijbel als absolute waarheid
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je conclusie is, dat we de bijbel maar allegorisch moeten lezen. Het gevaar hiervan is, dat je zelf maar gaat invullen hoe het uitgelegd moet worden. Volgens jou kunnen we het niet letterlijk nemen omdat het ontstaan is in een andere cultuur, en de vertaling laat ook steken vallen. De Bijbel is echter meer dan een boek vol vertellingen. Het is een verslag van wat mensen met God meegemaakt hebben. Als je jouw lijn doortrekt, blijft er niks van de waarheid over. Want als Job niet bestaan heeft, heeft David dan wel bestaan of heeft Jezus dan bestaan. En wat betreft die wonderen, zouden die echt gebeurd zijn of moeten we die ook maar allegorisch lezen? |
Precies, niets aan af te houden, of aan toe te voegen.
|
|
Naar boven |
|
|